PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoe druk/warm is het in .... (periode)?



Pagina's : [1] 2 3

Monique
20-09-04, 15:37
Wij willen met pasen naar Disney.

Weet iemand of men in USA ook een lang weekend of schoolvakantie heeft of is pasen daar gewoon alleen op zondag.
Ik ben benieuwd of we een drukte kunnen verwachten. :?

Misschien kan iemand mij ook vertellen hoe het weer eind maart is.

Thanx.
http://hans1aa.web1000.com/disney/1143.gif

Ebelix
20-09-04, 18:00
Pasen is alleen een zondag. De scholen in Amerika hebben soms wel in die tijd springbreak. Uit ervaring weet ik dat het dan erg druk is in Florida.

Volgens mij valt Pasen vroeg volgend jaar en dus zal de springbreak ook aan de gang zijn.

Daniel
20-09-04, 18:28
Even Googlen: pasen in NL 27 en 28 maart; Springbreak in Orlando: 13-20 maart. Dit wil niet zeggen dat het buiten 13-20 maart niet druk is! Daarnaast verschillen de data nog wel eens. Ik zag dat het bijv. in Daytona springbreak is van 14-31 maart...

Succes!!

Ebelix
21-09-04, 08:44
Je moet ook rekening houden met Spring Break in Canada. De canadese jongeren komen ook massaal naar Florida.

Dennan
21-09-04, 09:53
Rond Pasen zijn de Disney parken het drukst, er wordt zelfs gezegd dat het drukker is dan met kerst.

Monique
21-09-04, 12:01
Rond Pasen zijn de Disney parken het drukst, er wordt zelfs gezegd dat het drukker is dan met kerst.

Kan iemand mij dan vertellen hoe dit zit met een Fast pass.
Bij Euro Disney is het zo dat als je in 1 van de Disney hotels verblijft een fast pass krijgt, zodat alleen de vakantiegangers van een Disney hotel voorrang krijgen bij bepaalde attracties.

Is dit in Disney World ook zo of kun je hier die passen kopen? :-k
Zo ja, hoe duur zijn die passen, koop je ze bij de ingang of zo en heeft het nut om dit te doen?

Dennan
21-09-04, 12:36
Volgens mij is het in euro disney zo dat je en VIP FastPass krijgt als je in een suite verblijft.
De laatste keer dat ik was geweest ( Vorig jaar okt) was het nog zo dat je met je toegangskaartje Fast Pass kan krijgen, zo gaat het in Florida volgens mij ook nog steeds.

In Universal studios kan je wel tegen meerprijs een soort van FastPass aanschaffen.

Zelfs de FastPassen schijnen op te kunnen raken, er wordt je dan ook geadviseerd om met deze feestdagen betijds in de parken te zijn, die kunnen nml. overvol zijn zodat er geen nieuwe mensen het park meer inmogen.

Ondanks dat gaan wij ook in een hoog seizoen, nml. met kerst.

Heb zelf het boek Unofficial Guide to Walt Disney World 2005, hier staan ook de piek data in. Zal dat anders vannavond of morgen wel even in deze post zetten.

yviera
23-09-04, 15:26
Ik hoorde dat het er heel erg rustig is in oktober, klopt dit? Ga 9 oktober, zou wel lekker zijn, kan je overal gewoon doorlopen :P

Bye Bye XxX yviera

Orangedevil
26-09-04, 18:46
Jawel dat is het wel ooit.
Ik ben in september geweest en ooit in november en kon gewoon overal doorlopen. Langste tijd dat ik moest wachten was Gwazi maar dat kwam omdat er maar 1 8baan van die 2 open was. En die andere had storing.

Is echt fijn om in The Hulk te kunnen blijven zitten.En gewoon 9 x achter elkaar in Montu te gaan. Islands of Adventure hadden wij om 13 uur al helemaal gezien.Gewoon niet hoeven te wachten bij Spiderman.

Wij gaan 16 oktober weer en dat word coasteren tot je erbij neer valt !!

toverfee
26-09-04, 20:53
natuurlijk is het in oktober rustiger in de parken en waar het wel druk is neem je gewoon een fastpas
andere tip:als je de single ride doe dan kun je meestal ook gelijk doorlopen,dat doen wij altijd bij de drukke attrakties :wink:

groetjes toverfee

Natasja
03-10-04, 15:41
Hee Ik ga dit 16 oktober voor de 3de keer alweer en ik vind dat het best druk is vooral omdat het dan halloween is en de kinderen ook vrij hebben rond deze tijd.

groetjes

sandrs
12-10-04, 11:56
Hallo,

Kan iemand mij vertellen hoe het is in Maart b.v. drukte en temparatuur. Dit i.v.m. Springbreak. Ik kan op www.springbreak.com niets vinden wanneer dit precies is. Ik ben afgelopen Februari geweest maar de temparatuur was vrij laag.

Groetjes Sandra

Ebelix
12-10-04, 12:11
Het is met Springbreak erg druk in Florida. Springbreak is eigenlijk de gehele maand maart. Ze doen in Amerka toch ook wel aan vakantiespreiding. Met de temperatuur is het wel in orde. Zo rond de 25 graden. 8)

Daniel
12-10-04, 12:15
Hoi Sandra,

Ik denk dat je over de temperatuur niet zo heel druk hoeft te maken. Ik ben er 2 jaar geleden geweest rond eind maart en dat was prima! Niet snikheet, maar zeker niet koel of koud.

Het zal wel druk zijn ivm met Spring Break. Op Google kan ik geen exacte datum vinden voor Orlando, maar ga er maar van uit dat het van half maart tot begin april een stuk drukker is dan normaal... Misschien dat anderen een specifiekere datum kunnen geven?

Ta2 Gerrit
13-10-04, 10:00
Wij zijn al meerdere keren in Maart die kant opgegaan i.v.m. Daytona Bike Week 8) , de eerste week van Maart. Met diverse weersomstandigheden ! Maar nooit echt koud. Het koudste is rond de 20 graden dagtemperaatuur geweest, maar meestal is het toch wel 25+ en zonnig. Afgelopen Maart zelfs constant rond de 30 °, lekker toch. Af en toe valt er een buitje, maar dat is van korte duur, behalve 2 jaar geleden toen het een dag of 4 vrijwel constant regende. Maar dat is een uitzondering en meestal is het dus zwemweer :D . Voor zover ik weet begint de Springbreak in het 3e weekend in Maart, afgaande op de berichten van middenstanders, die na een weekje rust na Bike Week (4 à 5 honderdduizend motorrijders \:D/ ) hun, volgens eigen zeggen, worst nightmare tegemoed gaan, Student Springbreak. Meer ongelukken, vernielingen,vechtpartijen, diefstallen en ordeverstoringen tijdens de studentenvakantie dan die "gevreesde bikers" bij elkaar ooit zullen veroorzaken :wink: .

FrankS
13-10-04, 10:28
Let op dat Spring Break in 2005 1 week later zal zijn dan oorspronkelijk gepland, vanwege de sluitingen van scholen door Hurricanes Frances en Jeanne.

rvd4always
13-10-04, 15:02
Kijk voor klimaat in Florida op: :arrow: http://www.hm-usa.com/climate/fl.html

2stepsilly
30-11-04, 04:24
In Maart 2004 ben ik vreselijk verbrand op het strand in Miami. Daarna ben ik naar Orlando geweest in Maart en het was lekker weer. Ik denk zelf om de drukte te vermijden van ma t/m vr de parken te bezoeken.
In het weekend is het meestal het drukst.

Have Fun!

Silly

Ewoud
25-01-05, 13:44
Hallo,

Ik overweeg om in mei of juni naar Florida te gaan en daarvandaan naar New Orleans of Memphis te rijden.

Nu heb ik vernomen dat Juni zeer benauwd is omdat het regenseizoen (plensbui eind middag) aanbreekt. Heeft iemand ervaring met Florida in juni? En is mei zoveel aangenamer of scheelt dat niet veel?

Bij voorbaat dank voor de reactie!

Gr,

Ewoud

Ebelix
25-01-05, 13:49
Hallo Ewoud,

Het is beter om in Mei naar Florida te gaan. Het is dan iets minder benauwd als in juni of later in de zomer.

Daniel
25-01-05, 14:27
Bijkomend voordeeltje (alhoewel de kans klein is) is dat mei nog buiten het officiele Hurricane Season ligt...

New Orleans is overigens een hele leuke stad; wij zijn vorige jaar van Tampa naar New Orleans gereden en dat is zeer goed bevallen!

robijn
10-06-05, 00:37
Ik ga o.a. naar Palm Coast op 25 juni, en vroeg me af hoe warm het ongeveer zal zijn tussen juni en september. Is de zon fel, of is het meer warm weer met bewolking?
Moet je oppassen met zonnen op het strand omdat de zon fel is?

Ebelix
10-06-05, 00:45
Ik kan alle vragen met ja beantwoorden. Dit zijn namelijk de eigenschappen van de (sub)tropen en daar verblijf je.

Michael66
10-06-05, 19:44
Kijk maar eens op www.weather.com

of klik op de volgende link:
http://www.weather.com/activities/homeandgarden/home/weather/climo-monthly-graph.html?locid=USFL0387&from=36hr_bottomnav_home

Onderaan het grafiekje eventjes op "Metric Units" klikken en je ziet de temperaturen in graden Celsius.

jeepee75
28-06-05, 19:07
Hallo , misschien een vraag die al vaker gesteld is , maar ik kon niet zo snel antwoord vinden via de zoekfunctie op het forum.
Mijn vraag is de volgende :
Wij willen volgend jaar graag naar florida op vakantie maar we zijn aan 't twijfelen geslagen over wanneer we nu eigenlijk het beste kunnen gaan.
We twijfelen tussen mei en september. Wie kan ons hierbij advies geven , ik weet namelijk dat het in september meer regent dan in mei (volgens de reisgidsen , maar als ik bepaalde reisverslagen lees dan zie ik dat het ook in mei regelmatig regent ) , en hoe zit het met de drukte in mei (drukte in september ken ik) ....
Met andere woorden wie is er in mei in florida geweest en kan hier iets over vertellen ... Alvast hartelijk dank :wink:

Michael66
28-06-05, 20:03
Ik ben steeds inmiddels 3x in het naseizoen geweest, eind augustus/begin september. Heel erg rustig in de parken!! Bij Busch Gardens zelfs een dag gehad met als langste wachttijd 1 minuut! Qua weer zit je dan wel nog in "hurricane season" wat impliceert dat het kan gebeuren dat je te maken krijgt met een hurricane of een gevolg of uitloper daarvan. Dan kan het wel eens heel veel regenen, soms ook echt een paar dagen. Geen nood, er is zoveel in Florida te doen waarvoor je niet buiten hoeft te zijn (bah, weer naar een mall of outlet ...)
Temperatuur was steeds boven 30 graden. In Miami Beach meegemaakt dat de grote temperatuurmeter bij de boulevard over het maximum van 110 graden Fahrenheit stond (> 40 graden). Dan is een afkoelend buitje zeer welkom ....

Dit jaar voor de tweede keer in juli. Stukken drukker in de parken. Veel gebruik maken van de fastpassen en je hebt geen last van lange wachttijden. Vergt iets meer planning van je dag. Met een goede meerdaagse pas heb je voldoende tijd om toch alles te doen wat je wilt.
Temperatuur kan ook fors oplopen, en het is ook hurricane season. En ja, het blijft nou eenmaal een tropisch gebied, met tropische buien en soms tropische stormen. Maar wie laat zich daardoor weerhouden om naar Florida te gaan????

mickey
28-06-05, 22:53
Hoi jeepee'
Wij gingen vroeger(voordat we gebonden waren aan de leerplicht)altijd zowel in mei als in september/oktober beide periodes bevielen erg goed.Het enige verschil was eigenlijk de temperatuur van het zeewater,die is in het najaar een stuk warmer,en als je van shoppen houdt.in het najaar heb je natuurlijk weer de wintercollectie.En de kinderen vonden halloween helemaal fantastisch.

True1969
29-06-05, 02:07
Wij zijn van 6 t/m 27 juni geweest... en alhoewel redelijk druk een fantastische tijd gehad... neem je tijd om dingen te ondernemen.... snap nu wat medefroummers bedoelen met 14 dagen is veeeeel te kort voor florida......

Als je de disney parken gaat bezoekn gebruik van je Fastpass ! werkt echt super

Natasja L.
29-06-05, 09:50
Ook dit jaar zijn wij weer in mei naar Florida gegaan. Ik vind dit de beste periode. Twee keer een regenbui onderweg gehad, dat was niet erg want we waren toch aan het rijden. Verder is het altijd droog geweest. De luchtvochtigheid is dan nog niet zo hoog, lekkere temperatuur (het was dit jaar iets warmer voor de tijd van het jaar), kortom, perfecte omstandigheden voor je vakantie.

Moederdag valt volgend jaar op 14 mei (altijd de 2e zondag van mei) en Memorial day valt op 29 mei 2006. Dit zijn twee dagen waar je rekening mee moet houden. Vorig jaar waren we tijdens het weekend van moederdag in Key West. Wij gaan altijd op de bonnefooi op vakantie, dus moesten nog een slaapplaats vinden. Alle B&B zaten vol, uiteindelijk hebben we in La Mer and Dewey House (in dat weekend natuurlijk stevig aan de prijs) nog een kamer kunnen krijgen. Ze vertelden ons dat het met Moederdag altijd een gekkenhuis is, niet alleen in Key West maar in veel badplaatsen. De moeders willen dan helemaal in de watten gelegd worden, en omdat ze heel het jaar al klaar staan, willen ze dat er nu voor hun gezorgd wordt. Dus trekken ze massaal met hun gezinnen er op uit!

Nog een dag/weekend waar je rekening mee moet houden is Memorial Day. Dit jaar viel het in het laatste weekend (maandag) van onze vakantie. Amerikanen hebben dan een lang weekend en maken daar dan ook gebruik van om een weekendje weg te gaan. Ik was gelukkig zo slim geweest om de laatste overnachtingen in Key Biscayne, Miami vast te leggen. In Miami is dan 4 dagen in ban van de Urban Beach Week. Dit is het grootste Urban Festival in de wereld. Zo'n 350.000 - 400.000 jongeren trekken naar South Beach voor deze mega party! Je kan je dus wel voorstellen hoe druk het is; hotels volgeboekt, eindeloze files naar South Beach, geen doorkomen aan. Dus wil je dan naar Miami, zorg dan dat je op tijd je hotel boekt.

Als ik de keus heb, zal ik altijd voor mei kiezen!

jeepee75
01-07-05, 22:48
Iedereen hartelijk dank voor de tips , Natasja ook bedankt voor de mooie plaatjes ... heb er echt van genoten.

Nog even een vraagje , het zal toch niet zo zijn dat in mei het zeewater te koud is om te kunnen zwemmen? Want we willen natuurlijk wel even in de zee ..... en naar blizzard beach , dat moet kunnen in mei , toch ?!

FrankS
02-07-05, 12:19
Blizzard Beach is in Mei in ieder geval niet te koud om te zwemmen. Wij zijn zelf afgelopen Mei (in het Moederdagweekend) in TL geweest en dat was heerlijk!

Window
03-07-05, 19:48
Ik ben een keer met kerstmis gaan zwemmen, dus in mei lukt makkelijk :)

hanneke
10-10-05, 02:16
Wie kan mij vertellen hoe het zit met de drukte in de parken in februari/ maart (onze voorjaarsvakantie)? En hoe is het weer dan? (Er zijn wel weer-sites maar ik wil het graag uit eigen ervaring horen). Alvast bedankt voor jullie antwoord!

Ta2 Gerrit
10-10-05, 10:44
Begin Maart is het weer goed, zeker 20 tot 25 graden en zonnig overdag, met uitschieters (vaak) naar boven en (soms) naar beneden. Wij liggen regelmatig in de pool rond die tijd :D . ´s Avond koelt het af, maar dat vindt ik, in tegenstelling tot mijn eega, gehuld in lange broek met vest, niet erg.

Het wil wel eens regenen, maar dat is vaak van korte duur, uitzonderingen daar gelaten. We hebben 1 keer een buitje van 3 dagen gehad in de laatste 10 jaar, maar als je op dat moment even het thuisland in je gedachten neemt met zijn sneeuw, vorst en slagregens, dan valt het weer mee :wink: .

Bij de diversen parken is het niet superdruk, maar echt rustig is het daar zelden. De wachttijden vallen erg mee, zeker als je gebruik maakt van fastpassen. Bij de grote attracties hebben we nooit langer dan een half uur moeten wachten en bij velen konden we zo doorlopen (de attractie IN welteverstaan :) ). Het verschilt nog wel per dag en tijdstip, maar geen rijen van een uur of meer, is althans onze ervaring.

Kortom, een ideale tijd, (zeker voor ons, wegens Daytona´s Bike Week) om de Sunshine State te bezoeken 8) .

Jasmino
06-11-05, 09:58
Hoi Allemaal,

Zoals jullie ongetwijfeld inmiddels weten, vertrekken wij donderdag voor een vakantie van 3 weken naar Florida. 8) Het is voor het eerst dat wij met Thanksgiving in Amerika zijn.

Ik leg nu de hand aan de details van onze grove planning (contradictio in terminus :wink: ) en ik vraag me af hoe ik nu het beste een aantal pretparken en andere bezienswaardigheden kan plannen rondom Thanksgiving. Ik weet dat heel veel zaken zijn gesloten op Thanksgiving zelf, die informatie vind ik ook wel op internet. En datgene wat niet is gesloten die dag, zal ongetwijfeld heel erg druk zijn (zoals de pretparken in Orlando).

Mijn vraag betreft de periode rondom Thanksgiving. Zijn de meeste Amerikanen een hele week vrij? Zijn de scholen in de periode gesloten? Kan ik in de hele week een heel drukke periode verwachten in de pretparken en andere bezienswaardigheden? Wanneer is de drukste periode weer voorbij?

Thanksgiving is op donderdag 24 november. Van 17 november tot 24 november zitten we in Siesta Key, Sarasota. Wanneer is de beste dag voor bijvoorbeeld Busch Gardens in Tampa?

Op 24 november zelf verkassen we van Sarasota naar Orlando. Die dag zullen we dus waarschijnlijk reizen, en waarschijnlijk zullen we deze dag verder besteden aan winkelen in de Premium outlets, want die zijn dan gewoon open.

Tijdens onze laatste week in Orlando willen we sowieso een dagje naar Islands of Adventure van Universal. Welke dag kunnen we daarvoor het best uitkiezen? De vrijdag na Thanksgiving zal wel ontzettend druk zijn? Beter kiezen voor de maandag/dinsdag/woensdag in de week erna?

Daarnaast gaan we toch ook maar een paar Disneyparken opzoeken. Marjan (Hekkie) heeft me helemaal enthousiast gemaakt voor de kerst-ceremonies die er in deze parken plaatsvinden in deze periode. Mickey's Very Merry Christmas Party staat op de planning. We kunnen deze bezoeken op 27 (zondag) of op 29 (dinsdag) november, alleen deze data vallen binnen onze vakantie. Mij lijkt zondag een goede keuze, want het zal toch wel druk zijn en het aantal mensen dat wordt toegelaten is beperkt. Daarnaast kom je hier vooral voor de sfeer en niet voor de attracties. Goede keus?

Verder staan Epcot op het programma (three lighting ceremony) en MGM Studios (Osborne Family Spectacle of lights). Voor deze parken is het wel leuk om een hele dag uit te trekken. Welke dagen kunnen we hier het best voor kiezen? Als we deze ook plannen in de maandag/dinsdag/woensdag van de laatste week, de week NA Thanksgiving, dan hebben we de laatste 3 dagen voordat we naar huis gaan 3 parken op een rij, en dat is toch wel erg druk.....

Kortom, ik ben erg benieuwd wat jullie me kunnen vertellen rondom de drukte rond Thanksgiving, en hoe jullie mijn planning adviseren! Ik ben erg benieuwd!

Groetjes,
Jacqueline

RMB
06-11-05, 11:52
Ik ben met Thanksgiving nog nooit in Amerika geweest maar Amerikanen hebben nooit een week vrij ! Ze hebben altijd maar een paar dagen omdat als ze niet werken ook niet door betaald worden. Een lang weekend nemen ze wel, mischien dat je hier rekening mee kunt houden

Eric
06-11-05, 12:22
Zoals hierboven genoemd: Amerikanen hebben zeer beperkt vrije dagen.
Thanksgiving valt op donderdag zeg je, dus druk is het alleen op donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag.
http://www.mouseplanet.com/dtp/wdwguide/3_Tripplan/timing/year_at_a_glance.htm
Daarvoor en daarna is het juist een van de rustigste periodes van het jaar. Ik persoonlijk zou niet van te voren precies plannen welke dag ik waarnaar toe zou gaan, en dat laten afhangen van de weersomstandigheden. Vooral omdat jullie ruim de tijd hebben !!
Tijdens de drukkke perioden zijn juis zaterdag en zondag de rustigste dagen in het Magic Kingdom.
Succes, Eric

Semi-Private Attendance:

January (with exception to New Year's Day) until just prior to Presidents' week in February
Week following Labor Day until week prior to Thanksgiving
Week following Thanksgiving until mid-December
Moderate Attendance:
After Presidents' week in February through early March
Late April through early June (with exception to Memorial Day weekend)
First part of Thanksgiving week
Elbow-to-Elbow Attendance:
Presidents' week in February
Mid March through late April ("Spring Break")
Memorial Day weekend
Mid June through Labor Day
Thanksgiving Day and week-end
Christmas week through New Year's Day

Jasmino
06-11-05, 12:30
Bedankt voor jullie reacties! Jouw lijstje is wel erg handig, Eric!

Met de "ruime tijd" valt het trouwens wel erg mee. Juist vanwege thanksgiving vallen er een paar dagen weg om naar de parken te gaan, want ik heb geen zin om "over de koppen te gaan lopen". Zoals ik uit jouw informatie begrijp, zijn de maandag, dinsdag en woensdag in de week na Thanksgiving de enige rustige dagen in de periode dat wij in Orlando zijn, en aangezien we toch een aantal dingen heel graag willen zien, moeten we toch wel plannen. Natuurlijk kijken we van dag tot dag waar we zin in hebben, maar ik wil niet aan het einde van de vakantie tot de conclusie komen dat ik de "must-see" niet heb gedaan en er dan geen tijd meer voor hebben. Vandaar mijn planning. We zijn immers maar 1 week in Orlando.

Groetjes
Jacqueline

meannie
06-11-05, 17:04
Ik denk niet dat het erg druk zal zijn. Thanksgiving is een echt familie feest waar alles om de maaltijd draait. Vrijdag na Thanksgiving zou ik je afraden om niet te gaan shoppen. Dat is een van de drukste dagen van het kerst shoppen.

Petra/VS
07-11-05, 00:02
Ik ben met Thanksgiving nog nooit in Amerika geweest maar Amerikanen hebben nooit een week vrij ! Ze hebben altijd maar een paar dagen omdat als ze niet werken ook niet door betaald worden. Een lang weekend nemen ze wel, mischien dat je hier rekening mee kunt houden

Niet waar, hoor, juist omdat ze (meestal) al vier dagen vrij krijgen vanwege Thanksgiving wordt de rest van de week er vaak bij genomen. Tenslotte hoef je zo maar drie dagen in te leveren om een week te krijgen.
In mijn ervaring is de week van Thanksgiving gigantisch druk in Disneyworld, maar dat weet Jacqueline al :).

remco n.
16-03-06, 20:33
Vraagje ik ben van plan voor de tweede keer naar florida te gaan, wat ik me af vroeg is of september een goede maand is om te gaan.
Juni en juli lukt me namelijk niet meer en augustus is me te duur maar je hoort toch veel over stormen met name in september.
Uiteraard heeft florida vaak last van extreme weersomstandigheden maar moet ik september vermijden ?

Michael66
16-03-06, 20:39
Nee hoor, september is een goede maand. Het zit wel nog aan het einde van het hurricane-season, dus kans op een storm heb je nog steeds.

Ik ben zelf meerdere keren eind augustus / begin september gegaan (aan het begin van het laagseizoen = véééééél goedkopere vliegtickets) en nooit last gehad van hurricanes. Wel van een staartje, of enkele dagen met buien van een paar uur, nix bijzonders. Maar je kunt natuurlijk altijd hopen op een beetje meer natuurgeweld .... :twisted:

Marcelg
17-03-06, 03:27
http://www.weather.com/newscenter/tropical/

Zes en een halve maand geleden was het nog September er waren maar 5 major hurricanes in die maand.(zie bovenstaande link)

Ik weet niet waar sommige mensen hun info vandaan halen, maar ze komen zeker niet hier vandaan, er wordt veel over orkanen gesproken op dit forum, ik heb ergens anders al eens de voorspellingen voor 2006 geplaatst.
Terror of the Coasts - East Coast Hurricane Season is June 1-November 30
Dus september is aan het eind van het seizoen? Het is dus net over de helft, en meestal de slechtse tijd hier.

De verwachtingen worden ieder jaar erger, en tot nu toe klopt dat, het schijnt veel met de aarde verwarming te maken te hebben en zijn de zeeen dus iets warmer en dat is de brandstof voor een orkaan.

Om verstandige besluiten te maken ga je dus gewoon onderzoek doen bij de instanties die het wel weten en daar 365 dagen per jaar mee bezig zijn in plaats van de adviezen aan te nemen van mensen die hier een keer op vakantie zijn geweest.

Gebruik google of yahoo en zoek naar hurricane forcast 2006 b.v.

Eric
17-03-06, 05:01
Marcel, je hebt uiteraard gelijk dat het in september nog volop Hurricane seizoen is, maar aan de andere kant zijn september en oktober voor ons mooie maanden om die kant op te gaan. De schoolvakanties zijn afgelopen, de prijzen lager.
Het is belangrijk om de mensen hier ervan te overtuigen, dat je in die periode, ondanks de kans op een hurricane toch een prima vakantie kan hebben.
Omdat jij daar woont, zie je een hurricane in een ander pespectief als diegenen hier, die minder bekend zijn met het fenomeen.
Als je veel nederlanders verteld dat je naar Florida op vakantie gaat, beginnen ze meteen over de hurricanes, alsof je met je leven speelt om in de zomer/herfst die kant op te komen. Terwijl jij, net als ik weet dat het gewoon veilig is om te gaan, mits je de regels in acht neemt.
Het is een beetje hetzelfde als die Amerikanen, die niet naar Amsterdam durven te komen, omdat er nu wat studenten in parijs aan het protesteren geslagen zijn. Ze zien die beelden op hun tv en denken meteen dat je hier niet veilig bent.
Vandaar dat hier op het forum veelal wordt geprobeerd, om de floridagangers wat gerust te stellen.
Eric

Natasja L.
17-03-06, 12:21
Ik geef Marcelg ook wel gelijk. Ga niet alleen af op een mening van een individu op een forum. Gebruik het meer als toevoeging nadat je zelf het één en ander hebt opgezocht bij de juiste instanties op het internet.

Eric schrijft: Het is belangrijk om de mensen hier ervan te overtuigen, dat je in die periode, ondanks de kans op een hurricane toch een prima vakantie kan hebben.

Andersom geldt het natuurlijk ook. Het is belangrijk om de mensen te informeren dat een kans op een hurricane aanwezig is. Je kunt de regels wel in acht nemen, dekking zoeken en het is weer voorbij….., maar dat neemt niet weg dat het toch je vakantie aantast. De nasleep van een orkaan kan ook wel dagen duren. Je vakantie staat dan toch een paar dagen in het teken van een orkaan. Na een tropische storm die wij eens in Orlando hadden, waren de volgende dag pretparken gesloten. Als je toevallig een strakke planning hebt, komt dat toch slecht uit.
Ik vind dat iedereen die in de ‘hurricane season’ op vakantie gaat zich dat wel moet beseffen. 9 Van de 10 keer gaat het goed en hebben de toeristen een perfecte vakantie, en soms zit je er in één keer midden in.


Als ik moest kiezen tussen september of oktober dan zou ik zeker voor het laatste kiezen; oktober!
Wij zijn ook wel eens in oktober op vakantie geweest naar Florida. Ik vond het heerlijk. Hele aangename temperaturen, lage luchtvochtigheid. Gewoon heerlijk!

Michael66
17-03-06, 21:17
Marcel,
Ik probeer zoveel mogelijk aan te geven wat mijn ervaringen zijn, om zo mensen te enthousiasmeren voor een vakantie in Florida. En daar moet jij toch zeker achterstaan, aangezien jij toch ook voor wat betreft je inkomsten afhankelijk bent van de toeristen.
Mijn mededeling "aan het einde van het hussicane-season" bedoelde ik meer als "over de helft van". Misschien niet helemaal goed geformuleerd. Qua periode is jouw opgave adequater.

Eric geeft nderdaad duidelijk aan waar het om gaat: de kans bestaat dat je er last van krijgt, maar als je de spelregels in acht neemt kun je de kans op schade aanzienlijk beperken of zelfs helemaal voorkomen. En weegt dat risico op tegen de enorme hoeveelheid plezier en leuke indrukken die je opdoet in Florida? Dat moet iedereen maar voor zichzelf afwegen. En als ik het enigzins kan helpen met een weergave van mijn indrukken ..... dan doe ik dat natuurlijk graag!!

Goed dat er zoveel mensen op het Florida forum zijn, we kunnen elkaar allemaal helpen, aanvullen, corrigeren, enthousiasmeren, lekker maken, uitlachen, toelachen, plezier gunnen, van info voorzien, etc.

loef1900
18-03-06, 15:50
2 jaar terug zijn we eind augustus 2 weken in Florida geweest 3 weken na de eerste grote orkaan van het seizoen. Begin september kregen we bezoek van Frances - gelukkig zaten we aan de westkust en hebben er maar weinig last van gehad. Een halve week later hoorde we van de komst van Ivan en zijn voor de zekerheid een dag eerder teruggevlogen. Ivan bleek van de voorspelde route af te wijken en kwam pas een week later aan land in de 'Panhandle'.
Ondanks midden in/tussen 3 orkanen te hebben gezeten hebben we prachtig weer gehad en dat voor een redelijke prijs door het naseizoen.
Vorig jaar wilde we het lot niet tarten en zijn we 30 mei vertrokken voor 3 weken en hebben relatief slecht weer gehad, 1 tropische storm en veel meer langdurige regen dan het jaar ervoor... Wat is dan wijsheid ?? :?

Dit jaar gaan we 14 mei voor 18 dagen proberen. Als ik de statistieken moet geloven zijn april/mei en oktober/november de 'beste' maanden :roll:

Natasja L.
20-03-06, 09:00
Wij gaan altijd in mei naar Florida en we hebben al die jaren schitterend weer gehad. Vorig jaar op 3 weken één flinke regenbui gehad. Dus Loef1900, dit keer komt het goed hoor!

Orangedevil
21-03-06, 03:04
Ik vind September ook 1 van de fijnste maanden.Niet druk,goedkoop en niet te heet.Bovendien is het fijn dat je grote vakantie toch nog een beetje in de zomer valt.Een hele zomer doorwerken en dan in november of december pas vakantie lijkt me niks.

remco n.
27-03-06, 21:54
Iedereen bedankt voor hun reacties ik ben het met jullie eens dat het fijn is als iedereen al op vakantie is geweest en je dan zelf nog een vakantie voor de boeg hebt.
Juni en juli lukt me sowieso niet in verband met werk enzo dus het zal eind september worden we zijn van plan een bus rondreis te doen dat is voor mezelf toch het prettigst.....

Jannie
15-05-06, 15:12
Hoi Allemaal,

Wij zijn net terug uit Orlando, nog bijkomen van een jetlag

Maar in mei is het dus wel heel erg druk, wij zaten dus midden in de Springbreak. Wij hebben het nog nooit zo druk gezien, zelfs niet in de zomervakantie. Altijd staan in de bussen, wachten om binnen te komen in de parken, enz enz. Dus degene die zeggen dat het niet druk is in mei, dat is het dus wel.
Het was wel weer een geweldige Disney vakantie, maar jammer genoeg niet alles gezien.

Groetjes van Jannie :D :D :D

corrus
15-05-06, 16:31
Zie onder...

March 18 to 25 and March 25 to April 1st, 2006 will be the official Spring Break

bron: www.springbreak.com

marisca
15-05-06, 21:25
Onze vrienden zijn net terug gekomen uit Orlando en hadden een Flexticket, Zij hadden alleen de weekenden druk en door de weeks wachtrijen van ong 15 minuten!
Dat is toch wel te doen! Zij waren va 22 april t/m 9 mei geweest! :lol:
Groetjes marisca :D

pascalbrouwers
16-05-06, 01:52
Wij zijn 5 Mei terug gekomen.
De laatste dagen universal en Seaworld gedaan.
Dit ging allemaal prima, geen lange wachttijden.
Wat mij wel op viel de laatste dag (4 Mei ) was het ongelofelijk druk in Seaworld.
We waren terug gegaan om de dolfijntjes nog en keer te voeren, maar daar stond en rij van hiertot ginder.....
Dus maar niet :cry:


Groet,
Pascal

Jannie
16-05-06, 12:00
Wij zijn van 29 april tot 12 mei geweest, alleen in Walt Disney World en wij vonden het knap druk, wachtrijen van 80 min. Behalve s'ochtends vroeg. Dus altijd maar een fastpass gebruikt.

Groetjes van Jannie :D :D :D

Yvet
26-05-06, 16:51
Hebben jullie dus net even pech gehad zeg maar.....


Wij zijn namelijk net na jullie periodes geweest, 13 mei tm 22 mei en we hebben het echt megarustig gehad.

Rijen????????????????
Wat zijn dat?? We hadden wachttijden van 5 minuten en dat staat daar dan alleen omdat lager niet kan.... bijna alle atracties doorlopen zo naar het begin en daar dan 1 of 2 bootjes (of karretjes) wachten, shows kon je direct zien.
Parades, daar kon je 5-10 minuten van te voren gaan staan en had je gewoon front row hoor.
Zo rustig hadden wij het nog nooit meegemaakt.
Vorig jaar mei was het ook rustig, maar dit sloeg alles....

Neem even de hoofdatracties:
Soarin: wachtrij 40 minuten, was werkelijk 30 minuten.
Testtrack: 20 minuten
Mount Everest: 15 minuten maximaal 30 minuten geweest opd e dag
Kilamonjaro Safari's: 20 minuten
In heel Magic Kingdom: geen wachtrijen

Dus waarschijnlijk ligt het er idd heel erg aan de pech die de mensen hiervoor hadden met de scholen.
Vakantieperiodes zijn altijd druk welke vakantie dan ook......
En daarna zakt het schijnbaar dus heel erg allemaal in elakar.

cynny
26-05-06, 23:19
ben 8 mei tm 25 mei geweest
eerste 2 weken extreem rustig
vanaf het laatste weekend iets drukker
maar alles zeer goed te doen!
heerlijk

christophe
02-06-06, 23:38
de drukte viel nog mee bij ons al waren er soms ook wachttijden tot 75 minuten. Zonder fastpass en universal express was het eigenlijk niet te doen.
Parkbezoek op mothers day en memorial day is ook af te raden wegens de drukte.

Mikam
12-06-06, 16:00
Laatste week van april en 1e 2 weken van mei 2007 willen we een rondreis maken door Florida. Ik he begrepen dat je met springbreak echt niet in de pretparken moet komen vanwege de drukte. Kan iemand mij vertellen wanneer de springbreak is in 2007 i.v.m. met het plannen van mijn reis?

Alvast bedankt

Eric
13-06-06, 10:06
Aangezien sprinbreak per staat en zelfs per school kan verschillen, heb je kans springbreakers tegen te komen van half april tot eind mei.
Het is onmogelijk te garanderen dat je ze niet tegenkomt.
Over het algemeen zitten ze overigens vaker aan de kust dan in de pretparken hoor, ze gaan voor zon/zee/zuipen.....
Eric

Mikam
13-06-06, 13:56
Is er dan toch een klein onderscheid te maken in of de laatste week van april 2007 of de 1e week in mei of de 2e week in mei.
En is er nog onderscheid in de dagen, kwa drukte?

Eric
13-06-06, 18:45
Ik weet niet of er verschil is in drukte, maar het zou kunnen dat eind april de vliegtarieven vanuit Nederland hoger zijn i.v.m. onze meivakantie...
Eric

Mytimothy
14-06-06, 12:57
Dit jaar bijvoorbeeld liep het tot 22 april. zie http://interoz.com/springbreak/dates_2006.php

Zou dus volgend jaar ook wel tot die periode periode lopen.

tien
09-08-06, 15:16
Hai,
Wij (mijn vriend en ik) gaan in van 25 dec. t/m 8 januari naar vrienden in North Carolina. We zijn hier al eens geweest en hebben het idee om bijv. van 27 dec. t/m 30 dec. naar de pretparken in Florida te gaan.
We zullen 27 en 30 dec. dan gebruiken om te reizen (zo'n 8 uur rijden).
We hebben dus 28 en 29 dec. om de parken te bezoeken.
Vraag: wat is leuk om te doen. We vinden film allebei erg leuk, maar zijn absoluut niet van de snelle, harde, enge atracties (oei, klinkt dit even truttig)...
Iemand tips en ideeën hoe wij deze 2 dagen kunnen besteden? En is het erg druk dan? Een ander optie zou natuurlijk ook begin jan. kunnen zijn.
Hoor het graag!
Tien

marisca
09-08-06, 15:37
December is de drukste tijd van het jaar in orlando.
Ik zou het geen pretje vinden om daar in de rijen te staan.
Als je niet van wilde attracties houd zou ik voor het eerste Universal studio's park gaan.
Maar Islands of adventure heeft ook zijn tamme kanten.
ik zelf vind IOA het geweldigst.
Januari is een rustige periode. :lol:

Gr marisca. 8)

Eric
09-08-06, 20:34
Niet tussen Kerst en nieuwjaar gaan, vanaf 2 januari is het veeeeeel rustiger in de parken.
Lees wat info over de parken, en besluit dan wat je wilt gaan zien, een advies is heel moeilijk, er is genoeg voor wel drie weken...
Eric

bowie13
22-08-06, 13:10
Hoi Allemaal,

Ik haal uit de meeste verhalen dat MEI de beste maand is
om naar Florida te gaan. Maar nu wil ik weten waarom en hoezo?
Wij wilde eerst in April gaan, maar nu twijfelen we erg.
Graag wil ik ook weten hoe jullie over deze periode denken?
Vast bedankt voor jullie reactie's.

Groetjes,
Bowie13

Njit
22-08-06, 13:56
Mei is de temperatuur aangenaam. Niet te warm en niet te koud. De waterparken zijn dan ook open.
Het is dan nog niet druk in de parken. Je kunt dus veel meer doen. Het is ook nog geen hoogseizoen dus je betaald minder voor je vliegtickets.

MarLyd
22-08-06, 17:22
Wij zijn in April geweest en toen was het ook super.
We hadden alleen het nadeel dat we met de pasen er waren.
De overige dagen was het heel goed te doen het was ook niet super druk in de parken.
Mijn ervaring is dus dat April ook goed te doen is zowel met het weer als met de drukte

bowie13
22-08-06, 17:29
Hoi MarLyd,

Thanx. Dat is weer een positief geluid. Het leek mij namelijk dus leuk om met de Pasen in Disney te zijn. Of zijn de parken niet in Paasstemming? Dus het was niet druk? Dat is natuurlijk wel +punt.

Groetjes,
Bowie13 :)

brittje24
18-10-06, 19:27
Hoi florida experts,

Ik ben nieuw op dit forum en weet dus nog niet zo goed hoe ik de zoekfunctie moet gebruiken...sorry! Ik ben al 4 keer in Orlando geweest (jaja sommige krijgen nooit genoeg) en nu zitten mijn vriend en ik erover te denken om in de week van 15 t/m 24 december naar Orlando te vliegen. Het is wordt mijn vriend zijn eerste keer (rare zin...maar jullie weten wat ik bedoel)hij is een australier en heeft niet zoveel met dit soort theme parks...denkt ie...maar zal hem ff tegendeel bewijzen hihi..\\:D/ ..Nou wil ik hem niet meteen afschrikken met eeuwig lange rijen...mijn vraagje is dus of iemand ervaring heeft met deze periode en of het echt super druk is, of is het nog net voor de kerst en valt het mee?
Oo ook tips voor goedkope touroperators zijn van harte welcome!!! Uit ervaring weet ik dat je eigenlijk alleen 's nachts in je kamer bent dus hoeft niks posh te zijn...
Alvast heel erg bedankt voor de moeite!
Groetjes,
britt

Eric
19-10-06, 00:50
Dit is zeker geen rustige periode, maar het is te doen.
Kijk maar eens rond op deze (http://www.touringplans.com/tp2/UG2_index.php?PageID=14) site.
Eric

USAfreak
23-10-06, 11:52
Hoi Brit,
Wij zijn vier jaar geleden geweest rond de kerst en het was beredruk. Anderhalf uur wachten voor een topattractie was heel gewoon. We deden gemiddeld twee tot drie attracties per dag. Niet echt een geschikte tijd om te gaan pretparken in Orlando.

Groetjes, Mirjam

Syllvia
28-10-06, 21:56
Hallo wij zijn van plan om in 2007 weer naar Orlando te gaan.

Alleen wanneer, dat is de vraag, wat is handiger ivm herfstvakanties e.d.

wij kunnen gaan wanneer we willen, aangezien we (dan) geen schoolgaande kinderen meer hebben.

in eerste instantie dachten we aan 18 oktober, of is het dan erg druk? ivm met europese herfstvakanties?

ofwel we gaan begin november, dan is het natuurlijk wel iets koeler, maar minder druk???

iemand tips om ons besluit te "vergemakkelijken"

groetjes Sylvia

Danielle81
28-10-06, 22:46
Wij hebben allebei weleens gedaan en onze ervaring is dat oktober wel wat drukker is, maar het leuke is wel dat je dan Halloween meemaakt!! Echt een aanrader!
Als je wilt kijken hoe het met drukte gesteld is, zou ik me meer focussen op feestdagen en vakanties van de Amerikanen dan die van Europeanen.
Wat het weer betreft is november wat de statistieken betreft wat koeler, maar dat blijven statistieken... Je kunt het ook slecht treffen in oktober. Maar ik vond november nog erg goed te doen hoor!!

Als ik je een letterlijk advies wilt, zou ik zeggen laatste week okt en eerste week november (als je tenminste 2 weken gaat). Dan maak je Halloween mee en de eerste week van november is niet al te druk.

Succes met het maken van een keuze!!

Syllvia
29-10-06, 08:56
Dankje:)

alleen kan ik bij Google niks vinden over US herfstvakanties.

lijkt me lekker als het niet zo druk is in de parken:)

groetjes Sylvia

Eric
29-10-06, 10:14
alleen kan ik bij Google niks vinden over US herfstvakanties.

Dat kan wel kloppen.
Die bestaan namelijk niet in Amerika......
Wel heeft vrijwel iedereen in de US vrij op Thanksgiving, dat is de vierde donderdag in November, en veel Amerikanen hebben dan een lang weekend. (Dit jaar 23 - 27 nov).
Overigens is thanksgiving vooral een familiefeest, iedereen komt bij elkaar en er wordt uitgebreid gegeten. Die vrijdag erna is de start van het Kerstseizoen, en trekt iedereen naar de shoppingmall !!
Eric

bono
29-10-06, 11:32
Die vrijdag erna is de start van het Kerstseizoen, en trekt iedereen naar de shoppingmall !!
Eric

He Eric kan je er dan al volop kopen, hebben ze die kerst"tik" net als wij hier :?: :?: :?:
Dus veel voor in en rond de boom??
En dan zijn we er nog dus dat wordt shoppppppeeeeeeeeen dan :!: :!: :!:
En is dat elk jaar zo, na thanksgiving en die de vrijdag erop?

Groetekes Monique

Nicole
29-10-06, 11:56
Kerst "tik"hebben ze zeker daar en niet zo'n beetje ook. Je weet niet wat je ziet. Veel meer dan hier!! Geweldig
je kan jen hart daar dus wel ophalen. Alleen als je daar iets koopt op stroom moet je niet vergeten dat je dan hier een omschakel apparaat nodig hebt van 110 naar 220 V.

Danielle81
29-10-06, 12:09
En die kerst tik begint daar nog eerder dan hier!
Ik heb het meegemaakt dat ik in oktober al kerstmuziek in de winkels hoorde...
Ik vind de kerstdecoraties daar wel wat kitcheriger (schrijf je dat zo??). Bij bijv. Jo-ann (www.joanns.com (http://www.joanns.com)) heb ik veel versieringen gezien, maar ook bij de Walmart en de Big K mart.

cipierke
29-10-06, 12:25
Hoi, wij zijn verleden jaar begin november geweest, en het was redelijk kalm. Ook de temperaturen vallen dan nog mee, alhoewel, hou er rekening mee dat het nog warm is.

Dit jaar in november gaan we terug met 10 collega's om ginds een amerikaanse gevangenis te bezoeken.

We vertrekken op 6 november en zijn terug op 14 november.

Hopelijk valt dit jaar het weer ook goed mee.


Groetjes,

Cipierke

bono
29-10-06, 12:26
Nou bedankt allemaal, ene dat wordt gezellig :mrgreen: shoppen dan, ik heb net mijn vriend al ingelicht en was er..............:twisted: ........................niet zo blij mee, maar als we er zijn dan haal ik hem nog wel over, dat komt allemaal goed en anders wordt er niet naar auto onderdelen en shops gekeken hé :-k :-k
Nee alle gekheid op een stokje, dat wordt gezellig snuffelen daar, echt , ik kan niet wachten hoor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Groetekes Monique

Eric
29-10-06, 13:36
En is dat elk jaar zo, na thanksgiving en die de vrijdag erop?
Ja, dat is ieder jaar zo, het weekend na thanksgiving draaien de winkels zelfs de grootste omzet van het jaar !!!
Iedereen tent naar de malls om niet te laat te zijn voor zijn kerstcadeautjes.
Het is zelfs de reden dat ik donderdag over 3 weken daar heen ga, ook ik wil meedoen aan de gekte...
Eric

bono
29-10-06, 14:34
Het is zelfs de reden dat ik donderdag over 3 weken daar heen ga, ook ik wil meedoen aan de gekte...
Eric

Nou dan ren ik als een gek met je mee..........................................:p ;)
Nou moet eerlijk bekennnen dat ik zeker als we in Miami zijn aangekomen na onze korte rondreis er zeker even een aantal uren er zal vertoeven, heeerlijk gewoon........................SUPER GEWOON
Wat ik dan wel raar zou vinden is dat ik dan in mijn zomer kleding op zoek ben naar kerstspullen#-o #-o

Nou dat is een leuk en goed idee om elk jaar terug te moeten...................................

Groetekes Monique

Mickey99
30-10-06, 12:56
Wij zijn 19 oktober teruggekomen van vakantie en we hebben prachtig weer gehad. Het was gemiddeld ongeveer 28-30 graden en we hebben heel weinig regen gehad. Normaal gesproken gaan we meestal begin september en dan hebben we meestal in de middag wat buitjes.

Bij de Wal*Mart waren ze trouwens al druk bezig met het opbouwen van de kerstafdeling. Wij hebben daar aardig wat kerstspulletjes gescoord\\:D/
Hele grappige hebbedingetjes voor leuke prijsjes!

bono
30-10-06, 13:23
Het was gemiddeld ongeveer 28-30 graden en we hebben heel weinig regen gehad. Nou dat is nog eens lekker warm zeg, ik kan niet wachten, als het goed is, is het eind november nog 25 graden, en dat is ook lekker warm...............toch??

Bij de Wal*Mart waren ze trouwens al druk bezig met het opbouwen van de kerstafdeling. Wij hebben daar aardig wat kerstspulletjes gescoord\\:D/
Hele grappige hebbedingetjes voor leuke prijsjes!
Gaaf hoor, ik denk dat ik daar maar de souveniers in ga zoeken, echt iets americaans kerst ding, toestanden vinden, echt geweldig.

Nou fijn dat jullie het leuk en goed hebben gehad op vakantie, misschien nog een leuk verslagje of foto's die je kan plaatsen???

Groetekes Monique

Mickey99
30-10-06, 13:57
Hoi Monique,

We hebben deze keer niet echt veel rondgereden in Florida dus ik maak geen reisverslag. We hebben het deze keer vrij rustig aan gedaan (eerst bijgekomen van 5 dagen New York), verder uitgebreid gewinkeld :-D en de Disney-parken bezocht.
We zijn dit jaar voor het eerst naar Mickey's not so scary Halloween party in het Magic Kingdom geweest en het was heel erg leuk! Hiervan zal ik vandaag nog wat foto's plaatsen.

Groetjes,
Sonja

bono
30-10-06, 15:12
Nou Sonja, je foto's heb ik al bewonderd erg mooi en leuk zijn ze geworden:-P .

Ben je ook wel een later geweest, ivm de tempratuur daar!!

Vraagje, neem je dan ook een jas mee of wat neem je in hemelsnaam mee als je terug komt en heen gaat natuurlijk voor de koude?? :-(
Zit in dubio wat ik zou doen, een jas neemt zoveel plek in ;) , en we gaan met de trein heen en terug naar Schiphol dus ja die jas is teveel in de koffer!!

Groetekes Monique

Mickey99
30-10-06, 16:01
Hoi Monique,

Nee, ik ben niet later in het jaar geweest alleen maar eerder. Ik had dit jaar trouwens wel een jas mee omdat we de eerste 5 dagen naar New York gingen. Ik had de jas dus niet in mijn koffer, omdat toen we vertrokken uit Nederland we op de heenweg naar Schiphol onze jassen al aan hadden. In New York hebben we de jassen wel nodig gehad maar in Florida helemaal niet. Pas op de terugweg naar Nederland hebben we de jassen pas weer gepakt en we hadden ze bij vertrek uit Florida in onze handbagage gedaan zodat we ze op Schiphol meteen konden pakken.
Ik neem meestal wel 1 of 2 stuks kleding met lange mouwen mee voor als het in de avonden af kan gaan koelen maar meestal valt het in september/oktober nog wel mee. Ik weet niet hoe het in november is.

Je moet gewoon niet zo'n dikke jas meenemen (kun je 'm zo klein mogelijk opvouwen) en je mag trouwens 2 koffers per persoon meenemen he, of wist je dit al? ;-)

Groetjes,
Sonja

bono
30-10-06, 16:09
Hoi Monique,


Je moet gewoon niet zo'n dikke jas meenemen (kun je 'm zo klein mogelijk opvouwen) en je mag trouwens 2 koffers per persoon meenemen he, of wist je dit al? ;-)

Neeeeeeeeeeeeee, toch???#-o
Wij vliegen met Martinair en daar mag toch maar 1 per persoon meenemen??
Ik dacht het ooit te hebben gelezen maar dat was een berichtje in 2004 geschreven en dacht dat dit was afgeschaft??
Dat zou werkelijk geweldig nieuws zijn maar!..........................hoeveel mogen ze dan wegen, per koffer dan hé
Als het klopt#-o #-o dan zijt gij bedankt hé

Groetjes,
Sonja

Groetekes Monique

dan past die jas er makelijk in..............toch

Mickey99
30-10-06, 16:11
Ja, ook bij Martinair mag je 2 koffers per persoon meenemen. Ze mogen 22.5 kilo per stuk wegen\\:D/ Voorheen was dit trouwens 32 kilo per stuk (dus het is een stuk minder geworden hahahaha).
Dus met die jas komt het vast wel goed ;) Véél koopplezier!!!

bono
30-10-06, 16:18
godv................:-\" :-\" :-\"
Das nie goed voor de koopdrang......................nu moet ik de komende 25 dagen nog harder gaan sparen dan ik al deed om de 4 koffers te moeten vullen......................................ECHT SUPER GEWOON
Doet noem ik vandaag nog eens goed nieuws...................:mrgreen: 8) :grin: :-o :-({|= ;) :lol: :)

Nou ik zal het nog even voor me houden want anders gaat die lover van me gelijk in zijn autoboeken kijken om te zien wat er qau afmeting in onze koffers passen...............................ene das niet de bedoeling.
Nou......................2 dingen dan ahahahahahahahahahahahahahah:mrgreen:

Bedankt hé

Groetekes Monique

Mickey99
30-10-06, 16:29
Ja, dat is inderdaad een meevaller (niet voor je portemonnee hahaha) als je dat nog niet wist. Ik heb dit even van de site van Martinair gekopieerd (maar het staat ook wel op je tickets):


Bagagevrijdom - Piece concept

De maximale hoeveelheid bagage die per passagier meegenomen mag worden bedraagt:
Naar/van VS, Canada, Mexico Klasse waarin u reistAantal stuks
Max. afmetingenVrijdom (max. gewicht) Alle routes (excl. Miami/Orlando - San José of v.v.)

Star Class (http://www.martinair.nl/prod/web/index.nsf/87bdeb1b30a30222c125677f004e787a/091507fcd54e3829c1256fd40035fa74?OpenDocument) twee (2) 158 cm (62 inch) per stuk 32 kg (70 lbs) per stuk Alle routes (excl. Miami/Orlando - San José of v.v.)

Economy Class (http://www.martinair.nl/prod/web/index.nsf/87bdeb1b30a30222c125677f004e787a/f81dd0100b37801dc1256fd4002ca853?OpenDocument) twee (2) 158 cm (62 inch) per stuk 23 kg (50 lbs) per stukOrlando - San José of v.v./ Miami - San José of v.v.alltwee (2)158 cm (62 inch) per stuk 32 kg (70 lbs) per stuk* incl. Comfort Class (http://www.martinair.nl/prod/web/index.nsf/87bdeb1b30a30222c125677f004e787a/b89759692f0f7b7bc1256fd400328bd7?OpenDocument)


Geen dank, graag gedaan!
Enne... nu is de voorpret zeker nog groter?? ;)

Groetjes,
Sonja

bono
30-10-06, 16:59
Ja, dat is inderdaad een meevaller (niet voor je portemonnee hahaha) als je dat nog niet wist. Ik heb dit even van de site van Martinair gekopieerd (maar het staat ook wel op je tickets):


Bagagevrijdom - Piece concept

De maximale hoeveelheid bagage die per passagier meegenomen mag worden bedraagt:
Naar/van VS, Canada, Mexico Klasse waarin u reistAantal stuks
Max. afmetingenVrijdom (max. gewicht) Alle routes (excl. Miami/Orlando - San José of v.v.)

Star Class (http://www.martinair.nl/prod/web/index.nsf/87bdeb1b30a30222c125677f004e787a/091507fcd54e3829c1256fd40035fa74?OpenDocument) twee (2) 158 cm (62 inch) per stuk 32 kg (70 lbs) per stuk Alle routes (excl. Miami/Orlando - San José of v.v.)

Wij reizen met zonder extra beenruimte, omdat dat nogal duur was voor 2 personen, maar dan mogen ze dus 32 kilo per koffer zijn en per persoon???
Sorry voor de wat domme vraag misschien maar zoals ik al vaker heb geschreven we gaan voor de eerste keer zo lang vliegen en zo dus wij zijn een leek in dat soort zaken!!!!!:sad: :sad:

Economy Class (http://www.martinair.nl/prod/web/index.nsf/87bdeb1b30a30222c125677f004e787a/f81dd0100b37801dc1256fd4002ca853?OpenDocument) twee (2) 158 cm (62 inch) per stuk 23 kg (50 lbs) per stukOrlando - San José of v.v./ Miami - San José of v.v.alltwee (2)158 cm (62 inch) per stuk 32 kg (70 lbs) per stuk* incl. Comfort Class (http://www.martinair.nl/prod/web/index.nsf/87bdeb1b30a30222c125677f004e787a/b89759692f0f7b7bc1256fd400328bd7?OpenDocument)


Geen dank, graag gedaan! dank je wel
Enne... nu is de voorpret zeker nog groter?? ;) ABSOLUUT!!!!!!!:-P

Groetjes,
Sonja

Groetekes Monique

Mickey99
30-10-06, 17:11
Ja, voor Star Class geldt nog steeds per persoon 2 koffers van 32 kilo per stuk. Dit was voorheen voor iedereen maar dit is (volgens mij vorig jaar of dat jaar ervoor) gewijzigd. Nu dus in economy class en comfort class per persoon 2 koffers tot 23 kilo (bij Martinair) per stuk.
Wij vlogen dit jaar (voor het eerst) met Delta Airlines en daar was het tot 22.5 kilo per koffer. Maar daar gelden alleen weer andere voorwaarden bij de handbagage. Ik zag nl. net op de site van Martinair dat de handbagage bij hun max 8 kilo mag wegen en bij Delta is dat 18 kilo!

Mickey99
30-10-06, 17:23
Trouwens Monique, ik kan me voorstellen dat je veel vragen hebt, zeker als je voor de eerste keer gaat, dus gewoon vragen hoor! Het zijn geen domme vragen!

Beter teveel info dan te weinig. Maar je zult zien het wordt geweldig!

Alvast heel veel voorpret!!

Groetjes,
Sonja

bono
30-10-06, 17:29
Trouwens Monique, ik kan me voorstellen dat je veel vragen hebt, zeker als je voor de eerste keer gaat, dus gewoon vragen hoor! Het zijn geen domme vragen! :-k

Beter teveel info dan te weinig. Maar je zult zien het wordt geweldig! \\:D/ \\:D/

Alvast heel veel voorpret!!

Groetjes,
Sonja

SUPER BEDANKT, ene die lover is nu al aan het bedenken wat hij mee kan nemen voor de auto, shit happens, maar heel erg bedankt Sonja.
Van de handbagage, ga strakies even kijken waar ik die 8 kilo in kwijt kan......................kan handig zijn als de 4 koffers vol zitten.8-[ 8-[


Groetekes Monique

Carlo
30-10-06, 20:57
en als je voor kerstspullen gaat: in de Florida Mall zit een winkel die het hele jaar door kerstspullen verkoopt en als je een beetje googled zul je in Florida vast nog wel meer winkels tegenkomen die year round kerstspullen verkopen.

bono
30-10-06, 21:10
en als je voor kerstspullen gaat: in de Florida Mall zit een winkel die het hele jaar door kerstspullen verkoopt en als je een beetje googled zul je in Florida vast nog wel meer winkels tegenkomen die year round kerstspullen verkopen.

Zit deze in Miami of Orlando??

Want bij de laaste komen we niet!!!
Ik zie het wel, in Wallmarkt is het zo wie zo ook dus.................komt helemaal goed!!!!!!!!!!!!

Gr. monique

Njit
30-10-06, 22:28
Zit deze in Miami of Orlando??

Want bij de laaste komen we niet!!!
Ik zie het wel, in Wallmarkt is het zo wie zo ook dus.................komt helemaal goed!!!!!!!!!!!!

Florida Mall is in Orlando.

Eric
30-10-06, 22:37
In de kerstperiode verschijn in iedere mall wel een speciale kerstspullenwinkel, en ook de alom aanwezige Hallmark winkels zijn helemaal in kerstsfeer.
Eric

Syllvia
31-10-06, 07:53
Hoi, wij zijn verleden jaar begin november geweest, en het was redelijk kalm. Ook de temperaturen vallen dan nog mee, alhoewel, hou er rekening mee dat het nog warm is.

Dit jaar in november gaan we terug met 10 collega's om ginds een amerikaanse gevangenis te bezoeken.

We vertrekken op 6 november en zijn terug op 14 november.

Hopelijk valt dit jaar het weer ook goed mee.


Groetjes,

Cipierke


veel plezier dan, het is al bijna zover!!

ik ben benieuwd naar het weer, of het rond de 22 graden is en geen regen..ideaal lijkt me dat:)

grotejs Sylvia

bono
31-10-06, 10:51
Hoi Sylly,

Wij gaan pas 24 november en volgens de reisgidsen is het dan nog rond de 25 graden dus als we terug zijn dan laat ik het wel weten!!! ;-)

Groetekes Monique

Syllvia
31-10-06, 17:05
owwwww lekekr zeg, dat is al snel!

ik ben benieuwd, ik denk wel dat je minder hoosbuien hebt dan

groetjes Sylvia

Jasmino
31-10-06, 18:14
En is dat elk jaar zo, na thanksgiving en die de vrijdag erop?

Ja, vaste prik! De meeste winkels gaan zelfs belachelijk vroeg open, om 5 uur of 6 uur 's morgens...... :roll:

Wij waren vorig jaar met thanksgiving in Florida, en het is dan razend druk overal, ook in de pretparken! Thanksgiving valt ook onder hoogseizoen, de prijzen van hotels en vakantiehuizen zijn dan ook duurder. We zijn de vrijdag na thanksgiving ook gaan shoppen in de outlets van Orlando, om het fenomeen eens een keer mee te maken. Het is dan overal erg druk, parkeerplaatsen van de mall en de outlets zijn vol :shock: en in de winkels is het een gekkenhuis, werkelijk alles is door elkaar gehaald, net alsof er een storm doorheen is gegaan....

bono
01-11-06, 11:39
Ja, vaste prik! De meeste winkels gaan zelfs belachelijk vroeg open, om 5 uur of 6 uur 's morgens...... :roll:

Wij waren vorig jaar met thanksgiving in Florida, en het is dan razend druk overal, ook in de pretparken! Thanksgiving valt ook onder hoogseizoen, de prijzen van hotels en vakantiehuizen zijn dan ook duurder. We zijn de vrijdag na thanksgiving ook gaan shoppen in de outlets van Orlando, om het fenomeen eens een keer mee te maken. Het is dan overal erg druk, parkeerplaatsen van de mall en de outlets zijn vol :shock: en in de winkels is het een gekkenhuis, werkelijk alles is door elkaar gehaald, net alsof er een storm doorheen is gegaan....

Nou gaan wij zelf niet naar Orlando, wij zijn alleen in Miami en we hopen daar toch wel het een en ander in te slaan hoor!!!!!!!!!!!!!
Ik ga mijn best doen...............;-)

Maar van die hoostbuien :x heb ik nergens gelezen, en wat de hotelprijzen, die zijn in de reisgidsen als goedkoper!
Ze worden pas na maart geloof ik (prik me er niet helemaal opvast!!)
duurder......................
Maar we hadden wel moeite om een hotel op Key-West te krijgen rond 25/26 november!!!!
Maar alles is goed gekomen hoor, en we zullen zien hoe lekker warm het is en hoeveel kerstspullen we mee thuis komen!!

Groetekes Monique

Nel van Ree
02-11-06, 15:44
Hallo Silly,

Wij gaan ook eind november 2007 naar orlando toe.
Drie weken gaan wij. Het is voor het eerst dat wij
daar naar toe gaan.

groetjes
nel

Syllvia
02-11-06, 16:39
Hallo Silly,

Wij gaan ook eind november 2007 naar orlando toe.
Drie weken gaan wij. Het is voor het eerst dat wij
daar naar toe gaan.

groetjes
nel

Wij nu de 3e keer...3x is scheepsrecht zegt mijn man......
maar ik moet het nog zien, alhoewel er natuurlijk ook nog heel veel andere dingen in de wereld te zien zijn....maar ja Florida is toch wel superrrrrrrrrrrrrrrrrrr

groetjes Sylvia

Njit
02-11-06, 16:42
Moderator: AUB niet teveel Off-Topic of anders in de Lounge verder gaan..
Het onderwerp is 'Oktober of november'

silvia1981
03-11-06, 21:23
ik ben al enkele keren van eind november tot half december gegaan en toen was het ook heerlijk weer (rond de 25 graden).
En geniten van de kerstspullen is heerlijk.
Ik geniet er ook van al die kerstliedjes die je hoort ende versieringen heerlijk!

bono
04-11-06, 21:22
Silvia1981

Heb jij last van hoost buien gehad???

Ik heb dat namelijk nog nergens gelezen dat die in November er zijn??

Gr. Monique

Syllvia
04-11-06, 22:16
Hoi , we zijn 1x in mei/juni geweest, en 1x in oktober, toen hadden we mooi weer, mar overdag toch vaak een bui van ca 1 uur, en dan niet zon klein beeetje regen.
daarna was het natuurlijk weer prachtig weer.

groetjes sylvia

silvia1981
05-11-06, 05:53
Silvia1981

Heb jij last van hoost buien gehad???

Ik heb dat namelijk nog nergens gelezen dat die in November er zijn??

Gr. Monique
nee vrijwel nooit last van,wel eens een buitje maar over het algemeen niet van de hoosbuien!

bono
06-11-06, 12:04
Oke gelukkig maar, dacht even dat we dan als verzopen katjes terug in Nederland zouden aankomen en jullie het hier droog hebben gehouden gedurende onze reis naar Florida, zou niet de eerste keer zijn dat het voorkomt :mrgreen:

Bedankt hoor, slaap ik weer ietsje beter!!

Gr. Monique

Jill
09-11-06, 18:55
Om even mijn menig te geven. Ik ben 2 x in oktober geweest. Oktober 2005 (laatste 2 weken) en oktober 2006 (van 13 tot 22). Weer was heel lekker, dwz vochtigheid was er nauwelijks enkel bezoek gehad van Wilma (in 2005), maar daar hebben we nauwelijks last van gehad. Enkel een paar dagen slecht weer door haar gehad.
Op het strand is het helemaal niet druk en eigenlijk vind dat het nergens "super" druk is. Natuurlijk, als je in het weekend naar een attractiepark gaat zal het wel druk zijn maar over het algemeen is het goed.
Mijn voorkeur om naar Florida te reizen is mei en oktober, juist omdat de vochtigheid niet groot is, in mei geen last van orkanen en het is buiten goed uit te houden. Zelf ben ik geen pretpark fan dus daar kan ik verder niet over meespreken maar in oktober moet je halloween hebben meegemaakt. Zeker nadat ik zelf naar Universal ben geweest met de halloween night.

Groetjes Jill

Syllvia
10-11-06, 06:37
hoi hoi, bedankt voor alle tips, ik ben druk aan het uitzoeken, hoe en wat en wanneer we het allemaal weer gaan beleven:)

groetjes Sylvia

bono
10-11-06, 10:54
hoi hoi, bedankt voor alle tips, ik ben druk aan het uitzoeken, hoe en wat en wanneer we het allemaal weer gaan beleven:)

groetjes Sylvia

Succes Sylvia, hopende snel van je te horen wat het wordt en wanneer je uiteindelijk gaat!!

Gr. Monique

Nom en San
15-11-06, 00:31
Kan iemand ons vertellen wanner in 2007 de spring break valt??? Wij zitten er namelijk van 18 T/M 23 mei. en nu maar hopen dat wij het net zo rustig hebben als Yvet :-)

pascalbrouwers
15-11-06, 02:52
Kan iemand ons vertellen wanner in 2007 de spring break valt??? Wij zitten er namelijk van 18 T/M 23 mei. en nu maar hopen dat wij het net zo rustig hebben als Yvet :-)

18 t/m 23 Mei is geen springbreack.
Is dan al voorbij.

Wij gaan 30 April tot 18 Mei.
Dan zou hij ook al voorbij zijn, dat is mij tenminste verteld door het reisbureau (AV)

Groet,
Pascal

Michael66
15-11-06, 06:33
Een goede graadmeter is de crowd level calendar (http://www.touringplans.com/tp2/UG2_index.php?PageID=14). Voor spring 2007 wordt grote drukte verwacht tot medio april, dan rustiger.

arnovdb
15-11-06, 18:38
Wat ook een goede graadmeter is, zijn de openingstijden van de Disneyparken.
Als er verlengde openingstijden zijn, is het meestal een heel drukke dag.
De andere dagen waren gewoon druk

Dat was in ieder geval onze ervaring tijdens springbreak vorig jaar.

Groet
Arno

Mickey99
15-11-06, 19:32
Op 28 mei 2007 is het Memorial Day en veel Amerikanen hebben dan ook een lang weekend of midweek vrij. Wij waren afgelopen mei ten tijde van Memorial Day in Fort Lauderdale en de paar dagen ervoor op Key West. Sommige hotels op Key West hadden hun prijzen iets verhoogd of waren al volgeboekt.

king
10-01-07, 10:55
Hallo, wij gaan van 24 april t/m 4 mei naar florida.
Kan iemand mij vertellen of het daar een drukke of rustige periode is?
en hoe de temperatuur is.

Alvast bedankt en groetjes Yvonne.

Ta2 Gerrit
10-01-07, 11:55
Over de drukte is hier http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=2672&page=2&highlight=drukte al het één en ander geventileerd.
Voor het weer kun je altijd kijken op www.weather.com (http://www.weather.com) of www.wunderground.com (http://www.wunderground.com) .

Hieronder een average kaartje van weather.com

http://img222.imageshack.us/img222/1263/weeruh8.jpg (http://imageshack.us)

ykkin
18-01-07, 20:54
Hallo,

Begin oktober dit jaar ga ik naar Disneyworld en reis ik zo af naar Miami. :lol: Ik kom aan in het weekend, hoe is de drukte dan in Disneyworld. Kan ik dat vergelijken met Parijs, want daar moet je in het weekend echt niet gaan, want dan gaan al die fransen er heen.:roll:

Wie heeft het antwoord? Thank you!

marisca
19-01-07, 09:09
Wij zijn in 2000 in oktober geweest en toen maar dan heb ik het over 6 jaar geleden was het erg rustig.
Ik denk dat het zelfs een hele mooie tijd is om te gaan:)
maar dat zijjn mijn ervaringen met oktober dan:)

gr maris

Njit
19-01-07, 14:58
October is in het algemeen niet erg druk. Dan maakt het ook niet veel uit of je in het weekend gaat of niet..

p.debeer
22-01-07, 22:31
hallo
wij gaan altijd in oktober
het is er dan niet zo warm en ook niet zo druk in de weekeinde is het in oktober een stuk drukker als door de week veel amerikanen komen dan naar orlando en gaan dan meteen ook naar de horror night in de universal studio's
maar lange wachtrijen zoals in de zomer zijn er niet.
in de weekeinde blijven de parken ook wat langer open

groetjes p. de beer

orlando 1991-1992-1993-1994-1995-1996-1997-1998-1999-2000-2001-2002-2003-2004-2005-2006- oktober 2007

patricevink
26-01-07, 11:06
Hallo allemaal!

Wij willen dit jaar voor de eerste keer naar Florida met onze twee kinderen (nu 3 jaar en 4 maanden). We zijn dus nog niet gebonden aan schoolvakanties en vroegen ons af of het "beter" is om in april of mei te gaan ivm drukte en/of warmte. Iemand tips voor ons???

Alvast bedankt!

Patrice

Ta2 Gerrit
26-01-07, 11:27
Allereerst, welkom op het Forum. Over dit onderwerp is al te uit en te na gediscussieerd op het forum, dus even zoeken verdient aanbeveling.
En dan zul je zie dat ieder zijn eigen mening heeft. Ik denk dat eind April-begin Mei een goede optie is, zeker als je niet gebonden bent aan verplichte vakanties. Minder druk, maar vooral minder drukkend warm.

pascalbrouwers
26-01-07, 12:28
Hallo Patrice,
Welkom.
Gerrit heeft al één en ander toegelicht, persoonlijk deel ik dezelfde mening.
Ander voordeel is als je laat in April ( begin Mei) gaat, dat de springbreack voorbij is.
Dan is het beduidend rustiger in de parken.
Tevens worden de hotels iets goedkoper.

Met kinderen ben je vaak gebonden aan de school vakanties, en dat kan nog wel eens problemen op leveren.
Maar dat probleem hebben jullie nog niet.

Wij hebben het geluk dat ze daar niet al te moeilijk doen.
We vertrekken 30 April t/m 18 Mei.


Groet,
Pascal

ps,
Laat maar iets horen als jullie en keuze hebben gemaakt
Veel succes

patricevink
26-01-07, 14:32
Hartelijk bedankt voor jullie berichtjes!
We hebben nog geen rekening gehouden met de Spring Break; goede tip! Weten jullie ook wanneer deze dit jaar is? Of waar ik dat kan op zoeken?

We krijgen einde dag een offerte van USA Fun Vacations, dus ik benieuwd...

Bedankt!
Patrice

Njit
26-01-07, 14:39
We hebben nog geen rekening gehouden met de Spring Break; goede tip! Weten jullie ook wanneer deze dit jaar is? Of waar ik dat kan op zoeken?

http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=2245

beppie
26-01-07, 14:43
Hou er wel rekening mee, dat bijna alle vluchten voor eind april al vol zitten ivm de meivakantie. Misschien handiger om dan half mei te vertrekken.

patricevink
26-01-07, 14:45
Bedankt
Wij willen in elk geval na half april en zo te zien zitten we dan goed!

Patrice

patricevink
26-01-07, 14:46
Ja idd Beppie...daar waren wij ook al achter! :D Daarom nu een offerte uit staan voor half april...Kijken wat daar uitkomt!

Lottie
31-01-07, 09:07
Wij zijn van plan om eind maart (17-26 maart) 1,5 week naar Orlando te gaan (ja ja, het is kort dag, maar we moeten nog boeken :oops: )
Nu las ik op het forum dat ook rond die tijd Springbreak valt in Amerika. Kan iemand mij tips geven of het nu wel handig is naar Orlando te gaan? We gaan namelijk maar 1,5 week, dus zo'n dag of 6 naar de parken. Dit is dus erg weinig, en als we daarvan nog eens heel veel in de rij moeten staan om dat half Amerika daar ook zit.....
Wie is er rond die tijd wel eens geweest en weet of het wel te doen is ( of juist niet echt)?
Ik heb die andere topics gelezen over welke maand het drukst is ed, maar ben nu benieuwd naar persoonlijke ervaringen.
Groeten,
Caroline

Mytimothy
31-01-07, 10:20
Nou, wanneer het Springbreak is kun je het wel schudden qua wachttijden in de parken. En neen, het is niet aangenaam druk maar gewoon "irritant" druk. Dus ja, wanneer het niet echt nodig is en je kunt iets later gaan dan zou ik dat zeker doen, zeker wanneer je van plan bent naar die parken te gaan.

Ta2 Gerrit
31-01-07, 10:23
Volgens deze pagina (http://www.intercot.com/infocentral/weather/whentovisit.asp) is het gewoon druk, maar niet extreem. Have fun.
Wij gaan de elfde weer retour, op de vlucht voor Spring Break ;-)
"When hell breaks loose next week" volgens een official van de Daytona Police, die de Bike Week een verademing vond vergeleken bij de komende Spring Break in een TV interview aan het eind van Bike Week 2006.
Maar dat is aan de kust, traditioneel de place to be tijdens Spring Break.

Marjol
31-01-07, 15:37
Volgens de unofficial guide is maart wel een behoorlijk drukke periode, een 8 of 9 op een schaal van 10. Alleen kerst, pasen en 4th of july week zijn drukker. Maar ik heb er geen ervaring mee, dus ik hoop dat het meevalt!

christophe
05-02-07, 13:10
wat je ook doet probeer de spring break te vermijden, ook de parken zijn stampvol tijdens memorial weekend en mother's day in mei.

Trixie
08-02-07, 14:21
Ik wil dit jaar naar Florida, (rondreis)maar twijfel wanneer te gaan. Ik denk aan mei/juni of november/december,maar begrijp dat de winter ook in Florida fris kan zijn. Daarentegen heb ik juni natuurlijk meer kans op hurricanes. Kan iemand mij advies geven wat de leukste tijd is voor Florida?

corrus
08-02-07, 14:30
Maart, April en Mei... niet té warm niet te koud...

Hoewel we in Mei ook weleens 32 graden hebben gehad...

maarrrr... what the heck... It's Florida!

Dit is uiteraard alleen maar mijn mening... :mrgreen:

Njit
08-02-07, 14:34
In november kan het ook nog tussen de 26 en de 23 graden worden. Het is alleen dat het dan 's avonds afkoelt tot een graad of 15 (trui of vest aan).
Heb je al een idee wat je wilt gaan doen in Florida?
Als je naar Orlando wilt: de pretparken zijn in die tijd niet zo druk

Voor strandbezoek zul je in die tijd niet moeten gaan. Het water koelt dan erg af dus de stranden zullen redelijk leeg zijn...

Trixie
08-02-07, 14:42
Ik wil rondreizen, dingen bekijken, een paar parken bezoeken, naar de Everglades en een paar dagen naar de Bahama's. Dus november is ook aangenaam? Is het dan zonnig? En neemt de orkaanactiviteit dan al af?

Njit
08-02-07, 14:47
Hurricane Season loopt van 1 juni - 30 November

bono
08-02-07, 14:49
Wij zijn vorig jaar eind november/december geweest, en dat was heel lekker warm hoor.
We hebben altijd in een hempje gelopen en in de avond was het nog best redelijk warm tot 22.00uur dan was het echt wel frissie.
En voor de everglades moet je tot 16.00uur doen, anders ben je lek door de muggen!!!
Verders is het heel erg lekker warm hoor, net niet té
Maar..........................niet iedereen is het zelfde!!!

gr. monique

Trixie
09-02-07, 10:05
Waar het mij om gaat is of het deze periode wel leuk is. Is het eind november / begin december wel levendig genoeg? Is het gezellig of is het een verlaten boel. Want dat het een keer 15 graden wordt, daar zit ik niet mee, maar als er weinig te beleven is, vind ik dat wel erg. Hopelijk kan iemand mij een beeld geven van Florida in deze periode. Ik ben overigens niet van plan Noordelijker dan Orlando te gaan.

bono
09-02-07, 12:13
Toen wij er waren in eind november/december was het in de hotels druk, en ik weet niet hoe dat is in de maanden april,mei,juni etc.
Ook in de shoppingsmall waren het best drukke tijden ivm de kerst, alles was in de kerst stemming, wel heel apart hoor!. Lopen in je hempje en dan kerstbomen tegen komen en kerstmuziek!
Maar ja het is maar wat je zelf onder "druk" verstaat natuurlijk??

gr. monique

zonnestraaltje
12-02-07, 20:10
Weet iemand of het (in juli) uitmaakt of je in het weekend of doordeweeks
in Disney bent wat betreft de drukte / wachttijden?

En tot hoe laat zijn de verlengde openingstijden voor bezoekers van een Disneyhotel?

Anita
12-02-07, 20:29
Hier (http://disneyworld.disney.go.com/wdw/calendar/parkhours/calendarHome?id=MKCalendarParkHoursMonthlyViewPage&date=20070801) kun je de openingstijden van de parken zien.
En hier (http://www.intercot.com/infocentral/weather/whentovisit.asp) kun je heel veel informatie vinden over tijden, evenementen, warmte, drukte enzovoorts!
Voor juli maakt het niet uit of je door de weeks of in het weekend gaat. Het is dan sowieso topdrukte!
Je kunt daarom dan toch het beste de parken met extra openingstijden vermijden, daar is het dan nog het drukst van allemaal!
Ondanks dat: heel veel plezier!

corrus
12-02-07, 20:36
http://www.allearsnet.com

Altijd de meest recente informatie... :D

Eric
17-02-07, 16:57
Het is altijd druk bij Disney, de beste indicatie zijn de extra hours.
Als een park 's morgens eerder open is, blijft het de hele dag drukker dan normaal.
Al die schema's zijn slechts een indicatie, er zijn zoveel andere dingen (het weer!!!) die meespelen dat een echte prognose heel moeilijk is.
Gewoon gaan met die banaan.
Eric

calypso
18-02-07, 11:06
Weekend zijn toch altijd wel drukker dat is in elk park in de wereld zo.

Nicole
18-02-07, 13:01
Wij zijn vorig jaar ook in het weekend geweest maar het viel mij op dat het wel minder druk was als doordeweeks.

Eric
18-02-07, 15:47
Weekend zijn toch altijd wel drukker dat is in elk park in de wereld zo.
Dat is niet zo bij Disney.
De meeste gasten komen voor een weekje vakantie, dus de weekeinden zijn dag juist de reisdagen.
Vandaar dat MK (het park waar iedereen het eerst naar toe wil) heel vaak maandag als drukste dag heeft.
Kijk maar eens in de charts.
Eric

bono
18-02-07, 19:19
Hoi,

Wij zijn dan niet helemaal met kerst en zo geweest maar eind nov/begin dec. 2006 in Miami en omstreken en moet zeggen het geeft een apart gevoel om in je hempie de kerstballen en versieringen uit te zoeken!!!
Wel heel leuk qau versieringen en dat de winkels en restaurants in volle kerstversieringen zijn.
Ik weet nog goed dat we in de auto reden in de Everglades en het was erg warm buiten en er was op de radio alleen kerst songs te horen, en ja dat is toch echt apart.!!!
Ik vond het toch allemaal heel erg gezellig hoor!

Succes met de voorpret, zoeken en boeken!

gr. Monique

Nicole
18-02-07, 22:01
Het is geweldig met kerst om in Orlando te zijn. Maar voor een strand vakantie moet je er dan niet wezen, het kan afentoe best koud zijn. Maar voor de sfeer en de parken een prima periode om een keer mee te maken. Wel kan het ontzettend druk zijn.

Nicole

objectievo
21-02-07, 00:31
wat je ook doet probeer de spring break te vermijden, ook de parken zijn stampvol tijdens memorial weekend en mother's day in mei.

Wanneer is het Sprink break, memorial weekend en mother's day want wij gaan van 18 april t/m 19 mei waarvan de 1e 2 weken naar de Disney parken.

nielsenmarielle
21-02-07, 00:47
is het een goeie tijd om begin juli naar florida te gaan? ivm orkanen etc?

Michael66
21-02-07, 07:30
Wanneer is het Sprink break, memorial weekend en mother's day want wij gaan van 18 april t/m 19 mei waarvan de 1e 2 weken naar de Disney parken.
Over springbreak zijn al diverse topics te vinden op het forum, zoals deze:
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=2245

En even zoeken op "feestdagen" levert deze post op:
http://www.floridaforum.nl/showpost.php?p=28496&postcount=6
En deze met "Memorial day":
http://www.floridaforum.nl/showpost.php?p=27092&postcount=16

kol
24-02-07, 22:03
Wij zij vorig jaar ook 10 dagen in juli geweest. Als je in een van de Disneyhotels verblijft dan zou ik gebruik maken van de extra magical hours in de avond!! Dan is het toch het minst druk.

Nicole:razz:

marisca
25-02-07, 14:24
Alleen niet met regen of onweers voorspellingen naar animal kingdom gaan want dan kom je voor niets zoals wij vorig jaar:-(
De meeste restaurants zitten dicht en de meeste attracties zijn gesloten.
Wij vonden het een aanfluiting.
In animal kingdom is niet veel te beleven op de extra magical hours als het dreigend weer is dan gooien ze alles al dicht , en wij maar denken inexpedition everest te kunnen grrrr.
gr risO:)

toverfay
26-02-07, 00:01
Wij landen 24 mei in Miami en vertrekken de volgende dag richting Home stead. Nu las ik net dat we ook tijdens memorial day in Florida zitten. Ik heb gelijk ff alles over memorial day opgezocht....zie ik ineens dat er een festival in Miami is van 25 tot 28 mei, genaamd Urban Beach Week.

Wie kent dit festival? Is het dan erg druk in de stad? Wij moeten dan namelijk op 25 mei richting Homestead. En we zitten met een kleine dondersteen in de auto van dan 17 mnd. Dus was de bedoeling om rechtstreeks daarheen te rijden, dus niet een al te lange rit. Ben bang dat het file rijden wordt...veel inslaan dus????? Moet ik me voorbereiden??

Eric
26-02-07, 03:08
Nee hoor, je rijd gewoon in een uurtje (afhankelijk waar je precies vandaan komt) naar Homestead.
Die kant op heb je zeker geen files.
Eric

toverfay
26-02-07, 12:34
Gelukkig maar. De Florida kriebels zijn al aanwezig. Klinkt nog ver weg...maar tis al dichtbij....jeeeeej!!

laura77
25-03-07, 15:39
Hallo allemaal,

Het zal ongetwijfeld meerdere keren onderwerp van 'discussie' geweest zijn maar ik kon het zo gauw niet terugvinden: wat is jullie ervaring met het weer in Florida in oktober? Wij zitten er aan te denken om medio oktober naar Florida te gaan maar officieel is dit natuurlijk nog wel 'hurricane season'.

Groetjes,
Laura

Guus
25-03-07, 16:12
Hallo allemaal,

Het zal ongetwijfeld meerdere keren onderwerp van 'discussie' geweest zijn maar ik kon het zo gauw niet terugvinden: wat is jullie ervaring met het weer in Florida in oktober? Wij zitten er aan te denken om medio oktober naar Florida te gaan maar officieel is dit natuurlijk nog wel 'hurricane season'.

Groetjes,
LauraJe moet in deze periode gewoon beetje geluk hebben. Je zit in de staart van 'Hurricane Season'. M.a.w. je loopt een klein risico dat je een orkaan of een tropische storm treft. De kans hierop neemt echter in oktober sterk af. Als ik jou was zou ik me hierover niet al te druk maken.
Het weer in oktober is over het algemeen erg prettig. De temperaturen zijn overdag nog erg goed en de luchtvochtigheid is in deze periode vaak al verdwenen. Hierdoor kan het echter in de avond wel behoorlijk afkoelen. Ik zou dus wel een truitje meenemen.

Ta2 Gerrit
26-03-07, 10:51
In 2005 kregen wij een tikje mee van Wilma en die sleepte een beetje water mee. Harde slagregens, maar ook mooie dagen met veel zon en een hoge temperatuur (30+). Enige echte nadeel vonden wij de hoge luchtvochtigheid van 95%. Je komt buiten en je bent gelijk een klamme lap, maar met een lekker briesje (we zaten in Daytona) en een strak zonnetje waait dat snel weg en is er goed mee te leven :-)
Ook de avonden waren nog benauwd warm, maar dit had dus alles te maken met Wilma, die een dag na ons vertrek lande en daar nog al wat schade aanrichte. Ik hoop dat het dit jaar zo wordt als Guus beschreef, dan ga ik me weer goed vermaken, zonder het klamme zweet ;-)

Mickey99
26-03-07, 13:12
Wij waren vorig jaar van 3 t/m 19 oktober in Florida en het was nog aardig warm. Gemiddeld zo'n 28 graden en ook in de avonden bleef het nog erg aangenaam en ik heb toen geen vest of jas nodig gehad. We zijn in de afgelopen jaren echter ook wel vaak in september geweest en toen koelde het sommige avonden aardig af. Het verschilt dus nogal.

Je kunt voor de zekerheid misschien wel een vest ofzo meenemen als je 's avonds weggaat en als je hem dan niet nodig hebt knoop je hem om je middel of leg je hem in de auto.

Sowieso is het ook handig om, als je naar een Shoppingmall gaat, iets met lange mouwen mee te nemen vanwege de airco's.

marvinmax
20-04-07, 12:35
Dit is mijn eerste post is op het floridaforum en heb al heel veel aan de informatie op dit forum gehad (we gaan over 2 weken voor het eerst naar Florida). Daarom wil ik om te beginnen iedereen heel erg bedanken voor de vele bruikbare tips die onze "vakantie voorbereiding" een stuk vereenvoudigd hebben!!!!

Toch blijf ik met een vraag zitten. We willen naast de Disneyparken ook Seaworld en de beide Universalparken gaan bezoeken. We hebben nu een vakantieplanning gemaakt, zodat we een beetje een idee hebben van wat we wanneer willen gaan doen. Nu ben ik er al achter dat het in de parken in Orlando altijd wel druk is, maar heeft iemand ervaring met het bezoeken van de parken (met name Seaworld en de beide universal parken) in mei? Zijn er dagen dat het over het algemeen rustiger is dan andere dagen?

Wat ik me ook afvraag is of de parken (net als in Europa) in de weekenden over het algemeen drukker zijn dan door de week, of maakt dat eigenlijk niets uit? (wat ik begrepenm heb zijn de disneyparken juist drukker op maandag)

Ik heb al wat algemene informatie via het forum gevonden, maar zou graag de ervaringen van andere forumleden willen weten! Wellicht dat we onze planning dan nog iets moeten / kunnen aanpassen!

Alvast bedankt!

Peter

Njit
20-04-07, 13:03
Nu ben ik er al achter dat het in de parken in Orlando altijd wel druk is, maar heeft iemand ervaring met het bezoeken van de parken (met name Seaworld en de beide universal parken) in mei? Zijn er dagen dat het over het algemeen rustiger is dan andere dagen?

Seaworld werkt met schema's. De shows vinden op bepaalde tijden plaats. Als je op tijd begint dan kun je alles makkelijk halen. De tijd tussen de shows in kun je dan doorbrengen met het bezoeken van de attracties als Kraken, Journey to Atlantis etc

Wat betreft Universal is het moeilijk te zeggen volgens mij. Zie dit artikel: http://www.theotherorlando.com/contents/chapters/1/bestday.html

kol
20-04-07, 21:40
Wij hebben bij de disneyparken de dagen aangehouden die als minst druk worden aangegeven bij TouringPlans.com. Dit is ons goed bevallen. In het algemeen zijn de parken die de ochtend magical hours hebben die dag het drukst.

Nicole

jaap
21-04-07, 10:10
Misschien heb je geluk dat het heel hard gaat regenen en niet gaat onweren. Vooral als het aan het einde van de middag (rond 4 uur) gaat regenen. Dat hebben wij meedere keren gehad. Wij nemen altijd een regencape mee (gekocht bij de wallmart). Binnen een half uur was het park bijna leeg. Wij zijn toen bv Vijf keer achter elkaar in spyderman geweest. Toen het nog droog was stonden er hele lange rijen, die waren verdwenen toen het ging regenen dus konden we zo doorlopen. Bij sommige attracties heb je aparte rijen voor mensen die alleen zijn, die rijen gaan veel sneller. Die mensen worden dan gebruikt om gaatjes op te vullen. Op zaterdag in het voorseizoen is het meestal extra druk met schoolreisjes.

hansem
23-05-07, 16:45
Dag Allemaal,

Wij zijn dus van plan om na de kerst naar Florida te gaan en dan half januari ergens terug te komen.

Normaal gesproken gaan we graag op de bonnefooi maar omdat we nu een kleintje (1 1/2) bij ons hebben gaan we niet echt rondtrekken, 2 plekken is het plan nu. Waar weten we nog niet, waarschijnlijk een week ergens rond Naples, Ft. Myers en nog een week Miami of ergens op de Keys.

Wat ik me afvraag is hoe druk het rond die tijd zal zijn? Is dit een hoogseizoen daar? En dan dus of het raadzaam is al vroeg een hotel/resort te boeken of nog even te wachten?

Groeten,
Marco

Nicole
23-05-07, 17:05
Tussen kerst en nieuwjaar is het in de parken wel erg druk maar na 1 januari kan je overal gewoon lopen. Als jullie nog de eerste 2 weken daar zijn, heb je in ieder geval dan de tijd om de dingen te doen die er toen niet van gekomen zijn.

Nicole

delphine
04-07-07, 12:32
Is er ergens ook te vinden hoe druk/rustig het is in de parken.
Ik weet dat je dat voor de Efteling kan opzoeken, maar weet niet wat ik
moet googelen om het voor Disney/Universal/Seaworld op te zoeken.

Njit
04-07-07, 12:35
Wanneer ga je? Dit is veel meer van invloed op de drukte dan op welke dag je gaat.
Hier een heel stukje over het plannen van je dagen in Disneyworld: http://www.mouseplanet.com/dtp/wdwguide/5_Primer/gameplan/daily_plan.htm

Hannah
04-07-07, 20:00
op allears.net staat ook een heleboel informatie ober wanneer je het beste je trip kan plannen, daar heb ik al veel baat bij gehad!
En WDW and Orlando for dummies heb ik net door de bus gekregen en daar staat ook wel het een en ander in.

Rustig kan ook betekenen: Tornado-seizoen!

FrankS
04-07-07, 21:32
Rustig kan ook betekenen: Tornado-seizoen!

De kans op tornado's is in WDW niet zo groot. Orkanen komen echter wel voor, maar in de 17 keer dat ik er geweest ben (waarvan 15x in het orkaanseizoen) heb ik maar 1x een orkaan (Frances) meegemaakt.

Hannah
06-07-07, 09:49
Ok,
Nouja ik werd in ieder geval voor gewaarschuwd door een boel mensen en in de travelplanner staat daar ook het één en ander over in.
Hoewel de orkanen wel kunnen meevallen, groeien de stormen in het binnenland schijnbaar wel uit tot op tornado-niveau, waar je een paar dagen last van kan hebben. Wij hebben het zelf eens meegemaakt in Canada, en daar werd ik alles behalve blij van... dus dat ga ik liever uit de weg.
Als ik er maar een week zit, zou ik het risico niet willen lopen....maar dat is ieder voor zich natuurlijk!!

Soeza82
30-07-07, 14:37
Enig idee hoe het de week voor kerst is emt de drukte, dus zegmaar vanaf 17 december???

Ik hoor het graag, want dan ga ik mijn reis omdraaien en dus eerst naar Orlanda en daarna naar Miami.

Groetjes Soeza

calypso
30-07-07, 17:39
Iest minder druk dan de week met kerstmis, maar druk is het zeker, want ok dan is het al kerst in Disney. Maar ondanks dat heb ik er een heerlijke tijd gehad toen. Is een hele speciale sfeer die het park dan heeft. moet je zeker een keer meegemaakt hebben

silvia1981
01-08-07, 11:16
Ja dat vind ik ook,de kerstsfeer geeft iets heel speciaal en ok het is dan wel drukken dus het is net wat je wil!En ik zou zeker voor Magic kind=gdom gaan,moet je gewoon een keer gedaan hebben! Maar verder is het allemaal heel persoonlijk

pvroovert
19-08-07, 13:23
wij gaan van 19 oct tot 27 oct naar florida
weet iemand of het dan druk is ?
hebben de amerikanen zelf vakantie in die periode ?

Marjol
19-08-07, 14:13
De Amerikanen hebben in die periode geen vakantie. In de pretparken van Orlando (ik weet niet of je daarheen gaat) is het een gemiddelde periode, het wordt wel steeds populairder ivm de Halloween feesten. Volgens een site waar ik op zit die drukte indicaties geeft valt 19-27 oktober in een "3 mannetjes (op schaal van 1 tot 5) periode".

ellenc
19-09-07, 16:58
Beste,

We willen in februari of maart naar Orlando en de Bahamas.
Heeft er iemand een idee wanneer het de minst drukke dagen zijn en wanneer de schoolvakanties daar vallen? Zelf zijn we niet gebonden aan vaste vakantieperiodes.

Alvast bedankt!

reneefrankrijk
22-09-07, 21:06
Wij gaan ook in februari en zijn ook zeer benieuwd naar de drukte dan....Niemand ooit in februari geweest? Oh en hoe zit het dan met het weer (ongeveer)?

inavm
22-09-07, 21:39
Wij zijn in 2002 in februari in Florida geweest. Het weer was prima, zo rond 22 graden C ; wel koude nachten. In februari is het nergens druk, heerlijk om de parken te bezoeken.
Spring break (onze voorjaarsvakantie) verschilt per school en staat, grofweg loopt de periode van begin maart tot begin april.
Vooral de kustplaatsen zijn zeer gewilde spring break bestemmingen.
denk daarbij aan Daytona Beach en Miami.

Michael66
23-09-07, 02:29
Oh en hoe zit het dan met het weer (ongeveer)?Daarvoor kun je het beste op weather.com kijken.

Kissimmee / Orlando:
http://img355.imageshack.us/img355/6256/klimaatkissimmeeta4.png

Miami:
http://img463.imageshack.us/img463/893/klimaatmiamixn8.png

Ik ga komend voorjaar ook voor het eerst in feb/mrt .... dat wordt wel wat anders dan de 30-40 graden die ik gewend ben in juli/aug ..... lange broeken mee en jasje .... ik ga namelijk elke dag vroeg op pad. Brrrrrr .....

Marjol
23-09-07, 13:38
Ik ben lid van een betaalsite, Tourguidemike, die heeft heel goede indicaties hoe druk het is in bepaalde periodes. Hij heeft ook lijstjes met welke dagen je het beste kunt gebruiken om bepaalde parken te bezoeken, heel handig!
Het lidmaatschap kost $21.95 en ik vond het dat absoluut waard. Ik ben nu weer lid voor onze volgende reis.

http://tourguidemike.com

Ik mag helaas geen informatie van zijn site openbaar maken, maar via een PM valt er wellicht nog wat te regelen ;)

cindy74
18-11-07, 21:25
Wij zijn al een paar keer in mei geweest 2 maal hebben we prachtig weer gehad en 1 keer bewolkt en regen namiddag . In julie ook bewolkt en namiddag regen in augustus hetzelfde en september ook . Nu zijn we van plan in oktober te gaan is dit beter of niet . Zoniet willen we in maart gaan . Wie kan me hierbij helpen?

kentcourt
18-11-07, 21:35
Hoi Cindy,

Als je buiten het hoogseizoen kan zijn sept/okt en apr/mei vaak de betere periode's.

Gr Edward

Michael66
18-11-07, 22:40
Je kunt het beste gaan als het goed weer is.

Een dooddoener, ik weet het. Feit is nu eenmaal dat je naar alerlei voorspellingen, klimaatregistraties en weet ik wat meer kunt kijken en dan ... blijkt het net als jij er bent net helemaal anders te zijn, toevallig.

Garanties worden niet gegeven, dus zoek op de diverse weer-sites naar de gemiddelden die jou het meest aanspreken en beslis dan zelf wat voor jou het beste past. Maar weet dat net als bij beleggingen bij al die informatie geldt: "Behaalde resultaten in het verleden bieden geen garatie voor de toekomst".

Succes met je keuze. En hoe het ook uitpakt: Have fun!! Dat kan altijd, hoe het weer ook is, zolang je instelling maar goed is.

mafo
18-11-07, 23:35
Ik ga eigenlijk altijd eind mei / begin juni en begin december.

Het weer is dan over het algemeen redelijk stabiel, in December is het overdag toch wel minimaal tussen de 20 en 30 graden. 's Avonds kan het redelijk afkoelen en heb je een jas nodig. Overigens zorg ik er in december altijd wel voor dat ik zeker niet hoger ga dan Orlando, hoe lager je gaat (Miami / Keys) des te behaaglijker de temperatuur is.

In november en december is gemiddeld genomen de regenkans het kleinst.

cindy74
19-11-07, 10:23
In mei hebben we echt veel regen gehad zo erg zelfs dat het vuurwerk in mgm studio's werd geschrapt wel leuk was dat de laan als je binnenkwam helemaal onder water stond wel 15 cm hoog dat bracht leuke foto's op . Maar we stonden wel in een erg onweer onder een klein parapluutje omdat er nergens anders nog een plaatsje vrij was om te schuilen kletsnat waren we en dan is de fun er snel af

we willen echt in oktober proberen omdat ik 20 tot 30 graden eigenlijk wel genoeg vind , maar weet er iemand of dan de waterparken van disney open zijn

mickmak
19-11-07, 12:04
In oktober zijn de waterparken gewoon open.
Deze gaan altijd in januari/februari dicht (niet tegelijk).

Ik ben nu 5x in Florida geweest en hiervan 3x in maart en 2x in januari.
Voor mij de perfecte tijd want in die 5x heb ik 1 x regen meegemaakt. Een flinke bui van 2 uur vroeg in de ochtend. Verder altijd stralend weer, altijd zon (+/- 25 graden) en altijd kunnen zwemmen. Nooit te heet en alleen s avonds een vest of trui aan.
We vertrekken over 5 weken en 3 dagen voor 3 weken :p:p:p weer naar Orlando maar vanaf 1 februari is mijn zoontje leerplichting dus dan zitten we ook aan de schoolvakanties vast. :sad:

Jackie

Lannie
19-11-07, 12:07
Wij zijn van 19 t/m 30 oktober geweest en ik kan je zeggen, dat we een paar flinke buien hebben gehad en over het algemeen een hele hoge temperatuur, alleen was bijna alle dagen bewolkt! Je gaat toch voor het kleurtje en dat hadden we nou net niet!! In de waterparken zijn we zelf niet geweest, maar ik heb wel van anderen gehoord dat zij daarheen waren geweest. Alle andere disneyparken waren gewoon open en een stuk rustiger dan in het hoogseizoen.
Jolanda

Tinkerbell
19-11-07, 12:23
Het kan ook koud zijn en vriezen in januari hoor.

Een kennis van mij heeft dit zelf meegemaakt. Ik zal de eerste zijn die toegeeft dat dit een hele hoge uitzondering zal zijn maar we hebben nog steeds veel lachplezier aan de foto's van Florilanders die beteuterd naar de sneeuw staan te kijken met sokken aan hun handen voor de kou.
:D :D :D

mickmak
19-11-07, 13:03
Ja inderdaad, afgelopen jaar is er inderdaad sneeuw gevallen ergens in februari. Ik heb daar toen ergens fotos van gezien.
Wij hebben gelukkig tot nu toe mooi weer gehad. Nu maar hopen dat het deze keer weer zo is. Uiteindelijk heb ik nog steeds liever een blauwe lucht met een zonnetje en 1 graad dan bloedheet met elke dag stortbuien.;)

Jackie

cindy74
19-11-07, 13:30
Dus misschien is het toch beter in april te gaan .We gaan er ook een paar dagen strand aan plakken om uit te rusten .

Marjolein4
20-11-07, 16:24
Wij zijn net terug en zijn dus de eerste 2 weken van november geweest en we hebben perfect weer gehad! Temperatuur tussen de 25 en 27 graden, een paar wolken aan de lucht. Soms wat warm inlands, maar aan de kust heerlijk vanwege de zeebries. Prima weer om dingen te ondernemen dus.
Qua toeristisch seizoen ook prima. Het komt net allemaal op gang, de meeste dingen zijn vanaf 1 november open. Maar het is nog wel lekker rustig qua publiek. We konden op elke camping terecht op de bonnefooi, zonder dat het er weer uitgestorven was.
Ik weet niet of we nu met alles geluk hebben gehad, maar voor ons was het de perfecte periode. :)

LSL
21-11-07, 23:50
Hallo allemaal, ik ga einde maart 2008, tijdens het hoogseizoen, de Disney parken (MK, Epcot, AK, MGM) en SeaWorld bezoeken (ben 6 dagen in Orlando).
Had gedacht aan een 4 dagenticket voor de Disney parken (maar krijg een 5 dagenticket) en een dagticket voor SeaWorld (waar een 2e dagbezoek gratis is).

Weet er iemand welk park of welke parken je het best tijdens de drukste (vakantie)dagen kunt doen, waar je dus op 1 dag toch nog rond komt in een zeer drukke periode ?
Ik zou deze dan eerst doen.
Enkele dagen later is de Paasweek namelijk voorbij en dan hoop ik dat het wat rustiger wordt in de parken zodat ik dan de parken ga doen waar je de dag volledig nodig hebt om rond te komen.

Bijkomende vraag: ik neem GEEN "park hopper" maar is het toegelaten om tijdens de dag het park te verlaten (om even te gaan shoppen bvb) en dezelfde dag terug te komen met hetzelfde "gewoon" ticket ? Zo ja, moet er dan opnieuw parkeergeld betaald worden ?

Alvast bedankt!

Seca
21-11-07, 23:59
Onze ervaring is dat rond de dagen dat de amerikamen ook vrij zijn de parken niet rustiger worden.

Wat betreft de kaarten, het hoppen is wel makkelijk zo kan je leuke atracties in verschillende parken op eendag doen. Je kan de parken met eigen transport (auto) of met bv Disney transport. Wij kiezen bijna altijd voor de laatste en parkeren meestal in Epcot of Magic vraag niet waarom maar zo komt het meestal volgens onze planning uit. Het parkeren moet maar 1 keer per dag worden betaald.

Groeten,
Seca

desteijntjes
22-11-07, 11:50
Ik heb door tips van medeforummers me aangemeld bij de site van TourguideMike. Tourguide mike geeft goede adviezen met staatjes wanneer welke parken wel en niet te bezoeken. Ook in drukke tijden. Het kost $ 21,95, maar zn adviezen zijn wel heel handig en tips waar van je denkt goh zo had ik het nog niet bekeken.
In de meivakantie gaan wij zelf, dus daarna kan ik uit eigen ervaring spreken. Maar via het forum kwam ik wel veel positieve reakties tegen.
Succes

Mariëlle

http://www.tourguidemike.com/

Marjol
22-11-07, 21:00
Yep, Tourguide Mike is een aanrader. Hij deelt de Disney parken per dagdeel in in rood (niet gaan), oranje (misschien gaan) en groen (gaan!). Ideaal. Vorig jaar één keer op een oranje dag geweest en toen was het aanzienlijk drukker dan op de groene dagen!

molly
22-02-08, 11:27
Wij willen sept okt of nov naar Orlando.
Wat is de beste tijd om te gaan? En dan rekening houdende met de volgende factoren:

1. drukte
2. weer
3. kosten

Hopenlijk kan iemand mij een antwoord geven!

Alvast bedankt!

Groetjes Molly!

Njit
22-02-08, 11:36
Hier alvast wat info:
FAQ: Het weer in Florida (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=4464)
Wat is nu de beste periode voor te gaan (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=4615&highlight=beste+periode)

Wat betreft de kosten: in het hoogseizoen zijn de vliegtickets een stuk duurder. Dus als je daar buiten kunt gaan dan scheelt dat enorm.

Wat betreft de drukte. Hier info over wanneer het in Disneyworld druk is.




MOST CROWDED TIME OF THE YEAR
Christmas through New Year's



EXTREMELY CROWDED
Easter Week (Before and After)



REALLY CROWDED
Fourth of July Week



CROWDED
Spring Break (first week of March until mid April)
Memorial Day Weekend
Summer Break (second week of June until second week of August)
President's Day until the end of February



A GOOD TIME TO GO
End of April
Early February
Labor Day Weekend
First two weeks of December



THE NEXT BEST TIME TO VISIT
Beginning of October until Thanksgiving
Week before Christmas



BEST TIME TO VISIT
January
September

What days are historically the busiest at the Parks?
Walt Disney World parks tend to be the busiest on the following days:

Magic Kingdom: Monday, Saturday & Sunday
Epcot: Wednesday & Friday
Disney-MGM Studios: Tuesday, Wednesday & Saturday
Animal Kingdom: Monday, Tuesday & Friday

Extra Magic Hour (http://www.intercot.com/infocentral/park/extramagic.asp) will have an impact on the crowds. You can find more details and information on those specific days by clicking here (http://www.intercot.com/infocentral/park/extramagic.asp).

United States Holidays
United States holidays will often have an affect on the daily attendance levels at the Parks. Monday holidays will add to the weekend numbers. Also increasing the crowds on that given day.


2008 United States Holidays:

January
New Years Day - January 1
Martin Luther King Birthday - January 21

February
President's Day - February 18

March
Easter Sunday – March 23

May
Memorial Day - May 26

July
Independence Day - July 4

September
Labor Day - September 1

October
Columbus Day - October 13

November
Veterans Day - November 11
Thanksgiving - November 27

December
Christmas - December 25

Johandiana
22-02-08, 13:22
Wij gaan 15 maart t/m 07 april naar Florida voor een rondreis.
Pasen zit in deze periode maar in Amerika hebben ze dan toch geen week vrij ofzo.
Want ik zie staan:

EXTREMELY CROWDED
Easter Week (Before and After)

Groetjes
Diana

reneefrankrijk
22-02-08, 13:50
Wij zitten nu van 12 feb tot 29 feb in Orlando en het verbaast ons hoe rustig het is. In MK en AK werd het 's middags wat drukker maar we hadden voor de lunch al alles kunnen doen vanwege het ontbreken van wachtrijen. Soms konden we in coasters gewoon blijven zitten. SUPER!
Volgens alles zou echter de afgelopen week vanwege President's Week druk zijn, dus niet. We gaan over 2 jaar weer deze periode en nu weet ik in elk geval dat ik me geen zorgen hoef te maken. De belangrijkste regel is echter wel: aanwezig zijn bij opening van een park.
BTW Discovery Coven was GEWELDIG!!!
En eindelijk even 1 nacht in een hotel zodat ik internet heb...
We gaan nog even de laatste week genieten hoor. Doei!

Marjol
22-02-08, 20:23
Met pasen hebben veel scholen in Amerika hun springbreak.

Michael66
22-02-08, 20:40
Met pasen hebben veel scholen in Amerika hun springbreak.Ja, zo'n 40% van de college's. Dan is het er erg druk, veel studenten. Data en aantal studenten (afgerond) die vrij hebben volgens deze website (http://www.tripsmarter.com/panamacity/springbreak/sbcalendar.htm):
18-22 feb: 310.000
25-29 feb: 140.000
03-07 mrt: 670.000
10-14 mrt: 1.9 mln
17-20 mrt: 2.1 mln (plus paasweekend)
24-28 mrt: 710.000 (voorafgegaan door paasweekend)
Daarna nog zo'n 200.00 studenten, maar da's niet zo'n "crowd".

De prijzen van hotels aan de kust zijn in de drukste periodes schrikbarend hoog, tot 3-4x de prijs buiten die periode. Verbazingwekkend dat het mij nog is gelukt om voor $38+tax een hotel te boeken via Priceline van 5-8 mrt.

remon
23-02-08, 10:16
Ik ben zowel in oktober als in november geweest , en als ik je mag adviseren zou ik in november gaan.
In oktober vond ik het toch wat drukker (Halloween enzo) en in november beginnen ze al een beetje met die kerstversiering enzo , dat geeft IMHO wel iets extra's.
Suc6 met keuze

marsjeeh
08-03-08, 14:03
Hoi Allemaal,

Ik heb een vraagje en ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen!
Het is de planning dat ik samen met mijn moeder in 2009 eindelijk naar Orlando gaan! Wij willen dan graag de meeste attractieparken bekijken en lekker winkelen etc.. Wij willen ongeveer 2 tot 3 weken heen.
Nu zitten wij ons af te vragen wat de beste tijd van het jaar is om heen te gaan. Wij zitten niet aan een vakantie vast gebonden dus in principe kunnen wij het hele jaar door.
Het mooiste zou zijn een maand waarin het niet al te druk is en je lekker weer hebt, graadje of 25, 30 ofzo..

Iemand suggesties voor mij?

Dank je wel alvast!

Groetjes Marcella

Natasja L.
08-03-08, 15:42
Het mooiste zou zijn een maand waarin het niet al te druk is en je lekker weer hebt, graadje of 25, 30 ofzo..

In 2007 hebben 82.4 miljoen mensen Florida bezocht. Je kan dus wel zeggen, dat het altijd wel druk is in Florida. Natuurlijk heb in een jaar pieken en dalen. Als je rust wilt vermijd dan de Amerikaanse feestdagen, springbreak, de zomermaanden. Ik vind mei de perfecte maand, zeker ook wat het weer betreft. Niet te vochtig, maar wel een heerlijke wamre temperatuur. Een andere optie is oktober. Ik heb geen ervaringen met het weer/drukte in de maande november t/m maart. Misschien dat iemand anders daar meer over kan vertellen.

dirkv46
08-03-08, 16:53
Wij zijn pas enkele dagen terug van 12 dagen Florida. Hadden veel bewolking en ochtendmist aan de oostkust, geen regen. Temperatuur was ok maar mocht gerust enkele graden warmer.
Zwaar onweder gehad in Gainesville met power failure.
Aan de westkust was het mooi, zonnig. Eénmaal terug in Miami: regen en bewolking.

Je moet ook wat geluk hebben met het weer. Een kollega ging in dezelfde periode enkele jaren terug en had vollop zon.

Teleton
08-03-08, 17:20
Het mooiste zou zijn een maand waarin het niet al te druk is en je lekker weer hebt, graadje of 25, 30 ofzo..

Via deze link kom je op de 10-daagse weersverwachting voor Orlando. Als je onder aan de pagina op Averages klikt, zie je de gemiddelde temperatuur per maand en de neerslag.

Over de drukte, het is hier altijd druk maar sommige periodes zijn wat minder druk. De tip over de schoolvakanties, spring break etc. ondersteun ik van harte! Wij ziten er nu, het is de aanloop naar spring break maar nu is het nog erg rustig, je kunt overal zo doorlopen en bij de populaire restaurants hoef je niet te wachten. Wij mijden alleen de zomermaanden, (juni t/m augustus) voor de rest is het hier het hele jaar door goed toeven!

http://www.weather.com/outlook/health/coldandflu/tenday/USFL0547?from=36hr_topnav_flu

Teleton
09-03-08, 18:36
Wikipedia zegt over Spring Break:

In the United States, spring break may range from the end of February to later days in April, but many schools are out for at least one of the weeks in March. Some schools call this "March break" when it is a middle week in March. Many K–12 (http://en.wikipedia.org/wiki/K%E2%80%9312_education) institutions in the United States coincide their spring break with Easter (http://en.wikipedia.org/wiki/Easter) and Passover (http://en.wikipedia.org/wiki/Passover).

Spring break's notorieties include increased drinking (http://en.wikipedia.org/wiki/Alcohol_consumption) and sexuality (http://en.wikipedia.org/wiki/Human_sexuality). Residents of the Fort Lauderdale area became so upset at the damage done by vacationers, that the local government passed laws restricting parties in 1985. By 1989, the number of college vacationers fell to 20,000, a far cry from the 350,000 who went to Fort Lauderdale four years prior.[2] (http://en.wikipedia.org/wiki/Spring_break#_note-1) Most recently in 2006 the Fort Lauderdale local government passed even more laws to prevent spring breakers from traveling there for Spring Break 2007 and many to come.
Spring break party goers responded by moving to the more liberal (http://en.wikipedia.org/wiki/Liberal) community of Daytona Beach (http://en.wikipedia.org/wiki/Daytona_Beach%2C_Florida) area (over 200,000 students traveled there each spring at its peak), but after Daytona's local government undertook similar measures, the crowds of the mid-1990s and early 2000s had fallen to a point where "a few students still come, but officials don't even estimate their numbers." Fort Lauderdale suffered a recession (http://en.wikipedia.org/wiki/Recession) as a result of this, but the local hotel industry survived by catering to the retirement population. Panama City Beach, Florida (http://en.wikipedia.org/wiki/Panama_City_Beach%2C_Florida) remains a popular spring break destination due to its relatively close proximity to many Southern colleges and driving distances.
Differences in the legal drinking age (http://en.wikipedia.org/wiki/Legal_drinking_age), and attempts at combating the behavior of the spring break crowd in various places in Florida, have also lured spring breakers to travel outside of the United States. Popular destinations outside the United States include Cancun (http://en.wikipedia.org/wiki/Cancun), Acapulco (http://en.wikipedia.org/wiki/Acapulco), Mazatlan (http://en.wikipedia.org/wiki/Mazatlan), Jamaica (http://en.wikipedia.org/wiki/Jamaica), and the Bahamas (http://en.wikipedia.org/wiki/Bahamas). Tour agencies have not only cited the lower drinking ages in these places, but also the fact that the drinking ages are poorly enforced.

JKG
11-03-08, 00:23
Ik ben vandaag teruggekomen, het weer was erg goed. Elke dag wel een korte broek aan. Het was tussen de 25-30 graden. Wel 2 avonden T-storms en Tornado watches gehad met wat regen, maar die avonden hadden we toch niet echt plannen.
En dat was dus in Kissimmee/Orlando. De laatste avond in Miami was het buiten maar 10 graden, dat was wel erg koud. Had te maken met de stormen boven de staat.

Persoonlijk denk ik dat april of mei beter is of natuurlijk het najaar.. de zomers lijken me erg warm. Maar ik heb heerlijk genoten van het weer de afgelopen dagen, zoals ik al zei elke dag een korte broek aan... een lange broek was niet te doen.

Sofi
02-04-08, 23:33
Goedenavond,

Weet iemand of mei een drukke maand is om naar Florida te gaan. Feestdagen ofzo? Zelf gaan we in mei en hebben alleen een auto en 1 overnachting geboekt.
Vorig jaar november ging het goed met het boeken van de accommodatie ter plaatse.

Bedankt alvast.

Sofi

Marcelg
03-04-08, 03:25
Het ziet er naar uit dat er iets veranderd hier in Florida, mei wordt veel drukker dan in andere jaren hiervoor, veel Nederlanders en Florida is groot, het zijn niet alleen Nederlanders, er gaan veel meer Europeanen komen.
Het zal allemaal wel door de lage Dollar koers komen, er is verder niets bijzonders aan de hand.

Natasja L.
03-04-08, 10:18
Mei heeft twee weekenden waarin het drukker kan zijn dan normaal. Op 11 mei is het moederdag. Wij hebben ervaren, zowel in Key West als Sarasota, dat het dan moeilijker is om een kamer te vinden. Met moederdag (zaterdag en zondag) zijn vooral de strandhotels en B&B/resorts druk bezocht. De moeders willen in dat weekend niets doen; ze willen vooral dat er voor hun gezorgd wordt. Daarom trekken ze er met hun familie massaal op uit...het liefst naar een hotel aan het strand of populaire plaats. De prijzen ligger dan ook een stuk hoger.

Het tweede weekend is Memorial Day weekend. Dat is altijd de laatste maandag van de maand; dit jaar dus van vrijdag 23 mei t/m maandag 26 mei. Amerikanen nemen de vrijdag al vrij en trekken er dan al op uit. In Miami vindt dan de Urban Beach Week (ook wel Black Beach Week genoemd) plaats. Dit is het grootste Urban Beach Festival in de wereld en trekt zo'n 350.000 bezoekers. South Beach staat deze dagen in het teken van allerlei festiviteiten en muziek (voornamelijk Hip Hop). Het speelt zich zowel op straat, op het strand als in de clubs af. Er zijn veel straten afgezet tijdens het festival en er is heel veel politie aanwezig (dit omdat het in 2001 uit de hand is gelopen). Wij hebben in het verleden één keer indeze periode in Key Biscayne gelegen en kwamen niet eens in de buurt van Ocean Drive. Alles stond vast en de politie liet niemand meer door, omdat het één grote chaos was in het verkeer. Sinds die keer vermijden wij Miami tijdens Memorial Day weekend.

Ook badplaatsen zoals Sarasota zijn dan favoriet bij de Amerikanen. Wij hebben bij uitzondering een paar maanden geleden ons hotel voor dat weekend vastgelegd (bij het hotel zelf, zodat we altijd nog kunnen cancelen). Wij komen al vanaf 1993 in het Helmsey Sandcastle in Sarasota en wilden graag hier een kamer. Ik heb toevallig deze week nog op de site gekeken en er zijn geen kamers meer beschikbaar. Het blijkt toch wel dat we een goede keus hebben gemaakt om in dit weekend een hotel te boeken. In Miami en Key West gaan de prijzen ook fors omhoog. In ons favoriete B&B in Key West wordt de prijs met zo'n 120 dollar verhoogd.

Wij gaan al jaren in mei en vinden het nog steeds een fijne maand om naar Florida te gaan. Dit jaar omzeilen we moederdag; wij verblijven dan in Washington en vliegen op 12 mei naar Florida. In Washington heb je die gekte rond moederdag niet, tenminste niet in de hotels. In de restaurants zal het ook wel lekker druk zijn.

Yvet
04-04-08, 11:30
Wat drukte qua nederlanders betreft, niet dat het nu superveel opvalt in de grote massein Florida...
Maar wel effect heeft op vliegtickets vanuit NL naar Florida etc.

Tegenwoordig hebben bijna alle schollen in Nederland 2 weken vakantie in mei (volgend jaar namelijk ook weer).
Vroeger was het 1 week en dan had je te weinig tijd voor een verre vakantie, 2 weken is nu net leuk.....

Dus ja Mei wordt drukker in Florida zelf.
Maar zie mar een een vlucht te krijgen voor een normale prijs de laatste week van april en 1e week van mei....

Natasja L.
04-04-08, 13:06
Tegenwoordig hebben bijna alle schollen in Nederland 2 weken vakantie in mei (volgend jaar namelijk ook weer).
Vroeger was het 1 week en dan had je te weinig tijd voor een verre vakantie, 2 weken is nu net leuk.....

Voorheen werden de zomermaanden juli en augustus opgeeist, vanwege de schoolvakantie. Nu wil heel Nederland in mei op vakantie. Ik begrijp het wel; het is goedkoper. Ik ga al jaren in mei op vakantie, om twee redenen. Ten eerste omdat ik nog nergens naar te kijken heb (geen kinderen) en het mijn collega's gun om in juli en augustus op vakantie te gaan en ten tweede omdat het een fijne maand is.
Dit jaar wordt mei 'opgeeist' door de gezinnen. Op mijn werk gaf het ook wat problemen. Het is nu opgelost, doordat er een vervangster komt van een uitzendbureau. Nu hoor ik dat het volgend jaar weer zo is...ik kan maar beter mijn vakantie voor volgend jaar gaan vastleggen....;)

Zucht...het was altijd maar zo lekker rustig in mei....

Ta2 Gerrit
04-04-08, 17:27
Voor wie nog wil/moet boeken in de drukke meimaand, kreeg ik net deze aanbieding binnen;

http://www.schiphol.nl/Reisbureau/BoekTicketAanbieding.htm?lOfferID=5571

kimm82
18-04-08, 13:49
hoi,

wij (ik en mijn vriend) gaan volgend jaar naar florida (ik voor de tweede keer) om te vieren dat we 10 jaar samen zijn. In maart zijn we 10 jaar samen, maar april lijkt mij een betere tijd om te gaan. Wat is jullie ervaring? het moet daar geen schoolvakantie zijn en het moet wel mooi strandweer zijn, maar ook weer niet bloedheet natuurlijk (zoals in augustus/ september). Ook dacht ik dat de hotelprijzen in april/ mei goedkoper zijn? Dus wat raden jullie aan maart, april of mei (en dan begin of eind van de maand).

Alvast bedankt!!

pascalbrouwers
18-04-08, 13:58
Eind april en mei. Deze periode is goed. Einde vd springbreak, door de hotels weer iets goedkoper.... en een stuk rustiger. Verder is het weer dan meestal goed. We gaan dit jaar voor de derde keer in deze periode. Is mij tot nu toe zeer goed bevallen. Vroeger gingen wij altijd eind eind juni tot ergens in juli. dan is het heel warm en heeeeel veel regen.
Pascal

Michael66
18-04-08, 14:27
wij (ik en mijn vriend) gaan volgend jaar naar florida (ik voor de tweede keer) om te vieren dat we 10 jaar samen zijn.Whatever ... er is altijd wel een goede reden om naar Florida te gaan!!! :D:D:D Ik ga komende zomer om te vieren dat ik er de tiende keer heenga! :D

Qua periode zou ik er in ieder geval v oor zorgen dat je net buiten de meivakantie gaat. Dan heb je de meeste keus voor vluchten vanaf Schiphol.
En de maand maart zou ikzelf liever niet doen. Ik ben dit jaar voor het eerst eind feb / begin maart geweest en het weer kan dan nog wel eens erg wisselend zijn. De eerste dag was het overdag maar 11 graden, en ik heb ook dagen van 30 graden gehad. In april en mei is dat meestal iets minder wisselvallig.

Daar heb je niet echt last van schoolvakanties, al is het tijdens de springbreak wel wat drukker, vooral aan de kust. Maar niet iets om je druk over te maken.

JKG
18-04-08, 20:00
Wij hadden begin maart geluk, elke dag 25-30 graden in Kissimmee. Alleen de laatste dag Miami Beach was het 's avonds 10 graden... en wat is die wind dan koud!!!!

Dus als je echt voor het warme weer wilt gaan en niet die 10 graden mee wil maken dan ietsje later gaan. Maargoed, ik heb absoluut geen klagen over het weer gehad. Heb al heerlijk de zomer meegemaakt en hier moet het nog komen!

Marjol
18-04-08, 21:03
Ik zou je aanraden om in ieder geval buiten de schoolvakanties hier te gaan, dan heb je meer keuze wb je vlucht.

Begin mei was vorig jaar in ieder geval perfect qua weer en drukte. Dit jaar gaan we een goede week eerder. Eens kijken of dat ook goed bevalt :)

dinava
19-04-08, 13:01
Wij zijn net geweest van 19 maart tot 2 april. In begin (St. Pete's) hele dag regen. Dan gecruiset naar de Bahamas, ook een hele dag regen. Dan naar Orlando voor 1 week, goe weer, niet te warm en zonnetje.
Greetz:-(

Tienus22
06-05-08, 21:52
Hallo allemaal,

Mijn en vriend en ik willen heel graag een rondreis door Florida gaan maken..
Nu willen we in principe in januari 2009 gaan maar nu vraag ik me af is dit wel een goede reistijd voor Florida???
Of heeft iemand tips wat betreft de beste reistijd, want wij zitten niet echt vast aan bepaalde weken dus kunnen redelijk makkelijk schuiven met onze vakantie??

Njit
06-05-08, 22:02
Ligt er maar helemaal aan wat je wilt gaan doen. Deze discussie komt regelmatig voorbij.
De zoekfunctie (zie bovenin de balk) toont o.a deze:

Beste tijd van het jaar (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=5659)
Wanneer kunnen we het beste gaan?? (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=5468)
Wat is nu de beste periode voor te gaan (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=4615)
Beste periode (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=2160)
Weer vs. drukte (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=942)

Gok dat je hier eerst wel even mee vooruit kunt :)

BroWorld
06-05-08, 22:16
De beste reistijd naar Florida is naar mijn mening een veel besproken onderwerp.
Als je op dit forum rondzoekt en dan in Njit zijn draadje (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=1584) kijkt wie er naar Florida afreizen in welke tijd, dan zie je dat het hele jaar door wel mensen naar Florida afreizen.

Voor wat meer klimatologische achtergrond kan je hier (http://www.holidaycheck.nl/climate-wetter_Florida-ebene_rid-id_393.html) eens kijken.

Njit
06-05-08, 22:23
Als je op dit forum rondzoekt en dan in Njit zijn draadje (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=1584) kijkt wie er naar Florida afreizen in welke tijd

Het beheer van dat draadje ligt inmiddels bij Sonja/Mickey99 :)


Voor wat meer klimatologische achtergrond kan je hier (http://www.holidaycheck.nl/climate-wetter_Florida-ebene_rid-id_393.html) eens kijken.

Of hier: FAQ: Het weer in Florida (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=4464)

BroWorld
06-05-08, 22:32
Lol ja je hebt dan ook niet zomaar 5000+ posts hier, dus je kent de weg wel, thx voor de aanvulling :?

Tienus22
07-05-08, 11:57
Is er wel eens iemand in januari geweest eigenlijk???
Ik heb in ieder geval wel begrepen dat het misschien het beste is om in mei of oktober te gaan..

Njit
07-05-08, 12:17
Ja hoor, wij zijn in 2004 in januari geweest. Voor pretparken en winkelen is het ideaal.
De stranden zijn dan alleen niet echt druk en er wordt ook niet gezwommen.
De Disney waterparken zijn vaak ook gedeeltelijk dicht.

Zie hier het drukke strand van Miami Beach in januari:

http://img374.imageshack.us/img374/7991/012020miami20beachik5.jpg (http://imageshack.us)

Teleton
07-05-08, 12:37
Ben je mal, januari is een perfecte maand voor vakantie in Florida. Cool heet dat tegenwoordig.:-\" Het is er dan rustig, de prijzen van vliegtickets en hotels zijn aantrekkelijk en de zon schijnt.

Hou je niet van rust, ga dan in mei. Oktober is ook fijn, maar valt nog wel in het hurricane season.....:-k:-k

mattrob
07-05-08, 13:24
Het kan best fris zijn in januari, zie mijn verslag van afgelopen januari (was maar weekje overigens).

http://weekjeflorida2008.blogspot.com/

nousch
31-05-08, 16:17
Hey hey, Ik ga eind juni + begin juli naar Miami beach, en aangezien het dan wel warm is maar ook veel regent, wilde ik weten of het de moeite waard is. Is het zo af en toe een plensbui, of kom je je hotel niet uit zonder regenpak? Wie kan me dit vertellen...?!
Thanks
Anouschka

Teleton
31-05-08, 19:08
aangezien het dan wel warm is maar ook veel regent, wilde ik weten of het de moeite waard is.

Tsja, wie kan dit vertellen? De hurrycanewatchers zouden het graag willen, denk ik zo. Op http://www.weather.com (http://www.weather.com/). vind je veel info over het weer, het klimaat, gemiddelde temperaturen en gemiddelde neerslagcijfers. Misschien is het de moeite waard om die gegevens een beetje te bestuderen. Verder vind je er een 10 daagse weersvoorspelling. Ik denk dat je de voorspelling zelf al aardig hebt gegeven. Het lijkt mij dat er nu nog niet zoveel zinnigs over het weer van deze zomer gezegd kan worden dan dat een plu & poncho, naast badpak en bikini wel bij de standaarduitrusting hoort :lol:

raygwencaith
31-05-08, 22:50
Wij hebben er ook in die periode gezeten twee jaar geleden en elke dag wel een bui gehad maar dat was dan tegen 3 uur en half vier was alles weer droog en warm.

Niks echt om je zrgen over te maken.

JKG
01-06-08, 11:39
Hetzelfde vroeg ik me eigen ook een beetje af, ik ga weer in september en dat is dé maand met de meeste dagen regen (15) i.t.t. 12 dagen in juli & augustus.

Aan de andere kant, ook binnen voldoende te doen. Maar als je elke dag +/- een uurtje regen hebt, ach.. why bother ;)

Michael66
01-06-08, 12:28
... ik ga weer in september en dat is dé maand met de meeste dagen regen (15) i.t.t. 12 dagen in juli & augustus.Als je voor het eerst gaat is het lastig in te schatten wat met "15 dagen regen" wordt bedoeld. Het is gewoon het aantal dagen dat er een bui valt, en zegt helemaal niets over de duur en de hevigheid van die buien. Ik heb het vorig jaar voor het eerst meegemaakt dat het zowat de hele dag regende. Meestal is het echter niet zo lang. En het grote voordeel van de buien n Florida boven die in NL: het blijft er gewoon heerlijk warm, ook tijdens de buien.

Minervi
01-06-08, 13:01
Heeft het zin om regenjasjes mee te nemen? Of is zo'n bui net lekker verfrissend?

Michael66
01-06-08, 13:30
Regenjasjes? Nee, zou ik niet doen. Da's veel te verstikkend, te benauwd.

Een regenponcho is beter, die koop je voor minder dan een dollar bij Walmart (kwaliteit: éénmaal gebruik en dan issie kapot) of in de Disney-parken (rond de 7-8 dollar, maar als'ie kapot gaat kun je gratis een nieuwe halen). Iedereen loopt met die dingen in de Disney-parken!

Walmart:

http://www.chantalsweb.nl/images/2007-08-02_0013.JPG

Disney:

http://img125.imageshack.us/img125/8834/ponchola6.jpg

Persoonlijk vind ik die poncho's zelfs nog te benauwd en houd het dan ook bij een paraplu, zo'n klein opvouwdingetje.

JKG
01-06-08, 18:04
Michael, het wordt de 2e keer. Eerste keer was afgelopen maart en toen was het 2 dagen regenachtig, maar ook inderdaad niet de hele dag. 's Avonds toch wel een uur of 3 a 4 achter elkaar en hard. Maar dat kwam ook omdat er even een tropische storm langskwam met tornado watches in de omliggende counties. Maar toen hadden we ook dingen binnen gepland. Maar 15 dagen klinkt heel wat meer dan het aantal wat we in maart voorgeschoteld kregen. Overigens met die tornado watch geen briesje of wat gevoeld vreemdgenoeg. In Nederland waaide het harder.

Dat het warm blijft klopt inderdaad.. of warm.. aangenaam. Niet koud.

Michael66
01-06-08, 20:38
Ik was toen ook in Florida (28-2 t/m 10-3). En ik heb inderdaad ook die buien meegemaakt, het bleef maar regenen. Het is echter een groot verschil of je in maart of aug/sept gaat. In de zomer is het namelijk veel warmer (continu zo rond de 35 graden) met een enorm hoge luchtvochtigheid. En de buien zijn een stuk korter, en vroeger op de dag dan in maart (logisch: door de hogere warmte bouwen de buien zich sneller op).

De temperatuur blijft tijdens de zomerse buien niet alleen maar aangenaam, het blijft echt warm! De temperatuur daalt dan zelden tot onder de 28-30 graden.

Teleton
01-06-08, 20:55
En de buien zijn een stuk korter, en vroeger op de dag dan in maart (logisch: door de hogere warmte bouwen de buien zich sneller op).

Je beschrijft hier het dagelijkse patroon, klopt helemaal. Wanneer er echter een tropische storm passeert, spreek je niet meer van een buitje maar kan het wel uren (dagen[-o<) achter elkaar regenen, waaien en onweren. Dan weet je pas echt waarom er zulke grote putten en retentievijvers zijn aangelegd in Florida.

"Wij" toeristen zijn snel geneigd slecht weer in deze regio te onderschatten. Ach zo'n buitje valt wel mee.......\\:D/. Niet voor niets wordt er op de tv in die gevallen een weatheralarm afgegeven met veel gepiep en rode banners waarop tot op de minuut wordt aangegeven hoe laat de storm "jouw" gebied zal bereiken. Disney ontruimt in die gevallen de zwembaden, in de parken worden shows en attracties wegens 'inclement weather" uitgesteld of helemaal gestopt.

Is dit dan een reden om Florida te mijden? Helemaal niet, maar het is wel goed om te weten wat je wel en niet moet doen tijdens noodweer. Wij hebben wel gezien dat gezinnen tijdens een zwaar onweer het parkeerterrein opliepen, in plaats van te schuilen. Tja, de tramdienst was even stilgelegd.....[-o<[-o< waarom zou dat nu zijn?

Voor meer informatie over de tropische stormen: http://www.nhc.noaa.gov/