PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoe druk/warm is het in .... (periode)?



Pagina's : 1 2 [3]

angelique100
05-06-12, 09:26
@angelique100;
We gokken maar op betaalbare tickets voor de zomervakantie. 2 weken gaan dan idd kort zijn, vind het heerlijk om 4 weken te gaan...

Wij boeken altijd zo vroeg mogelijk(tot nu toe altijd goed uitgepakt) en tegen die tijd zullen hier ook genoeg tips en boekingen (data prijs) van forumleden voorbij komen en dan,......op het juiste moment toeslaan :wink:.

Maurits86
09-01-13, 14:10
Beste allemaal,

misschien kunnen jullie me helpen met een dilemma. We willen graag een cruise maken over de Oost Caribean vertrekkend vanuit Florida (Orlando).
Toch maken we ons een beetje zorgen over het weer in September in Florida en omgeving.

Is dit echt zo dramatisch als sommigen zeggen? Hoe groot is de kans op een verregende vakantie? Weet iemand hier meer over?

Hoor het graag. We waren van plan de laatste 2 weken van september te gaan.

Gr. Maurits

Teleton
09-01-13, 14:35
O, o Maurits toch...kan jij ons iets zeggen over het weer op Terschelling in de tweede week van September? Sommige mensen laten zich door het weer van de wijs brengen. Niet doen hoor. Of je neemt het zoals het is ( en het kan er spoken hoor, met bakken komt het er uit en soms ook nog dagen achter elkaar) of je wacht maar af wat voor weer je krijgt. In de weersvoorspelling is een gouden regel: ieder krijgt wat hij verdient....Voor wat het waard is: wij hebben altijd genoten in september! Wat voor weer het was, zijn we al lang weer vergeten.....

Maurits86
09-01-13, 14:43
Ja ok. Maar er zal toch een soort van klimaat zijn? We betalen op en nabij 5000 euro voor een reis van 10 dagen dus als dat in het water zou vallen.....

AmenMa
09-01-13, 14:44
wij zijn in 2011 ook in sept geweest, prachtig weer gehad. Maar ja dat garandeert niet dat het in 2013 ook mooi is..

Njit
09-01-13, 15:27
Ja ok. Maar er zal toch een soort van klimaat zijn?

uiteraard heeft Florida een klimaat. En gemiddeld is het in september tussen de 23 en de 33 graden en valt er 153.9 mm regen. Zie http://www.weather.com/weather/wxclimatology/monthly/graph/USFL0372 . Maar of dat dit jaar ook zo is? En dan kunnen er in september ook nog orkanen voorbij komen :mad:

Maar de kans dat je 10 dagen alleen maar regen hebt is niet erg groot. Lees anders even wat reisverslagen door van andere Forumleden hoe zij die periode beleefd hebben: http://www.floridaforum.nl/forumdisplay.php?16-Reisverslagen

Ebelix
09-01-13, 16:18
Er zal altijd regen in Florida vallen. Dat hoort nu eenmaal bij het klimaat. Een vast gegeven is dat de temperatuur altijd goed is en dat normaal gesproken het nooit lang achter elkaar regent. Vanaf juni t/m november is het ook orkaanseizoen in die regio. Er is dus kans op een orkaan. Hoe klein is de kans dat er eentje komt wanneer je daar bent is heel moeilijk in te schatten. Het ene jaar zijn er 3 orkanen en het komt ook voor dat er 3 jaar voorbij gaan voordat er een orkaan aan land komt in Florida.

Het weer is nu eenmaal niet te voorspellen.

trails
09-01-13, 16:22
In 1998 in september in Florida geweest. Het was toen bloedheet en heel erg vochtig. Meestal aan het eind van de middag een flinke bui, maar... we hebben een schitterende vakantie gehad.

Mattie
09-01-13, 16:22
(offtopic)

Het weer is juist heel goed te voorspellen :) genoeg mensen die het doen.... kijk dat er dan vervolgens geen ruk van klopt ja ach dat moet je maar voor lief nemen :cool:

Ik ga zelf ook in september//oktober naar florida en ach het weer maak ik me niet druk om. Mocht het een paar dagen regenen dan gaan we toch gewoon naar de mall ofzo!

José
09-01-13, 16:27
Wij hebben afgelopen september/ oktober geen drup regen gehad, maar dat geeft natuurlijk geen enkele garantie. Vaak gaan wij ook in mei, dan hebben we bijna altijd mooi zonnig en warm weer, maar 1 keer in mei hebben we 2 weken alleen maar regen gehad, dus effe in de glazen bol kijken maar;).

Ebelix
09-01-13, 16:29
Wij gaan dit jaar de gehele maand september naar Florida. Ik maak me geen moment druk om regen of orkanen. Ik weet nu al dat ik ga genieten. 2 jaar terug in oktober geweest. Heerlijk weer en geen regen. Vorig jaar in mei/juni geweest. Tropische storm Debbie over ons heen gehad. Een week lang regen maar het heeft de sfeer niet verpest. Lekker zwemmen wanneer het regent. Onze kleine man wilde zwemmen en we hebben dat ook gedaan. De temperatuur blijft heerlijk en je kleding droogt snel.

knaapje
09-01-13, 19:03
Ik ben diverse keren in de periode half september / half oktober in Florida geweest, nooit geen slecht weer gehad.
Temperaturen 25 tot 35 graden en best weleens een bui, maar bij 30 graden frist dat de boel op.

Teleton
09-01-13, 23:42
We betalen op en nabij 5000 euro voor een reis van 10 dagen dus als dat in het water zou vallen.....Tsja..dat kan je natuurlijk niet gebruiken......:rolleyes:. Misschien is de aanschaf van een zonnebank een optie die meer zekerheid biedt.... Serieus: natuurlijk is er een soort van klimaat! Precies zoals hier al zo dukwijls beschreven; warm en vochtig. De afvoerputten zijn hier extra breed en de retentievijvers extra diep.....en je kunt hier eigenlijk de deur niet uit zonder plu en poncho. Als je die bij je hebt, blijft het meestal droog, dat dan weer wel! De vliegtuigen zitten vol en ze hangen hier bij iedere attractie en bezienswaardigheid met de bekende bruine benen buiten. Ze trekken zich niks aan van een soort van klimaat. Nou ja.....een short en een topje of tee......dat trekken ze meestal nog wel aan.

robisjo
10-01-13, 10:09
Ook een voordeel van de regen in Florida is dat het maar kort regent.
Als het in Nederland regent dan regent het een week constant. Als het in Florida regent, dan regent het een kwartier(aan het eind van de middag).
Alleen de hoeveelheid regen die er dan valt in dat kwartier, die is hetzelfde als in Nederland in een week valt.

Ben ik duidelijk????:D

Maar dat komt weer mooi uit want dan heb je een excuus om te schuilen in bv een mall:D:D


Sjon, Bianca en Romy

Njit
10-01-13, 10:10
Kort gezegd: in Nederland heb je miezer-buien, in Florida plens-buien.. En met 30+ graden is alles zo weer droog :)

Mushu
10-01-13, 10:15
Al een paar keer in september geweest. Het is een van mijn favoriete maanden om naar Florida te gaan. De temp is nog goed (ik houd van warm weer) maar je hebt wel wat meer kans op regen. Nog nooit gehad dat het alleen maar regende. 10 graden in januari vond ik erger dan regen met 27 graden in september.

Yowannes
10-01-13, 12:45
Wij hebben afgelopen september/ oktober geen drup regen gehad, ...

Geen idee waar in Florida jij in september zat, maar wij zaten er de hele maand (Kissimmee/Orlando). Ik kan je zeggen: op momenten viel het er met bakken uit (o.a. op mijn vrouw haar verjaardag & op onze huwelijksverjaardag). Op andere momenten dan weer heel zonnig en warm (de dag na mijn vrouw haar verjaardag & de dag na onze huwelijksverjaardag :cool: ).
Om maar te zeggen dat het alle richtingen uitkan.

Ritchie
10-01-13, 16:32
Algelopen jaar in September hadden, wij de eerste 2 weken veel regen, en wel iedere middag, was jammer

A.Hofman
10-01-13, 21:15
Ben ik duidelijk????:D


Beelden zeggen meer dan woorden.....


https://www.youtube.com/watch?v=hR45QCAVqaw

https://www.youtube.com/watch?v=hR45QCAVqaw&list=UUkkXIs7apGfNwVYeNV1qYlA&index=4

Dit was in Seaworld , eind aug /begin sept. 2011
verder een prima vakantie gehad hoor, met heeel veel mooi weer ;)

José
11-01-13, 16:17
Geen idee waar in Florida jij in september zat, maar wij zaten er de hele maand (Kissimmee/Orlando). Ik kan je zeggen: op momenten viel het er met bakken uit (o.a. op mijn vrouw haar verjaardag & op onze huwelijksverjaardag). Op andere momenten dan weer heel zonnig en warm (de dag na mijn vrouw haar verjaardag & de dag na onze huwelijksverjaardag :cool: ).
Om maar te zeggen dat het alle richtingen uitkan.

Wij waren er de laatste 2 weken van september en de 1ste week van oktober, alleen op de laatste dag, 5 oktober, hebben we onderweg naar de luchthaven noodweer gehad. Maar verder echt niet hoor. Misschien s'nachts maar daarvan niets gemerkt. Wij hebben wel regelmatig tripjes gemaakt o.a. naar de kust van melbourne, kan zijn dat het toen wel regende in Orlando en omstreken. Hebben wij dus dikke mazzel gehad;).

Yowannes
11-01-13, 21:34
...Hebben wij dus dikke mazzel gehad;).

We weten nu waar we moeten zijn ;-)

José
11-01-13, 22:13
We weten nu waar we moeten zijn ;-)

Yep, erg mooie stranden daar hoor, en super rustig. Echt een aanrader voor een leuke dagtrip vanuit Kissimmee.

koenkamphuys
13-01-13, 10:26
Ik vind de regentijd verreweg de mooiste tijd van het jaar in Florida. Machtig mooi om te zien hoe een gigantische bui ineens los barst en even later trekken de wolken weg alsof er niets gebeurd is, en is het weer prachtig. De vochtige drukkende warmte, met van die natte lucht waar je tegenaan kan hangen vind ik heerlijk.

Er is een heel groot verschil met Hollandse regen en Florida-regen. Hollandse regen is grijs, zeurend en humeurig. Florida-regen is een gebeurtenis, elke keer weer. Serieus, ik ga regelmatig op een stoeltje zitten in mijn garage of op mijn veranda om naar de plensbui te kijken.

Yowannes
14-01-13, 22:53
De regen heeft inderdaad wel iets. In BE of NL is het steeds een triestige bedoening die vaak dagen aanhoudt.
In Florida hoeft een donkere lucht en een stevige regenbui om 14u niet te betekenen dat het ook nog zo zal zijn omstreeks 15u.
Altijd een beetje spannend afwachten :-)

Hans uit Koekelare
15-01-13, 11:10
Het kan ineens water gieten en 5 minuten later is het alweer volle zon en alles weer droog, prachtig toch! ;)

colt2181
31-05-13, 19:32
Hallo

Ben nu 2 keer naar Orlando geweest in de maand Maart is goed bevallen met weer en zo
nu wil ik in November gaan iemand ervaring met het weer in November heb zitten zoeken
op internet maar de meningen zijn verdeeld.

Groetjes

Frans

peterwoudje
31-05-13, 21:30
Perfect weer, wel in de morgen wat kouder net als in de avond. Prima tijd om te gaan.

Mushu
31-05-13, 22:09
Dat je op internet verschillende meningen vindt, kan wel kloppen. Ik ga liever niet in november of later naar Florida want dat vind ik net te koud. Overdag zullen er zeker mooie dagen zijn maar het koelt dan echt af in de avond en in de ochtend is het ook nog koud. Maar ik heb het heel snel koud en vind 30 graden heerlijk. Als jij maart een goede maand vindt dan is november denk ik ook goed te doen. Het is maar net waar je van houdt. November is in ieder geval geen snikhete en hoge luchtvochtigheid maand. Wat weer betreft is Florida altijd wat moeilijk te voorspellen maar op de verschillende weersites kan je wel gemiddelden vinden die toch een indicatie geven.

Stinsa
01-06-13, 16:41
Wat mij betreft de beste tijd van het jaar om te gaan! Het kan inderdaad wel wat kouder zijn in het noorden van Florida. Maar eigenlijk hebben we altijd prachtig, zwem weer gehad al die jaren. En wat ook fijn is, het is lekker rustig in de parken! Ook dit jaar zijn we er weer de hele maand november te vinden!

Bryce2011
01-06-13, 19:02
Afgelopen 2 jaar (eind) november in Florida geweest.
prima weer gehad met zeer weinig regen en temperaturen 's middags tussen de 24 en 30 graden.

kan inderdaad, zoals genoemd, wel 3 a 4 graden schelen tussen het uiterste zuiden (Keys) en Orlando. Verder naar het noorden wellicht zelfs nog iets koeler.

Voor ons de perfecte tijd. Buiten hoogseizoen, dus rustig en vriendelijk geprijsd....

Mushu
02-06-13, 10:19
Maar ook in Orlando/Kissimmee zelf kan het per dag heel wat graden schelen. Ik ben in 2011 begin november geweest en heb toch regelmatig een vest aan gedaan (buiten en overdag). Ook naar de waterparken geweest dus de wat mooiere dagen zaten er zeker tussen. Het is over het algemeen beter dan in Nederland maar voor de echte warmte liefhebbers niet de meest geschikte maand. Als je van lekker warm houdt (zoals ik) dan vind ik het voorjaar vanaf april en de maand september heel geschikt. Wel kans op regen (het blijft Florida) maar koud is het iig niet. En ook buiten hoogseizoen dus rustiger. Maar nogmaals dat is voor iedereen verschillend, ik heb het bijna altijd koud in Nederland dus als je ook zo'n type bent....

gudu
02-06-13, 22:20
wij hadden in de maand april /mei 2 jaar geleden elke dag temperaturen van 36 a 38 graden en volgens meerdere mensen was het toen warmer dan in de zomer ...... het blijft het weer he ... geen peil op te trekken

A.Hofman
03-06-13, 08:58
Het is dat onze dochter leerplichtig is, anders zouden wij ook weer in november gaan. Heerlijk warm, rustig in de parken, voordelige vliegtickets, kerstsfeer en weinig tot geen regen. Gewoon doen!

Iris1990
19-07-13, 17:21
Ik zit al een tijdje te zoeken voor een leuke floridareis voor 2014, nu kwam ik een mooie ticketprijs tegen en dacht dit gaat het worden, gelijk maar eens kijken wat de villa's in die periode doen.. ik was aan het zoeken van 16-3 tm 30-3. Ik kon geen villa voor een normale prijs vinden die niet bezet was.. Wat blijkt dan zitten we midden in de spring break.. dus nu ben ik verder aan het zoeken.
Dit jaar zijn we in februari geweest, dit beviel mij prima! Maar volgens de poolguy is het niet altijd zo lekker weer in februari. Ik vraag me nu af in welke periode ik het beste kan gaan.. ik moet vanwege mijn werk buiten de schoolvakanties en buiten de carnaval op vakantie gaan...maar ik wil toch wel een beetje redelijk weer hebben... en ook niet geheel onbelangrijk niet gelijk de jackpot betalen...

Hebben jullie tips?
Thanks!

cindy74
19-07-13, 17:24
Wij gaan altijd in april juist na de paasvakantie in belgie ...ticketprijs hebben we altijd gehad voor zo een 500 euro en na pasen is het ook geen hoogseizoen meer . Wat wel anders is als we met de kinderen gaan in de paasvakantie , de ticketprijs is dan hetzelfde maar de prijzen van hotel en villas is dan wel duurder .

Iris1990
19-07-13, 17:40
oke bedankt! Ik zal eens kijken voor die periode! hier is de vakantie van 26-04 tm 05-05. En daarvoor is het nog springbreak in Florida... als ik het net goed gelezen heb...

trails
19-07-13, 19:55
Wij gaan altijd in februari en zouden niet anders willen. Ook volgend jaar gaan we weer lekker in februari. Dan is het meestal lekker qua temperatuur en niet zo bloedheet en benauwd. Ook heel weinig regen.

Michael66
21-07-13, 15:43
Volgens de koopjesjagers is de beste tijd om te gaan tussen 15 augustus en 30 september.
Zo ook het advies van deze website: Visit Orlando (http://www.visitorlando.com/blog/index.cfm/2013/7/19/Top-Five-Reasons-to-Visit-Orlando-Right-Now/)
-Eat free - acties in de themaparken (bij verblijf in een on-site hotel)
-New Attractions
-Unique Events
-Flights are at their lowest
-Great Hotel Rates

Iris1990
21-07-13, 22:53
Heb je al een visum aangevraagd? Want met de Esta mag je maar max 90 dagen he ;)
(ik begrijp dat je tm 14 maart bedoeld?)

Jij bent wakker! Inderdaad ik bedoel van 28feb tm 14 maart! Esta is nog geldig helaas moet ik weer een nieuwe kopen ivm verlopen paspoort in mei.. tot hoeveel maanden moet je paspoort eigenlijk nog geldig zijn in de vs? Even een zijstraat!

SpaceAce
21-07-13, 23:12
Tot en met de dag dat je terugkomt :) Dus als jij 14 maart terugkomt (in Nederland aankomt), dan moet je paspoort tot minimaal 15 maart geldig zijn. Niet dat dit aan te raden is, aangezien er altijd iets kan gebeuren (vertraging oid), zit je met een verlopen paspoort...

Melissa & Patrick
22-07-13, 19:29
Hoi!

Wij gaan van 7 maart t/m 24 maart 2014 naar Florida. We hebben een Townhouse in Kissimmee dus verblijven veelal rond die plek (dus niet naar de Keys ofzo ;)). Weet iemand het weer / temperaturen voor maart? Iemand ervaring mee? Afgelopen keer zijn we eind april tot half mei gegaan.

Ta2 Gerrit
23-07-13, 10:29
Temperaturen Maart meestal rond de 25 ° met uitschieters naar zowel boven als beneden. Afgelopen Maart waren er een paar 30 plussers bij, maar we hebben ook al tussen de 15 en 20 gehad (hoewel zelden). Meestal weinig tot geen regen (op één vakantie na), en savonds kan het goed afkoelen, tot een nachtvorstje aan toe, dus dan is een vestje en lange broek geen luxe. Wij hebben de afgelopen 10/15 jaar i.h.a. geen klagen gehad, maar het weer blijft het weer ;)

robisjo
23-07-13, 11:36
Wij waren dit jaar begin maart in Orlando en hadden op 4 maart overdag een maximale temperatuur van rond de 9 gr, we zijn zelfs vroeger uit Seaworld vertrokken omdat het nog maar 3 graden was tegen de klok van 6.


Sjon en Bianca

Iris1990
23-07-13, 16:20
wij hebben dit jaar in februari hele mooie dagen gehad. Dag 1 toen we aankwamen savonds was motregen en fris. de 1ste echte dag was ook fris graad of 15 maar wel heel zonnig! en daarna liep het alleen maar op! op de vertrekdag was het zelfs ruim 30 gr. Ik denk dat je nooit zekerheid hebt...

SJSL
31-12-13, 10:19
Vraagje: ik ben voor de periode 21-10 / 31-10 op zoek naar een villa. Al wat offertes aangevraagd en eentje zegt in zijn reactie dat het dan vakantieseizoen is. Klopt dat? Of is dat een tactische reactie van deze verhuurder? :)
Vrijdag 31-10 is het Halloween, geen idee of het daaromheen vakantieperiode is, of dat het sowieso iets van herfstvakantie is eind oktober. Weet iemand hier iets van?

Mister K
12-02-14, 18:19
Balen, onze Florida-vakantie die we hoopten te maken eind maart kan niet doorgaan door problemen op het werk. Een mogelijkheid zou zijn alles te verschuiven naar de maand mei. Maar ik meende eens opgevangen te hebben dat dat niet zo'n ideale maand is qua weer, neerslag, drukkend en kleverig...? Klopt dat? Of is mei een perfecte optie?

Melissa & Patrick
12-02-14, 19:04
Hoi!

Wij zijn vorig jaar geweest van 26 april tot half mei. Wij hebben echt heerlijk weer gehad! Zeker niet te warm! Tussen de 25 en 30 graden.. heerlijk!

Hans van Demen
12-02-14, 19:13
Esta is nog geldig helaas moet ik weer een nieuwe kopen ivm verlopen paspoort in mei..


ESTA kun je gewoon aanpassen, inloggen en je paspoortnummer wijzigen.

Esther2013
12-02-14, 19:28
Je moet bij een nieuw paspoort echt een nieuwe Esta aanvragen :

Google is my best friend:

Ik heb een nieuw paspoort gekregen, is mijn ESTA nog steeds geldig?
Als u een nieuw paspoort hebt gekregen tijdens de geldigheidsperiode van uw ESTA dan dient u opnieuw een aanvraag voor een ESTA in te dienen. U kunt een reistoestemming niet overzetten naar een nieuw paspoort.

Hans van Demen
12-02-14, 19:32
@ Esther Ok bedankt voor de info.:o

elstars
12-02-14, 19:33
Je moet wel een nieuwe ESTA aanvragen als je een nieuw paspoort krijgt. Kijk maar in de voorwaarden van ESTA:
https://esta.cbp.dhs.gov/esta/application.html?execution=e1s1

Bij de help functie staat dat de reistoestemming 2 jaar geldig is of korter indien het paspoort in de tussentijd verloopt. Dan heb je dus een nieuwe nodig.

Het is trouwens lekker weer in die periode, niet benauwd of zo, maar heerlijk zomerweer.

flexx
12-02-14, 19:48
ik ben al 2keer in mei geweest en ga komend mei weer naar florida, en het is gewoon heerlijk weer dan :)

Antonee
14-04-14, 22:26
Dank je wel ^^
ff vraagje nog , heeft iemand al in begin september geweest na wdw ? ( 2 - 12 sep)
hoe valt het weer dan mee ? Want ik lees dan er dan veel kans is op regen maar wel warm ?
iemand die mij hier meer kan over zeggen ?

Mushu
14-04-14, 22:36
Wat mij betreft prima tijd om te gaan. Mei en september vind ik ideaal. Wel lekker warm!

Anthon14
15-04-14, 07:41
Af en toe een tropisch buitje maar dan ga je na een halfuurtje weer verder waar je gebleven was, overdag kan nog wel eens erg warm zijn maar in Disney hebben de winkels airco en daar kun je dan weer even een frisse neus halen. September is goed te doen.

Antonee
15-04-14, 11:37
Super ! Alvast bedankt !

Ritchie
15-04-14, 14:47
Dank je wel ^^
ff vraagje nog , heeft iemand al in begin september geweest na wdw ? ( 2 - 12 sep)
hoe valt het weer dan mee ? Want ik lees dan er dan veel kans is op regen maar wel warm ?
iemand die mij hier meer kan over zeggen ?

September is kwa temperatuur voor mij perfect, rond de 30 graden of iets meer, maar wel meer kans op regen omdat je dan in het orkaan seizoen zit, maar wij hebben pas 1x een orkaan meegemaakt, en dat was in 2004.
Wij vinden september dus een heerlijke periode, ook omdat de het dan ook niet meer zo druk is.

captain-oats
15-04-14, 21:46
Voor ons ook september, met name de reden dat het dan nog lekker warm is en minder druk. Helaas is de kans op regen wel een stuk groter, maar liever lege wachtrijen met regen dan alleen maar zon met urenlange wachtrijen ivm zomerdrukte. Het is een afweging die je moet maken ;)

masch
17-04-14, 08:56
Wij willen graag in maart, want dan is onze oudste nog net niet leerplichtig. Is de overlast van spring break in deze periode erg groot? En kun je in deze periode al wel naar de waterparken of is het dan nog te koud? Alternatief zou voor ons de meivakantie zijn (14 dagen ipv 16) of de zomer (veel duurder). Wat is wijsheid?

wehave
22-04-14, 03:31
Ik zou altijd voor de mei vakantie gaan, het weer is dan meestal rond de 30 graden, in maart zit je toch meer rond de 20 graden.
drukte is middelmatig dus ik vind goed te doen.

ilssse
22-04-14, 13:52
en het weer in juli??

PENPE
22-04-14, 15:52
en het weer in juli?? Mwah, een graadje of 40/44 moet je wel op rekenen :cool:

Fleurida
22-04-14, 16:20
en het weer in juli??

Graden in Fahrenheit, kun je zo omzetten.

http://www.guide-to-disney.com/weather/average_temperature.png

PENPE
22-04-14, 16:35
Mwah, een graadje of 40/44 moet je wel op rekenen :cool: In Celsius uiteraard ;-)

masch
22-04-14, 16:50
Zo moeilijk om een goed gefundeerde beslissing te maken...

Maart:
Voor: goedkoopst, wij kunnen dan langer (16 ipv 14 dagen), ivm geen leerplicht oudste
Tegen: wellicht te koud voor zwemparken (iemand ervaring mee??), springbreak

April/ Mei:
Voor: Lekkerder weer, rustiger in de parken, zwemmen!
Tegen: Korter (14 dagen), duurder (want verplichte vliegdata ivm schoolvakantie)

Iemand nog op- en aanmerkingen of tips? We gaan met 4 personen, 2 volwassenen, een kleine van bijna 5 en een kleintje van 1 (op dat moment).

Fitzroy
22-04-14, 17:04
In Zuid Florida is het in maart volop hoogseizoen, dus de tickets zullen wel goedkoop zijn maar je bent dan weer meer kwijt aan verblijfskosten omdat de knip naar lagere tarieven zo ongeveer na half april ligt.
Wij waren een aantal jaren geleden in maart en toen was het waterpark waar wij naar toe wilden idd maar één dag open en we hebben alsnog kou gevat. Ook kan je het in maart qua weer best nog wat kouder hebben.
Ik zou in de meivakantie gaan als ik jullie was.

Mushu
22-04-14, 17:43
Mijn voorkeur zou ook naar de maand mei gaan. Is echt een prima maand om te gaan in alle opzichten. Misschien is het vliegen wat duurder dan in maart maar dat valt denk ik wel meer want niet iedereen heeft (hier in Nederland iig) dezelfde vakantie-weken.

laanvdj
01-05-14, 14:50
Nou het weer in april en mei valt me tot nu toe erg tegen. Temperatuur is niet hoog en grote hoeveelheden regen. Althans hier in Haines City.
wij gaan normaal in juni of september en mijn verwachtingen waren denkelijk te hoog gespannen. Ik hou wel van 30gr of hoger. Vooruitzicht is ook niet echt goed, jammer maar helaas.

hannie
02-05-14, 02:19
Wij zijn sinds 18 april in Florida en geen spat regen gehad. Temperaturen tussen de 27-32 graden. Wij waren in Miami, Cape Coral en Islamorada.

laanvdj
02-05-14, 02:27
Wij zijn sinds 18 april in Florida en geen spat regen gehad. Temperaturen tussen de 27-32 graden. Wij waren in Miami, Cape Coral en Islamorada.
Wij hebben in Saint Petersburg en Ocala gezeten, hier hebben we geen regen gehad en hoge temperaturen. Temperatuur was hoger als normaal, dus dit is ook niet altijd zo. Sinds 3 dagen in Haines City en al 3 dagen ook regen en stortbuien met onweer gehad. Maar nogmaals mogen niet klagen, we zijn in Fl.

Joontje
13-05-14, 21:40
Al jarenlang gaan wij naar Florida, maar altijd in oktober of mei. Omdat kindlief natuurlijk 6 weken zomervakantie jeeft lijkt het aantrekkelijk in de zomervakantie een keer te gaan, maar ik zie erg op tegen bijvoorbeeld de hitte (maar villa's e.d. hebben airco en zwembad) en tegen de enorme drukte overal. Is er wel redelijk iets te doen in augustus? Of sta je overal uren in de rij? Zijn er ervaren zomervakantiegangers die hier iets over willen vertellen? Dan graag :)

Esther43
13-05-14, 22:28
Wij zijn twee keer geweest in juli en augustus. Nog nooit buiten hoogseizoen, dus ik kan het niet vergelijken. Het is inderdaad warm, maar wel goed te doen. Als wij naar pretparken gaan, gaan we op erg hete dagen 's' morgens vroeg, s' middags even terug naar hotel om te zwemmen of te gaan shoppen in een koele shoppingmall, en dan later in de middag weer terug naar het pretpark tot s'avonds laat. Het klimaat is ook zo dat er in die maanden vrij veel bewolking is, en in de middag vaak een flinke onweersbui waarna het wat afgekoeld is. Ook in deze maanden zijn wij helemaal verliefd geworden op Florida en dat zegt toch ook wat. Nee, wij laten ons zeker hier niet door weerhouden. De drukte is zeker te doen, ook wel een aantal dagen gehad waarop het zelfs erg meeviel. Bovendien valt mij op dat ik in veel reisverslagen lees b.v. er in Mei ook een behoorlijke drukte gemeld wordt. Je moet er ook een beetje mazzel mee hebben. En er zijn natuurlijk de fastpasses, toch. Wel veel drinken, rustig aan doen en geniet vooral van de sunshine state!

jarjarbinks
13-05-14, 22:53
Kan Esther43 alleen maar gelijk geven. Ook wij zijn tot op vorig jaar wegens kinderen altijd in hoogseizoen geweest juli/augustus.
Warm, ja zeker vooral zeg maar tussen 14.00 uur en ... 16-17.00 uur als de dagelijkse bui is gevallen. Duurt maar even maar koelt redelijk af.
In de parken gingen we altijd vanaf opening tot ongeveer 13.00 uur. Daarna terug naar villa en lekker zwemmen. Na de bui weer op stap waar dan ook heen.
Ja het is drukker maar de rij bij restaurants is makkelijk te ontduiken door iets vroeger er heen te gaan.
Drukker in parken, tja altijd druk zou ik zeggen maar ook daar is het even goed uitkijken wanneer je waar in wilt.

Met andere woorden zeker te doen, maar hoor ook van anderen dat het ook heel warm (zeg maar heet) kan zijn in mei/juni/september dus tja.

moniquekruiningen
13-05-14, 23:10
Wij waren er afgelopen jaar in juli, dit jaar gaan we in augustus, ook omdat de schoolvakantie ons niet veel ruimte over laat.. Ik moet daarnaast de vakantie ook nog precies halveren.... Ivm een ex partner.. Maar goed afgelopen juli.. Ik heb het regelmatig echt zwaar gehad.. Bij aankomst in universal eerst even zitten om aan de temperatuur te wennen.. Er waren dagen bij dat er behoorlijk wat mensen binnen tegen de muren van de universal winkels aanzaten om bij te komen. Het kan echt benauwd zijn, ik vond dat de regen niet veel verkoeling gaf.. Ook later in Miami South Beach zag je de mensen Macdonalds in vluchten om even uit de hitte te zijn en even bij te komen.. We verbleven onze laatste week in Clearwater bij een Vlaams gezin in huis. Zij wonen er nu 7 jaar en gaven aan Florida is heerlijk maar 2-3 maanden per jaar is het eigenlijk te heet.. Dan wonen we eigenlijk liever in Belgie.. Dus ja het is er warm/heet/benauwd.. Maar het zal per persoon variëren hoe het ervaren wordt. Ik kan er minder goed tegen dan mijn dochter, maar lang leve de airco! Wij aten 's avonds wel regelmatig buiten bij restaurants... Want hoe warm het in Florida kan zijn, zo koud kan het in restaurants zijn... Toch gaan we dit jaar weer.. Want liever nog in een warm, benauwend Florida, dan tussen de Nederlanders ergens anders... Ik ben echt verkocht aan Florida...

Joontje
16-05-14, 12:43
Bedankt voor de reacties! Ik denk nog even hard na over augustus. Ik ben niet zo goed met extreme hitte :-)

betsydijkstra
20-05-14, 15:00
Wij gaan nu weer in augustus (13 - 28), evenals vorig jaar. Wij vinden de temperatuur en hoge luchtvochtigheid prima. Het enige jammere vorig jaar in augustus was dat wij iedere dag vanaf 16 uur regen- en onweersbuien hebben gehad (tenminste in Orlando en Fort Myers/niet in Miami). Naarmate de maand vorderde leek het wel alsof de buien steeds vroeger begonnen, steeds heftiger werden en langer aanhielden. Ze neomen het daar heavy thunderstorms:confused:....
Hopelijk vallen de buien dit jaar mee, vond het vorig jaar toch wel irritant worden. Vooral als je in een pretpark bent en veel attracties stoppen (hebben we zowel in Seaworld als Legoland gehad) tijdelijk tot de buien over zijn. Bij de Manta in Seaworld uiteindelijk een half uur moeten wachten terwijl we aan de beurt waren en ja dan ga je niet uit de rij:D.
Dus hopelijk droger weer dit jaar:cool:

Ferry77
17-10-14, 23:45
Beste allemaal .

heeft iemand ervaring hoe het is qua drukte en warmte in mei ( de eerste 2 weken ) in orlando en met name WDW. Is het te doen qua warmte en drukte en zijn er nog tips ?

dank alvast
gr fer

Njit
17-10-14, 23:55
We hebben geen glazen bol maar er zijn wel statistieken gelukkig :) Hieronder wat voorbeelden.
Er zijn meer sites... En uiteindelijk is het een verwachting. Of hij klopt weet je pas achteraf ;)

Weer: http://www.weather.com/weather/wxclimatology/monthly/graph/USFL0372
Drukte: https://www.undercovertourist.com/orlando/crowd-calendar/may-2015/#calendar

Ferry77
18-10-14, 00:07
Dank je top

moonlight91
18-10-14, 09:33
qua weer hebben we in mei altijd prachtige tempraturen en weinig tot geen regen ervaren
wat drukte betreft,,,tja daar valt weinig van te zeggen, onze ervaring is dat het per vakantie veel scheelt
de ene meivakantie waren de wachtrijen ,minder dan de andere keer
ook al de bewuste crowd kalenders aangehouden ,die een goed beeld van de drukte in de parken aangaven
daar hebben wij echt geen baat bij gehad, wat het rustigste park zou zijn die dag, was echt mega druk met giga wachtrijen..dus ja
het kan in mei alle kanten op wat dat betreft...

Mushu
18-10-14, 15:00
Mei is een prima tijd om te gaan. Temperaturen zijn lekker warm maar met de regen weet je het nooit. Ik kan me herinneren dat we een aantal jaar geleden alleen zon hebben gehad en vorig jaar juist veel regen (bijna elke dag en ook meer dan een uurtje). De drukte in WDW is goed te doen. Ik ga nooit van crowd calendars uit maar heb mijn eigen systeem: logica, FASTPASSES!! en alle rijen van langer dan 15-20 minuten voorbij lopen en later eventueel terugkomen. Werkt echt heel goed, geen crowd calendar nodig!

PENPE
18-10-14, 15:12
Ik ga nooit van crowd calendars uit maar heb mijn eigen systeem: logica, FASTPASSES!! en alle rijen van langer dan 15-20 minuten voorbij lopen en later eventueel terugkomen. Werkt echt heel goed, geen crowd calendar nodig! Dat werkt nu alleen nog maar goed voor de gasten die in een Disney-Resort verblijven....

Ferry77
18-10-14, 18:38
Bedankt voor de antwoorden....

Ferry77
18-10-14, 18:40
Mei is een prima tijd om te gaan. Temperaturen zijn lekker warm maar met de regen weet je het nooit. Ik kan me herinneren dat we een aantal jaar geleden alleen zon hebben gehad en vorig jaar juist veel regen (bijna elke dag en ook meer dan een uurtje). De drukte in WDW is goed te doen. Ik ga nooit van crowd calendars uit maar heb mijn eigen systeem: logica, FASTPASSES!! en alle rijen van langer dan 15-20 minuten voorbij lopen en later eventueel terugkomen. Werkt echt heel goed, geen crowd calendar nodig!

Welke dag temperaturen praten we dan over ?
en kan het in begin mei dan 17 dagen elke dag volop regenen ?

Bieg
18-10-14, 22:38
De warmte kan nogal wisselen. Wij hebben al een aantal keren temperaturen boven de 30 graden gehad..... Als je met zulke temperaturen een park bezoekt is het prima te doen, gewoon genoeg drinken dan kun je het goed volhouden!

Ferry77
18-10-14, 22:39
De warmte kan nogal wisselen. Wij hebben al een aantal keren temperaturen boven de 30 graden gehad..... Als je met zulke temperaturen een park bezoekt is het prima te doen, gewoon genoeg drinken dan kun je het goed volhouden!


Oké bedankt

Mushu
19-10-14, 10:23
Dat werkt nu alleen nog maar goed voor de gasten die in een Disney-Resort verblijven....

Je bedoelt nu het fastpass+ systeem ingevoerd is? Ik ben afgelopen zomer in juli geweest (ook op de 4th of july) en dus in de drukke periode en verbleef inderdaad in een Disney resort. Het enige voordeel dat je dan hebt is dat je vooraf fastpasses kan reserveren en dat zal inderdaad uitmaken voor een aantal attracties die nieuw en/of populair zijn (bv de 7 dwergen mijn-trein) want die waren waarschijnlijk niet meer te reserveren. Je hebt natuurlijk ook als voordeel dat je soms extra vroeg naar binnen mag alleen maken wij daar nooit gebruik van. Meestal zijn wij niet voor 10u in een park. We doen dus vooral niet wat iedereen zegt dat je moet doen..... Ik denk dat wij vooral gebruik maken van niets hoeft vandaag, nu op dit moment, we kijken morgen/vanmiddag/vanavond wel of het beter is. Maar dan maakt het niet uit of je in een WDW resort verblijft of ergens anders. Het belangrijkst is dan, wat heb je voor entree kaarten en hoe vaak ben je van plan te gaan. Als resort gast mag je overigens ook maar 3 fastpasses vooraf reserveren, daarna is het 1 per keer bij de kiosks net als de andere gasten. Ook dat hebben wij nooit gedaan dus met maar 3 fastpasses in een drukke periode lukt het ook. Er is bijna altijd wel ergens een rij te vinden die korter is dan 20 minuten. Maar inderdaad ik heb geen ervaring met het nieuwe systeem en buiten een resort verblijven (wel heel veel met het oude systeem) en maar 1x met het nieuwe systeem en in een Disney resort verblijven.

Voor wat de temperatuur in mei betreft: Als ik naar de foto's kijk heeft iedereen bijna altijd een korte broek aan en af en toe lopen we (vooral ik) met een vest. In mijn herinnering was het niet koud, ook niet als het regende. We zijn toen een week geweest (eind april - begin mei) en hebben op 1-2 dagen na elke dag flink regen gehad (maar niet de hele dag door). Boven de 30 graden is het niet geweest, ik denk meer zo rond de 25 graden met uitschieters naar de 30. Dat je 17 dagen lang elke dag regen hebt in mei lijkt me niet waarschijnlijk, wij hadden die week gewoon pech maar nog steeds heel veel plezier!

Ferry77
19-10-14, 13:38
@mushu
duidelijk bedankt !!

angela67
09-02-15, 10:01
Hallo, Wij gaan in mei naar FLorida, wat raden jullie aan wat voor kleding mee te nemen. Alleen korte broeken of ook lange vesten? alleen shirts? Schoenen? welke raad je aan. En wat zou makkelijker zijn koffers of trolleys? eerste week rondreis met hotels met auto, tweede week villa Orlando? Veel vragen,hopelijk kunnen jullie advies geven

moonlight91
09-02-15, 10:16
in mei nog nooit een lange broek of vest nodig gehad.. onze ervaring is dat het er vanaf smorgens tot savonds behoorlijk warm is in die periode
onze koffers zijn altijd op en top zomers gevuld in de meivakantie..

volgende week zitten we er ook, en daarover heb ik meer twijfels wat wijsheid is, om in te pakken:confused:

Holandesa
09-02-15, 10:18
In mei is het al lekker weer - vaak tussen 25-29 graden. Vanaf de 2e helf van mei gaat het soms al boven de 30 graden. Dat is mijn ervaring in de periode. Over het algemeen neem ik zomerkleding mee en ik neem altijd een lange broek en een vest of fleece trui. Dat gebruik ik vaak alleen tijdens de vliegreis en als ik 's avond een strandwandeling ga doen bijvoorbeeld. Dan kan het frisjes aanvoelen, maar anders is het gewoon makkelijke kleding. Het liefst van de type je niet hoeft te strijken! :rolleyes::)

ietie
09-02-15, 11:47
Onze ervaring is dat het lekker weer is in deze periode.
Ik neem altijd wel een dun vestje mee voor over een topje maar dat is puur dat het in sommige restaurants nog wel een fris kan zijn door de airco.
Lange broek voor de heen en terugreis voor de rest alleen maar zomer kleding.
Schoenen ja dat is persoonlijk ik loop het liefst op birckenstocks en een paar stevige sandalen.
Koffer of trolley ? mijn voorkeur gaat uit naar een koffer maar ook dat is een persoonlijke keuze , ik vind een goede stevige koffer met stevige wielen en een uittrekbaar handvat ideaal ( bv samsonite)

gudu
09-02-15, 13:14
we zijn in 2011 eind april tot half mei geweest en 17 dagen lang 36 tot 38 graden gehad. gewoon lekker zomerkleding dus. evt een vestje voor in restaurants ivm de airco

marjolijne
09-02-15, 13:27
Als je naar de parken gaat, neem goede wandelschoenen mee. (sneakers, goede sandalen enzo)
Je loopt op zo´n dag best veel. Je ziet ze wel lopen op slippertjes en naaldhakken naar comfortabel is het niet.

arno
09-02-15, 17:30
ik neem altijd zo weinig mogelijk mee ik koop het daar wel.

Anthon14
09-02-15, 18:16
Toch zou ik aanraden altijd een lange broek en vest/jasje mee te nemen naast de zomerkleren, vrienden van ons troffen het een keer niet met het weer in mei en waren dolblij dat wij ze geadviseerd hadden toch een lange broek en vest/jasje mee te nemen.

Wij doen dat zelf overigens ook altijd, in welke maand we ook gaan. Daarnaast nemen wij slecht voor enkele dagen kleding mee aangezien we een condo boeken en daar om de dag de wasmachine even aanzetten.

Ferry77
09-02-15, 18:23
@angela67. Wanneer gaan jullie en waar gaan jullie allemaal heen ?
wij gaan 4 mei

cant51
09-02-15, 18:37
Het weer is over het algemeen lekker warm, zoals al gezegd neem een vest mee voor in een restaurant airco staat vaak op standje vries :-), neem ook iets mee voor de regen bij de action of xenos is een regen poncho goedkoop ook de dollar shop in Florida scheelt veel geld, in de Disney parken betaal je de hoofdprijs, het regenseizoen is van mei tot oktober, het vaak een hoosbui in de middag maar dan is het best handig als je niet kan schuilen een poncho bij je te hebben.

marjolijne
09-02-15, 18:40
ik neem altijd zo weinig mogelijk mee ik koop het daar wel.

Ik heb 1 keer met nieuwe schoenen een dagje Seaworld gedaan.
Op het laatst was het strompelen ivm blaren.

Dus er gaan ook altijd oude ingelopen sneakers mee.

Ferry77
09-02-15, 19:27
@cant51 is het elke dag in mei een hoosbui ? En daarna gewoon de zon weer of veel bewolking ?

José
09-02-15, 19:48
Ik ben heel vaak in mei geweest en over het algemeen volop zo'n en meestal weinig regen. Vorig jaar 4 weken geweest en een keer of 5 een bui. Wij vinden het een fijne periode.

Ferry77
09-02-15, 20:03
Wij hadden ook gehoord dat mei een fijne periode was. Juli aug schijnt een erge hoge luchtvochtigheid te hebben.

Ritchie
09-02-15, 20:05
Neem een vest mee voor in de restaurants, verder is korte broek en t-shirt "verplicht" ;)

angela67
12-02-15, 10:58
Oke bedankt allemaal. Ferry77 wij starten in Miami,Key West St. petersburg orlando maar volgorde weet ik nu zo niet precies

cant51
12-02-15, 14:42
Wij waren er eens de hele maand mei en idd iedere dag een flinke bui soms 10 min. soms een uur daarna weer zon :-), en als het regent blijft het gewoon warm dus zo erg was het niet.

Ferry77
12-02-15, 17:35
Oké klinkt goed @angela67

cant51 buitjes vallen vaak in de middag had ik vernomen..... Waarom mag Joost weten

marjolijne
12-02-15, 17:41
Noem het maar Buitjes.........
Het kan in Mei ook gewoon de hele dag regenen.
Wij hebben elk jaar wel 1 of meerdere dagen slecht weer gehad.

Ferry77
12-02-15, 17:45
wij gaan 17 dagen dus hopen maar dat we niet veel regen krijgen maar de zon krijgen

sitechris
14-02-15, 08:43
Vorig jaar begin mei weekje geweest. Temperatuur meestal rond de 27-30 graden. Echt zomers dus. Ik heb geen wolkje gezien die week. Echt heerlijk weer.

José
14-02-15, 16:17
Wij hebben in mei maar twee keer een lange broek aan; op de dag van aankomst en op de dag van vertrek.:cool:

FloridaVerslaafde
15-02-15, 10:17
Ik sluit mij helemaal bij José aan. Alleen bij aankomst en vertrek draag ik een lange broek.

:cool:

Ferry77
15-02-15, 17:02
Bij reizen is lange broek wel lekker ivm airco vliegtuig

José
15-02-15, 20:10
Neem voor in het vliegtuig ook altijd een fleece vest mee. Zeker nodig bij de terugvlucht s'nachts.

Elliekeuh
26-02-15, 10:38
Wij gaan dit jaar eind september begin oktober naar Florida en ik vroeg mij af of we ons moeten voorbereiden op veel regen?
Vorig jaar zijn we eind mei begin juni geweest en hebben we enkel de laatste dagen wat last gehad van buien en hier en daar een dag bewolkt maar het was warm.

Suus
26-02-15, 15:34
Wij zijn afgelopen jaar in september geweest, en wij hadden vrij weinig regen.
1 dag dat het om 1600uur begon en tot zeker 2200uur doorging. Maar meestal waren het buitjes van een half uur tot een uur en trok het daarna weer open. Temperatuur was elke dag warm. Dat was met name in september.

knaapje
26-02-15, 15:37
Ik ga al jaren in de periode 1 okt tot rond 20 oktober naar Orlando en heb slechts af en toe een bui.
Overdag een t-shirt en 's avonds bij het vuurwerk heb je wel een licht jack of zo nodig.

Ta2 Gerrit
27-02-15, 17:51
Ook wij zijn notoire Oktobergangers en hebben in de afgelopen jaren nog maar 1 keer meegemaakt dat we bijna dagelijks regen hebben gehad, maar wel prettige temperaturen en ook tussendoor behoorlijk zon. Dus al met al is dit geheel geen verkeerde periode en iets minder heet als in de zomermaanden :up:

kimm82
20-03-15, 01:07
wij waren in eerste instantie van plan te boeken voor eind mei tot half juni (dit jaar nog). Wij zijn al 5 keer eerder geweest, maar altijd in april of mei (of van beiden een deel) en 1 keer in augustus (maar dat nooit meer, veel te heet). April/mei vonden we qua weer altijd perfect. Lekker warm (maar niet overdreven heet), veel zon, nauwelijks regen of bewolkt. Dit jaar kunnen we echter pas vanaf eind mei weg. Nu ben ik alleen zo bang dat het dus qua weer zal tegenvallen in vergelijking met onze april/mei Florida vakanties. Ik zou het zonde vinden als het vaker bewolkt is als zonnig en het vaker regent dan het droog is.
Wij zouden ook in september of oktober (of van beiden een deel) kunnen gaan. Nu is mijn vraag wat raden jullie aan. Ik weet dat er niemand in een glazen bol kan kijken maar wat is jullie ervaring, in welke periode was het weer vaker het mooist?
We gaan dit jaar ook voor het eerst met ons zoontje (nu 20 maanden) en zouden het leuk vinden als hij lekker vaak kan zwemmen in de zwembaden bij de hotels en ook af en toe een dagje strand (incl. zon) zou dan leuk zijn. We kunnen nu niet meer hele dagen in een mall rondslenteren of een bioscoopje pikken (....wat we voorheen wel heel vaak deden....). Dus heel graag jullie advies, wat raden jullie aan (wellicht mensen die in beide periodes zijn geweest en het kunnen vergelijken?)

robisjo
20-03-15, 09:31
Moeilijk,

Je geeft zelf al aan dat het weer niet te voorspellen is van te voren.
Ik kan alleen maar uit ervaring spreken vwb oktober(4 keer nu) en het weer wat wij tijdens deze vakanties hebben gehad was super.
Tussen de 25 en 30 graden met heeeeeeel weinig regen.

Sjon en Bianca.

Holandesa
20-03-15, 10:24
Ik ben in beide periode geweest. Juni gaat nog wel, maar het is al best heet. In Juli en augustus is het warmst en het regent regelmatig.
Ik ben ook in eind September begin oktober geweest en net als Sjon en Bianca weinig regen gehad, maar dat was misschien puur geluk. Verder is dit het goedkoopste seizoen...

Ferry77
20-03-15, 13:13
Mei is de aangenaamste tijd gezien vele recensies op internet

Fitzroy
20-03-15, 13:17
Daar ben ik het dus echt niet mee eens. Ik vind winter de fijnste tijd in Florida. Ben nu in december, februari, maart, mei en juni geweest, maar de winter is toch echt het fijnst met de lage luchtvochtigheid en weinig regen.

kimm82
20-03-15, 14:23
Bedankt voor jullie reacties. Denk dat het dan oktober wordt. Heb wat reisverslagen gelezen (vooral foto's bekeken) en het leek erop dat ik in juni meer regenachtige foto's zag als in oktober.
Zou oktober qua temperatuur misschien niet een beetje vergelijkbaar zijn met april/eerste helft mei? Kunnen we ervan uitgaan dat we over het algemeen in onze zomeroutfits kunnen lopen en is het dan ook nog wel echt strandweer?

Fleurida
20-03-15, 17:30
Wij hebben ooit in Oktober een hele week regen gehad. En een paar jaar geleden regen van vrijdag tot zondagavond ook in Oktober. We zijn nu in Kissimmee en hebben de afgelopen 2 weken elke dag zo'n beetje 30 graden gehad. En we zijn ook wel eens in Maart geweest dat we nachtvorst hadden. En 2 jaar geleden in November 30 graden. Ik wil hier alleen maar mee zeggen dat je nooit van te voren kunt zeggen wat voor weer het wordt.

Ferry77
20-03-15, 17:31
Kimm82c

het ligt er natuurlijk aan wat je wensen zijn qua weerbeeld. Wij hebben voor mei gekozen vanwege de dan niet extreme hoge temperaturen en de lage luchtvochtigheidsgraad.

kimm82
21-03-15, 11:35
Ferry77, de eerste helf van mei kennen we. Al een paar keer eind april tot half mei geweest en inderdaad altijd perfect weer gehad.
Nu kunnen we echter pas eind mei weg en zijn dus voornamelijk geinteresseerd in de ervaringen van eerste helft juni vergeleken met dus september en oktober (eventueel nog eerste week november).

We willen eigenlijk gewoon een periode die het meest lijkt op begin mei. Onze wensen zijn veel zon, lekker warm en echt zomerkleding- en strandweer. Kies ook voor hotels met leuk zwembad voor onze kleine man en zou zo zonde zijn als we daar dan geen gebruik van kunnen maken.

Maar heb nu al zo veel wisselende reacties gezien dat we denk ik maar gewoon moeten gokken.

Tineke1958
23-03-15, 11:15
Hallo allemaal, wij zijn afgelopen zaterdag terug gekomen uit Florida en we hebben prachtig weer gehad! Alle dagen 30 gr. C of net er boven.

ronenivonne
28-01-16, 07:11
Zijn er mensen die ervaring hebben met Orlando en omgeving in de periode Maart. Wij gaan meestal in Mei maar we verwachten dat het in deze periode moeilijker is om vakantie te krijgen bij mijn vrouw op het werk. Maart daarintegen is meestal geen probleem.
Hoe zit het met de temperaturen en vooral de drukte ivm Springbreak?
Merk je hier veel van in bv de outlets? Of is het vooral te doen in de parken?
Wij wilde een villa gaan huren in Orlando in die periode en misschien Marco island aan doen.

Had de zoekfunctie al eens gebruikt maar vond niet veel over drukte in Maart.

corrus
28-01-16, 09:45
Wij zitten altijd bijna de gehele maand maart in Orlando.
De meeste Springbreakers zitten aan de oostelijke kust kant van Florida, zoals Miami, Ft. Lauderdale enz.
Het zal dit jaar wél drukker zijn in de parken vanwege de Pasen.

JKG
29-01-16, 23:18
Drukte? Nooit meegemaakt rond Springbreak. Ook in Miami Beach rond Springbreak nooit megadrukte meegemaakt. Temperaturen... koelere avonden, overdags 20-26 graden ofzo. Zou wel een vestje meenemen en een lange broek voor 's avonds.
Maar het kan ook gewoon lekker warm zijn. 35 graden ga je niet halen, maar in elk geval wel goed zomers (voor Nederlandse maatstaven). En wat je niet mee hebt aan kleding, kan je daar altijd kopen. Wel is maart dit jaar een stukje duurder dan wat ik normaal gewend ben.

Fleurida
29-01-16, 23:42
Wij gaan elk jaar in Maart en hebben alles gehad van nachtvorst tot zoals afgelopen jaar elke dag 25 tot 30 graden. Ik kijk wel op het lange termijn weerbericht als ik de koffers pak. Maar als het erg koud wordt koop ik daar wel wat. Heb ik meteen weer een goede reden om te shoppen.;) Wij gaan op 5 Maart en dan is de Daytona Bikeweek al begonnen. En daar is het wel heel erg druk maar ook heel leuk.

JKG
30-01-16, 11:48
Bikeweek (4 t/m 13 maart) in Daytona is dan wel druk, ja. Maar goed, dat is dan in Daytona.
Ik moet rond die tijd richting St. Augustine. Even zien of ik heel Daytona dan kan vermijden, al moet ik toch voor Daytona de I-95 op en ik weet niet of dat heel druk daar is met verkeer naar Daytona toe... ben bang van wel. Ik ben een motorrijder, maar dat soort motoren spreekt mij totaal niet aan. Er lopen wel mooie vrouwen rond, maar die motoren zijn dan weer zo jammer. ;)

Fleurida
30-01-16, 13:33
Het zijn niet alleen Harley's wat je daar ziet, er rijdt van alles. En net voor Daytona de I95 noord dan kom je nog langs de grootste Harley boer ter wereld en daar is het ook druk.

Ta2 Gerrit
01-02-16, 13:22
Bikeweek (4 t/m 13 maart) in Daytona is dan wel druk, ja. Maar goed, dat is dan in Daytona.
Ik moet rond die tijd richting St. Augustine. Even zien of ik heel Daytona dan kan vermijden, al moet ik toch voor Daytona de I-95 op en ik weet niet of dat heel druk daar is met verkeer naar Daytona toe... ben bang van wel. Ik ben een motorrijder, maar dat soort motoren spreekt mij totaal niet aan. Er lopen wel mooie vrouwen rond, maar die motoren zijn dan weer zo jammer. ;)

Ik zou zelfs het knooppunt I4-US92-I95 mijden want dat ligt gigantisch op de schop en kan behoorlijk vertraging geven, zeker met Bike Week. Alternatief is bij DeLand SR44 naar US17 noord en dan SR40 naar I95, al brengt die je dan net weer voor het knooppunt met de US1, Ormond Beach waar de grote Harley dealer e.a. zit, en het bij de afslag op de I95 ook druk kan zijn. Je kunt ook US17 noord vervolgen en dan via CR207 direct naar St. Augustine. Schiet wel niet zo snel op als via I95, maar je mijdt wel de eventuele drukte en het is daar erg leuk rijden.

JKG
01-02-16, 20:53
Dank voor je gedetailleerde tip, Gerrit! Wist niet dat het daar op de schop lag, dus dan gaan we inderdaad die route of iets wat er op lijkt pakken, zodat we Daytona in z'n geheel ontwijken.
Ik wil best een keertje naar Bikeweek of Biketober, maar we hebben nu wat muzieksteden die we moeten bezoeken. ;)

@Fleurida; Wat ik op video's zie, zijn meestal customs en choppers etc. Hoeveel naked en supersports, supermotards etc rijden er rond (of staan geparkeerd)? Ik ben meer van het Japanse. Goedkoop en betrouwbaar. :)

Ta2 Gerrit
01-02-16, 21:48
Die laatste vraag kan ik ook wel beantwoorden; duizenden ;) En alle grote Japanse (maar ook Italiaanse) merken hebben megagrote stands, veelal bij het circuit (net naast de I95 :o) waar je de nieuwste modellen en snufjes kunt bewonderen en berijden.
De meest gespotte Jap is de Hayabusa, meestal extreem gecustomized (spuitwerk, lange achterbrug) en erg populair bij de jeugd, hispanics en afro-americans.

En de hedendaagse US custom is minimaal net zo betrouwbaar als een Jap, die draaien op iets andere techniek als de ouwetjes uit de 60's, 70's en 80's, maar ook daarvan rijden er nog duizenden rond, in tegenstelling tot de Oosterse fietsen, dus hoewel niet altijd betrouwbaar, wel erg duurzaam :cool:.

JKG
02-02-16, 20:31
Goedkoop zijn de US motoren alleen nog niet echt. ;)
Zero misschien uitgezonderd. Maar dat is vloeken in de kerk, want elektrisch kunnen denk ik de meeste customrijders niet waarderen, hoewel dat ook nog best geinig is (al mis je absoluut het geluid).

Ik ga wel een keertje die kant op, of een keer in oktober. Hayabusa's helemaal uitgebouwd en gespoten zie je hier ook nog wel eens, maar vast niet zoveel als daar.

Thrypa
29-01-18, 00:15
Hallo hallo!

Na 2 jaartjes pauze (door een reisjes naar Bali en Texas) kunnen we het niet laten om nog eens naar Florida te gaan! Normaal gezien gaan we echter in September en hoewel het zeker niet de beste maand is, vind ik die maand super! Lekker warm (tegen dat klamme kan ik wel tegen) en natuurlijk rustig. Aangezien we graag dingen met water doen, ideaal om af te koelen in de Springs. Dit jaar gaan we echter al in maart, aangezien we in Augustus ook al een maand naar Ecuador gaan.

Maar...wat kan ik verwachten? Gaat het koud zijn? Gaat het druk zijn?

Waarschijnlijk doen we een dagje Disney (maar daar hou ik de crowd kalander voor in het oog) en nacht/avond kajakken voor de lichtgevende kwalletjes te zien.
Hebben jullie verder nog leuke ideetjes om te doen in Maart?

Alvast bedankt!!

Ebelix
29-01-18, 10:52
Maart is qua weer heerlijk. Niet zo klam als in de zomer en bij aanvang van het najaar. Ook veel minder regen dan in september.

Het nadeel is wel dat er de gehele maand Springbreak is. Dit kan leiden tot meer drukte dan bijvoorbeeld eind april en mei.

Verder kan je in maart ales doen wat je ook in september kan doen.

trails
29-01-18, 15:16
Februari-maart is onze favoriete periode voor Florida. Lekker weer en niet die vochtigheid van de zomer.

6foot6
29-01-18, 19:07
En natuurlijk Daytona Bikeweek 9-18 maart (http://www.officialbikeweek.com/)

Fitzroy
29-01-18, 20:34
Hier nog een voorstander van maart! Heerlijke periode voor Florida.
In Zuid Florida is het wel druk bij bv. restaurants door de SpringBreak. Maar verder merk je er weinig van.

knaapje
30-01-18, 10:41
Ik ben vorig jaar in maart geweest. Weer was net t_shirt weer, in Daytona liepen ze in korte broek, bikini over de boardwalk. "s Avonds koelt het goed af.
Drukte in Disney viel me tegen, druk en vooral het gedrag van mensen met strollers. Liefst een 2 kids stroller huren met 1 erin en daarnaast alle rugzakken e.d. en de racende electroscooters. Je werd in het gedrang gewoon aangereden of bijna omver.

Thrypa
31-01-18, 00:12
Bedankt allemaal! Het stelt me echt gerust :) Ik heb ondertussen nog andere dingen op het lijstje staan zoals St Augustine, Miami, ... dingen die we raar maar waar nog niet gedaan hebben omdat het in september te knoerheet is voor een dagje in een stad rond te lopen!

Knaapje, volgens was maart vorig jaar wel uitzonderlijk aangezien pasen erg vroeg viel waren de spring breaks ook veel vroeger (naar wat ik las). Zou pas in 2024 terug het geval zijn!

Roy Reuter
31-01-18, 09:25
Drukte in Disney viel me tegen, druk en vooral het gedrag van mensen met strollers. Liefst een 2 kids stroller huren met 1 erin en daarnaast alle rugzakken e.d. en de racende electroscooters. Je werd in het gedrang gewoon aangereden of bijna omver.

Dat is in oktober/november niet anders hoor ;-)

Fitzroy
31-01-18, 10:50
@Thrypa: volgens de Amerikaanse kalenders hebben de meeste colleges dit jaar Spring Break van 10 tot 24 maart.
Heeft niets met Pasen te maken volgens mij.

ronenivonne
01-02-18, 07:23
Pasen valt dit jaar nog vroeger als vorig jaar, namelijk op 1 April. Automatisch is springbreak dan ook vroeg omdat dit in de meest gevallen voor Pasen valt
Het zal van begin Maart tot 1,5 week na pasen drukker zijn. Je merkt er buiten de stranden en de diverse pretparken niet zoveel van vind ik.

Thrypa
01-02-18, 18:51
Dat van Pasen was 2 jaar geleden blijkbaar?

Ik had het van Dinsey Tourist Blog:
While it’s always above-average in terms of crowds, March isn’t always as bad as it was this year, which was fairly horrific. That’s because Easter fell in March this year. Schools that plan their Spring Breaks around the Easter holiday (which is a good portion of K-12 schools in the United States) were also off in addition to the schools that have fixed dates for Spring Break in March. The confluence of fixed Spring Breaks plus Easter Spring Breaks this March resulted in crowds that even Alien would think are crazy as sheeit. Fortunately, this is a scenario that won’t repeat itself until 2024 (although the end of March in 2018 will be bad).