PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Markie: Decembermaand naar Florida 2007



markie
06-12-06, 12:56
volgende week ga ik twee weken naar florida, eerste keer! erg benieuwd ben ik of iemand mij kan vertellen hoe het daar in december is, want ik hoor zoveel wisselende verhalen. is het er nou echt lekker warm? kan je daar wel zwemmen in zee of is het te koud? kan me geen voorstelling maken namelijk hiervan...

graag hoor ik iemands ervaring van florida in december

groet,
markie

Njit
06-12-06, 13:13
December is gemiddeld tussen de 12 en de 23 graden. Vooral 's avonds koelt het flink af. Hierdoor wordt het water ook niet echt opgewarmd.
Zwemmen in zee lijkt me niet echt lekker..

markie
06-12-06, 13:29
dankje voor eht antwoord...weet ik een beetje wat er ind e koffer meemoet..alhoewel ik net op weerbericht zag dat eht er nu nog 27 graden is (miami)..

Eric
06-12-06, 16:21
Markie,
Ik weet niet waar je precies heen gaat in Florida, in Key West is het heel ander weer dan bv. in Orlando.
Ik zit momenteel in Orlando en het is vrij kil. Meestal zelfs te koud om in het zwembad te zwemmen.
Momenteel ben je goed uit met een lange broek, sweater of vest en dun maar winddicht jack voor de avonduren.
Vooral 's avonds in de pretparken is het echt kil.
Overigens ziet het er wel vriendelijk uit, met veel zon en veel lanfere dagen dan bij ons.
Eric

markie
06-12-06, 17:24
ik ga voornamelijk naar zuiden van Florida, dus van orlando en dan geleidelijk zakken naar key west. Is het daar dan wel veel warmer? want mensen die ik tot nu toe sprak over florida hebben het erover dat het gewoon warm is in de winter (zelfs warm genoeg om te zwemmen in zee!)...tot nu op het forum hoor ik echter juist dat het niet zo warm is...

groet,
markie

Eric
06-12-06, 18:36
Op dit moment:
Orlando overdag graad of 15 - 20 wel wat wind, 's avonds 5 - 10 graden
Miami zo'n 5 graden warmer. De zee is uiteraard nog niet helemaal afgekoeld na de warme zomer, maar ik kan je wel vertellen dat de stranden volkomen uitgestorven zijn.

Eric

Marcelg
09-12-06, 23:52
Momenteel zit heel Florida in een koel front, december zit altijd vol verassingen vbt het weer, er is weinig van te zeggen.
Als ik voor het mooie weer speciaal naar Florida zou komen zou ik dat ergens van april t/m augustus doen, in de overige maanden kan het wel eens tegenvallen, nu weet ik dat er reacties komen van ik had prachtig weer in december 1999 ofzo, maar ik heb zelf veel mensen ontmoet hier die meer dan 50% van hun vakantie in een koel front hebben gezeten en dat is dus altijd een risico in deze maanden.
En natuurlijk begrijp ik dat het weer hier altijd beter is dan in Nederland, maar voor de Florida norm kan het hier te koud zijn en de sfeer is dan ook gelijk heel anders op straat.
Snorkel boten die niet uitvaren en dat soort dingen, zonde van je vakantie want de meeste mensen komen hier niet ieder jaar.
Kerst en oud nieuw vind ik hier dus ook maar weinig voorstellen met betrekking tot dineren samen zijn met anderen enz.
Kerst is maar 1 dag.
De verlichting aan de huizen is wel de moeite waard om te zien als je hier toch bent, de amerikanen doen daar erg veel moeite voor.