PDA

Bekijk Volledige Versie : [Hotel] RIU Florida Beach Hotel, Miami



shunshine
04-02-07, 22:34
Hoi alle lezers,
Wij hebben voor 11 februari volgende week zondag dus al=D> her riu hotel geboekt.
Heeft iemand ervaring met dit hotel??
Wat ik lees op reiswijzer is heel verschillend en ook zijn de berichten verouderd.
Wie wil mij een plezier doen en over het Riu Hotel iets verteeln.
Ps. miami ken ik al van 3 eerdere rizen.
bedankt alvast shunshine

Njit
04-02-07, 22:49
Ik ga er maar voor de vorm vanuit dat je dit hotel bedoel:
Riu Florida Beach Hotel in Miami

Reviews:
- Zoover.nl (http://www.zoover.nl/verenigde_staten_van_amerika/florida/miami/riu_florida_beach/hotel)
- Tripadvisor.com (http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g34438-d217386-Reviews-Riu_Florida_Beach-Miami_Florida.html)

Mickey99
05-02-07, 09:55
Wij hebben in september 2004 twee nachten in dit hotel geslapen. Het was een aardig hotel maar niet echt heel bijzonder. De kamers waren nogal verouderd en op de gangen rook het een beetje vreemd (muf + een schoonmaakmiddel door elkaar). Het uitzicht vanaf je balkon is wel erg mooi (als je oceanview neemt). Het ontbijt was echt héél goed en uitgebreid dus dat was erg luxe en echt top! Verder zitten er op loopafstand niet veel winkels en of restaurantjes. De prijzen zijn sinds 2004 ook erg omhoog gegaan en daarom zijn wij er niet meer teruggegaan. De prijs die wij in 2004 betaalden vond ik een beetje overeenkomen met de geboden service (ik meen $ 119 per nacht inclusief ontbijt maar exclusief valet parking). Nu liggen de prijzen veel hoger en daarom vonden wij de prijs/kwaliteit niet meer in evenwicht. Ik weet natuurlijk niet of de kamers recent opgeknapt zijn want het is inmiddels ruim 2 jaar geleden.

Ik hoop dat je er iets aan hebt en succes met beslissen.

Groet,
Sonja

bono
07-02-07, 12:50
Hoi,

we zijn er afgelopen december 2006 geweest en wij vonden het super hoor, het ontbijt, daar lik je je vingers bij af, en de kamers vonden wij niet echt oud hoor, helaas geen foto's van maar wel op film staan.
We hadden een nette badkamer met bad en douch in een, een grote kleren kast, twee bedden(vonden wij ietsje minder!!), een tv, en nog een kastje met lades en 1 nachtkastje met wekker/radio.
Voor de rest de kleuren zou ik nooit nemen maar geef je een tropical gevoel zal ik maar zeggen.

Wij zouden er zo weer heen gaan hoor!

we hadden geboekt via traveltrend!(nooit meer!!!!)

fijne vakantie en geniet er van.

groetjes monique

Mickey99
07-02-07, 18:03
Vergeet niet dat het van ons ruim 2 jaar geleden was dat we er waren en dat Monique (Bono) er pas afgelopen december is geweest. Wie weet hebben ze het e.e.a. aan de kamers gerenoveerd. Eén ding is zeker (dat vonden Monique en ik namelijk allebei :wink: ) het ontbijt is geweldig!

Alvast een fijne vakantie!

Groet,
Sonja

bono
08-02-07, 00:03
Jip daar ben ik het mee eens, en wat ik al schreef misschien zijn de kamers wel veel verschillend, en dat kan altijd!
Jip dat ontbijt is geweldig!!

fijne dagen ene geen weer is shop weer, vergeet niet ook naar Miami seaqaurium te gaan dat is echt geweldig hoor, zorg voor boekjes waar je korting uit kan krijgen, dat scheelt geloof ik 6 of 8 dollar, dat is toch weer wat drinken of een leuke souvenier, toch????

Goed weer vakantie gewenst en laat even weten wat jullie van het hotel vonden!!

gr. monique

flipflop
17-02-07, 13:11
RIU is het hotel aan het renoveren (per etage). Is inderdaad wel nodig. Het hotel is in de vroege 90s helemaal opgeknapt, maar dat neemt niet weg dat het nog steeds een oud gebouw is, en te kampen heeft met de problemen die de oceanside ligging met zich meebrengt (vochtig, snellere schimmelvorming, etc.)

Dit hotel is zeker geen typisch Amerikaans hotel, er hangt een wat Europese sfeer. Het personeel doet er zeker alles aan om je verblijf prettig te maken. Ontbijt is absoluut super. Het gedeelte van Miami Beach waar het hotel in ligt, komt wat "verlaten" over. Denny's is bijvoorbeeld ook gesloten. Er zijn heel veel bouwactiviteiten aan de gang, er komen upscale hotels/condos. Wanneer deze zijn afgerond, zal het weer helemaal goed komen daar.

bono
17-02-07, 13:17
Dat klopte ja........................er werdt flink in en naast het hotel verbouwt, afgebroken, getrilt boort en zo dus dat was wel wat minder maar ja..............verder dan zaterdag een last ervan gehad.!
Dat niet amerikaans tintje komt niet altijd even goed over, sommige mensen vinden het een niet goed hotel omdat RIU in het europeese gedeelte goed staat omschreven en deze in amerika niet!
Mensen verwachten hetzelfde als in europa en dat is niet zo..................
In europa is het een goed lopend concept met redelijk dure prijzen, en dat verwacht de klant ook in amerika.
Dat vertelde de receptioniste (nederlandse stagaire) aan ons!

gr. monique

flipflop
17-02-07, 13:33
Veel Amerikanen kennen RIU van de grote resorts in Mexico en verwachten inderdaad hetzelfde als ze in Miami aankomen. Dit wil nogal eens tegenvallen (op sommige punten ook wel terecht). Dat neemt niet weg dat het een erg gezellig hotel is, met een prima service en erg aardig personeel (ze lopen graag de extra mile voor hun gasten, en niet alleen om een eventuele fooi!), en een prachtige tuin!

Het RIU hotel in Orlando kon destijds helemaal niet tippen aan andere RIU's in andere landen, en is dan ook dicht. Een RIU hotel zonder zee kan natuurlijk ook eigenlijk niet ;)

Petr@
24-02-07, 18:07
Wat Flipflop zegt klopt inderdaad: de mega RIU resorts in de Caribbean zijn helemaal niet te vergelijken met RIU Florida. Maar wat overal bij RIU hetzelfde is: super geweldige maaltijden!!!
Ik ga in mei overigens zelf dit hotel bezoeken dus ben ook erg benieuwd hoe dit bevalt!

teiwes
23-02-08, 22:13
Wij hebben bij aankomst in april de eerste 2 nachten geboekt in het Riu in Miami.
Nu lees ik over bepaalde wijken waar je beter niet kan komen, kan iemand mij vertellen of het Rui daar ook staat of hebben we de mazzel dat we aan de goede kant zitten[-o<. Bij het boeken werden wij hier niet echt op geattendeerd door het reisburo, anders had ik er zeker rekening mee gehouden.
Ik hoor graag van jullie

groet,

Simone

bono
24-02-08, 13:14
Wij hebben er 2 jaar geleden ook 4 nachten door gebracht en moet zeggen het is een super hotel( even zoeken via de zoekfunctie en je zult zien dat er meer over geschreven is)
Het staat in een prima wijk aan zee met goed ontbijtbuffet dus geen zorgen hoor!

gr. Monique

teiwes
24-02-08, 13:35
O, Gelukkig maar ik zag alweer beren op de weg!
Het is wel even wat anders hoor of je een weekje griekenland boekt of 18 dagen rondreis door Florida. Wel handig als mensen uit eigen ervaring je een beetje op weg helpen.
Bedankt voor het gerustellende berricht. Ik probeerde ook eerst via de zoekfunctie info te verkrijgen maar op de e.o.a. manier wil het niet echt lukken. Zoekfunctie en ik zijn niet echt een goede match denk ik!

laroos
17-03-08, 23:24
Hallo monique,
ik ga in mei met mijn dochter naar miami en geboekt voor riu hotel in miami beach.
Hebben jullie ook een auto gehuurt in miami?en is het makkelijk om de weg te vinden bv naar het hotel of naar de mall?
Ik wil zo graag jullie ervaring willen horen.
bvd, groetjes
ursula uit amsterdam

Pimpit
23-03-08, 16:35
In principe is Miami de meest criminele stad van Amerika maar voor dat je nu je annuleringverzekering pakt lees even verder.

Zolang je op South Beach bent is het veilig want die leven 100&#37; van het toerisme dus daar is de bewaking erg streng (veel politie)

Downtown gaat ook wel maar je hebt daar wel als je opeens een straat in rijdt dat alles dichtgetimmerd is. Het verschil per straat is opmerkelijk.

WAAR JE NIET HEEN WILT IS OPA LOCKA !! Maar als je daar niks te zoeken hebt kom je er ook nooit (langs)

Ten Zuiden van Coconut Grove is ook een gebied waar je beter omheen kan rijden, been there, done that.

Plan gewoon je routes via de grote wegen en er is niks aan de hand.

Betaal niet met biljetten groter dan 20 dollar en ga niet op straat lopen wisselen.

Verder is het gewoon een grote stad.

melv87
08-05-08, 22:20
Hallo,

Ik zal me eerst even voorstellen ik ben Melvin en ga in oktober 6 weken naar miami.
Ik ga voor de eerste keer naar Amerika omdat ik netjes heb gewacht tot mijn 21ste. Nu heb ik een reis geboekt via Arke naar het RUI hotel. Nou heb ik al wat rond gelezen dat het een redelijk hotel is. Er komt in die tijd een vriend uit Turkije overvliegen. Ik heb liever dat hij kan verblijven in mijn hotel kamer het is een kamer voor 4 personen is dit mogelijk en zo ja gaat het veel extra kosten?

Alvast bedankt

Mvgr Melvin

Dr. Phlox
08-05-08, 23:08
Volgens mij gaan de prijzen per kamer, maar het aantal personen en welke personen moet wel van te voren bekend zijn.

floriaantjes
04-01-09, 20:46
Iemand nog vrij recent ervaringen met het riu florida beach hotel?
Wij hebben het op het oog, maar twijfelen nog met Newport Beachside in het noorden van Miami.
Hoor graag iets.

shunshine
05-01-09, 13:12
Hoi Floriaantje

Ik ga in Februari voor de 3 x naar het Riu !
De eerste x waren de kamers oud maar verzorgt!!
Nu zijn alle kamers opgeknapt en zien er fris uit!
De bedden zijn prima en een ruime kamer, en schoon!
Ik raad je wel aan zeezicht te nemen want de achterkant heeft geen mooi uitzicht.
Het Riu is geen mooi hotel maar een prima verblijf is verzekerd daar.
Voor de deur van het Hotel stopt een bus richting het gezellige lincolnroad en south beach....voor 50 cent ben je daar in een kleine 10 minuten.
Het Riu is een aanrader dus en ontbijt inbegrepen met veel keus!
groetjes shunshine

0david0
21-05-09, 15:26
Wij zijn hier afgelopen weekend ook 2 nachten geweest. Het is best wel een aangenaam hotel maar blinkt niet echt uit. Er hangt een heel Europese sfeer. Het ontbijt is inderdaad echt wel super! Heel veel keuze. We zijn er ook 's avonds gaan eten. Kan je voor 20 USD aanschuiven aan het buffet wat best wel ok is.
Je hebt wel eerder het gevoel aan een Spaanse Costa te zitten want het hotel zit vol Engelsen en Duitsers (gelukkig wel niet de luidruchtige die je in Spanje in de meeste hotels vindt:D).
Het was wel leuk dat er twee Nederlandse stagaires in de lobby stonden dus dat maakt het al een pak makkelijker als je wat vragen hebt over de omgeving.
Het is rond het hotel wel een bouwwerf. Wij lagen aan de zijkant van het hotel met half oceaanzicht en de rest was op een gebouw dat ze aan het ontmantelen zijn. Maar goed dat we in het weekend in het hotel hebben gezeten want maandagmorgen (de dag dat we gingen vertrekken) zijn we wakker geworden van het geboor en geklop vanop die bouwwerf.
De ligging van het hotel is misschien niet echt ideaal maar een taxi-ritje naar het art-deco district kost minder dan 8 USD en je bent er op 5 minuten :)
Dus al bij al best wel een positieve ervaring met dit hotel!

Magdalena
14-12-09, 22:33
Wij vonden het een fijn hotel! Lekker aan het strand en je bent zo op Ocean Drive (als je tenminste niet onderuit gaat op de boulevard)

http://www.myusaticker.com/tickers/2EEA8EA4E0D48706B8F770A2E8E7B2D5.png
(http://www.myusaticker.com)

Ocmer
15-05-10, 15:31
Het kan best dat dit hotel er tussen staat maar kan het niet vinden! dus bij deze..! Wie heeft ervaringen met Riu Miami?

Groetjes!


P.s. Kan niet meer wachten!! (nog 2 maanden:P)

Michael66
15-05-10, 19:38
Hoi Ocmer,
Ik heb je vraag toegevoegd aan het bestaande onderwerp over het RIU hotel. Hier staan al een aantal ervaringen van andere forumleden. Misschien heb je er wat aan. En misschien zijn er nog (nieuwe) forumleden die hun recente ervaringen in dit hotel toevoegen.

Als je nog ervaringen van/met andere hotels in Florida zoekt, dan kun je het beste even kijken in het Overicht hotelervaringen (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=5422). Daar staan ze allemaal op een rijtje.

Michael

Sun
09-01-11, 20:06
Zijn de bouwactiviteiten inmiddels afgerond rondom Riu Florida Beach Hotel?
Geschikt voor ouders met twee tieners?

betsydijkstra
30-06-13, 01:09
Iemand ervaringen met Riu Miami Beach? Ervaringen zijn wisselend via Tripadvisor en zoover....
bedankt alvast!

Wen
24-08-13, 00:12
Wij hebben er 1 nacht verbleven in 2011. Ik vond het een fijn hotel het was netjes, aardig en behulpzaam personeel. Geen klachten.
Wel vond ik er weinig eetgelegenheid op loopafstand in de buurt. Voor de rest tevreden.

sunnyrojo
01-10-13, 14:03
is het hotel failliet of zo, ik ging kijken op tripadvisor en zoover maar geen tarieven meer beschikbaar???

Wearethere
04-10-13, 16:20
Wij komen er net vandaan. Hotel bestaat nog :-) geboekt via Arke..

sunnyrojo
14-10-13, 11:06
heb ze alweer gevonden!

betsydijkstra
14-10-13, 11:24
Prima hotel, 3 nachten geweest in augustus nadat we vanuit NL aankwamen. Beetje kleine, ouderwetse kamers...maar heel goed ontbijt en prima zwembad/strand.
Ook Eden Roc is perfect, mits ze een aanbieding hebben (want ligt wat hoger in prijs)....