PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: senne77



senne77
16-01-07, 20:29
Ik ben senne77 (gea) en ga eerder dan verwacht een droomreis maken.
vele eilanden hebben we al bezocht maar Amerika moest je van het worden.
Gisteren heb ik de stoute schoenen aangetrokken en de reis geboekt voor mezelf en ja....mn mannetje mag ook mee:lol:
de laatste week van juli en de eertse week van augustus.
nu wilde ik graag weten of ik qua eten nog ergens voor uit moet kijken, helaas ben ik vaak een paar dagen flink van slag en behoorlijk ziek, ontdanks dat ik goed uitkijk.

als mensen nog tips hebben zou ik ze graag willen horen.
ik ben al een aardig eindje met het lezen van alle tips en raadjes op het forum en vindt het geweldig wat ik allemaal lees en zie, toppie forum, echt een aanrader voor mensen die voor het eerst gaan, haha maar ook voor erna natuurlijk....TOPPIE!!

ik blijf hier zeker komen:razz:

Njit
16-01-07, 20:44
Welkom op het Forum. Ik ben benieuwd naar jullie reisschema :)

senne77
16-01-07, 20:53
wij kunnen met ons reis schema nog alle kanten op, haha ik weet net 2 dagen dat ik naar miami toe ga, daarom druk aan het lezen op het forum

Njit
16-01-07, 21:04
Wat hebben jullie al vastgelegd? Alleen de vliegtickets?

pascalbrouwers
17-01-07, 01:17
Hallo Senne,
Welkom.
spannend he zo'n reis, en zeker de eerste keer Florida.

Voor ons was dat destijds gewoon in 1 woord GEWELDIG.

We kregen toen van veel mensen te horen, niet doen veelste gevaarlijk.
En zeker niet naar Miami gaan.

Kan je vertellen.
De mooiste vakanties hebben wij in Florida of elders in de VS gehad.

Even een praktische vraag.
Vertrekken jullie ook weer van Miami, of hebben jullie een andere plek waar jullie naar huis vliegen..


Veel succes met het uitstippelen van de route.

Hulp zul je hier genoeg kunnen krijgen.

Groet,
Pascal

Michael66
17-01-07, 02:44
de laatste week van juli en de eertse week van augustus.
Hé, wat leuk, dan ben ik er ook. Wie weet komen we elkaar tegen in Orlando! \\:D/

nu wilde ik graag weten of ik qua eten nog ergens voor uit moet kijken, helaas ben ik vaak een paar dagen flink van slag en behoorlijk ziek, ontdanks dat ik goed uitkijk.
Het eten daar is net zo goed (of slecht) als hier, het is helemaal vergelijkbaar. Maar er zijn wel een paar valkuilen:

Het is in die periode erg warm en de vochtigheidsgraad is hoog. Veel, nee, HEEL veel drinken dus. Maar zorg dat je de juiste dingen drinkt. Niet te veel koolzuurhoudende dranken. Water of sportdrank is beter. Je lichaam is niet gewend aan zoveel drinken, maar zorg ervoor dat je het wel doet, want als je te weinig drinkt kun je daar behoorlijk last van krijgen.
In de VS kun je een heleboel fast-food krijgen. De verleiding is groot om veel vette dingen te eten. Als je daar gevoelig voor bent kan je maag daar last van krijgen. Het is dan ook aan te raden om regelmatig de wat gezondere zaken op te zoeken. Wij gaan daarom graag eens naar restaurants als Ponderosa of Sizzler, waar ze buffetten hebben met een behoorlijke (hoe)veelheid aan salades en groenten. En dagelijks kijken we in de restaurants die we bezoeken graag uit naar iets anders dan de veel voorkomende vette zaken als hamburgers, chickenstrips, frieten etc.
Neem op tijd rust! De hitte en vochtigheid slopen je! Je zult vast niet de eerste zijn die van oververmoeidheid kotsend boven de toiletpot hangt .... [-( De verleiding om vanaf de eerste dag van vroeg tot tot laat in de parken rond te hangen is erg groot, maar dat is echt ook slopend. Door op tijd je rust te nemen (het is ten slotte vakantie!) en ook tijdig een keer de verkoeling op te zoeken voorkom je dat.Neem dus vooral jezelf in acht, luister naar de signalen van je lichaam. En pas je aan aan het klimaat, want dat is echt verraderlijk.

Maar vooral: Veel plezier!! Want dat staat voorop!

senne77
17-01-07, 07:17
ja, we hebben idd alleen de tickets en het hotel besproken, vandaag eens ff kijken wat ik verder in de boekwinkel nog kan krijgen.

haha, leuk om te lezen dat de fast food zo verleidelijk is.
in de meeste warme landen moet je van de salades afblijven omdat ze met water uit de kraan gewassen zijn, die verleiding is voor mij vaak te groot, ik ben blij om te lezen dat het eten van salades daar geen probleem is:razz:

ik las ook dat je bij een auto huren een w-a verzekering bij had, maar kun je dat niet omzetten naar all risk? of is dit niet nodig:-s

owjaah, de laatste vraag nog ff, ja, voor zover ik weet vliegen we met arke reizen van amsterdam naar miami en van miami naar amsterdam.
dat heb ik bevestigt gekregen van arke-fly, maarja, het zijn vliegtuigmaatschapijen en tjah....dan weet je maar nooit, misschien staat er op de tickets wel iets anders straks:shock:

bedankt voor alle leuke reacties.
Groetjes Senne

Mickey99
17-01-07, 07:32
Ook namens mij welkom op dit leuke forum!

Leuk dat je je tickets en hotel al hebt vastgelegd. Begrijp ik goed (omdat je schreef dat het hotel al geboekt is) dat jullie 2 weken in Miami blijven en niet gaan rondreizen?
Persoonlijk zou ik 2 weken Miami erg lang vinden vooral omdat er verder nog zoveel moois in Florida te zien is.

Je zult hier heel veel ervaringen kunnen lezen en veel tips vandaan kunnen halen.

Alvast veel succes met alle voorbereidingen voor jullie vakantie en veel lees- en postplezier op dit gezelige forum!

Groetjes,
Sonja

Michael66
17-01-07, 21:13
haha, leuk om te lezen dat de fast food zo verleidelijk is. In de meeste warme landen moet je van de salades afblijven omdat ze met water uit de kraan gewassen zijn, die verleiding is voor mij vaak te groot, ik ben blij om te lezen dat het eten van salades daar geen probleem is:razz:
Het kraanwater in Florida is voorzien van een (in mijn ogen) overdadige hoeveelheid chloor. Daardoor heb ik bij een beker 7-upsprite altijd het idee een zwembad leeg te drinken. Niet goed dus. Bij cola en Dr. Pepper is dateen stuk minder.
Salades zijn gewoon goed in de VS, niet zoals in z-europese landen. Echt gewoon goed, je krijgt er geen last van. Ik in ieder geval niet.


ik las ook dat je bij een auto huren een w-a verzekering bij had, maar kun je dat niet omzetten naar all risk? of is dit niet nodig:-s
WA vergelijkbare verzekering kan .... maar raad ik je niet aan. M.i. is een volledig pakkey ("Gold" bij Alamo) beter. In zo'n "all inclusieve pakket" zitten alle verzekeringen die je m.i. beschermen tegen torenhoge claims die je boven je hoofd hangen bij eventuele ongelukken. Ik betaal i.i.g. graag een aantal dollars/euro's meer met de gedachte/het gevoel dat ik geen prolemen krijg als ik een ongeluk krijg.

We zien wel .....