PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Conchi



Conchi
18-02-07, 21:14
Hallo, ik ben Conchi. 2 jaar geleden ontdekten wij;( ik, man, zoon (17jr) en zoon (8jr) )the States. Wij zijn Spaans van origine en trokken –tot nu toe- elk jaar tijdens de vakantie naar Spanje. Een prachtig land overigens, laat daar geen misverstand over bestaan. :smile:

Enfin, 2 jaar geleden hebben wij voor het eerst voet op Amerikaanse bodem gezet. Op zich was de voorbereiding van deze reis al één groot feest. Ieder van ons mocht een top 3 maken van bestemmingen die we graag wilden bezoeken. Daar is toen de volgende trip uitgekomen; New York, New Orleans, Las Vegas, Los Angeles, San Francisco en Maui. Het is een onvergetelijke reis geworden, waar wij het nog vaak over hebben.

Verleden jaar hebben wij een inspirerende reis gemaakt door Spanje en dit jaar waren we het er al snel over eens. USA again! Dit jaar hebben we gekozen voor Florida. Van 28/7 tm 16/8. De trip wordt als volgt;

Miami - Cocoa Beach - St Augustine - Orlando - Clearwater Beach - Sarasota - Fort Meijers - Marco Island - Key West - Miami

Wij hebben zelf de hotels uitgezocht en weten ongeveer wat we allemaal willen bezoeken. Maar dit neemt niet weg dat we niet open staan voor suggesties en ideeen.

Nog even dit.
Alvorens wij naar Amerika vertrokken hoorden wij van mensen in onze omgeving (die in Amerika waren geweest) hoe overdreven de Amerikanen waren, hoe oppervlakkig, en dat we ons daar maar niet aan moesten/mochten storen omdat het land op zich het wel waard was om bezocht te worden. Wellicht zijn die mensen de verkeerden tegenkomen of wij de juiste Amerikanen. Wij genoten van de interesse (oppervlakkig of niet) die men in ons toonden. De vriendelijke woorden, het groeten (ochtend, middag, avond). Wij keken op van de service die we kregen in restaurant, winkels, hotels. Wij vonden dit dus helemaal niet overdreven. Wij vinden dit heel normaal aangepast gedrag. Het is HIER dat we ons niet (meer) kunnen gedragen. Dat wij elkaar het licht niet in de ogen gunnen en dus al helemaal niet elkaar een fijne dag toewensen. Laat ik dit relaas eindigen met; Have a nice evening!

Conchi

stephie
18-02-07, 23:41
Hoi Conchi,

Ik ben half spaans (mijn vader is spaans) en ik ga elk jaar op vakantie naar Spanje, om mijn familie te kunnen zien. Ik wil echter ook graag andere landen zien, vandaar dat ik altijd twee keer in een jaar op vakantie probeer te gaan, hihi wat een luxeprobleem. Al is Spanje wel wat makkelijker om naar toe te gaan, de vliegtickets zijn niet meer zo duur als vroeger.

Mijn vader houdt nog stug vol dat Spanje alles te bieden heeft en dat een verre vakantie niet nodig is. Mijn moeder heeft hem wel zo ver gekregen dat hij mee is gegaan naar Thailand, turkije, egypte etc.

Ik vond het leuk om te lezen dat jullie ook eens wat anders wilden uitproberen. Zal het zeker tegen mijn vader zeggen, haha!!

Ik ga in mei met mijn vriend twee weken naar Florida en heb er reuze zin in. Amerika is al jaren een droom voor mij.

Groetjes,
Stephanie

Mickey99
19-02-07, 12:57
Welkom op dit leuke forum!

Leuke reis hebben jullie gepland. Je zult hier op het forum nog veel handige en leuke tips tegenkomen voor jullie geplande trip.

Ik ben het met je eens dat het juist prettig is als de mensen je vriendelijk te woord staan en ik vind het dan ook niet overdreven maar juist erg leuk!

Groetjes,
Sonja

Nicole
19-02-07, 22:03
Ik hou er ook wel van. Maar sommige mensen vinden het niks.

Nicole

pyca
19-02-07, 22:54
Idd de service in de VS is perfect, en het handige is dat je met spaans (vooral in Florida) heel goed terecht kan.