PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Marloes: Orlando/Miami in Oktober 2007



marloes
07-01-07, 15:16
Jippie we gaan naar Orlando!
Wij hebben onze vliegtickets geboekt via United.com voor maar 824,00 euro totaal! We gaan van Maandag 1 Oktober tot woensdag 24 Oktober voor de eerste keer naar Florida.
Nu nog de hotels boeken. Dit zijn de hotels waar ik mijn oog op heb laten vallen: Fairfield inn, Ocean Five (Miami), Quality inn Plaza. En natuurlijk dan nog de huurauto, en pretpark tickets.

Dit is onze reisschema:

Ma 1 okt: Vliegen naar Orlando via Chicago. Huurauto ophalen.
Di 2 okt: Uitslapen, Winkelen, Downtown Disney.
Wo 3 okt: Magic Kingdom
Do 4 okt: Magic Kingdom, Mickey's not so Scary Halloween Party.
Vr 5 okt: Uitslapen, Gatorland.
Za 6 okt: EPCOT.
Zo 7 okt: Kennedy Space Center.
Ma 8 okt: Typhoon Lagoon, Disneyquest.
Di 9 okt: MGM Studio's.
Wo 10 okt: MGM Studio's, Animal Kingdom.
Do 11 okt: Animal Kingdom.
Vr 12 okt: Blizzard Beach.
Za 13 okt: Rijden naar Miami, zwemmen in de zee, Rondlopen/ verkennen.
Zo 14 okt: Uitslapen, zwemmen in de zee, Rondlopen/ verkennen.
Ma 15 okt: Terug rijden naar Orlando, Winkelen, Universal Citywalk.
Di 16 okt: Island of Adventures.
Wo 17 okt: Island of adventures
Do 18 okt: Universal studio's, Halloween Horror Nights.
Vr 19 okt: Uitslapen, Universal studio's.
Za 20 okt: Sea World.
Zo 21 okt: Sea World.
Ma 22 okt: Busch Gardens.
Di 23 okt:
Wo 24 okt: Inpakken, Vliegen naar Amsterdam via Chicago.
Do 25 okt: Aankomst Amsterdam

Wat vinden jullie van ons schema?

Groetjes Ronny en Marloes

Eric
07-01-07, 15:28
Hey Marloes, gefeliciteerd met jullie boeking.
Oktober, dat is een prima tijd om te gaan.
Ik zie één dingetje in jullie programma, wat je mijn inziens beter kan veranderen:

Wo 10 okt: MGM Studio's, Animal Kingdom.
Animal Kingdom kun je namelijk beter in de ochtend bezoeken, 's middags zijn de dieren minder actief, en het park gaat dan ook relatief vroeg dicht.
Ik denk trouwens dat één hele dag AK genoeg is, maar dat is uiteraard aan jullie.
Trouwens, ik bedenk nog iets: In de winterperiode is afwisselend steeds slechts 1 van de 2 waterparken open. Ik denk dat de data voor 2007 nog niet bekend zijn.
Eric

Marjol
07-01-07, 15:35
Nou ben ik nog nooit in Florida geweest, maar ik vraag me wel af waarom jullie voor zo'n anderhalve dag helemaal op en neer naar Miami rijden en niet gewoon in Orlando blijven? Als ik dan nar Miama zou gaan, zou ik wel voor een aantal dagen gaan...

Mickey99
07-01-07, 16:17
Welkom op dit forum!

Jullie programma ziet er druk maar goed uit. Het is op zich goed te doen om tussendoor 2 dagen Miami aan te doen en ik zelf zou dit lang genoeg vinden.

De hotels die jullie op het oog hebben heb ik geen ervaring mee dus hierover kan ik jullie geen tips geven. Gebruik de zoekfunctie op dit forum en je zult veel ervaringen kunnen lezen.

In ieder geval veel succes met alle voorbreidingen.

Groetjes,
Sonja

calypso
07-01-07, 16:45
Welkom op dit forum en wat een mooie schema, lekker veel themeparks :-)

Alleen een vraag over Mickey's not so Scary Halloween Party, hoe weet je dat die op 4 oct wordt gehouden want ik was ook op zoek naar datums maar kan ze nog niet op de disney homepage vinden, staat alleen nog maar september/october met geen datums??

marloes
07-01-07, 19:53
Welkom op dit forum en wat een mooie schema, lekker veel themeparks :smile:

Alleen een vraag over Mickey's not so Scary Halloween Party, hoe weet je dat die op 4 oct wordt gehouden want ik was ook op zoek naar datums maar kan ze nog niet op de disney homepage vinden, staat alleen nog maar september/october met geen datums??

Ik heb de datums van afgelopen 2 jaar erbij gehouden en gekeken op welke dagen (Donderdag, Vrijdag, zaterdag enz) ze vielen. En ook naar de cijfers (bv, 11 , 12 enz) en zo kan je grote overeenkomsten zien van de afgelopen 2 jaar. Ik heb het dus nu gewoon gegokt. Waarschijnlijk wel voor 80% goed. Rond April/ Mei zijn vaak de datums bekend.
Probeer het zelf maar eens uit te rekenen ik denk dat je een aardig goeie schatting kan maken. Dit heb ik ook gedaan voor Halloween Horror nights.



Nou ben ik nog nooit in Florida geweest, maar ik vraag me wel af waarom jullie voor zo'n anderhalve dag helemaal op en neer naar Miami rijden en niet gewoon in Orlando blijven? Als ik dan nar Miama zou gaan, zou ik wel voor een aantal dagen gaan...

Ons lijkt Miami ook leuk om rond te lopen en van alles te bekijken, en gewoon om lekker in de zee te zwemmen. Zo kunnen we een beetje bijkomen van alle atracties.
Voor ons is 4 uurtjes rijden geen moeite, mijn ouders wonen al 2 uur en 15 min van ons vandaan, dus we zijn wel wat gewend.

Groetjes Marloes

Mickey99
08-01-07, 09:20
Op de volgende site stond een planning over Mickey's not so scary Halloween party in 2007:

http://www.intercot.com/infocentral/calendar/events.asp#Beyond


Mickey's Not So Scary Halloween Party
Magic Kingdom
September 14, 21, 28
October 1, 4, 5, 9, 11, 12, 15, 16, 18, 22, 23, 25, 26, 29, 30 & 31
7:00 p.m. - Midnight

marloes
08-01-07, 09:32
Mickey's Not So Scary Halloween Party
Magic Kingdom
September 14, 21, 28
October 1, 4, 5, 9, 11, 12, 15, 16, 18, 22, 23, 25, 26, 29, 30 & 31
7:00 p.m. - Midnight


Do 4 okt: Magic Kingdom, Mickey's not so Scary Halloween Party.

Dan heb ik het toch goed uitgerekend wanneer MNSSHP zou zijn. Bedankt Mickey99!

Groetjes Marloes

calypso
08-01-07, 15:54
heb je inderdaad goed uitgerekend, jammer genoeg had ik de datums niet anders had ik het zelf ook kunnen doen.
Maar zie dat Eric alweer een antwoord voor mij heeft gevonden :-)

En ik zie dat mijn laatste dag in Orlando net de eerste dag van leuke event dus nu Moet ik eens kijken of dat te doen is aangezien ik de dag ernar naar Atlanta moet vliegen.