PDA

Bekijk Volledige Versie : Betalen in vliegtuig



heikje
05-01-07, 13:43
Is misschien een vrij stomme vraag maar op het vliegtuig moet je daar met dollars of met euro betalen?

Trouywens ik ben aan het aftellen,eh!! Nog maar 28 daagjes!! Woehoe..

Mijn allereerste verre vakantie in mijn 28 jarig bestaan hier. :-)

knaapje
05-01-07, 13:51
Is misschien een vrij stomme vraag maar op het vliegtuig moet je daar met dollars of met euro betalen?

Trouywens ik ben aan het aftellen,eh!! Nog maar 28 daagjes!! Woehoe..

Mijn allereerste verre vakantie in mijn 28 jarig bestaan hier. :-)

Hangt van de maatschappij af.
Dollars, Euro's en vooral creditcards worden vrijwel altijd geaccepteerd.
Let even op de omrekenkoers, die ze hanteren, daar kan nogal wat verschil in zitten.
Even wat anders, je gaat voor de eerste keer: In de US kan je moeilijk Euro's wisselen en voor betalen worden ze eigenlijk geheel niet geaccepteerd.
Wisselen doe je niet bij een bank, maar bij een commercieel wisselkantoor.

Goede reis
Knaapje

calypso
05-01-07, 14:34
Meestal worden beide valuta's wel geaccepteerd hoor, ze willen toch graag je geld!

Michael66
06-01-07, 18:52
In economy betaal je voor alcoholische drankjes meestal een eenheidstarief. Voorgaande jaren was dat meestal $ 5 per drankje, en als je in euro's betaalde was het € 5. Woekeraars! Gelukkig is dat bij de meeste mij'en inmiddels aangepast: $ 5 = € 4.

Maar ja, wat maakt die ene euro nog uit .....

Eric
06-01-07, 19:56
Maar ja, wat maakt die ene euro nog uit .....
Inderdaad, het blijft een woekerprijs, maar gelukkig zijn (op de intercontinentale vluchten) de softdrinks nog gratis.
Eric

Michael66
06-01-07, 20:41
... het blijft een woekerprijs ....
Ach, wat is een woekerprijs .... als reizigers ervoor betalen .... het voorkomt in ieder geval een boel dronken-reizigers-problemen ....#-o

Eric
06-01-07, 21:16
Dat is waar, maar juist die teveel drinkende reizigers maakt het geen steek uit wat ze kwijt zijn.... helaas.
Maar je hebt inderdaad gelijk, alles wat helpt in die richting is meegenomen!!
Eric

calypso
07-01-07, 09:24
Om eerlijk te zijn soms wou ik dat ze geen alcohol zouden serveren, juist om die mensen die maar steeds denken dat ze lekker dronken moet worden op in een vliegtuig en dan de trip voor andere verzieken. :-(
Begrijp me goed ben niet echt tegen alcohol, moet iedereen zelf weten, maar als je er niet tegen kunt drink het dan niet, want je maakt het voor andere geen leuke trip als zij last van je hebben.!

Marjol
07-01-07, 11:22
Ik ben het met je eens, calypso.
Ik heb nog nooit last gehad van iemand die alcohol dronk, maar vind het ook totaal niet nodig om dat op een vlucht te schenken. Net als roken, dat mag toch ook niet in een vliegtuig? :)

Ceetje
07-01-07, 13:06
Even wat anders, je gaat voor de eerste keer: In de US kan je moeilijk Euro's wisselen en voor betalen worden ze eigenlijk geheel niet geaccepteerd.
Wisselen doe je niet bij een bank, maar bij een commercieel wisselkantoor.

Goede reis
Knaapje

Over woekeraars gesproken: een zeer zeer zeer ongunstige wisselkoers. Maar ik begrijp het hele verhaal van wisselen nooit zo: je kan zo makkelijk pinnen, waarom zou je dan euro's willen omwisselen (behalve als je veel zwart geld hebt :-s )