PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Marjol: Orlando 5-18 mei '07



Marjol
04-01-07, 17:34
Hallo allemaal,

Na wat puzzelen met de data, heb ik nu een voorlopige planning voor ons verblijf in Orlando gemaakt :)
Het ziet er nu zo uit:

Zaterdag 5 mei: Reis naar Orlando (aankomst 19.27 uur)
Zondag 6 mei: MGM Studios
Maandag 7 mei: Epcot
Dinsdag 8 mei: Universal Islands of Adventures
Woensdag 9 mei: Zwemmen in Typhoon Lagoon & shoppen (Florida Mall)
Donderdag 10 mei: Animal Kingdom
Vrijdag 11 mei: Seaworld
Zaterdag 12 mei: Magic Kingdom
Zondag 13 mei: Universal Studios
Maandag 14 mei: Blizzard Beach & shoppen (outlet?)
Dinsdag 15 mei: Het beste van de Disney parken (& evt. baseballwedstrijd 's-avonds)
Woensdag 16 mei: Het beste van de Disney parken
Donderdag 17 mei: Terugreis naar Amsterdam (vertrek vanuit Orlando om 14.55)
Vrijdag 18 mei: Aankomst Amsterdam

Op en aanmerkingen zijn welkom! :)

pascalbrouwers
04-01-07, 20:08
Grappig, jullie komen bijna dezelfde tijd aan als wij.
Echter wij beginnen onze vakantie in Miami om vervolgens door te reizen naar Key West.

6 Mei komen wij aan in Orlando ( vanuit Ft Lauderdale), en gaan vervolgens meteen zwemmen in Typhoon lagoon.

In jullie en de onze planning zijn zijn echter een 2 tal dagen dat we dezelfde dingen gepland hebben.
Dus het zou wel eens kunnen zijn dat je ergens in de verte een Limbo hoort lullen........

Woendag en Donderdag ziet de planning er tot nu uit dat we dezelfde plannen hebben als jullie.

Wij hebben er dit jaar voor gekozen om extra veel te gaan zwemmen, en metname in Typhoon Lagoon.
Om vervolgens sávonds weer terug naar de parken te gaan.

Groet, Pascal

Mickey99
04-01-07, 20:14
Ik zou er niets meer aan veranderen, het ziet er erg goed uit en ik weet heel zeker dat je een fantastische vakantie tegemoet gaat! Een druk maar zeer goed te doen programma.

Alvast veel plezier met alle voorbereidingen!

Groetjes,
Sonja

Marjol
04-01-07, 20:26
In jullie en de onze planning zijn zijn echter een 2 tal dagen dat we dezelfde dingen gepland hebben.
Dus het zou wel eens kunnen zijn dat je ergens in de verte een Limbo hoort lullen........


En jullie dan een stel Brabanders ;) Maar die kans acht ik zéér klein :D



Wij hebben er dit jaar voor gekozen om extra veel te gaan zwemmen, en metname in Typhoon Lagoon.
Om vervolgens sávonds weer terug naar de parken te gaan.


Wij gaan voor het eerst, en willen dus zoveel mogelijk van de parken zien. We hebben een 7 daags Disney ticket en kunnen zelfs eventueel nog een zwem & shopdag inleveren voor een dag in de parken. Maar dat zien we wel terplekke. De zwem & shopdagen moeten ook wat rust geven :)

bumperbritt
05-01-07, 23:57
Hoi,

Wat leuk marjol, wij gaan ook van 5 t/m 18 mei, met wie vliegen jullie?
En dat schema zou ons schema zo'n beetje kunnen zijn!Wij hebben een 10-daags ticket en willen ook wat rustdagen als dat lukt ivm de kinderen van 4 en 7 jaar oud. En dat shoppen trekt mij erg aan.Ik heb er nu al zin in!

groetjes britt

pascalbrouwers
06-01-07, 10:48
Bouw maar enkele rustpunten in, want met kinderen is het zeer vermoeiend.
Vermoeiend voor zowel grote als kleine kinderen :lol:

In de parken loop je de nodige km per dag, en dan nogal dat wachten als je pech hebt

Ik zou overwegen om minimaal 1 keer naar Typhoonlagoon tegaan.
persoonlijk vind ik dit het mooiste waterpark, dat in de buurt te vinden is.

Groet,
Pascal

Marjol
06-01-07, 11:03
Grappig, dat jullie exact op dezelfde data gaan! :)

Wij vliegen via Houston met Continental Airlines, jullie? :)

Met kinderen lijkt het me allemaal nog veel vermoeiender... ik denk dat je dan nog wat meer rustmomenten nodig hebt!

bumperbritt
07-01-07, 00:19
Ja wij moeten zeker rustdagen inbouwen, wij willen zeker
naar Magic Kingdom, allebei de waterparken en Animal Kingdom en Epcot, verder zien we het wel. We hebben een villa met zwembad dus daar trekken we ons elke dag terug,
wij zijn een jaar of 10 geleden al eens geweest en toen een fly-drive gemaakt en oa Sea World en Universal Studios gezien.
Wij vliegen met Martin-Air, rechtstreeks dus met het oog op de kinderen,

groetjes Britt

Michael66
07-01-07, 01:26
Dinsdag 15 mei: Het beste van de Disney parken (& evt. baseballwedstrijd 's-avonds)
Leuk reisschema. Ziet er echt heel leuk uit. Ben helemaal jaloers.
Vooral op 15 mei, maar laat dan het "evt." maar weg!!!!
Ik verwacht dat deze wedstrijd wel uitverkocht raakt, met zo'n 9500 plaatsen in het stadion. Dus als je wilt gaan, is het zeker handig om vantevoren kaartjes te regelen. Voor zo'n $20 per stuk ben je er wel. Veel plezier!!

Michael66
07-01-07, 18:46
Gewoon ergens een plekje uitzoeken dat je leuk lijkt. Achter de thuisplaat is leuk, maar dan heb je een net voor je neus (wel handig om de foutgeslagen ballen tegen te houden). Achter het 1e of 2e honk is ook leuk, dan heb je een mooi overzicht. Maar alle andere plaatsen zijn ook goed te doen.

Ik weet niet of het nodig is om zo vroeg al kaartjes te kopen. Maar je weet het natuurlijk nooit, wie weet kopen verschillende sponsors wel een heleboel kaartjes op en dan is het stadion met 9500 plaatsen wel gauw vol.

Marjol
07-01-07, 22:04
Gewoon ergens een plekje uitzoeken dat je leuk lijkt. Achter de thuisplaat is leuk, maar dan heb je een net voor je neus (wel handig om de foutgeslagen ballen tegen te houden). Achter het 1e of 2e honk is ook leuk, dan heb je een mooi overzicht. Maar alle andere plaatsen zijn ook goed te doen.

Een net voor m'n neus lijkt me eerlijk gezegd niet zo leuk :) Het zal dus wel achter het 1e of 2e honk worden.



Ik weet niet of het nodig is om zo vroeg al kaartjes te kopen. Maar je weet het natuurlijk nooit, wie weet kopen verschillende sponsors wel een heleboel kaartjes op en dan is het stadion met 9500 plaatsen wel gauw vol.

Het kan toch sowieso geen kwaad om de kaartjes alvast te bestellen? Ze worden toch niet goedkoper naarmate de wedstrijd dichterbij komt? :)

Michael66
07-01-07, 23:08
Een net voor m'n neus lijkt me eerlijk gezegd niet zo leuk :) Het zal dus wel achter het 1e of 2e honk worden.
Secties 107 t/m110 zijn dan een goede keuze. Lekker dichtbij. Overigens zijn de rode en gele secties (zie plaatje) in de open lucht. Bij regen dus erg nat. Wil je zeker zijn dat je droogblijft, neem dan kaartjes in de rode secties, die zijn m.i. allemaal overdekt.

http://img295.imageshack.us/img295/3633/stadiumdiagram600x384c6gy0.jpg


Het kan toch sowieso geen kwaad om de kaartjes alvast te bestellen? Ze worden toch niet goedkoper naarmate de wedstrijd dichterbij komt? :)
Nee hoor, kan geen kwaad en het is de veiligste manier om zeker te zijn van kaartje. Maar er zijn wel eens sponsor-acties waarbij je kaartjes gratis zijn. Zo waren er vorig jaar acties van Checkers (hamburger-keten, "You gotta eat") waarbij je bij aankoop van een combo gratis twee kaartjes voor Tropicana Field kreeg. Of van de Florida Lottery, als je 10 oude loten inleverde kreeg je een ticket. Of je kunt soms korting krijgen (2e kaartje gratis of voor halve prijs) met een bon uit bijv. de St. Petersburg Times of de Orlando Sentinel.
En aangezien het hier toch "bijzondere" wedstrijden betreft kan ik me goed voorstellen dat er sponsors zijn die dit aangrijpen om iets extra's te doen.

Marjol
18-03-07, 15:03
Even omhoog, het komt nu wel wat dichterbij allemaal ;)

De baseballwedstrijd is in ieder geval geboekt. Ik vond het overigens niet goedkoop, we betalen $83,55 voor twee kaartjes.
Seat location: section 214, row K, seats 12-11

Verder is er niets veranderd in het schema. Ik ben nu bezig om het wat uit te breiden met leuke tips voor counter service restaurants in Disney en leuke restaurants buiten Disney. Zodra dat compleet is, zal ik het hier posten :)

Michael66
18-03-07, 16:04
De baseballwedstrijd is in ieder geval geboekt. Ik vond het overigens niet goedkoop, we betalen $83,55 voor twee kaartjes.
Seat location: section 214, row K, seats 12-11
Mooi plekjes!! Schitterend zelfs!
Ja, ik zie net ook dat ze de kaartjes behoorlijk hoog in prijs hebben ingezet. Het upper deck voor $35 per kaartje, plus $4 res.kosten, plus $2,50 "will call" fee.

Ach, niet meer aan de prijs denken, gwoon gaan genieten van de belevnis!!

NB: Voor 17 mei zijn alleen nog een paar van de allerduurste kaartjes vekrijgbaar. $119 per kaartje ..... is het zelfs mij niet waard.

Michael66
30-04-07, 16:28
Ik hou helemáál niet van strand, dus daar hebben we absoluut geen interesse in :)Dus geen Clearwater Beach voor jou, maar stiekem toch wel een beetje (Disney-) strand aan Melt Away Bay in Blizzard Beach en aan de Surf Pool in Typhoon Lagoon .....:o

e7_1Lh5evg4