PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Natascha



Natascha
15-12-06, 15:33
Haaaj!
Ik ben Natascha, 25 jaar en woon vlakbij Amsterdam.
Ik ben van plan om met een vriendin in de zomervakantie naar Orlando - Miami te gaan.

We willen met de trein reizen en zo'n reispas aanschaffen zodat we onbeperkt door Florida kunnen reizen.
We hebben dit idee dankzij dit forum. Met de auto doen we toch liever niet. Want alleen ik mag rijden en voel me er niet super prettig over om zulke lange stukken daar te rijden.
We moete verder nog uitzoeken hoe lang waar.. iig 1 week Orlando en 1 week Miami..en dan een week wat andere plaatsjes met de trein.

Ik vind dit iig een super forum... heb echt al veel dingen hierop gevonden waar we wat aan hadden!
En zal dus de komende maanden hier nog veel zijn! :D

Njit
15-12-06, 15:50
Met de trein? Ben benieuwd wie je dat aangeraden heeft? Het openbaar vervoer is in de USA nu niet echt om over naar huis te schrijven.

Auto rijden in de USA is veel relaxter dan in Nederland...

Natascha
15-12-06, 16:45
Volgens mij las ik toch echt hier of op dat andere amerika forum dat het allemaal goed te doen was... :-?
Dus bij deze... wat zijn jullie meningen hierover??:? :neutral: :roll:

Njit
15-12-06, 16:48
Als je je tijd efficient wilt besteden dan zou ik toch echt wel een auto nemen.
Ook in Orlando. We hebben het een keer met het OV gedaan maar het kost je gewoon erg veel tijd.

Heb zelf geen ervaring met de trein maar als dat net zoals de bus is dan is een auto sneller :)

Natascha
15-12-06, 18:33
Tuurlijk is auto sneller en handiger.
Maar het 'probleem' is dat ik alles moet gaan rijden.
En dat zie ik niet zo zitten om veel in een auto te zitten in een onbekend land.
Ik ga hier niet eens Amsterdam Centrum in met de auto... dus :P
Vandaar dat we gekozen hebben voor de trein.... :)

Njit
15-12-06, 18:36
Amsterdam centrum of Orlando is wel een heel groot verschil :)
Miami kan ik me voorstellen dat je dat lastig vind om te rijden

Maar gewoon doen waar je je prettig bij voelt. Het is tenslotte jouw vakantie!

Mickey99
15-12-06, 19:45
Welkom op dit leuke forum!

Reizen met de trein heb ik in Florida nog nooit gedaan en ook niets over gehoord dus hier kan ik je niets over vertellen. Over het autorijden kan ik je wel vertellen dat je het autorijden in Amsterdam Centrum echt niet kunt vergelijken met het autorijden in Florida (en als Amsterdamse kan ik het echt weten ;)). In Florida is het echt heel relaxed om auto te rijden.

In ieder geval veel lees- en postplezier op dit forum!

Michael66
15-12-06, 19:48
Maar het 'probleem' is dat ik alles moet gaan rijden.
En dat zie ik niet zo zitten om veel in een auto te zitten in een onbekend land.
Als het ergens makkelijk rijden is, dan is het wel in Florida!! En de afstanden zijn ook aanzienlijk. Dus als je ergens de mogelijkheid ziet om met eigen (huur-) vervoer te gaan zou ik je dt echt aanraden!

Natascha
15-12-06, 20:49
Aaaahh.... nu weet ik het niet meer hoor wat ik nou moet doen! :roll:
Misschien dat ik dan wel alleen voor in Orlando ofzo een auto huur... en dat we dan van Orlando naar Miami wel gebruik gaan maken van Trein.
Bedenk dit nu echt terplekke... moet er ff over na denken... :-k

Eric
15-12-06, 20:50
Hallo Natascha, allereerst natuurlijk welkom op dit forum.
Ik ben bang dat het rondreizen per trein niet zo'n goed idee is.
Er rijden wel degelijk treinen in Florida, maar zeer beperkt, en zonder aansluitend vervoer kom je nergens. Orlando heeft maar één station, en dat ligt in nergensland, maar de totale oppervlakte van Orlando + pretparken is zoiets als de provincie Utrecht.
Treinen worden in Amerika zowieso nauwlijks gebruikt.
Met een auto geniet je dubbel van je vakantie, en buiten inderdaad Miami is het rijden heel relaxed. Alles staat goed aangegeven (alleen anders dan hier, ze werken veel met de windrichtingen), en alles is ook gebouwd op de auto. BV, als je 's avonds nog even ergens heen wilt, bv naar een restaurant kan dat eigenlijk alleen per auto.
Denk nog maar eens over jullie plannen na.
PS: ga eens langs het Zuideinde en kijk eens naar de kerstuitstalling op nr. 285 !!!!!!
Eric

Natascha
16-12-06, 17:05
Dank jullie wel voor de tips!
Baal er wel van dat ik nu ineens hoor dat het helemaal geen goed idee is..
Ik ga er over nadenken en overleggen!

En zuideinde... hier in oostzaan bedoel je... zal is opletten... reed er net nog over haha...

bono
16-12-06, 18:48
Hoi Natascha,

We zijn nog niet zo lang terug en moet eerlijk bekennen dat ik in Miami geen trein heb zien rijden, wel rails gezien..............uhem..........ja dat is waar ja.
Maar ik was net als jij erg bang voor het autorijden(kan ik zelf niet rijden, geen rijbewijs maar..............was toch bang, druk, druk, druk....)
maar dat viel echt super mee hoor, in miami zelf is echt goed te doen en op de snelwegen is het even wennen maar als je rechts blijft rijden en wat langzamer rijdt dan de rest (dat hebben wij de eerste keer gedaan)en dan gaat dat heel gemoedelijk hoor, daar stond ik echt van te kijken en als je iets fout doet dan toeteren ze en krijg je de kans het te herstellen hoor!!!!! Als je in Miami zelf rijd is het toch best rustig en rechts blijft rijden is het zeker te doen hoor, geloof me.........................ik als meerijder, bangeschijtser nummer 1, zat na 2 dagen al relaxt in de auto!!!!!
Misschien dat je anders inplaats van trein de greyhound kunt nemen, kijk in miami heb ik bussen zat zien rijden die geloof ik vaak per uur rijden..............misschien een oplossing, maar auto is zoveel makkelijker en je bespaart heel veel tijd en kan altijd stoppen om iets te bekijken en zo..............

succes er mee hoor, en alvast veel voorpret en leesplezier hier.

groetjes monique

Natascha
17-12-06, 21:39
Thx voor de adviezen!
En ik ga denk ik op jullie allemaal vertrouwen en dan toch maar voor de auto... ik schijt in me broek zeg maar... maar wil zo graag... dat ik daar toch dan maar over ga nadenken! ;)
groetjes Natascha

calypso
17-12-06, 22:00
Wel ik kan alleen maar bevestigen wat de andere hebben gezegd.
Je moet echt een auto hebben in de US, anders kom je nergens.
En het is echt veel relaxer rijden aldaar dan hier in nederland.

In nederland wordt ik ook gestressed van het rijden maar als ik in de US ben ben ik helemaal relaxed en gaat het rijden gewoon vanzelf. De mensen hebben daar nog begrip voor je als je eens wat fout doet.

Weet nog goed toen ik een keer in Atlanta uit een parkeergarage kwam en richting een stop licht. Sta ik daar te wachten op groen toen het groen was rij ik dus verder naar rechts, regelrecht een eenrichting straat in!!!
En het toeval wil dat daar ook nog een politie station ligt???
Was er net een motoragent die op de motor zat, die ziet dat ik meteen stil sta en mijn fout al inzien komt dan op me afrijden, gaat midden op de straat staan en houd al het verkeer tegen. Gebaart mij om te keren en wijft nog terwijl ik wegrijd. Geen ticket of niks, later komt hij nog langsrijden en zwaait nog even voordat tie weer verdwijt. dat zou je in nederland nooit gelukt zijn.

Dus wees niet bang het zal stukken relaxer zijn dan hier in Nederland, want ik woon nog niet eens in de randstad of zo!

2lingmams
17-12-06, 22:32
Wat een stunt.
Wederom super relaxt opgelost.
Ik dacht dat ik alles al gelezen had hier op het forum,
maar ik blijf me verbazen over die amerikanen.

paula
18-12-06, 19:55
Hoi Natascha,
Het leek me ook doodeng om in Miami te rijden maar het is echt superrelaxed en als je de verkeerde straat in rijdt, gewoon een rondje om maken en je zit weer op de goede weg.
Ook op de snelwegen en in Orlando heel goed te doen en alles staat perfect aangegeven, je kan natuurlijk ook nog altijd een navigatiesysteem erbij huren als je echt zeker van je zaakjes wilt zijn.

Ik ben zelf in Amsterdam geboren en getogen maar ga daar ook echt niet rijden als het niet nodig is:oops:
En als je op het Zuideinde en de Haal durft te rijden, zou ik met zeker geen zorgen maken.
gr. Paula

Natascha
18-12-06, 21:42
Thx voor alle reacties!
Ik ga dan toch maar voor de auto ;)
Maar is het ook niet vet raar om daar in een automaat te moeten rijden?
Want alles is toch automaat daar???

Ben blij met de forum... kan hier tenminste al m'n vragen en onzekerheden kwijt! :P ;)

En owja... dat politieverhaal.. geweldig! :D hahahaha

Njit
18-12-06, 21:48
Mjah.. die Amerikanen vinden het juist raar dat we hier zelf willen schakelen...
Het went best snel hoor :)

Hier wat uitleggen over de standen:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Automatische_versnellingsbak

Standen

de standaardstanden:
P: Park (parkeerstand)
R: Reverse (achteruit rijden)
N: Neutral (vrijstand)
D: Drive (vooruit rijden)Meestal kan men alleen starten in P of N stand
R stand alleen inschakelen bij stilstand

Meestal rijdt men in de stand D

Verder is het alleen gas geven en remmen dus alleen de rechtervoet gebruiken.

Natascha
18-12-06, 21:56
Dank je wel!
Pff.. moet me daar maar is echt in gaan verdiepen... hahaha...
Genoeg tijd nog voor :P

2lingmams
18-12-06, 22:48
ik had ook nog nooit in een automaat gereden totdat mijn vader voor mijn moeder een automaat kocht.
Mijn moeder heeft er niet lang van mogen genieten aangezien haar dochter er gelijk helemaal verliefd op was geworden:oops:
Het rijd echt super!!!

Misschien is het een idee om voor je vertrek eens een ritje in een automaat te maken.
Ben je in ieder geval over die onzekerheid heen en ga je een stuk relaxter op vakantie.
Misschien hebben andere forum leden tips hoe je dit zou kunnen realiseren.
Het enige wat bij mij opkomt is het vragen bij een rijschool of je tegen een bepaalde prijs een ritje/lesje mag doen.

Groetjes Patries

calypso
18-12-06, 23:02
Kan je een ding zeggen als je eenmaal een automaat gereden hebt wil je niet anders meer. Is veel makelijker rijden omdat je al dat geschakel niet hebt. Denk maar eens aan hoeveel je tegenwoordig hier in nederland lgit te schakelen door al die rotondes???
Nu is het gewoon die pook in de D=drive stand en gaan met die banaan.

Almereontour
19-12-06, 09:21
Alles wat jullie over een automaat zeggen klopt.
Maar ik heb een automaat. Eén al ellende. Staat sinds vanochtend weer eens bij de garage. Automatisch noodprogramma of zoiets. Problemen kan ook aan de auto/merk liggen. Volgende een schakelbak.
In USA is een schakelbak net zo zeldzaam of nog zeldzamer dan hier een automaat.

Oja nog een tip; om de auto uit de P te krijgen, de rem intrappen.
Weet er alles van. De eerste keer dat ik een automaat huurde, had ik dat probleem. Ik weer naar de balie. Zij lachen en zeiden: "Zeker een Europeaan?!". Alles werd uitgelegd en ik kom weer op weg.