PDA

Bekijk Volledige Versie : Villahuur van particulier



pzomerdijk
18-01-07, 17:06
Hallo allemaal,

Afgelopen jaar hebben we bij AE een uitstekende villa gehad op Misson Park. Prima geregeld en een goede prijs-kwaliteitsverhouding. Het enige nadeel vinden wij dat je van tevoren niet weet waar je terecht komt. Als je zoekt op internet zijn er diverse sites waar particulieren hun villa aanbieden (VRBO, Viladirect etc.). Het voordeel is dat je zelf een locatie kunt kiezen. Nadeel dat het een kwestie van vertrouwen is.
WIE HEEFT ERVARING ......

marisca
19-01-07, 09:15
Moet je even wachten op michael of schrijf hem een persoonlijk bericht?
Hij weet veel van vila huur en huurd ieder jaar via AV.
Dan weet je ook waar je komt te zitten.
Vorig jaar een bezoek gebracht aan zijn villa in orlando en nu zijn we ook aangestoken:)

gr maris:razz:

Ta2 Gerrit
19-01-07, 09:45
Zelfs bij AV is dat nooit 100% zeker (ervaring) maar wel bij benadering.

Over de ervaring met VRBO kan ik je over een week of 8 wat vertellen, dan zijn we weer terug. We hebben via die site een huis gehuurd op Indian Creek (hebben we al eens eerder gebivakeerd)van een Engels echtpaar en het ziet er goed uit. Kijk hier (http://www.floridavilla4rental.co.uk/villa-page.htm) maar.
Het grote voordeel van particulier huren is echt de keuze van locatie en de faciliteiten van de villa (games room, internet etc.). De prijs verschilt niet veel van de "bekende aanbieders ", maar de keuze is vele malen groter.
Waar je ook kunt kijken is www.vamoose.com (http://www.vamoose.com) , een verzamelsite van alle aanbieders (o.a. ook VRBO) met villa's en condo's door heel Amerika, en daarbuiten.
Wij hebben voor dit jaar 3 huurvilla's op stapel staan (2x Florida + 1x Las Vegas), via www.VRBO.com (http://www.VRBO.com) en www.villas2000.com (http://www.villas2000.com) , dus aan het eind van het jaar kun je ons gerust ervaringsdeskundigen noemen [-o<

marisca
19-01-07, 12:07
Hier ga ik ook even kijken gerrit, aangezien wij ook nog villa moeten huren":p

Ta2 Gerrit
19-01-07, 12:36
Ik heb in in mijn bovenstaande berichtje nog even een linkje gemaakt naar de villa in Florida voor a.s. Maart.
Misschien hebben jullie er wat aan.

millhill
19-01-07, 13:38
Pzomerdijk,

Ook wij hebben bij een particulier een villa geboekt. Voor ons de eerste keer dat we bij een particulier hebben geboekt. In 2005 via Webholiday,
nu bij Kees de Grijs en Jolanda Cocu de Grijs. http://www.sunshinevillausa.com
Na veel zoeken/vinden op internet deze villa in Rotonda-West (Port Charlotte) gevonden. Moeten natuurlijk nog afwachten maar hebben ook met een andere huurder contact gehad en deze waren zeer enthousiast.

Anthonie
19-01-07, 22:49
Hoi

Wij hebben ook een villa gehuurd via particulier, het mailen e.d. is goed en volgens mij betrouwbaar.Adres hebben we al gekregen zo ook foto's e.d.Kijk maar eens hier (http://www.twohootsorlando.co.uk/),misschien is dit wat jullie zoeken.

Groeten

Anthonie

bono
21-01-07, 12:12
Hoi

Wij hebben ook een villa gehuurd via particulier, het mailen e.d. is goed en volgens mij betrouwbaar.Adres hebben we al gekregen zo ook foto's e.d.Kijk maar eens hier (http://www.twohootsorlando.co.uk/),misschien is dit wat jullie zoeken.

Groeten

Anthonie

He Anthonie,

Dat ziet er leuk uit zeg, dat zwembad, en kamers en die leuke blommen banken(vind ik wel leuk echt americaans) maar de bbq en de schommelbank zijn wel het einde hoor, en de prijs valt erg mee, wanneer ga jij daar heen en met hoeveel personen als ik vragen mag?!!
Ik heb hem bij mijn favoos gezet. bedankt voor het delen hoor!

gr. monique

Anthonie
21-01-07, 12:36
He Anthonie,

Dat ziet er leuk uit zeg, dat zwembad, en kamers en die leuke blommen banken(vind ik wel leuk echt americaans) maar de bbq en de schommelbank zijn wel het einde hoor, en de prijs valt erg mee, wanneer ga jij daar heen en met hoeveel personen als ik vragen mag?!!
Ik heb hem bij mijn favoos gezet. bedankt voor het delen hoor!

gr. monique

Hoi

Wij gaan pas volgend jaar Februari:-k Duurt nog een poos, maar hebben we weer iets om naar uit te kijken.
Wij gaan met z'n vieren ( 2 volwassenen en 2 kinderen)

Anthonie

bono
21-01-07, 12:39
He Anthonie,

Ik kan op de site geen kalender vinden met de juiste prijzen erbij???
Of moet ik dan het hele gedoe downloaden??

alvast bedankt!

gr. monique

Anthonie
21-01-07, 14:03
He Anthonie,

Ik kan op de site geen kalender vinden met de juiste prijzen erbij???
Of moet ik dan het hele gedoe downloaden??

alvast bedankt!

gr. monique

Hoi

Mail gewoon even met Mike (mike@twohootsorlando.com), dan mail hij de prijs naar je door.Wij hebben het goedkoper dan dat op de site aangegeven staat.

Anthonie

Michael66
21-01-07, 14:24
Wij hebben voor dit jaar 3 huurvilla's op stapel staan (2x Florida + 1x Las Vegas), via www.VRBO.com (http://www.VRBO.com) en www.villas2000.com (http://www.villas2000.com) , dus aan het eind van het jaar kun je ons gerust ervaringsdeskundigen noemen [-o<
Ik ben ook aan het bekijken om iets via villas2000 te boeken. Hoe heb jij het contact laten verlopen? Heb je de eigenaar gebeld of alles via email gedaan? En de betaling? Paypal of CC? Nog geinformaard bij het management-bureau?

Cees
21-01-07, 16:06
kijk eens op www.floridafun.nl (http://www.floridafun.nl)

Cees

Anthonie
21-01-07, 16:25
Ik ben ook aan het bekijken om iets via villas2000 te boeken. Hoe heb jij het contact laten verlopen? Heb je de eigenaar gebeld of alles via email gedaan? En de betaling? Paypal of CC? Nog geinformaard bij het management-bureau?

Hoi

Ik heb alles via mail gedaan, en de aanbetaling via PayPal.

Anthonie

pzomerdijk
21-01-07, 16:36
Wij vragen ons met name af hoe je enigszins de betrouwbaarheid van een aanbieder kunt controleren. Ik begrijp dat het een kwestie van vertrouwen is maar toch .... om voor zo'n 2000 euro risico te lopen .... pffff. Bijv. wordt een aanbieder en zijn/haar aanbieding gechecked door de organisatie die de publicatie plaatst? Het voordeel van huren zit hem inderdaad in een vrije keuze van locatie en voorzieningen en dat is wat ons ook aanspreekt i.p.v. de bekende ,,nl internetbookers'' V.w.b. het prijsniveau maakt het niet zoveel uit!!

Anthonie
21-01-07, 17:06
Wij vragen ons met name af hoe je enigszins de betrouwbaarheid van een aanbieder kunt controleren. Ik begrijp dat het een kwestie van vertrouwen is maar toch .... om voor zo'n 2000 euro risico te lopen .... pffff. Bijv. wordt een aanbieder en zijn/haar aanbieding gechecked door de organisatie die de publicatie plaatst? Het voordeel van huren zit hem inderdaad in een vrije keuze van locatie en voorzieningen en dat is wat ons ook aanspreekt i.p.v. de bekende ,,nl internetbookers'' V.w.b. het prijsniveau maakt het niet zoveel uit!!

Hoi

Het is altijd lastig!, maar ja het komt allemaal erg goed over, en zekerheid heb je tegenwoordig nergens meer.We zien het wel.Deze villa is ook aangesloten bij lastminutevillas (http://www.lastminutevillas.net/villa/105/)
Daar staat deze villa al ingeschreven sinds 2004
Groeten

Anthonie

Cees
21-01-07, 18:14
Wij vragen ons met name af hoe je enigszins de betrouwbaarheid van een aanbieder kunt controleren. Ik begrijp dat het een kwestie van vertrouwen is maar toch .... om voor zo'n 2000 euro risico te lopen .... pffff. Bijv. wordt een aanbieder en zijn/haar aanbieding gechecked door de organisatie die de publicatie plaatst? Het voordeel van huren zit hem inderdaad in een vrije keuze van locatie en voorzieningen en dat is wat ons ook aanspreekt i.p.v. de bekende ,,nl internetbookers'' V.w.b. het prijsniveau maakt het niet zoveel uit!!

Hallo
Wij verhuren onze villa ook. als we niet tevertrouwen waren ben je toch weg dat doe je maar ene keer.
En over vertrouwen gesproken. wat denk je wat we als verhuurder niet mee maken.
En goedkoper is het altijd bij ons huren dat is zeker.
Ik heb wel huurders die voor derde keer en vierde keer huren
Dus dat valt wel mee.

Cees

Nicole
21-01-07, 20:27
Ik weet ook dat je bij D-reizen bij partuclieren kan boeken. Dit kan je zien op hun site.

Ta2 Gerrit
21-01-07, 23:03
Ik ben ook aan het bekijken om iets via villas2000 te boeken. Hoe heb jij het contact laten verlopen? Heb je de eigenaar gebeld of alles via email gedaan? En de betaling? Paypal of CC? Nog geinformaard bij het management-bureau?

In eerste instantie info gevraagd via e-mail, vlot gekregen en daarna een paar keer telefonisch contact gehad met Tracy Pickford, de eigenaresse.
Eerst 50 Bp aanbetaald en begin deze maand de rest, alles via Paypal.
Ook die van Oktober is met Paypal, die van LV met de kaart (aanbetalingen)
Je huurt rechtstreeks van de eigenaar, dus er zit geen management tussen. De sites zijn meer doorgeefluiken die je naar de eigenaar verwijzen, althans van de woningen die wij gehuurd heben. In de eerste info geven ze aan hoe alles werkt en wie er schoonmaakt en zo.
Bij de één (LV) krijg je gelijk alle gegevens (adres e.d.) en de ander wacht daar mee tot een paar weken voor vertrek, i.v.m. de privacy van de huidige huurders.

En eigenlijk is dat wel terecht. Wij wilden vorig jaar, toen we er toch zaten, ook wel wat info over een villa zo dat wie die even konden gaan bekijken (van buiten uiteraard), maar de eigenaar was zeer terughoudend. Hij wilde wel de straatnaam geven, maar niet het huisnummer, omdat hij uit ervaring wist dat sommige mensen gewoon aanbellen om even een hele bezichtiging te doen, en dit voor de aanwezige huurders erg ongemakkelijk kan zijn.

Of het allemaal goed zit weet ik niet. Het contact met de diverse eigenaren is zeer hartelijk, dus dat geeft vertrouwen. Maar in het ergste geval zijn we genoodzaakt een cheap & sleazy motel op te zoeken ;)

Carlo
28-01-07, 21:47
Wij hebben reeds vele malen door heel Florida via VRBO gehuurd en nog nooit een probleem gehad. Altijd prima huizen, leuk contact met de verhuurders en alles volgens afspraak. Gewoon doen....

Ta2 Gerrit
29-01-07, 14:31
Ik ga ook volledig van uit dat het allemaal goed gaat komen, maar het is altijd prettig een positieve bevestiging te horen van een ervaringsdeskundige. Dankewol :-)

marisca
29-01-07, 16:15
wij zijn nu ook aan het kijken bij VBRO en dat ziet er allemaal wel goed uit alleen je weet nooitof je goed komt te zitten....
Ik weet wel dat we het dit jaar gaan proberen om een villa te boeken en het liefst met een jacouzie en privee zwembad en playstation en computer, dat zou niet gek zijn.
We wachten het nog maar even af want we zijn drastisch aan het snuffelen voor juli / augustus.

gr maris:D

Ta2 Gerrit
29-01-07, 17:11
wij zijn nu ook aan het kijken bij VBRO en dat ziet er allemaal wel goed uit alleen je weet nooit of je goed komt te zitten....

gr maris:D

Mag ik vragen hoe je dit bedoelt ? Je kunt ze per locatie uitzoeken en aan de foto's zien hoe de toko er uit ziet (bij benadering). Dus mede hierdoor, en de ervaringen van Carlo, kun je al bijna zeggen of je wel of niet goed zit.
Op deze pagina (http://www.villas2000.com/kissmap.html) vindt je onderstaande kaart, maar dan aanklikbaar, waarop de meeste communitys aangegeven worden. Kun je ongeveer zie waar de villa's liggen.
http://img291.imageshack.us/img291/4239/villamapmj7.gif (http://imageshack.us)

marisca
29-01-07, 19:03
Ik bedoelde met de villa of het wel zo netjes is als wat ze je op de foto laten zien en of er uberhaubt het beloofde zwembad bij zit!
Nee de locatie's kin je heel goed uitzoeken dat foefje hebben we al van michael66 afgekeken.
We weten ook al waar we in de buurt willen zitten dus dat scheeld:razz:
gr marisca

Ta2 Gerrit
30-01-07, 11:16
Daar heb je wel een goed punt. Het zwembad zal er echt wel bij zitten, als dat vermeldt staat bij de verhuur. Er moet dan wel private pool staan, want er wordt nog al eens geadverteerd onder villa with pool en dan blijkt bij het lezen van de ammenities (de kleinere lettertjes) achter pool, com. community of shared te staan. En dan heb je dus geen privé zwembad. Niet netjes, maar het gebeurt.
Wat het schoonmaken betreft ben je (en de eigenaar) natuurlijk afhankelijk van de lokale interieurverzorg(st)er. Wij hebben van al die keren dat we gehuurd hebben maar één keer een huis aangetroffen dat er uit zag alsof het een uur daarvoor verlaten was door de vorige bewoners. Dat was vorig jaar :-( en dus moesten we zelf even met spons en zeem aan de slag. En met gereedschap om het één en ander te repareren (toilet, poolscreen). De volgende dag, we arriveerden savonds, gemeldt bij het management, die er niks op gedaan heeft (ze hadden een forse kaartenbak vol met maintenance klachten, even gespiekt), en bij thuiskomst aangekaart bij de reisorga, die erop reageerde met het bericht dat na ruggespraak, er volgens het management niets aan de hand was en er geen klacht was binnengekomen. Lekker makkelijk en oncontroleerbaar.
Ook voldeed het huis, volgens ons, niet aan de kwalificatie "superior", waarom we wel gevraagd en voor betaald hadden.
Dus huren we, ondanks verder goede ervaringen met die reisorga, nu particulier, zodat we alleen onszelf iets kunnen verwijten, en rechtstreeks contact hebben met de eigenaar.
Maar dit is dus één slechte ervaring op de 15, of zo, dus bijna 100% was super en voldeed of oversteeg onze verwachtingen.

aikonaina
25-05-07, 06:19
Wij zitten NU in een priv&#233; gehuurde villa van een Nederlander. Helemaal top! Met een prive zwembad en alle gemakken die je je kunt voorstellen, voor 425 euro per week, plus 50 euro schoonkmaakkosten. Het huis ligt op drie kwartier rijden van Orlando. Als je info wilt, stuur dan ff een prive bericht!

ekkie50
27-05-07, 13:01
Cees, wat maak je als verhuurder dan zoal mee? Daar ben ik best benieuwd naar. Horen we ook eens de andere kant van het villaverhaal.

American Vacations heeft mij eens iets over hun ervaringen verteld, en daar werd ik niet vrolijk van. Bloed op de slaapkamermuur bijvoorbeeld :shock:.

Michael66
27-05-07, 23:45
American Vacations heeft mij eens iets over hun ervaringen verteld, en daar werd ik niet vrolijk van. Bloed op de slaapkamermuur bijvoorbeeld :shock:.


Jammer dat ze concurrentie zo afschilderen. Want wij hebben onze in 2005 nieuw gebouwde villa ook zelf in de verhuur via oa. VRBO en D-Reizen en hebben tot nu toe alleen maar positieve ervaringen en omdat er een schakel tussenuit valt kan het vaak prijstechnisch zeer aantrekelijk zijn. Dat steekt natuurlijk wel een beetje.

Waar haal je dat vandaan, dat ze "de concurrentie zo afschilderen"? Dat doen ze m.i. namelijk helemaal niet, ze spreken daar graag helemaal uit eigen ervaring. En die zijn meestal heel er goed, maar vallen (helaas) soms helemaal niet mee.