PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema ess: Olando 2007



ess
09-01-07, 13:56
Hallo,
Wij gaan eind mei voor 4 en een halve week naar Amerika. Nou zijn we eerst zes dagen in Orlando, Florida en dan vliegen we door naar het westen.
Alle dagen zijn al gevuld in Orlando, maar we hebben nog één dag over voor zover je dat overhouden kan noemen....? Maar we hebben hier verschillende iedeen over wat we ermee kunnen doen,
-Dagje naar Miami
-Op zo'n propellerboot
-Dagje naar de mooie stranden
Hebben jullie nog tips, ideeen.
Dit is wat we al gepland hebben:
-30 mei, Disney Parken
-31 mei, Disney Parken
-1 Juni, Disney Parken
-2 Juni ??????
-3 Juni, Discovery cove (al geboekt)
-4 Juni, Seaworld


Alvast bedankt voor jullie hulp,
Groetjes Ess

www.esthervanderzouw.com

Njit
09-01-07, 14:12
Mjah, er zijn zoveel dingen die je nog kunt doen

- Shoppen
- Nog meer pretparken (Universal Studios, Island of Adventures)
- Waterpark

Eric
09-01-07, 15:39
Hoe kun je nou bij zes (6) dagen Orlando een dag over hebben???
Ik heb er als ik er 30 dagen ben nog tekort.
Eric

Yvet
09-01-07, 16:02
Mijn 1e reactie toen ik de titel van dit topic zag was:
Dat kan helemaal niet, geintje zeker.

Maar je hebt gewoon iets voor elkaar gekregen wat mij en wrs vele anderen nog niet gelukt is...
Nee hoor, dat is niet waar maar bij mij werkt het als volgt, heey ik heb ruimte dat wordt dus shoppen!!!


Maar we hebben hier verschillende iedeen over wat we ermee kunnen doen,
-Dagje naar Miami
-Op zo'n propellerboot
-Dagje naar de mooie strandenDaje Miami wordt niet zo heel snel iets, 4 uur rijden heen en 4 uur terug dat is bijna hetzelfde als parijs ff in 1 dagje willen doen.


Hebben jullie nog tips, ideeen.
Dit is wat we al gepland hebben:
-30 mei, Disney Parken
-31 mei, Disney Parken
-1 Juni, Disney Parken
-2 Juni ??????
-3 Juni, Discovery cove (al geboekt)
-4 Juni, SeaworldIkzelf zou heel erg gaan voor shoppen!!!!
Een dagje Kennedy Space Center misschien.

suc 6.

Eric
09-01-07, 16:19
Maar niet iedereen houd van shoppen. Er schijnen zelfs mensen te zijn die er een hekel aan hebben.
Maar ik vraag me altijd af, waarom mensen van die gedetaileerde schema's willen maken, het is toch veel leuker om 's morgens daar wakker te worden, uit het raam te kijken en dan te zeggen: hmmm, wat zal ik nu weer eens gaan doen?
Of ben ik nou zo raar, dat het bij mij ervan afhangt hoe laat ik wakker wordt, maar nog meer wat voor weer het is?
Stel je voor je hebt maanden van te voren gepland dat je woensdag naar Epcot gaat, en het regent die dag. Ga je dan toch, omdat het nou eenmaal in je schema staat?
Al die schema's ziende, heb ik steeds meer die vraag.
Ik maak alleen een globale indeling wat ik wil doen, en vul ter plaatse de uitvoering in.
Eric

DEETJE
09-01-07, 16:38
Helemaal mee eens het enige wat bij ons echt vast staat is 3 nachten Datona ivm bikeweek (Geboekt!) en de rest vullen we in zoals het komt.Willen in ieder geval naar de Disneyparken en Seaworld en op weg hier naar toe waarschijnlijk ook KSC.Daarna langs de west kust naar beneden richting de Everglades en Keywest.Maar hoelang we ergens willen blijven zien we dan wel.Hebben toch 3 weken de tijd.Wij houden niet zo van die verplichte nummers van dan Moet ik daar zijn.We gaan liever op de bonnefooi en we zien wel of het er leuk is!Zoniet dan rijden we gewoon een stukkie door.
Maarja als je maar een paar dagen hebt kan ik me voorstellen dat je wel een vast schema'tje moet maken.

Yvet
09-01-07, 17:18
Een klein beetje off topic...

Maar ik plan alle dagen vol of juist niet vol (rustdagen / momenten) en dus staat er idd "vast" dat woe de dag is om naar Epcot te gaan.
Regent het of wat voor andere reden dan ook, dan kan het gewoon veranderd worden, geschoven worden met eht schema of gewoon skippen....
Het enige wat deze vakantie echt voor 100% vastligt is de heen en terugreis en de accomodatie, de auto en een tour in Disney. Verder ligt alles in een schema die dus veranderbaar is.

SpaceAce
09-01-07, 17:45
Maar ik vraag me altijd af, waarom mensen van die gedetaileerde schema's willen maken, het is toch veel leuker om 's morgens daar wakker te worden, uit het raam te kijken en dan te zeggen: hmmm, wat zal ik nu weer eens gaan doen?

Wij plannen alleen de dagen vol om zo achter te komen hoeveel dagen we ergens moeten zijn. Bijvoorbeeld in Orlando willen we wel tijd hebben voor alle parken en dus vul ik op m'n planningschema 'fictief' een pretpark in. Of we dan die dag ook werkelijk naar dat park gaan is een tweede :)

calypso
09-01-07, 18:26
HOE KUN JE NU EEN DAG OVER HEBBEN???

Dat kan helemaal niet :-)
Zeker niet in Orlando!!!

Michael66
09-01-07, 18:59
Net als SpaceAce en Njit plannen wij ook globaal, m.u.v. de honkbalwedstrijden (die zijn voor mij absoluut niet flexibel!!). M.n. om te kijken welke attractietickets we willen aanschaffen, en welke overnachtingen we van te voren kunnen vastleggen. Dan ziet het er voor 2007 globaal zo uit:

http://img79.imageshack.us/img79/2138/plannig2007ud2.jpg

Waarbij een grote "D" staat voor ... Disney natuurlijk. En een bolletje op de scheiding van 2 dagen voor een overnachting buiten Kissimmee.

En de lege dagen? Die zijn echt niet "over" hoor. Die vullen zich vanzelf, of we kiezen ervoor om die dagen wat minder of helemaal niets te doen. Da's het voordeel als je al meerdere keren in Orlando/Florida bent geweest: het "moet" alemaal niet meer zo nodig. Het is uiteindelijk ook gewoon vakantie, dus een tijd om uit te rusten, te ontspannen. En dar nemen wij dan ook de tijd voor.

Dus laat die "lege" dag lekker leeg, plan niets. Je zult merken dat er ter plaatse zeker een gode invulling aan wordt gegeven, of dat nou een actieve of een inactieve invulling is, dat maakt niet zoveel uit, als je je er dan maar goed bij voelt!

Succes, en veel plezier!!

ess
09-01-07, 19:51
Nou een dag over was misschien niet de juiste titel.... Eigenlijk komen we dagen te kort! om dat we meer willen dan we kunnen.
Omdat we er maar 6 dagen zijn moet je dat wel plannen, als ik drie weken zou gaan zou ik het ook niet plannen.
Ook kunnen we wel schuiven, alleen Discovery Cove hebben we geboekt.
Ik vind wikelen wel leuk, maar in dit geval zonde om daar een hele dag aan te beteden.
Groetjes ess

Mickey99
09-01-07, 19:59
Hoi Esther,

In een ander topic vraag je welke mall je moet bezoeken in Orlando. In de Florida Mall en Premium Outlet kun je samen zeker 1 dag besteden en dan kom je nog tijd tekort ;-)

In ieder geval succes met beslissen wat je die dag gaat doen.

Groetjes,
Sonja

Michael66
09-01-07, 20:02
Ik vind wikelen wel leuk, maar in dit geval zonde om daar een hele dag aan te besteden.
Zonde van je tijd om te winkelen? Je haalt er juist de winst van je vakantie uit! Vergelijk ter plaats maar eens de prijzen, en je komt al snel tot de conclusie dat je met je shop-aankopen daar zowat je vakantie kunt budgetteren!!

xl1067
09-01-07, 21:14
Zonde van je tijd om te winkelen? Je haalt er juist de winst van je vakantie uit! Vergelijk ter plaats maar eens de prijzen, en je komt al snel tot de conclusie dat je met je shop-aankopen daar zowat je vakantie kunt budgetteren!!

Dus ik sluit me volledig aan bij het voorgaande, shoppen in Amerika is zeker niet zonde van je tijd. Bijkomend voordeel is dat de Malls een zeer dragelijke temperatuur hebben.

Alles wat je daar koopt is zoveel goedkoper en heel veel leuke dingen die je daar kan kopen zijn hier niet eens te krijgen (bijv Abercrombie in mijn geval). Ik heb in November voor ongeveer 400 dollar kleding gekocht (heb het nog rustig aan gedaan) en ik hoef nu zeker tot aan de zomer niets meer te kopen. Ik vind daar ook kleding die ik daadwerkelijk leuk vind, als ik in Nederland een ochtend naar de stad ga dan kom ik vaak met niets thuis, dat heb ik in de USA nog geen enkele keer gehad.

Pfff ik heb nu alweer zin om in Juni lekker te slenteren door vooral de Florida Mall!