PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Bemmel47: 17 dagen Florida dec ´07



bemmel47
25-11-06, 22:54
Hoi, in dec ´07/ja ´08 willen wij met kids 4 en 11 florida gaan bezoeken (vak.periode). Hieronder zo´n beetje ons reisschema. Hebben jullie tips.

21,22,23 dec - orlando overnachten in animal kingdom, tevens dit park bezoeken
23 dec t/m 27 dec- Keys west / everglades bezoeken.
27 t/m 30 dec - fort meyers/sanibel island
30 dec t/m 6 jan / orlando de rest van parken bezoeken
6 jan weer naar huis.

Omdat ik niet met de kerst in de parken wil zijn (te druk), heb ik gekozen om eerst strand, shoppen en relaxen te kiezen en als laatste de parken te bezoeken, op animal kingdom na dan.

Is het makkelijk om vanuit de key west een dag de everglades te bezoeken.

Hoop op serieuze tips en do and don´ts

bemmel47
26-11-06, 15:07
Dag 1 Miami
Dag 2 Miami
Dag 3 Key West
Dag 4 Key West - Key Largo (dolfijnen zwemmen)
Dag 5 Twijfel tussen fort Myers of Clear W. Beach
Dag 6 FM of CL
Dag 7 FM of CL (tips welkom)
Dag 8 FM of CL
Dag 9 Orlando
Dag 10 Orlando
Dag 11 Orlando
Dag 12 Orlando
Dag 13 Orlando
Dag 14 Orlando
Dag 15 Orlando - overnachten AK
Dag 16 Orlando - overnachten AK
Dag 17 terugvlucht

Omdat ik niet in de kerstdrukte in orlando wil zitten, heb ik deze trip als laatste gepland
Niets staat verder nog vast, dus alle tips welkom, misschien hier een dagje af en daar een dagje bij....je zegt het maar. Alle do en dont´s zijn natuurlijk welkom.

Michael66
26-11-06, 17:50
Eén dag Disney en dan kiezen voor Animal Kingdom ....:-k :-k :-k Da's apart, dat ben ik nog niet eerder tegengekomen in een reisschema. Ben daarom uiteraard erg benieuwd naar je beweegredenen.

bemmel47
26-11-06, 21:28
ja klinkt raar, maar we willen zo graag 2 nachtjes in Animal kingdom slapen, schijnt geweldig te zijn.. vandaar. Zoals je ziet gaan we aan het einde van ons reis terug naar Orlando en dan zullen we uiteraard ook andere parken bezoeken.

bemmel47
26-11-06, 23:25
heb wel inmiddels bedacht, dat ik op miami vlieg en Orlando AK ook aan het einde plak, dus Orlando helemaal aan het einde van de vakantie. Beetje onlogisch eerst relaxen en dan park-hoppen. Maar ja echt fijn om met de kerstdagen in de pretparken te lopen is het ook niet. Dus zeg maar uitgerust naar de parken.

Ta2 Gerrit
27-11-06, 17:54
heb wel inmiddels bedacht, dat ik op miami vlieg en eindig in Orlando, dus Orlando helemaal aan het einde van de vakantie. Beetje onlogisch eerst relaxen en dan park-hoppen. Maar ja echt fijn om met de kerstdagen in de pretparken te lopen is het ook niet. Dus zeg maar uitgerust naar de parken.

Als je op Miami vliegt, is het dan niet een beetje onlogisch schema?
1000 KM rijden voor 2 nachtjes AK. Die kun je dan beter aan het eind inplakken en van Miami direct naar Key Largo gaan.
Of zie ik iets verkeerd ?

bemmel47
27-11-06, 19:08
klopt, maar zoals in vorige bericht staat, heb ik besloten om Orlando helemaal aan het einde te plakken dus ook AK. Ben het reisschema nog steeds aan het aanpassen, dus er volgen nog wel meer wijzingen. Ik hou gewoon de site goed in de gaten.

Heb inmiddels het reisschema aangepast..... dus wie wil er nog even na kijken

Ta2 Gerrit
28-11-06, 11:52
Na de wijzigingen van de berichten ziet het er allemaal een stuk logischer uit :-)

Eric
28-11-06, 15:56
Je zit te twijfelen tussen FT. Myers en Clearwater Beach.
Denk dat het niet veel uitmaakt, ik zit NU in Clearwater maar het valt me wel op dat hier nu overwegend 70+ rondloopt.
Je zou bv. ook naar Sanibel of zo kunnen gaan.
Eric

bemmel47
28-11-06, 16:21
Hoe lang doe je er ongeveer over om van CL naar Sanibel te rijden.

Ta2 Gerrit
28-11-06, 20:18
Hoe lang doe je er ongeveer over om van CL naar Sanibel te rijden.
U wenst en wij draaien (nou ja, googelen :-D )
http://img468.imageshack.us/img468/6986/routesm0.jpg (http://imageshack.us)

bemmel47
22-12-06, 22:59
Hierbij ons reisschema. Er staat nog niets vast, dus tips welkom.
We twijfelen of we beginnen in Fort Lauderdale of Miami.

florida reis 21 december t/m 6 januari - 16 nachten-17 dagen
Dag 1 21-12 Amsterdam - Miami (of fort lauderdale)
Dag 2 22-12 Miami/FL - Key west
Dag 3 23-12 Key west - Key Largo bezoeken ivm zwemmen met dolfijnen (alternatief is welkom)
Dag 4 24-12 Key West - Fort Myers
Dag 5 25-12 Fort Myers
Dag 6 26-12 Fort Myers
Dag 7 27-12 Fort Myers - Orlando
Dag 8 28-12 Orlando - Appartementcomplex (bijv. Holiday Inn Sunspree)
Dag 9 29-12 Orlando - ,,
Dag 10 30-12 Orlando - ,,
Dag 11 31-12 Orlando - ,,
Dag 12 01-01 Orlando - ,,
Dag 13 02-01 Orlando - ,,
Dag 14 03-01 Orlando - ,,
Dag 15 04-01 Orlando - Overnachting in Animal Kingdom Lodge (uitzicht savanne)
Dag 16 05-01 Orlando - Overnachting in Animal Kingdom Lodge (savanne)
Dag 17 06-01 Orlando - amsterdam

Alle hotels/appartementen moeten beschikken over een zwembad.
In Key west en Fort Myers mogen dit luxe hotels zijn.
In Miami is een eenvoudige accomedatie voldoende.
De laatste twee nachten in Orlando willen we heel graag overnachten in Animal Kingdom.
We gaan met 2 volwassenen en twee kinderen (4 en 11 jaar)
Autohuur middeklasse
Vlucht

pascalbrouwers
22-12-06, 23:32
Hierbij ons reisschema. Er staat nog niets vast, dus tips welkom.
We twijfelen of we beginnen in Fort Lauderdale of Miami.

florida reis 21 december t/m 6 januari - 16 nachten-17 dagen
Dag 1 21-12 Amsterdam - Miami (of fort lauderdale)
Dag 2 22-12 Miami/FL - Key west
Dag 3 23-12 Key west - Key Largo bezoeken ivm zwemmen met dolfijnen (alternatief is welkom)
Dag 4 24-12 Key West - Fort Myers
Dag 5 25-12 Fort Myers
Dag 6 26-12 Fort Myers
Dag 7 27-12 Fort Myers - Orlando
Dag 8 28-12 Orlando - Appartementcomplex (bijv. Holiday Inn Sunspree)
Dag 9 29-12 Orlando - ,,
Dag 10 30-12 Orlando - ,,
Dag 11 31-12 Orlando - ,,
Dag 12 01-01 Orlando - ,,
Dag 13 02-01 Orlando - ,,
Dag 14 03-01 Orlando - ,,
Dag 15 04-01 Orlando - Overnachting in Animal Kingdom Lodge (uitzicht savanne)
Dag 16 05-01 Orlando - Overnachting in Animal Kingdom Lodge (savanne)
Dag 17 06-01 Orlando - amsterdam

Alle hotels/appartementen moeten beschikken over een zwembad.
In Key west en Fort Myers mogen dit luxe hotels zijn.
In Miami is een eenvoudige accomedatie voldoende.
De laatste twee nachten in Orlando willen we heel graag overnachten in Animal Kingdom.
We gaan met 2 volwassenen en twee kinderen (4 en 11 jaar)
Autohuur middeklasse
Vlucht


Autohuur zou ik snel regelen.

www.usaeisen.de (http://www.usaeisen.de) heeft op dit moment een super aanbieding.
die duurt vlg's mij nog een paar dagen en dan is die voorbij.

Hier krijg je super veel korting, met andere woorden voor de prijs van een compact krijg je een Equinox (suv)
Precies wat jullie als familie nodig hebben.

Klein prijsje grote pret.
Zijn al meerdere topics van actief op dit moment.


Wat betreft hotels zou ik eens gaan bellen met AV of AE.
AV = American Vacation
AE = American Estates.

Beide reisbureau's hebben zeer scherpe prijzen. Kan bijna geen ander reisbureau tegen op.


Key West gaan wij volgend jaar ook heen, enwel naar
the inn at key west. effe google

Lijkt mij een mooi hotel.

Groet,
Pascal

SpaceAce
23-12-06, 00:43
Dag 2 22-12 Miami/FL - Key west
Dag 3 23-12 Key west - Key Largo bezoeken ivm zwemmen met dolfijnen (alternatief is welkom)
Dag 4 24-12 Key West - Fort Myers

Deze logica snap ik niet helemaal :)

Je gaat helemaal van Miami/FL naar Key West, vervolgens de dag erop weer ff terug naar Key Largo om 's avonds weer naar Key West te gaan en dan de dag erop, weer dezelfde weg terug om dan door te rijden naar Fort Myers.

Kun je dan niet beter de dag van Miami/FL naar Key West stoppen bij Key Largo om te zwemmen met dolfijnen? Of desnoods blijf je daar dan overnachten. Of je besluit op de weg van Key West naar Fort Myers een nachtje te plannen bij Key Largo.

Maar even op-en-neer naar Key Largo vanaf Key West is volgens mij niet echt logisch :)

bemmel47
28-12-06, 10:20
ok, bedankt voor de tip van de keys, dit had ik zelf nog niet bedacht, denk dat het een nachtje overnachten wordt op key largo.

lein27
12-01-07, 19:14
Jullie vakantie wordt zeker geweldig. Wij hebben een enorm leuke tijd gehad daar. Onze ervaring is dat je op weg naar key west of vanaf key west op de hoofdsnelweg "theater of the sea" tegenkomt waar je kan zwemmen met dolfijnen. Wij hebben dit daar ook gedaan en het was fantastisch! We hebben dit op de terugweg vanaf key west naar miami gedaan en hebben daar zelfs nog een hele middag vertoefd. Theater of the sea is namelijk een soort dierentuin, zoals een sea-aqaurium, maar dan wat kleiner van opzet, maar wel met dolfijnen, - papegaaien en andere shows. Erg leuk!

bemmel47
15-01-07, 23:26
Ik heb al eerder een reisschema geplaatst, maar denk toch dat het deze wordt. Moet nog steeds op zoek naar hotels etc, maar het plan ligt klaar. tips zijn natuurlijk weer welkom. Heb veel gehad aan de vorige info, dus schrijf maar raak:razz:
florida reis 21 december t/m 6 januari - 16 nachten-17 dagen
Dag 1 21-12 Amsterdam - Miami (1)
Dag 2 22-12 Miami/FL - Key west (2) 300 km
Dag 3 23-12 Key west -
Dag 4 24-12 Key west - Napels (2) 400 km - Key largo bezoeken ivm zwemmen met dolfijnen
Dag 5 25-12 Napels
Dag 6 26-12 Napels - Clearwater beach (2) 300 km
Dag 7 27-12 Clearwater beach
Dag 8 28-12 Clearwater beach - Orlando (7) 150 km - appartement
Dag 9 29-12 Orlando - ,,
Dag 10 30-12 Orlando - ,,
Dag 11 31-12 Orlando - ,,
Dag 12 01-01 Orlando - ,,
Dag 13 02-01 Orlando - ,,
Dag 14 03-01 Orlando - ,,
Dag 15 04-01 Orlando - Overnachting in Animal Kingdom Lodge (uitzicht savanne) (2)
Dag 16 05-01 Orlando - Overnachting in Animal Kingdom Lodge (savanne)
Dag 17 06-01 Orlando - amsterdam

Alle hotels/appartementen moeten beschikken over een zwembad.
In Key west en Napels graag luxe hotels zijn.
In Orlando willen we een goed/luxe appartementcomplex
In Miami is een eenvoudige accomedatie voldoende.
De laatste twee nachten in Orlando willen we heel graag overnachten in Animal Kingdom.
We gaan met 2 volwassenen en twee kinderen (4 en 11 jaar)
Autohuur middeklasse
Vlucht

Ta2 Gerrit
16-01-07, 10:18
Het schema ziet er goed uit. Ik zou alleen voor de auto toch gaan voor een luxury of een SUV, dan heb je wat meer ruimte, ook al omdat jullie een aantal reisdagen (met de volledige bagage) hebben.

Wij hebben voor onze oktoberreis via internet een townhouse (zeg maar een rijtjesvilla) gehuurd in het Windsor Hills Resort, een luxe resort zéér dicht bij Disney.
We wilden eens wat anders proberen i.p.v. een villa, en een appartement hadden we ook al eens gehad, dus kwam dit uit de bus. Het townhouse heeft een eigen zwembad(je) cq jacuzzi en op het complex is behalve het imposante clubhouse (met allerlei activiteiten voor jong en oud) ook een megagroot zwembad, ± 1 minuut lopen van de accomodatie. .

En dat alles voor $105,- (€75,-) per nacht voor de hele toko, met gebruik van alle faciliteiten op het park. Als je wat meer wil zien klik dan hier (http://www.storytimeorlandorental.com/) .

Njit
16-01-07, 10:28
Ziet er mooi uit. Met z'n hoevelen slapen jullie daar?


With 3 bedrooms and 3 bathrooms, this stylish and spacious, end-row vacation town-home with spa pool is perfect for family groups, sleeping up to 8 guests.

Ta2 Gerrit
16-01-07, 10:30
Met ons hele gezin, Marion en ik, dus :-)

Njit
16-01-07, 10:47
Dan heb je iig plek zat :)

Harold
30-09-07, 23:48
Wie heeft hier ervaring mee, dus niet als normaal, vliegen op MCO, maar nu landen op Tampa, auto ophalen en rijden naar Orlando?

wij hebben dit geboekt voor in dec/jan, omdat allesssss vol zit van en naar MCO!!!

groet Harold

Njit
30-09-07, 23:55
Wij zijn geland op Orlando, auto op gehaald en naar Tampa gereden. Ongeveer hetzelfde :)

Houd er wel rekening mee dat je al best een poos op bent. Ik merkte zelf dat ik best moe was. Dat is niet echt lekker auto rijden dus...

mafo
01-10-07, 00:02
Mijn eerste bezoek aan Florida was volledig geregeld door een reisbureau. Op de dag van aankomst moest ik dus best een stuk rijden wat echt wel zwaar was. Tegenwoordig zoek ik dus een hotel dicht bij de luchthaven, zeker na een vertraging of gewoon een slechte vlucht is het rijden als je heel lang wakker bent best zwaar.

Je zou er voor kunnen kiezen een airport hotel te nemen en de dag erna vroeg (door de jetlag) naar Orlando te rijden. Als je een hotel uitkiest waar een airport shuttle bij zit zou je zelfs een dag autohuur kunnen besparen mocht je dat willen.

Ik zou in ieder geval niet na een lange vlucht nog 1,5 uur willen rijden , een ongelukje zit in een klein hoekje en zou gelijk je vakantie kunnen verpesten.

Welke data heb je geboekt ? Ik heb nl een paar data geprobeerd vertrek in December en aankomst in Januari maar kan nog zonder problemen tickets vinden.

Ta2 Gerrit
01-10-07, 06:58
Wie heeft hier ervaring mee, dus niet als normaal, vliegen op MCO, maar nu landen op Tampa, auto ophalen en rijden naar Orlando?

wij hebben dit geboekt voor in dec/jan, omdat allesssss vol zit van en naar MCO!!!

groet Harold

Moet geen probleem zijn. Wij zijn ook al eens via Tampa "gevlogen" en de airport incl. de autoverhuurders liggen vlak aan de I4, dus je bent zo op weg. En met een goed uur in Kissimmee.
Wij zijn net weer aangekomen en na 24 uurtjes op de been gewoon (as usual) met de auto naar onze accomodatie getuft. Kleertjes uigepakt en daarna nog even naar de Publix voor de broodnodige aankopen.
En nu met een heerlijk glas JD, verdiend, achter de laptop :-({|=

mafo
01-10-07, 07:54
@Ta2 Gerrit (http://floridaforum.nl/member.php?u=74), Wat zijn mensen toch verschillend he, na al die keren vliegen naar de VS heb ik dus echt geen zin meer om lang te rijden. Laat staan 's avonds nog even gaan winkelen, dat bewaar ik voor de volgende (vroege) ochtend. Broodnodige zaken zijn voor mij een piepschuim koelbox, een paar gallon water, fris, brood en wat beleg. Oja en sinds afgelopen voorjaar een paar plastic vuilniszakken voor in de koelbox tegen lekken.

Ik hoop dat je een heerlijke vakantie hebt enne kijk je het mooie niet overal vanaf wij moeten ook nog in december ;-)

Eric
01-10-07, 10:30
Uiteraard zijn mensen verschillend, iedereen moet voor zichzelf weten wat hij wil, maar vanaf Tampa airport tot aan je hotel aan de 192 ben je normaal gesproken zo'n anderhalf uur kwijt.
Het is inderdaad een rechte weg, heel eenvoudig.
Meestal kom je in de namiddag aan, dus het is nog daglicht.
Tampa airport is relatief een rustige en o0verzichtelijke luchthaven, ook zonder de soms ellenlange rijen bij de autoverhuur die MCO zo kenmerken.
Ik zou wel voor ik op weg ging even ergens lekker op mijn gemak wat te drinken halen, benen strekken (even stukje lopen) en me opfrissen, maar dan mag het geen probleem zijn.
Eric

pyca
01-10-07, 17:54
Wij zijn 2x geland op TPA (met BA overstappen in LGW) en we zouden het zó weer doen.
TPA is een prettig, klein vliegveld, met een vlotte afhandeling. Met BA kom je aan het eind van de middag aan en rijd je, zoals Eric schrijft, bij daglicht richting MCO. En bij de autoverhuur (Hertz) waren we beide keren gelijk aan de beurt.
Voor ons persoonlijk geen enkel bezwaar om via TPA Florida binnen te komen8)

Dennis the Menace
02-10-07, 18:16
Ik heb zelf ook nooit een probleem met autorijden na de vlucht. Ik ben zelf ook wel eens bij aankomst op Miami naar Orlando gereden. Ik vind het zo zonde dat je een dag van je vakantie kwijt bent omdat je nog een stuk moet rijden. Vaak kom je toch eind van de middag aan en om meteen in het ritme te komen vind ik een stuk rijden niet erg. Succes in ieder geval.

Harold
03-10-07, 17:08
Allen bedankt.. zo weet ik nu een beetje wat ik kan verwachten.. (normaal gesproken) een niet te groot vliegveld, snelle afhandeling bij aankomst, geen rijen bij de autoverhuurders en een lange rechte weg naar de 192 a ongeveer 1 1/2uur rijden!

mijn dank is groot.. Orlandooooo here we come!
Groet Harold

Eric
03-10-07, 22:39
Precies goed samengevat !!
Alvast een fijne vakantie toegewenst.
Eric

Harold
04-10-07, 14:23
Hartelijk dan Eric!

helaas is het voorlopig nog geen december..hahah

groetjes
Harold