PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Erik & Mandy



Erik
14-12-06, 17:07
Hallo allemaal,

wij zijn een stelletje dat behoorlijk verzot is op pretparken. We hebben afgelopen jaar met een eftelingpas enkele landen binnen europa doorgetrokken. Komend voorjaar willen we Florida bezoeken. We willen Tampa Bush gardens, beide Universal parken, Sea world en enkele disney parken bezoeken.

We hebben een rondreis op het oog waarbij we ook nog naar Miami, Everglades, Kennedy Space center en Fort Myers gaan. Al met al een drukke vakantie dus..

Er is nog niks geboekt en daardoor ben ik wat gaan rond surfen om links en rechts nogal wat tips op te doen. Zo ben ik dus op deze site beland. Ik hoop heel wat informatie te kunnen vinden..

groetjes

Mandy en Erik

Njit
14-12-06, 17:30
Welkom beide.
Leuk, een pretpark-stel :) Samen met Spaceace heb ik inmiddels ook al aardig wat parken bezocht her en der (Europa en USA).

SpaceAce
14-12-06, 17:37
LEUK! Vaak hoor je dat één van de twee van pretparken houdt en de ander er maar achteraan sjokt.

Toevallig gaan we aankomend jaar ook eens een rondreis Florida proberen. In 2004 zijn we ook al eens naar Florida geweest, maar toen beperkten we het alleen bij de pretparken van Orlando en een paar dagen Miami.

Ons schema is zo goed als klaar, dus misschien dat je daar ook iets aan hebt. Ligt er natuurlijk ook een beetje aan hoeveel weken jullie te besteden hebben etc. :)

In ieder geval welkom op het forum en veel plezier met de planning!

2lingmams
14-12-06, 20:19
Hoi Mandy en Erik,

Welkom op dit verschrikkelijk gezellige forum.
Wij gaan volgend jaar ook voor het eerst naar Orlando.
Tijdens het surfen naar info kwam ook ik hier terecht.
Aangezien het hier zo gezellig is en er zo verschrikkelijk veel tips, info en ideeën te vinden zijn, wip ik hier nu iedere dag wel even langs.

Dus neem je tijd om rustig alles door te lezen.
Tip: via de zoekfunctie kan je wat gerichter naar bepaalde dingen zoeken.
En ik heb heel veel tips in een word document opgeslagen.
Veel plezier ermee.

Groetjes Patries

Mickey99
14-12-06, 23:34
Hallo Erik & Mandy,

Voor het bezoeken van pretparken is Florida, en met name Orlando, natuurlijk geweldig. Veel plezier met de voorbereidingen op dit leuke forum!

Groetjes,
Sonja

calypso
15-12-06, 08:36
Hallo Erik & Mandy,

Welcome op dit forum, je zult hier veel voorpret beleven door het lezen van alle berichten. Als je een pretpark fanaat bent ben je in Orlando zeker aan het goed address. Dit is de speelstad van de wereld denk ik vaak. zoveel te doen, zo veel coasters!!

Groetjes
Harry

Erik
18-12-06, 08:40
Hallo allemaal,

wat een leuke reacties van jullie. We hebben ongeveer 2 weken te besteden en willen begin mei vertrekken. Via fly2florida hebben we een reis gevonden inclusief autohuur. Heeft iemand al ervaring met deze organisatie?

We zijn ook aan het twijfelen of we wel of niet naar de Key West moeten rijden. Is dit een aanrader?

Njit
18-12-06, 09:02
We zijn ook aan het twijfelen of we wel of niet naar de Key West moeten rijden. Is dit een aanrader?Ik vraag me af of jullie daar wel tijd voor hebben:
Komend voorjaar willen we Florida bezoeken. We willen Tampa Bush gardens, beide Universal parken, Sea world en enkele disney parken bezoeken.

- Bush Gardens -- 1 dag
- Universal Studios -- 1 dag
- Universal Island of Adventures -- 1 dag
- Seaworld -- 1 dag
- Disney's Magic Kingdom -- 1 dag
- Disney's Animal Kingdom -- 1 dag
- Disney's MGM Studios -- 1 dag
- Disney's EPCOT -- 1 dag

Dan kun je ook nog naar:

- Disney's Typhoon Lagoon -- 1/2 dag
- Disney's Blizzard Beach -- 1/2 dag
- Downtown Disney -- 's avonds
- Universal City Walk -- 's avonds
- Old Town -- 's avonds


We hebben een rondreis op het oog waarbij we ook nog naar Miami, Everglades, Kennedy Space center en Fort Myers gaan. Al met al een drukke vakantie dus..

- Miami -- 2 dagen
- Kennedy Space Center -- 1 dag
- Fort Meyers -- 1 dag

Kijk ook vooral naar de reistijden. Als je pretpark-gek bent dan is er gewoon zoveeeel te doen in Orlando.
Hallo allemaal,
wat een leuke reacties van jullie. We hebben ongeveer 2 weken te besteden en willen begin mei vertrekken. Via fly2florida hebben we een reis gevonden inclusief autohuur. Heeft iemand al ervaring met deze organisatie?http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=2475
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=345

Wil je alleen vliegtickets boeken met autohuur of is het een complete reis?

Erik
29-12-06, 23:06
we hebben onze vakantie al verlengd naar 3 weken. 4 dagen Disney, 6 dagen andere parken en dan beginnen we met de rondreis. We willen eind april vertrekken, dan zijn we daar met hemelvaart en pinksteren. Verwacht iemand dan nog top drukte?
Is de Key West en Daytona Beach een aanrader?

Groetjes Erik en Mandy

Michael66
30-12-06, 03:05
Daytona is een leuke plaats, vooral bekend om de Speedway, het strand en de Bike Week.

Op de Speedway zijn grote, drukke races op 18 februari (Daytona 500) en 7 juli (Pepsi 400), dan is het ook heel erg druk. Klik (http://www.daytonainternationalspeedway.com/).
Buiten de drukke dagen kun je ook zelf een keertje racen met de Richard Petty Driving Experience. Klik (http://www.1800bepetty.com/home.aspx).
En uiteraard is er nog het "museum": Daytona USA. Elke dag open en hardstikke leuk om eens een kijkje te nemen. Klik (http://www.daytonausa.com/). Wel je ANWB-pasje meenemen, daar krijg je korting mee op de toegangsprijs.

http://img183.imageshack.us/img183/1596/bkgmainheader233762eu2.jpg

Het strand is ook erg mooi. Je mag er ook met de auto op komen. Beachcam (http://volusia.org/beach/daytona.htm). Guidelines (http://www.daytonabeach.com/whattosee.cfm/mode/guidelines).

http://img99.imageshack.us/img99/4656/historypic01269048qs4.jpg

De Bikeweek is dit jaar van 2 tot 11 maart. Leuk voor de liefhebbers, anderen kunnen dan beter op een afstandje blijven, Klik (http://www.daytonachamber.com/bwhome.html). Newsletter (http://www.daytonachamber.com/enbw/specialoffers.htm).

http://img183.imageshack.us/img183/5581/bwlogo05blk19d2advz2.jpg

Eric
30-12-06, 21:06
Het strand is ook erg mooi. Je mag er ook met de auto op komen.


Dat viel mij van de zomer erg tegen: dat mag alleen op een klein stukje, en op bepaalde tijden.

Misschien dat het in de winter beter is, maar zomers kun je echt beter ergens op een P parkeren.

Eric

Yvet
01-01-07, 14:43
Volgens mij heb je eind april nog het staartje van Spring Break en dan zou je in Daytona wel eens geen hotel kunnen vinden.
Houd hier dus wel al iets rekening mee.

**Ik had een site met daarin de Spring Break dagen zeg maar maar kan die niet meer vinden dus wie weet kunnen anderen mij hier weer even bij helpen??

knaapje
01-01-07, 16:14
Hemelvaart en Pinksteren zijn geen vrije dagen in de US. Daar heb je dus in elk geval geen drukte van.
Knaapje

Michael66
01-01-07, 20:01
Hemelvaart en Pinksteren zijn geen vrije dagen in de US. Daar heb je dus in elk geval geen drukte van.
Feestdagen in de VS in 2007:
Federal Legal Holidays 2007
• January 1, 2007: New Year's Day [Jan. 1 every year]
• January 15, 2007: Martin Luther King Day [3rd monday in Jan]
• February 19, 2007: Presidents Day (observed) [3rd monday in Feb]
note: Presidents Day is also Washington's Birthday (observed)
• May 28, 2007: Memorial Day (observed) [last monday in May]
• July 4, 2007: Independence Day [July 4 every year]
• September 3, 2007: Labor Day [1st monday in Sept]
• October 8, 2007: Columbus Day (observed) [2nd monday in Oct]
• November 11, 2007: Veterans' Day [Nov. 11 every year]
• November 22, 2007: Thanksgiving Day [4th thursday in Nov]
• December 25, 2007: Christmas Day [Dec. 25 every year]

Handig om te weten, want:
Many government offices, bank and businesses will be closed.
Klik (http://www.madmanmike.com/us_events_dates.html).

Marjol
01-01-07, 22:30
Allereerst: Welkom op het forum! :) Ik ben hier zelf ook nog pas net. Ik ga (met mijn vriend) in mei 2 weken pretparkhoppen in Orlando.

Ik heb al het een en ander (beetje meer dan dat.. ;)) gelezen over drukke periodes in Orlando en volgens de mensen op een Amerikaans Disneyforum zijn de meeste spring breaks dit jaar eind maart en begin april. Eind april zul je er dus, als het goed is, weinig last meer van hebben in de parken.

Erik
02-01-07, 19:19
Allemaal superbedankt voor de tips!!

Dus in Nederland zijn nog wel veel lieve behulpzame mensen te vinden. Wat loopt Jan/Peter toch te zeuren over waarden en normen... ;-)

Tis nog niet helemaal rond, maar het volgende staat op programma:

eerst 12 dagen orlando bezoek parken en ook een dagje rust tussendoor ;)
dan een rondreis van 7 dagen via: Tampa, St. Petersburg beach, Fort Myers, Everglades, Miami en dan weer terug naar Orlando. Daar hebben we nog 2 dagen om Daytona en Kennedy space center te bezoeken.. (volgens mij goed te doen met de auto)

Vanuit mijn familie hoor ik niet zo goede verhalen over Miami. Het zou er erg gevaarlijk zijn...

Zijn jullie het daar mee eens?

grt Erik

Njit
02-01-07, 19:27
Vanuit mijn familie hoor ik niet zo goede verhalen over Miami. Het zou er erg gevaarlijk zijn...

Gevaarlijk valt tegenwoordig best wel mee. Zolang je niet in de verkeerde buurten komt heb je weinig te vrezen. Kijkt je familie toevallig CSI:Miami ?
:)

Erik
02-01-07, 19:58
haha nee dat toch niet, maar sommige zijn ooit in Florida geweest (meer dan 10 jaar geleden) Toen werd hun dat sterk afgeraden.. Ook een collega die 6 jaar geleden een achtbaan in Universal gebouwd heeft vertelde me dat Miami een gevaarlijke stad is... Maar goed, tijden veranderen dus..

Eric
02-01-07, 20:16
Zoals in de meeste grote steden zijn er ook in Miami buurten waar je niet helemaal happy van wordt.
Maar om te zeggen "niet veilig" dat is overdreven.
De toeristengebieden zijn prima, sommige buurten wat minder.
Een tip wil ik je wel geven: zorg dat je altijd voldoende benzine in je auto hebt, zodat je niet bij een of ander obscuur tankstationnetje hoeft te gaan tanken, uit ervaring weet ik dat je je dan niet echt prettig voelt.
Verder valt het allemaal wel mee.
Eric

Njit
02-01-07, 20:24
Welke achtbaan heeft je collega aan meegebouwd? Vind ik altijd interessant om te horen :)

Erik
02-01-07, 21:19
om eerlijk te zijn niet een achtbaan, maar de bootjes-track van Jurassic Park. Hij heeft jarenlang bij Vekoma gewerkt en heeft de hele wereld over gereist. Hij werkt nu bij Essent, vandaar mijn collega. Hij zou komende week een hoop foto´s meenemen van diverse banen...

ben benieuwd...

Njit
02-01-07, 23:38
Ik dacht al zoiets. Nederlanders werken over het algemeen bij Vekoma en die hebben in Universal geen achtbaan staan.. Bij Disney zou wel weer kunnen :)

Edit: de Woody Woodpecker's Nuthouse Coaster (USO) is een Vekoma Junior Coaster. Net als de Flying Unicorn in IOA.

Erik
30-01-07, 21:57
Hallo allemaal,

we hebben nog een vraag...

Op de site van american estates hebben we een 5 dagen pas voor universal, seaworld ed gezien. Daarnaast een pas voor 5 dagen disney. Dat leek ons wel wat...

Via via (iemand die al een hele lange tijd geleden daar geweest is) hebben we gehoord dat er aan de entree regelmatig kaartjes verkocht worden door mensen die een pas voor diverse dagen gekocht hebben, maar deze niet opmaken.

Onze vraag is dus, of dit wel echt waar is???? Of zijn de aanbiedingen van amercan estates zo gunstig dat er eigenlijk bijna niks tegen op kan (dat beweren ze althans..)

grtz

Mandy en Erik

pascalbrouwers
30-01-07, 22:08
Bij Seaworld kun je een kaartje verlengen, als je het park verlaat. Dan maken ze een foto van je, die op het kaartje komt te staan. Dit doen ze om het verkopen vd kaartjes tegen te gaan.

Volgens mij zijn de aanbiedingen van AE helemaal niet verkeerd. Ik heb ze bij AV gekocht.

Groet, Pascal

SpaceAce
30-01-07, 22:24
Onze vraag is dus, of dit wel echt waar is???? Of zijn de aanbiedingen van amercan estates zo gunstig dat er eigenlijk bijna niks tegen op kan (dat beweren ze althans..)

Voor de Disney Tickets is American Estates een goede organisatie om je tickets te kopen. Ze zijn zeker niet duur daar.

Voor de Flexticket daarentegen (want ik gok dat je die bedoeld) zou je kunnen overwegen om te kijken voor bij Universal zelf een hoppertickets te kopen en voor Seaworld/Busch Gardens bij Seaworld zelf.

Wij gaan aankomende vakantie ook naar deze vier parken (Universal etc dus) en voor ons kwam dit laatste goedkoper uit.

Een flextickets kost bij American Estates: 210 euro per persoon (voor alle vier de parken dus in totaal).

Bij Universal kost een 7-daagse hopperpas voor Universal en Island of Adventure: 85,99 dollar excl tax per persoon (= 66,32 euro per persoon)
Bij Seaworld koop je ook een 7-daagse hopperpas voor Seaworld en Busch Gardens voor 85,99 dollar excl tax per persoon.

Ofwel als je ze los boekt, betaal je 132,64 euro per persoon (voor alle vier de parken dus in totaal). Lijkt me een behoorlijk verschil :)
Er komt natuurlijk nog wel wat tax bij deze tickets, maar dat kan nooit meer zijn als 77 euro per persoon (lijkt mij) :)

calypso
30-01-07, 22:36
Ik heb ook dit ticket gekocht online: Universal 7-daagse hopperpas voor Universal en Island of Adventure: 85,99 dollar excl tax per persoon. Er kwam nog een tax bij van $5.59!!!! Dus dat valt wel mee.
Dus al met all ben je zeker goedkoper uit. Je krijgt meteen een email met je bevestiging van dit alles, je moet dit dan wel nog bij een "Electronic Ticketing machine" omzetten in een echt ticket voor de ingang, maar voor die prijs heb ik dit er wel voor over!!!
Oja en als je de survey invult krijg je nog een voucher boekje met $150,- kortings bonnen moet je ook afhalen wel.

Erik
24-09-14, 21:41
Jaa..... Leeft het forum nog een beetje?? Wij zijn weer terug... Komende februari staat Florida weer op het programma. Ditmaal met 6'en onder andere met onze dochters. Heeft iemand van jullie ervaring met Mardi Grass in Orlando?

Njit
24-09-14, 21:50
Zelf geen ervaring mee. Maar bij Universal schijnt het een hele happening te zijn. Zie ook hier: http://www.orlandoinformer.com/universal/mardi-gras-2015/