PDA

Bekijk Volledige Versie : [Reisverslag] gretl: Florida, maart 2004



gretl
29-12-04, 20:24
Hier in vogelvlucht onze reis:


Orlando, 5 dgn villa: Epcot, Universal, FLorida mall, wall-mart, Kennedy Space Center bezocht...... en mijn nagels laten 'doen' !!!!
Toen we 'savonds aankwamen in de villa was deze niet schoongemaakt, sterker nog: wasgoed, bedden, vuilnis: alles smerig. balen! Bellen natuurlijk. Na een uurtje (het was al middernacht) kregen we een telefoontje met het aanbod naar een andere te gaan iets verderop, deze was 'iets' groter! Dat 'iets' bleek een extra woonkamer, extra badkamer en 2 extra slaapkamers in te houden! Helemaal goed dus. Enkel toch nog wat gedoe met het zwembadverwarming gehad, deze stond niet aan en het duurde een paar dagen voordat dit goed en wel verwarmd was. Maar dit hoefden we toh niet te betalen (voor de overlast) en de schoonmaakkosten vervielen ook, nou al met al niet slechter van geworden dus.
Eten: Golden Coral ontdekt! Super. Ook Denny's, Sizzler en Pizza Hut hebben we regelmatig bezocht.

Toen in een keer door naar Key West gereden (toch een bewolkte dag, maar 10 uur rijden blijft lang....). Onderweg lekker gegeten in een soort cowboy Honkietonk achtige bar (heerlijk!). Hier 1 nacht/1 dag gebleven: jongens hadden een scooter gehuurd, dames lekker rondgehangen en in de zon gezeten (joepie, eindelijk!!)
Het thuisfront vereerd met wat beelden van ons 6-en springend voor de webcam van Sloppy Joe's......

Het plan was naar Miami te gaan, maar we zijn in een (fout) motelletje in Homestaed gestrand. Niet super, maar ach, om te slapen prima. Volgende dag naar de Everglades (aan de 41, Tamiami Trail: visiters center: wandeltocht en bustochtje gedaan en vlak hierbij een boottocht gemaakt). Zeker als je maar een dag wilt besteden, is dit samen een wel een mooi beeld van de Everglades.

Toen in Miami Beach aangekomen, na een zoektochtje met de coupons..... in een super 8 motel beland (Collins Av). Deze na 1 nacht maar verlengd met nog 2 nachten. Vanuit hier de laatste 3 dagen o.a.: Coral Gables, Art-Deco wijk, strand, Sawgrass Mills (Frt. Lauderdale, mall), Bayside (Miami) bezocht.

Aanrader was onze laatste avond:NBA basketball wedstrijd Miami Heat gezien. Helemaal super!! Deze had ik via internet besteld, goedkoopste kaarten en dus helemaal bovenin.
We waren die dag al in Bayside, boottochtje naar o.a. Star island gemaakt. De auto konden we laten staan (10 $ per dag) en we liepen zo de straat over naar het Miami AA Arena voor het basketbal. Na de westrijd nog wat drinken op een terras in Bayside, en via Ocean Drive terug naar ons hotel. Op -en - top Miami-Beach gevoel!!!

Uiteraard hebben we niet alles gedaan, ik had heel graag naar Tortugas Dry gewild vanaf Key West, maar helaas. Ook Daytona hebben we besloten over te slaan, we zouden daar dan in het weekend zijn en dit was ivm Bike Week superdruk.

Het moet wel vakantie blijven en geen race (haha, Speedway) om alles te zien. Ook waren we met z'n 6-en, het tempo ligt dan ook niet zo hoog als wanneer je samen gaat. Vooral in Key West en Miami Beach was goed te merken dat de Spring Breack begonnen was (per 1 maart de prijzen vooral!). Zeker in zo'n super 8 motel: dat draait op feestende studenten. En wij (met 6 jongeren) werden daardoor ook wel argwanend aangekeken, de 3 dames belaagd door foute mannen die denken dat tijdens Spring Break alles kan........ Gelukkig staan wij stoere Dutch girls ons mannetje!
Financieel viel het erg mee. We hadden al wel voorzien dat vooral de laatste dagen Miami duurder zouden zijn (wat ook wel klopte). Ter vergelijking: Hardrockcafe wat gedronken: 45 $ (zonder fooi!) en eten bij een foodcourt: 30 $ !! (met 6 personen)

Het mooiste vind ik zelf het totaal verschillende van van alles: van de pretparken naar het relaxte Key West, naar weer het uitgaansgebied en trendy Miami Beach, en wat ook zo heerlijk is.... zo weinig Nederlanders tegengekomen!

Gretl.

Daniel
29-12-04, 23:17
Aanrader was onze laatste avond:NBA basketball wedstrijd Miami Heat gezien. Helemaal super!!
Dit vind ik dus ook geweldig! Ik was vroeger helemaal NBA fan, maar volg het tegenwoordig wat minder. Het is iig een superaanrader voor een ieder die van sport houdt; daarnaast is het een verademing om te zien dat er geen ME aan te pas hoeft te komen of dat de wedstrijd gestaakt moet worden wegens schreeuwkoren oid. Kortom hartstikke leuk en je treft er de Amerikanen helemaal in hun element; alleen dat is al geweldig!

Daniel