pascalbrouwers 1 juli 2006, 09:53 Welk vd 2 waterparken = leuker. Typhoon lagoon of Blizzardbeach
Wij zijn tot nu toe alleen in Typhoon lagoon geweest, daar wij het idee hadden dat dit waterpark leuker zou zijn. Wij zijn er 5 keer geweest.
Om 1 of andere reden zijn we nooit naar Blizzardbeach gegaan. waarschijnlijk komt dit dqat dit park een soort van sneeuw park is.
Wij vonden en vinden Typhoon Lagoon gewoon geweldig, en dat kan zeker ook komen door de tropische uitstraling. We zijn dit jaar 2 keer naar dit park gegaan de eerste dag en de voorlaatste dag van onze vakantie. Ik vind het park zeker een aanrader, maar ben ook zeer benieuwd naar het andere park.
Mijn probleem is als ik éénmaal iets leuk vind verander ik niet snel meer.
groet,
Pascal
Ta2 Gerrit 1 juli 2006, 14:07 Wij zijn in beide geweest en TL is inderdaad wat tropischer en heeft de wave natuurlijk. BB heeft sneeuwlandschap en natuurlijk z'n thrillrides in de vorm van glijbanen waar je met 100+ KM per uur naar beneden suist. Is erg goed voor de nu zo populaire hype onder mannen, je hebt naa afloop gegarandeert geen haar meer op je rug :wink: .
Conclusie TL 40% - BB 60 % voorkeur.
Chanty 1 juli 2006, 15:48 Hoe ouder ik wordt, hoe minder ik durf ...dus die glijbanen waar je zo hard vanaf raast zal ik niet proberen. Wat is beter qua glijbanen enz. als je iets minder durf hebt dan de gemiddelde man die graag een gratis back-wax wil? ;)
Wij dachten zelf dat Typhoon minder supersnelle attracties heeft...
Gr Chantal
Jasmino 1 juli 2006, 16:10 Ik ben nooit in Typhoon Lagoon geweest, maar wel twee keer in Blizzard Beach. Behalve die 2 supersnelle glijbanen die je een gratis wax opleveren (ik vond die echt niet fijn), hebben ze nog een heleboel andere glijbanen die echt supergaaf zijn! De meeste glijbanen zijn met een tube (of een dubbele, zodat je met z'n tweeën kan), en er is ook een familieglijbaan op een matje. DIe laatste is mijn favoriet, maar ook die tube-glijbanen zijn super. Vooral die waarbij je wordt afgeduwd en waar het erom gaat wie (van 2) het eerst beneden is. Ook de lazy river in Blizard Beach vond ik erg leuk, hij is heel lang, en hij kent een aantal leuke elementen, zoals een stroomversnelling en een waterval. Daar kan ik uuuuuuuuuuuuuuuuuren in blijven liggen! Ik zou een volgende keer dus beslist weer naar Blizard Beach gaan!
christophe 1 juli 2006, 17:05 typhoon lagoon is zonder twijfel mooier dan BB, als je enkel kickt op glijbanen heeft BB misschien net een streepje voor. Maar ook TL heeft leuke slides hoor en de wave is gewoon te gek8! Ook de tropische omgeving is prachtig.
jesper 2 augustus 2006, 23:32 Net teruggekeerd uit Orlando en van de 5 bezoeken aan de waterparken wilde mijn zoontje van zes 4x naar Blizzard Beach voor de snellere en uitgebreidere glijbanen, ook de ski lift naar boven is erg leuk gemaakt, leuke glijbaan voor het hele gezin (langer dan Typhoon Lagoon), Typhoon Lagoon is wel mooier aangekleed.
marisca 8 augustus 2006, 17:01 Ik heb mij dit ook afgevraagd dit jaar en blijf toch echt bij Typhoon lagoon.
Vooral die big wave! :lol: :lol:
Yvet 14 november 2006, 17:10 Wij gaan in mei voor het eerst naar een waterpark toe. Het zal een Disneypark moeten zijn want daarvoor hebben we tickets en vinden het heel erg zonde om er apart geld voor neer te leggen.
Maar dan komt dus de grote vraag opzetten welke van de twee parken gaan we naartoe. We zijn saampjes en zonder kinderen. En dat is ook belangrijk, beide zijn we niet into de rollercoasters en dus ook niet into heftige glijbanen. Het is al heel snel te steil of gaat te hard, we zijn een stel mietjes wat dat betreft.
Welk park is dan het leukste van deze twee? Welk park raden jullie ons aan en waarom?
christophe 14 november 2006, 17:59 ik raad jullie typhoon lagoon aan, is iets minder spectaculair dan blizzard beach. Al zijn de glijbanen er iets minder, ze zijn nog steeds de moeite. De supergolf alleen al is de moeite. Het thema maakt TL ook iet stropischer en gezelliger.
Nog een tip; ipv in de mensenzee op het strand te gaan liggen, zoek de verborgen ligweides aan de rand van de lazy river, lekker rustig.
Foto's vind je in mijn reisverslag.
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=1598
Eric 14 november 2006, 18:50 Ben het volkomen met voorgaande schrijver eens, Blizzard Beach is meer een glijbanen park, terwijl Typhoon Lagoon wat rustiger is, overigens best ook met glijbanen.
De golven in het golfslagbad zijn SUPER.
Neem wel slippers, of speciale waterschoentjes mee, en zorg dat je op tijd bent voor een goed plekje. Neem ook samen een gratis Refill beker, kun je lekker delen.
Eric
pascalbrouwers 14 november 2006, 19:15 We want waves, we want waves, we want waves\\:D/ \\:D/
http://img82.imageshack.us/img82/1787/img0021smallaf3.jpg (http://imageshack.us)
Geweldig waterpark. Staat komend jaar meerdere malen op het programma. Mijn dochtertje (nu 5) vindt dit park geweldig. Ze is helemaal weg vd golven, en vd glijbanen waar je met een band naar beneden glijdt.
Wat betreft de refill beker. Die mag je iedere keer weer meenemen. Je moet dan wel een klein bedrag betalen, zodat je een nieuwe sticker op de beker krijgt. Ik meen 6 Dollar, weet ik echter niet meer zeker.
Michael66 14 november 2006, 21:29 Toen mijn zoon nog kleiner was en niet kon zwemmen was Blizzard Beach favoriet. Het kindergedeelte daar biedt meer afwisseling dan in TL. Leukere glijbanen. Voor ouders wel iets minder overzichtelijk, maar door de kleine, overzichtelijke toe-/uitgang van dat deel kan je kid nooit "ontsnappen".
Zelf kies ik voor TL. De golven zijn veel gaver, groter, beter etc.
p.debeer 8 februari 2007, 21:30 hallo
Ik heb nog een leuke tip voor de refill bekers in Blizzard beach en Typhoon lagoon.
Als je zo'n beker koopt kost deze $10,-,als je een dag later terug gaat kun je alleen een los stickertje kopen ,deze word dan op de oude beker geplakt en kost dan maar $5,- .
Je kunt dan de hele dag je beker opnieuw vullen met drinken .
Deze beker werkt zowel in blizzard beach als in typhoon lagoon.
Op zo'n stickertje staat de dag vermeld ,zondag, maandag, dinsdag enz,met een streepjeskode.
Als je een beker hebt van maandag kun je een week later ,ook op maandag,weer gewoon tanken dit kost je dan niets.
Als je zelfs een paar jaar later terug gaat kun je met dezelfde beker ,weer op maandag ,in beiden parken gratis drinken.
Groetjes P. de Beer
orlando 1991-1992-1993-1994-1995-1996-1997-1998-1999-2000-2001-2002-2003-2004-2005-2006-okt 2007
(http://www.popcornsuikerspin.nl)
Nance 9 februari 2007, 20:31 Wij hebben er oktober jl. gretig gebruik van gemaakt, in mei gaan we dit weer doen (tja, Hollanders hé) :-\"
marisca 9 februari 2007, 21:04 TIP!
Neem je oude beker weer mee he?:shock:
corrus 10 februari 2007, 00:09 TIP!
Neem je oude beker weer mee he?:shock:
TIP! :-$
Er staat een barcode op met de datum en die wordt tegenwoordig beter ingescanned en ook beter gecontroleerd [-X :lol: :lol: :lol:
Nance 10 februari 2007, 20:40 Misschien is het het proberen waard :lol:
p.debeer 11 februari 2007, 10:52 Afgelopen oktober werkte het nog perfect
orlando 1991-1992-1993-1994-1995-1996-1997-1998-1999-2000-2001-2001-2003-2004-2005-2006-25 okt. 2007
(http://www.popcornsuikerspin.nl)
eeyore 15 februari 2007, 14:01 handige tip daar gaan wij zeker gebruik van maken :o
cybertal 15 februari 2007, 15:51 Hele goeie TIP!
Echte Hollanders!!!!!!!maar.......we besparen wel veel geld!!!!!!!
Groetjes,
Chantal
corrus 15 februari 2007, 17:51 Daarom neem ik ook altijd blikvoer mee...
Kaas... blikjes zalm, aardappelen... pasta's pizzas noem maar op...
In koffers kisten enz. enz...
Want at maakt het allemaal goedkoop!
En bij het vliegveld huren we een vrachtwagen om al die zooi mee te nemen...
Njit 18 september 2007, 22:52 TL vond ik leuker. De Lagoon is vooral erg leuk.
-3571328367371808666
En voor de mensen die zich afvragen hoe die golven gemaakt worden:
c5ges4Amqoo
FloridaVerslaafde 18 september 2007, 23:00 Hoi,
Allebei de parken zijn leuk maar als ik er één mag aanraden dan is dat Blizzard Beach. Die heeft een glijbaan (Summit Plummet (http://disneyworld.disney.go.com/wdw/parks/attractionDetail?id=BBSummitPlummetAttPage)) die is werkelijk de engste ooit. Je gaat daar totaal recht naar beneden met een enorme snelheid, zo'n 90km/u. Beneden aangekomen wordt je afgeremd door een horizontale lange waterbak waardoor je zwembroek totaal tussen je billen verdwijnt :-)
Ook de andere glijbanen en water attracties zijn leuker dan die van Typhoon Lagoon.
Daarin tegen heeft Typhoon Lagoon een water-attractie(Crush 'n' Gusher (http://disneyworld.disney.go.com/wdw/parks/attractionDetail?id=TLCrushnGusherAttractionPage)) waarin je in een rubberen band ligt en diverse malen omhoog gaat een waterval op. Echt hele vreemd maar erg leuk én natuurlijk het zwemgedeelte met de grootste, door mensen gemaakte, golven ter wereld. Echt te gek !
Dus zo zie je maar ieder waterpark heeft wel iets. En zolas Mickey99 al zegt, zeker geen één is not done ;-)
Als je niet kan beslissen dan ga je toch gewoon naar beide. Één aan het begin en die andere aan het einde van je vakantie. Dat hebben wij ook gedaan.
Veel plezier,
Walter
jakned 21 december 2007, 03:54 Ik weet niet in welke periode je op reis gaat. In de zomervakantie is het erg druk in deze zwemparken. Zorg als je in de ochtend gaat dat je op tijd aanwezig bent. Als de zwemparken vol zijn en ook de parkeerplaats wordt je weg gestuurd en mag dan om 14.00 uur terug komen. Mijn ervaring is dan ook ga in de ochtend parken of wat anders doen en ga in de middag zwemmen. Wat en welk zwempark het leukste is, ik zou ze allebei doen.
Marjol 21 december 2007, 14:29 Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar Typhoon Lagoon. De surf pool vond ik helemaal geweldig en het park over het algemeen gewoon wat leuker gethematiseerd.
Mijn vriend vond echter Blizzard Beach leuker, omdat daar meer spannende glijbanen zijn (waar ik dus niet vanaf durf :D). De familie glijbaan van BB was wel beter dan die van TL.
Beide parken zijn in ieder geval zeker de moeite waard om een ochtendje/middag rond te hangen. :)
Njit 21 december 2007, 16:01 Parkeren is gratis bij de waterparken. Dus ideaal om in een ochtendje te bezoeken...
kol 25 december 2007, 22:45 TL is mijn favoriet. En dan vooral op zaterdagavond tijdens de extra magical hours!!!
Boterletter 17 oktober 2011, 20:33 Zie dat deze thread al jaaaren niet meer gebruikt is ;-)
Omdat we beide waterparken ontzettend leuk vinden (Wet 'n Wild vinden we een stuk minder) en we dit keer niet van plan zijn om de "normale" Disney parken te bezoeken (okee...shoot me ;-)) heb ik een wellicht voordelige optie gevonden.
Een los dagbezoekje kost $52 p.p. dus dat hakt er lekker in. Nu vond ik op internet (www.disney.com) ook een annual pass voor $99.50 (ex tax) die alleen telefonisch of aan het loket bij de waterparken te koop is. Als dit werkelijk zo is dan lijkt me dat een heel voordelige optie.....
Heeft iemand hier ervaring mee?
John
dejo 19 januari 2012, 12:43 Ik ben wel benieuwd naar het antwoord op deze vraag.
Iemand inmiddels ervaring??
ietie 19 januari 2012, 13:04 Kun je mij zeggen waar exact je het gevonden hebt op de site?
Njit 19 januari 2012, 13:43 Die pas wordt hier ook genoemd: http://disneyworld.disney.go.com/florida-resident-tickets-passes/ onder het kopje 'Other tickets'. Ik zie bij deze tickets nergens de opmerking dat het enkel voor inwoners van Florida is.
http://img406.imageshack.us/img406/264/20120119134212.png (http://imageshack.us/photo/my-images/406/20120119134212.png/)
Teleton 19 januari 2012, 15:50 Je kunt de jaarkaart inderdaad gewoon kopen. Is ook in het WDW ticketstopic (http://www.floridaforum.nl/showpost.php?p=150463&postcount=394) al eens aan de orde geweest. Leuke bijkomstigheid: losse waterpark kaarten kopen is voordeliger dan een Disney jaarkaart inclusief de waterparken aanschaffen. Vergelijk altijd de voorwaarden en de actuele prijzen op de Disney site.
Ritchie 19 januari 2012, 16:15 Je kunt de jaarkaart inderdaad gewoon kopen. Is ook in het WDW ticketstopic (http://www.floridaforum.nl/showpost.php?p=150463&postcount=394) al eens aan de orde geweest. Leuke bijkomstigheid: losse waterpark kaarten kopen is voordeliger dan een Disney jaarkaart inclusief de waterparken aanschaffen. Vergelijk altijd de voorwaarden en de actuele prijzen op de Disney site.
kLOPT, maar als je die beide los koopt, dan heb je volgens mij geen gratis parkeren bij de parken, toch ?
Teleton 19 januari 2012, 16:57 dan heb je volgens mij geen gratis parkeren bij de parken, toch ? Parkeren bij de Waterparken is gratis. En parkeren bij de themaparken is bij de Annual Paas inbegrepen. Niks aan het handje hoor!
Edit: alleen als je ook naar Disney Quest en ESPN WW of Sports wil, dan is een Premium Pass weer voordeliger......
|