PDA

Bekijk Volledige Versie : Bagage: Koffers zoek



joho
08-11-06, 09:48
Hallo,

Heeft iemand wel eens meegemaakt dat zijn koffers kwijt geraakt zijn (in bv Washington DC) ?
Wat kun je dan het beste doen als je nog moet doorvliegen naar Florida ?

Joho
Ringfield

Michael66
08-11-06, 18:18
Yep, dat kan gebeuren.
Wij hebben dat meegemaakt, en onze ervaring is er echt eentje van "een klacht is een kans!".

Eerste keer met Delta ging het bij de stopover op JFK allemaal perfect, maar toen we in Orlando aankwamen kwam één koffer maar niet van de band ... Wij wachten en wachten (ik niet, ik was al naar de autoverhuurbalie en heb auto geregeld), uiteindelijk is mijn vrouw naar de Delta-balie gegaan en gegevens doorgegeven. Er werd toen al aangegeven dat er een probleempje in NY was geweest en de koffer waarschijnlijk met de vlucht van 2 uur later aan zou komen. We hebben ons adres doorgegeven en ze beloofden de koffer bij ons huis af te leveren. De volgende ochtend: koffer voor de deur. Perfect!

Tweede keer: weer overstap op JFK en wij wachten op de buggy die van de band zou moeten komen. Tevergeefs. Navraag leverde het advies op om maar gewoon door te reizen. Gedaan, en in Orlando weer naar de Delta-balie. Daar adres doorgegeven en leen-buggy gegeven ("Bring it back whenever it suits you"). Volgende ochtend: buggy voor de deur afgeleverd. Leenbuggy pas bij vertrek (3 weken later): no problem, thank you!

Dus: Ja, het gebeurd wel eens dat er wat bagage "vertraging" oploopt, maar mijn ervaring is dat het goed wordt opgevangen en opfgelost!

Is die instelling nou net één van de redenen van mijn Florida-verslaving ....?

mickmak
08-11-06, 19:15
Wij hebben het vorig jaar op de heenweg en op de terugweg ondervonden.
Op de heenweg bleek er 1 koffer niet op de band. Bij de balie geïnformeerd en inderdaad was het reeds bekend dat er een aantal koffers achter waren gebleven in Washington. Deze werd een paar uur later netjes bij het hotel afgeleverd.
Op de terugweg waren al onze koffers spoorloos.
Hier keken we toen niet van op omdat we onze overstap op het nippertje hadden gehaald en het wonderlijk was geweest als onze koffers in die korte tijd in het juiste vliegtuig terecht waren gekomen.
Bij de balie was inmiddels al bekend dat de koffers nog in Chicago stonden. Deze (3 stuks) werden netjes de volgende dag thuis afgeleverd.
Het is dus altijd belangrijk een adres aan de koffer te hangen zodat het makkelijker is om ze te traceren.
Gelukkig is alles dus goed gekomen. Je moet er niet aan denken dat ze echt zoek zijn.
Heb je heel de vakantie voor niks lopen shoppen.

Jackie

FMB
08-11-06, 19:45
Twee keer meegemaakt.
Twee jaar geleden kwam mijn koffer niet aan in LA> Volgende dag keurig afgeleverd in het hotel.

Vorig jaar met 13 man een motortocht gemaakt. Onze oudste deelnemer kreeg in Atlanta (DELTA) zijn koffer niet en dat hebben we daar gemeld. Advies was om gewoon naar LA te gaan en daar te klagen.
Zo gezegd zo gedaan. Koffer was ook daar niet en we hebben iedere dag gebeld.
Nico heeft toen (gelukkig:???:) een paar onderbroeken gekocht. Zijn helm had hij als handbagage meegenomen en zijn motorjas had hij al aan.
Na 14 dagen nog geen koffer.
Ik meen een paar weken na thuiskomst werd de koffer bij hem afgeleverd.

Het is met de huidige restricties wel lastig om goede handbagage mee te nemen. Voor kortere trip nam ik liever alles in de handbagage mee, maar dat kan nu dus niet meer.

Eric
08-11-06, 21:13
Het is ook verstandig om niet alleen aan de buitenkant een adreslabel te doen, maar binnen in de koffer een papier met je naam, vluchtnummer, adres in Nederland en adres in Amerika (met periode dat je daar verblijft) te doen.
Een label kan er altijd afgaan, dus vandaar.
Ik heb ook nog al jaren een adressticker aan de binnenkant van al mijn koffers geplakt.
Eric

Michael66
09-11-06, 05:52
Het is ook verstandig om niet alleen aan de buitenkant een adreslabel te doen, maar binnen in de koffer een papier met je naam, vluchtnummer, adres in Nederland en adres in Amerika (met periode dat je daar verblijft) te doen.
Zeer goede tip. Die tip kreeg ik ook al bij de reisbescheiden van mijn allereerste Florida-trip, van Jan Doets. Gewoon even een paar stickers maken met je naam- en adresgegevens en aan de binnenkant van al je koffers plakken.

Kleine moeite, groot plezier!

Sabine_1979
05-07-08, 21:36
Hallo allemaal,

Gisteren ben ik terug gekomen van een adembenemende studiereis (jawel, voor werk 'op vakantie') uit Evenes in Noord Noorwegen. Nu hadden we zowel op de heen- als terugreis een overstap van een uur. Met het vliegen zelf hebben wij geen problemen gehad maar... helaas ging het voor onze koffers minder soepel. Zowel op de heen- als de terugreis raakten de koffers zoek. Heen was dit gelukkig al snel bekend en werd ons verteld dat de koffers in het hotel zouden worden afgeleverd. En die stonden inderdaad netjes op ons te wachten. Maar terug waren we ook nog eens overboekt en zijn we uiteindelijk omgezet van Sas naar KLM. Ook toen was bij aankomst dus de bagage zoek (we hadden hier al een beetje op gerekend). Mijn collegaatjes hebben hun bagage inmiddels thuis gekregen maar mijn koffertje is helaas nog steeds onvindbaar... :(

Mijn vraag aan jullie is: hebben jullie dit op jullie reis naar Florida (met beperkte overstap) ook wel eens gehad? En is dat toen goed gekomen/goed opgelost? Door positieve reacties van dit forum en mijn meest recente reiservaring, weet ik inmiddels dat de overstaptijd voor passagiers in ieder geval moet kunnen lukken. Maar gaat het goed komen met mijn bagage? Onze terugreis is in Oktober van Orlando naar Atlanta en dan met een uur overstaptijd dus door naar Amsterdam... We vliegen dan met Delta. Nu mijn koffertje spoorloos is, ben ik over het algemeen alleen kleding kwijt. Maar zou het toch een stuk vervelender vinden als straks al mijn (disney ;-))aankopen ergens op Atlanta blijven steken...

Hoor graag jullie reacties.
Groetjes
sabine

Ta2 Gerrit
05-07-08, 21:58
Vorig jaar moesten wij door weersomstandigheden een dagje wachten in Chicago op de terugweg en de volgende dag via Washington naar Amsterdam.
De koffers hebben we toen twee dagen niet gezien en zijn via allerlei omwegen (Manchester/ London) uiteindelijk toch in Amsterdam aangekomen en 36 uur na onze aankomst netjes bij ons op de stoep afgeleverd.

En United heeft ons keurig op de hoogte gehouden van alle vluchtbewegingen van onze bagage. Petje af.
Dus hopenlijk loopt het voor jou ook zo af.

Overigens is een uur overstap voldoende om de koffers over te brengen. Wij hebben daar i.i.g. nooit problemen mee ondervonden, ook niet in Atlanta.

Sabine_1979
06-07-08, 09:46
Hey Ta2Gerrit,

Bedankt voor je reactie! Wat goed dat United je netjes op de hoogte heeft gehouden. Hoe ging dat in zijn werk? Neem aan dat je melding hebt gedaan aan de KLM balie in bagagehal 1 of 2. Maar werd je dan door United zelf gebeld? Ik moest er nu telkens zelf achteraan zitten :( Wel fijn te horen dat het bij jou altijd goed gekomen is en dat je nooit problemen hebt gehad door je overstap in Atlanta.

Mijn collegaatje dacht gister dat haar koffer gevonden was maar helaas voor haar blijkt dat nu dus de mijne te zijn. Werd net gebeld dat ze hem morgen komen afleveren. Joehoeee :D Ik ben weer blij. Nu maar hopen dat de bagage van mijn collegaatje ook snel terecht is.

groetjes
sabine

Ta2 Gerrit
06-07-08, 21:33
Bij de bagageband op Schiphol is een balie waar je je "lost luggage" kunt melden.
Daar laat je je gegevens achter, en ons werd verteld (aan de hand van de bagagetags) dat de koffers vertrokken waren uit Chicago.

'sAvonds werden we gebelt (door United, of waarschijnlijk de ingehuurde afhandelaar) dat onze koffers in Manchester aangekomen waren en de volgende dag via London naar Ams gingen en dus op een bepaade tijd afgeleverd gingen worden. En dat is gebeurt.

Floridatjes
12-11-09, 15:59
Hoi,

wij zijn net terug uit Florida. Het was uiteraard super, ondanks het weer wat in de war was door de tropische storm Ida. Vooral onze vluchten bij terugkeer liepen behoorlijk in de war, we hadden een overstap in Atlanta, waar de storm in alle hevigheid was losgebarsten.

Wij haalden onze aansluiting maar net (de deuren waren al dicht, maar door gezwaai naar de piloten van aan de gate hebben ze ons nog laten doorgaan).
Onze baggage heeft de doorsluis naar ons tweede vliegtuig duidelijk niet gehaald want bij aankomst in Parijs waren ze er alle 4 niet.

Heeft iemand ervaring met baggage die niet terechtkwam? Delta Airlines heeft ons laten weten dat ze hier aan huis zouden worden geleverd. Ze zouden een dag na ons in Parijs zijn (vandaag dus), en dan onmiddellijk worden opgestuurd. Ik hoop dat ze er morgen al zijn.

Ik kan normaal online de vorderingen checken, maar nu staat daar dat ze de baggage nog niet gelocaliseerd hebben en dat ze er alles aan doen om ze zo snel mogelijk terug te vinden en te bezorgen.

We zijn benieuwd!

[verwijderd]
12-11-09, 16:40
Tja, als je laat bent voor de overstap is de bagage meestal TE LAAT.

Mijn ervaring is dat de systemen waarop je kan zien hoe of wat van je bagage wat achter de feiten aanlopen, zo waren wij laatst ook bagage kwijt toen we met BA vlogen en in het systeem stond nog steeds dat het in Orlando stond.

Tot mijn verbazing werd ik echter de dag nadat wij aankwamen op schiphol rond 18 uur gebeld dat de bagage de volgende dag bezorgd zou worden en dus inmiddels op Schiphol was aangekomen.

Ook van anderen begreep ik dat de bagage over het algemeen keurig wordt bezorgd.

Dus waarschijnlijk is er nog even geduld nodig.

vondutchga
12-11-09, 17:30
Ik ben verschillende keren zonder koffer aangekomen maar over het algemeen heb je tussen de 24 en 36 uur later je koffer thuis. (De laaste keer, ik heb het in totaal 3 keer gehad, werd de koffer vanaf Dusseldorf met een taxi afgeleverd)

Ta2 Gerrit
12-11-09, 17:44
Same here. Ook door vertragingen de koffers wel eens gemist.
Die werden altijd keurig nabezorgd, al was er wel één van de 3 keer een kleine omweg gemaakt via diverse luchthavens.
Toen heeft het 3 dagen geduurd, maar ze zijn uiteindelijk onbeschadigd afgeleverd.

En de douane had er ook (gelukkig ;-)) geen aandacht aan besteed.

marijke8
12-11-09, 19:15
Van de zomer onze vlucht van New York naar Amsterdam gemist.
Kregen een vlucht aangeboden via New York - Manchester - Amsterdam.
Alles aangegeven op schiphol omdat we terug van Manchester een KLM vlucht hadden. De volgende dat verschillende smsjes ontvangen dat de koffers waren aangekomen op Schiphol en dat ze de volgende 's ochtend om 8.00 uur bezorgd zouden worden. Nou dat klopte alles werd netjes thuis afgeleverd.

Marijke

remon
13-11-09, 00:45
Ik zou me niet druk maken , wij hadden vorig jaar precies hetzelfde.

Vertraging in Orlando , aansluitende vlucht in Atlanta naar Amsterdam gemist.
Toen moesten we via Parijs naar Amsterdam.
Koffers kwamen in etappes aan.
Binnen 3 a 4 dagen hadden wij al onze koffers

Floridatjes
13-11-09, 09:55
Ondertussen zijn ze inderdaad terecht, prachtig. Na anderhalve dag netjes aan huis geleverd. Ze hebben in Atlanta wel duidelijk in de storm op het asfalt gestaan want de stoffen koffers waren doorweekt binnen en buiten. Maar goed, daar zat alleen kledij in.

robisjo
01-07-10, 11:28
Hallo Forumleden,

Wij zijn gisteren de grote plas overgegaan en bij aankomst in Chicago bleek één van onze koffers niet meegekomen te zijn. In Calgary hebben we dit meteen gemeld bij de Lost and Found van United. Maar nu willen we graag weten of we dit ook al bij onze reisverzekering moeten melden?

Heeft er iemand ervaring met het missen van een koffer en komt deze koffer wel weer in ons bezit, omdat wij gaan rondreizen door Canada?

Ik hoop dat jullie ons informatie kunnen geven, ook al heeft dit indirect niets met Florida te maken.

Groetjes vanuit een nachtelijk Calgary,

Sjon, Bianca en Romy

angelique100
01-07-10, 11:55
Wij missen bijna altijd wel een koffer (vaak met BA via heatrow gevlogen) en altijd is het weer goedgekomen meestal binnen 24 uur. Ik zou dus nog even rustig afwachten,..

[verwijderd]
01-07-10, 12:46
Idd gewoon even geduld hebben, het gros van de vermiste koffers komt de volgende vlucht mee en wordt dan keurig thuis gebracht, vaak heb je een code gekregen waarmee je je koffer kan traceren via internet.

Belangrijkste is dat ze weten waar je koffer is, dan is hij in ieder geval niet zoek.

6foot6
01-07-10, 17:37
En je hebt vast wel een thuisadres, telefoon# en een route in je koffer gedaan zodat ze je kunnen bereiken en weten waar je op welk moment bent.

robisjo
11-07-10, 02:12
Bedankt voor jullie reacties, de koffer was op de dag dat we Calgary zouden verlaten weer terecht. Dus 48 uur later. Omdat we net de camper hadden gehaald en op weg naar Banff nog langs het vliegveld kwamen hebben we hem daar zelf opgehaald.

In de nationale parken was bijna geen internet, dus vandaar de late reactie.

Groetjes,

Sjon, Bianca en Romy

Lannie
20-07-11, 13:51
Wij zijn maandag 18 juli vertrokken uit Miami met BA en gistermorgen 19 juli aangekomen in Londen voor een overstap naar Brussel. We hadden normaal gesproken voor de overstap 2,5 uur, maar nu door vertraging 40 minuten. Toen wij bij de bagageband in Brussel stonden kwamen geen koffers!! Bij melding bleken de koffers nog in Londen te staan. Wij zijn naar huis gereden! Om 17:00 uur kwam er een telefoontje uit Brussel dat de koffers daar gearriveerd waren en de vraag hoe laat zij ze konden brengen. Toen bleek dat wij boven de lijn van Rotterdam in Nederland wonen, konden zij niet bezorgd worden, maar werden de koffers doorgestuurd naar Amsterdam. Hier zouden ze om 19:30 uur arriveren. Daarna hebben wij niets meer vernomen.

Vanmorgen om 10:00 uur ben ik gaan bellen met BA. Ik zou teruggebeld worden, maar 2,5 uur nog steeds niets. Toen zelf maar weer gaan bellen, ook deze dame kon mij niets vertellen. Uiteindelijk heb ik contact opgenomen met yourcitygroup, waar we de tickets hebben geboekt. Zij belde netjes terug. Het enige dat zij wist te vertellen was dat de koffers nu in Amsterdam staan en dat de koerrier contact op zal nemen over wanneer zij bezorgd zullen gaan worden!

Op zich maken we ons geen zorgen over de koffers, we gaan er vanuit dat deze vandaag of morgen wel bezorgd worden, maar wat niemand ons kan vertellen zowel bij BA en bij yourcitygroup wat je eventueel zou kunnen claimen ivm zoek raken van de bagage. Inmiddels hebben we wel behoefte aan de toiletartikelen. (En morgen moet er weer gewerkt worden, dan heb je nog meer nodig uit de koffer!!)

Vanwege het lange wachten in Brussel bij de balie van de lost luggage, reed de gratis shuttelbus ook niet meer in Brussel en hebben we een taxi moeten nemen. Ook hier hebben we dus extra kosten voor moeten maken.

Heeft iemand ervaring met het claimen van kosten bij het zoek raken van bagage bij BA?

trails
20-07-11, 14:53
Wel inmiddels al weer wat jaartjes geleden...
Door vertragingen op AMS haalden wij de overstap op Gatwick net wel maar de bagage niet (dat schijnt een uur nodig te hebben). Dus toen we in Tampa aankwamen hadden we al een donkerbruin vermoeden dat onze bagage er niet zou zijn. En dat bleek dus ook zo te zijn.
Onze bagage zou de dag erna op MCO aankomen en aangezien wij die dag toch daarheen zouden gaan hebben we alles daar weer opgehaald.
Maar in Tampa hadden we wel wat spulletjes nodig (toiletspullen, schoon ondergoed, korte broek en t-shirt).
Dit hebben we geclaimd bij BA en alles netjes vergoed gekregen. Zelfs de parkeerkosten en de kop koffie op MCO. Wel hadden we netjes alle bonnen bewaard.
De afhandeling was heel correct.
Je kunt dit waarschijnlijk ook op je reisverzekering claimen.

corrus
20-07-11, 15:16
Gewoon je reisverzekering bellen... zaakje uitleggen... zij helpen je gegarandeerd verder... :D

au3
20-07-11, 18:16
Als oud-medewerker van een reisverz.mij weet ik dat je vervangende toiletartikelen kunt claimen op je reisverzekering, maar alleen als je deze spullen nodig hebt indien je koffer kwijtgeraakt is op de heenreis. Bij het zoekraken van bagage bij terugkeer van je vakantiebestemming kun je deze spullen dus niet vergoed krijgen.
Ook wordt gevolgschade (zoals extra vervoerkosten van een shuttlebus) als gevolg van het zoekraken van je bagage niet vergoed.

Groetjes,
Audrey

Lannie
20-07-11, 19:05
Bedankt voor jullie reacties,

Audrey, klopt inderdaad, ik heb vanmiddag gebeld met de reisverzekering. Ook BA vergoed deze kosten niet!!!

We hebben vanmiddag wel een telefoontje gehad vanaf Schiphol, dat onze bagage daar inmiddels staat. Het is gisteravond daar aangekomen. De koffers worden morgen tussen 8:00 en 13:00 uur bij ons thuis bezorgd, jammer genoeg niet meer vandaag!

Jostravels
21-07-11, 09:18
Ik heb ook op de terugweg wel eens een vertraagde koffer gehad, die toen ook nog verkeerd werd bezorgd waardoor ik er 2 dagen op moest wachten. Maar op de terugweg is dat niet zo'n ramp toch? Toiletartikelen zijn overal zo gekocht en extra kosten maak je dan niet echt, omdat je de meeste artikelen toch wel weer opmaakt. Vond ik tenminste...

Minneke
24-12-12, 12:27
Tijdens onze heenreis zijn we 1 stuk bagage verloren. Bij de stopover in Dallas was ze er nog. In Fort Meyers was ze er niet meer bij. De maatschappij (AA) noteerde alles netjes en verzekerde ons dat ze de volgende dag aan ons vakantiehuis zou afgeleverd worden. Ondertussen al 2 dagen verder en geen bagage te zien. We kunnen wel eventjes verder maar het is toch lastig want er ontbreken toch enkele zaken. Wij zijn dus nog altijd in 'blijde verwachting". Het zou een mooi kerstgeschenk zijn als ze vandaag zou toekomen ....

Ebelix
24-12-12, 13:54
Heb je al contact met AA opgenomen over de koffer? Heb je ook afgesproken dat eventuele goederen die vervangen moeten worden of gemist worden vergoed worden door AA?

Minneke
24-12-12, 15:40
@Ebelix - Ja hoor. AA is op zoek naar de koffer. Ze heeft kopie van de bagagelabel en omschrijving van de koffer. We mogen al het noodzakelijke kopen (toiletgerief, ondergoed, ...) Gelukkig hadden we onze kledij ed. over de 3 valiezen verdeeld.... De kastickets moeten wij bijhouden en zouden vergoed worden.

Ebelix
24-12-12, 17:49
Dat is goed nieuws ondanks dat de koffer nog steeds zoek is. Hebben ze ook een indicatie gegeven waar de koffer is?

Minneke
24-12-12, 20:22
Neen. Ze zijn zelf nog op zoek. Wij hebben ze het laatst gezien in Dallas ...

Michael66
26-12-12, 10:35
Kijk ook even je reisverzekering na. Vaak staat daar in dat je bij vertraging of verlies van bagage onderweg je een x-bedrag mag uitgeven/ claimen aan spullen die je mist of nodig hebt.

Minneke
28-12-12, 13:40
Gaan we zeker doen Michael. Ondertussen is de valies nog niet terecht. We hebben op Sanibel nog enkele Belgen ontmoet die eerst 6 stuks verloren waren waar er ondertussen al vier van terecht zijn. Ook zij vlogen met AA....
Nu hebben we bericht gekregen van AA dat we een vragenlijst moeten invullen en doormailen naar de centrale bagagedienst. Ik heb het gevoel dat we onze bagage deze vakantie niet meer zullen zien. Wordt vervolgd :)

jarjarbinks
28-12-12, 13:50
Neem aan dat je het weet, maar toch even voor de zekerheid. Bijna alle CC hebben ook een verzekering voor bagage die weg is. Een nadeel is wel dat de reis geboekt moet zijn met de bewuste CC.

Minneke
29-12-12, 13:19
@jarjarbinks - Inderdaad de reis hebben we betaald met CC. Zullen deze tip ook natrekken ...

hannie
29-12-12, 15:25
Tjee, wat vervelend dat je bagage nog steeds niet terecht is. Ik dacht dat dat tegenwoordig makkelijker terug te vinden was met al die geautomatiseerde systemen.

Cindy1969
29-12-12, 19:44
Wat vervelend Minneke... Moet er zelf niet aan denken dat het zou gebeuren, reis alleen, dus kan ook geen kleding verdelen.

Minneke
12-01-13, 19:07
Ondertussen al 3 weken voorbij en de verloren koffer is nog niet terug. Alle nodige documenten zijn ingevuld en overgemaakt aan AA. Nu kunnen we enkel nog afwachten op de afhandeling van het dossier. Bij onze aankomst in Brussel bleek een andere valies een flinke scheur te hebben ... Dta kon er nog maar bij. Bij Avia Partners (bagageafhandeling) werd alles netjes opgetekend en zij verzekerde ons dat er een nieuw exemplaar aan huis afgeleverd zou worden binnen de 5 werkdagen! Klopt! na 4 werkdagen werd er een doos met nieuwe koffer thuis afgeleverd. Dat is pas service!

Minneke
16-02-13, 08:16
Deze week goed nieuws ontvangen van AA. Koffer is terecht! Dit na bijna 2 maanden. De koffer werd netjes teruggevlogen vanuit Dallas naar Brussel. Maar omdat er in Brussel geen diensten van AA aanwezig zijn moesten we de koffer wel gaan oppikken op de luchthaven. Via e-mail met vele verontschuldigingen enz. belooft AA ons een kortingvoucher (voor het ongemak) en beloven ze ons de gemaakte kosten te vergoeden. Na verschillende e-mails, telefoons en een aangetekende brief eindelijk een teken van leven bij AA...

Tans4USA
16-02-13, 09:18
Zo zeg dat had je ook nooit verwacht dat de koffer toch boven water zou komen. Hopelijk krijg je alsnog een goede vergoeding.

hannie
16-02-13, 11:04
Ben benieuwd hoe groot de kortingsvoucher zal zijn.
Had je het trouwens al bij je reisverzekring gedeclareerd?

dutchcruisers
16-02-13, 11:11
Jeetje, niet meer verwacht na 2 maanden. Toch fijn na alle ellende. En inderdaad hopen op een leuke schadevergoeding.

cindy74
13-04-13, 18:14
Ook wij zijn vandaag aangekomen zonder koffers ....dachten we . We hebben een dagje extra gekregen door het slechte weer in atlanta alleen onze koffers zaten wel in dat vliegtuig . Wij zijn vandaag dus vertrokken van tampa naar new york gegaan en zo naar amsterdam . Bij aankomst in amsterdam wij dus naar de bagage service waar we een vaag antwoord kregen maar hij wist niet juist waar onze koffers waren . Met een kaartje voor dit online te doen werden we naar huis gestuurd . Thuis kregen we de link niet open dus ik bellen . Bleek dat er altijd een dossier moet worden opgemaakt in schiphol en dat onze koffers op de band van ons vliegtuig van new york zaten . Morgen krijgen we alsnog onze koffers

Minneke
14-04-13, 09:19
Om nog even terug te komen op onze verloren koffer. We hebben 2 korting vouchers ontvangen van AA. In totaal voor 900 dollar. Het is wel zo dat we deze moeten gebruiken binnen het jaar. Onze tickets voor december zijn al betaald. Deze hebben we via Expedia besteld en voor ontvangst van de vouchers. Mijn man zou willen proberen of we deze vouchers kunnen ruilen voor een betere "seat" op onze vluchten.... Ik ben meer te vinden voor een extra reisje richting Florida met z'n 2tjes (als de prijs van het ticket goed zit).

Wendy&Pieter
19-01-15, 12:50
Wij denken eraan om volgend jaar naar Florida te vliegen vanuit Schiphol, maar zelf wonen wij in België.

Nu vroeg ik mij af wat er gebeurd als we dan terugkomen vanuit Florida en onze bagage is er niet bij.

We hebben dit vorig jaar gehad toen we terug kwamen van Nieuw Zeeland, maar aangezien we toen in Zaventem zijn geland was dit geen probleem en werd onze bagage thuis gebracht.

Heeft iemand een idee of we deze dan zelf zouden moeten gaan ophalen in Schiphol?

Blue_note
19-01-15, 14:07
Ik ben wel een keer in Orlando aangekomen zonder dat mijn koffers er waren. 2 dagen later met de taxi keurig bezorgd. Koffer was wel de hele wereld over gevlogen aan de labels te zien! Dus ik ga ervan uit dat ze dit altijd doen mocht je koffer niet aankomen, maakt niet uit waar je dan landt/vertrekt.

Esther2013
19-01-15, 19:12
Waarom vliegen vanaf Schiphol???? Vanaf Brussel (Zaventem ) en Dusseldorf is het vaak veel goedkoper!!!

cindy74
19-01-15, 19:39
Dit hebben wij vorig jaar aan de hand gehad met delta/ klm . Ze brengen je koffers netjes thuis met een kortingsbon van 25 euro op je volgende vlucht

esther , wij kiezen bijna altijd voor schiphol omdat dit voor ons altijd goedkoper uitkomt .

b767-300er
19-01-15, 23:08
Ook naar mijn bestemmingen waar ik graag heenga is DUS en BRU voor mij altijd duurder geweest dan AMS