PDA

Bekijk Volledige Versie : Character Dining



Alex
03-08-05, 14:16
Hi,

we willen voor onze kinderen een ontbijt met de Disney figuren boeken in WDW. Ik heb begrepen dat dit ontbijt bij Chef Mickey's geweldig moet zijn ? Is er iemand met goede tips ?
Verder is er een mogelijkheid om gebruik te maken van " priority seating " welke je 90 dagen voor geplande datum zou moeten kunnen boeken ? Kan iemand mij hier iets over vertellen ?

Txs

Alex

Njit
03-08-05, 14:44
we willen voor onze kinderen een ontbijt met de Disney figuren boeken in WDW. Ik heb begrepen dat dit ontbijt bij Chef Mickey's geweldig moet zijn ? Is er iemand met goede tips ?

Je kan op verschillende plekken een Character Breakfast nuttigen. Wij hebben bij Ohana gegeten (Polynesian Resort).

http://img335.imageshack.us/img335/3448/01mickeyenbabbel3xj.jpg (http://imageshack.us)

http://img274.imageshack.us/img274/9454/06ontbijtlinda7ij.jpg (http://imageshack.us)

Erg lekker eten! We hadden het met onze Fun in the Sun pas gedaan..

Hier kun je locaties vinden waar je kunt eten met Disney figuren en ook nog wat tips: http://allearsnet.com/din/cb.htm

Michael66
05-08-05, 22:34
Gewoon doen! Bij de Fun in the Sun - passen is het inbegrepen, anders kost het (bij Chef Mickey's in de Contemporary) de nog geen $ 20 per persoon. Echt een leuke ervaring. Zeker met kids is het een onuitwisbare ervaring. Wel even een paar dagen vantevoren reserveren. Dat kan in de Disney-parken bij Guest-Relations (zoals in Magic Kingdom in het gemeentehuis direct links na de ingang).

FrankS
06-08-05, 13:22
Als je in een Disney-resort verblijft kun je het heel eenvoudig vanuit je kamer reserveren: "Touch 55 in your room, or call 407-WDW-DINE". In het oogseizoen moet je wel ruim tevoren reserveren, maar als je er in Value-season bent dan kan het vaak 1 dag tevoren nog.

pascalbrouwers
01-03-06, 23:32
Hallo,
Bij deze de vraag of iemand weet waar je kunt ontbijten met de disney figuurtjes.

Zoja moet je dit vooraf reserveren, of kan dit ook ter plekke.


groet,
Pascal

Eric
02-03-06, 10:53
Het kan bij heel veel restaurants in Disneyworld.
Gebruik de zoekfunctie op dit forum en kijk bij bv. Characterbreakfast , dan zie je diverse uitgebreide topics hierover.
Zie ook http://allearsnet.com/din/cbchar.htm (thnx Njit)
Eric

Njit
02-03-06, 11:26
Zie ook http://allearsnet.com/din/cbchar.htm (thnx Njit)

Ik had de vraag wel gezien maar vergeten te reageren :) Handig lijstje ja..

pascalbrouwers
02-03-06, 13:11
Het kan bij heel veel restaurants in Disneyworld.
Gebruik de zoekfunctie op dit forum en kijk bij bv. Characterbreakfast , dan zie je diverse uitgebreide topics hierover.
Zie ook http://allearsnet.com/din/cbchar.htm (thnx Njit)
Eric

Thanks,
Eric voor de info.
Ben meteen gaan zoeken, en jawel hoor gevonden.
Ik weet nou al dat dit 1 vd favoriete momenten van mijn dochtertje zal gaan worden.

Tevens Njit jij ook bedankt.
En de volgende keer wel effe eerder reageren HAHAHA :wink:

Groet,
Pascal :D

Njit
02-03-06, 14:22
Dit is een handig overzicht van Disney zelf: Klik hier (http://inkmawal.notlong.com)

pascalbrouwers
02-03-06, 20:44
Dit is een handig overzicht van Disney zelf: Klik hier (http://inkmawal.notlong.com)

Weer een site erbij.
Thanks, nu moet ik toch wel een leuke ontbijtje zien te vinden.
greetz
Pascal.

Njit
02-03-06, 20:47
Er zou in Hollywood & Vine in MGM Studios in april ook een Toy Story ontbijt komen met de groene soldaatjes.

marisca
02-03-06, 21:18
Ik weet niet welke periode je dat character ontbijt of diner wilt doen?
Maar wij reserveren het meestal bij wdw-dine 80 dagen van tevoren.
Dat is volgens mij ook goedkoper kan ik mij herrinderen.
In 2004 hadden wij meer betaald en toen hebben wij dat daar ter plekke gedaan.
Vorig jaar hebben wij het 80 van tevoren geregeld aan de telefoon, En waren wij zeker weten goedkoper uit.
Raar maar waar!
Groetjes marisca.http://img338.imageshack.us/img338/8041/hungry17ix.gif (http://imageshack.us)
Ik zou het in het hoogseizoen zelf wel vast willen laten leggen, Dan ben je zeker van je plekje. :D

pascalbrouwers
02-03-06, 21:36
Ik weet niet welke periode je dat character ontbijt of diner wilt doen?
Maar wij reserveren het meestal bij wdw-dine 80 dagen van tevoren.
Dat is volgens mij ook goedkoper kan ik mij herrinderen.
In 2004 hadden wij meer betaald en toen hebben wij dat daar ter plekke gedaan.
Vorig jaar hebben wij het 80 van tevoren geregeld aan de telefoon, En waren wij zeker weten goedkoper uit.
Raar maar waar!
Groetjes marisca.http://img338.imageshack.us/img338/8041/hungry17ix.gif (http://imageshack.us)
Ik zou het in het hoogseizoen zelf wel vast willen laten leggen, Dan ben je zeker van je plekje. :D

Hallo Marisca,
Wij gaan 20 April naar Orlando.
Ik heb al enkele zeer bruikbare tips gekregen van Njit en Eric.

Heb jij wellicht ook nog een goed voorstel.
Wij gaan met een meisje van 5.

Is het telefoonummer goed te vinden op de site, dan zou ik dit eventueel ook kunnen doen.


groet,
Pascal

Njit
02-03-06, 21:45
Is het telefoonummer goed te vinden op de site, dan zou ik dit eventueel ook kunnen doen.

Het staat op beide sites:

(407) WDW-DINE (939-3463)

marisca
02-03-06, 21:53
Mijn zoon van 6 vond pluto en mickey helemaal het einde, Die zijn te vinden in de garden grill restaurant in Epcot , The Land.
Het is een rond draaiend restaurant (langzaam) Dus je hebt iedere keer ander uitzicht en het eten bevalt ons goed daar ( All you can eat! ).
Wij zijn daar al 2 x geweest en dit jaar staat hij weer op de planning.
Misschien is het ook ontzettend leuk voor jullie kleine meid om naar Cinderella's Royal table te gaan? Daar lopen alle prinsessen rond, Ja Daar hoef je niet met een stoere jongen van 7 heen te gaan natuurlijk.
Die moet helemaal niets van die meiden weten, Dat is raar en voor meisjes. Persoonlijk lijkt mij dat weer helemaal te gek.
Vooral als je een meisje hebt.
Onze zoon vind Toy story te gek, Dus die tip van Martijn ondhouden wij natuurlijk weer!
Cafe Mickey's in Contemporary resort is ook leuk.
Cristal palace in MK is ook leuk met Winnie the pooh and Friends.
Tel: 001 407 939 3463 Walt disney world reserveer lijn voor Tafel reserveringen. :lol:
Groetjes Marisca.

pascalbrouwers
02-03-06, 22:14
Is het telefoonummer goed te vinden op de site, dan zou ik dit eventueel ook kunnen doen.

Het staat op beide sites:

(407) WDW-DINE (939-3463)

Ja ik ook altijd.
Had het overigens al gezien.
Sorrie :oops:
pascal

pascalbrouwers
02-03-06, 22:32
Mijn zoon van 6 vond pluto en mickey helemaal het einde, Die zijn te vinden in de garden grill restaurant in Epcot , The Land.
Het is een rond draaiend restaurant (langzaam) Dus je hebt iedere keer ander uitzicht en het eten bevalt ons goed daar ( All you can eat! ).
Wij zijn daar al 2 x geweest en dit jaar staat hij weer op de planning.
Misschien is het ook ontzettend leuk voor jullie kleine meid om naar Cinderella's Royal table te gaan? Daar lopen alle prinsessen rond, Ja Daar hoef je niet met een stoere jongen van 7 heen te gaan natuurlijk.
Die moet helemaal niets van die meiden weten, Dat is raar en voor meisjes. Persoonlijk lijkt mij dat weer helemaal te gek.
Vooral als je een meisje hebt.
Onze zoon vind Toy story te gek, Dus die tip van Martijn ondhouden wij natuurlijk weer!
Cafe Mickey's in Contemporary resort is ook leuk.
Cristal palace in MK is ook leuk met Winnie the pooh and Friends.
Tel: 001 407 939 3463 Walt disney world reserveer lijn voor Tafel reserveringen. :lol:
Groetjes Marisca.

Super info :D
Wat denk jij.... bellen of de gok wagen.

Ik ga ervan uit, als je reserveert dat hier en tijdstip aan verbonden wordt.
Ik heb via de link die Njit mij toe gezonden heeft, info gevonden dat de beste tijdstippen rond elf uur zouden zijn.
Lijkt mij alleen niet zo'n beste gezien de wachttijden die dan overal ontstaan bij de attracties.

Cinderella's Royal table en Cristal palace met Winnie lijken mij leuk om met de kleine naar toe te gaan.
Ze is pas jarig geweest en 3 keer raden welk thema hier aan verbonden was :? Ja hoor er waren alleen maar princesjes.

Wederom bedankt voor de info.
Het telefoonnummer staat al op en papiertje genoteerd.

Groetjes,
Pascal

marisca
02-03-06, 22:32
Ik zit trouwens op die site te kijken en het water loopt mij alweer in de mond. =P~ =P~ =P~ =P~
Vooral de menu kaart van Ghirardelli's chocolate shop( Heerlijke IJs coupe's). Probeer de Earthqueke maar eens op te krijgen met zijn drieen! :-&
Wel lekker als je een ijs liefhebber bent! :D

pascalbrouwers
02-03-06, 22:33
Ik zit trouwens op die site te kijken en het water loopt mij alweer in de mond. =P~ =P~ =P~ =P~
Vooral de menu kaart van Ghirardelli's chocolate shop( Heerlijke IJs coupe's). Probeer de Earthqueke maar eens op te krijgen met zijn drieen! :-&
Wel lekker als je een ijs liefhebber bent! :D


Hallo ik was eerst. :lol:

marisca
06-03-06, 08:30
Pascal, Ik zou het niet gokken maar alvast reserveren, Het geld wordt ook pas in je vakantie afgeschreven je laat al wel je creditcard nummer achter.
Dan weet je in iedergeval dat je een plek hebt.
Wij gaan hartje zomer dus is reserveren helemaal aan te raden ivm drukte's.
En persoonlijk zou ik zo vroeg mogenlijk gaan ontbijten dan ben je nog de drukte's in de parken voor!
Wij proberen altijd omstreeks 8:30 te Ontbijten en ook wel eens 8:00.
Het ligt ook maar aan de dagen die je te besteden hebt?
Als je 10 dagen in Disney verblijft kun je gerust later eten ( Toch tijd zat).
Maar als je er nog nooit bent geweest en maar ongeveer 3 dagen te besteden hebt is mijn tip : Haal alles uit je dag en sta super vroeg op.
Groetjes Marisca :D

pascalbrouwers
06-03-06, 13:50
Pascal, Ik zou het niet gokken maar alvast reserveren, Het geld wordt ook pas in je vakantie afgeschreven je laat al wel je creditcard nummer achter.
Dan weet je in iedergeval dat je een plek hebt.
Wij gaan hartje zomer dus is reserveren helemaal aan te raden ivm drukte's.
En persoonlijk zou ik zo vroeg mogenlijk gaan ontbijten dan ben je nog de drukte's in de parken voor!
Wij proberen altijd omstreeks 8:30 te Ontbijten en ook wel eens 8:00.
Het ligt ook maar aan de dagen die je te besteden hebt?
Als je 10 dagen in Disney verblijft kun je gerust later eten ( Toch tijd zat).
Maar als je er nog nooit bent geweest en maar ongeveer 3 dagen te besteden hebt is mijn tip : Haal alles uit je dag en sta super vroeg op.
Groetjes Marisca :D

Marisca,
Hoe laat kun je het park in als je ontbijt voughers hebt :!:
Mocht het zo zijn dat je hierdoor eerder naar binnen kunt wil ik hier meteen gebruikt van maken.

Ik heb de volgende planning in gedachten wat disney betreft:
dag 1 MK
dag 2 Epcot --> ontbijt op het park
dag 3 AK
dag 4 MK, MGM --> ontbijt ontbijt op het park

Bi ons hotel is er tevens shuttle service naar de parken toe.
Wij zitten in Maingate.
Heb jij een idee hoe laat de bussen beginnen te rijden naar de parken.
Mij staat nog iets bij va 8 uur s'morgens echter dat is al de nodige jaren geleden.

Groet,
Pascal

marisca
06-03-06, 16:29
De bus tijden zijn bij ieder hotel weer anders en die veranderen ook ieder jaar weer, Wat betreft vouchers heb ik geen ervaringen mee. Maar over het algemeen kun je eerder het park binnen als je een reserverings nummer van je restaurant hebt. Als je klaar bent met eten kun je gelijk zorgen dat je als 1 van de eerste aan de beurt bent voor je favoriete attractie. Ik weet niet zo goed wat voor een character breakfast ze in mgm hebben , Persoonlijk lijkt mij Breakfastosaurus in Animal kingdom leuk, Die gaan wij eens proberen dit jaar met Donald duck.
En een Dinershow lijkt ons geweldig. Het schijnt dat je al 180 dagen van te voren kunt reserveren. dat wist ik zelf ook niet ik dacht altijd 80 dagen, Dus reserveren maar! \:D/

pascalbrouwers
06-03-06, 18:33
De bus tijden zijn bij ieder hotel weer anders en die veranderen ook ieder jaar weer, Wat betreft vouchers heb ik geen ervaringen mee. Maar over het algemeen kun je eerder het park binnen als je een reserverings nummer van je restaurant hebt. Als je klaar bent met eten kun je gelijk zorgen dat je als 1 van de eerste aan de beurt bent voor je favoriete attractie. Ik weet niet zo goed wat voor een character breakfast ze in mgm hebben , Persoonlijk lijkt mij Breakfastosaurus in Animal kingdom leuk, Die gaan wij eens proberen dit jaar met Donald duck.
En een Dinershow lijkt ons geweldig. Het schijnt dat je al 180 dagen van te voren kunt reserveren. dat wist ik zelf ook niet ik dacht altijd 80 dagen, Dus reserveren maar! \:D/

Ik heb gebeld met disney reservations!!!
De Cinderella's Royal Table = al maanden volgeboekt :(
Deze hadden we toch echt wel in gedachte,maar ja volgende keer beter.

Dus voor alle andere forumgangers, als je dit restaurant wil boeken doe het dan vlug

Het klopt dat je eerder het park op mag als je een breakfast boeking gemaakt hebt.
Nu wil ik de eerste boeking maken in AK. en dan twijfel in nog tussen The Crystal Palace en The Garden Grill Restaurant.

Dus ik ga je goede raad maar opvolgen en zo snel mogelijk boeken.

Groet,
Pascal

marisca
06-03-06, 21:44
Cristall palace is leuk voor de kleine meid met Winnie en zijn vriendjes! :D

pascalbrouwers
08-03-06, 16:02
Cristall palace is leuk voor de kleine meid met Winnie en zijn vriendjes! :D

Nou eindelijk.
We hebben 2 reserveringen gemaakt #-o


Wij gaan 22-4-6 naar Cinderella's Royal Tabel voor een diner. ontbijt was niet meer te krijgen totaal volgeboekt.
24-4-6 gaan wij ontbijten in Crystal Palace.

Nogmaals bedankt voor je tips.
Het is wel prijzig maar ja deze 2 staan toch hoog op het verlanglijstje van mijn dochtertje.

Gaat papa maar wat overuurtjes draaien :wink:

marisca
08-03-06, 20:42
Wat was je kwijt dan Pascal?
Ik vind het wel gek dat het ontbijt al vol zat hoor, Ik kan het haast niet geloven?
Maar het zal wel waar zijn!
Zeker een super populaire locatie.
Ik vind het best meevalle wat wij moeten betalen, Dus ben wel benieuwd wat jullie kwijt zijn.
Deze prijzen zijn vaak wel incl tip en tax hoor dus die hoef je er niet bij te rekenen!

Groet Maris 8) :D

pascalbrouwers
09-03-06, 06:39
Wat was je kwijt dan Pascal?
Ik vind het wel gek dat het ontbijt al vol zat hoor, Ik kan het haast niet geloven?
Maar het zal wel waar zijn!
Zeker een super populaire locatie.
Ik vind het best meevalle wat wij moeten betalen, Dus ben wel benieuwd wat jullie kwijt zijn.
Deze prijzen zijn vaak wel incl tip en tax hoor dus die hoef je er niet bij te rekenen!

Groet Maris 8) :D

Ik heb gisteren ( Woensdag ik heb nu nachtdienst :cry: ) nog gebeld met Disney om te reserveren voor het ontbijt in Cinderrella's Castle.
Echter helemaal volgeboekt.
Dit schijnt op dit ogenblik de meest gewilde plek te zijn vlg's de telefoniste.
Sterker nog voor het diner was ook al bijna geen plek meer.

De kosten voor 2 volwassen en 1 kind ( 5 jaar oud) bedragen +/- 125 Dollar.
Daar zijn wel foto's vd princessen ( 4 stuks) bij inbegrepen -->oh wat zal ze blij zijn :-# maar de kleine weet nog van niets......

Tevens krijg je dan een 3 gangen menu.

Ik vind de kosten wel meevallen , maar goedkoop is het zeker niet.

Totaal hebben wij voor 1 maal ontbijt Crystal palace en 1 maal diner in Cinderella's Castle een kleine 200 Dollar moeten betalen.

Als je Cinderella's Castle boekt moet je vooruit met Creditcard betalen, en bij Crystal Palace volstaat alleen je huisadres.

Groetjes,
Pascal

marisca
09-03-06, 08:13
Zo moet je ook Dinershows vooruit betalen.
Zie het maar zo, Die kosten heb je dan niet meer!
Ik vind het best prijzig nader hand.
Ik dacht dat je voor zo'n ontbijt voor 2 volw en een kind rond de 60 dollar zat.
Vorig jaar nog wel?
Ach, Het is altijd een hele belevenis voor de kinderen. :D

FrankS
09-03-06, 10:05
Het ontbijt in het kasteel is vrijwel altijd uitverkocht. Ik meen dat je 180 vantevoren kunt reserveren en de liefhebbers hangen dan ook standaard bij openingstijd aan de telefoon. Binnen enkele minuten is het dan uitverkocht.

loef1900
12-03-06, 17:44
Het is erg leuk en ook gewoon een goed en uitgebreid ontbijt. De characters komen echt bij iedere tafel langs en nemen ruim de tijd voor een knuffel (niet alleen voor de kleintjes :wink: ) en het maken van foto's.
Dit zou ik ook maar lekker zelf doen want de foto's die van je gemaakt worden en die je met een omlijsting kan kopen zijn erg duur.

marisca
12-03-06, 20:35
Wij hadden vorige week The spirit of luau gereserveert maar hoor alleen maar slechte berichten over het eten de bediening en het zicht op de show zou slecht zijn?
Wie heeft hier wel iets goeds op te zeggen ?
Anders proberen wij het te veranderen naar een andere Dinershow!
Help ....!!! :twisted:
Groetjes Marisca. :wink:

marisca
13-03-06, 23:23
Al Gedaan !!
Wij gaan nu toch maar naar Hoop Dee Doo musical Revue, Ik ben helemaal tevreden want hier lees ik dus wel leuke ervaringen van.
Bij All ears lees ik werkelijk 2 goede berichten van de 30, Nou dat is geen goed nieuws! Je betaald je scheel dan wil je ook waar voor je geld!
Groetjes Marisca. :D

FrankS
14-03-06, 10:30
Hoop Dee Doo is leuk!! Die show bestaat voor zover ik weet al sinds het begin van WDW en is vrijwel continu uitverkocht. Veel terugkerende gasten en dat is een goed teken!

marisca
14-03-06, 14:16
Ik ben ook blij met deze Verandering van show.
Allemaal goede reacties op Hoop Dee Doo en allemaal Slechte op de Spirit of luah.
Het klinkt zo leuk maar volgens velen een grote Mistake om daar heen te gaan: Zonde van het geld
De bediening onvriendelijk.( En dat voor Disney begrippen).?
Eten redelijk maar toetje was Choco mouse, en moest je zoeken op je bord!
Kinderen die verveeld zaten te wachten op alles.
Dit zijn onder andere de verhaal lijnen van vele mensen tot tegenstelling van de reacties van Hoop Dee Doo.
Over 4 maanden kan ik deze Diner show gaan ervaren! Ik ben ( Wij ) erg benieuwd!
Groetjes Marisca :D

raygwencaith
20-03-06, 22:44
Wij hebben voor 2 juli een ontbijt met Winnie de Pooh and friends geboekt. Was ook al heel druk kon alleen nog naar de sessie van 08:05, dus lekker vroeg op.

We hebben er wel veel zinj in onze dochter van 2 roept al elke ochtend met poog eten

Gwenda

marisca
21-03-06, 13:32
Kun je lekker rustig aan doen en eerder toegang tot de attracties! :D
Als je het ontbijt in het park hebt tenminste. ( Early admission).
Ontbijten jullie in cristal palace? :D

pascalbrouwers
21-03-06, 17:02
Kun je lekker rustig aan doen en eerder toegang tot de attracties! :D
Als je het ontbijt in het park hebt tenminste. ( Early admission).
Ontbijten jullie in cristal palace? :D

Houdt er wel rekening mee dat je tijd nodig hebt om bij het restaurant te komen.
Als je met de auto gaat vertrek dan tijdig, wil je met de shutlle service vh Hotel gaan, vraag dan van te voren hoe laat deze vertrekken.
Vanaf de parkeer terreinen moet het nog een flinke wandeling/boottocht/ monorail tocht maken naar de restaurants in de parken.
Dit is mij tenminste medegedeeld toen ik de boeking maakte voor het Winney de Pooh ontbijt.

Groetjes,
Pascal

chantal
21-03-06, 20:09
eten met Winnie in Crystal Palace is echt super......... wij hebben hier vorige zomer geluncht en was klasse.... komen vaak langs de tafels en nemen even de tijd voor je....
Wij hadden dit niet van te voren gereserveerd wij zijn 's morgens gaan vragen of nog plaats was en toen op de aangegeven tijd terug gegaan, kregen we zo een apperaatje wat gaat branden als je aan de beurt bent.... maar was echt super, gaan we waarschijnlijk dit jaar weer doen...
Wat ook leuk is als ze je naam roepen klinkt grappig..........

marisca
21-03-06, 20:14
eten met Winnie in Crystal Palace is echt super......... wij hebben hier vorige zomer geluncht en was klasse.... komen vaak langs de tafels en nemen even de tijd voor je....
Wij hadden dit niet van te voren gereserveerd wij zijn 's morgens gaan vragen of nog plaats was en toen op de aangegeven tijd terug gegaan, kregen we zo een apperaatje wat gaat branden als je aan de beurt bent.... maar was echt super, gaan we waarschijnlijk dit jaar weer doen...
Wat ook leuk is als ze je naam roepen klinkt grappig..........

Ze spreken onze achternaam altijd raar uit!, Bij jullie ook al?

chantal
22-03-06, 18:45
tja marisca dat probleem met de achternaam uitspreken hebben wij ook.... vind het wel steeds weer grappig om te zien wat ze ervan maken!!
toen we in epcot in akershus gingen eten werden we maar niet geroepen toen zagen we waarom stonden ze met drie mensen over het briefje heen gebogen te discusieren hoe ze het moesten uitspreken toen zijn we die mensen maar even gaan helpen............ :wink:

pascalbrouwers
22-03-06, 19:25
eten met Winnie in Crystal Palace is echt super......... wij hebben hier vorige zomer geluncht en was klasse.... komen vaak langs de tafels en nemen even de tijd voor je....
Wij hadden dit niet van te voren gereserveerd wij zijn 's morgens gaan vragen of nog plaats was en toen op de aangegeven tijd terug gegaan, kregen we zo een apperaatje wat gaat branden als je aan de beurt bent.... maar was echt super, gaan we waarschijnlijk dit jaar weer doen...
Wat ook leuk is als ze je naam roepen klinkt grappig..........

Ze spreken onze achternaam altijd raar uit!, Bij jullie ook al?

Hoi Marisca,
Dan heb er nog een hele andere :roll:
Mijn vrouw heet van Geleen!!!! met de achternaam, en je raad het al geboren te Geleen :wink:
Dat staat natuurlijk ook in het paspoort.
Éémaal aangekomen in de VS, kan dit voor vreemde situaties zorgen.
1 keer meegemaakt dat de doane beamte het paspoort niet vertrouwde.
en hiermee zeker een half uur mee bezig is geweest om dit te controleren.

En dan sta je daar ..........
Te wachten en te wachten.

Waarna het toch in orde bleek te zijn, ja dat wisten wij ook al :shock: .
Maar ja ga dat maar eens uitleggen.
Vervolgens zijn excusses aangeboden,sorrie misses veangelaeen of zoiets

Petra/VS
22-03-06, 23:02
tja marisca dat probleem met de achternaam uitspreken hebben wij ook.... vind het wel steeds weer grappig om te zien wat ze ervan maken!!
toen we in epcot in akershus gingen eten werden we maar niet geroepen toen zagen we waarom stonden ze met drie mensen over het briefje heen gebogen te discusieren hoe ze het moesten uitspreken toen zijn we die mensen maar even gaan helpen............ :wink:

Maar dat waren dan Noren, toch?

Ta2 Gerrit
23-03-06, 10:22
Je zou natuurlijk :? ook een voor hun wat meer toegankelijke naam op kunnen geven, toch :?:
Ik heet Gerrit en de achternaam ter Schuur, zie je het al voor je, dus bij ons was het na één keer al snel de voornaam van mijn vrouw, Marion, internationaal geaccepteerd :wink: .
Dat maakt het voor iedereen een stuk makkelijker, maar het is maar een idee :roll:

chantal
23-03-06, 21:15
ja Petra dat waren noren dus je zou zeggen dat die het toch wel eerder zouden moeten kunnen uitspreken niet dus...........

Michael66
24-03-06, 06:58
Je zou natuurlijk :? ook een voor hun wat meer toegankelijke naam op kunnen geven, toch :?:
Ik heet Gerrit en de achternaam ter Schuur, zie je het al voor je, dus bij ons was het na één keer al snel de voornaam van mijn vrouw, Marion, internationaal geaccepteerd :wink: .
Dat maakt het voor iedereen een stuk makkelijker, maar het is maar een idee :roll:

Wat simpel en doeltreffend!! Zelf eigenlijk nooit aan gedacht. Waarom zou je ook je eigen (achter)naam geven, als je veel beter een goed uitspreekbaare / herkenbare naam of term kunt gebruiken???

Ga ik deze zomer ook een gebruiken, gewoon alleen mijn voornaam opgeven.

marisca
24-03-06, 10:58
Je zou natuurlijk :? ook een voor hun wat meer toegankelijke naam op kunnen geven, toch :?:
Ik heet Gerrit en de achternaam ter Schuur, zie je het al voor je, dus bij ons was het na één keer al snel de voornaam van mijn vrouw, Marion, internationaal geaccepteerd :wink: .
Dat maakt het voor iedereen een stuk makkelijker, maar het is maar een idee :roll:

Wat simpel en doeltreffend!! Zelf eigenlijk nooit aan gedacht. Waarom zou je ook je eigen (achter)naam geven, als je veel beter een goed uitspreekbaare / herkenbare naam of term kunt gebruiken???

Ga ik deze zomer ook een gebruiken, gewoon alleen mijn voornaam opgeven.

Slim bedacht van gerrit, gewoon voornaam gebruiken! :D

Michael66
17-04-06, 12:36
Er zou in Hollywood & Vine in MGM Studios in april ook een Toy Story ontbijt komen met de groene soldaatjes.
Gaat volgens Ben's Orlandotips helaas niet door. Balen, mijn zoon had zich er zo op verheugd. Gaan we maar wat anders uitzoeken.

marisca
18-04-06, 18:35
Er zou in Hollywood & Vine in MGM Studios in april ook een Toy Story ontbijt komen met de groene soldaatjes.
Gaat volgens Ben's Orlandotips helaas niet door. Balen, mijn zoon had zich er zo op verheugd. Gaan we maar wat anders uitzoeken.

Misschien een leuke tip om naar Garden Grill restaurant te gaan in The Land in Epcot? Vooral de lunch schijnt erg leuk te zijn!
Ha Ha Ha...! Chip and Dale en Mickey mouse en Pluto zijn aanwezig! :D

Petra/VS
18-04-06, 19:39
Wij zijn daar vorige week nog geweest en ik moet zeggen, dat het tegenviel. De Disney figuren waren wel erg leuk en interactief, maar het kostte $21 per persoon (volwassenen en kinderen boven de 9, foutje, dat we gezegd hadden, dat onze jongste 10 was, want die had absoluut geen volwassen portie gegeten!) en het menu was nu niet bepaald super, steak tips in wijn saus, gebakken catfish en gegrilde kalkoen met wat boontjes en worteltjes en gegratineerde aardappels. De desserts waren wel erg lekker. Maar ja, je betaalt voor de Disney figuren. Wij vonden vorige keer Crystal Palace in het Magic Kingdom veel leuker en Chef Mickey in het Contemporary blijft ook een favoriet. De buffetten zijn m.i. beter, omdat je dan niet van bediening afhankelijk bent en er voor elk wat wils is.

marisca
18-04-06, 21:24
Ik heb er alleen een Diner met Characters meegemaakt in 2004 en dat was toen geweldig!
Misschien is er een hoop veranderd?
ik denk zo wie zo het menu, dat zullen ze best eens veranderen om de paar maanden( Seizoenen).
Wij zullen het wel meemaken! :D

Petra/VS
18-04-06, 21:28
Voor een diner vind ik het een minder enorme prijs, $21 voor lunch vond ik echt veel. En wij hadden geen goede bediening, dat scheelt natuurlijk ook, als je een leuke serveerd(st)er treft maakt dat eindeloos veel verschil.

marisca
18-04-06, 21:32
PetraVs , Je hebt ons toch ook geadviseerd om niet naar die dinershow te gaan van Spirit of aloha!?
:?: Of heb ik het mis?

Petra/VS
19-04-06, 00:05
Nee, dit is wat ik daarover schreef:
>>Kun je er niet meer onderuit dan? Mijn herinnering aan het strandje van het Polynesian Resort is, dat het die benaming nauwelijks verdient (wij logeerden er drie jaar geleden). Ook het resort zelf vonden wij voor de prijs oud en vervallen, zeker in vergelijking met andere Disney resorts. Maar de show ken ik niet, dus daar kan ik geen zinnig woord over schrijven.<<

Tja, sorry, ik vind waar voor mijn geld belangrijk en ik "adviseer" eigenlijk niemand, want smaken verschillen en wat voor de een te duur is en niet veel voorstelt, is voor de ander net weer leuk. Het enige wat ik doe is mijn ervaringen hier schrijven :).

marisca
19-04-06, 08:46
Nee, dit is wat ik daarover schreef:
>>Kun je er niet meer onderuit dan? Mijn herinnering aan het strandje van het Polynesian Resort is, dat het die benaming nauwelijks verdient (wij logeerden er drie jaar geleden). Ook het resort zelf vonden wij voor de prijs oud en vervallen, zeker in vergelijking met andere Disney resorts. Maar de show ken ik niet, dus daar kan ik geen zinnig woord over schrijven.<<

Tja, sorry, ik vind waar voor mijn geld belangrijk en ik "adviseer" eigenlijk niemand, want smaken verschillen en wat voor de een te duur is en niet veel voorstelt, is voor de ander net weer leuk. Het enige wat ik doe is mijn ervaringen hier schrijven :).

Daar ben ik ook erg blij mee, Want ik heb vele recensies gelezen op mouse ears en daar waren vele ervaringen van mensen die het

waardeloos vonden en slecht eten. :evil:























Daar in tegen vele goede veralen over Hoop Dee doo musical revue.
Dus dank zij jou toch even terug gebeld om het proberen te canselen! :wink:
En dat is gelukt! En nu ga ik vol spanning straks naar iets waar ik achter sta! Ik twijfelde enorm maar ben gewoon achter de ervaringen gegaan.
Ik heb wel geleerd om eerst andere ervaringen op te zoeken voordat ik reserveer. :P
En wat betreft Garden grill hebben wij goede ervaringen en gaan er gewoon weer naar terug.
Iderereen ervaart alles weer anders dan anderen.

http://img82.imageshack.us/img82/1073/gardengrill13ed.th.jpg (http://img82.imageshack.us/my.php?image=gardengrill13ed.jpg)
Groetjes Marisca. :D


Hier boven trouwens een foto van het rond draaiende restaurant.
The Garden Grill!

pascalbrouwers
24-11-06, 23:35
Iedergeval hebben wij afgelopen jaar diner gehad in Cinderella's Castle en Akershus Royal Banquet Hall. Beide restaurants zijn aan te Bevelen.

Cinderella's Castle:
Gelegen in MK. Geweldige lokatie. Je krijgt er een fotoshoot met Cinderella bij ( in de prijs inbegrepen) Je kunt kiezen uit een keuze menu, waarbij zij meen ik 3 verschillende voor,hoofd en nagerechten serveren. Tijdens het eten wordt er een show opgevoerd die naar mijn idee kort is,maar wel leuk.
Het is vrij duur, maar wij vonden het zeker de moeite waard. Je moet het ver van te voren boeken, daar het het meest populaire character dining restaurant is in disney. Telefonisch reserveren en betalen met credit card.

Akershus Royal Banquet Hall:
Gelegen in Epcotcenter en wel in Noorwegen. Leuk restaurant, waarbij je kunt kiezen uit verschillende hoofdgerechten. Het voorgerecht kun je zelf halen aan het lopend buffet. Tijdens het eten komen vele bekende prinsessen voorbij waamee je op de foto kunt. Dus fototoestel of film camera niet vergeten. Als ik mij niet vergis zie je: Belle, assepoester, doornroosje, mulan, sneeuwwitje en Ariel.

Onze dochter van 5 heeft in beide restaurants ontzettend naar haar zin gehad. Ook wij ( de ouders ) hebben ons geamuseerd.
Het eten is in beide restaurants meer dan goed, waarbij het in Cinderella's Castle voortreffelijk was. Ik kan jullie beide aanraden, waarbij Cinderella wel ontzettend duur is. Ga je met een meisje er naar toe, vergeet dan beslist niet een prinsessen jurk mee te nemen. Het zijn onvergetelijke momenten.

Pascal

Michael66
25-11-06, 09:27
Een paar handiger linkjes:

http://www.kingdommagictravel.com/disneyworld/dining/character_dining.htm

http://www.wdwinfo.com/just_for_kids/dining.htm

http://www.wdwplanner.com/characterdining.htm

disney
08-02-07, 19:28
We hebben vandaag gereserveerd voor lunch in Cinderella's castle een keer ontbijt in Akershus (Epcot) en een keer ontbijt in Restaurantosaurus in AK. We hebben er nu al enorm veel zin in!
Wel een tip voor als je dit wilt doen, wacht niet te lang, de mevrouw waar wij reserveerden keer eerst per ongeluk in april, en dan hadden die dagen al niet meer gekund, vooral Cinderella's Castle schijnt heel snel vol te zijn.
Groetjes,
Hester

Njit
19-06-07, 19:48
Zie hier een overzicht: http://www.allearsnet.com/din/cbchar.htm
Ontbijten met Knabbel en Babbel (Chip and Dale) kan bij Chef Mickeys (Contemporary Resort)

http://www.allearsnet.com/din/cmchip.jpg

Mickey99
19-06-07, 21:50
Wij hebben op 30 april gegeten bij Chef Mickey's maar Knabbel en Babbel waren daar niet meer. Voorheen waren ze er altijd maar afgelopen keer dus niet meer. Wij vroegen het nog aan de serveerster maar die gaf niet echt een duidelijk antwoord: They are gone.....

Ik weet dat er een restaurant is in Epcot (The Garden Grill) waar ze wel zijn maar of je daar ook kan ontbijten? In ieder geval wel lunchen en dineren.

.

Njit
19-06-07, 21:52
Ik weet dat er een restaurant is in Epcot (The Garden Grill) waar ze wel zijn maar of je daar ook kan ontbijten? In ieder geval wel lunchen en dineren.

Volgens het overzicht van AllEars is het alleen Lunch en Diner.

flubberke
24-06-07, 01:38
Wij zouden ook graag een dag gaan eten in Cinderella's castle en reserveren, wat is het beste, lunch, dinner of breakfast?
Iemand ervaring?

FrankS
24-06-07, 09:42
Als je ontbijt wil, dan moet je exact 180 dagen tevoren aan de lijn hangen want die zijn meestal binnen 15 minuten "uitverkocht". Lunch en dinner gaat wat langer mee.

pascalbrouwers
24-06-07, 13:45
Ik denk dat alledrie leuk is. Wij hebben vorig jaar Diner gedaan.
Eten was zeer goed. Leuke show. Foto's van cinderella waren inclusief.

Cinderella's Castle = 1 vd favoriete lokaties om te gaan eten.
Als je toch weet dat je er heen wilt, bel dan zo vlug mogelijk.

Dit jaar wilden we het ontbijt daar doen, was echter al heel snel vol geboekt....... dus pech gehad. Wij hebben toen chef mickey gedaan = ook heel leuk. Maar totaal anders

Groet,
Pascal

FrankS
26-06-07, 21:45
Crystal Palace heeft een erg lekker buffet. De characters zijn "playful". Een aanrader!

Cinderella's Royal Table hebben we 1x gedaan en dat viel toen tegen, maar dat kan toeval zijn geweest.

esther-disney
28-07-07, 23:51
moet je echt al van tevoren alles reserveren voor alle restaurants in de parken?
wij gaan in januari, dus minder druk, dus zouden we dan ook gewoon op de dag zelf iets leuks s'ochtends kunnen boeken?
met uitzondering natuurlijk op cinderella castle, want dat moet echte een tijd van tevoren.

Esther

Eric
29-07-07, 00:19
De meeste restaurants hebben in januari zat plek, voorla als je een beetje tussen de etenstijden doorgaat.
Voor de character meals zou ik voor de zekerheid wel reserveren.
Eric

cybertal
31-07-07, 17:17
Hallo,

Wij hebben ook een diner buffet gehad in Crystal Palace.
Was heel lekker. We hadden geluk want ik ben 's morgens pas gaan reservern en we konden om 9 u 's avonds terecht.
Verder hebben we onbijt buffet gehad bij Chef Mickey in Contemporary Resort in Disney. Dat was dus super. Heel lekker gegeten en natuurlijk waren er onze favorieten.
Mickey, Minnie, Donald, Pluto en Goofy. Dit heb ik wel al 2 maanden vante voren gereserveerd!
Al met al, blijft het leuk eten met Disney figuren ook voor ons "grote Kids"!!!!

Groetjes,
Chantal

CorrineJ
17-10-07, 12:45
Is iemand van jullie nog recent bij Chef Mickey geweest?
En waren Knabbel en Babbel daar ook?

Wij willen in mei graag een character diner doen waar o.a. Knabbel en Babbel bij zijn. Nu heb ik op verschillende sites gezocht waar Knabbel en Babbel zullen zijn en volgens de ene zouden ze hier ook zijn maar volgens andere sites weer niet.

Kan iemand mij aan deze informatie helpen?

Groetjes,
Corrine

bluedolph1n
17-10-07, 13:49
Wat ik heb begrepen van zowel Dreams Unlimited waar ik geboekt heb, en op Disboards, zijn Knabbel en Babbel niet meer bij Chef Mickeys. Mij werd aangeraden om of Garden Grill te boeken ( lunch en diner) of Cape May ( ontbijt) en als ik het goed heb ook Liberty Tree Tavern, daar zouden ze ook zijn. Wij gaan in mei nog wel Chef Mickeys doen voor diner, en Cape May voor ontbijt.Garden Grill twijfelen we nog over. Ik heb overigens over de Garden Grill wat negatievere geluiden gehoord over het eten, de interactie met de figuren zou wel geweldig zijn. Maar ja, dat is dus van horen zeggen, je moet het toch altijd zelf ervaren vind ik.
Bij Fort Wilderness is overigens 's avonds een Camp Fire sing a long, waar Knabbel en Babbel ook bij aanwezig zijn, dit kun je gratis bezoeken. ( zingen bij kampvuur en later wordt er nog een film vertoond)

Groetjes, Sandra

CorrineJ
17-10-07, 15:05
Die avond bij Fort Wilderness kun je daar ook naar toe als je niet in een Disney hotel slaapt?
Want dit lijkt me wel heel leuk maar we slapen in de Spring Hill Suites.

Groetjes Corrine

Dr. Phlox
05-02-08, 21:07
Even terug naar het topic ;)

Er wordt veel geschreven over : diner in Cinderella's Castle. Gaat dat over de onderstaande info? En komen de characters ook aan je tafel voor foto's of moetje blijven zitten tijdens het eten en dat de foto's dan bij binnenkomst worden gemaakt. Kan je ook zelf een tijd aangeven of zijn het vaste tijden (tussen ?? en ??) Wil namelijk gaan boeken voor eind Juli [-o<

Grz
Ton



http://www.kingdommagictravel.com/images/disney/theme_parks/magic_kingdom/Cinderella's_Surprise_250.jpgCinderella's Royal Table Breakfast and lunch offer a Princess dining experience from a set menu. Dinner will now also feature a set menu with a shared appetizer plate and 4 to 5 set plate options for the entree plus a dessert. While dinner will not feature character dining, the Fairy Godmother will appear in the dining room to lead celebrations.
Upon arrival for breakfast, lunch or dinner, Guests will experience a photo opportunity in the castle lobby and then proceed to the dining room where Disney princesses or Fairy Godmother will mingle among the tables and greet Guests. A imaging package of their photo will be delivered to Guests at their table. The imaging package includes four - 4x6 prints, one - 6x8 print, and one - 6x8 print of Cinderella's Castle - all in a Cinderella themed photo holder. In addition, dinner Guests will also receive an exclusive lithograph.
The new pricing for these experiences is as follows:

Meal
Guests ages 10 and up
Guests ages 3 to 9
Breakfast
$31.99 plus tax
$21.99 plus tax
Lunch
$33.99 plus tax
$22.99 plus tax
Dinner
$39.99 plus tax
$24.99 plus tax

Full payment will be required at the time of booking for all reservations at this location on or after February 1, 2006.

pascalbrouwers
07-02-08, 11:22
En komen de characters ook aan je tafel voor foto's of moetje blijven zitten tijdens het eten en dat de foto's dan bij binnenkomst worden gemaakt.

Hier nog een foto gemaakt bij binnenkomst in het kasteel
http://img524.imageshack.us/img524/1353/img0073zv3.th.jpg (http://img524.imageshack.us/my.php?image=img0073zv3.jpg)

greetz,
Pascal

Njit
07-02-08, 16:10
Maar is Cinderella's Royal Table hetzelfde als Cinderella's Castle??

Zie hier: http://disneyworld.disney.go.com/wdw/dining/diningDetail?id=CinderellasRoyalTableDiningPage&bhcp=1

Make your once-upon-a-time dreams come true and dine in the one and only Cinderella Castle. Cinderella invites you into the glorious private dining hall of her castle for a storybook meal. Meet characters from Disney's Royal Family at the all-you-care-to-eat Once Upon a Time Breakfast or the customized prix fixe menu offered at the Fairytale Lunch.

Dr. Phlox
14-02-08, 15:33
Heb de stoute schoenen aan getrokken en gebeld naar 001 407 939 3463
Een hele lieve mevrouw gesproken. Maar klopt het dat je alleen een confermationnummer krijgt wat je op de dag zelf moet doorgeven?? Krijg niets thuis gestuurd.

pascalbrouwers
14-02-08, 21:02
klopt helemaal Alleen een confermationumber. Goed noteren, anders kom je er waarschijnlijk niet in. Je krijgt niets thuis gestuurd.

Groet,
Pascal

Dr. Phlox
14-02-08, 21:38
Bedankt Pascal,
Sta op je CC afschrift dan geen referentie? We gaan al een paar dagen eerder naar het park en kunnen dan alles op ons gemak navragen en bekijken.
Grz
Ton

pascalbrouwers
14-02-08, 21:44
Niet dat ik weet. Heb dat nooit gecontroleerd. Let op bij de meeste restaurants moet je ter plekke betalen, en niet vooraf. Bij Cinderella's Castle moet je wel op voorhand betalen. Dit wordt dan ook meteen van je CC afgeschreven. Gewoon het nummer meenemen.

Ik zorg altijd dat ik dit nummer dubbel bij mij heb. 1 voor mij, en 1 voor mijn vrouw. Stel je voor dat je het verliest [-X. Oh ja ik heb ook altijd kopieen op mijn pda en laptop staan :oops:.

Greetz,
Pascal

ps, Chef mickey is ook heel leuk om te doen.

Marjol
10-05-08, 21:54
Wij hebben bij onze drie table service dinners geen reserveringsnummer hoeven opnoemen, alleen de gereserveerde tijd en naam was genoeg.

Crystal Palace was ons enige character dinner, maar zeker een aanrader. Lekker buffet en leuke interactie met Pooh, Tigger, Eeyore en Piglet!

Sabine_1979
11-08-08, 20:23
Nog even een vraagje: als je ter plaatse een reservering maakt voor een character meal (mits natuurlijk nog beschikbaar) en je maakt gebruik van het dining plan, moet je dan ook alsnog je creditcardgegevens achterlaten?

groetjes

FrankS
12-08-08, 08:27
Nee. Maar ze vragen wel om je resort en kamernummer.

Chanti
16-02-09, 16:29
Een vraagje, kan je ook eerder dan 180 dagen van te voren reserveren? Of kan dat echt niet. Ik word namelijk een tikkeltje neurotisch als ik overal lees dat binnen 15 minuten de helft is volgeboekt. Wij gaan in December pas naar Disney toe (tussen Thanksgiving en kerst) en ik wil graag een aantal character dinners met mijn dochtertje gaan doen.

Ik baal ook dat ze geen online reserveringen doen zeg, een van de "moms" op de mom panel had gezegd dat ze daar eind 2008 misschien verandering in wilden brengen, maar dat is dus niet het geval zo ver ik weet.

Njit
16-02-09, 16:36
180 dagen? Het is tegenwoordig maar 90 dagen:

http://disneyworld.disney.go.com/dining/

cloggie68
16-02-09, 17:33
Tuurlijk mag je dat vragen maar ik moet het zelf eerst even opzoeken omdat de prijs nog niet eens zo relevant is (je betaalt pas ter plekke).

Tusker House (animal kingdom) Donalds Safari Breakfast
Guests 10 and up $18.99, guests 3 - 9 are $10.99

Crystal Palace (Magic Kingdom) Lunch Winnie the Pooh & friends
Guests 10 and up $20,99 , 3-9 are $11.99

Marjol
20-02-09, 18:29
In Crystal Palace zijn wij vorig jaar ook geweest, ik vond het erg leuk. Wel met characters trouwens, Pooh & friends :)

Hier (http://www.marjolengerbert.nl/index.php?page=dag-12-backstage-magic-tour-magic-kingdom) staan wat foto's.

Hollywood & Vine heb ik geen ervaring mee.

Overigens is drinken nooit duur in Amerika, je krijgt altijd gratis refills... zolang je maar geen alcohol gaat drinken ;)

FrankS
16-03-09, 13:59
Als je ontbijt in Cinderella's Royal Table wil reserveren, dan moet je er direct bij het openen van de call-desk bij zijn; die plaatsen zijn elke dag binnen een paar minuten uitverkocht.

Chanti
11-05-09, 11:36
Als je ontbijt in Cinderella's Royal Table wil reserveren, dan moet je er direct bij het openen van de call-desk bij zijn; die plaatsen zijn elke dag binnen een paar minuten uitverkocht.

Volgens mij is dat het voordeel als je in een Disney hotel logeert, dan mag je gelijk voor 10 dagen reserveren toch? Dan heb je dat probleem niet?

fitnessmouse
12-05-09, 13:07
Het is misschien ook handig als je kunt inschatten (als je met kinderen gaat) hoe zij erop reageren. Wij schaamden ons dood in elk restaurant toen onze lieftallige dochter (3.5 jr) het hele restaurant bij elkaar schreewde om help bij het zien van een character. We hebben het 3 keer geprobeerd en toen hebben we de rest van de character meals maar afgezegd

Chanti
13-05-09, 23:49
Het helpt als je ziet hoe je kind reageert op characters in bijvoorbeeld Nederlandse attracties. Onze dochter was een jaar geleden nog doodsbang voor Bert en Ernie en nu hangt ze ze om de nek ;)

cloggie68
30-06-09, 23:33
Voor wie een restaurant wil reserveren in WDW, dat kan sinds 16 juni ook online (bellen kan ook nog natuurlijk): disney dining (http://disneyworld.disney.go.com/dining/)

FrankS
02-07-09, 00:44
Voor wie een restaurant wil reserveren in WDW, dat kan sinds 16 juni ook online (bellen kan ook nog natuurlijk): disney dining (http://disneyworld.disney.go.com/dining/)

Ja- en de ellende is hierdoor niet te overzien. Toen je alleen nog kon bellen, werd het wat lastig om dubbele reserveringen (in meerdere restaurants op hetzelfde moment) te plaatsen. Dan ging de operator toch wel vragen stellen over het hoe en waarom. Het online systeem accepteert dit probleemloos, waardoor veel (planningszieke) mensen het systeem hebben overladen met reserveringen en diverse opties voor dezelfde dag hebben. Met als gevolg dat de restaurants nu overbooked zijn - en de no-shows zullen veel hoger zijn dan in het verleden.

cloggie68
02-07-09, 23:54
Ja dat geloof ik graag...maar toch denk ik dat het op zich wel handig kan werken, je ziet ook gelijk welke andere 'opties' er zijn (andere tijden en dagen), dit geeft het systeem aan als 'suggestion'. Dat leek met toch handig plus dat het bellen naar de States toch voor veel mensen een drempel kan zijn.

disney fan
26-07-09, 10:04
Misschien een gekke vraag maar kun je ook een Character lunch reserveren als je niet in een WDW hotel zit?

Weet iemand waar je een leuke Character lunch kunt doen?
Wil wel heel graag dat Mickey er is.

Had ooit wat gezien in Epcot (dacht in the Land maar weet dit niet zeker)
Kun je daar leuk lunchen of is dat alleen Diner?

Het gaat ons echt om een luch met Disney figuren.
Iemand leuke tips?

Michael66
26-07-09, 14:41
Ja, je kunt zo'n lunch doen, dat is niet afhankelijk van je verblijfplaats.

Voor de leuk(st)e plaatsen: Lees dit topic een helemaal door, er staan een heleboel tips in.

cloggie68
13-08-09, 13:44
Rond 1 november komt er een verandering (volgens AllEars) in het reserveringssysteem. Eerst was het 180 dagen van te voren, vorig jaar is het gewijzigd naar 90 dagen.

Vanaf 1 november kun je weer 180 dagen van te voren gaan reserveren, dus je moet op tijd gaan reserveren als je ergens binnen Disney wilt gaan eten.

FrankS
13-08-09, 14:48
Volgens mij gaat dit al op 27 oktober in.

cloggie68
13-08-09, 15:41
Waarschijnlijk wel ja, er werd alleen gediscussieerd op TGM of dit (weer?) een gefaseerde doorvoering zou worden...men voorziet nogal een 'rush' op reserveringen natuurlijk (zeker omdat dan ineens Spring Break binnen de 180 dagen grens gaat vallen).

Chanti
04-09-09, 18:40
poeh hé, gisteren hebben we een aantal dingen gereserveerd en dat is best een gedoe zeg.

Ik probeerde voor onze eerste dag Chef Mickey te reserveren en die was al vol. Just my luck is ons hotel in 2 fases gereserveerd, dus ik mag 9 september nog een keer proberen. Maar jeetje zeg... van de telefoon rekening alleen zou ik een avondje kunnen eten denk ik ;)

FrankS
05-09-09, 04:54
Het online reserveren heeft al voor flink wat uitwassen gezorgd. Gisteren hadden we een character breakfast in Crystal Palace; voor ons checkte een man in, hij had online gereserveerd. Het was ongeveer kwart over 9 en hij had 3 reserveringen gemaakt; 1 om 9.15 uur, 1 om 9.30 uur en 1 om 9.45 uur. Hij zei vrolijk dat de reservering van 9.15 en die van 9.45 uur mochten vervallen, want die had hij alleen maar gemaakt om zijn opties open te houden... Zo schijnen er heel veel reserveringen te worden gemaakt die puur als planningsoptie dienen en nooit gebruikt.

cloggie68
05-09-09, 10:54
Dat ze daar nou niks op verzinnen he?

FrankS
06-09-09, 06:29
De oplossing is heel simpel: een reservering kost $2, die je terugkrijgt als je daadwerkelijk komt.

Tinkerbell
06-09-09, 08:18
De oplossing is heel simpel: een reservering kost $2, die je terugkrijgt als je daadwerkelijk komt.



Disney News (http://www.mousemisers.com/category/disney-news/)

Disney World Dining Booking Window Moves to 180 Days (http://www.mousemisers.com/2009/disney-world-dining-booking-window-moves-to-180-days/)

08.07.09 |[/URL]
Starting October 27, 2009, Walt Disney World will move the booking window for Advanced Dining Reservations to 180 days, from the current 90 days. Walt Disney World resort guests will be able to book all dining reservations 180 days in advance of the day they check in, up to 10 days at a time. Non-Disney World Resort guest can make dining reservations 180 days in advance of their dining date. In addition to all restaurant reservations, all Disney resort venues will be 180 days as well, such as Fireworks Cruises, Tee Times and Fishing Trips. If you can make a reservation for it, you will be able to do so 180 days in advance.
Currently, some popular restaurants such as Le Cellier and Cinderella’s Royal Table are nearly impossible to find, even calling first thing 90 days in advance. This move should allow those who plan well in advance plenty of opportunity to book the reservations they want.
Starting on October 27, 2009, guests will be able to book dining reservations up until April 25, 2010.
Rumor is that at the time of the change, all dining reservations will require a credit card guarantee. No official announcement has been made, I will update this post if/when that change is announced.


Bron :[URL]http://www.mousemisers.com/ (http://www.mousemisers.com/2009/disney-world-dining-booking-window-moves-to-180-days/#comments)

cloggie68
06-09-09, 09:32
Als je je CC moet geven bij reservering is het wel afgelopen met die onzin....

Tinkerbell
06-09-09, 09:41
@ Cloggie68.
Gewoon 20 dollar per reservering rekenen.

cloggie68
06-09-09, 09:57
Ook prima, als we maar van die spookreserveringen afzijn zodat iedereen een kans maakt.

S@skia
09-09-09, 18:38
We zijn gaan eten in het Akershus in Epcot en vonden dit een aanrader. Het aantal prinsessen is afhankelijk van het aantal reserveringen en zullen er 4 tot 6 zijn. Wij heben 5 prinsessen gezien (wij vinden het ook de top 5 van prinsessen) zijnde: Belle, Assepoester, Doornroosje, Sneeuwwitje en de favoriet van onze dochter Ariel.

Het is niet goedkoop maar daar staat tegenover dat de kwaliteit van het eten zeer goed is en absoluut genoeg. Ook nemen de prinsessen heel veel tijd per tafel (in ieder geval toen wij er waren). Je krijgt een aantal foto's die worden gemaakt bij binnenkomst met één van de prinsessen cadeau.

Chanti
11-09-09, 17:08
wij gaan 3 weken naar disney en hebben echt een heel rijtje character maaltijden gereserveerd. We hebben nog nooit een character maal gedaan, dus het is helemaal nieuw voor ons :)

We hebben (verspreid over onze vakantie) ontbijt en diner bij Chef Mickey's, diner bij Akershus, Cinderella's royal table, ontbijt en diner bij 1900 Park Fare, Donalds Safari breakfast, lunch at the crystal palace, ontbijt bij Ohana's en Chip and Dale's Garden grill. (Een behoorlijke lijst dus zoals je kan zien)

Ik ben ook zo benieuwd hoe onze dochter het gaat vinden. Ik hoor dat de meesten zo leuk zijn, dat er zelfs mensen zonder kinderen naar toe gaan. Het lijkt me echt leuk allemaal.

Wel een gedoe om te reserveren zeg!!

pascalbrouwers
11-09-09, 17:12
We hebben (verspreid over onze vakantie) ontbijt en diner bij Chef Mickey's, diner bij Akershus, Cinderella's royal table, ontbijt en diner bij 1900 Park Fare, Donalds Safari breakfast, lunch at the crystal palace, ontbijt bij Ohana's en Chip and Dale's Garden grill. (Een behoorlijke lijst dus zoals je kan zien)


WOW je hebt bijna alle character dining restaurants geboekt.
straks ben jij hier de echte expert :D

Geniet er maar van.
ik vond het ieder geval altijd heel erg leuk.

Pascal

Chanti
13-09-09, 11:00
Ik weet dat er een characterdining topic is, maar ik zou graag weten wat de favoriete character restaurants zijn van de mensen. Ik heb nog nooit een character dinner, lunch of breakfast gedaan en we hebben er nu een hele boel op onze lijst staan.

Wat zijn jullie ervaringen en welke zijn de leukste?? :-({|=

Chanti
13-09-09, 11:02
WOW je hebt bijna alle character dining restaurants geboekt.
straks ben jij hier de echte expert :D

Geniet er maar van.
ik vond het ieder geval altijd heel erg leuk.

Pascal

hahaha, ik voelde me mentaal ook lichtelijk onstabiel toen ik het aan het boeken was. Nu maar hopen dat mijn dochter het zo leuk vindt als ik denk dat ze het vindt... die heeft erg veel geluk gehad met een oma en een moeder die niet konden kiezen (arme paps) :-\"

cloggie68
13-09-09, 17:35
Wij hebben er 2 gedaan de laatste keer, ontbijt (Tusker House in AK) en lunch (op mijn verjaardag) in Crystal Palace, met Pooh. Ik vond het allebei wel ok maar niet echt 'a dream come true'. Tusker House zit je aardig opeengepakt, alles gaat redelijk snel voorbij omdat wij voor rope drop (9 uur) weer buiten wilden staan, net zoals bijna iedereen. Crystal Palace was lunch en ik denk dat we een ongelukkig moment hadden want er stonden megalange rijen bij het buffet, waardoor we niet samen konden eten. Meestal gaat een van ons eerst met de kids en daarna de ander even langs het buffet. Even teruggaan om nog wat te halen kon hierdoor ook niet. Toen we net weg wilden gaan kreeg ik nog 'snel' even een cupcake en kaart voor mijn verjaardag. De characters gingen snel van tafel naar tafel en er wordt een duidelijke 'routing' aangegeven, je dient dan ook gewoon aan je tafel te wachten. Volgend jaar doen we geen character meals meer... we vonden het minder leuk dan in Parijs, misschien toeval maar daar was het allemaal een stuk rustiger en leuker voor ons.

shockblade
13-09-09, 20:00
Het verschilt natuurlijk al naar gelang wat men zoekt. Voorkeuren voor soorten eten en karakters kunnen een invloed spelen. Dat gezegd hebbende, mijn voorkeur gaat uit naar Akershuys en het ontbijt in Tusker House.

Waarom? Akershuys is een goede combinatie van lekker eten en de prinsessen maar dan op een relaxtere manier dan bij Cinderella's Royal Table en meer prinsessen in 1 klap.

Tusker House vanwege de grote namen; Donald, Goofy en consorten in safari-outfit. Uitgebreid ontbijtbuffet en als je de laatst mogelijke tijd om ontbijt te reserveren neemt, dan sla je 2 vliegen in 1 klap. Je betaald ontbijtbedragen, ontmoet de karakters -die vaak meer tijd voor je kunnen nemen op het einde- en kunt vervolgens nog even leuk meeprikken van het lunchaanbod, waar ook een aantal zeer lekkere keuzes tussen zitten. Bovendien is het niet zo'n kippenhok zoals bijv. Chef Mickey's.

Chanti
25-09-09, 21:35
Dat lees ik idd vaker dat Chef Mickey's een kippenhok is. Hij staat bij ons wel op de lijst. Op de foto's krijg je die indruk dus helemaal niet. Ik weet nog dat ik als klein kind in de monorail reed door the Contemporary resort en dat ik het zo bijzonder vond om die mensen daar beneden te zien. Het zal wel anders zijn als je daadwerkelijk beneden zit.

Ik moet zeggen dat ik ook wel benieuwd ben naar 1900 Park Fair. Ben vooral benieuwd naar Anastasia en Drizzella (zal het wel verkeerd geschreven hebben) zijn. Ik ben sowieso nieuwsgierig naar de character dinners.

Akershus en Tuskerhouse staan alletwee op ons lijstje (hebben al ADR's) dus ik ben benieuwd!!

Chanti
25-09-09, 21:36
Zo en ik zie ineens mijn afgrijselijke "denglish-spelling" van het woord favoriet (favourite (uk spelling) / favoriet) Ik schaam mij diep...

corrus
26-09-09, 00:17
Dat lees ik idd vaker dat Chef Mickey's een kippenhok is. Ik moet zeggen dat ik ook wel benieuwd ben naar 1900 Park Fair. Ben vooral benieuwd naar Anastasia en Drizzella (zal het wel verkeerd geschreven hebben) zijn. Ik ben sowieso nieuwsgierig naar de character dinners.

Chef Mickey's is niet groot, maar om het nu meteen een kippenhok te noemen vind ik heel overdreven hoor. wij hebben het er zeer naar ons zin gehad... (wij hebben er een zeer uitgebreid ontbeten).


Akershus en Tuskerhouse staan alletwee op ons lijstje

Tuskerhouse vonden wij zeer goed, maar Akerhus is niets meer. (vergeleken bij een paar jaar terug)
Er zijn best wel genoeg characters maar de menukeuze ind ik helemaal niets... tot een paar jaar geleden was het menu heel erg uitgebreid, maar tegenwoordig vind ik het heel matig en klein.

Chanti
26-09-09, 00:43
Het is grappig hoe de meningen zo verdeeld zijn over de character dinners. Wat de een absoluut aanraadt vindt de ander niets, terwijl waar de ander lyrisch over is, raadt de een beslist weer af ;)

Wij gaan echt een belachelijk aantal van die character dinners doen (leek me een leuk alternatief dan met een ongeduldige peuter in de rij gaan staan wachten op een handtekening) Dus ik ben benieuwd met wie we het eens zijn *grijns*

cloggie68
26-09-09, 12:26
Wij zouden het ook niet zo snel meer doen. We hadden hele leuke ervaringen in Parijs bij Café Mickey en Lucky Nugget Saloon. Hiermee vergeleken vonden we het in Florida veel massaler (Pooh & friends) en onpersoonlijker (Tusker House). Het eten was op zich prima hoor maar we vonden de sfeer gewoon minder en de characters hadden ook weinig tijd.

stephanie84
12-11-09, 16:44
me zusje en ik zijn dit jaar voor het eerst naar wdw geweest en echt een geweldige tijd gehad. volgend jaar gaan we weer maar nu nemen we onze ouders mee zijn dan 25 jaar getrouwd. we hebben een villa gehuurd maar willen wel graag bij chef mickey ontbijten kan je dan ook gewoon van buiten af reserveren? heb het dit jaar niet gedaan maar vond het eigenlijk wel zonde. dus volgend jaar doen we het goed, maar ja hoe gaat dat dan in zijn werk?

als jullie me willen helpen alvast bedankt

cloggie68
12-11-09, 18:15
Ja dat kan, ik heb het net gisteren zelf gereserveerd. Je kunt Disney bellen maar je kunt ook via de Disney site (http://disneyworld.disney.go.com/resorts/bay-lake-tower-at-contemporary/dining/chef-mickeys/reservations/) reserveren. Wachten tot 180 dagen van te voren en invullen maar. Je hoeft niet aan te betalen en ook geen creditcardgegevens achter te laten.

stephanie84
12-11-09, 22:39
ik zat dit jaar in een disney hotel en we moesten ons pasje laten zien voor we het terrein op mochten ik weet niet of dat ook bij contemperary is?

cloggie68
12-11-09, 23:11
Met een print van je reservering of het nummer (als je telefonisch hebt gereserveerd) mag je volgens mij parkeren!

Tinkerbell
13-11-09, 08:37
Je mag met een reservering drie uur parkeren.
Daarna loop je het risico dat de auto weggesleept wordt. Ik lees op diverse Disney fora dat Disney deze regel steeds meer en strikter gaat toepassen, zeker bij de monorail resorts.
Neem in ieder geval een afschrift van je reservering mee voor alle zekerheid.

stephanie84
14-11-09, 22:06
hey bedankt voor jullie info hier kan ik zeker wat mee.

Ellen1978
08-10-10, 14:41
Hallo,

Waar is het het interessantste om een boeking te maken voor een maaltijd met de Disney-figuren. Liefst zeker de figuren zoals micky, pluto enz.

Ik ben van plan om naar animal kingdom te gaan en misschien ook de studio's.

In Parijs kan je in café mickey gaan eten en dat vond ik leuk. Dat was dan gewoon in de village. Is dat in Orlando ook?

Grtjs,
Ellen

[verwijderd]
08-10-10, 15:14
Ik heb het zelf nog nooit gedaan maar hier is een heel topic welke over eten met de karakters gaat.

http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=2565&highlight=cafe+mickey

<<Moderator Michael66: Daar heb ik de vraag dan ook aan toegevoegd.>>

au3
08-10-10, 15:41
Beste Ellen,

wij hebben een paar keer ontbeten in Crystal Palace (gelegen in Magic Kingdom) met Pooh & Friends, wat wij (en vooral de kids) erg leuk vonden.
Afgelopen jaar voor het eerst ontbijt bij Chef Mickey in het Contemporary Resort voor de verjaardag van ons zoontje. En dat beviel ons erg goed, buffet prima, veel characters (Mickey, Minnie, Goofy, Pluto, Donald) en een broche en taartje voor de jarige job. Je kunt gratis parkeren bij het hotel en hoeft er dus geen park voor op.
Telkens telefonisch geboekt bij WDW-DINE.

Groetjes,
Audrey

Tinkerbell
09-10-10, 10:47
. Je kunt gratis parkeren bij het hotel en hoeft er dus geen park voor op.
Groetjes,
Audrey
Toch nog maar een keer waarschuwen en vooral voor de parking van het Contemporary.
Relatief kleine parking en vaak misbruikt om gratis te parkeren en dan naar Mk te gaan.
De guards controleren wel degelijk en schrijven met krijt de tijd op de banden. Je krijgt een drie uren pas en daarna loop je het risico je auto ergens met een torenhoge boete op te gaan halen in Orlando.

au3
09-10-10, 12:03
@Tinkerbell: misschien dat dat veranderd is, maar afgelopen mei, controleerden ze helemaal nix. Ze vroegen waar komt u voor?, mogen wij paspoort zien? en we konden parkeren. Geen pasje gezien/gekregen.
Net als bij Grand Floridian overigens. Ik verbaasde me erover hoe makkelijk dat beide keren ging!

Groet,
Audrey

Tinkerbell
09-10-10, 12:35
Nee dat is altijd al geweest en de regels worden gewoon aangescherpt.
Drie uur parkeren met toestemming is normaal maar daarna loop je gewoon het risico afgesleept te worden. Uiteraard is dit iets wat je helemaal voor jezelf moet beslissen. :D Je kunt ook kiezen voor valet parking en dan sta je gewoon betaald en safe voor de gehele dag. Dit kost wel een paar dollar natuurlijk.

Per 1 oktober zijn er trouwens meer regels veranderd/ aangescherpt. Zo krijgen rolstoelen geen voorrang meer bij het instappen van de Disney bussen en je kunnen ze ook niet meer ongelimiteerd personen meenemen in de bus.Dit laatste was altijd al maar nu wordt er gewoon op gelet.

Chanti
09-10-10, 22:50
Ellen, ik kan je de garden grill aanraden als je van Mickey en Pluto houdt! Ook chip and dale zijn aanwezig (ik kan me even niet bedenken wie nr 5 is) Garden Grill was een van onze favorieten vorig jaar en vooral van de "Mickey" etentjes. Het is wat kleiner en dus hebben de characters heel veel tijd voor je. Ik denk dat wij alle characters misschien wel drie keer langs hebben zien komen, mijn dochter was helemaal in haar nopjes.

Chef Mickey's vond ik wat minder. Het eten was erg lekker, maar de characters kwamen echt alleen even in het boekje schrijven, foto maken en renden daarna snel weer door. Garden Grill namen ze echt de tijd. Dale zat op een gegeven moment te kleuren met Elora.

Als je dochters hebt of zelf van prinsessen houdt kan ik je ook heel erg het diner bij 1900 Park Fare aanraden. De stiefzussen van Assepoester zijn hillarisch en het eten was ook erg lekker. Het ontbijt is daar trouwens ook geweldig, met pooh, tigger, alice in wonderland, mary poppins en onze favoriet: the mad hatter!

Nog een prinsessen aanrader is Akershus! Grotere variatie van prinsessen die ook wel redelijk de tijd namen voor de kids.

Chrystal Palace was leuk en lekker, maar ook ietsjes gehaast toen wij er waren (niet zo erg als Chef Mickey's, Donalds breakfast safari of Cinderella's Royal table) Sommige restaurants lijken wel een soort fabriekswerk en al is het eten erg lekker, vond ik het soms best jammer hoe de characters van hot naar her renden. Maar ja wij hebben er vorig jaar ook erg veel gedaan en daar word je ook wel wat kritischer van ;)

Ellen1978
10-10-10, 15:59
garden grill is gelegen in epcot als ik het goed gelezen heb?
moet je eigenlijk in een hotel van disney verblijven om zo'n ontbijt te kunnen boeken of mag je ook ergens anders verblijven?

Tinkerbell
10-10-10, 16:24
Iedereen kan zo'n ontbijt boeken. Het enige wat je wel nodig hebt is een geldig park entree kaartje. Als je in een resort wilt ontbijten is dit natuurlijk niet nodig.

Michael66
19-07-11, 11:35
Vandaag bij Groupon een zeer uitzonderlijke aanbieding voor Character Dining in het Swan Resort. Voor slechts $18!! Zie http://floridaforum.nl/showpost.php?p=150758&postcount=159

Een dergelijke aanbieding (via Groupon of andere kortingssite) van Disney heb ik nog niet eerder gezien. Misschien dat het scheelt dat het Swan Resort geen officieel Disney Resort is. Maar het blijft uiteraard leuk om met Disney-figuren te dineren!

Ritchie
27-01-13, 11:53
Ik weet niet of ik hier de deze vraag kan stellen.
Ik kreeg deze vraag buiten dit forum om, en weet er zelf geen antwoord op:

"Vraagje!
Vorig jaar kon ik zonder problemen op de WDW website reservaties doen voor verschillende restaurants (met de figuren).Maar wanneer ik dat nu probeer vraagt hij een USA telefoonnummer??Doe ik iets verkeerd of zijn de regels verandert??
Dank op voorhand voor de hulp"

Tinkerbell
27-01-13, 12:43
Ik heb begin januari al mijn reserveringen kunnen maken met mijn gewone telefoonnummer.
Echter sinds de nieuwe Disney site in de lucht is gaat letterlijk alles verkeerd. Ik moet nog een reservering maken en zal eens kijken hoe en wat en het dan laten weten hier.
Wat ik wel weet is dat sommige restaurants het telefoonnummer ook echt gebruiken.
We eten wel eens bij V&A en krijgen dan zo'n weekje van te voren een telefoontje met de vraag of we weten dat formele kleding een vereiste is. Wij weten dat en slepen dus een complete officiële outfit de oceaan over. Geen jasje dasje geen toegang.

Mushu
27-01-13, 13:24
Klopt, ik moest ook een telefoonnummer invoeren en het Nederlandse nummer pakt de site niet. Ik heb het telefoonnummer van ons hotel ingevoerd en dat werkte goed. Ik ben nooit gebeld door Disney en als ik telefonisch of bij het restaurant zelf een reservering deed, dan noteerde ze ook geen telefoonnummer als ik ze vertelde dat ik een buitenlands nummer had en waarschijnlijk niet bereikbaar zou zijn.