PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Floortj81: New York - rondreis Florida



Floortje81
16-12-06, 13:42
Hallo,

Mijn vriend en ik gaan in juni naar New York en Florida. We zijn nog nooit in Amerika geweest, maar het stond al lang op het verlanglijstje en nu gaat het gebeuren! De vlucht is al geboekt.:D
Wij hebben de volgende route bedacht:

15/6 - 19/6 New York
19/6 - 23/6 Orlando
23/6 - 25/6 Clearwater
25/6 - 26/6 Sarasota
26/6 - 28/6 Naples
28/6 - 29/6 Key Largo
29/6 - 1/7 Key West
1/7 - 5/7 Miami

Wij zijn niet van die pretparkliefhebbers en vinden daarom 3 dagen genoeg in Orlando. We willen in ieder geval naar Magic Kingdom en Sea World maar dag 3 is nog niet ingevuld, iemand ideeen? Is een ritje naar Kennedy Space Centre de moeite waard?
Zijn er misschien plaatsen in onze route die we moeten laten schieten en wat zou dan een goed alternatief zijn?

Ik hoor het graag!!

Groetjes Floor

Njit
16-12-06, 13:58
KSC is twee uurtjes rijden vanuit Orlando. Goed te doen dus..

Zelf vond ik het erg interessant om te zien. De tour zelf duurt ca 2 uur, daarna kun je nog wat exposities en een IMAX film bekijken.

Persoonlijk zou ik niet zoveel dagen in Miami doorbrengen. Heb je al concrete plannen wat je daar wilt doen?

Floortje81
16-12-06, 14:21
Bedankt voor je reactie!
We willen aan het eind van de vakantie een beetje relaxen. Shoppen, naar het strand, boottocht langs de huizen van de sterren, Fort Lauderdale.
Als ik er 3 nachten van maak, waar zouden we een dag extra heen kunnen?

Groetjes Floor

Njit
16-12-06, 14:28
Zelf zou ik zeggen - Orlando (maar ik ben dan ook wel weer een ontzettende pretpark-liefhebber).

Je gaat nu alleen naar Magic Kingdom. Dat is nu net het park wat het minst bijzonder is (het komt in grote mate overeen met Disneyland Parijs).
Animal Kingdom lijkt veel minder op een pretpark. EPCOT is ook zeer zeker de moeite waard.

bono
16-12-06, 20:28
Hallo,


15/6 - 19/6 New York
19/6 - 23/6 Orlando
23/6 - 25/6 Clearwater
25/6 - 26/6 Sarasota
26/6 - 28/6 Naples wat wil je hier gaan bekijken?? we zijn er pas geweest, begin december 2006 maar zal er nooit meer heen gaan, zou zo de dagen op Key-west doorbrengen of plannen om de Everglades te bezoeken als je van natuur en dieren houdt, kan je mooi de tamaimi trail afrijden en een keertje rechts afslaan dat is een mooi route( ben de naam vergeten, geef hem nog wel!) en dan kom je ook langs The Everglades Safari Park kan je gelijk een airboat ride maken, erg gaaf om te doen.
28/6 - 29/6 Key Largo
29/6 - 1/7 Key Westop de terug weg even lang het dolhin reseach center op grassy key kan je voor ongeveer 20 dollar de dolfijnen aaien en een handshake doen, erg gaaf hoor als je van ze houdt dan hé
1/7 - 5/7 Miami is niet heeeeel erg speciaal hoor, we zijn er ook 4 dagen verbleven maar dat zullen niet meer doen, alleen maimi seaqaruim is de moeite waard, echt super hoor!!!!.
En het hotel moet dan wel aan the beach staan hoor, daar is nog wel wat te beleven collins road of ocean drive(duurdere versie).

Wij zijn niet van die pretparkliefhebbers en vinden daarom 3 dagen genoeg in Orlando. We willen in ieder geval naar Magic Kingdom en Sea World maar dag 3 is nog niet ingevuld, iemand ideeen? Is een ritje naar Kennedy Space Centre de moeite waard?
Zijn er misschien plaatsen in onze route die we moeten laten schieten en wat zou dan een goed alternatief zijn?

Ik hoor het graag!! succes er mee, veel lezen en vragen en dan kom het allemaal goed hoor!

Groetjes Floor

Groetjes Monique

Floortje81
17-12-06, 17:43
Hey Monique,

Ik had van een collega gehoord, dat Naples wel de moeite waard was. Ze had 1 nacht in het Trianon Old Naples geslapen en ze vond het echt te kort. We willen vanuit Naples de Everglades bezoeken. Ik ben bang, dat als we de Everglades gaan bezoeken op weg naar Key Largo, we te weinig tijd hebben. We willen inderdaad ook de airboat ride doen.
Er is in de buurt van Naples volgens mij ook een indianen reservaat en de Big Cypress Swamp? Geen idee of het wat is hoor!

We willen ook zeker naar de dolfijnen. Dat lijkt me echt geweldig! Dus we zullen o.a. naar Grassy Key gaan, bedankt voor de tip.

In Miami willen we (zoals het er nu voorstaat) verblijven in het Riu Florida Beach Hotel, met zeezicht kamer.
Het seaquarium gaan we ook bekijken en we willen ook vanaf Key Biscaine (?) de skyline van Miami zien.

Ik ga inderdaad zeker veel lezen hier op het forum, heb al heel wat ideetjes opgedaan.

bono
17-12-06, 19:06
Hey Monique,

Ik had van een collega gehoord, dat Naples wel de moeite waard was.Zo zie je maar smaken verschil, wat vond zij zo"geweldig"in Naples dan??, wij vonden het wel mooi hoor, er staan prachtige huizen maar verders is het niet veel te doen, we verbleven in het gulf coast inn zoiets geloof ik, best redelijk hotel hoor, we zijn wel op het strand geweest maar verders vonden we het zo zo. Ze had 1 nacht in het Trianon Old Naples geslapen en ze vond het echt te kort. We willen vanuit Naples de Everglades bezoeken.dan rij je denk ik toch over de tamiami trail en dat is echt super hoor, echt geweldig, zo mooi, overal waar je kijkt, voor jullie aan de linkerkant dan hou daar rekening mee, dat het mooiste gedeelte links zit dan, een hele belangrijke tip(misschien hebben wij wat gemist, het was ook voor ons de eerste keer in usa!!) neem genoeg eten en drinken mee de tamiami trail duurt best lang en nergens is iets eten te vinden!!!!!! en neem dan de afslag Monroe station dat is een geweldige weg waar je mooi natuur en de krokedillen op de weg liggen!!!! en deze komt auotmatisch weer uit op de I 41 richting Florida City richting de Key's en zorg dat je in je hotel in Naples de boekjes met kortingen meeneem van de Key's als je ze kunt vinden en anders onderweg even stoppen bij een hotel of zo dat kan je veel geld besparen zoals de intree voor Het dolhpin resaurch center, z'n 10 dollar voor z'n tweeén!! Ik ben bang, dat als we de Everglades gaan bezoeken op weg naar Key Largo, we te weinig tijd hebben. We willen inderdaad ook de airboat ride doen.
Er is in de buurt van Naples volgens mij ook een indianen reservaat en de Big Cypress Swamp? Geen idee of het wat is hoor! heb even gekeken op de kaart die we gratis hebben gekregen bij de visitor centers in de Everglades, dat ligt op de I 75 in de buurt, die hebben we eerst een stuk gereden maar dat was een snelweg en erg saai dus!!!.Ieder zijn ding hé begrijp me niet verkeerd hoor!!!!!

We willen ook zeker naar de dolfijnen. Dat lijkt me echt geweldig! Dus we zullen o.a. naar Grassy Key gaan, bedankt voor de tip. zorg dat je het bonnenboekje van de Keys heb of een autokaart(gratis te verkrijgen) daar zit een bon in voor 5 $ pp korting!!!!!!!!!

In Miami willen we (zoals het er nu voorstaat) verblijven in het Riu Florida Beach Hotel, met zeezicht kamer. Heb je ook ontbijt, deze is super goed hoor, hier zijn we 4 dagen geweest, erg leuk hotel, mooi intree en aardige behulpzame werknemers!
Het seaquarium gaan we ook bekijken en we willen ook vanaf Key Biscaine (?) de skyline van Miami zien. Jip dat klopt ook dat is erg prachtig hoor, heb er foto's van maar..........................je moet zelf maar kijken hoor!!!

Ik ga inderdaad zeker veel lezen hier op het forum, heb al heel wat ideetjes opgedaan.

succes verder, groetjes Monique

Eric
17-12-06, 21:26
Wij hebben de volgende route bedacht:
15/6 - 19/6 New York
19/6 - 23/6 Orlando
23/6 - 25/6 Clearwater
25/6 - 26/6 Sarasota
26/6 - 28/6 Naples
28/6 - 29/6 Key Largo
29/6 - 1/7 Key West
1/7 - 5/7 Miami


Hallo Floortje, allereerst nog van harte welkom op het forum.
Wat betreft jullie voorgenomen programma, hoe je het ook maakt, er zullen altijd mensen zijn die het anders zouden doen.
Tenslotte vinden we allemaal andere dingen leuk.
Maar als jullie toch suggesties willen hebben dan volgt hier mijn mening:
Jullie hebben lekker ruim de tijd, bijna 2,5 week in Florida:Prima !!
Zoals al gememoreerd: een dag of 3 miami is genoeg, tenzij het je om het specifieke nachtleven gaat, dat is er wel uniek voor Florida.
Als je een paar dagen wil relaxen aan het strand zijn Key West, maar veel meer nog de oostkust daar erg gescikt voor.
Naples is leuk om te overnachten, maar niet om er te lang te blijven.
Ik zou overighens toch overwegen om iets langer in Orlando te verblijven, het zijn namelijk niet allemaal rollercoasteparken, maar Seaworld, AK en Epcot zijn zowieso totaal anders, en eigenlijk moet je toch ook (al is het maar voor een halve dag) naar MGM en MK.
Universal is dan voor jullie iets minder belangrijk.
Maar.....er is nog zoveel meer te doen in Orlando. Winkelen? meer dan waar ook in Florida. Shows? keus te over.
Omdat er zo gruwlijk veel toeristen komen, zijn er zo ontzettend veel dingen te doen, denk maar eens aan Old Town of ga een schieten op een schietbaan, of minigolven, heel anders dan je ooit hebt gezien.
Ook moet je een keer naar een Disney waterpark en ga eens ('s avonds in het weekend) naar Wet & Wild.....
Keus, keus daar draait het om in Orlando.
Eric