PDA

Bekijk Volledige Versie : Afspraken voor als je elkaar kwijtraakt



joho
06-07-06, 14:10
Florida-kenners,

Ik hoop dat het niemand is overkomen, maar heeft iemand tips/suggesties wat je aan voorzorgmaatregelen kunt treffen als in een of ander disney-park je kind kwijt raakt. Ik heb inmiddels begrepen dat mijn eigen mobiele telefoon daar niet werkt.

Alvast (weer) bedankt

Joho
ringfield

meisje
06-07-06, 14:20
Op de hand van het kind zn naam zetten en misschien het hotel waar je verblijft? Weten ze in ieder geval wie het is, en misschien dat ie uit nederland komt? Anders praten ze tegen hem/haar en begrijpen ze elkaar niet.
In Nederland zet ik altijd mn mobieletelefoonnummer op de hand van mn kind als we in een pretpark zijn.

meisje

Michael66
06-07-06, 14:33
De originele talisman:
http://www.anafylaxis.net/talismanintro.jpg

En via kruidvat of ANWB kun je armbandjes kopen waar je allerlei info opkwijt kunt,

Njit
06-07-06, 14:38
Hier staan ook veel tips:

Link: Child ID and Lost Child Tips (http://allearsnet.com/rta/tips.php?q=Child+ID+and+Lost+Child+Tips)

Ik weet niet hoe oud jullie kind is maar je zou ook kunnen overwegen om Walkie Talkies mee te nemen. Deze hebben een groot genoeg bereik om binnen het park gebruikt te kunnen worden.

Njit
06-07-06, 14:43
Je hebt ook deze Tags:

http://www.whosshoesid.com/

http://www.whosshoesid.com/4938/shoe.gif

http://www.whosshoesid.com/4938/idpic.gif

mickmak
06-07-06, 21:33
In disney staan van die machines waar je leuke plaatjes kan graferen voor $10. Wij hebben die voor ons zoontje van 3 gemaakt.
Daarop staat zijn naam en onze 06 nummers. Die hangen we aan zijn broek en als hij ons kwijt is dan moet hij die laten zien zodat we gebeld kunnen worden.
Hier gebruik ik hem ook als we ergens heen gaan waar hij zoek kan raken.
Je kan ze ook aan een ketting hangen. Het schijnen trouwens hondenpenningen te zijn maar ach, als het maar werkt.

Jackie

Wicked Florida
06-07-06, 21:37
Het hangt een beetje af van de leeftijd van het kind, maar met de onze spreken we altijd een centraal punt af mochten we elkaar kwijt raken. Doe dit consequent voor het betreden van het park, en loop ook direct naar het centrale punt toe om misverstanden te voorkomen :)

Petra/VS
06-07-06, 23:57
In de Disney parken is een gebouwtje waar verdwaalde kinderen heen worden gebracht. Als ouder kun je je kind daar ophalen. Ook is onze ervaring (we zijn een keer twee van onze kinderen kwijtgeraakt bij Kings Dominion), dat de medewerkers een goed netwerk van onderlinge communicatie hebben. We hadden ze al gauw weer gevonden (maar oh, wat een paniek!). Het is ook goed om je kind een zinnetje of twee te leren: "I am lost, I don't speak English", bijvoorbeeld en ik schreef vroeger (nu zijn ze te oud) ons hotel in watervaste stift op hun armpjes.

pascalbrouwers
06-07-06, 23:58
Wij hadden polsbandjes bij ons.
Met GSM nummer naam hotel etc op vermeld.

Tevens had ik op het werk kaartjes gemaakt, met daarop alle benodigde info, en vervolgens geplastificeert)
Gewoon om haar nekje gehangen, and it works.

Verder is de tip van Njit gewoon goed.
Ik heb lang zitten twijfelen om de walki talkies mee tenemen.
Ik heb ze al jaren, gekocht bij de Aldi, en werken goed.
Die dingen neem ik in europa altijd mee.

Achteraf jammer dat we ze niet meegenomen hadden, want bijna het hele park liep daar mee rond ( behalve wij :wink: ). Voor volgend jaar weet ik nu beter.


groet,
Pascal

deh78
07-07-06, 21:35
Er zijn veel manieren om naam adres en etc etc van kind ergens op te zeten de rest heeft al een paar dingen geoemd.

www.identiteitsplaatje.nl

Jongens vinden het stoer,het is goedkoop en leuk om zo'n plaatje om te hebben.

Dennis

mickmak
07-07-06, 22:17
Ja, die plaatjes zijn in America in de mode en je kan ze in alle vormen, maten en met "nep"diamanten en al, in de malls laten maken.
Wij hebben er dus een van Disney World. maar onze zoon is 3. Een stoere knul wil natuurlijk geen Mickey Mouse en Donald Duck om z'n nek hebben hangen.

Jackie

Dr. Phlox
09-01-07, 15:02
Het is de schrik van ieder mens. Je bent iemand kwijt geraakt in een vreemd land. Erger nog het is je kind.
Wat doe je dan of wat had je afgesproken om elkaar terug te vinden. Denk ook aan de wat kleinere kinderen van een jaar of 5
Met de grotere kinderen kan je van te voren afspreken dat een bepaald punt het herkenningspunt is. Maar hoe komen ze daar. Geef je ze geld mee voor dit soort problemen etc.

Eric
09-01-07, 15:28
Kleine kinderen moet je gewoon niet kwijt raken, goed blijven opletten, en desnoods aan een wandeltouwtje houden. Volgens mij is dat gewoon een kwestie van heel attent blijven.
Met iets grotere kinderen is het een ander verhaal. Die kun je niet altijd vlak bij je houden.
Er zijn wel een paar goede tips:
1 Spreek een duidelijk herkenningspunt af, bv. in MGM onder de hoed. Probeer een punt te vinden met wat schaduw en waar je kan zitten.
In een mall is de foodcourt altijd een prima punt
2 Trek ze een beetje opvallende kleding aan, in de menigte valt een oranje T-shirt beter op dan een wit.
3 Zorg dat ze altijd een paar dollar in hun zak hebben om wat te drinken of zo te kopen.
4 Je ziet heel veel Amerikanen met walkie talkies voor hun kinderen.
Ofschoon die niet het hele park bestrijken kan het toch een hulpmiddel zijn.
5 Houd je zelf aan je afspraken, en duik niet ieder moment een winkel in als je ergens loopt, dat bespaart een hoop irritatie voor de anderen in je gezelschap
Eric

pascalbrouwers
09-01-07, 16:53
Geef ze een telefoonnummer, adres vh hotel etc mee.
Schrijf het gsmnummer desnoods op hun armen...


Zij krijgt dit jaar van mij een oude gsm met en paar nummers geprogrammeerd. kaartje erin en bellen maar.


Pascal

Yvet
09-01-07, 17:12
Wat misschien ook nog een extra tip is, om ze een briefje te geven met in de taal van dat land de naam, leeftijd en misschien mob nummer van de ouders. Plus op het briefje de afgesproken verzamelplaats.

Dat is 1 optie maar wat vaak gebeurd in Disney bv is dat gevonden kinderen naar één bepaalde plek worden gebracht bv guest relations en dat daar ook de ouders dan dus naartoe kunnen gaan.

Maar dan nog ik zou er voor zorgen dat ze een briefje op zak hebben of om hun nek in een kokertje met daarbij wat kleingeld.

calypso
09-01-07, 18:17
Maak een dog tag en hang die om hun nek met daarop in ieder geval een naam en telefoon nummer van contact persoon zodat wanneer iemand je kind vind ze in ieder geval weten wie ze moeten bereiken en hoe het kind heet.

Of zoals Pascal zei op de arm schrijven met een viltstift.

Verder afspreken dat als al het gebeurt dat het kind moet blijven staan waar het is en wachten tot iemand van de familie het komt ophalen.
Een familie lid kan dan de weg terug lopen waar ze het laatst gelopen zijn en zo het kind terug vinden.

En vaak is het zo dat als mensen van een park een kind lange tijd op een zelfde plaats zien staan ze wel actie ondernemen om erna toe te gaan en te kijken wat er aan de hand is.

Ook kun je proberen of je kunt zeggen dat als ze iemand van de security zien er na toe te gaan, is in ieder geval een veilige plek. maar ligt eraan of ze dit op die jonge leeftijd al begrijpen!

mickmak
09-01-07, 18:51
Er staan in de Disneyparken van die automaten waar je van die hondenpenningen kan maken. Wij hebben er een gemaakt met onze telefoonnummers. Ons zoontje wordt bijna 4 maar als we ergens heen gaan dan hangen we die aan zijn broek. Hij weet inmiddels wat hij moet zeggen als we hem kwijt zijn. Ookal houdt je ze in de gaten, in de drukte kan je zo iemand kwijt raken. Als kinderen groot genoeg zijn kun je een punt afspreken maar een kind van 4 kan zelf de weg niet vinden.
Je kan ook van die ziekhuisbandjes kopen waar je het telefoonnummer op schrijft. Zijn speciaal voor op het strand maar werkt in een park ook prima.

Jackie

Michael66
09-01-07, 19:15
Onze eigen GSM's zijn triband, dus wij (de ouders) vinden elkaar wel weer terug. Onze zoon hebben we elk jaar een kidslabel van de ANWB omgedaan. Dat zijn heel goede armbandjes waar je alle nodige info op kwijt kunt. Ze zijn beter dan andere bandjes, want ze houden de inkt beter vast en zijn beter bestand tegen het felle Floridiaanse zonlicht.

http://img182.imageshack.us/img182/9908/kidslabeljpg4465282e49aay3.jpg
Daarnaast maken we gewoon goede afspraken over wat te doen zodat we elkaar NIET kwijtraken. En gelukkig heb ik een zoon die zich daar heel erg goed aan houd. Vooral belangrijk is om duidelijk te zijn over wat je gaat doen, waar je heengaat en waar je na afloop zult zijn. Voor ons is dat inmiddels een tweede natuur geworden.

Ten slotte: vorig jaar hebben we ook een walkietalkie gekocht voor onze zoon (net 7 jaar geworden). Zo houden we contact, niet aleen in Disney-parken, maar ook in de Walmart. In de WalMart? Ja, want ieder heeft zo z'n eigen interesses, en hij weet inmiddels de weg naar de dingen die hij leuk vindt: speelgoed (en specifiek: Bionicle). Daar kunnen we hem nu dus wat gemakkelijker "los" laten, met de wetenschap dat we hem altijd kunnen bereiken met de walkietalkie.

calypso
30-01-07, 19:27
Vond net nog een goede tip op een ander forum.

Maak elke dag voordat je het park ingaat een foto van ze met je digitale camera. Indien je dan je kind kwijt raakt heb je in ieder geval een goede foto van hoe ze er die dag uitzien, en dus makkelijker terug te vinden.

Want als je ze kwijt raakt raak je in paniek en vergeet je details zoals wat hebben ze aan??

Dat is dan zo makkelijk opgelost omdat je gewoon even op je camera kijkt!!