PDA

Bekijk Volledige Versie : Op reis met minderjarige vriendin



VinMor
10-02-07, 14:53
Ik ga met mijn vriendin(zij heeft de Belgische nationaliteit) en ouders naar Amerika, maar
zij is nog minderjarig. Heeft zij een document nodig van haar moeder, waarin
zij toestemming geeft dat haar dochter mee mag naar Amerika? Of is dit niet
van toepassing? Ik zou niet graag voor
verrassingen staan op onze vakantiedag, dus hoop dat een van jullie hier een antwoord op kan geven.

Alvast bedankt!!

pyca
10-02-07, 15:17
Voor zover ik weet niet. Ik was zelf 15 toen ik alleen naar de VS ging, en had zeker geen xtra papieren nodig. Maargoed dat is wel járen geleden. De luchtvaartmaatschappij waarmee jullie vliegen kan je hierover informeren, zij zijn verantwoordelijk voor wie ze aan boord laten gaan, moet men in bezit zijn van bepaalde papieren (bijv. visa) en kan dit niet tonen, dan gaat passagier op kosten van de luchtvaartmaatschappij terug.

padds
10-02-07, 15:23
Dit verschilt per land. Voor Australie is onder de 18 jaar een brief van ouders of voogd nodig. En ook nog een banksaldo van 2000 Australische dollars en een retourticket.

even checken bij:

Ambassade van België
Alexanderveld, 97
2585 DB Den Haag
T + (31) (70) 312.34.56
F + (31) (70) 364.55.79
TheHague@diplobel.org


of bij de Amerikaanse ambassade, maar in het Nederlands communiceren is misschien in dit geval het handigste.

Succes!

bono
10-02-07, 18:32
Misschien zien ze dat hetzelfde als reizen zonder ouder.
Of wel reizende rolstoel zonder passagier zoekt reiziger beneden de 16 zonder ouder(s)!!!!!:-P :shock: :oops: :-s

gr. monique

Eric
10-02-07, 22:41
Indien ze onder de 18 is, dan kunnen ze vragen om een brief met toestemming van BEIDE ouders, overigens doen ze dit vaak niet.
Eric

Melissa & Patrick
12-10-13, 23:31
Hoi!

Ik heb misschien een gekke vraag. Wij gaan in maart 19 dagen naar Florida. Nu gaat misschien mijn broertje en zijn vriendin een weekje met ons mee. Mijn broertje is dan 21 en zijn vriendin 18. Kunnen ze hier bij de douane in Amerika moeilijk over doen of überhaupt ergens? Aangezien hij al 21 is zij minderjarig?

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Gr.,
Melissa

6foot6
13-10-13, 00:17
Met 18 jaar is ze zowel in Nederland als in de US meerderjarig

cindy74
13-10-13, 13:01
Neen enkel als je onder de 18 bent moet je een papier met toestemming van beide ouders hebben .....al hebben ze mij dat nog nooit gevraagd om te laten zien . Wel gaat ze een apart formulier van de douane moeten invullen deze krijg je in het vliegtuig .

mickmak
09-03-18, 12:15
De vriendin ( 16 jaar) van mijn zoon gaat mee met ons naar Florida.
Ik weet dat ik een formulier moet laten invullen door haar ouders. Deze heb ik inmiddels.
Maar deze is in het Nederlands en volgens mij bedoeld om haar hier het land mee uit te krijgen.

Heb ik nog iets nodig om haar bij de douane in Miami zonder problemen mee naar binnen te nemen?


Alvast bedankt.

Jackie

marjolijne
09-03-18, 12:59
Op de website http://kinderontvoering.org staat alle info dat je nodig hebt.
Hier staan ook de formulieren in het engels.

mickmak
09-03-18, 13:08
Bedankt Marjolijne!