PDA

Bekijk Volledige Versie : DVD-formaat



nahnah9
07-02-07, 21:46
Wij willen eventueel een DVD laten maken tijdens de Manatee-tour.
Nu waarschuwt de eigenaar van de zaak:

"As for the DVD you'll need to let us know a week or 2 before hand but the format between the US and every where else has been a problem for us......."

Weet iemand wat het probleem is? Is dit het verschil tussen NTSC en PAL?
Dit is toch te converteren?

Mvrgr,
Hans

calypso
08-02-07, 08:00
Ik weet dat het met video zeker kan, dus zou ik er van uit gaan dat dit met DVD ook mogelijk zou moeten zijn. Maar ik heb het nog nooit gedaan?

Big roc
08-02-07, 11:30
Dvd kan omgezet worden naar pal.
Maar misschien is uw dvd speler ook geschikt voor het afspelen van beide formaten dit is zeker het nakijken waard

Dutch
09-02-07, 01:53
Heeft het soms iets te maken met de "regiocode"?
Volgens mij maakt het in ieder geval niet zoveel uit, want je kunt de DVD toch thuis dan op de computer opnieuw copieren?

nahnah9
09-02-07, 09:00
Het leek mij ook gewoon een regioverschil, wat thuis weer gemakkelijk op te lossen is.
Maar die man wijst er in alle mailtjes naar mij toe steeds weer op.
Daarom begon ik mij af te vragen. Ik moet 2 weken van te voren aangeven of ik een film wil hebben. Ik denk dat ik het maar probeer. Zie later thuis wel.

Michael66
09-02-07, 09:22
Ik denk dat ik het maar probeer. Zie later thuis wel.
That's the spirit! Positiv thinking!

En mocht je er een probleem mee krijgen om af te spelen, dan zijn hier op het forum genoeg leden die je helpen om het op te lossen. Toch?

nahnah9
09-02-07, 09:27
En achteraf zal ik alle ellende met jullie delen...:p :-P :p

Ta2 Gerrit
09-02-07, 12:24
Gewoon even je DVD speler regiovrij maken. Kan meestal vrij makkelijk met een code die op het net te vinden is. Of via de PC kopieren met Smartripper of zo. Is ook vrij op het net te verkrijgen. Dat is dus geen punt.
De meeste modernere TV's spelen zowel NTSC als PAL af. Zo niet, dan heb je zwartwit beeld of geen geluid (bij de oudere TV's dus). Succes.