PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Gijs en Erna



Gijs en Erna
20-12-06, 22:04
Hallo Allemaal,

Wij zijn nieuw op dit forum maar zeker niet in Florida of de USA. De eerste keer dat ik (Gijs) een bezoek bracht aan de USA was in 1965 en Erna volgde (samen met mij) in 1973. Daarna zijn we vele keren teruggekeerd naar dit (te gekke) land. Na mijn pensionering in 2001 zijn we vanaf maart 2003 tot en met augustus 2005 met een zogenaamd 5th Wheel door het land getrokken, als moderne zigeuners. Momemteel wonen wij in Duitsland en "runnen" daar voor de hobby een B&B maar gedurende de maand februari zijn we o.a. weer in Florida te vinden.

Groeten uit Duitsland van,

Gijs en Erna

pascalbrouwers
20-12-06, 22:08
Hallo Allemaal,

Wij zijn nieuw op dit forum maar zeker niet in Florida of de USA. De eerste keer dat ik (Gijs) een bezoek bracht aan de USA was in 1965 en Erna volgde (samen met mij) in 1973. Daarna zijn we vele keren teruggekeerd naar dit (te gekke) land. Na mijn pensionering in 2001 zijn we vanaf maart 2003 tot en met augustus 2005 met een zogenaamd 5th Wheel door het land getrokken, als moderne zigeuners. Momemteel wonen wij in Duitsland en "runnen" daar voor de hobby een B&B maar gedurende de maand februari zijn we o.a. weer in Florida te vinden.

Groeten uit Duitsland van,

Gijs en Erna

Welkom Gijs en Erna op dit leuke gezellige forum.

Ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen door de jaren heen.

Ook wij zijn met het florida virus besmet geraakt, en al meerdere keren daar geweest.

Bij deze welkom to the Club O:)


Groet,
Pascal

Njit
20-12-06, 22:13
Welkom beide. We hebben nog niet zoveel mensen uit Duitsland dus jullie zijn extra speciaal :)

Ik wist zelf niet wat een 5th wheel was maar na wat Googlen kwam ik op zo'n ding uit:

http://www.5thwheeltrailersforsale.com/5thwheeltrailersforsale2696.jpg

Lijkt op een hele grote caravan. Hadden jullie ook zoiets?

Ta2 Gerrit
21-12-06, 08:54
Het lijkt niet alleen op een grote caravan, het is er één. En ze zijn er van abominabele afmetingen, soms langer dan een forse vrachtwagen. En vaak ook nog met 1 of meerdere slide outs (uitschuifstukken) zodat je een riant huis op wielen met je mee sleept.
Ze worden veelal (altijd) getrokken door een pick-up (truck) met achterop een schotel (5th wheel) zoals je hier op vrachtwagens ziet. Vier wielen van de pickup en de ronde schotel achterop geven de naam 5th wheel.
En gemakkelijk, het comfort en de luxe (want dat zijn ze wel) van een camper, maar met een losse auto (de pick-up) om de boodschapjes en de uitstapjes te doen.

bono
21-12-06, 10:56
He,

Nou dat lijkt me best leuk hoor om zo amerika te gaan zien, je kunt gaan en staan waar je wilt en zien en rijden wat je wilt en laat je huis gewoon staan waar je maar wilt(nou ja bijna dan hé). Dat klinkt als een "vrije" vakantie land!!

groetjes Monique

calypso
21-12-06, 11:23
Hallo

Welkom op dit leuke forum, je zult er veel plezier aan hebben. Vind het wel cool om met zo'n 5th wheel rond te trekken, lijkt me ook wel wat voor na mijn pension.

Groetjes
Harry

Mickey99
21-12-06, 12:44
Hallo Gijs en Erna,

Ook namens mij welkom op dit leuke forum.
Heerlijk vooruitzicht om straks in februari de hele maand in Florida te verblijven!
Veel lees- en postplezier op dit forum.

Groetjes,
Sonja

Gijs en Erna
26-12-06, 18:54
Hallo Allemaal,

Bedank voor jullie reacties. Een kleine indruk van onze reis is niet zo eenvoudig te geven maar mocht iemand iets (meer) willen weten dan horen wij dat graag.

MVG,

Gijs en Erna