PDA

Bekijk Volledige Versie : [Reisverslag] Daan: Orlando pretparktrip, november 2006



Daan
15-11-06, 09:14
Nou, zal ik ook maar een stukje schrijven over mn ervaringen 8-)

2 november


dit was dus de dag. Wekker om 6 uur, 7 uur met de trein naar schiphol (zonder vertraging!!). Inchecken ging allemaal prima, totdat we de instapkaarten kregen. Nou ja, ik kreeg die van mij, de vriend die mee was kreeg 1 instapkaart zonder stoelnummer. Foutje bedankt. De mevrouw van KLM heeft dat in een paar minuutjes voor ons geregeld. 2 instapkaarte, zodat we wat tijd kunnen winnen in Detroit. Want ja, we hebben maar 1 uur en 45 minuten om over te stappen. Gelukkig heeft het vliegtuig naar Detroit geen vertraging. Na 9 uurtjes vliegen (met lekker veel turbulentie, dus we zijn al voorbereid op alle achtbanen die gaan komen) komen we aan. En ja, daar begint de fun. Vanaf t landen tot aan de gate hebben ze 20 minuten nodig. Sneeuw in Detroit!! Maar goed, we hebben nog tijd....

Douane. Okee, even kijken wat de snelste rij is. Volgens mij hadden ze allemaal een off-day want echt snel liep het allemaal niet. En dan weet ik niet eens of ik wel naar binnen gelaten ga worden (ik was dus vergeten mn visa waiver in te leveren de vorige keer). Na zoŽn 30 minuten waren we door de douane heen. En ja, ik werd ook binnen gelaten :-\" Gelukkig waren de koffers ook al op de band aanwezig, en hoefde we daar niet op te wachten. Want ja, ons vliegtuig ging al over een 50 minuten weg. En ja hoor, laat het de dag zijn dat onze koffers open moesten. En waarom? omdat er op mijn koffer de naam van mn vriendin stond. Vonden ze verdacht. Maar goed, wij met een glimlach meelopen. Wel even duidelijk gemaakt dat ons vliegtuig zo weg zou gaan. Maar daar hebben ze sch**t aan. Op hun dooie gemakje ging de koffer open, en werden alle hoekjes en gaatjes doorzocht. Ook mn kussen mocht nog extra door een scanner heen. nog 25 minuutjes, en we moeten nog door 1 keer door een douane heen. Netjes schoenen uit, riem af, om maar geen oponthoud te krijgen. En ja hoor, daar mocht de handbagage van mn reisgenoot weer open. Terwijl die net 10 minuten geleden doorgrondig doorzocht was!!! was het dan toch slimmer geweest om ons vantevoren te scheren??? Zo lang was mn baardje toch niet #-o Maar goed, 5 minuten voordat de deuren van t vliegtuig dicht gingen zaten we in t vliegtuig. Als laatste. (en dan was het nog maar de vraag of onze bagage ook t vliegtuig gehaald had. En toen stonden we een uur stil op de startbaan. Vliegtuig moest ontdooid worden, net als de 5 vliegtuigen voor ons. Om het kort te houden, 1 uur vertraging, en een vlucht van 3 uur, en we waren in Orlando. Gelukkig ging alles in Orlando wel een stuk sneller. Bagage was er redelijk snel, hertz busje stond al klaar. Dus wij naar onze huurauto. De meneer van Hertz zat ons al raar aan te kijken toen we met 3 koffers aankwamen. We hadden een compact auto besteld (type hyundai accent, dus imo ruim genoeg voor 3 koffers, al zouden er 2 op de achterbank moeten staan). Hij ons een upgrade proberen aan te smeren. Wij dat netjes genegeerd. En wat zien we als we bij onze huurauto aankomen....Een Mazda MX5....Cabrio #-o Hij zei al dat het een kleine auto was. Na veel gepas, gevloek en geduw hebben we toch maar besloten om een upgrade te nemen. Dit was de enige auto in onze klasse!!! (cabrio is zoŽn 5 klasse hoger dan de klasse die wij gereserveerd hadden). Uiteindelijk zijn we met een pontiac nogiets weggereden. Mooie, grote, luxe auto hoor. Okee, we moesten wel wat bijbetalen (ongeveer de helft van wat normaal de upgrade zou kosten) maar de auto was zn geld dubbel en dwars waard. Met het kaartje van hertz zijn we naar ons hotel gereden. Gelukkig was die makkelijk te vinden. (international drive afrijden, afslag Vineland ave eraf).
Na ingecheckt te hebben (mooie kamer hoor! fairfield-inn is aan te raden) zijn we even naar buiten gelopen om wat te eten. Een dubbele cheesburger en een diet coke later toch maar weer terug gegaan naar de hotelkamer, en gelijk in slaap gevallen. Want ja, de volgende ochtend stond de wekker al om half 8, want park 1 stond op de planning.


Okee, voordat ik verder schrijf wil ik zeggen dat alles berust op mijn (onze) mening. En, mijn reisgenoot gaat vanaf nu verder onder H.

Zaterdag 3 november:

Omdat we een druk schema hebben (teveel parken in te weinig tijd) zetten we de wekker om half 8. Na de normale ochtendrituelen zitten we rond kwart over 8 aan het ontbijt. Okee, veel stelt dat niet voor, maar genoeg voor ons. Een echt Amerikaans ontbijt, met bagles, toast, wafels!!, vooral zoetigheid voor op brood, en natuurlijk de koffie/melk/thee/sap. Om kwart voor 9 zitten we in de auto richting Seaworld. Een bekend park, want hier ben ik vorig jaar ook al geweest. Voor H. is dit allemaal nieuw. En nu begint het plezier. We hebben een auto zonder navsysteem, en de pda kreeg ik niet aan de praat. Oftewel, we zijn aangewezen op de kaart die je bij hertz krijgt, en de kaart die in het roze bonnenboekje zat. Gelukkig was de angst om te verdwalen ongegrond. Alles, maar dan ook alles was goed te vinden met die 2 kaarten. Als de ene niet kon helpen, stond het wel op de andere kaart. Gelukkig hadden we seaworld al op de rit naar het hotel gezien (op zoŽn 10 minuten van het hotel af) dus we waren er zo.
Na de gebruikelijke fotoshoot bij de gate lopen we gelijk door naar de Kraken. Want ja, we zijn hier toch voor die baantjes gekomen. Het blijft een lekkere binnenkomer. Atlantis was nieuw voor me, maar een leuke waterbaan (voor nu, vergeleken met degene die nog bleken te komen stelde deze niet zoveel voor :-\" ). En toen de beesies. Want daar draait het park toch eigenlijk om. Het blijft een mooi park. De Dolfijnenshow was niets veranderd sinds vorig jaar november. Wel leuk, maar imo teveel show en te weinig dolfijnen. En toen nog Believe. Na vorige jaar me te lopen verbijten tijdens de shamu show hoopte ik dat de Believe show leuker zou zijn. Nee, de show was prima hoor, MAAR dat %#$&!_$ gezeik over het amerikaanse leger. Daar was dus niets in veranderd!! Voor de show moest iedereen zo nodig klappen voor hun soldaatjes, en ja hoor, ook de veteranen moesten weer op staan. Ik kreeg bijna de neiging om ook te gaan staan. wat een bullsh....okee, ik hou maar op want ik merk dat ik me hier ook weer aan t opwinden ben. Verder vind ik de show wel mooier geworden. De schermen zijn zeker een goeie toevoeging, en de matching duikpakjes waren ook leuk om te zien. Rond 4 uur was het genoeg. Een drukke (qua lopen, en qua bezoekers) 1e dag. Maar het kan natuurlijk drukker! Van seaworld reden we gelijk door naar de floridamall. Superwinkelcentrum. We liepen bij JC Penny naar binnen, en we hebben daar zoŽn anderhalf uur rondgelopen (in JC that is, niet in de hele mall). Wat hou ik van die winkel. Sale, sale, sale, overal sale. Broeken van onder de 30 dollar (3 gekocht) shirts: 2 for 19 dollar (2 gekocht), onderbroeken, 30% discount (6 gekocht), sokken, petje, en toen was de megatas van JC vol. Tas droppen in de auto, want er is natuurlijk veel meer te zien daar. Eerst natuurlijk wat gegeten in de food court. Japans. Daarna nog de gebruikelijke winkels (FYE: 1 cd, 2 dvds, 2 worstelpoppetjes. Disneywinkel, M&M shop, sportwinkels, Sears, kalenderwinkeltje: 2 kalenders). Rond half 8 reden we weer terug. Nou ja, terug. Natuurlijk niet terug, want het shoppen was net begonnen. 8 uur waren we bij de volgende mall: Buena vista. En ja hoor, BINGO!: Een Converse factory store!! Een walhalla voor een converse addict als ik. De buit: 4 shirtjes, petje en nog wat prullaria. Schade voor dag 1: rond de 200 dollar. Ik hoop maar niet dat de rest van de week het net zo hard gaat, anders heb ik een probleem.....
Terug in het hotel nog wat gedronken, en dubbel gelegen om de Ali G goes USA afleveringen op HBO, en rond 11 uur in slaap gevallen.


Zaterdag 4 november:

Okee, zaterdagen zijn meestal druk, maar toch willen we naar een park toe. Gisteren is besloten dat we naar Animal Kingdom zouden gaan. Op het forum heb ik al gelezen dat de safari en de expedition everest de leukste dingen zijn, dus die zullen we maar als 1e op de planning zetten. De wekker staat weer om half 8. Na de ochtendrituelen zitten we om kwart voor 9 weer in de auto. Wat is Orlando toch heerlijk. Afslag 68 rijden we de I4 op, afslag 67 er alweer af. Reistijd < 15 minuten. Gelukkig is het (nog) niet druk. Redelijk wat autoŽs staan er al, maar qua personen valt het reuze mee. Eerst maar naar de Safari lopen. Wachtijd 10 minuten. Dat zijn de betere wachttijden. En ik kan zeggen dat het een leuke safari was. Vooral door de manier hoe het gebracht wordt door de bestuurder van de jeep. Op 1 of andere manier moeten amerikanen overal wel een happening van maken. Ik weet dat er mensen zijn die daar allegisch voor zijn, maar ik hou wel van die bombarie. Daarna gelijk doorgelopen naar de everest, om een fastpass te halen. De rij was daar al ondertussen 40 minuten geworden (rond 10 uur) Dus dan maar de fastpass voor 11/12 uur. Ik hou wel van die parken die in de natuur zitten. Veel groen om je heen geeft wel een rustige sfeer, terwijl er ondertussen redelijk wat mensen in het park rondliepen. Helaas was de wildwaterbaan dicht, maar voor de rest zijn alle attracties afgelopen. En ja, de everest is zeker de moeite waard om naar dit park te gaan. Vooralsnog in de pretparken top 10:

1) Seaworld
2) Animal Kingdom (op korte afstand van seaworld)

Rond 2 uur hadden we het park al helemaal gezien. Okee, het was druk, maar toch vielen de wachtrijen heel erg mee. De 3d show bv konden we zo naar binnen lopen, terwijl er een half uur wachttijd stond eerder op de dag. En dan heb je nog een halve dag. En wat gaat een gemiddelde amerikaan doen op een vrije zaterdagmiddag.....shoppen. Aangezien wij ons heel goed kunnen aanpassen, moesten wij dat ook maar eens gaan doen. Op de planning Beltz (nu Premium 1 outlet) en Mall at Millenia. Om kort te zijn, bagger! Bij Beltz 1 boek gekocht (10% discount) en verder niets. Mall at Millenia is een supermooie mall, maar ook een superdure mall. Niet echt mijn smaak qua winkels. En de enige leuke winkel daar (FYE) was ook nog eens superklein. Veel tijd waren we dus niet aan deze 2 malls kwijt. Aangezien er nog een stuk avond over was, en we goeie verhalen over OldTown gehoord hadden, zijn we die richting op gereden. Na wat rondrijden voor een parkeerplek (tip: parkeer bij red lobster, of tenminste iets van een kreeft restaurtantje. volop plaats). De oldtimers waren SUPER! echt hele mooie coole wagens die we daar gezien hebben. Helaas waren er een paar teveel gepimped, maar dat mag de pret niet drukken. En wat een drukte daar. HEERLIJK! iedereen in een supergoeie mood. Ik heb er nog aan gedacht om in die superswing te gaan (100 meter hoog) maar de prijs van 40 dollar heeft me tegengehouden (en mn kleine beetje hoogtevrees natuurlijk). De Dragrace zag er ook spectaculair uit. Om te zien, niet om te doen btw. Zoveel hou ik ook niet van snelheid. (in achtbanen ja, niet in autoŽs). Na wat gegeten te hebben, en wat winkeltjes bekeken te hebben, zijn we weer richting hotel terug gereden. Zondag een rustige dag gepland, maar een goeie nachtrust is altijd wel de moeite waard.

Mickey99
15-11-06, 14:21
Leuk verslag tot nu toe.

Van die niet behulpzame medewerker; klinkt bekend! Wij kwamen in mei laat aan in Miami en hadden een auto gehuurd bij Alamo. Na bijna 6 uur vertraging vanuit Nederland, een tussenstop van bijna 2 uur in Toronto uiteindelijk zeer vemoeid aangekomen in Miami.
Bij de balie van Alamo stond een aardige (dachten wij) mevrouw achter de balie. Wij hadden bij het boeken van de auto in Nederland alle verzekeringen genomen (gold pakket) maar die mevrouw zei dat we 1 verzekering misten (iets met protection of zoiets). Ze vroeg of we die alsnog wilden hebben. Na 3 x nee gezegd te hebben ging ze akkoord dat we die extra verzekering niet wilden. In het midden van deze vakantie zouden we de auto omruilen omdat we toen niet meer rond zouden trekken en daarom aan een kleinere auto genoeg hadden. Bij het omruilen pakte ik de papieren van de 1e auto en zag ik dat we uiteindelijk toch getekend hadden voor die extra verzekering van $ 6,99 per dag :twisted: ](*,) .
Bij het inleveren van de 1e auto en ophalen van de 2e auto natuurlijk aangegeven dat we gezegd hadden dat we die extra verzekering niet wilden maar diegene aan de balie zei: dan had je er maar niet voor moeten tekenen..... Hij had natuurlijk gelijk maar als je na zo'n lange dag erg moe de auto op gaat halen en je daar 3 x nee zegt ga je er vanuit dat ze niet stiekum toch die verzekering afsluit. Terug in Nederland een mail gestuurd naar Alamo en het e.e.a. uitgelegd. Uit coulance overweging hebben ze ons 50% van het betaalde bedrag van de extra verzekering terugbetaald maar uiteindelijk toch 50% teveel betaald. In het vervolg zullen we dus echt goed opletten voordat we de papieren tekenen hoe moe we ook zijn.

Daan
16-11-06, 11:30
Heel veel attracties die we de moeite waard vonden hebben we ook meer dan 1 keer gedaan hoor. Dat is het voordeel van vroeg beginnen. En van 9 tot 9 in een park rondlopen is een beetje teveel van t goede, zelfs voor mij haha.
Valt me wel tegen hoor :) En met z'n tweetjes tegelijk krijg je korting (10 dollar). Combinatie-tickets voor Skycoaster/G-Force en Nascar Simulator zijn $55 (spaar je wat meer mee uit).Klopt haha. Ik ga het niet eens ontkennen. Die Nascar vond ik wel leuk om te zien, maar niet echt leuk om te doen. Die skycoaster leek me wel leuk, maar als ik er nu weer aan denk krijg ik weer die kriebels in mn keel. Oftewel, net ietsje te hoog voor mij. Ik heb geen hoogtevrees, zolang er maar een rand is waar ik over heen kan kijken, en beet kan houden. 100 meter hoog aan een touwtje hangen is toch net iets van t goede dan :) Die catapult heb ik btw overgeslagen, omdat ik die al 2 keer eerder heb gedaan. (stoeltje, ijzere constructie, dus weer geen moeite mee)


Zondag 5 november:

En ja hoor, we kunnen een keer uitslapen. Na 2 toch wel al te drukke dagen hebben we besloten het rustig aan te doen (kan dat?)
Dus een keer geen wekker (okee, eigenlijk stiekem wel, op 9 uur), maar om half 9 zijn de 1e oogjes al open. Even lekker rustig aan wakker worden, ontbijtje naar binnen werken, en dan op naar Gatorland. Geen groot pretpark met goeie achtbanen, maar even een dagje tussen de dieren. Alweer komen we zonder omrijden op de plek van bestemming met onze gratis kaartje. Couponnenboekje kwam hier goed van pas, als we hem niet in de auto hadden laten liggen. Weer 5 dollar korting gemist. Ik moet zeggen, Gatorland is voor een paar uurtjes plezier heel erg leuk. Okee, het park is niet groot, de voornaamste dieren die je tegen komt zijn.........Gators (duh). Maar t is een heel mooi park, leuke shows (ondanks mn worstelinteresses had ik niet echt de intentie om met gatorwrestling mee te doen). al met al hebben we daar nog een uurtje of 4 rondgelopen. Met nog een hele middag te gaan, zijn we naar de World of Denim gereden (met een tussenstop bij WendyŽs). Leuke winkel, maar helaas geen leuke aanbiedingen ala JC. De buit: 1 shirtje. Dan maar door naar de Premium Outlet Mall. Een leuk "klein" centrumpje. De bekende merken zijn daar aanwezig (nike, adidas, reebok maar ook armani, tommy etc). Veel wordt er niet gekocht. Misschien toch nu al verwend door de floridamall??
Savonds besluiten we maar om naar de disney villeage te rijden. Uitgaan, maar toch niet echt uitgaan. En ja hoor, daar heb je de walhalla voor muziek en film freaks.....VIRGIN RECORDS!! Ik weet niet meer hoelang we daar rondgelopen hebben. Lang genoeg in ieder geval :) Cds gevonden die hier al jaren niet meer te koop zijn, dvds gekocht die al een tijdje op de verlanglijst stonden.....
De rest van de villeage? geen idee, niet meer gezien....Okee, geintje. Ts leuk om daar savonds rond te lopen tussen het uitgaanspubliek. Veel hebben we niet gedaan. De legowinkel is natuurlijk wel bezocht (nee, niets gekocht), net als de winkel met gesigneerde gitaar van prince (of was die nou echt fake??). We hebben ons in ieder geval weer een paar uurtjes kunnen vermaken. Maar goed, vroeg naar bed, want maandag gaat een drukke, hele drukke dag worden.....


Maandag 6 november:

D-Day. Okee, voor mij dan. De drukte gaat beginnen. Een hele week met pretparken, beginnend met Universal StudioŽs. En als slagroom, kers, chocoladesnippers en koekje op het toetje gaan we naar de TNA tapings, indien die door gaan. TNA voor de onbekende daarvan is Amerikaans Worstelen. Maar dat later. De wekker stond weer eens om half 8. Heerlijk dat alles toch redelijk dichtbij zit. Hoeven we niet al te vroeg op te staan. Om 9 uur stipt staan we bij Universal. Bij de splitsing hebben we de rechterkant genomen. Island of adventure staat voor dinsdag op de planning (dachten we toen nog). Eerst een kaartje scoren, en vragen of de tapings doorgaan. Gelukkig!! 2 tapings staan er gepland voor vandaag. Deuren gaan om 6 uur open, maar rond 5 uur staan de mensen al in de rij horen we (bleek dus dat er al om half 4 mensen in de rij stonden!!!). Maar goed, eerst het park. Als eerste maar naar de Mummy gelopen (op aanraden van t forum). een rij van......nee, geen rij dus :) dat is nou het voordeel om al om 9 uur in het park te zijn. Een zeer leuke attractie. Dus gezien de rij zijn we er nog maar een keer in gegaan. En toen kon het rondje beginnen. Helaas waren er wat attracties die pas om 10 uur of 11 open gingen (earthquake, jaws etc) en was Fear factor dicht (training voor een nieuwe show?). MIB was leuk, Back to the future niet veranderd sinds de vorige keer, en toen de Terminator 3D. SUPER!!!! zo hoort een 3D show te zijn. Verder hebben we alle attracties die open waren gedaan (shrek was ook zeer leuk), en als laatste naar de beetlejuice gegaan. Grappige show met goeie muziek en dans. En toen naar.......TNA! Naast Jimmy Neutron is de ingang. Okee, de rij staat buiten. Het was even uitzoeken hoe de rij liep. Gelukkig stonden we redelijk vooraan. Er is plek voor zoŽn 1000 mensen, en wij hadden denk ik zoŽn 100 voor ons. Uiteindelijk 2 uur in de rij gestaan (6 uur ging de deur open, voor een andere rij waar we nog bijna een uur gestaan hebben). Gelukkig sta je met amerikanen in de rij. Die praten tegen iedereen :) en aangezien je ook nog allemaal dezelfde interesse hebt (worstelen) is er zo een gespreksonderwerp gevonden. De 2 uur vlogen voorbij. En binnen kregen we een aangename verrassing. De tapings waren voor Prime Time tv! oftewel, 2 uur ipv 1 uur, en een groot feest. Na afloop zouden alle worstelaars naar voren komen voor een signeersessie (komt in TNA en WWE nooit voor). Om het kort te houden en jullie alle details te besparen: de show was super, het publiek was irritant (kleine kinderen achter ons die constant schreeuwen), ik ben op tv gekomen :) (spike tv). Rond 10 uur was alles afgelopen, op de signeersessie na. Aangezien ik met een niet-fan daar was zijn we na de opnames gelijk terug gegaan. Niet dat ik zelf veel waarde hecht aan een handtekening btw. Na een drukke, intensieve dag nog even een broodje gehaald, en om half 12 lagen we op bed. Op naar de volgende park.


Dinsdag 7 november:

Na wat discussie welk park we gingen bezoeken vandaag, Island of Adventure of Busch Garden is de keuze gevallen op.......Epcot. Ja, totaal iets anders. Gezien de drukke dag van gisteren, wilde we het iets rustiger aan doen. Busch garden is toch een uur rijden. Dus Epcot it is. Iets later dan normaal (rond half 10) kwamen we bij het park aan. Druk druk druk!! ik weet niet wat het was, maar het park was al vol. Niet normaal meer. Eerst naar de Testtrack voor een fastpass. Eenmaal gehaald, kregen we van een aziatisch stel nog een fastpass voor testtrack, waardoor we gelijk er in konden gaan. Leuke attractie, op 1 ding na. Er was een storing toen we er in zaten. Nu is dat normaliter ook niet erg, maar wij stonden in het extreme kou stuk vast! 15 minuten lang in een airco ruimte gezeten, die ze pas na 10 minuten uit deden. Maar goed, we hebben nog een fastpass, om testtrack. Daarna wat door het park gelopen. Mission Space en Soarin hadden allebij een wachtrij > 1 uur. Een fastpass Soarin later gaan we maar ergens in de rij staan. Waarvoor weten we niet. Het blijkt een tour te zijn door de tuin van Epcot waar ze bezig zijn om groente/fruit te kweken. Grappig, maar niet meer dan dat. Gelijk daarna konden we terug naar testtrack, en dan gelijk door naar Soarin. Zeer mooi gemaakt!! Helaas werd ik wel vaak afgeleid door de beentjes boven me die aan het bungelen waren. Maar zeker heel mooi gemaakt zeg. Weer buiten begint het zachtjes te miezeren. Aangezien we beide het park echt niets aan vinden (onduidelijke wegen, geen leuke attracties, druk) besluiten we in de rij van mission space (de groene rij!!) te gaan staan, en daarna naar Magic Kingdom te gaan. De rij van 40 minuten duurt uiteindelijk maar 25 minuten. Een meevaller. Het weer is ondertussen nog niet verbeterd, en de drukte neemt alleen maar toe....dan maar met de monorail naar Magic Kingdom. Jammer dat de rechtstreekse trein niet reed. Nu mochten we weer overstappen. Rond 3 uur zijn we in Magic Kingdom. Eigenlijk iets extraŽs aangezien we hier niet eens naar toe zouden gaan volgens planning. Maar ja, als je toch tijd hebt. De drukte viel, vergeleken met Epcot, heel erg mee. Space Mountain konden we zo naar binnen lopen bv. Peter pan daarentegen had een wachtrij van een uur. Overslaan dus. Gezien onze interesse zouden we toch maar alleen voor the big 3 gaan: Space mountain, Splash mountain en Big Thunder mountain. Gezien de wachttijd bij BTM (30 minuten) toch maar een fastpass halen, en dan als 1e splash mountain in. Tsja, nat waren we toch al, door de regen die al iets harder naar de aarde daalde. Echt nat zijn we dus niet geworden. Helaas ging weer harder regenen toen we uit de splash mountain kwamen. Om even te schuilen toch maar even pirates of the caribean gedaan. Kijken of we Jack Sparrow konden vinden (3 van de 3 gevonden!). Helaas goot het toen we daar uit kwamen. Keuzes maken: toch de BTM in gaan, of richting auto (die bij Epcot stond). Met geen droog stukje kleding en een 45 minuten later zaten we in de auto. Ondertussen kwam het met bakken uit de hemel. Terug in het hotel (rond 6 uur) omgekleed, en het nieuws aangezet: Tornado Warning in Orlando. Tot half 7 werd er een tornado waarschuwing afgegeven....in de buurt van magic kingdom. En om half 7 was de regen ook nog eens voorbij. De nederlandse meteorologen kunnen hier een voorbeeld aannemen :)
Geen zin om het hotel te blijven, zijn we naar de floridamall gereden. JC Penny (nog wat kleding), Foodcorner (wok), Disneyshop (jack sparrow poppetje) en FYE (nog wat dvds en een cd) en weer terug in het hotel om 10 uur. Na 2 afleveringen Ali G in the USA toch maar mn oogjes dicht gedaan. Wekker: weer om half 8.

Daan
21-11-06, 08:27
Leuk verslag tot nu toe! Wij vonden Jack Sparrow in Pirates of the Caribbean wel erg goed lijken het was net of Johnny Depp er echt stond :lol:Ja, erg eng zeg. Wij hadden precies hetzelfde. De davy jones in t begin zag er ook cool uit, in dat water.
Leuk verslag om te lezen! We willen volgend jaar iets dergelijks doen, 2 weken ondergedompeld in pretparken. Je ervaringen zijn interessant. Mij leek Epcot 1 van de hoogtepunten waar ik naar uit kijk. Ik weet het, zoiets is natuurlijk persoonlijk en ook afhankelijk van de drukte. Ook leuk om je shoppingervaringen te lezen, je hebt al heel wat gekocht. 1 ding begrijp ik niet: als het met zo'n fastpas zo snel gaat langs de rijen, waarom koopt dan niet iedereen een fastpas? Waarom gaan mensen uren in de rij staan als ze binnen 10 minuten in een attractie kunnen zitten? hoe duur is zo'n fastpas dan?Zoals al verteld is, een fastpass kan je alleen halen bij een attractie (disney parken). Als je een pass gehaald hebt, kan je iets van een uur geen nieuwe pass halen. Waarom niet iedereen zoŽn pass gebruikt, beats me :)

Epcot had ik me ook op verheugd. Het klonk in ieder geval als een mooi park. Imo viel hij dus ook heel erg tegen (misschien ook omdat de rest ons juist wel aansprak). Qua echte attracties heb je er ook "maar" 3, en dat was toch eigenlijk de reden waarom we naar amerika gingen.


Woensdag 8 november:

Voor de verandering op om....half 8. Wat een heerlijke tijd. Ja, ts toch al een anderhalf uur langer slapen dan thuis. MGM of Busch Garden was gisteren de vraag. Om toch even rustig aan te doen na de hoosbui van gisteren is er besloten voor MGM. Ook met de gedachten dat we daarna nog even naar magic kingdom kunnen gaan. BTM is nog niet bereden, en staat toch wel op t lijstje van de to-do-rides. Om kwart over 8 als we richting lunch lopen staat het zonnetje al te stralen. Gaat t toch weer een mooie dag worden?
Toch even een tripje terug naar Maandag. Ik zie dat ik wat vergeten ben.
Maandag ochtend toen we opstonden, ging de tv gelijk aan. Bij het zappen kwamen we dus langs Fox35, lokale nieuwszender. En wat zagen we daar.....GATORLAND staat in brand!! De dag ervoor nog door de bek naar binnen gelopen, nu staat de bovenkaak gewoon in de hens. Daar gaat het idee om er nog aan t einde van de vakantie naar terug te gaan. Achteraf hoorde we dat het gelukkig "mee viel". Alleen de ingang (winkel, kassa) en enkele hokken (helaas van de python) zijn afgebrand. Een verwarmingselement in het pythonverblijf kreeg kortsluiting. Helaas.
Een mooie dag ging het zeker worden. We hebben de hele dag het zonnetje gezien. MGM liepen we om 9 uur in. Weer lekker vroeg, en weer een rustige dag. Waar kwam al dat publiek gisteren in Epcot dan vandaan??? In ieder geval, eerst naar de rock and rollercoaster! Wat een leuke attractie. Niet alleen de achtbaan (incl boxjes in de stoelen) maar de hele aankleding was super. Eerst een ritje zo, en daarna gelijk een fastpass gehaald om hem toch nog een keer te doen. Na een rondje park gedaan te hebben zijn we terug gegaan naar de coaster. Maar eerst een fastpass voor de Tower of Terror. Ja, altijd een grote mond gehad, maar als puntje bij paaltje komt.....Het moet gewoon, al vliegen de bibbers al door mn lichaam heen. Gelukkig hebben we nog 2 uurtjes. Okee, niet we, want mn reisgenoot vertikt het om er in te gaan. Steun heb ik dus ook niet. Ondertussen nog de Stuntshow gezien, die heel leuk was (maar een copy van Parijs?). Muppets was ook heel erg leuk. Stattler and Waldorf....says nuff. En dan ToT. Ik kan zeggen dat ik er in gegaan ben, maar echt blij werd ik er niet van. Hoe leuk ik achtbanen vind, ToT zal nooit mijn favoriet worden. Na de rest van de attracties gedaan te hebben (incl nog een keer de coaster) zijn we weer naar Magic Kingdom gereden. Dit keer geen monorail maar gewoon met de auto. Scheelt toch wel dat je maar 1 keer parkeergeld hoeft te betalen. Alleen jammer dat het wel een stuk drukker was dan de dag ervoor. BTM had een uur wachttijd. Maar......We hadden onze fastpass van gisteren nog. Okee, de datum klopte niet, maar voor de rest zag hij er hetzelfde uit. Zouden we t doen of niet? Toch eerst maar een pass halen voor later, zodat we nog kunnen zeggen dat we de verkeerde te pakken hadden. Nou, de mensen letten dus totaal niet op. Vinger op de datum was niet eens nodig. Datum en tijd wordt niet gecontroleerd. Ach ja, eigenlijk hadden we nog recht op een ritje. Hadden ze maar geen tornadoŽs moeten toelaten hoor! BTM was wel aardig, maar meer ook niet. De 2e fastpass zit nog in mn portemonee. (iemand interesse ;-)). Na nog wat kleine attracties (ik zing nog steeds its a small world afterall) zijn we terug gereden naar het hotel. Even een keer een rustige avond. Eten halen en wat tv kijken in de hotelkamer. En vroeg naar bed, want de volgende dag mochten we er een uur eerder uit.


Donderdag 9 november:

D-Day 2! Busch Garden! Sheik-Ra! Ja hoor, vandaag staat Busch Garden op de planning. Stukje rijden (miletje of 70) dus extra vroeg weg. Want ja, we willen wel om 9 uur voor de deur staan, als het park open gaat. Om kwart voor 8 zitten we in de auto, richting Tampa. Gelukkig hebben we geen kaart nodig, de richting staat goed aangegeven op het moment dat je bij tampa in de buurt komt. We nemen afslag Busch Garden parkeerplaats rond 9 uur.....maar wat is het rustig? de hele parkeerplaats is leeg. HELEMAAL leeg! T zal toch niet dat het park dicht is? We rijden tegen het parkeerhokje aan........Park opens: 10.00 am. Dom dom dom! Waarom hebben we ookalweer niet gekeken hoelaat de parken open gaan? Deden we niet de aanname dat alles om 9 uur open ging? Ja dus. Okee, we moeten nog een uurtje wachten. Gelukkig zit er een McDŽs om de hoek. een uur, kop koffie en een mcnogietsontbijt later rijden we weer terug naar de parkeerplaats. Iets drukker, maar nog steeds heel rustig. Eerst Sheik-ra, gezien we niet weten hoe druk het gaat worden. Maar ja, dat deel is pas open om half 11. Goed bezig dus. Dan maar de houten achtbaan als 1e. Veel heen en weer geschud, lekkere snelheid, en een wachtrij van 5 minuten. Dan toch maar door naar Sheik-ra!! want ja, daar kwamen we hier voor. Wachttijd: geen. Kijk zo moet het dus! Wat een HEERLIJKE achtbaan! Dus nog maar een keertje! WOEIIIII Als het park zo lekker rustig blijft kunnen we later op de dag nog wel een keer de sheik-ra in, dus we lopen weer verder. Vorig jaar viel het me al op, wat een mooi park is dit. Zo mogen er wel meer parken gemaakt worden. Attracties en dieren. Alle achtbanen worden 2 keer achter elkaar gedaan. De rhynorally was weer super (al zagen we 0.5sec van de rhyno), en al de beesies waren ook leuk om te zien. Vooral de Kumba achtbaan is ons zeer goed bevallen. Dit blijft echt een superpark. Vooral met deze rust. Overal maar een paar minuten hoeven te wachten. Rond 4 uur, en 3 rondjes door het park gaan we weer terug richting Orlando. Zo rustig in het park, maar zoveel gelopen. Toch maar een rustige avond, want morgen staat er nog een park op de planning. Op de terugweg wel even langs de Wallmart en Converse outlet winkel (ik kon het niet laten, weer wat shirtjes gekocht). En wat spareribs gehaald om die in de hotelkamer op te peuzelen.


Vrijdag 10 november:

Het laatste park van de vakantie. Nou ja, een park die we nog niet gezien hebben: Island of Adventure. Oftewel, weer om half 8 opstaan en om 9 uur in het park. Gezien we totaal geen idee hebben hoe druk zoŽn dag gaat worden zijn we nog in dubio om een express pass te kopen. Uiteindelijk niet gedaan, met het idee dat die ook later gekocht kan worden. Het is maar goed dat we hem niet gekocht hebben, want het was een rustige dag. De hulk als eerste. Lekkere achtbaan, vooral het afschieten is super. Oftewel, deze mag gelijk nog een keer :) Daarna de Spiderman, een 3D show. En wat voor 1. Deze is revolutionair!! Zo mogen er meer attracties gebouwd worden zeg. Aangezien het lekker warm is, durven we ook de popeye en de ripsaw in. Want droog ben je zo weer.....dat dachten we tenminste. na 3 bochten popeye waren we al doorweekt!! zo hoort een wildwaterbaan te zijn. Er was niets meer droog. Oftewel, we konden daarna gelijk door in de ripsaw. Doorweekt waren we toch al, maar het kon dus NOG natter. En hoe komt dat? door de toeschouwers, die met een "quarter" een paar sproeiers kunnen bedienen. En ja, deze sproeiers maken je ECHT nat. Oftewel, we hebben even een half uurtje in de zon genoten van het natspuiten van onschuldige attractierijders :) Na de Jurrassic Park ride (ook de moeite waard) toch maar door naar de andere achtbaan. Duelling Dragons. Helaas had die een storing. Aangezien het nog redelijk vroeg was, hebben we het park verlaten en zijn we naar universal studioŽs gelopen. Tijd genoeg, en T3 en Mummy zijn zo leuk dat we die nog wel een keer willen doen. Helaas bleek T3 de hele dag al een storing te hebben. Leuk hoor, al die storingen (alsof we die nog niet genoeg gehad hebben tijdens de vakantie). Gelukkig had de mummy een wachttijd van....5 minuten. Daarna weer terug naar Island of adventures gelopen met de hoop dat Duelling dragons weer open was. Gelukkig was die weer open. Alleen snel ging die niet. Het duurde echt lang voordat Ice (de blauwe baan) ging rijden. Na zoŽn 15 minuten zaten we er in. Leuke achtbaan, zeer apart om een ander wagentje op je af te zien komen!! Daarna gelijk door in de fire (wachttijd zoŽn 45 minuten). En toen was het alweer half 6. RENNEN! want om 10 voor 6 begon de film die we wilde zien. Borat. Wel handig zoŽn bioscomplex in de buurt van universal. Borat was in ieder geval een leuke film. Vooral om die te zien met amerikaans publiek, die reageren toch net iets anders op anti-amerika grappen haha. Na de film nog even naar de Outlet mall geweest om wat laatste dingen te kopen (seizoen 3 van 21 jumpstreet), en daarna nog een keer naar world of denim. En weer terug richting het hotel voor bijna het laatste nachtje.

Daan
29-11-06, 10:46
Zaterdag 11 November:
De laatste dag voor het vertrek. Nog 1 dagje, en dan is het uit met de pret. Zonder de wekker te zetten zijn we wakker rond 8 uur. Op de planning staan 2 dingen. Wet Žn Wild en Minigolf. Lekker rustig aan op de laatste dag. Of toch niet? om de vakantie goed af te sluiten hebben we besloten om te eindigen hoe we begonnen waren....KRAKEN! het ligt toch allemaal in de buurt. Het is een drukke dag in seaworld. Gelukkig komen de meeste mensen daar voor de shows. Tijdens de Believe show is het hele park uitgestorven. Kraken kan je zo inlopen. Na de zeeleeuwenshow, en wat rondgelopen te hebben rijden we door naar Wet Žn Wild. Leuk parkje, alleen t weer deed niet echt zn best. Koud was het niet, maar de zon liet zich ook niet echt zien. Helaas was de H2O en iets van een Disco nogiets dicht. De rest van de glijbanen werden met plezier genomen. Behalve dan die supersteile. Na een paar uurtjes en een lekkere salade lopen we naar de buurman van wet Žn wild. Congo minigolf. Natuurlijk gaan we voor beide banen (2 dollar korting met het bonnenboekje hehe). Lang geleden dat ik geminigolfed heb. Maar t ging aardig. mn reisgenoot werd dik verslagen :) Ondertussen is het al redelijk donker geworden. Terug naar het hotel om de koffers te pakken, en daarna via een 7/11 naar de outbacks toe voor een goed afscheidsmaal. De reis zit er op. Nog 1 avondje tv kijken, en dan vroeg naar bed....

Zondag 12 November:
Tijd om naar huis te gaan. De wekker loopt om half 7 af. Na een ontbijt met genoeg koffie rijden we terug naar Hertz. Geen problemen verder met de auto gehad. Dan met een privebus (we waren de enige die naar Northwest moesten) naar t vliegveld. Inchecken ging snel, koffer afgeven ook. Nog even wat rondgelopen op het vliegveld, nog een paar kleine dingetjes gekocht, en dan richting gate. Gelukkig ging het vliegtuig op tijd weg. Op detroit geen problemen gehad. Maar ja, daar hoef je ook niet meer door de douane heen. Gewoon het vliegtuig uit, en je bent al op de pier. Nog eventjes rondgelopen, en als afscheid toch maar een whopper gehaald (hele vakantie van af kunnen blijven!!). Even nagevraagd waar ik mn visa waiver in moest leveren (bij de gate zelf), en toen t vliegtuig in. Binnen een half uur was ik bijna in dromenland, toen ik "bruut" wakker gemaakt werd door de steward. of ik wat wilde drinken :S Daarna was ik over mn slaap heen. Aangezien de vlucht toch niet al te best uit kwam (hele korte nacht door het vroege vertrek) maakte me dat ook niet uit. Ik had nog genoeg films die ik wilde zien. Na 3 films, 2 maal eten en genoeg drinken landde we op Schiphol om 5:15 am. 35 minuten vroeger dan gepland. Vakantie is over. Het eerste dat we zien in Nederland is de regen...........

Eindstand
1) Busch Garden!
2) Island of Adventure
3) Seaworld
4) Universal StudioŽs
5) Animal Kingdom
6) MGM
7) Gatorland
8.) Magic Kingdom
9) Epcot
10) Wet Žn Wild

(stand gebasseerd op leuke attracties * aankleding park * mogelijke doorbrengtijd)

btw, een paar fotoŽs volgen nog