PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Calypso: 01-29 September 07



calypso
10-12-06, 17:51
Weet nog niet hoe mijn schema eruit gaat zien maar dacht ik start alvast een nieuwe treath voor het.
Mij vacation is van 01 Sep. tot 29 September 2007

Ik wil zeker 2 weken naar mijn Vriendin in Atlanta gaan om haar weer eens te zien, ben namelijk dit jaar niet in USA geweest.
Aldaar zal ik zeker een visit aan het nieuwe Coca-Cola museum gaan doen.
Wil ook nara het Georgia Aquirium en natuurlijk naar Six Flag Georgia.

Dus mijn vorlopig schema is als volgt;

01-10 Florida
11-22 Georgia - Atlanta
22-29 Florida

Verder moet ik de dagen nog invullen, dus als je goeie ideen hebt voor dag trips hoor ik ze graag.

Eric
11-12-06, 14:11
Ik kan je in ieder geval vertellen dat je flink veel tijd moet uittrekken voor het Aquarium, en liefst de kaartjes vooraf via het internet moet bestellen, anders is de kans heel groot dat je er niet inkomt.
Is het nieuwe Coke museum al klaar dan? Dan moet ik toch weer een keer die kant op....
Eric

calypso
11-12-06, 14:17
Ja daar heb je gelijk in Kaartjes inderdaad van te voren bestellen anders kom je er echt niet in, ik ben er in 2005 geweest net na de openeing en toen was het elke dag uitvekocht.

Het nieuwe Coca-Cola museum is klaar in de zomer van 2007, ze zijn het nog aan het bouwen; als je het wilt zien vanuit je kamer daar in de USA klik hier maar http://www.oxblue.com/client/woc/ kun je het live volgen ;-)

Zie je ook nog net de ingang van het Aqarium

Eric
11-12-06, 14:36
Hey, leuke link, meteen bij mijn favouriten geplaatst.
Zijn van de zomer wel langs de bouwplaats gereden, maar ik zie dat ze nu flink opgeschoten zijn.
Hopelijk wordt de parkeersituatie daar nu ook opgelost, die was nogal chaotisch bij het aquarium, wat trouwens goed te zien is op de web-cam.
Eric

calypso
11-12-06, 21:13
Ja volg de bouw al sinds ze begonnen zijn.
Had je parkeer problemen?? heb je de auto dan niet in de nieuwe parkeergarage gezte, daar is toch vbest veel ruimte hoor??

En zoals je op de cam kunt szien is de parkeergarage voor het Coke museum ook al klaar dus hopelijk is dit dan helemaal opgelost.

No way back anymore ;-)

heb zojuist de vlucht geboekt online bij Delta.
01Sep07 van AMS naar MCO
15Sep07 van MCO naar ATL
29Sep07 van ATL naar AMS via JFK

Zo nu nog kijken wat ik allemaal ga doen tijdens deze 2 weken in Florida en Atlanta ;-)

Tevens ook de inmiddels beroemde Equinox geboekt voor beide periodes.
Dus Vliegreis en Auto zijn geboekt!!

Zo vandaag de vluchtbevestiging en E-ticket van Delta gehad.
En van USAReisen.de ook de bevestiging voor de auto binnen, nu nog de voucher ontvangen. Maar in ieder geval alles goed ontvangen.

Nu alleen nog effe mijn baas op 2 januari zeggen dat ik een maand op vakantie ga, lol.....
Kan nu toch niet meer nee zeggen nu het geboekt is. ;-)

calypso
19-12-06, 11:54
Ik heb net USAreisen.de gebeld en ze waren de voucher vergeten op te sturen.

Dus jullie hadden inderdaad gelijk, mijn excuses.
Heb inmiddels de voucher ook binnen via email/PDF file dus nu heb ik alle documenten (Ticket/Voucher) binnen. :-)

calypso
19-12-06, 15:03
Ok ik heb een voorlopig schema opgesteld;

01 Sep aankomst
02 Sep rustdag/relaxen
03 Magic Kingdom
04 Epcot Center
05 Animal Kingdom
06 MGM Studios
07 Universal Studios
08
09
10
11
12
13
14
15 Vertrek/aankomst Atlanta
16 Rustdag
17 Rustdag
18 Georgia Aquirium
19 World of Coca-Cola (de nieuwe)/Underground Atlanta
20 Vertrek Elisabeth Town
21 Bezoek The Smidt Museum of Coca-Cola
21 terug reis Atlanta
23
24
25
26
27
28
29 Vertrek AMS
30 Aankomst AMS

Dit is een voorlopig schema alles kan nog veranderen, maar je moet ergens beginnen, toch?

calypso
11-02-07, 11:36
Dit is mijn nieuwe schema, ga helemaal voor de pret parken dit keer;

01 Aankomst Orlando, naar hotel uitpakken
02 Rustdag
03 Orlando Universal Studio
04 Orlando Island of Adventures
05 Orlando Magic Kingdom
06 Orlando MGM Studios
07 Orlando Universal Studios/Old Town
08 Orlando Epcot (Disney's Pin Celebration 2007 - Where dreams hapPin)
09 Orlando Universal Studios
10 Orlando Island of Adventures
11 Orlando Magic Kindom
12 Orlando Disney World (Hoppen)/Shoppen
13 Orlando Universal (Halloween Horror Night)
14 Orlando Magic Kindom (Mickey's Not-So-Scary Halloween Party)
15 Vertrek Orlando/Aankomst Atlanta
16 Rustdag (bijkletsen met vriendin)
17 Rustdag (bijkletsen met vriendin)
18 Georgia Aquarium (Atlanta) (http://www.georgiaaquarium.org/)
19 World of Coca-Cola (http://www.woccatlanta.com/) (de nieuwe)/Underground Atlanta (http://www.underground-atlanta.com)
20 Vertrek Elisabeth Town (Kentucky)
21 Bezoek The Smidt Museum of Coca-Cola (http://www.schmidtmuseum.com/main.asp)
21 terug reis Atlanta
22 Six Flags Georgia (http://www.sixflags.com/parks/overgeorgia/) (Military Appreciation Days)
23 Rustdag
24 Visit Ikea
25 Rustdag
26 Shoppen
27 Rustdag
28 Shoppen
29 Vertrek Atlanta
30 Aankomst Amsterdam

Maar zeg erbij dat alles kan veranderen, ivm weer of andere disasters :-)
Maar in ieder geval is dit een voorlopig schema waar ik me aan ga houden.

calypso
23-02-07, 17:54
Ok hotel is nu inmiddels ook geboekt heb het Best Western Movieland (http://book.bestwestern.com/bestwestern/propertyAmenities.do?propertyCode=10312&group=false&disablenav=false#null) geboekt voor 37,00 € per nacht,
slaap er toch alleen maar dus goed zat voor mij. En in diverse sites komt het best als een redelijk hotel uit, dus ik zie het wel.
(:?: Maar als iemand er binnenkort nog heen gaat, kan die misschien even doorgeven hoe hun ervaring was)

En heb inmiddels ook het Disney ticket met hopper (10=6) besteld (via American Estates (http://www.vliegusa.nl/magicyourway7.asp)) dus voorlopig heb ik alles vastgelegd wat ik nodig heb. Nu alleen nog maar wachten tot het eens September wordt zodat ik kan vertrekken.En sparen want na al deze boekingen ben ik al aardig wat kwijt.

calypso
25-02-07, 13:19
Yep da ist :wink:
Ik heb nog een vraagje, totaal naast de kwestie. ZIjn er van jullie die daar ooit een orkaan hebben meegemaakt? Ik heb daar wel een beetje schrik voor zenne:roll:
niet echt een orkaan meegemaakt wel een plaatselijke windhoos!

Toen ik in 2005 net was ingescheckt in mijn hotel in orlando kwam er lokaal een behoorlijke windhoos overheen, ben meteen op de badkamer gaan zitten tot het over was.

Na dat dit over was was van het hotel het dak ervan, mijn kamer stond blank, mijn auto stond vol water. het hotel naast mijn waren alle auto's de ramen van kaopt diverse bomen omgevallen.

niet echt leuk om je dagen in orlando te beginnen, maar gelukkig niemand persoonlijk gewond.

En meteen een andere kamer gekregen in het gedeelte wat nog in orde was, moet zeggen hotel personeel van Motel 6 was erg behulpzaam toen.

Maar gelukkig komen dit soort dingen maar zelden voor, en meestal worden orkanen wel aangekondigd, die zien ze wel aankomen en dan worden er maat regelingen genomen zodat je er op voorbereid bent.

Eric
25-02-07, 14:44
Ik kan dus wel uit ervaring spreken, twee grote orkanen meegemaakt, ten tijde van Hurricane Andrew zaten we in Key West, en twee jaar geleden kregen we in Mexico Emily over ons heen.
Het is natuurlijk niet echt leuk, maar als toerist heb je er niet echt veel last van, behalve een paar verloren vakantiedagen omdat je het hotel niet uitkan.
De plaatselijke bevolking, vooral de armere die in trailerparks woont is uiteraard meer de klos. Die moeten in shelters etc.
Voor mij is het in ieder geval GEEN reden om ergens niet heen te gaan.
Eric

calypso
31-08-07, 10:52
Nou vanavond is het zo ver ik ga dan naar Schiphol om dan morgenvroeg op het vliegtuig te stappen en van mijn vakantie genieten. Zal proberen om het blog bij te houden, maar mijn vakantie komt op de eerste plaats, en ik moet nog kijken hoe het lukt met die internet verbinding.

Have fun in here all, see ya soon!

bertvlug
11-09-07, 13:22
Calypso,

Als je in Atlanta bent en je wilt een mooi overzicht van de stad hebben, ga dan naar het Westin Hotel, dit hotel is niet te missen, staat vlak bij het Atlanta Aquarium en het nieuwe Coca Cola museum. Het is een rond hotel en helemaal van glas, bovenop staat ook duidelijk de naam (is niet van alle kanten zichtbaar). Ga met de lift naar de bovenste verdieping (laat je niet afzetten als ze je vragen om $5.00 te betalen :wink:, hebben wij vorig jaar ook niet gedaan) Op de bovenste etage heb je een prachtig uitzicht over "Downtown" Atlanta, de ringweg en zelfs Stone Mountain is te zien.
Er is ook een restaurant wat in 1 uur tijd volledig ronddraait, als ik het goed herinner is dit pas na 15.00 geopend, in ieder geval leuk om een kop koffie te drinken en de omgeving "aan je voorbij" te laten gaan :smile:.

Mocht je gaan, veel plezier !!

Groet,
Bert Vlug