PDA

Bekijk Volledige Versie : Key West: Fietsen



bemmel47
29-01-07, 23:27
Hoi ik lees veel over de key west en dat je daar goed uit de voeten kan met de fiets. Nu vroeg ik mij af of je daar makelijk fietsen kunt huren (ook kinderfietsen en fietsen met een kindezitje) hoop op tips.:p

maaikevgs
10-02-07, 11:07
Hoi,

Wanneer ga je naar Key West? Wij gaan volgende maand daar fietsen met een baby, ik kan je na onze vakantie wel de adressen doorgeven?

Groetjes, Maaike

Michael66
10-02-07, 14:19
Ja, dat kan. http://www.keywest.com/bikes.html

Misschien kan marcelg je nog vertellen wat de beste / goedkoopste is.


About 15% of Key West’s natives use bicycles to get around town. The island is pretty small and doesn’t have any hills. Some guesthouses and hotels provide bike rentals to their guests and rental shops are plentiful. Bicycle paths are becoming more prevalent, and where they are not available, you are permitted to use the sidewalk. But, remember, pedestrians always have the right of way and riders need to follow all traffic laws as if they were driving a car. You will be ticketed for running a red light or stop sign, or for riding at night without a light on your bike.Bron (http://www.keywest.com/trans.html).

belgske
02-09-11, 08:52
Is het in de zomer goed te doen (hitte & vochtigheid) om Key West per fiets te ontdekken? Of kan je beter telkens even genieten vd airco vd auto?

trails
02-09-11, 09:35
Parkeren is heel kostbaar op Key West.
Het is nou eenmaal warm en vochtig in de zomer maanden en als je niet van plan bent om de tour de France snelheden aan te houden dan zou ik toch voor de fiets gaan.
Hebben we ook een keer gedaan en was heel leuk. Lekker op je gemakje een beetje rond rijden en veel dingen zien.

belgske
02-09-11, 10:05
Zolang er geen bergetappes ;) te overbruggen zijn, voor mij geen probleem. Ik zat meer te denken aan mijn 2 dochters (13 en 11j.). Nu ik er zo over nadenk, Ons hotel ligt vlakbij Most Southern Point. Als je dan 'savonds naar Mallory Square wilt wandelen, zullen de poriën ook wel open gaan staan.

trails
02-09-11, 10:53
Wij verbleven altijd in het Southernmost hotel en buiten de dagen dat we geen fiets hadden deden we alles lopend.
2 keer in de zomer geweest en inderdaad gaan je poriën goed open staan. Kom je wel met een schoon huidje terug.:wink:
Kinderen kunnen meer hebben dan je denkt hoor en hebben misschien minder last van de warmte dan pa en ma.
Je weet van tevoren al dat het warm zal zijn dus pas gewoon je tempo aan.

Ebelix
02-09-11, 13:29
Naast fietsen kan je ook scooters of electrische golf carts huren. Zeker wanneer het warm is een goede manier om je te verplaatsen.

SpaceAce
02-09-11, 16:51
Als ik even mag inhaken op dit topic...

Maar waar kun je dan naar toe fietsen? Wellicht zoek ik niet goed naar de bezienswaardigheden, maar ik kom niet verder als: Duvalstreet, Mallory Square, Southern Most Point, Butterfly & Nature Conservatory en Fort Zachory Taylor Park & Beach. Dit lijkt mij allemaal op loopafstand te doen.

Dus mijn vraag: welke bezienswaardigheden te bezoeken met de fiets/scooter op Key West?

belgske
02-09-11, 18:01
Te voet of met de fiets? Fietske lijkt me toch iets comfortabelder met die hitte.
Maar wij willen ook naar Fort East Martello Museum waar de pop Robert zich begeeft. Mijn oudste dochter heeft filmpjes van deze legendarische pop gezien en wil het absoluut in levende lijve zien. Het museum ligt ten ZO van de airport. Dus ik kan een fietske rechtvaardigen.
Maar waarom zijn er zoveel verhuurbedrijven? Omdat er vraag naar is. Het zal wel een reden hebben.

SpaceAce
02-09-11, 18:29
Te voet of met de fiets? Fietske lijkt me toch iets comfortabelder met die hitte.

Toen wij er in 2007 waren, was het ook behoorlijk warm en toch hebben wij alle bezienswaardigheden gewoon per voet gedaan.

Voor onze aankomende vakantie in oktober heb ik een dagje fietsen/scooter huren ingepland. Ik weet alleen niet precies waarheen. Vandaar mijn vraag. (de andere dag dat we op Key West zijn, zullen we dus wederom per voet naar de bezienswaardigheden gaan welke al eerder in mijn post zijn vermeld.

Mijn vraag was dus serieus bedoeld als meedenken voor onze planning...

trails
02-09-11, 19:15
Wij hebben toen ook een uurtje of zo gewoon door de kleine straatjes gefietst. Dan krijg je toch een totaler beeld van het eiland dan wanneer je alleen bij de bekende dingen komt.

hannie
02-09-11, 19:45
Wij hebben afgelopen maandag Key West rondgefietst met onze zoon van dertien.
Zie ons blog voor het verslag hiervan.

trails
02-09-11, 19:52
Bij het Southernmost motel ligt een verhuurkantoortje van fietsen.
Overigens, wij vonden Turtle Kraals ook erg leuk en hebben daar heerlijk gegeten.

deh78
02-09-11, 23:02
Na 4 dagen op Key west geweest te zijn, hebben wij alles daar of te voet of met de fiets gedaan. Fiets hadden wij via het hotel gehuurd ( Southernmost hotel).

Gr. Dennis

Njit
02-09-11, 23:18
En waar ben je dan geweest met de fiets?

Lannie
03-09-11, 09:56
Ook wij hebben 1 dag gefietst op Key West. De fiets ook gehuurd bij het hotel. De ultieme manier om goed te kunnen rondkijken.

Hier ons blog: http://roy-jolanda-milan.blogspot.com/2011/07/4th-of-july.html

Jostravels
03-09-11, 19:08
Hoe ver is het ongeveer lopen van het Southernmost (wij slapen in La Mer and Dewey, maar dat hoort daarbij) naar Mallory square en het drukke deel van Duval Street? Is het de moeite waard om daar fietsen voor te huren, ook als het bijvoorbeeld alleen maar is om 's avonds te gaan eten?

trails
03-09-11, 19:49
Duval Street is 1 mijl lang. Dus de afstand van hotel naar Mallory Sqaure is ongeveer 1500 meter.
Eigenlijk ben jij alleen de enige persoon die kan bepalen of je wilt fietsen of lopen.
Wij hebben beide gedaan en zonder problemen. Als je in het hete en vochtige seizoen daar bent maakt het ook niet echt uit of je loopt of fietst. Zweten doe je dan sowieso wel...
Wij vonden het wel leuk om gewoon eens door de plaats te fietsen.

fransje
03-09-11, 20:33
Is het de moeite waard om daar fietsen voor te huren, ook als het bijvoorbeeld alleen maar is om 's avonds te gaan eten?

Wij hebben meerdere malen fietsen gehuurd omdat we het heerlijk vinden langs het water te rijden, en ook naar de boei is m.i. beter te fietsen dan te lopen. Wel moesten we de laatste keer voor zonsondergang de fietsen weer inleveren, of fietsverlichting erbij huren. Die zit nl niet standaard op de fiets!
En aangezien de zon er al vroeg ondergaat, een groot deel van het jaar rond 18.00-19.00 uur, is het even kijken of dat gaat lukken met uit eten gaan.
Maar dat is uiteraard ONZE ervaring, weet niet of dat altijd zo is.

Minneke
04-09-11, 00:12
Wij zaten op het einde van Duval Street in B&B Avalon. Om de hoek van "southernmost point". Te voet is het ongeveer 15 min van Mallory Square. Ik denk niet dat je fietsen moet huren om dit traject af te leggen. Het is een gezellige straat met vele winkels en eetgelegenheden.

fransje
04-09-11, 01:30
Zelf zitten wij meestal (en ook tijdens onze komende reis in october) in hotels aan het begin van Key West, en dan is het wel prettig om het eiland per fiets te doen. ook ivm parkeren. En de eerste keer dat we er waren, hebben we ook gelopen van Mallory square naar de Point. Het was toen snikheet en halverwege hadden we er toch wel genoeg van. Nou is lopen ook niet echt ding:mrgreen:

chippie
04-09-11, 11:09
Wij zaten in een hotel aan het begin van Key West. Dan is het niet te lopen naar Duval street en Mallory Square, maar fietsen zou zeker kunnen. Aan de andere kant, met de auto was ook geen probleem, want je kunt gewoon parkeren alleen niet gratis. Een hele dag sta je voor 10 dollar, en wat is nu 10 dollar op een hele vakantie?
Wij hebben Duval street op het heetste van de dag op en neer gelopen en dat was goed te doen. Van winkeltje naar winkeltje (voor de airco ;-) ) en van prachtig huisje naar ander prachtig huisje. Wij vonden het er heerlijk en komen er zeker nog eens terug.
Bij een volgende keer nemen we wel een ander hotel (Days inn is niet aan te raden vinden wij) maar dat hoeft niet perse dichtbij Duval Street te liggen omdat het met de auto ook prima gaat. Wij zouden dan de ochtend en begin van de middag gebruiken om uit te slapen en te ontbijten, relaxen en wat zwemmen en dan rond een uur of drie richting het centrum rijden en daar parkeren. Dan heb je het eind van de middag en de hele avond om alles te bekijken en te genieten van alle leuke dingen op Key West.

natascha666
07-09-11, 11:26
@fransje waar hadden jullie de fietsen gehuurd?? Kon je daar dan ook de auto in de buurt parkeren??

Wij gaan 1 dagje naar key-west, we vertrekken lekker vroeg vanaf miami zodat we rond 10 uur er zijn en fietsen lijkt we wel een prettige manier om over het eiland te gaan (we willen ook het tripje met conch-train maken natuurlijk :-) )

trails
07-09-11, 13:31
Je kunt natuurlijk ook je auto op de parkeerplaats van een hotel in/bij het centrum zetten en dan gewoon alles te voet doen.
Bij Southernmost kon je gewoon parkeren (en fietsen huren in de lobby).
Even op GoogleMaps of www.bing.com/maps kijken waar je een hotel met vrij parkeren vindt...

fransje
07-09-11, 21:04
Natascha66, fietsen (van die heerlijke Johnny logo fietsen) verhuren ze overal, bij zo'n beetje elk hotel. Ook scooters hebben ze en zelfs bierfietsen hebben we gezien. Bij vrijwel alle hotels aan het begin van Key west kun je idd de auto gratis neerzetten.
Wij pakken liever de fiets dan in t centrum een parkeerplek moeten zoeken. Toevallig, als wij er zijn, is het het jaarlijkse Festival, probeer dan nog maar eens een (betaalbare) parkeerplek te vinden.

natascha666
08-09-11, 09:41
Thanx weer voor de tipjes, heb het southermost alvast opgezocht...en we kunnen daar dan zo te horen ook nog ff kijken welk hotel...ideaal!:-)

egbertsen
19-11-11, 20:22
Ons hotel zit op de N Roosevelt Blvd dus aardig oost van Key West.
Bij ons hotel kan je als het goed is fietsen huren.
Is er een goede fietsroute naar het centrum, m.a.w zijn de wegen erop uitgerust dat we er veilig kunnen fietsen?

corrus
19-11-11, 21:54
Ons hotel zit op de N Roosevelt Blvd dus aardig oost van Key West.
The Inn???

Volgens mij heeft die een eigen fietsverhuur... :D

Guus
20-11-11, 02:24
Is er een goede fietsroute naar het centrum, m.a.w zijn de wegen erop uitgerust dat we er veilig kunnen fietsen?Langs Roosevelt Blvd ligt een voet-/fietspad. Dat kun je vanuit je hotel volgen tot aan het oude centrum van Key West. In het oude centrum zelf zijn de wegen niet echt ingericht voor fietsers. Het echter m.i veilig genoeg om gewoon op de weg te fietsen (doet iedereen). Bij de kruispunten moet je altijd wel blijven uitkijken. Amerikanen zijn nu eenmaal niet gewend aan fietsers. Mocht je het niet vertrouwen dan kun je natuurlijk ook gewoon op het trottoir gaan rijden.

natascha666
20-11-11, 15:04
ik moet eerlijk zeggen dan wij er van af hebben gezien om fietsen te huren, als je er bekend bent zal het vast lekker fietsen en scooteren zijn maar ik vondt het druk en te verwarrend met al die straatjes....welke wel heel mooi zijn! :) Wij hebben de auto geparkeerd en dat treintje gepakt (wel 30,- pp) anders hadden we maar weinig gezien denk ik...

Njit
21-11-11, 15:33
Fietsen is niks moeilijks aan. Wij hadden een papieren kaart meegekregen van het verhuurstation (zat bij ons hotel). Vond het lekker om een keer buiten de bekende straatjes te kunnen fietsen.

Zie hier ons verslag van het fietsen: http://halloweenflorida2011.wordpress.com/2011/10/20/dag-20-donderdag-20-oktober-fietsen-op-key-west/

natascha666
21-11-11, 16:21
leuk om te lezen dat jullie het rond touren op de fiets wel zo leuk vonden, ook op mooie plekjes geweest zie ik wel....misschien iets om toch eens te proberen mochten we nog ooit eens op key west verzeild raken :)

orient
08-01-12, 17:05
The Inn??? Volgens mij heeft die een eigen fietsverhuur... :DWij zaten van 31/12 t/m 2/1 jl. in The Inn. Men verhuurt wel fietsen, maar deze worden weer geleverd door iemand anders. The Inn heeft zelf geen fietsen. Kosten waren US$ 18 voor de eerste dag en daarna US$ 10 per 24 uur. Wij huurden echter een halve dag voor US$ 12 p.p.

Fietsen is uitstekend te doen. Men moet echter wel rekening houden dat de fietsen geen handremmen hebben, alleen terugtraprem. Fietsen mag je altijd op de stoep in Key West, er zijn echter sommige stukken waar je niet op de stoep kunt fietsen, dus moet je op de weg. Het verkeer houdt uitstekend rekening met fietsers en blijft lange tijd achter je rijden als men echt niet voorbij kan.

De plaats Key West is binnen 1 1/2 uur geheel rond te rijden en dan kun je heel veel gezien hebben van het plaatsje. De temperatuur lag op onze fietsmiddag rond de 28 graden met een licht briesje uit het oosten. Heerlijk!!

AvD
11-02-12, 18:50
Elk jaar probeer ik wel een keer naar key West te gaan.
Als ik daar aankom breng gelijk de huurauto weg en doe alles tijdens mijn verblijf met een huurfiets.
Alles is goed toegankelijk en de fiets kan je bijna overal voor de deur parkeren.
Voor de dagelijkse boodschappen heb ik een kleine koeltas waar mee ik naar de
Winn Dixie op de N. Rooseveld blvd fietst.
Met de temeratuur valt het reuze mee, ja midden op de dag is het wat warmer dan kan je het beste aan het strand of het zwembad verblijven.
Kortom de fiets is goed te doen in Key West.

knaapje
11-02-12, 19:35
...........misschien iets om toch eens te proberen mochten we nog ooit eens op key west verzeild raken :)................

Hard sparen!!:grin:

Knaapje

sunnyrojo
05-01-13, 19:44
wij gaan in juli2013 weer naar florida en willlen dan eindelijk naar Key West en dan ook fietsen huren, je ziet ook heel vaak de guided tours op internet of je kan zelf fietsen huren, heeft iemand hier wat meer ervaring mee en wat is aan te raden om zelf maar gewoon rond te kijken of inderdaad met iemand van daar mee? wie heeft misschien een mooie fietsroute?

Njit
05-01-13, 20:56
Lekker zelf fietsen. Hebben wij in 2011 ook gedaan. Zie http://halloweenflorida2011.wordpress.com/2011/10/20/dag-20-donderdag-20-oktober-fietsen-op-key-west/

trails
05-01-13, 21:17
Ook wij hebben in juli 2000 gewoon bij ons hotel fietsen gehuurd. Onze jongste van toen 3 zat lekker bij mij achterop en de oudste, toen 6, fietste zelf.

Michael66
15-03-13, 20:29
Video van een fietstocht(je) dwars door Key West.


http://youtu.be/ZJL1w8L6zAc

natascha666
16-03-13, 12:06
mooi filmpje :)

sunnyrojo
18-03-13, 10:31
leuk filmpje, krijgt iedereen een idee van het sfeertje.!!

kyra77
08-01-14, 23:14
Gaaf filmpje zeg! Heb je nog meer leuke filmpjes?
Idd leuk om aan onze dochter te laten zien
gr kyr

Julitta
19-01-14, 23:53
Het lijkt mij ook een goed idee om 1 dag fietsen te huren. We verblijven 2 nachten in DoubleTree Grand Key Resort op de site zag ik dat ze geen fietsen verhuren, weet iemand een adresje in de buurt?