PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Anonymous



Anonymous
15-09-04, 12:38
Ik zal me ook maar even in het rijtje scharen en me voorstellen. Mijn naam is <xxx>, ben getrouwd, xx kinderen in de leeftijd van xx tot xx. Heb een aantal jaren in het buitenland gewoond, en zijn terug gekomen om de kinderen te laten studeren. Zo gauw ze het huis uit zijn gaan mijn vrouw en ik weer vertrekken uit Holanda, waarschijnlijk dit keer Florida.
Wat ik heb met Florida? We werken sinds xxxx samen met een bedrijfsmakelaar ( al jaren daarvoor een vriend van mijn broer) en we bieden Europeanen hulp bij de aankoop van bedrijven in de VS. Omdat het kantoor in Melbourne, FL. is gevestigd en de meeste emigranten naar Florida willen, doen we 80% van de bedrijven in Florida. Mijn grootste expertise is dan ook het visum gebeuren, met name E2 en L1 en ik zal met plezier leden beantwoorden die vragen hierover stellen. Wat betreft vakantie vragen, er zijn leden genoeg die hier meer over weten dan ik, helaas :( .

Herminez
07-10-04, 15:34
Hoi,
Kan je vertellen wat E2 en L1 is? Sinds ik in augustus voor het eerst de plas over ben gestoken, zou ik niets liever willen dan mij vestigen in de USA. Ondanks dat wij 9 dagen geen stroom hebben gehad, na Charly, voelde Florida als een warme deken. Mensen, mentaliteit eigenlijk alles is ons bevallen.

Alvast bedankt
Herminez

Hans
08-10-04, 14:33
Hoi Herminez,
Ik weet niet of dit de goede plaats is, bij het Even Voorstellen, maar anders moet Daniel de boel maar verplaatsen. Het E2 visum kun je aanvragen als je een bedrijf(je) koopt in de VS. Basis eisen zijn een eigen investering van minimaal $ 100,000, het werk geven aan 2 tot 3 Amerikanen en een inkomen kunnen genereren uit het bedrijf van minimaal $ 40,000 tot $ 50,000.
Bij een L1 moet je hier een bedrijf hebben dat een vestiging heeft of opent in de VS en je daar na toe stuurt als eigenaar of manager. Het bedrijf in Nederland moet voort blijven bestaan zolang je in de VS bent op een L1.
Meeste gaan via een E2, ze verkopen hier hun huis (en bedrijf) en starten daar een nieuw leven.
Als je nog andere vragen hebt, laat me maar weten.
Groetjes,
Hans