PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema svandeelen: Miami-Orlando (-Jacksonville)



svandeelen
16-01-07, 17:07
Ik zoek tips! We hebben maar 7 dagen...

Op 9 maart arriveren wij in Miami. Het plan:

9 en 10 maart Miami



11 maart 's morgens naar Key West rijden. Wellicht is het beter om eerst naar Flamingo te rijden en daarna weer terug naar Key West, om tijd op de volgende dag te besparen?


12 maart terug over de key's en over de Tamiami Trail tot we ergens een floatboattocht kunnen maken... 's avond's overnachten in ....?


13 maart richting Orlando rijden en overnachten in ...?


14 maart DISNEY


15 maart UNIVERSAL STUDIO's


16 maart CAPE CANAVERAL en omhoog rijden richting ....?


17 maart aankomst in Jacksonville waar onze cruise vertrekt.



Deze komt op 24 maart weer aan in Charleston. Hebben jullie nog tips wat daar te doen in waarschijnlijk nog 2 dagen vrije tijd?



Alle tips zijn welkom!

Njit
16-01-07, 17:15
Je schrijft Disney en Universal Studios.
- Disney bestaat uit Magic Kingdom/EPCOT/Animal Kingdom/MGM Studios
- Universal heeft naast de Studios ook het Island of Adventure

Persoonlijk vind ik 2 dagen Orlando erg kort maar dan heb je ook weer een reden om terug te gaan.

Met welke Cruise gaan jullie mee?

pascalbrouwers
16-01-07, 19:07
Hallo welkom.

Druk schema hebben jullie.
Ik persoonlijk zou niet voor 1 dag naar de keys rijden.
Je ziet waarschijnlijk in die 2 dagen alleen de auto, en niet de leuk dingen die je graag zou willen zien.

Het is natuurlijk wel zo, beter kort dan niet.
Je krijgt dan niet echt een hele goede indruk van Key West.

Zoals Njit al schrijft met Orlando, heb je weer en reden voor terug te keren.

1 dag disney en 1 dag universal.
Wellicht het overwegen waard om je te concentreren op disney.
Daar is zoveel moois te zien.

Universal is ook top, maar disney heeft toch iets meer magie\\:D/

ieder geval welkom en als je tips nodig heb laat het maar weten.

groet,
Pascal

Eric
16-01-07, 19:38
Ik sluit me bij de vorige sprekers aan. Je hebt maar zo'n korte tijd, dat je Key West zult moeten bewaren voor een volgende keer.
Vooral omdat je met de cruise waarschijnlijk naar een Carraibisch eiland gaat, en daar een beetje Key West gevoel kan opdoen.
Eric

Mickey99
16-01-07, 20:57
Jullie gaan al snel zeg! Lekker vooruitzicht.

De duur is wel kort 7 dagen maar je kunt dan toch wel een hoop doen alleen zou ik ook Key West overslaan. Het neemt, denk ik, te veel tijd in beslag qua reizen. Jullie kunnen de 2e week van de vakantie wel lekker bijkomen op de cruise maar ik zou vooraf een keuze maken omtrent het vele reizen. Je wilt ook nog iets zien op Key West en daar krijg je met 1 overnachting bijna de kans niet voor. Ik zou minimaal 2 overnachtingen willen blijven zodat je dan 1 volle dag op Key West bent en dan kan genieten van al het moois en leuks wat daar is.

Als je Key West over zou slaan heb je eventueel extra tijd in Orlando en kun je daar en Disney en Universal wat uitgebreider doen. Zoals het nu in je schema staat (allebei 1 dag) is ook zeer minimaal (vooral Disney) en bijna niet te doen.

In ieder geval veel succes met beslissen!

svandeelen
22-01-07, 13:26
En nog een vraag: zo'n boottocht met een airboat in de Everglades... moet je daar vantevoren een reservering voor maken? Ik lees bij veel reisverslagen namelijk dat mensen daar gewoon heen gaan zonder wat te organiseren. Weten jullie de beste tocht/organisatie/plek om dat te doen?

pascalbrouwers
22-01-07, 13:40
Je kunt er gewoon heen rijden.
Je hoeft hiervoor geen reserveringen te maken.

Groet,
Pascal

bono
22-01-07, 13:43
En nog een vraag: zo'n boottocht met een airboat in de Everglades... moet je daar vantevoren een reservering voor maken? Ik lees bij veel reisverslagen namelijk dat mensen daar gewoon heen gaan zonder wat te organiseren. Weten jullie de beste tocht/organisatie/plek om dat te doen?

Hoi,

Als ik als leek je een advies mag geven neem de bovenste antwoorden goed in je op en het klopt, wij hadden 2 dagen voor de Key's en dat is veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te kort, echt waar!!
De tamiami trail is echt gaaf, je kan gelijk bij Everglades Safari Park een ritje maken, dat hebben we ook gedaan en dat was top, bij terugkomst kan je nog info krijgen over de alligators en daar rond lopen, erg mooi!!TIP, NEEM ETEN MEE, HELE WEG NIETS TE VINDEN!!
Vergeet niet een boekje te score voor korting, dat scheelt weer!!
Als je hiervan terug komt kan je misschien in Naples overnachten dat is een rechte weg rijden er naar toe, daar hebben we zelf in Gulf Coast Inn Naples overnacht, niet luxe gewoon goed!
Verder zou ik de tijd van Miami, weet niet waar je overnacht, niet te veel van voorstellen, is zonde van je tijd.
Geloof me!
Dan kan je beter je tijd in Orlando steken, we gaan daar dit jaar voor het eerst heen maar altijd beter dan Miami dat weet ik wel zeker!!

succes met alles,

gr. monique