PDA

Bekijk Volledige Versie : Vliegen met American Airlines



Suzie
15-02-07, 19:02
Nog 2 weken smachten en dan is het zo ver........we gaan weer naar Miami!!\\:D/ Heerlijk vooruitzicht natuurlijk, dat hoef ik jullie niet uit te leggen. Nieuw voor ons is dat we vliegen met American Airlines.
Ik ben daarom erg benieuwd naar ervaringen (service, eigen tvtje of niet, beenruimte, etc) van mede-forummers.....wie o wie??[-o<

Njit
15-02-07, 19:45
Ligt er maar net aan welke vlucht je hebt en met wat voor een vliegtuigen je vliegt. AA vliegt met alle smaken.

Op Seatguru (http://www.seatguru.com/airlines/American_Airlines/information.php) kun je de verschillende types bekijken.
Op Airline Meals (http://www.airlinemeals.net/meals/AmericanAirlines-381440.html) kun je zien wat je te eten krijgt (hoewel dit soms wel veranderd)

Ieniminie
15-02-09, 19:23
Hallo,

Wij gaan in juni voor de eerste keer naar Florida. We zijn eigenlijk nog nooit buiten Europa geweest, en het is alweer jaren geleden dat we gevlogen hebben!
Ik heb een goede aanbieding van American Airlines zien staan.
Heeft iemand ervaring met deze maatschappij?

Groetjes, Ingrid

Connie
15-02-09, 20:17
Wij zijn er een keer meegevlogen, is niks mis mee.

breaker9240
16-02-09, 09:44
Vorig jaar met AA gevlogen alle inorde buiten in new york een vertraging van 3kwartier wegens computer problemen maar service was top!

Ieniminie
16-02-09, 19:47
Bedankt voor jullie reacties!
We zouden dan in Madrid over moeten stappen, en hebben een overstaptijd van 1 uur 35 min. Zou dat genoeg zijn?

Groetjes, Ingrid

reneefrankrijk
16-02-09, 20:47
Zou denken van wel omdat het dan om een Europese vlucht gaat.

Bqtje
22-02-09, 09:37
Wij hebben in 2007 met hen gevlogen . Alles ok , behalve wanneer we in Orlando kwamen , was er een koffer spoorloos van ons gezelschap :cry: . De persoon in kwestie mocht voor een bepaalde som kleding kopen . De 2de dag , s'avonds , stond de koffer op de kamer . De koffer stond nog in Chicago , terwijl wij al in Orlando waren :-s . AA heeft ons vriendelijk geholpen en vergoed . Het is een " probleempje" dat regelmatig kan gebeuren , ook bij andere luchtmaatschappijen .
Dit jaar vliegen wij terug met AA . \\:D/

kris65
22-02-09, 13:15
Wij gaan er ook mee vliegen naar orland vertrek uit brussel op 21/05 via chicago terugkomst op 03/06/09 via new york. voor de prijs van 299€+10€ booking per persoon waar vind men beter. geboekt via connections.be

Harley
27-02-09, 21:42
Wij vlogen reeds met AA en waren er steeds tevreden over.
Voldoende beenruimte en zeker zeer vriendelijk personeel,wel Engelstalig.
Zeker doen.

mvg
Harley

Connie
04-08-09, 13:36
Weten jullie of stoelnummers 11 b en c meer ruimte hebben?

Connie
04-08-09, 15:23
Daar heb ik gekeken, maar daar staat verder niks. Maar bij AA zeggen ze dat het wel zo is???

corrus
18-03-10, 22:36
Weten jullie of stoelnummers 11 b en c meer ruimte hebben?
Het zou ook gemakkelijk zijn als je een vliegtuigtype erbij vermeld... :D

Stef001
29-03-10, 17:19
Hallo iedereen,

Wij vliegen volgende week naar Miami, vanuit Brussel, met AA.
Wat is jullie ervaring met AA ? goede service ?
en wat betreft het "in-flight entertainment" ? zijn er individuele LCD-schermpjes of niet ?
(wij vliegen met boeing 767)

Groeten,
Stefaan

Teleton
29-03-10, 17:35
Wat is jullie ervaring met AA ? goede service ?
en wat betreft het "in-flight entertainment" ? zijn er individuele LCD-


Hi Stefaan, had je al gezien dat er een topic is waar al wat ervaringen met AA (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=2971)in staan? Voor de entertainment- en stoelenvragen kan je het best even www.seatguru.com (http://www.seatguru.com) raadplegen. Hierin vind je een antwoord op (bijna) al je vragen.

Maar vlieg je werkelijk met AA of heb je er tickets geboekt en wordt de vlucht door een andere maatschappij uitgevoerd? Je kunt ook aan de overstapplaats zien met wie je vliegt. Pas dan weet je ook hoe het met de uitrusting van het vliegtuig zit.

Stef001
29-03-10, 17:52
yep, 'k heb al eens gekeken op seatguru, maar de info aldaar is soms niet meer up-to-date ...

dus het zou kunnen dat we uiteindelijk met een andere maatschappij vliegen ? ok, reisagent heeft geboekt bij AA, we vliegen via Chicago naar Miami.

alvast bedankt voor de reactie ;-)
Stefaan

Teleton
29-03-10, 17:59
vliegen via Chicago naar Miami

Dan vlieg je met United UA 973 (??). Je zult zien dat seatguru nu wel up to date is....;).

Stef001
29-03-10, 18:04
echt ? cool :-o
op het vluchtschema zie ik vluchtnummer AA0089, maar in de luchthaven zullen we pas weten met welke we vliegen dan ...

United is ok ? of zou ik beter wat zoeken op het forum, sorry... ;)

Teleton
29-03-10, 18:08
United is ok ? of zou ik beter wat zoeken op het forum, sorry... ;)

Sorry is niet nodig hoor, het is hier een vrolijk forum waar vragen vrij staat. Maar je hebt gelijk; er is ook een topic over United.....!


op het vluchtschema zie ik vluchtnummer AA0089, Twijfel, twijfel, de vluchtnummers en vertrektijden corresponderen niet. 0089 en 973 komen niet overeen. We zoeken nog even door, wordt vervolgd.......

Oeps, oeps, AA is geen Star Alliance member.... dus geen United voor jou. Sorry......

Stef001
29-03-10, 18:30
heb het ook juist ontdekt op de site v/d luchthaven, 't zal dus toch met AA zijn

op zich geen probleem, maar 'k had wel graag een eigen schermpje gehad, is voor de kids ook veel leuker tijdens zo'n lange vlucht ... :sad:

Teleton
29-03-10, 18:46
op zich geen probleem, maar 'k had wel graag een eigen schermpje gehad, Moet ik je toch weer teleurstellen (2x gecontroleerd:-$) volgens de indeling op hun site (http://www.americanairlines.jp/i18n/aboutUs/ourPlanes/boeing7632classnew.jsp) en op seatexpert (http://seatexpert.com/seatmap/66/American_Airlines_Boeing_767-300_(New_Biz)/), zijn er nog videoschermen aan boord.....
(http://www.americanairlines.jp/i18n/aboutUs/ourPlanes/boeing7632classnew.jsp)

cindy74
30-03-10, 23:15
@Stef001;
Wij hebben vorig jaar met AA gevlogen met een boeing 747 daar heb je dus inderdaad een eigen scherm hoor . Service was gewoon goed je krijgt hele blikjes cola , eten is wat minder maar dat heb je altijd in een vliegtuig . Wij waren zeer tevreden

Teleton
31-03-10, 09:14
@Stef001;
Wij hebben vorig jaar met AA gevlogen met een boeing 747 daar heb je dus inderdaad een eigen scherm hoor .

k'Zou hem ook zo graag blij maken. Maar de oorspronkelijke vraag was: wij vliegen met boeing 767........

angelique100
31-03-10, 10:49
Wij zijn afgelopen zomer met AA van Bru(fijn vliegveld) naar Mia gevlogen.

Helaas geen eigen scherpjes,.. het jaar ervoor hadden we wel eigen schermpjes maar hadden bij BA geboekt en de vlucht werd dan verzorgd door AA. De vlucht viel tegen zonder eigen scherpjes mede doordat het scherm in het pad het niet goed deed en telkens uitviel, ook een heel klein toestel qua afmeting gelijk aan een toestel dat wordt ingezet voor de vluchten van bv MIA naar MCO. Iemand aan boord vertelde dat hij dit nog nooit had megemaakt met AA en al jaren met hun vloog, dit was dan ook niet het toestel waar we eigenlijk mee zouden vliegen. Vluchten gingen netjes volgens schema eten is goed te doen, personeel is vriendelijk en de kids mochten zelfs in de cockpit.

Stef001
31-03-10, 13:13
bedankt allemaal om me toch gerust te willen stellen ;), maar geen zorgen hoor, we gaan op vakantie, dus geen reden om te zeuren !! :D

Het zal allemaal wel meevallen en hebben genoeg boekjes en kleine gezelschapspelletjes mee om ons bezig te houden ... ook heb ik een adapter voor laptop met "auto-stekker", dus indien nodig kunnen de kids daarop een filmpje bekijken (heb gecheckt en op onze plaatsen zou een DC power connectie zijn).

Nogmaals bedankt voor de info !

... nog 4 keer slapen en we zijn weg ...

cindy74
31-03-10, 19:20
yep wij hebben ook geboekt bij belgium airlines en werd verzorgd door AA

Bqtje
31-03-10, 23:29
Verleden jaar met AA ook gevlogen . De heenreis met 767 (AA89) : schermpjes aanwezig en goed gebruikt \\:D/ . Terugreis met 757 : geen schermpjes :mad:

Stef001
21-04-10, 16:35
Hallo iedereen,

ondertussen zijn we terug, de vakantie was fantastisch !
Zeer tevreden over AA, goede vluchten gehad, geen vertraging en service aan boord was ok. geen schermpjes, maar filmpje gekeken op laptop ;-)

kyra
21-04-10, 17:15
Stef001

Was er ook geen film op het videoscherm?
Hadden jullie een oplader bij jullie stoelen voor de laptop?
En zo ja , welk stoelnummer en welke aansluiting?


thanks

kyra

Stef001
22-04-10, 11:56
geen individuele schermpjes dus, maar wel 2 films op de overhead schermen (was duidelijk zichtbaar), 1ste film gekeken, was ok

laptop batterij gaat 2,5u mee, dus dat volstaat voor 1 film

niettegenstaande was er op onze rij nr. 27 een stpcontact (DC, type auto-lader)

groeten

sepwendy
02-01-11, 10:14
Hallo iedereen,

Als ik wat opzoekingen doe op het internet blijkt American Airlines een update hebben uitgevoerd op zijn interieur sinds Mei 2009, vluchten van Brussel naar New York, vliegtuigtype B757-200. Heeft er iemand foto's of ervaring gehad van deze gemoderniseerde cabine?
Economyclass zou blijkbaar nieuwe zetels hebben, centrale lcd schermen (vervanging van CRT schermen) en nieuw centraal media systeem...

Who can help ;o)

Bedankt

Sebastien

<<Mod Michael66: Toegevoegd aan bestaand topic over AA>>

Hans uit Koekelare
02-01-11, 19:46
Wij hebben de 24st gevlogen met een 767 vanuit Zurich en daar hingen nog de oude CRT schermen, maar we zijn terug gevlogen uit NY de 29st met een 777 en die had aparte LCD touch screens met video's, shows, flight status & games op het media system.
Maar van uit Brussel weet ik het niet hoor.

nikie1968
29-05-11, 19:10
wij vliegen in nov. met American Airlines naar Key west via New York en Miami en terug vanuit Las Vegas naar New York en dan naar Brussel.
Als ik nu een extra koffer vanuit Las Vegas mee wil nemen met 23 kg erin wat betaal ik daar dan voor?????
Is er iemand die hier ervaring mee heeft??
ik had vorig jaar een paar kg teveel in orlando en toen wilde ze me al 250 dollar laten betalen....heb toen koffer omgepakt lichtere dingen in koffer en loodzware handbagage en toen was het opgelost....gelukkig wordt de handbagage niet gewogen...

trails
29-05-11, 21:21
Staat gewoon op hun website:

http://www.aa.com/i18n/travelInformation/baggage/baggageAllowance.jsp?anchorEvent=false&from=Nav#Excess Baggage

En dan even klikken op "charges may apply".

Pietc
05-06-11, 13:02
Als ik nu een extra koffer vanuit Las Vegas mee wil nemen met 23 kg erin wat betaal ik daar dan voor?????


Zo te lezen via de link van trails is dat 60$

nikie1968
06-06-11, 15:20
bedankt voor de reacties...kunnen we wel een extra koffer aan wagen toch??

nikie1968
28-07-11, 16:33
weet misschien iemand wat je voor een extra koffer terug betaald bij AA???

ik bedoel dat je dus extra koffer mee terug neemt met 23 kg erin....

Ebelix
28-07-11, 16:44
De prijs is usd 60 per koffer. Deze prijs geldt alleen voor de 2e koffer en is per persoon. Totaal mag je 8 koffers per persoon meenemen. Kosten voor koffer 3 t/m 8 is usd 150 per koffer.

http://www.american-airlines.nl/intl/nl/travelInformation/baggage/allowEuropeToUs.jsp#

Njit
28-07-11, 16:48
Dit soort info vind je meestal het snelste op de website van de luchtvaartmaatschappij zelf. In jouw geval dus hier: http://www.aa.com/i18n/travelInformation/baggage/baggageAllowance.jsp

Maar omdat ik die pagina toch al voor me neus had plak ik hier maar gelijk de info :)

http://img51.imageshack.us/img51/6571/2872011154537.png

Ta2 Gerrit
28-07-11, 16:49
Is gewoon een Nederlandse site van AA. 3 muisklikken verder en je vindt dit;
http://www.american-airlines.nl/intl/nl/travelInformation/baggage/allowEuropeToUs.jsp#

Andersom, VS > EU, zal het niet anders zijn
https://www.aa.com/i18n/travelInformation/baggage/baggageAllowance.jsp#baggagefees

Nee, dus :-)

nikie1968
31-07-11, 22:27
De $60 kosten gelden niet voor reizen tussen Europa en Canada en voor klanten reizende in Economy Class in Y klasse geboekt. Een volledige lijst met uitzonderingen op de toeslag voor de ruimbagage bekijken. (javascript:UK_popUp('/intl/nl/travelInformation/baggage/bag2Exception1_PU.jsp','500','350','y');)

hoe kan ik op de E tickets zien of ik een Y klasse geboekt heb?
en ik heb ook nog ergens gelezen dat als je voor 10 februari geboekt had je maar $50 betaald voor de 2e koffer, wij hebben de E tickets 31 januari binnen gekregen...
hoe zit het allemaal....

alvast bedankt

corrus
31-07-11, 22:52
De $60 kosten gelden niet voor reizen tussen Europa en Canada en voor klanten reizende in Economy Class in Y klasse geboekt.Y klasse... Ja, dat snap ik... Da's de duurste Economy Class...

M.a.w. 1ste koffer gratis, 2de US$ 60,-
Y-klasse wordt alleen maar gebruikt als opvulling voor C-Cabin...

r.teeuwsen
29-11-11, 14:48
Laatste update: 29 november 2011 13:44 info en bron: www.nu.nl (http://www.nu.nl)
AMSTERDAM - AMR Corporation, het moederbedrijf van American Airlines, heeft dinsdag faillissement aangevraagd bij de rechter. Dat maakt het Amerikaanse concern bekend.

http://media.nu.nl/m/m1gz5o4adbwn.jpg Foto: ANP
Het bedrijf, een van de grootste luchtvaartmaatschappijen ter wereld, gaat gebukt onder hoge kosten en schulden. Beide lasten moeten tijdens het faillissement verminderd worden.
Reserveringen en vliegschema's blijven vooralsnog ongewijzigd, zo laat het bedrijf weten in een persverklaring (http://phx.corporate-ir.net/phoenix.zhtml?c=117098&p=irol-newsArticle&ID=1634093&highlight=). De kosten daarvan worden opgebracht uit een hoeveelheid van 4,1 miljard dollar in 'cash'.
De herstructurering heeft geen directe impact op de werknemers van het bedrijf, maar het is niet onwaarschijnlijk dat het concern, in navolging van veel andere luchtvaartmaatschappijen, op dat vlak wil inkrimpen.
AMR Corporation beheert naast American Airlines ook American Eagle, dat bestaat uit een aantal lokale luchtvaartdiensten in 159 Amerikaanse steden.
Bij elkaar verzorgt AMR in totaal dagelijks ruim 3.300 vluchten tussen 50 landen en 260 vliegvelden. AMR is een van de laatste grote Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen die een dergelijke sanering ondergaat.

Ta2 Gerrit
29-11-11, 15:01
Beetje nuance had ik wel verwacht van het ANP. Er is geen faillisement aangevraagd, maar Chapter 11, een beetje vergelijkbaar met onze surceance van betaling.

Dat is al zo'n beetje gebeurt bij alle Amerikaanse airlines de afgelopen jaren. United heeft wel een aantal jaren onder Chapter 11 gestaan, maar daar heeft de passagier weinig hinder van ondervonden, bij Delta idem dito.

Hooguit wat schemawisselingen van de vluchten, als er bijv. 1 volle i.p.v. 2 halfvolle vluchten van A naar B op dezelfde dag naar dezelfde bestemming gingen. Die werden/worden dan, uit bezuinigingsoverwegingen, gecombineerd. Uiteraard, zou ik bijna zeggen.

Tinkerbell
29-11-11, 18:01
@ Ta2 Gerrit.

Noem dat maar niks.
De meeste van ons hebben een strak schema en een halve dag of misschien wel hele dag maken een hoop verschil.
Auto huur,hotel of pretpark tickets zijn allemaal betaald en dus is een dag verlies gewoon een kostenpost.

Overigens neemt dit niet weg dat wij er nog steeds van overtuigd zijn dat een vlucht minstens duizend Euro PP, ook geldend voor baby's, extra moet kosten om überhaupt te mogen verwachten dat een luchtvaartmaatschappij ook maar de minste service geeft .

Het is een kwestie van vraag en betalen. Wij vervoeren vaak granen voor de Menaba en Heineken.
Als de ontvanger/ klant bereid is om een prijs te betalen die loont zullen we alle extra maatregelen nemen die nodig zijn.
Moet het op een prikje dan is elk risico voor de ontvanger.
Ratten en een natte lading niet ons probleem.
Personeel dat het graan lost en meent deze te kunnen gebruiken als toilet en plast of poept in de lading niet ons probleem.

Ta2 Gerrit
29-11-11, 20:50
Als een vlucht een paar uur opschuift is dat vervelend, maar niet hinderlijk, in mijn visie.
Gaat dit om een dag, of nog langer, dan is het een ander verhaal, uiteraard. Maar ik heb het over een paar uur.

En wat mijn eigenlijke bezwaar was, is de term failliet. Dit is duidelijk niet het geval, maar kan wel voor lichte paniek zorgen bij diegene die een vlucht heeft lopen bij AA.
De kop van het topic is inmiddels aangepast, en vindt ik de lading beter dekken.

Ook wij zitten aan dagen en planningen vast, en veranderingen daarin komen ook altijd zeer slecht uit, maar wegen niet op tegen een echt faillisement, iets wat we zelf mochten ondervinden toen Air Holland in onze vakantie op de Can. Eilanden failliet ging, en we dus maar moesten afwachten hoe en wanneer we thuis zouden komen.
Dat is uiteindelijk wel gelukt, maar het maakt je vakantie wel spannend, en da's niet niks ;-)

[verwijderd]
29-11-11, 21:19
@ Ta2 Gerrit.

Moet het op een prikje dan is elk risico voor de ontvanger.
Ratten en een natte lading niet ons probleem.
Personeel dat het graan lost en meent deze te kunnen gebruiken als toilet en plast of poept in de lading niet ons probleem.

Sorry hoor, dit heeft toch niet met geld te maken als je zo omgaat met de spullen van een ander?

Dit heeft puur met de instelling te maken van de mensen. Mensen met zo'n instelling daar wil je toch niet eens zaken mee doen. Je zou je overigens gewoon de ogen uit je kop moeten schamen als je zo'n instelling hebt.

Sunny isles girl
03-12-11, 23:36
Dit klinkt niet goed. Ik wist niet dat het zo ernstig gesteld was net AA. Ik heb een aantal keer met ze gevlogen in het Carribisch gebied. Jammer dat ze in deze misére beland zijn.

dejo
02-01-12, 14:38
Vind ik eindelijke vliegtickets tegen leuke prijs wordt mijn ING mastercard niet geaccepteerd door American airlines.
Heeft iemand dit eens meegemaakt??

trails
02-01-12, 14:57
Wij hebben dan wel geen ING cc maar een SNS cc en rechtstreeks bij hen boeken en betalen met die SNS gaf geen problemen.

dejo
02-01-12, 15:04
Ik ga het nogmaals proberen. Bij connections wilt het ook niet lukken, de site geeft problemen.

Michael66
02-01-12, 19:29
Probeer anders eens via de site van British Airways. Da's een partner van AA en ik heb vorige week een AA vlucht zo geboekt en betaald met CC.

dejo
03-01-12, 08:41
Het is gelukt! heb via connections tickets geboekt.
29/07/12 tot 23/08/12
1.BRU-NY 2. 04/08/12 NY-FT.Lauderdale
3. 23/08 Mia -BRU. 4028 incl. 20 dossier kosten 5 personen. Bij AA was dat voor 4045.

Wij zijn erg blij.:-D

Michael66
03-01-12, 21:39
Da's een mooie prijs, dejo!

Ik heb vorige week ook AA geboekt voor net iets meer dan €800 pp. Via de site van British Airways. BRU-JFK-FLL lijkt op dit moment de gunstigste route / prijs te zijn voor vertrek medio-eind juli.

Heb jij bij je boeking meteen ook de stoelen vast kunnen leggen? Of heb je daar meer info over gekregen van Connections?

dejo
04-01-12, 00:12
@ michael66 ik heb na de bevestiging van connections de stoelen op de site van AA kunnen vastleggen.

trails
15-07-12, 21:34
Ik las op de site van AA dat alleen hun Boeing 777 toestellen eigen schermpjes hebben. Zijn er mensen die dit kunnen bevestigen of hebben andere toestellen (767 of airbus) ook eigen schermpjes. In deze tijd is het toch bijna onvoorstelbaar dat dat niet het geval is.

Michael66
16-07-12, 12:41
Niet onvoorstelbaar. Zeker in deze tijden die voor airlines gewoon moeilijk zijn worden dergelijke investeringen in bestaande vliegtuigen nog wel eens opgeschoven.
Op de vluchten tussen Brussel en New York JFK vliegen ze met 757's zonder eigen schermpjes. Idem op vlucht JFK-MIA. Da's mijn ervaring tenminste, ik heb die routes gisteren gevlogen.

Dit was het enige "schermpje" dat ik gisteren gezien heb in de stoel voor me:

http://img402.imageshack.us/img402/8776/img20120715101127.jpg

ttubbie
16-07-12, 23:17
Van alle Amerikaanse maatschappijen besteedt AA zowat het minst aan vernieuwing van zijn toestellen. Behalve de 777 hebben hun toestellen geen PTV, het wordt dus kijken op een al dan niet goed zichtbaar scherm dat aan het plafond hangt; alternatieven vanuit Brussel met PTV zijn United, Brussels Airlines, Jet Airways, Air Canada.

ttubbie
15-08-12, 00:19
Vanaf 1 november stopt American Airlines met zijn vlucht Brussel-New York. De concurrentie van de andere maatschappijen, die veel meer comfort aanboden, is te groot geworden.

cindy74
15-08-12, 00:42
Wil dat dus zeggen dat american airlines de vluchten die je vandaag nog wel kan boeken gewoon omboekt ???? Je kan vandaag voordelig met aa naar miami vliegen in maart volgend jaar .

Hier is de tekst
American Airlines vanaf 1 november weg uit BrusselDoor Sam Derdeyn (http://www.flightlevel.be/14257/american-airlines-vanaf-1-november-weg-uit-brussel) - dinsdag 14 augustus 2012 16:17 UTC+00:00
Komende winter zal er op Brussels Airport een maatschappij minder te zien zijn. Het gaat niet om de eerste de beste, maar om American Airlines. Vanaf 1 november zal AA de route tussen New York JFK en Brussels Airport immers stopzetten. Daarmee komt een einde aan de jarenlange samenwerking tussen beide partijen, die teruggaat tot in de jaren tachtig. Vroeger vloog American vanuit Brussel ook naar Dallas en Chicago, maar ook die routes zijn in de loop der jaren stopgezet.Blijkbaar is de concurrentie op routes naar Star Alliance-hub Brussels Airport voor de Oneworld-maatschappij te groot geworden. Eerder dit jaar meldde ook Jet Airways al dat ze niet meer tussen JFK en Brussel zal vliegen. Die maatregel gaat trouwens vanaf 1 september al in. Van de vier luchtvaartmaatschappijen die momenteel actief zijn op de route, zal er binnen minder dan 3 maanden dus maar de helft meer overschieten: Delta Air Lines en Brussels Airlines.© Brussels Airlines
SN zal trouwens niet ontevreden zijn met de stopzetting, want de maatschappij vliegt nog maar sinds 1 juni dit jaar naar New York en is daarmee de jongste concurrent. Nu er twee rivalen minder zullen zijn, zal Brussels Airlines wellicht een graantje kunnen meepikken en zich meer profileren op de route… net op tijd voor de Christmas shopping en Thanksgiving. Hun product op de refurbished A330′s zou in principe ook beter moeten zijn dan dat op de Boeing 767-300ER van Delta Air Lines.Door de volledige terugtrekking uit Brussel, zal ook het American Airlines-kantoor in België de deuren sluiten. Gecombineerd met het banenverlies op Brussels Airport, zullen 33 mensen jammer genoeg hun baan verliezen. De medewerkers zijn geïnformeerd en er loopt momenteel een consultatieronde bij het personeel. Indien nodig zal de maatschappij alle passagiers inlichten over alternatieve routes, of hen een volledige terugbetaling aanbieden.Interessante links:
American stopt Chicago-Brussel na 22 jaar (http://www.flightlevel.be/6889/american-stopt-chicago-brussel-na-22-jaar)
Jet Airways stopt wellicht route naar New York JFK (http://www.flightlevel.be/13299/jet-airways-stopt-route-naar-new-york-jfk)

http://www.flightlevel.be/image/cache/events/2012/01JUN-sn-jfk-inaugural/sn-eco_600.jpg

verbeek
15-08-12, 07:44
Voor ons kleine belgenlandje was dit inderdaad van het goede te veel.
Nog niet zo heel lang geleden waren er dagellijks vluchten naar New York(JFK en Newark) van:
Continental-AA-Delta-Jetairways die zowel op JFK als Newark vloog,dit was enkel New York.
Kwam nog eens bij dat AA op Chicago vloog-United op Washington-Delta op Atlanta en US op Philadelphia.
Sorry als ik er nog vergeten ben of er een foutje is ingeslopen maar duidelijk van het goede te veel.
Spijtig voor ons want het aanbod is intussen serieus geslonken wat de prijzen zal doen stijgen.

Michael66
15-08-12, 09:57
Jammer. Ik heb deze zomer met American Airlines gevlogen op de route AMS-JFK-MIA en vond het erg goed.
Geen eigen schermpjes (zoals in de foto van Cindy hierboven) maar verder gewoon basic en goed.

Ebelix
15-08-12, 11:09
Even samenvatten betekend dit dat Brussels Airlines en Delta naar JFK blijven vliegen en dat je met Jet Airways en United naar Newark kan vliegen. Er blijft gelukkig nog wel wat keuze over maar niet veel meer.

ttubbie
15-08-12, 17:01
4 vluchten per dag van Brussel naar New York : je vindt dat niet veel ???

Ebelix
15-08-12, 17:32
Nee, niet als je vergelijkt dat je tot 2 jaar terug uit minimaal 5 verschillende maatschappijen per dag kon kiezen. Het is overigens op Schiphol niet anders. Daar had je jaren terug ook Singapore airlines en Jordanian Air die vanaf schiphol doorvlogen naar New York. En ik zal er best nog een paar vergeten.

verbeek
15-08-12, 21:13
Vanuit België is er zeer veel verkeer over de plas en dat heeft alles te maken met de aanwezigheid van het hoofdkwartier van de NAVO.
American Airlines vliegt misschien volgende week terug op Brussel en dit als de fusie met US airways er door komt.
De fusiemaatschappij heeft dan nog de vlucht op Philadelphia.

utah
14-09-12, 19:44
Ik hoop maar dat hun vliegtuig op het tarmac staat in Zaventem nu zondag. Want dan vertrekken we om 10:00u met AA171...

cindy74
14-09-12, 19:48
American airlines vliegt met vliegtuigen van ibera of britisch airways dus vliegen zal je wel ;)

utah
29-09-12, 01:45
Ik kan je nu wel al vertellen dat het de eerste en ook de laatste keer zal zijn met AA! Veel te krappe zitplaatsen en niet echt vriendelijk personeel...
NU nog de rit terug naar huis volgende week...
Volgende keer terug met Delta dus.

utah
02-10-12, 16:27
Tot overmaat van ramp zijn we vandaag bij aankomst in Zaventem tot de vaststelling gekomen dat onze koffers nog in new york staan volgens de baggage services...
Ze zijn ze dus vergeten op de juiste vlucht te zetten. Hopelijk komt dit in orde. Er zitten nl in elke koffer een nieuwe iPad en iPhone in...

Teleton
02-10-12, 16:45
De afhandeling van de koffers is niet alleen een zaak van AA. Afhandelingsbedrijven werken voor verschillende maatschappijen. Zulke grappen komen dus bij iedere luchtvaartmaatschappij voor. En verder wordt in het algemeen geadviseerd telefoons en tablets maar liever niet in je koffer te doen. Het goede nieuws is dat vermiste koffers in het algemeen binnen 24 uur na aankomst, netjes thuis worden afgeleverd.

Ta2 Gerrit
02-10-12, 18:01
Normaal gesproken staan ze binnen 24 uur zonder problemen voor je neus, weten wij uit meerdere ervaringen.
Het enige wat je zeker mag hopen dat ze ongeschonden en met complete inhoud aankomen.

Ik zou er niet aan denken om zulke spullen als ruimbagage mee te sturen, die houdt ik het liefst kort bij me.
Al was het maar voor het gooien en smijten wat de afhandelaars er soms mee doen, buiten dat het roofgoed is.

corrus
02-10-12, 19:57
Al was het maar voor het gooien en smijten wat de afhandelaars er soms mee doen, buiten dat het roofgoed is.
Ach... dat kun je tegenwoordig ook met de hun viegtuigstoelen... ;)
Die zitten is sommige gevallen toch al los...

utah
03-10-12, 10:19
De koffers zijn afgesloten met TSA sloten.

Intussen deze morgen al nieuws gekregen: de koffers staan in Zaventem en worden deze namiddag thuis geleverd. Nu nog afwachten in welke staat ze aankomen...en of alles er nog inzit...

Hans uit Koekelare
17-01-13, 21:59
http://bit.ly/ChangeinAir


http://www.youtube.com/watch?v=DiiJn13Aqok

PENPE
17-01-13, 23:02
De nieuwe livery van de toestellen is in ieder geval heel erg geslaagd :-)

http://files.doobybrain.com/wp-content/uploads/2013/01/american-airlines-new-livery-design-8-600x315.jpg

ronenivonne
18-01-13, 07:23
Ziet erg mooi uit zeg!!!

Yowannes
18-01-13, 10:59
Wat ik me altijd afvraag: buiten miljoenen dollars aan marketing: wat haalt zo'n nieuwe naam uit?

dennis-oostveen
18-01-13, 12:02
De naam blijft gewoon hetzelfde American, ze vernieuwen zich alleen, vandaar "the new american".

Michael66
18-01-13, 12:23
Vreemde actie, vind ik, gezien de fusie metUS Airways waar ze mee bezig zijn.

Ebelix
18-01-13, 13:32
Ik vind de vlag op de staart wel iets weghebben van het huidge us airways logo. Misschien hebben ze er al rekening mee gehouden.

Hans uit Koekelare
18-01-13, 17:15
Ik vind het wel mooi staan op de vliegtuigen.

FloridaVerslaafde
19-01-13, 02:24
Mooie vliegtuigen maar slechte service. Niet mijn airline.....

Hans uit Koekelare
19-01-13, 12:05
We hebben vroeger wel enkele keren met American Airlines gevlogen en ik vond dat de service wel in orde was, het kan ook liggen welke crew er aan het werk is, maar ja dat kan je bij elke maatschappij voor hebben.

trails
19-01-13, 17:42
Wij vonden de service ook prima, niks mis mee. Ik vind de buitenkant van het toestel wel mooi zo, maar ik had liever eigen schermpjes gehad, de buitenkant boeit me niet zo.

Minneke
19-01-13, 18:03
Nieuwe naam? Fusie? Dat brengt mijn verloren valies niet terug. Ondertussen al 1 maand. Niet mijn favoriete maatschappij ...

Hans uit Koekelare
19-01-13, 19:56
Als ze je valies verloren hebben heeft dat meestal te maken met de afhandelaar van de bagage en niet met de luchtvaartmaatschappij dacht ik.

Minneke
20-01-13, 09:52
Klopt Hans ... Maar ik kan het toch niet laten om de link met AA te leggen. Wij handelen dit verlies ook met AA af en niet met de bagage-afhandellaar ...

Hans uit Koekelare
20-01-13, 11:42
Dag Minneke,

de link wordt altijd gelegd met de luchtvaartmaatschapij, ik zelf zou ook zo reageren maar in feite is het wel de bagageafhandelaar die de fout gemaakt heeft.
Hopelijk komt het snel in orde.

dennis-oostveen
14-02-13, 09:57
Vandaag officieel via het nieuws naar buiten gebracht.

American Airlines en U.S. Airways gaan fuseren. Het is alleen nog wachten op de Amerikaanse Mededingings autoriteit en faillissements rechter, die moeten dit goedkeuren.

Wanneer het allemaal goed gekeurd is en doorgaat ontstaat hierdoor de grootste luchtvaart maatschappij ter wereld.

Michael66
25-09-13, 06:47
Oeps! Niet zo'n goede beurt van American Airlines ....?
On Monday morning, September 23rd, sixteen newlyweds found out that their flight from Nashville International Airport to Miami Florida, via AMERICAN AIRLINES, was postponed for 1 hour. After the one hour delay, all sixteen newlyweds boarded AMERICAN AIRLINES in Nashville and set flight for Miami. After landing in Miami they were told that their flight to Saint Lucia, via AMERICAN AIRLINES, had already left and the next AMERICAN AIRLINES flight to Saint Lucia was not until Wednesday September 25th…. 2 days later!!

And to make matters worse, AMERICAN AIRLINES said it could take up to 15 hours for the newlyweds to get their lugged. Also, AMERICAN AIRLINES told all sixteen newlyweds they had to find their own hotel for the duration of their 2 day wait. Quick recap, AMERICAN AIRLINES leaves 16 newlyweds in Miami with no clothes, no food, and no place to stay for 2 days!

The details above were provided by 2 of the newlyweds that were left behind.Bron (http://hobnobfranklin.com/hobnobbin/american-airlines-leaves-16-newlyweds-with-no-food-no-clothes-and-no-place-to-stay-for-2-days/)

Suus
04-01-15, 16:57
Wij vliegen dit jaar met AA naar Los Angeles, maar als ik via Seatguru kijk naar de vliegtuigen, worden de vluchten uitgevoerd door British Airways.
Heen een 747 en terug een A380, en van Amsterdam naar Londen en Londen naar Amsterdam een A319. We laten ons verrassen!

We hebben op Londen op de heenreis 2 uur om over te stappen, en terug 1,5 uur.
De eerste keer via Londen. Ben benieuwd of de overstaptijd voldoende is.

Suus
15-01-15, 16:13
Dit gaat niet meer door. Ik kan dus geen ervaringen uitwisselen.

Kregen zojuist telefoon van de reisagent, dat we tegen een kleine vergoeding de vlucht kunnen wijzingen naar KLM, en dat we dan rechtstreeks vliegen van AMS-LAX. Dat hebben we uiteraard gedaan! (doordat we nu de auto een dag minder huren, valt daar ook weer prijs weg, en heft het elkaar op!)

Blue_note
15-01-15, 16:22
Maar ga je dan ook een dag korter? Of hoe kan het anders dat de autohuur een dag korter wordt?

Suus
16-01-15, 10:46
We zouden met AA om 1300uur aankomen, en de laatste dag om 21.45uur vertrekken, anders hadden we de auto om 13.00uur al in moeten leveren.
Dus extra gehuurd.

Nu komen we om 12.00uur aan, en vertrekken we om 15.00uur.
Dus kunnen we de auto gewoon op tijd inleveren. :o

damian08
31-05-15, 19:45
Heeft er iemand nog recentelijk met American Airlines gevlogen? Onze terugvlucht is weer veranderd, zouden met Iberia vliegen maar nu met AA..
Zitten er in de transatlantische vluchten nu eigen schermpjes? Ze hebben toestellen 'vernieuwd' maar of dit nou ook op deze vluchten zitten kan ik zo gauw niet vinden..

knaapje
31-05-15, 21:35
Probeer het eens via seatguru of seatexpert te achterhalen a.d.h. van de datum en vluchtnummer.


http://www.seatguru.com/
http://seatexpert.com/

damian08
31-05-15, 21:50
Seatexpert zal ik eens naar kijken.
Op Seatguru staat nu dat we geen schermpjes hebben, maar als ik op de site van AA kijk, staat er dan er veel toestellen zijn vernieuwd en dat veel toestellen nu eigen schermpjes hebben ( voor de internationale vluchten)
In ieder geval bedankt Knaapje

Swets
31-05-15, 21:57
half mei met AA van Miami naar Heathrow gevlogen en alle stoelen hadden prima schermpjes, een usb-aansluiting, een afstandsbediening om je films te kiezen en om je games op je schermpje te kunnen spelen.

Verder prima service, goede ruime stoelen, genoeg beenruimte.. Niets op aan te merken! :)

damian08
01-06-15, 15:16
Nog even gebeld met American Airlines, en mijn vermoeden klopte.. De terugvlucht van MIA-ORD hebben we wel schermpjes en de lange vlucht van ORD naar DUS dus niet. Dat wordt reisspelletjes kopen voor de kinderen :-) We hebben wel tablets maar die gaan het niet 8 uur doen. In ieder geval bedankt voor de reacties.

Blue_note
06-06-15, 10:24
Het nadeel van het systeem van AA is dat ze films op een soort van 'loop' hebben staan. Je kunt niet op elk moment elke film kijken. Althans dat was de laatste keer dat ik met AA vloog zo (2012). Daarna bewust nooit meer voor AA gekozen (niet zo zeer voor dit issue).

Esther43
20-09-15, 14:51
Komt dit iemand van jullie bekend voor?
wij hebben in februari 2 tickets geboekt via american Airlines. De heenvlucht wordt uitgevoerd door britisch airways. Van Brussel naar Londen en dan door naar Miami.
je kunt bij britisch Airlines 24 uur van te voren inchecken. Omdat wij morgen vliegen, vanmorgen ingecheckt. Nu kom ik erachter dat wij nog voor de ingescheckte bagage moeten betalen. Eerst dacht ik dat het niet klopte omdat ik destijds bij britisch airways heb gekeken en deze destijds op de site had staan dat de eerste koffer gratis was met een max.van 23 kg.
Nu moeten wij maar liefst morgen voor beide koffers een totaal van 300€ betalen. Niet echt leuk dus. Ik vind het ook niet netjes dat je hier niet van op de hoogte was. Ik heb al vaker dit soort tickets geboekt maar dit nog nooit meegemaakt.

Fitzroy
20-09-15, 15:28
Ik vraag me af of dit wel klopt. Komt dit niet door de Europese vlucht? Heb je in een keer ingecheckt voor de volledige route of alleen het stuk Brussel - Londen?

Esther43
20-09-15, 15:56
Ik werd doorgeleid van american Airlines naar britisch airways, inschenken voor beide vluchten op een scherm, maar wel tegelijkertijd.

b767-300er
20-09-15, 16:04
Dont worry. Gewoon even melden bij checkin. Dan hoef je niets te betalen.

Esther43
20-09-15, 18:03
Bedankt voor jullie reactie, ben wel bezorgd maar we gaan het zien... In ieder geval weer heerlijk naar Florida.

Esther43
22-09-15, 02:22
Even update, alles goedgekomen. Niet bij hoeven te betalen voor de ingecheckte bagage. Blijf er wel een nare smaak van overhouden: bij het online inchecken gaf het systeem echt aan dat we moesten betalen . Ik ben blij dat ik dat toen niet meteen gedaan heb. Hopelijk lopen anderen hier niet tegenaan!

FloridaFabian
08-01-16, 16:10
Zojuist tickets geboekt voor DUS naar LHR naar MIA en retour. Is er iemand die nog recentelijk dit traject heeft afgelegd? Ik ben vooral op zoek naar ervaringen met de kisten tegenwoordig, enerzijds lees ik dat ze verouderde toestellen hebben maar lees ook dat ze tegenwoordig schermpjes etc. hebben.

Wij hebben er in ieder geval heel erg veel zin in maar zijn toch benieuwd naar ervaringen!

AlexFL
08-01-16, 23:36
Hoi Fabian,

Staat jullie vlucht LHR-MIA gepland met een AA 777?

FloridaFabian
08-01-16, 23:50
Als ik het (via seatguru) goed interpeteer wel ja. 777-300. Heb inmiddels via Youtube ook een aantal video's bekeken en het ziet er prima uit!

AlexFL
09-01-16, 21:44
op checkmytrip.com na het invoeren van je confirmation nr kun je dit onder de details terugzien. De triples zijn niet zo'n oude kisten dus daar zou ik me geen zorgen over maken.

b767-300er
21-08-17, 06:49
Voor degenen die wel eens via Philly reizen:

https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/categorie/2/airlines/american-airlines-vervangt-757-voor-767-naar-philadelphia

Voor mij een reden om deze route nu wel als optie te zien.

elstars
21-08-17, 08:40
Fijn, de 757 stond ons ook altijd tegen en was een reden om deze vlucht nooit te kiezen. Nu lijkt het beter.
Bedankt voor het sturen van deze nieuwslink

Ta2 Gerrit
22-08-17, 17:07
Da's een goed bericht. Onze laatste vlucht met AA/US die kant op had een op Schiphol al aangekondigde tankstop (wegens verwachte tegenwind) in Bangor-Maine en dat was voor ons een reden om vriendelijk te bedanken voor deze route.

Mattie
19-12-17, 17:38
Wij vliegen in september met AA (geboekt bij BA en ik las dat ik de stoelen via de AA site moest reserveren.

Echter wanneer ik daar kijk zie ik dit:

https://upload.mattie-systems.nl/uploads/34011-capture.png

Ik kan nergens vinden dat de stoelen pas xx maanden van te voren zichtbaar zijn dus ik denk laat ik het eerst eens hier proberen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Mattie
20-12-17, 20:19
Bedacht me vandaag dat ik helemaal niet "moeilijk" hoef te doen met bellen dus ik heb AA gewoon een tweet gestuurd met bovenstaand verhaal.

Nou met de service zit het wel snor want ze hebben zonder kosten stoelen voor ons vast gezet!

Ruud2004
22-12-17, 19:42
AA is ook gratis reserveren...

Mattie
23-12-17, 16:04
Ok ja dat kan dat kon ik dus niet zien omdat alle stoelen "unavailable" waren. Maar ach alsnog netjes dat ze dat meteen even regelen voor je!

Lindaa
12-01-18, 14:18
Mattie: PB

Lindaa
12-01-18, 19:18
Voor degenen die wel eens via Philly reizen:

https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/categorie/2/airlines/american-airlines-vervangt-757-voor-767-naar-philadelphia

Voor mij een reden om deze route nu wel als optie te zien.

Weet je of dit een nieuw toestel is?

Ruud2004
13-01-18, 14:32
De B767-300 is zeker niet nieuw, maar prima toestel. Vaak ook gemoderniseerd, maar vwb personal entertainment system kan je het bij AA slecht treffen. (bij United ook trouwens)

https://www.aa.com/i18n/travel-info/experience/planes/planes.jsp

b767-300er
13-01-18, 23:49
Niet nieuw.
Maar de leeftijd zegt niets over het interieur. Dat kan best al eens vervangen zijn.

koenkamphuys
13-02-18, 23:07
Zojuist geboekt met American via Dallas (DFW). Iemand ervaring met dit vliegveld, of ben ik de eerste?

corrus
13-02-18, 23:18
DFW??

Landen en opstijgen,vrijwel altijd choppy... :p

Mushu
13-02-18, 23:42
In 2016 van Vancouver via Dallas naar Orlando gevlogen. Volgens mij standaard Amerikaans vliegveld, kan me niets bijzonders herinneren en er staan ook geen bijzonderheden over in mijn blog. Kan me ook niet herinneren dat het landen en opstijgen choppy was. Heeft duidelijk geen grote indruk op me achter gelaten :D

Frans1949
23-03-18, 21:02
Zojuist geboekt met American via Dallas (DFW). Iemand ervaring met dit vliegveld, of ben ik de eerste?


Ik kwam net dit berichtje tegen.
Het enige wat ik kan zeggen is dat wij een paar jaar geleden via Dallas naar Las Vegas zijn gevlogen en toen binnen een kwartier langs de immigratie waren.
Wij vliegen nu dinsdag met AA vanuit Miami naar London.

Lindaa
09-04-18, 12:17
Heeft AA tegenwoordig ook stoelreservering tegen betaling? Ik heb een vlucht geboekt in januari en meteen via twitter stoelen vastgelegd; hetgeen gratis was. Nu kwam ik er gisteren achter dat de stoelreservering weg was op de heenvlucht en werd mij verteld dat als ik die stoelen terug wilde maar moet betalen.
Via twitter kom ik niet verder. Weet iemand waar ik mijn beklag kan doen (buiten het callcenter, daar kom je ook niet verder)?

PENPE
09-04-18, 21:59
Heeft AA tegenwoordig ook stoelreservering tegen betaling? Ik heb een vlucht geboekt in januari en meteen via twitter stoelen vastgelegd; hetgeen gratis was. Nu kwam ik er gisteren achter dat de stoelreservering weg was op de heenvlucht en werd mij verteld dat als ik die stoelen terug wilde maar moet betalen.
Via twitter kom ik niet verder. Weet iemand waar ik mijn beklag kan doen (buiten het callcenter, daar kom je ook niet verder)?

Ook wij hebben (eind) Januari geboekt en konden toen via de site van AA de stoelnummers gratis selecteren en vastzetten. Net n.a.v. jouw bericht nog even gecheckt en wij hebben nog steeds de gereserveerde stoelnummers voor de heen- en terugvlucht tussen Londen en Miami. Uiteraard blijf ik dit vanaf nu dagelijks in de gaten houden ;-)

Vraagje : Kijk je via de App van AA ?

Mattie
10-04-18, 12:24
Hier geboekt bij BA (met een AA vlucht) 18 dec vorig jaar. Via twitter zijn de AA stoelen vast gelegd en later heb ik ze nog een keer verplaatst via de site (gratis). Als ik nu kijk staan ze nog keurig op "allocated".

Lindaa
10-04-18, 14:49
Ik keek idd via de app van AA. Daarna contact opgenomen en ze kwamen met een rare lulsmoes dat er een “equipment change” heeft plaatsgevonden. Dit is echter niet waar, want ze bevestigden in Januari al dat er met een 767-300 gevlogen zou worden en dat is nog steeds zo...

En het rare is, de terugvlucht is niet veranderd. Die stoelen kosten nu ook geld maar staan nog steeds op de boeking..

koenkamphuys
12-04-18, 21:43
Ik had dat ook, voor de heenweg kon ik plaatsen reserveren, voor de terugweg alleen tegen betaling. In ons geval was de heenweg belangrijker, mijn schoonzus had later dezelfde vlucht naar Florida geboekt als wij en zo zitten we met zijn drietjes bij elkaar. Terug vliegt ze niet met ons mee, ze blijft langer.

Mattie
24-10-18, 12:43
Kleine review van AA:

Heen:
AMS -> LHR (met BA)
LHR -> JFK (B777)
JFK -> MCO (B737)

Terug was volledig met BA

De lange vlucht van Londen naar New York was eigenlijk prima. We hadden 35/36 dus een rij van 3 en een rij van 2. In tegenstelling tot de BA vlucht terug (ook een 777 maar dan rij 42) hadden de stoelen op rij 36 wel een kleine offset. Niet super vervelend maar je kijkt wel scheef naar je monitor. De raam passagier had daardoor wel wat extra ruimte en degene aan het gangpad sowieso al natuurlijk. Had wel het idee dat het allemaal wat krapper was dan bij BA. Maar bij BA vooral geslapen dus dan krijg je toch net wat minder mee van de vlucht. Anyway prima entertainment met USB en 110v. Lekker eten, ruim voldoende drinken en voor het landen nog een kleine snack.

De 2e vlucht was wat minder. Was een vlucht van 3 uur maar het wat een wat ouder/krapper toestel. Voor een uurtje was het prima maar voor 3 uur vond ik het toch wel een wat lange zit. Geen entertainment maar je kon streamen naar je eigen telefoon wat opzich prima werkte. Zat verder ook geen eten bij (wel een drankje / nootjes oid) maar dat blijkt normaal te zijn in economy. Toilet was echt super krap. Toestel had wel een paar (oude) overhead schermen om de vlucht op de kaar te kunnen volgen, altijd wel fijn.

Al met al prima vluchten hoewel ik niet langer dan 3 uur in een (deze) 737 zou willen zitten.

BA review: http://www.floridaforum.nl/showthread.php?558-Vliegen-met-British-Airways-(BA)&p=235610&viewfull=1#post235610

Bullyleo
01-05-21, 17:24
Wij overwegen deze keer in november met American Airlines de plas over te steken omdat zij met de dreamliner vliegen en de prijs wat gunstiger is. Ik lees hier en daar wat slechte reviews over hun service met name en af en toe ook wat berichten over onbeschoft personeel. Heeft iemand nog recente ervaring met AA om te delen?

PENPE
01-05-21, 18:07
Onze meest recente ervaring met AA was in September 2019 , de services op de vlucht naar Philadelphia was prima in orde en ook de services op de aansluitende vlucht naar Jacksonville was niets aan te merken. Bij een goede ticketprijs zou ik zo weer met hun vliegen ;-)

Cindy1969
01-05-21, 22:43
Ik hoop in januari het voor de eerste keer mee te maken. Had een zéér goede ticketprijs.

Lindaa
02-05-21, 13:43
Helemaal niks mis mee. Goede ervaring mee..

Bullyleo
02-05-21, 16:56
Top, bedankt voor de reacties! Net geboekt ams-phl-tpa met de dreamliner in de premium economy voor november 2021. Stoelen gelijk vastgelegd, tot nu toe alles top.

JeroenB
03-05-21, 00:13
Recent meerdere vluchten mee gevlogen met American Airlines en is mij prima bevallen. Had ook mooie nieuwe toestellen dus dat beïnvloed wellicht mijn mening en ervaring. Als we mogen(travelban) vlieg ik er eind juli wederom mee.

Bullyleo
05-05-21, 10:45
Nou ja oké, toch nog wat te zeuren:rolleyes::cool: Omdat het stoelreserverings-systeem online niet lukte en ik de reservering niet bevestigd kreeg, maar anderhalve uur in de wacht gestaan voordat ik iemand aan de telefoon kreeg van AA. Maar ja, toen was de stoelreservering ook binnen 5 minuten geregeld en zijn we blij met de stoelen van onze voorkeur. Het was het wachten dubbel en dwars waard. Nu maar weer aftellen en vooral hopen dat het meeste "back-to-normal" is in november.

Scooby
27-03-22, 22:36
Een overstaptijd op Philadelphia van 1 uur en 35 minuten is dat voldoende? Heb ooit ergens op dit Forum gelezen dat op bepaalde vliegvelden anderhalf uur wat aan de krappe kant is. Ik kan het alleen niet terugvinden. (Heb wat moeite men de zoekfunctie :-) )

PENPE
27-03-22, 23:56
Een overstaptijd van 1 uur en 35 min is op alle (Amerikaanse) vliegvelden wel aan de krappe kant , probeer dus tickets te boeken waarbij je zeker 2 uur hebt , dan zit je zeker goed ;-)

knaapje
28-03-22, 15:07
Ik ben verschillende keren(binnenkomend) overgestapt op PHL
.
Het is een vrij klein zeer overzichtelijk vliegveld en zonder vertraging heb je aan 1 1/2 uur voldoende.

Hier:

Customs and Border Protection (CBP) - CBP Airport Wait Times (AWT) (https://awt.cbp.gov/)

kan je een indruk krijgen van de wachttijden op de verschillende dagen en tijdstippen.

JeroenB
28-03-22, 16:57
Ik boek voornamelijk vluchten met een overstap van 1 1/2 uur en heb nog nooit de overstap gemist hierdoor. De enige gemiste overstap is gekomen doordat er een fout was gemaakt op Schiphol met het doorgeven van mijn ESTA in de tijd dat er alleen op basis van de uitzonderingen (NIE) gereist mocht worden, toen hebben we nog even bij TSA gezeten om alles uit te laten zoeken voordat we verder mochten vliegen.

meisje
01-04-22, 13:44
Een overstaptijd op Philadelphia van 1 uur en 35 minuten is dat voldoende? Heb ooit ergens op dit Forum gelezen dat op bepaalde vliegvelden anderhalf uur wat aan de krappe kant is. Ik kan het alleen niet terugvinden. (Heb wat moeite men de zoekfunctie :-) )
vlieg je 5 mei terug?

elstars
01-04-22, 18:47
Een overstaptijd op Philadelphia van 1 uur en 35 minuten is dat voldoende? Heb ooit ergens op dit Forum gelezen dat op bepaalde vliegvelden anderhalf uur wat aan de krappe kant is. Ik kan het alleen niet terugvinden. (Heb wat moeite men de zoekfunctie :-) )

Ik vind het ook vrij krap; Er wordt altijd gezegd dat het kan (vluchten zijn immers vaak op elkaar afgestemd) maar als het even tegen zit en het bij Immigrations traag gaat is het krapjes.
Wij doen dit nooit, nemen altijd lekker ruim, kun je nog wat eten of effe shoppen. Geen gestress en met samengeknepen billen zitten of je het wel haalt :cool:

Scooby
02-04-22, 00:42
Bedankt voor alle reacties.
De tussenstop is aangepast naar 1 uur en 50 minuten. Dus we laten het maar zo.

Terpies
04-04-22, 20:23
Ik hoop dat je het gaat halen. Je moet eerst door immigrations, dan koffers ophalen, door de douane, koffers weer inleveren en dan (waarschijnlijk) ook nog wisselen van terminal (van international naar domestic).

Wij hadden in november 1,5 uur op Chicago (overstap naar Orlando), en ook al zijn we in het bezit van Global Entry (dus geen rijen bij immigrations) haalden we het alleen omdat het vliegtuig naar Florida vertraging had. Als die op tijd zou zijn vertrokken hadden we het niet gehaald.

corrus
05-04-22, 15:14
In het najaar lopen er altijd dingen mis... (algemeen bekend)
Maar toegegeven, op ORD is vrijwel alles te laat, zelfs het treintje. ;)
Global Entry of niet.

utah
08-04-22, 06:47
American Airlines niet de beste ervaringen mee. Onvriendelijk. Niet proper. Eten dat niet te vreten was….

JeroenB
08-04-22, 11:09
Wij hebben er recent meerdere malen mee gevlogen en vinden het een absolute aanrader, heerlijk met de dreamliner de oceaan. En het eten is niet slechter dan bij de andere maatschappijen wat ons betreft.

A.Hofman
08-04-22, 17:51
Wij gaan dit jaar ook weer met AA naar Florida. De laatste keer is alweer zo'n 12 jaar geleden. We hebben ze niet bewust gemeden, er waren gewoon betere prijzen bij andere maatschappijen. We vliegen in augustus van Ams naar Orlando via Philadelphia.

Bullyleo
10-04-22, 12:14
Ook wij vliegen dit jaar in oktober weer met AA via Philadelphia naar Orlando. Vorig jaar door allerlei wijzigingen in boekingen de heenreis met de dreamliner van AA in premium economy gevlogen. De terugreis ook met de dreamliner in premium economy van BA gevlogen dus prima kunnen vergelijken. AA was uitstekend verzorgd. BA was echt RUK en zeker de meerprijs niet waard. Na 2 rijen was er al geen keuze meer qua maaltijden, verzorging echt slecht en personeel ongeïnteresseerd.

mads2017
18-04-22, 13:56
Wij vliegen dit jaar voor het eerst met AA vanaf AMS via Philadelphia naar Tampa. Niet bewust gemeden de afgelopen jaren maar gewoon andere keuzes gemaakt. Met name omdat voor ons Düsseldorf makkelijker is als vertrek. En dan kom je al snel bij Lufthansa terecht; wat overigens altijd zeer goed bevallen is. Met United (en voor de fusie met Continental) hebben we altijd goede ervaringen gehad. Detail: ik vind de vliegtuigen van AA nooit echt aantrekkelijk door dat glanzende aluminium. Wellicht rare kronkel van mij...:rolleyes:

sunnyrojo
21-04-22, 17:20
Echt slechte ervaringen gehad met AA, vluchten die ze kort voor tijd in tijd veranderde (2 weken van tevoren) en dat ging om 5 uur vroeger. Dit betekende voor ons omdat we op Miami vlogen en in Orlando verbleven dat we voor een nacht hotel in Miami moesten boeken. Op een andere vlucht hadden wij al op de pc ingecheckt met seats en al, en bij de balie waren wij nergens terug te vinden, werden op een andere vlucht gezet die maar liefst 7 uur later vertrok (waarvan 2 uur vertraging (van Air Lingus), gevolg was dat de vlucht in Dublin ook misten en de volgende daar ook 7 uur later naar Amsterdam vertrok, echt een horrorvlucht. Claim loopt nog.

Boontje
26-05-22, 14:43
Wij vliegen dit jaar met AA via Philadelphia naar Miami, onze ervaringen met deze maatschappij zijn altijd goed.

Mave
26-05-22, 17:45
Wij vliegen dit jaar met AA via Philadelphia naar Miami, onze ervaringen met deze maatschappij zijn altijd goed.
Wij ook, ik vraag me alleen af of 1 uur en 50 minuten overstap genoeg zal zijn.

knaapje
26-05-22, 20:11
Zie mijn posting van 28 maart hierboven.

Mave
26-05-22, 20:32
Zie mijn posting van 28 maart hierboven.
Heel fijn! Dank je Knaapje

A.Hofman
15-06-22, 10:58
Inmiddels is onze tijd in Orlando met 3,5 uur verlengd. De (lange) tussenstops in Philadelphia zijn behoorlijk verkort. We zijn er nu anderhalf uur eerder, en we vertrekken tweeënhalf uur later. Nu hopen dat het zo blijft.

PENPE
21-06-22, 21:20
Wij ook, ik vraag me alleen af of 1 uur en 50 minuten overstap genoeg zal zijn.

Wij vlogen begin deze maand naar Miami via Philadelphia, het duurde bij Immigrations in 'Philly' zeker een uur...

Mave
21-06-22, 21:24
Dan moet het te doen zijn. Mits ons vliegtuig gewoon op tijd vertrekt ….of überhaupt vertrekt ;)

PENPE
21-06-22, 21:53
Dan moet het te doen zijn. Mits ons vliegtuig gewoon op tijd vertrekt ….of überhaupt vertrekt ;)

Tsja , dat weet je maar nooit , wij moesten nog 2 uur wachten alvorens wij vertrokken , er stonden namelijk nog 50 passagiers voor onze vlucht in de wachtrijen op Schiphol....

Mave
21-06-22, 22:10
Tsja , dat weet je maar nooit , wij moesten nog 2 uur wachten alvorens wij vertrokken , er stonden namelijk nog 50 passagiers voor onze vlucht in de wachtrijen op Schiphol....

Wat was jullie oorspronkelijke overstaptijd dan? Als wij twee uur later vertrekken dan missen we de vlucht sowieso.

PENPE
21-06-22, 22:19
Wat was jullie oorspronkelijke overstaptijd dan? Als wij twee uur later vertrekken dan missen we de vlucht sowieso.

Bij boeking hebben wij bewust ( doen wij nl altijd ) gekeken naar een vlucht met 3,5 uur overstap , maar toen we eenmaal dus 2 uur later dan gepland vertrokken hadden we nog maar 1,5 uur speling. Bij aankomst in 'Philly' bleek dat onze aansluitende vlucht 1,5 uur delayed was en niet veel later zagen we dat die vlucht zelfs gecanceld was en wij al overgeboekt waren op de volgende vlucht die 4 uur later ging.

Mave
25-06-22, 22:10
Jeetje wat een gedoe allemaal
het reisbureau vond deze overstap prima maar dat was natuurlijk voor alle ellende bekend werd. ik zal binnenkort even bellen over hoe en wat….

Scooby
26-06-22, 15:31
Ik heb al wel gezien dat afgelopen vluchten vanaf AMS naar PHL, om 10:00 uur, allemaal redelijk volgens schema zijn vertrokken en aangekomen.
Fingers crossed!

Scooby
27-06-22, 11:43
Wellicht een domme vraag, maar wij hebben eigenlijk alleen nog maar rechtstreeks gevlogen.

Als wij de aansluitende vlucht niet halen i.v.m. vertraging van de eerste vlucht, zorgt de luchtvaartmaatschappij dan voor een vervangende vlucht?

Ta2 Gerrit
27-06-22, 17:46
Als wij de aansluitende vlucht niet halen i.v.m. vertraging van de eerste vlucht, zorgt de luchtvaartmaatschappij dan voor een vervangende vlucht?

Daar mag je wel van uitgaan. Wij hebben dat bij AA -PHL 2 keer gehad (1x zelfs door een tankstop onderweg) en bij aankomst was de nieuwe vlucht (een paar uur later) al geheel geregeld.
Anderhalf uur vindt ik (zelfs in goeie omstandigheden) sowieso wat aan de minimale kant, je moet immers ook nog van terminal switchen.

Mave
12-07-22, 21:56
Ik heb al wel gezien dat afgelopen vluchten vanaf AMS naar PHL, om 10:00 uur, allemaal redelijk volgens schema zijn vertrokken en aangekomen.
Fingers crossed!

Ik zag dat je aankomende donderdag vertrekt, wij vertrekken precies drie weken later. Ik ben heel benieuwd hoe jullie het gaan ervaren. Hoe dichterbij het komt hoe meer ik hem begin te knijpen.
Misschien kan je laten weten hoe de reis gegaan is als je daar überhaupt de tijd voor hebt uiteraard.
Hoe lang moet je in de rij staan op Schiphol….
Is alle bagage aangekomen….
overstap goed gegaan etc etc :D:confused:

Terpies
14-07-22, 00:32
Wij waren binnen 20 minuten klaar bij United: koffers ingecheckt en door security via vertrekhal 3. Alle koffers op tijd in Houston. In Houston stonden we binnen 5 minuten achter security door onze Global Entry status (aanrader !!). Terug via TSA Pre ook binnen 30 minuten koffers ingecheckt en gelijk door security. Op Schiphol lang wachten op koffers maar ze waren er gelukkig allemaal. 2 juni heen, 3 juli terug.

Scooby
14-07-22, 09:02
Ik zag dat je aankomende donderdag vertrekt, wij vertrekken precies drie weken later. Ik ben heel benieuwd hoe jullie het gaan ervaren. Hoe dichterbij het komt hoe meer ik hem begin te knijpen.
Misschien kan je laten weten hoe de reis gegaan is als je daar überhaupt de tijd voor hebt uiteraard.
Hoe lang moet je in de rij staan op Schiphol….
Is alle bagage aangekomen….
overstap goed gegaan etc etc :D:confused:

Ik vond het ook best spannend. Wij hadden een extra overnachting in Ibis Schiphol in verband met de tijd dat wij op Schiphol wilden zijn. We stonden er om 5:45 uur, voor onze vlucht van 10:00 uur. Geen rijen buiten gelukkig waardoor we rap in de rij stonden voor de incheckbalies. Die rij was niet heel lang, maar ze hadden voor balie 27 een poortje open, waardoor we zo door konden lopen. Boardingpass geprint en daarna koffers ingecheckt(hoop dat we deze weer zien op PHL 😁) Om 6:05 uur waren we daarmee klaar. Op naar de security line die precies een half uur duude. Paspoortcontrole 10 minuten, waardoor we om 6:45 uur op weg liepen naar de Starbucks. Alles dus in 1 uur gedaan. Wel ruim 3 uur over dus, maar heel blij dat het toch zo vlot ging.

Hoe de vlucht verliep met overstap laat ik nog weten.

Mave
14-07-22, 11:46
Poeh spannend allemaal inderdaad. Toevallig ook nog gekeken naar een overnachting op Schiphol maar €600 is wat veel. Misschien toch nog even kijken naar Ibis. Mijn zus was erg tevreden over Luggo maar zo te lezen is dat niet nodig. Een taxi voor ons is redelijk te doen, dat is iets meer dan een half uur rijden.

Ik zag net dat jullie vlucht in ieder geval op tijd vertrokken is. Had zo’n snelle goede update nog niet verwacht hahahaha. Voorspoedig ingecheckt! Beter tijd over dan stressen tot de laatste minuut. Nu duimen dat de overstap ook zo snel gaat en al jullie bagage ook mee is.

Mave
14-07-22, 11:49
Wij waren binnen 20 minuten klaar bij United: koffers ingecheckt en door security via vertrekhal 3. Alle koffers op tijd in Houston. In Houston stonden we binnen 5 minuten achter security door onze Global Entry status (aanrader !!). Terug via TSA Pre ook binnen 30 minuten koffers ingecheckt en gelijk door security. Op Schiphol lang wachten op koffers maar ze waren er gelukkig allemaal. 2 juni heen, 3 juli terug.
Misschien stomme vraag maar wat houd dat in Global Entry status? En hoe regel je dat?:D

hannie
14-07-22, 14:30
Met Global entry status hoef je niet meer in de rij als je Amerika binnen komt. Het kost $100 pp voor 5 jaar. Er wordt wel eerst in beide landen(in NL door Kmar)een onderzoek naar jou uitgevoerd voor je deze status krijgt.
Je kunt het hier aanvragen: https://www.cbp.gov/travel/trusted-traveler-programs/global-entry/international-arrangements/netherlands

Mave
14-07-22, 15:25
Bedankt Hannie

Terpies
14-07-22, 23:00
Niet alleen op de heenweg naar de USA heb je een snellere route, maar ook voor de terugweg kun je via de TSA Pre rijen, wat ook best veel tijd scheelt. Let op: je moet ook nog steeds een geldige ESTA hebben.

Scooby
15-07-22, 04:21
Ik zag net dat jullie vlucht in ieder geval op tijd vertrokken is. Had zo’n snelle goede update nog niet verwacht hahahaha. Voorspoedig ingecheckt! Beter tijd over dan stressen tot de laatste minuut. Nu duimen dat de overstap ook zo snel gaat en al jullie bagage ook mee is.

Nadat we in Philidelphia geland zijn hebben we een half uur in de rij gestaan voor de douane. Toen we daar klaar waren kwamen net de koffers van de band. Deze koffers gelijk weer ingecheckt. Dat gebeurde allemaal in terminal A waar we geland waren. In redelijke pas naar de C terminal gelopen, want van daaruit vertrok onze vlucht. Deze had een kwartiertje vertraging, maar ook zonder die vertraging hadden we het wel gered. Het was dus voor ons vandaag te doen. Security duurde maar 10 minuutjes overigens.

Scooby
15-07-22, 04:24
Bagage is trouwens ook goed aangekomen op onze eindbestemming. 😁

Mave
15-07-22, 08:12
Wat fijn! Bedankt voor de update. Nu lekker vakantie vieren, geniet ervan. Ik ga duimen dat het bij ons ook zo voorspoedig gaat.

Mave
21-07-22, 08:55
Onze vlucht van Philadelphia naar Orlando is gewijzigd, wij moeten de latere vlucht nemen. Dus we kunnen rustig aandoen.

Scooby
22-07-22, 04:54
O, dat is wel fijn ja. Fijne vakantie alvast. 😁

A.Hofman
17-08-22, 15:33
Afgelopen zaterdag mochten wij eindelijk vertrekken naar Florida . Toch een beetje huiverig geworden door de beelden van de situatie op Schiphol, waren we ruim op tijd aanwezig om in te checken. Om 6.10 stonden we in de rij voor de balie. Online inchecken was niet gelukt door een rood vinkje op de site van AA, terwijl in de Verifly app alles op groen stond.... De incheckbalie ging om 6.30 al open, ipv 7.00uur dus dat was een meevaller. Maar door een computer storing duurde het allemaal zeker een uur voordat we eindelijk ingechecked waren. Er werd niet gevraagd naar het rode vinkje, of covid papieren of esta of wat dan ook. Door de douane en security ging allemaal erg vlot, rond 8.00 uur stonden we bij de gate om om even voor 10.00 te vertrekken. In het vliegtuig zijn we prima verzorgd door AA. Snack, drankjes, maaltijd( was zelfs lekker!) nog een snack, niks te klagen.. De ruimte is beperkt, en het blijft een lange zit, daar doe je niks aan. De stop in Philadelphia verliep ook soepel.Overstappen in de zelfde terminal A, immigration, customs, koffers, alles ging mooi vlot. Toen kwam helaas het bericht dat de vlucht naar Orlando een uur vertraagd was, dus moesten we nog 2uur bij de gate wachten. In Orlando waren de koffers er ook snel, dus konden we door naar Alamo en de auto uitzoeken. Nu heerlijk genieten.

Scooby
18-08-22, 22:11
Wij hadden dezelfde ervaring met AA. Zeer tevreden over en zoals je aangaf, goed verzorgd. Ook de tussenstop op PHL ging bij ons vlotjes. Wij vliegen zeker weer met AA als de prijzen gunstig zijn.

Mave
21-08-22, 14:41
Wij hebben de heenweg een goede ervaring gehad maar de terugweg was dramatisch! We begonnen op MCO al met een dikke vertraging waardoor we ons volgende vliegtuig naar Amsterdam misten. We moesten daardoor eerst nog naar Heathrow en verder met British Airways naar Amsterdam. Op Heathrow ook weer vertraging. En we missen nu twee koffers, waarvan er 1 gevonden is op Schiphol door AA maar omdat we de laatste vlucht met BA vlogen is de koffer overgedragen aan BA. Hoe lang dit gaat duren, geen idee.

we zouden s’ ochtends om 08.40 aankomen op Schiphol, dit werd ongeveer 19.00

Scooby
22-08-22, 20:25
Dat is wel jammer, dat je vakantie dan toch nog zo eindigd. Hoop dat jullie koffer nog terrecht komt. En dat alles door een vertraging op de eerste luchthaven.

Mave
22-08-22, 21:06
Dat is wel jammer, dat je vakantie dan toch nog zo eindigd. Hoop dat jullie koffer nog terrecht komt. En dat alles door een vertraging op de eerste luchthaven.

ja heel jammer, nagenieten is er nog even niet bij. Komt vast wel weer.

Hoop beide koffers z.s.m. terug te krijgen. Ook nog niks gehoord over de overgedragen koffer. Had ik hem maar gelijk op kunnen halen.

Ruud2004
16-11-22, 12:17
Wij zijn vorige week (eerste week november) met AA en LHR een ervaring rijker geworden.

Heenvlucht:
BA vlucht 10.10uur van AMS naar LHR. We waren ruim op tijd op Schiphol en er stond niemand bij de BA balies, vlotte incheck en binnen 10min door Security en KMar. Vlucht vertrok 10min te laat en moest boven Londen nog drie rondjes in de holding, dus onze overstaptijd van 2.05uur werd met ongeveer 40min verkort. Op LHR gelijk de bus in naar T3 en daar leek het rustig, maar bij voor de security stond een vreselijk lange rij. Door de rij liepen medewerkers van de luchthaven die reizigers, van qua vertrektijd kritieke vluchten, uit de rij haalden. Zo ook onze vlucht van AA naar Miami. We werden vooraan de rij gezet bij de boardingcardcheck en konden daarna naar de security. Bij de security bleek dat er maar twee van de (ongeveer) 10 a 12 "opstellingen" operationeel waren, oorzaak dus bekend (Short of Staff). Na de security gelijk door de lounge van T3 naar de Gate gelopen, waar we gelijk konden aanschuiven om te boarden op de AA vlucht naar Miami.

-BA vlucht was prima, toch nog flesje water en zakje chips gehad.
-AA vlucht (bomvol), was goed. Goede verzorging door tamelijk bejaarde crew, goede seats 36 A en C in een B777-200. Na aankomst op MIA even moeten wachten bij Immigration. Een bijzonder norse ambtenaar, pakte onze paspoorten aan met een vaag Thanks. Daarna korte check paspoort en/met gegevens in computer en maakte alleen een foto. Verder geen enkel woord gezegd, geen vingerafdrukken en ook geen stempel. Bagage draaide al op de band.

Terugvlucht:
-AA vlucht naar LHR (vertrek 23.07uur) vertrok keurig op tijd, had de wind mee en haalde 35min van de vliegtijd af, overstaptijd op LHR van 1.35uur werd dus iets verruimd. Omstreeks 00.30uur bedankt voor de "Pasta or Chicken". Vlotte crew en wederom goede verzorging. Vliegtuig liep snel leeg op LHR(we zaten achteraan op rij 36 A en C) en in T3 connections borden gevolgd naar de bus richting T5. Bus kwam snel, dus vlot in T5. Ook hier stond een grote rij voor de boardingcardcontrole maar ook hier werden we uit de rij gehaald om onze vlucht naar Amsterdam te kunnen halen. Daarna nog een half uur voor een Pakistaans/Indiase markt uhh sorry, ik bedoel security gestaan, wat maken ze er daar toch een chaos van. Ook hier niet alle security-lanes geopend (Short of Staff) Bij de gate nog ongeveer 30min gewacht voordat we mochten boarden.
-Ba vlucht naar Amsterdam verliep ook prima, wederom flesje water met zakje chips. Na aankomst op Schiphol was onze ruimbagage eerder op band 6 dan wijzelf.

Het is dus allemaal goed verlopen. Op LHR had het wel wat relaxter gekund, maar ik zou deze route met overstaptijden zo weer boeken. Het is jammer/vreemd dat je op LHR steeds door de security moet. Op Schiphol/Frankfurt is dat hoeft dat bij een vergelijkbare vlucht niet. Ik ben immers in de VS (die grondig controleert) al gecheckt, kom rechtstreeks uit het vliegtuig, waarom moet ik op LHR dan weer door de securitycheck. Zo roept LHR de ellende over zich af, blijft krom. Ook de redelijk korte overstap bleek geen probleem. Ik denk dat passagiers met een overstap van vier uur of langer de volledige tijd wel in de rij hebben gestaan. Je wordt er dan minder snel uitgehaald, dus wat is wijsheid..
Mocht je met z'n tweetjes vliegen met een Boeing 777-200, dan is rij 36 A en C een aanrader. (slechts twee stoelen naast elkaar, met aan de raamzijde extra opbergruimte.
Vwb COVID, alleen bij inchecken op Schiphol werd gevraagd (niet gecontroleerd) of we volledig waren ingeënt en of we in bezit waren van een geldige ESTA. Verder is ons nergens iets gevraagd. Wel vooraf vaccinatiebewijs ge-uploaded en VeriFly volledig gevolgd. Ik heb geen idee wat daar mee gedaan is.