PDA

Bekijk Volledige Versie : Hotelervaring: Econolodge Inn & Suites, Orlando (voorheen BW Plaza Int.)



calypso
14-01-07, 20:18
Hallo

Heeft iemand ervaring met het Best Western Plaza International, of iemand er nog recent geweest en wil zijn ervaring delen?

Aangezien ik nog steeds geen hotel heb ben ik eraan het denken om dit te boeken omdat het niet te duur (38€) is en toch wel mooi lijkt.
Ook lijkt het me zeer centraal te liggen tussen Disney en Universal in.

Dus hopelijk kan iemand hier iets meer over zeggen.

Bij voorbaat dank

Michael66
14-01-07, 20:36
Jazeker. Even zoeken en .... voila:

Pyca: http://www.floridaforum.nl/showpost.php?p=19085&postcount=5

Michael66: http://www.floridaforum.nl/showpost.php?p=14510&postcount=12

calypso
14-01-07, 20:52
Dank je die had ik al gelezen maar was eigenlijk toch meer op zoek naar wat recentere info van iemand die er in 2006 misschien was geweest.

Want jij weet ook wel dat hotels best kunnen veranderen in een aantal jaren.

Michael66
14-01-07, 21:45
Want jij weet ook wel dat hotels best kunnen veranderen in een aantal jaren.
Ja, soms veranderen ze in goede zin, soms worden ze alleen maar ouder en slechter.
Zo is inmiddels de omgeving van het BW Plaza International er niet beter op geworden. Pointe Orlando (aan de overkant) is momenteel helemaal in verbouwing, nadat het in de loop van de jaren behoorlijk achteruit is gegaan. Wordt wel weer mooi, maar is dat nu nog niet. En het Mercado is dicht. Wel wat restaurants dichtbij, in ieder geval een Denny's.

Het zou op dit moment zeker niet mijn 1e keuze zijn om dit hotel te nemen. Over een jaar of twee, als Pointe Orlando klaar is met renoveren en weer wat is opgeleefd, dan wel.

calypso
15-01-07, 11:07
Ah dank je dat is informatie die ik op prijs stel.
Moet ik toch maar eens kijken of ik een ander zie want wil echt niet naast een bouwput gaan liggen.

calypso
11-04-07, 19:21
Ik heb het Best Western Movieland geboekt na het doorlezen van diverse site met comments. Kwa ligging ligt dit toch het beste vond ik zelf. helaas heb ik nog geen ervaring ermee omdat ik er ook voor het eerst verblijf. Heb de kamer voor 37,00euro geboekt bij AE.

Moet je wel erbij zeggen dat ik naderhand toen ik al geboekt had erachter kwam dat hierbij nog een 6,50 dollar Resort fee bij komt, wat door AE vermeld werd als 2,50!!!

Dus denk hier wel even aan, want dit drijft de prijs toch weer omhoog!

En volgens hun eigen site heeft dit hotel wel : Free high-speed Internet access?

ilssse
17-08-07, 14:42
wie is er wel eens in dit hotel geweest??
Vlakbij de shoppingmalls klinkt wel goed zoals de Best Western Plaza internation omschrijven....

Thanx

Biancav
01-09-07, 15:22
Hallo,

Ik begreep dat er naast dit hotel flink gebouwd wordt. Is dat nog steeds zo en weet iemand anders misschien een leuk alternatief?

Alvast bedankt.

:p

Michael66
01-09-07, 20:23
Waar heb je die info vandaan?

Ik heb laatst niets van bouwwerkzaamheden gezien toen ik er voorbij reed.

Biancav
01-09-07, 20:35
De eerste vraag van deze discussie gaat hierover en volgens mij heb je zelf antwoord gegeven dat dit hotel niet je 1e keuze is ivm verbouwing aan de overkant of verwar ik je nu met iemand anders?
Nou ja zie in ieder geval de reacties hierboven :wink:

Michael66
01-09-07, 21:55
O, je bedoelt de verbouwing van Pointe Orlando ....?
Da's al een heel erg groot stuk af. En je hebt er geen last van.

Alternatief: Quality Inn Plaza of één van de andere 100 hotels op Int. Drive. Keuze genoeg. Had je al iets in gedachten?

Biancav
02-09-07, 11:01
Ben nog druk aan het kijken maar nog nooit in Amerika geweest dus heb helemaal geen idee. Maar telkens kok ik op het hotel uit van Best Western Plaze of Best Western Movieland. Ik vind het qua prijs ook aantrekkelijk omdat je er, denk ik, verder niet veel bent :lol:.
Maar ik wil ook niet in een soort "achterbuurt" :wink: ofzo terecht komen want dan betaal ik liever iets meer.

Dit forum is top om zo naar meningen van andere mensen te vragen. Zeker als ik zie hoeveel keer jullie al geweest zijn 8).

pyca
02-09-07, 11:27
Wij zijn in BW Plaza Int. geweest (2005) en Quality Inn Plaza. Het zijn vergelijkbare hotels vlakbij elkaar, op het mooie, groene(maar dat is persoonlijk) deel van Int. Drive. Dit is beslist geen achterbuurt hoor. Int. drive is misschien wel mijn favoriete plek om te verblijven in Orlando. Maar dat is ook weer persoonlijk. Ik vind het daar leuk omdat er leven in de brouwerij is, veel winkels, restaurants en hotels.
Als ik moest kiezen, zou ik Quality Inn kiezen, heeft net ietsje meer.

Van verbouwing tegenover heb je geen last, is amper te zien.

dina
19-09-07, 19:31
Wij zijn juist terug van Florida, en hebben voor de vierde maal in 3 jaar voor de Best Western op I-drive gekozen. Zeer goed gelegen, gemakkelijk bereikbaar met de Trolley, waar je voor 5 $ voor 3 dagen onbeperkt kan rijden, naast een zaaalig italiaans restaurant, Olive's Garden, en een nog beter thais restaurant aan de overkant van Olive's Garden, naast de Walgreens, waar je de meest noodzakelijke inkopen kan doen. Groot zwembad.... wij hadden een simpele kamer via email besteld, en kregen bij aankomst een suite : aangename verrassing, 2 dubbel kamers. wij gaan zeker terug volgende keer... goedkoop en goed

Sabine_1979
01-10-07, 21:25
Vraagje: volgens mij bestaat dit hotel uit meerdere los staande gebouwen. Klopt dat? Nu lees ik in meerdere recensies dat de helft van het hotel gerenoveerd is en de andere helft dus nog niet. Heeft iemand hier ervaringen mee? En kun je makkelijk bij alle gebouwen komen (dus ook niet hotelgasten) of moet je altijd langs de receptie? In welk gebouw/welke kamer kun je het beste verblijven???

groetjes
sabine

pyca
01-10-07, 23:08
Het zijn inderdaad losse gebouwen, wij zaten er in 2005 en toen kon je iig tussen de gebouwen doorlopen naar o.a. Tony Roma's :mrgreen:

Michael66
31-12-07, 20:52
Bedoel je met International Plaza ook de Best Western?

Zo ja, daar (http://www.bestwesternplaza.com/) heb ik tien jaar geleden een dag (nacht) of 6 doorgebracht. Ik vond het toen een degelijk hotel, zonder franje. Op z'n Best Western's dus. Qua ligging vond ik het perfect, centraal op Int. Drive, tegenover Pointe Orlando (wat destijds nog een bruisende gelegenheid was, nu in wederopbouw).
De kamer die wij hadden was zeer ruim, op de begane grond aan de achterzijde (tegen de snelweg I4 aan, geen enkele last van gehad). Volgens mij zijn de kamers op de verdiepingen iets kleiner vanwege de gallerij. Inrichting was "normaal" voor standaard-amerikaanse hotelbegrippen.

Hoe het nu (tien jaar later) is .... geen idee.

RCRC
19-01-08, 15:21
International Plaza Resort & Spa
TripAdvisor Popularity Index: #183 of 292

Best Western Plaza International Orlando
TripAdvisor Popularity Index: #176 of 292

Best Western MovieLand Orlando
TripAdvisor Popularity Index: #104 of 292

Zitten hier ook te denken (kiezen is moeilijk) aan Movieland mede vanwege de ligging. Via Hotelopia 30 euro per nacht.

Shena22
15-05-08, 14:46
ik ben van 23-04-08 tot .07-05-08 in hotel best western plaza verbleven nu heet het econo lodge...
Ik vond het een goed hotel prijs/kwaliteit is goed! Kamers zijn schoon , alleen bedden zijn best smal je krijgt per kamer 2x een 2 pers. bed. eigenlijk een twijfelaar. Er is koffie op de kamer en een strijkijzer en plank. Bad kamer is ook schoon. Om hier alleen te slapen is dit een prima hotel , zo dit volgende keer weer boeken. Lekker dicht bij alles.
Bij het zwembad heb je kleine badhandoeken wel handig en het zwembad zit wel vol met chloor.
Heb me prima vermaakt.

ohja er is ook gratis internet 1 pc in de lobby.

kimm82
30-01-11, 17:32
wij zijn hier in april 2009 verbleven. Geen superdeluxe, maar zeker wel goed.
Wij waren zeer tevreden. We hadden een gewone kamer geboekt en kregen een invalidekamer, lekker ruim dus en op de begane grond. Auto konden we dus voor de deur zetten. Leuk zwembad, gameroom, souvenirwinkeltje en 2 computers aanwezig voor gratis internet. Ook gratis koffie in de lobby.
Ideaal gelegen op de international drive, schuin tegenover het Ripley's museum en tussen ontelbaar veel restaurantjes en winkeltjes.
Grappig dat we dit hotel vorige week op tv zagen in het programma "undercover boss".
Wellicht is het nu dus nog beter.

Pocahontas89
21-09-11, 20:20
Ik verblijf eind oktober ook in dit hotel en vroeg me af of er hier recent nog mensen op dit forum zijn geweest? Dit hotel was bij de vlucht via Arkefly geboekt, maar nu lees ik nogal verschillende dingen. :)

Een paar dingen die ik me namelijk af vroeg:
- Hoe is het ontbijt hier nu? Ik lees telkens dat het beter is niet het ontbijt van het hotel te nemen, maar je beter en goedkoper af bent, door naar een van de eetgelegenheden om het hotel heen.
- Op de site van Arkefly wordt vermeld dat er een gratis shuttle naar Walt Disney World is, maar op de site van het hotel zelf staat dat de shuttle naar Disney 15 dollar p.p. kost. Weet iemand hoe dit nu is?
- Kun je de wifi gebruiken op je kamer of alleen in de lobby?

Ik hoop dat iemand deze vragen kan beantwoorden. :)

Ebelix
21-09-11, 23:09
Econolodge is een budgetketen. Erg basic en je zal voor al het extra moeten betalen. Wellicht dat internet nog wel gratis is en een summier ontbijt wordt aangeboden.

Syllvia
22-09-11, 13:46
Ik verblijf eind oktober ook in dit hotel en vroeg me af of er hier recent nog mensen op dit forum zijn geweest? Dit hotel was bij de vlucht via Arkefly geboekt, maar nu lees ik nogal verschillende dingen. :)

Een paar dingen die ik me namelijk af vroeg:
- Hoe is het ontbijt hier nu? Ik lees telkens dat het beter is niet het ontbijt van het hotel te nemen, maar je beter en goedkoper af bent, door naar een van de eetgelegenheden om het hotel heen.
-
Ik hoop dat iemand deze vragen kan beantwoorden. :)


Als je ontbijt niet gratis bij je kamer is, zou ik niet gaan ontbijten in het hotel. Vaak is dat duurder en in Orlando zijn zoveel ontbijtrestaurantjes waar je goedkoper/beter uit bent.

trails
22-09-11, 14:42
Ja, zo ontbeten wij vorig jaar met 5 personen voor een totaal van $ 28,80 bij Sizzler (buffet). Wel een coupon meenemen!!!

Pocahontas89
23-09-11, 20:07
Ja, zo ontbeten wij vorig jaar met 5 personen voor een totaal van $ 28,80 bij Sizzler (buffet). Wel een coupon meenemen!!!

Bedankt voor de antwoorden in ieder geval allemaal.

Wat voor coupon bedoel je? :)

trails
23-09-11, 20:52
Couponboekjes vind je overal. In winkels, restaurants, tankstations...
Daar zitten legio kortingsbonnen in van restaurants, winkels, attracties, e.d.
Hier is er eentje van de Sizzler:
http://www.orlandosaving.com/sizzlercoupon.htm (onderaan de pagina). Wij kregen ook regelmatig een coupon van de serveerster voor lunch/diner met 10-20% korting.

Er zijn een hoop couponsites. Kijk maar eens hier:
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=3181

Ondanks dat wij in een villa verblijven kook ik niet op vakantie (want deze mevrouw heeft tenslotte ook vakantie) en wij beginnen elke dag met een ontbijt bij de Sizzler op de 192.
Ik heb al een envelop vol met coupons voor onze vakantie in februari.
Waarom zou je ze niet gebruiken, toch?!