PDA

Bekijk Volledige Versie : Hotelervaring: Florida Hotel & Conference Center @ Florida Mall, Orlando



Jill
05-08-06, 23:08
Hallo iedereen. In oktober gaan we vakantie vieren in het Florida Mall Hotel. Nu wou ik even weten wat de goeie en slechten kanten zijn van dit hotel. We kennen het hotel wel, doordat we al een paar keer in de Florida Mall zijn gaan shoppen. Dat was dan ook de aanleiding om er nu eens vakantie te gaan houden. Ook vroeg ik me het volgende af of je eigenlijk last hebt van de snelweg die er haast naast ligt. Dan kunnen we desnoods op voorhand al vragen om ons langs de "rustigere" kant te laten slapen. :)

Alvast bedankt.

Jill
30-10-06, 21:53
Hallo iedereen zoals beloofd ga ik hier even mijn beste beschrijving boven halen hoe ik dit hotel beleeft heb.
Hotel is niet alleen reuze groot maar ook heel mooi. De check-in is heel vlot verlopen, op nog geen 5 min. hadden we de hotelkey's. Mensen aan de balie zijn heel vriendelijk. Langs de ene kant kom je binnen vanaf de parking en aan de andere kant vd receptie heb je de ingang naar de Florida Mall. Je hoeft dus gewoon niet naar buiten toe! Je hebt 2 liften aan zowel de linker- als de rechterzijde vh hotel. Grote nette liften die ons op het 10e verdiep brachten. Wij hadden een kamer voor 4 personen wat dus inhoud dat je maar 2 queensize bedden krijgt op de kamer. Als je dus gewoon bent van ruim te slapen is dit wel een probleem. De kussens waren vrij dik dus voor mensen met nekproblemen breng je eigen dunnen kussen mee. Voor de rest ligt dat bed lekker hoog en zacht. De kamer was mooi en voorzien van een groot flatscreen tv tegen de muur, een ijskast met vriesvak (die het niet echt doet, dus koop geen voorraad Ben&Jerry's want die kun je weg smijten de volgende dag, ja ik spreek uit ervaring). Onder de flatscreen bevindt zich een bureautafel waarop je je latop kan plaatsen om zo gratis internetverbinding aan te sluiten (jep ook het downloaden gaat heel vlot). Ruime badkamer die praktisch langs alle kanten is voorzien van ijzeren stangen zodat gehandicapten of mensen die slecht gaan, zich makkelijk kunnen vastnemen als men naar het toilet of een bad moeten. Nu hetgene waar ik minder blij mee was is dat er geen spiegel terug te vinden is in de badkamer, er miezerige straaltjes uit de douchekop kwamen (waardoor je 2 x zolang onder de douche staat) en je heel weinig licht had als je onder de douche staat. Net buiten de badkamer (en vlak naast de gangdeur) heb je dan "1" wasbak met spiegel waar je het mee moet doen met 4 personen. Het uitzicht dat we hadden was wel leuk maar niet spectaculair. We sliepen aan de voorkant wat wil zeggen dat je uitkijkt op Macy's, de snelweg die naar de airport gaat en dan een soort warehouse industrieterrein. Balkondeur ging ook niet open, mss omdat het geen gesloten balkon was, die deelde we met de kamer naast ons. Of ze zijn bang voor zelfmoordplegers.
De gym was enorm verzorgd! 3 flatscreen tv's, zodat je kon kijken vanaf elk toestel. Er stonden 5 loopbanden, een step, lifstyle machine, 2 fietsen en 2 banken om gewichten te heffen. Handdoeken lagen klaar en er was een sipwell drinkbak. Zelfs doekjes met ontsmetting om de toestellen schoon te vegen van zweet ed. Heel relax om hier een uurtje te komen sporten.
Het zwembad is echt heel groot en verwarmd. Ook hier liggen handdoeken klaar zodat je die niet uit je kamer moet meenemen. Er staan genoeg ligbanken maar niet overvol. Zwembadruimte is trouwens omringd door een grote muur waardoor de bezoekers vd mall niet kunnen binnen kijken. In de hoek bij het zwembad is een grote jacuzzi voorzien voor 10 mensen en deze is echt heet!
Qua eten in het hotel heb ik geen idee. Ik weet dat je er voor 15$ kan ontbijten maar hoe en wat???

Als er nog vragen zijn, hoor ik het wel,
Groetjes Jill

Njit
30-10-06, 22:04
Wow! Erg uitgebreide recensie. Nog een paar foto's erbij en hij kan zo in de reisgids :)

Zat net op de site te kijken en het heet tegenwoordig 'The Florida Hotel and Conference Center'. De site van het 'Florida Mall Hotel' linked hier naar door. Zie http://www.thefloridahotelorlando.com/

http://www.thefloridahotelorlando.com/images/plasma_tv_composit.jpg

Michael66
01-11-06, 04:34
Dat van die dikke kussens is in veel hotels een bekend "probleem".
Maar meestal biedt het hotel de mogelijkheid om een ander kussen te vragen. Gewoon even melden bij de receptie.

Jill
01-11-06, 19:38
Moest ik nu echt problemen hebben gekregen met mijn nek had ik dat ook wel gedaan. Maar ik ben nu niet echt iemand die voor het minste de receptie gaat lastig vallen :).

Jill
13-11-06, 22:15
9 november ontvingen we volgende email van de Florida Mall hotel ivm het invullen van comment card. Hele goeie PR move!



Thank you for taking the time to complete our guest comment card during your recent stay at the Florida Hotel and Conference Center. The reason why we go to such great lengths to gather feedback from you, our valuable guest, is that we can quickly identify service and product irregularities and remedy them immediately. Our goal is to also ensure that you are aware of the solutions implemented.

I noted your comments regarding the maintenance issue and the malfunctioning wireless internet service you experienced in your room. Please accept my apologies for any inconvenience that this may have caused you during your visit with us. Since your last visit we have replaced the seal in the shower head. Also, we have made a significant upgrade to the internet service, which has resulted in better handling the demand on the internet service, resulting in less down time.

Thanks again for bringing these matters to our attention, as it certainly helps us to provide the best possible experience to our valuable guests. We value and appreciate your feedback, and look forward to welcoming you back.

Sincerely,

Terry M. Shaikh
President
The Florida Hotel and Conference Center
1500 Sand Lake Road
Orlando, FL 32809
407-859-1500

Eric
14-11-06, 05:44
Ik heb al vaak zo'n comments kaart ingevuld, maar nog nooit een reactie gehad.
Ik vind dit uitstekende service van het hotel. Sterkt me in de mening dat ik er een keertje heen moet.
Helaas had ik voor volgende week al een ander (ook goed hoor) hotel geboekt.
Eric

Dr. Phlox
14-11-06, 11:47
Hoi Jill,

Bedankt voor je goede uitleg. Maar weet jij toevallig of er ook kamers zijn voor 5 personen (2 vol. 1 kind van 16 1 van 14 en 1 van 6
Op de kan ik ze niet echt vinden.

Alvast bedankt.

Dr. Phlox
8-) 8-)

Eric
14-11-06, 19:57
In ieder (nou ja, vrijwel ieder) hotel in Amerika kun je een bedje op de kamer laten bijplaatsen. Jullie jongste is 6, dus dat gaat prima.
Een andere, ook wel gebruikte oplossing is om bij de WalMart een luchtbed te kopen, die kun je altijd nog wel kwijt op de kamer. Zijn zo goedkoop, kun je gewoon na afloop in het laatste hotel achterlaten.
Eric

Jill
14-11-06, 22:48
Hallo Dr. Phlox,

ik weet wel dat er verschillende soorten kamers zijn (qua 2 - 4 pers, suites enzo) maar hoe dat zit met een 5e persoontje erbij...
Ik denk dat je hiervoor het best even een mailtje schrijft naar het hotel zelf. Maar zoals Eric al zei, geloof ik ook dat ze ofwel een bedje erbij zetten (alhoewel dat op een 4 pers. kamer wel heel krap zou worden). Voor zover ik me kan herinneren is daar niet echt veel plaats voor. Dus mss even via een reisbureau of rechtstreeks contact op nemen met het hotel.
Een laatste oplossing is mss 2 x 2 pers. kamer???

Groetjes jill