PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoe druk/warm is het in .... (periode)?



Pagina's : 1 [2] 3

JKG
01-06-08, 23:08
Nou, we gaan het zien :) In maart was het inderdaad aangenaam.. behalve 1 avond in Miami, toen was het echt 10 graden ofzo. Als het met regen nog steeds 30 graden blijft, misschien best lekker om even snel door de regen te rennen :)

Dat met die stormwatches idd is erg mooi gedaan.. en ook tot hoe laat je problemen kan verwachten van county tot county. Ze zijn erg trots op de Digital Doppler X3 :) Hoe vaak ze dat wel niet zeggen op News 13.. geweldig!

Michael66
02-06-08, 01:50
Als het met regen nog steeds 30 graden blijft, misschien best lekker om even snel door de regen te rennen :)Nou, dat kan. Het regent namelijk warm water!

wendy1
22-07-08, 21:13
We gaan eind mei naar Orlando en hebben er geen rekening mee gehouden dat als we in disney zitten het Memorialday is8-[

Is iemand wel eens op deze dag in Disney geweest? Is het dan echt mega druk, of valt het wel mee[-o<

Gr,
Wendy

Tielemans
22-07-08, 21:54
ja het is een stuk drukker dan anders.. wij hebben afgelopen mei besloten om een dagje een waterpark te doen en de amerikanen lekker naar de parken te laten gaan:D
oh ja: memorial day daar doen ze verder weinig mee...tis niet zoals bij ons op 4 mei met 2 minuten stilte

wij hebben de unoffical guide en over memorial day staat het volgende:
in magic kingdom krijgen ze doorgaans per dag zo'n 25 tot 30.000 bezoekers. op memorial day is dat zo'n 50.000. :shock:
Vandaar dat wij een dagje typhoon lagoon hebben gedaan! we hadden toch nog wat daagjes over!!:-$

wendy1
24-07-08, 15:44
Hoelang waren de wachttijden gemiddeld op de overige dagen rondom memorial day eigenlijk?

Tielemans
27-07-08, 12:51
de wachttijden vielen eigenlijk wel mee... de meeste waren 30 minuten maximaal, soms wat langer (bijvoorbeeld splash mountain welke altijd drukker is) maar dan neem je gewoon een fast pass.. :razz:
wel een tip: op dagen dat een park extra magic hours had (de avondopening) was het meteen een stuk drukker en 's avonds wat ons betreft te druk (iedereen uit de andere parken gaat dan nog even het park in).[-X
wij zorgden er voor dat we of er vroeg waren als ze extra morning hours hadden zodat we veel konden doen voordat het druk werd, of we hebben het park geskipt.. want wij konden (2 volwassenen) een park per dag doen en hadden de extra evening hours in principe niet nodig en gingen gewoon op een rustigere dag. scheelt je weer op lopen te vreten door de drukte!!!!:-$

Hopelijk heb je hier wat aan!!! ;)

hazelnootje
31-07-08, 09:22
Wij zijn afgelopen 4th of July in het park geweest. Het was toen wel drukker in het park dan de andere dagen maar het was ook langer open. Aan de wachttijden hebben we eigenlijk niets gemerkt want we konden op veel plaatsen zo doorlopen en voor de rest heb je de fast passes.

christophe
31-07-08, 11:29
wij zijn op memorial day en op mothers ay naar de parken geweest en het was super druk met wachttijden tot 90 minuten. Ook 's avonds in in het disney village was het zeer druk.

cindy74
10-10-08, 15:10
Hoi wij gaan 20 april naar florida . Nu ben ik bang dat het eind april te druk zou zijn in de parken we blijven tot 4 mei in florida . Nu is mijn vraag zouden we niet beter de parken aan het eind van onze vakantie doen is het dan niet rustiger in de parken .

pascalbrouwers
10-10-08, 17:10
ik zou het aan het einde doen.
is ook rustiger, maar dan ben je ook zelf uitgerust....
gewent aan het tijdsverschil etc.
Kun je relaxter genieten van al het leuke dat er te bieden is.....

Pascal

Chicco68
02-11-08, 13:55
Aangezien we al een beetje verslaafd zijn geraakt aan de USA zijn we er over aan het denken om in 2010 weer naar de USA te gaan maar dan, in plaats van 5 dagen, tussen de 2 en 3 weken.
Echter gezien de kosten (we willen onze 3 kids dan ook meenemen) wil ik hierbij mensen vragen die ervaring hebben met de kosten (vliegtickets/hotel) door het jaar heen.
Is het in januari het goedkoopste, of juist in augustus etc.
Verder dienen we ook rekening te houden met de school van de kids (lagere school).
Ik hoop dat jullie ons een beetje kunnen helpen met deze moeilijke vraag.... en ja, ik begrijp ook dat we niet echt veel keus hebben als we ook rekening moeten houden met de schoolvakanties van de kids.....

Gr,
Chicco

Marjol
02-11-08, 17:00
Als je rekening houdt met de schoolvakanties en je wilt minstens 2 weken gaan, heb je drie opties:

1) zomervakantie
2) kerstvakantie
3) meivakantie (als je de mazzel hebt dat de school dan 2 weken dicht is)

Van deze drie periodes is duidelijk de meivakantie het goedkoopst. Het weer is dan ook het best en het is overal niet zo druk, omdat ze in de USA geen vakantie hebben.
Wij zijn twee keer in de meivakantie naar Florida geweest en dat is zeer goed bevallen.

Chicco68
09-11-08, 01:14
De kogel is door de kerk, we gaan in de meivakantie 2010 voor ong. 2 weken (pfff wat duurt dat nog lang zeg nu ik het typ.......)
We hebben even geïnformeerd bij de school en de meivakantie 2010 valt bij ons van 30 april 2010 t/m 14 mei 2010 (ondanks het feit dat de landelijke sites iets anders aangeven).
Dus nu is het tijd om alles een beetje uit te gaan vogelen waar we precies heen willen, of we hotels pakken of toch gaan voor een huisje nabij Orlando en Naples.
En dan wachten tot het 330 dagen voor de vakantie is zodat we daadwerkelijk kunnen gaan boeken ;)

Marjol
09-11-08, 12:42
Landelijke sites geven alleen de verplichte vakanties weer, iedere school heeft dan nog een aantal dagen over om zelf in te plannen. De meeste scholen kiezen dan voor een week extra meivakantie!

Leuk dat de kogel door de kerk is en sterkte met het lange wachten ;)

JKG
09-11-08, 12:46
Pfff dat lange wachten zou ik echt niet trekken.. nu nog een dikke 4 maanden voor ik naar Las Vegas ga en dat vind ik al erg lang. Al ben ik het gewend om een half jaar te moeten wachten... maar nog anderhalf jaar wachten? Zou gek worden!!!

Veel plezier alvast in 2010! :)

Renske1978
09-11-08, 13:19
Zo hé ben ik even blij dat ik niet zo lang van te voren al bezig ben met het plannen van mijn vakanties.

Marjol
09-11-08, 14:03
maar nog anderhalf jaar wachten? Zou gek worden!!!



Bij ons was het dit jaar 10 maanden en dat vond ik ook echt ontzettend lang... we moeten nog steeds vijfenhalve maand... :shock: Maar 18 maanden? Dat zou ik echt niet kunnen... véél te lang! :)

Chicco68
09-11-08, 14:26
Ja hoor, maak het maar nog moeilijker voor mij, reken het maar om in maanden :p
Maar gelukkig gaan we volgend jaar nog ivm de communie naar Disneyland Paris en op vakantie naar Zuid Frankrijk richting Nice/Cannes.
Maar het klopt, als je eenmaal in de US of A bent geweest wil je gelijk weer terug :mrgreen::mrgreen:

Mickey99
09-11-08, 17:02
Ach, tot die tijd kun je je hier op het forum prima vermaken toch? ;)

jeroonnld
10-11-08, 19:57
Beste Florida gangers.

Op 20 februari 2009 vliegen wij (Jeroen, Tonnie en dochter Iris) vanaf dusseldorf naar Miami voor een vakantie van 10 dagen. Ik kom er niet goed achter of het dan hoogseizoen is of niet. We willen namelijk het liefst ter plaatse of een paar dagen van tevoren een hotel uitzoeken. Het lijkt me dat dat nogal in prijs kan schelen.
Wie kan me daar een antwoord op geven

groeten vanuit een koud en nat Arnhem

Jeroen

Njit
10-11-08, 20:07
Dan is het geen hoogseizoen. Maar als je toch al weet dat je 10 dagen op dezelfde plek wilt blijven dan is van te voren boeken net zo handig. En ter plekke boeken is lang niet altijd goedkoper.

AlexFL
10-11-08, 20:54
Hoi Tonnie,

auto zou ik van te voren boeken via usareisen.de
pretparktickets via undercovertourist.com of je moet al in een disneyhotel slapen.
goedkope hotels via expedia.nl

jeroonnld
10-11-08, 21:01
Ok Njit, nee we zijn van plan om in ieder geval miami, key west en de gulf aan te doen, eventueel nog een dag orlando maar dat is nog niet zeker.

JKG
10-11-08, 23:23
Je zit net mooi voor de drukte van Springbreak. Lekker weer in februari, vergeet je korte broeken niet!

puck
11-11-08, 12:33
Hallo,

Ik heb ook een vraagje ....
Wij gaan 9 Januari t/m 23 jan.
Is dit ook een juiste periode om te gaan i.v.m evt drukte ?

groet puck

reneefrankrijk
11-11-08, 12:35
Het is overal zo'n beetje laagseizoen behalve in Key West, aan de hotelprijzen te zien is de winter daar hoogseizoen.

Wij gaan ook in februari en genieten van mooi weer en rustige parken, op het weekend rond President's Day na dan.

SpaceAce
11-11-08, 18:39
Hmz, wij zijn denk ik in het verkeerde jaar naar Florida geweest in januari/februari (2004) dan. Het was toen hoogstens 15 graden (en geen kip te bekennen op het strand van Miami).
Maar goed, eind februari zou het normaal gesproken toch wel aangenaam moeten zijn.

Qua drukte in de parken was het wel ge-wel-dig! Niet druk, maar nog wel nét genoeg mensen voor wat sfeer.

JKG
11-11-08, 19:36
SpaceAce, ik ging eind februari er heen dit jaar en het was zo'n 25 graden denk ik. Erg goed te doen, beter dan september dit jaar waar het elke dag 32-35 graden was.
Al zou ik zo terug gaan hoor :)

Maar in februari/begin maart was het ook 2 dagen slechter weer en op een avond in Miami echt ijskoud, denk 10 graden. Wat was ik blij met de terrasverwarmers op Ocean Drive. Maar snel een club in gegaan op Washington Ave!!

reneefrankrijk
12-11-08, 09:31
Wij zijn 11 - 29 feb daar geweest en hebben heerlijk weer gehad in Orlando e.o. Maar ook 2 nachten tegen nachtvorst aan en de dag ertussen was fris.

reneefrankrijk
16-11-08, 21:40
Wij hebben ook zo'n 20 maanden van te voren geboekt voor feb 2010. Ja, het duurt lang, maar gelukkig heb je het forum en boeken om te lezen. En eerst in feb 2009 nog naar Lanzarote, ook leuk.

Sandy
18-11-08, 10:05
Ik zie dat je al geboekt hebt, maar de herfstvakantie is ook een hele voordelige vakantie om te gaan. Alleen heb je dan maar 1 week vakantie. Hadden wij gedaan met vier kinderen .. en ze waren de heenreis toch wel heel vermoeid (24 uur durende reis, van deur tot deur, en gewoon wakker gebleven tijdens de reis). Ik zou het toch zo weer doen ... In een week hebben we toch voldoende kunnen doen.

Toch willen we nog een keer met de kinderen langer gaan en dan zal het ook de mei vakantie worden. Tickets zijn nu alleen absurd duur!

Zoals ik uit je bericht begrijp, zijn jullie eerder 5 dagen geweest. Vond je dat niet kort? (hoewel wij ook twee keer samen voor 5 dagen naar Amerika zijn geweest).

rembrandt
18-11-08, 17:04
Wij hebben dit jaar heel laat schoolvakantie en vanaf 17 augustus had United voordelige tickets. Daarom werd het voor ons ook een stuk betaalbaarder :D

Dat is nog 9 maanden en dat vind ik al lang, maar dat is slechts de helft van jouw 18 maanden :p ;)

Chicco68
18-11-08, 19:54
5 Dagen was inderdaad veel te kort Sandy, echter de kinderen hadden maar een week vrij en ikzelf had nog maar voor 1 week vrije dagen over op t werk dus we konden niet langer.
En eigenlijk was het voor ons om een kleine indruk te krijgen van Amerika. En dat is zeker gelukt, het was geweldig! Daarom gaan we in 2010 ook tezamen met de kids en dan voor 2 weken aangezien die 5 dagen echt vééééél te kort was ;)

kimm82
21-11-08, 16:07
hoi.
ik had net bijna onze tickets geboekt maar twijfel nu ineens of ik van 28-4 t/m 14-5 2009 zal gaan of van 13 t/m 29 april 2009. Wat raden jullie aan? Was eerst al die tijd van plan om eind april te gaan maar eerder is eigenlijk ook wel lekker. Wie weet of het qua weer/ hotelprijzen drukte enz. veel scheelt? Zou de springbreak dan al afgelopen zijn (alhoewel we de pretparken in orlando dan pas vanaf de 20-ste zouden gaan doen). Is het in april eigenlijk ook wel goed strandweer? Ben eerder eens begin september geweest en dat was me veel te heet maar te fris is ook weer niet leuk. Heel graag jullie advies. Thanks!

Marjol
21-11-08, 16:19
Ik denk dat de tickets voor 13 t/m 29 april goedkoper zullen zijn, aangezien de andere periode in de meivakantie valt.

Ik denk dat het in die periode (van de 13e dus) wel een stuk drukker zal zijn tijdens de eerste week, omdat het dan pasen is en veel mensen in Amerika dan een paar dagen vrij zijn/nemen.

JKG
21-11-08, 16:22
In april prima strandweer, dat is het al in februari/maart. Al kan er altijd een frissere dag tussen zitten, al zal dat in april wel meevallen.

Tinkerbell
21-11-08, 18:17
We hebben speciaal voor de periode na de Pasen gekozen.
Na een keer met de neus in de springbreak te zijn gevallen ben ik daarvoor allergisch geworden.[-(

Wij gaan van 26-04 tot 17 -05.

kimm82
22-11-08, 14:19
8-)De tickets zijn die data even duur dus dat maakt niets uit. Heb net even gekeken en de pasen valt op zo 12 en ma 13 april. Dus ik denk dat 13 april vertrekken best te doen is. Misschien nemen er idd wel mensen extra vrije dagen op na de pasen maar wij zullen toch pas vanaf ongeveer 20 april de pretparken in orlando gaan bezoeken. We huren een auto en beginnen in miami. Even kijken welke route we gaan nemen. Zorgen dat we 19 of 20 april in orlando aankomen, daar blijven we een week en rijden dan weer naar beneden richting miami. Zullen de hotelprijzen niet duurder zijn? Zijn er nog steeds van die boekjes met coupons met korting voor hotels? Zo hadden we het in 2001 ook gedaan. Zo ja, waar kun je die boekjes halen?

Floortje08
07-12-08, 10:24
Nadat wij in onze omgeving hebben laten vallen dat wij in augustus komend jaar naar Florida zouden willen, krijgen wij regelmatig de welgemeende doch dringende adviezen om niet in die maand naar Florida te gaan. Het zou dan te warm en te vochtig zijn.

Is het weer in Florida echt zo erg (warm, drukkend en vochtig) dat je dus beter echt niet in augustus naar Florida zou moeten gaan ?

Vanwege de schoolvakanties zijn we wel gebonden aan vaste periodes, bijvoorbeeld eind julie en augustus, voor de zomervakantie. De meivakantie is overigens (helaas) geen optie

knaapje
07-12-08, 10:44
Ik ben 1 keer begin augustus 2 weken geweest: nooit meer (nou ja als ik het aangeboden krijg dan weet ik het nog niet?)
Bloedheet, druk, lange rijen en het water liep van je af.

Knaapje

Syllvia
07-12-08, 10:47
Sja..als je echt aan die periode vast zit, zou ik toch gaan!

Gewoon er rekening mee houden dat het erg warm is, veel drinken mee naar de parken. Misschien op het heetst van de dag niet zo veel doen.
Maar ik zou een reis naar florida echt niet laten schieten, alleen omdat het warm is!

Beter dan in de koele regen op Ameland haha

groetjes Sylvia

JKG
07-12-08, 11:29
In maart dit jaar had ik het prima naar m'n zin. Korte broek aan, lekkere temperatuur, (zomer)jas niet nodig. Heeft de hele vakantie aan de kapstok gehangen. Was trouwens wel wat fris op het station met m'n zomerjasje aan in Nederland, maar ach.. warm weer zat op me te wachten.

In september dit jaar was het erg warm en liep het zweet door de hoge luchtvochtigheid ook van me af. Was geen stoppen aan, best irritant. Maar ik heb het dan ook snel te warm (en heb het bijna nooit koud, gister nog even een stukje over straat in m'n t-shirt zonder jas).

Mijn voorkeur ligt dus bij het voorjaar of wat later in het najaar. Maar iedereen is anders. Mijn vriendin had nergens last van en ik zweette me eigen helemaal kapot en was altijd dankbaar als er ergens airco was. Helaas hadden ze in Bush Gardens geen airco :mrgreen: en was dat volgens mij ook de warmste dag in mijn vakantie toen we er heen gingen.

Maar ach, liever zweten in Florida, dan zoals Sylvia al zei zitten in de koude regen in Nederland. Ik zou best in augustus gaan, maar voorkeur ligt in de iets koelere periode.

van der Steen
07-12-08, 12:11
floortje, ik zou lekker gaan hoor.....

je moet je er gewoon beetje op instellen en dan valt het in het begin alsnog een beetje tegen, maar uiteindelijk wen je er wel aan

ik ben 2 jaar geleden geweest eind juli en begin augustus en de ene dag was het erg warm en de andere dag was het erg lekker weer..........als er een flinke bui valt koelt het gelijk een stuk af, wat wel lekker is

veel plezier

mafo
07-12-08, 14:11
Zelf heb ik geen ervaring met augustus, wel met juli. Op zich is het best wel te doen maar niet echt comfortabel door de vochtige warmte. Mijn voorkeur ligt echt rond mei / juni en november / december. Lekker comfortabele temperatuur, weinig tot geen regen.

Maar ik zou geen minuut twijfelen als ik in juli of augustus zou moeten, ik zou direct gaan en hitte met pittige buien voor lief nemen.

http://farm1.static.flickr.com/70/202752769_844a23d596_m.jpg (http://www.flickr.com/photos/mafo/202752769/)

Michael
07-12-08, 15:42
Ik heb er geen moeite mee hoor. Het hoort er gewoon bij. Af en toe lekker een winkel induiken met airco oid. In de pretparken zie je ook vaak mist installaties waar je doorheen loopt (of er onder blijft staan) en hierdoor lekker wat afkoelt. Je bent ook lekker snel opgedroogd na een wateratractie. Liever te warm dan te koud.\\:D/

petrajessy
07-12-08, 18:19
Ach ik ben ook wel eens in Augustus geweest. Overal is airco, de huizen en de winkels, de auto's...alles is ingesteld op de hitte.
Totaal anders is het als het hier in ons land opeens heel warm wordt. Niet te vergelijken.
Wel veel drinken. Dat vergeet je nog wel eens. Maar neem echt flesjes water mee als je op pad gaat.

rembrandt
07-12-08, 19:57
Wij zijn zelf in 2005 begin augustus geweest en in 2006 in juli. In 2005 was het ongelooflijk heet. We gingen vroeg naar de parken en op het heetst van de dag gingen we terug naar het hotel (met airco) Op het begin van de avond gingen we weer terug. Dan is het nog steeds 30 graden en de luchtvochtigheid is hoog , maar dan is in ieder geval de brandende zon weg. We hebben wel veel getranspireerd maar door voldoende te drinken en vooral ook voldoende ( ook groente en fruit) te eten zijn wij niet ziek geworden.

Verder moet je natuurlijk je tempo aanpassen en zoals hier ook al aangegeven hebben bijna alle binnenattracties, winkelcentra, auto's en restaurants airco en daar koel je weer wat af :D .

In 2006 was het iets minder warm en hadden we een appartement dan heb je wat meer ruimte om af te koelen dan op een kleine hotelkamer :mrgreen: . Ook toen hebben we geen last van de hitte gehad. Maar zoals corrus al zei, de buien koelen niet echt af, dus stel je daar niet te veel van voor.

Natuurlijk, als je kunt moet je de hete zomermaanden vermijden maar ook wij zijn gebonden aan schoolvakanties en dan moet je wel. Dit jaar gaan we weer in augustus. We zien wel, voldoende water drinken en veel zonnebrand smeren is het devies :D .

rarossel
08-12-08, 23:23
Wij zijn afgelopen jaar in augustus geweest en dat was goed te doen. Als het hier zo heet is heb ik er meer last van simpelweg omdat ik het daar naar mijn zin heb en er daardoor minder last van heb. Je tempo een beetje aanpassen en gaan! Dit jaar gaan we weer in augustus.

Harley
15-12-08, 14:54
Hoi Floortje:
Ja,zoals eerder geschreven hieboven,het kan er bakken in die maand.Wij waren er eens in augustus en het was om en bij de 42 graden C.
Maar niet te min,we waren er graag.
Ik ben van nature uit een enorme zweter,maar eigenaardig genoeg zweete ik amper toen we er waren en ik droeg dan nog een jeansbroek.
Als het hier in Belgie of Nederland 42° zou zijn lig je gewoon plat en weet je niet waar kruipen om afkoeling te vinden,ginder speel je zelfs nog een potje voetbal zonder dood te vallen.
Wel aan te raden om een petje op te zetten,gevaar voor zonneslag.

mvg
Harley,Belgie

Michael66
16-12-08, 17:28
:---):---)Weather.com meldt: The highest recorded temperature in Central Florida was 38°C in 1998.Recorded ...!!! Dat zegt dus niets over de temperatuur die op sommige plaatsen (tussen gebouwen, of zo) kan oplopen tot ver boven die temperatuur. Ook in Orlando kan het regelmatig boven je lichaamstemperatuur oplopen, en mijn ervaring is dat dat niet erg prettig is.

rembrandt
16-12-08, 19:50
In 2005 was het in augustus dagelijk 36 a 37 graden volgens de weerberichten maar in de volle zon was het veel warmer. En dat is geen pretje.

Magdalena
25-12-08, 13:21
Wij zijn afgelopen jaar in juli geweest en voor een kou-kleum is ik is Florida een geweldige ervaring. Heerlijke temperaturen en zo af en toe een flinke bui om het een beetje af te laten koelen (was voor mij persoonlijk niet eens nodig geweest).

Ik ben aan het zoeken naar een leuke vakantie voor 2009, maar zo'n vakantie als afgelopen jaar zal moeilijk te evenaren zijn.

Lamers
28-12-08, 13:27
Wij zijn 2 jaar geleden in augustus naar Florida geweest en het was inderdaad heel erg warm én vochtig. Hierdoor werd het geen actieve vakantie want iedereen was te lamlendig om iets te doen.
Roos

liesje1967
28-12-08, 15:46
Hoi Floor,

Wij gaan ook in augustus.....en ik ben al es ooit in augustus naar orlando geweest...en ja wel warm...maar goed te doen hoor.....en als je geen andere mogelijkheid hebt....gewoon lekker gaan, misschien komen we mekaar daar nog wel tegen.

corrus
28-12-08, 23:04
Wij zitten er ieder jaar in juli en/of augustus... (Meestal 6 weken)
We hebben daar toch echt zomaar een af en toe weken gehad tussen de 38 en 41 graden celsius...

Dus inderdaad wat Michael66 zegt... "Recorded temperture" zegt helemaal niets over de werkelijke (plaatselijke) temperatuur...

kay
11-02-09, 11:28
Ik wil in Juni 2010 naar Florida gaan. Ik vroeg me af of het dan rustig is in de parken.

Wat betreft het weer lees ik heel verschillenden dingen. Juni is begin van het regenseizoen dus veel regen. Op andere pagina's lees ik juni is perfect kwa temperatuur etc.

Zijn er mensen die me advies kunnen geven die in juni zijn geweest?

Alvast Bedankt

PENPE
11-02-09, 11:46
Wij zijn in Juni 2007 geweest, hebben toen wel een paar hoosbuien gehad maar vd rest mooi warm weer en een paar dagen zelfs boven de 40 graden (celsius). Ook de drukte in de parken viel reuze mee.

Dit jaar jaar we wederom in Juni, dus ik hou je op de hoogte !

Groetjes,
Pieter

Ebelix
11-02-09, 14:38
Florida en zeker zuid Florida is het hele jaar genoeg te beleven. Je moet het niet vergelijken met de kust van Noord Spanje of andere toeristische gebieden waar na het seizoen waar alles dicht gaat. In zuid Florida is alles open. In november/december trekken ouderen van het noorden naar het zuiden om te overwinteren. Er komen alleen veel toeristen in Orlando en de regio Miami (incl de Keys) maar dat gaat het hele jaar door.

Een andere goede tijd om te gaan is maart/april. In het zuiden is het nog niet drukkend warm en weinig last van de muggen in de swamps.

Succes

Teleton
11-02-09, 15:59
Wat betreft het weer lees ik heel verschillenden dingen.Zijn er mensen die me advies kunnen geven die in juni zijn geweest?

Het klopt precies dat je van ieder forumlid zijn eigen beleving van het weer te lezen krijgt. En ze hebben allemaal gelijk! Uit ervaring weten wij inmiddels wel welk weer we mogen verwachten, ongeacht de periode waarin we gaan. We hebben namelijk altijd mooi weer, met hier en daar een flinke bui en soms moeten we ons vestje aan, omdat het er nu eenmaal niet altijd 25 graden is in het voor- of najaar.

Zelf hecht ik nog het meeste waarde aan de gemiddelden die je bijvoorbeeld op weather.com vindt. Zo heb je een aardige indruk van wat je eventueeel, mogelijkerwijs, als je geluk hebt (of juist pech) kunt verwachten in een bepaalde periode. Over de neerslag in juni: om te beginnen regent het (bijna) nooit de hele dag. De regen valt in korte maar zeer heftige buien, meestal in de middag. Je hoeft maar naar de afmetingen van de afvoerputten en de grootte van de retentievijvers te kijken om een idee te krijgen wat er in korte tijd verwerkt moet worden. Een ander punt is de vochtigheidsgraad; deze loopt met de temperatuur op en bereikt in juni en juli (gemiddeld) de hoogste waarden.

Voor de drukte in de parken in die periode geeft undercouvertourist (http://www.undercovertourist.com/united-states/florida/orlando/attractions/when-to-visit.html) een voorspelling per maand en per dag af, ook weer op basis van gemiddelden. Leuk om te lezen, maar je hebt er niet veel aan als er toevallig op de dag van jouw bezoek een grote groep een bezoek heeft gepland. Wij gingen eens in een hele rusitge periode naar Epcot. Daar traden de restanten van de beach boys op en de landelijke fanclub was er ook met 40 bussen....je verwacht het niet he, zou Bert Visser zeggen.Op de site van Universal Studio's kan je aan de hand van de prijs van de Express Plus Tickets zien, welke drukte er wordt verwacht, hoe groter de drukte, hoe hoger de prijs. Vanaf de derde week in juni knalt de prijs van 26 naar 41 dollar.In het laatste weekend van juni kosten ze zelfs 51 dollar. Ik wens je veel wijsheid en plezier!

Waarschuwing
Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Voor Het Weer, De Drukte In De Parken, Love Bugs, De Aanwezigheid Van Economy Cars en De Dollarkoers is een bijsluiter opgesteld met daarin de de risico’s op schommelingen en afwijkingen.

marjan1
12-02-09, 21:16
Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik willen graag naar Florida in september, is dit een gunstige maand met betrekking tot de prijzen (vliegtickets/hotels) (omdat het hoogseizoen dan is afgelopen??) of is het beginseizoen juni gunstiger.
alvast bedankt voor het antwoorden:razz:

Orangedevil
12-02-09, 21:56
Qua geld is het zeker gunstig. Wij gaan met zijn drieen 3 weken. Als we in Augustus gaan dan zijn we 1500 euro meer kwijt........

Ook zijn er korte wachttijden,het is echt voor ons de fijnste maand om te gaan. En orkanen kunnen voorkomen van Juni tot/met November dus September is niet bij uitstek DE orkaanmaand.

jurgen&stefan
14-02-09, 10:57
Wij zijn vorig jaar 1 juni gegaan en 31 augustus naar Orlando qua prijs was er niet veel verschil tussen beide vakanties. Nadeel in augustus/september vond ik wel de vroegere sluitingstijd van Disney.. Van de orkanen geen last gehad in september. Wel elke dag het nieuws gevolgd natuurlijk :)

svenehans
14-02-09, 11:35
Ben zelf afgelopen jaar eind september/ begin oktober geweest. De eerste week was het super rustig overal; de tweede week vond ik wat drukker. Had het idee dat Amerikanen zelf die week vakantie hadden. Qua weer hebben we het prima gehad. Weliswaar een keer een regenbui, maar die duurde niet lang en bovendien bleef het gewoon lekker warm.

Orangedevil
14-02-09, 18:00
Nadeel in augustus/september vond ik wel de vroegere sluitingstijd van Disney..

Nou de meeste parken zijn wel tot 20 of 21 uur open,vind ik niet echt vroeg. Bovendien tot 23 uur ofzo is toch moeilijk vol te houden na een lange dag.
Ik vind het ook een voordeel hebben dat dan de eindshows en parades niet zo heel laat zijn. In September zijn de vuurwerkshows en lichtjesparade zo rond 20 a 21 uur. Is wel jammer als je het voor die dag gehad hebt en dat je dan nog tot 23 uur zou moeten wachten voor Wishes ofzo.(in de zomer).

damian08
18-06-09, 16:32
Hai,

Aangezien wij in Juni gaan trouwen volgend jaar willen we eigenlijk ook daarna met huwelijksreis..maar ik dacht dat Juni een stuk duurder zou zijn. Dus heb ik alleen maar gekeken naar September, nu ga ik toch twijfelen.

Is het nou gunstiger om in Juni of September te gaan, niet alleen qua prijs maar ook met het weer en drukte in de parken..

Er is een voordeel voor ons voor Juni, dan is ons zoontje nog geen 2, goedkopere vliegticket :grin:

cloggie68
18-06-09, 16:40
Ik zou zeggen juni, maar dan vooral i.v.m. het weer? Minder drukkend warm... maar dat is niet mijn eigen ervaring (wij zijn in april/mei geweest). Anderen van het forum kunnen je hier vast nog beter over adviseren.

kol
18-06-09, 20:31
Het heeft voor en nadelen, zowel in juni als in september.
Het weer is in juni iets minder vochtig. Het orkaanseizoen loopt van 1 juni tot en met november. De kans om een orkaan te treffen is in september dus groter. Je zit dan in het hart van het seizoen. September heeft wel als grote voordeel dat het echt stukken rustiger is in de parken. Als je een cruise wilt maken, zal deze in september waarschijnlijk een stuk goedkoper zijn. Vooral de disneycruisen zijn dan stukken goedkoper. Vergelijk de prijzen maar eens op de disneycruise site. Scheelt echt heel veel.
Ik zou voor september gaan, maar dat is persoonlijk. Als je de drukte wilt ontlopen en goedkoper wilt gaan, dan lijkt september me de beste keus. Als je geen orkaan wilt treffen en het iets minder vochtig wilt, dan lijkt me juni de beste keus.
Succes met jullie beslissing.

Michael66
19-06-09, 10:47
Let wel even op dat het maandag 7 september Labor Day is, een nationale vrije dag. Meestal is het dan enorm druk en zijn de prijzen van hotels en cruises rond die datum erg hoog.

Orangedevil
19-06-09, 22:29
Wij gaan het liefst ook altijd in September/Begin Oktober. Echt rustig dan.
Lekker blijven zitten in de Hulk en Montu.:D

tomenvalesca
20-06-09, 22:52
wij zijn in september geweest en vonden het echt super, het is echt enorm rustig in de parken (als in nauwelijks aanschuiven bij attrakties) en het 'warme' weer ben je na een dag al helemaal gewend!

dustybyou
21-06-09, 19:22
September heeft mijn voorkeur.Het is dan altijd goed weer en de hotels zijn dan goedkoper.Wij zijn 4x geweest en het bevalt prima in september.Wel opletten.Boek alleen een fly-drive en 1 nacht hotel.Daar hotels zoeken is veel goedkoper met een couponboekje(wat bij elke mcdonald ligt).
Hotels zijn er in overvloed en het kan soms tot $ 50 schelen.Veel plezier met voorbereiding.Wij gaan volgend jaar voor de 5e keer.
ina:D

JKG
21-06-09, 21:20
De attracties loopt je soms wel door ja in september, niet altijd. Ik moest wel even wennen, sommige dagen waren echt erg warm en dan was een duik in het zwembad of de zee echt aangenaam. Ik ben in maart en september geweest, maart was ook goed te doen, alleen 's avonds soms wat frisser. Dit jaar ga ik in september weer, denk dat ik volgend jaar misschien vanaf half april ofzo wil proberen.

Toch was het soms in de pretparken echt tè warm en ben je blij dat ze bij Disney bijv. bij diverse attracties airco hebben. Busch Gardens heeft dat bijv. niet en dan mag je blij zijn met die ventilatoren met waterspray/nevel (ook lekker).
En in de restaurants hebben ze dan de airco weer véélste hoog staan, dat je bij binnenkomst een klap krijgt en bij het naar buiten gaan nog harder. :)

Maar hoe dan ook, Florida is altijd een feest, welke maand je er ook bent!

ed_anja_wesley
22-06-09, 15:57
Wij zijn net terug van Orlando. vanaf 8 t/m 18 juni. De eerste 2 dagen was het rustig, daarna erg druk met wachtrijen voor alle grote atracties (+/- 60 tot 80 min) pff. Die hebben we maar op een andere dag gedaan. Volgens mij zijn er al zomervakanties begonnen daar, maar ja de pret was er niet minder leuk om.

Betreft het weer: Ik heb geen idee hoe het anders is. Wij hadden temperaturen tussen de 30 en 35 graden, met een gevoelstemperatuur van 38 graden. Eerlijk gezegt waren we bang dat onze vakantie in het water zou vallen ivm het regenseizoen. Maar we hebben 1 avond echt regen gehad de restvan de dagen was droog ERG zonning af en toe een wolk.

Ik zou zeggen kun je tegen een beetje warmte (en het is zoals dit jaar) is juni erg leuk.

Meltje
22-06-09, 18:13
Hallo!
wij willen in September nr Florida gaan en we hebben het plan om 6 sept te gaan vliegen en dan 7 en 8 sept naar disney magic kingdom te gaan, we verblijven dan in t disney All star hotel. Maar nu lees ik dat 7 sept labor day is...denk niet dathet dan zown goed idee is om op die dag nr Disney te gaan ivm drukte of wel?...

groetjes!

tomenvalesca
22-06-09, 18:35
hoi Meltje, ik ben vorig jaar ook in september geweest,
op 7 sept zijn we naar Epcot geweest en hebben hier niet het gevoel gehad dat het druk was, misschien ook wel omdat Epcot een enorm groot park is? Magic Kingdom kan misschien wel drukker zijn omdat het het 'hoofdpark' is, dat kan ik je niet zegen.
Maar wij hebben er vorig jaar in ieder geval niets van gemerkt in Epcot!
Geniet van je vakantie!het is echt een leuke periode om te gaan in september! Jammer dat ik nu in het onderwijs stap of wij zouden het elke keer weer in deze periode doen!

Meltje
22-06-09, 18:53
oke dankjewel!

we hebben een travelcounseller in de arm genomen omdat we gewoon niet wisten hoe we moesten beginnen en we hebben een schema gemaakt, ze is nu aan het kijken of alles kan enz. Ik ga het nog even navragen aan haar, maar ik heb er zeker zin in!!\\:D/, en het is ook al bijna september :) nog maar 2 maandjes (en een paar dagen maar die tellen we niet mee!! :-#)

Bqtje
28-06-09, 02:24
Deze feestdag valt niet speciaal op 7 september , maar wel altijd op een maandag , dacht ik toch ! :-k Daarom vertrekken wij juist de 7de september . Dan zitten wij in het vliegtuig en hebben er hopelijk geen last van .

Ieniminie
28-06-09, 21:13
Wij zijn van 4 t/m 21 juni in Florida geweest. Het viel ons op dat er al veel Amerikanen op vakantie waren. In de parken was het erg druk.... Wat betreft het weer: wij vonden het behoorlijk warm.... nog wel vol te houden, maar de parken doorlopen (en in de rij staan) met een wat lagere temperatuur is toch prettiger denk ik....! Als ik een volgende keer zou gaan, dan zou ik kiezen voor april/mei of september.

Chanti
05-08-09, 13:33
Zijn er mensen die ervaring hebben met een vakantie naar Orlando / Disney in december? Wij gaan van 30 november tot 21 december, dus een groot deel schijnt in een rustige tijd te vallen. Klopt dat nog steeds? Want ik hoor dat het de laatste jaren steeds drukker wordt in deze tijd?

En hoe zit het met de waterparken? Is dat te doen in december of is het dan toch wel een beetje koud?

Zijn er nog dingen die we echt niet mogen missen in deze tijd van het jaar?

Gaan er nog meer mensen rond die tijd?

corrus
05-08-09, 13:48
Het zwemwater in de waterparken zijn, indien ze geopend, verwarmd tot 34 graden celcius.

calypso
09-08-09, 09:31
Meestal is het redelijk druk tot het laatste weekend voor de kerst in dit geval inderdaad tot 17 December daarna zal het elke dag drukker worden.

Maar Kerst is echt, vind ik dan, de mooiste tijd om naar Disney te gaan.
Als je wilt zien wat r zoal te zine is kijk eens naar mijn foto's (http://reindersh.smugmug.com/Vacation/505670) van afgelopen december.

Als je de kans krijgt ga ook eens na de ICE tentoostelling (http://reindersh.smugmug.com/gallery/6826719_Cx7mJ#436315071_wmQZG) echt de moeite waard om te zien.

Verder is er uiteraard ook in de andere parken dan MK genoeg te zien vooral in het Epcot (http://reindersh.smugmug.com/gallery/6865523_vF6Mu#439153176_JcYoU) omdat je daar de verschillende landen hebt die uiteraard allemaal met kerst uitgedost zijn.

veel plezier daar

Michael
09-08-09, 16:53
Komende kerst zitten wij er ook weer. We zijn nog aan het kijken voor Disney tickets maar daar komen we wel uit. Ik ben het met Calypso eens, kerst is de mooiste tijd om naar Disney te gaan. Wel stervensdruk maar die sfeer ...... Fantastisch ☺

Pietc
25-08-09, 10:37
Oei, wat is redelijk druk voor jullie? Attracties met 1+ uur wachttijd enz?
Wij zijn er ook van 13 t/m 18 december.

Chanti
02-09-09, 22:21
Volgens mij zit je dan nog goed hoor Pietc, het wordt pas druk na de 17e, dus je zal er hooguit een dag last van hebben... (hoop ik)

Ik las trouwens dat Typhoon Lagoon toch weer dicht is in december. Daar baalde ik behoorlijk van zeg!!! Want dat was juist het waterpark waar ik graag naar toe wilde! Maar goed... c'est la vie

corrus
03-09-09, 07:47
Vorig jaar Kerstdag:
Epcot,
Soarin' 4 uur.
Mission Space, 2 en een half uur.

Magic Kingdom,
Space Mountain 3 uur
Test Track, 3 uur

Op oudeaarsdag was het zelfs af en toe nog erger

calypso
03-09-09, 09:15
Redelijk druk is zo half uur wachten voor mij. en in de tijd dat jij gaat zal dit waarschijnlijk zo zijn, er is natuurlijk geen garantie hiervoor.

corrus
03-09-09, 10:48
Een half uur wachten is echt niet druk... dit is zelfs rustig te noemen...
4 uur wachten dát is druk...

Yvonne13
03-09-09, 22:14
Ik heb deze vraag al een aantal keer voorbij zien komen, maar nog is het voor ons niet helemaal duidelijk wat we moeten kiezen, het is ook zo persoonlijk. Hopelijk heeft iemand tips voor ons!

Ik (27) en mijn man (28) gaan zijn van 25 dec t/m 31 dec in Florida, daarvan zijn we twee dagen in Orlando (30 en 31 dec). We willen graag 2 parken bezoeken. Daarvan willen we de 30e graag naar Seaworld. Maar we hebben geen idee welk park nu leuk is voor 31 december. Ik heb overal al gelezen dat dit een van de drukste dagen van het jaar is, maar ja daar kunnen we niks meer aan doen:-D!

We zijn allebei gek op achtbanen en spannende attracties! Ik wil dan ook graag een park waar deze veel te vinden zijn. Zou Island of Adventure daar aan voldoen? Is het misschien mogelijk om twee parken te doen en dan alleen de attracties die ons aantrekken.
Ik weet dat ik de vergelijking niet mag maken, maar ben bang dat ik veel attracties van Magic Kingdom al meerdere malen in Parijs heb gezien:oops:. Verder weet hoop ik dat jullie me kunnen vertellen waar ik deze spannende attracties kan vinden.

Daarnaast hebben jullie misschien dan ook wel tips waar het leuk is om oud en nieuw te vieren?
Bedankt!

Groetjes Yvonne

corrus
03-09-09, 23:24
Op 31 december naar een park doe je meer voor de sfeer... niet voor de rides...
Want als je er op die dag er 3 kunt doen mag e de handen dichtknijpen.

Ik zou zeggen ga op 31 december naar EPCOT... geweldige sfeer... ontzettend mooi oudjaarsvuurwerk...

disney fan
04-09-09, 08:28
Hoi Yvoone,

Wanneer jullie echt voor de heftige attracties gaan zou ik zeker kiezen voor Island of Adventure.
In dit park zijn bijna alleen maar heftige atracties en deze zijn echt nergens mee te vergelijken.

Blijft natuurlijk wel dat het ook in dit park heel erg druk zal zijn maar zoals je zelf al zegt de datum kun je niets meer aan doen.
Zorg dat je er bent zodra het park open gaat.
Heel vroeg in de ochtend kun je de meeste attracties doen.

In ieder geval veel plezier!

Disney fan

Michael
04-09-09, 16:06
Het is in de parken dan zo druk dat je op de hoofden kan lopen :grin:. Veel rides ga je dus niet meemaken. De sfeer is er wel geweldig maar toch vermijden wij liever deze data's en gaan net liever voor of na de kerst (en oud en nieuw(. Houd rekening met uren file op de terugweg.

Chanti
04-09-09, 17:46
zover ik op internet kan lezen is begin december nu 'gematigd druk' en vanaf 17 december wordt het belachelijk druk. Helaas is begin december een stuk drukker geworden heb ik gehoord, dus echt rustig is het niet meer. Maar volgens mij zijn de wachtrijen nog wel onder een uur... (hoop ik dan)

Ik merkte met het eten reserveren al dat het een stuk drukker is geworden. Het was al niet meer zo makkelijk om dingen op de gewenste tijden te krijgen... :s

Patrick
14-09-09, 14:22
Hoi Yvonne, ik werk zelf ook in het onderwijs en ga altijd in de februari vakantie. Ook prima te doen.

Vorig jaar ben ik met oud & nieuw ook in Universal geweest. We hebben daar ook het feest gevierd. Als je pas na de 31e terug vliegt, zou ik dat wel aanraden.

Wat je ook zou kunnen doen is een express-pass kopen. Dan kan je alle attracties 1x via de korte wachtrij doen. Zo'n pass zal die dag ongeveer $45,- dollar p.p. kosten denk ik.

aeroxerel
21-09-09, 09:59
wat is volgens jullie de goedkoopste/minst drukke periode om naar Orlando af te reizen?
zouden volgend jaar voor 3 weken willen gaan en kunnen vanaf 19 april tot eind juni
heb zelf al wat naar de prijzen van de vluchten gezocht maar zie er precies geen vershil van prijs in???

wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Teleton
21-09-09, 10:15
wat is volgens jullie de goedkoopste/minst drukke periode om naar Orlando af te reizen?

Je vraagt nogal wat "glazen bolwerk" want beide aspecten zijn moeilijk voorspelbaar. Vooral voor de laagste prijzen is het een kwestie van de sites bijhouden, regelmatig de prijzen opvragen en toeslaan op het juiste moment. Vuistregeltje, hoe eerder je in het jaar gaat, hoe groter de kans op goedkope vluchten. April is dus door de bank genomen, iets voordeliger dan mei. Mei is duur(der) vanwege de schoolvakanties en juni valt (soms) weer goedkoper uit.

Verder zou ik, als ik jou was geduldig afwachten tot connextions.be de aanbiedingsprijzen voor deze periode bekend maakt. Tickets voor 325 euro heb ik al een poosje niet meer gezien, maar tijdens de vorige aanbieding kon je in de periode die jij bedoelt, voor 399 euro naar Orlando. Delta, met keurige vertrek- en overstaptijden vanaf Brussel en in Atlanta.

De minst drukke periode valt meestal samen met wanneer de prijzen laag zijn, blijf als 't effe kan weg van de vakantieperiodes, dus.........:-k

cloggie68
21-09-09, 10:51
In ieder geval buiten de Amerikaanse feestdagen om gaan en verder ook de Belgische Paasvakantie en Nederlandse meivakantie buiten beschouwing laten? Weet niet of er dan veel overblijft maar dan zou het in ieder geval rustiger moeten zijn in de parken. Wij vonden het dit jaar in de meivakantie niet zo heel druk in de parken maar hebben ook gebruik gemaakt van Tourguide Mike en zijn op de dagen gegaan die hij als 'groen' aangeeft (minst druk).

Flufjuh
21-09-09, 11:04
Wij gaan hopelijk (nog niets geboekt namelijk) half juni weg t/m half juli. Ik gok erop dat de eerste twee weken nog relatief rustig zullen zijn en de laatste twee weken zeer druk, net als vorig jaar toen we half juli aankwamen.

corn0057
28-09-09, 17:05
Hallo,

wij gaan in de herfstvakantie een week naar disneyworld.:-D
Heeft iemand een idee hoe het weer dan is en wat we van de drukte kunnen verwachten?

FloridaVerslaafde
28-09-09, 17:22
Hoi,

Wij gaan altijd in Oktober naar Florida en het weer is dan best wel wisselvallig. Soms goede stevige regenbuien met een verdwaalde onweersknal maar de meeste tijd is het droog en zonnig. Temperaturen tussen de 27 en 32 graden en de wind kan soms aardig waaien met af en toe een verdwaalde orkaan of tropische depressie. Dit jaar is het erg rustig met orkanen en ook nu is de Atlantische oceaan schoon van aankomende stormen.

Groetjes,
Erwin Kroll.....oh nee, Walter :cool:

En wat drukte aangaat, kan ik niet veel overzeggen want de laatste 5 jaar zijn we niet in Disneyworld geweest. Er is zo veel meer te doen dan Disney. Maar wat ik me kan herinneren is dat het best wel meevalt en nu met de crisis is het stiller dan normaal.

belgske
28-09-09, 17:23
Hoi,

Vorig jaar ben ik met de family in die periode in Orlando geweest. De temperatuur schommelde ts de 25° en 30°C, veel zon en wat lichte bewolking.
Het was vrij druk, sommige attracties (Expedition Everest, Fantasyland in 't alg., Test Track, Soarin', en nog enkelen) hadden wachttijden van minimaal 1 uur.
Er zijn in die periode veel Engelsen, maar doordat de Pond flink gedevalueerd is tov de Dollar, heb ik een vermoeden dat het met de Engelse invasie wel mee zal vallen.
Zorg ervoor dat je vroeg in de parken bent, en ga eerst naar de populairste attracties. Je bent de eventuele drukte dan voor.
Voor de rest zou ik zeggen, gebruik dit forum voor info. Met de zoekfunctie zullen vele vragen beantwoord worden.

Succes!

Yftie
13-01-10, 17:53
Als je in het midden van de zomer gaat naar de parken in Orlando (van 20 juli tot 10 augustus) met welke wachttijden moet ik dan rekening houden? Ik weet dat het niet rustig zal zijn :) maar kan dan ook niet goed inschatten hoe druk het dan echt is. Als je kijkt naar de topattracties (zoals Tower of terror, Expedition Everest, Spiderman, Hulk, Sheikra...) gaat dat dan eerder over een uurtje wachten of toch meer naar de drie uren wachten?

ed_anja_wesley
23-01-10, 00:48
Wij waren vorig jaar in juni (8-18) en dat was goed te doen qua drukte. Bij bepaalde attracties kan het wel erg druk zijn. Meestal bij de rollercoasters en attracties zoals "Test Track" in Epcot. Maar goed, wij zijn zelf niet zo van die achtbaan freaks en we gingen meer naar de minder heftige attracties en attracties meer gericht op de kleintjes (voor ons zoontje).

irmaatje123
05-02-10, 11:39
Wij gaan 11 februari naar orlando,we hebben er zin in.Weet iemand of het erg druk is op presedentsday.Met name op de weg en in de winkels????

Guus
05-02-10, 15:49
Op de weg zal de drukte wel meevallen. In de winkels kan het wat drukker zijn dan normaal omdat deze in dat weekend veel leuke aanbiedingen hebben. Dat trekt natuurlijk altijd weer veel koopjesjagers aan.

Katrientje
06-02-10, 10:51
Wij waren vorig jaar met President's Day aan de Gulf Coast en het was er héééél druk: hotels overvol en stranden evenzeer. We hadden geen hotel geboekt vooraf en kregen gewoon geen kamer vast aan de Westkust...
Hebben uiteindellijk dat verlengde weekend in de Everglades en dat viel best mee...
Ik vermoed dat Orlando dus even erg druk zal zijn...

Bqtje
07-02-10, 14:26
Wij waren in 2009 in Orlando . Presidents Day was toen op een maandag . Die hele week was het overal zeer druk . Veel mensen nemen dan blijkbaar een volledige week verlof .

christophe
18-02-10, 19:59
Hallo, onze laatste trip naar Florida was eind mei. Qua weer was het eigenlijk perfect, warm (soms al een beetje te warm), en weinig regen. Qua volk was he vrij druk in de parken en zeker rond memorial en mom's day.
Nu plan ik een trip eind oktober, heeft er iemand ervaring met deze periode en de drukte? Hoe groot is de kans dan nog op hurricanes?

belgske
18-02-10, 20:12
Hoi,

Ik ben de laatste 2 weken van oktober '08 geweest. Drukte viel best mee, laat ik het zo omschrijven 'gezellig druk', uitgez. de weekends, dan is het afschuwelijk druk in bijna alle themaparken.
Betreft het weer, tja... de mogelijkheid bestaat op hurricanes, maar is in deze periode uitzonderlijk. Wij hadden temperaturen ts 25 en 30°C. Regen hebben we op 1dag na, niet gezien.

Als je de mogelijkheid hebt om in november te gaan, heb je als grote voordeel dat het echt heel rustig is in de parken.

Succes ermee.

belgske
18-02-10, 20:41
Rond feestdagen is het altijd druk. Betreft Halloween is de drukte vooral de weken ervoor.

nikie1968
19-02-10, 16:31
wij zijn ook in november gegaan en ik vond het er fantastisch 1 dag beetje geregend en voor de rest schiiterd weer in de parken vond ik het wel mee vallen met de drukte...
Wij gaan deze keer 29 mei dus ben benieuwd hoe het er dan is, vond het in november altijd wel heel erg gezellig kijken overal die kerstbomen enz..

Teleton
19-02-10, 16:46
Hoe groot is de kans dan nog op hurricanes?

Tsja, hoe groot is de kans dat je de Florida lottery wint? Over de hurricanes is vooraf geen zinnig woord te zeggen. Mitch en Wilma kwamen in oktober en richtten een ravage aan. Officieel loopt het hurricane season tot 30 november. Moeder Natuur trekt zich van alle statistieken geen bal aan, moet je als vakantieganger ook niet doen. 't Komt immers zoals 't komt........

Roberto_
07-03-10, 16:14
Ik ga in de periode 8 mei tot 24 mei.

Ik heb me aangemeld bij TGM, en daar al veel tips gevonden. Ik lees ook dat mei gemiddeld druk is, maar wat moet ik me daar bij voorstellen qua wachttijden?

40 min. bij de toppers? 60 min. bij de toppers?

Thx

Chris58
07-03-10, 16:29
Hoe is het in de maand juni eigenlijk kwa drukte? Ben ook wel erg benieuwd naar het weer!

Groetjes chris

Teleton
07-03-10, 17:49
Hoe is het in de maand juni eigenlijk kwa drukte? Nou dat zit wel snor, hoor. Juni is een drukke maand. Je kunt dit bijvoorbeeld afleiden aan de prijs van de Express-tickets in Universal (https://secure.universalstudios.com/webstore/shop/ViewItems.aspx?Merchant=UOMain&CategoryGroupExternalID=UO&CategoryExternalID=UOUEP2). Over een poosje kan je ook gratis in de Crowd Calender (http://www.touringplans.com/tp2/UG2_index.php?PageID=14) kijken.

Voor het weer zijn er aparte topics, je vindt ze met de zoekfunctie. Maar ik moet je helaas teleurstellen, we zoeken nog een forumlid die het weer kan voorspellen, liefst een paar maanden vooruit. Misschien heb je iets aan de statistieken (http://www.weather.com/outlook/travel/businesstraveler/wxclimatology/monthly/graph/USFL0372?role=), maar resultaten uit het verleden bieden ook hier geen garantie voor de toekomst.

calimero
10-03-10, 21:05
Mijn man en ik gaan in oktober naar florida. We gaan daadwerkelijk naar disney vanaf 23 oktoer tot en met 1 nov. Denk dat de eerste dagen nog wel meevallen metd rukte maar hoe druk zal halloween weekend zijn? iemand een idee?

figarooke
11-03-10, 09:45
We hadden gepland om donderdag 1/4 naar Epcot te gaan omdat ik gelezen had dat een donderdag de rustigste dag was in Epcot. Nu zie ik op de Crowd Calender (http://www.touringplans.com/tp2/UG2_index.php?PageID=14) dat Epcot op 01/04 best te vermijden valt. De enige mogelijkheid dat we dan nog hebben is om op een zaterdag te gaan. Wat denken jullie dat de beste dag om te gaan is: donderdag 01/04 of zaterdag 03/04?

Teleton
11-03-10, 10:45
Wat denken jullie dat de beste dag om te gaan is: donderdag 01/04 of zaterdag 03/04? Allemaal leuk, maar zie de Crowd Calender nu maar beter als een indicatie. En de indicatie is dat het de hele week druk is.....[-o< Een paar buitjes regen in die week en veel mensen verzetten hun plannen. Dat zou ook mijn advies zijn; een planning is er om bij te stellen als de omstandigheden daar om vragen.



Our "crowd level" estimate is based on a scale from 1 to 10, with 1 being least crowded conditions and 10 being most crowded. The scale measures the peak wait time at the Magic Kingdom's three headliner attractions (Space Mountain, Splash Mountain, and Big Thunder Mountain Railroad). Thus, the Crowd Level is a "worst case" scenario, predicting the longest wait at any of these three attractions on a particular day. Predictions for parks other than the Magic Kingdom are an approximation


Veel leuker om rekening mee te houden: Op zaterdag is er een optreden van Tony Orlando in Epcot. Ook al hou je niet van zijn muziek, de sfeer rond zo'n optreden is erg leuk om een keer te ervaren. De Amerikanen weten immers hoe ze een feestje moeten bouwen!

elpedro
05-05-10, 16:19
Beste Forumcollega's,

Ben net nieuw op dit forum en nu al een vraag!
Samen met mijn vrouw en dochter van 7 willen wij volgend jaar medio april 2011 onze 12,5 huwelijk vieren in Orlando en daar zo'n villa met zwembad huren.
De schoolvakanties in deze periode, zoals nu blijkt, vallen dan samen met pasen.
Ergens heb ik gelezen dat de week na pasen de parken erg druk zijn en zelfs voor nieuwe bezoekers sluiten.
Dat lijkt me nu ook weer niet de meest optimale situatie, daar leg je nu ook weer niet zoveel geld voor weg.
Heeft iemand hier ervaring mee of kennis over?
We kunnen dan wel de eerste 2 weken van mei gaan, maar dan moet mijn dochter feitelijk de laatste week naar school en dan krijg ik waarschijnlijk weer ruzie met de schoolinspectie.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

<<Moderator Michael66: Vraag toegevoegd aan bestaand onderwerp over drukte.>>

Teleton
05-05-10, 23:05
Dat lijkt me nu ook weer niet de meest optimale situatie, daar leg je nu ook weer niet zoveel geld voor weg.

Tsja, de beste manier om de drukte ontlopen is buiten het seizoen te gaan. Rond de feestdagen en tijdens de schoolvakantie is het hier erg druk. Niks aan te doen......

dutchcruisers
07-05-10, 20:07
Wij zijn dit jaar de 2 weken voor pasen geweest en de tweede week (dus de week voor pasen) was het inderdaad echt mega-druk. Zowel de Amerikanen (spring break) als de Engelsen (paasvakantie) hadden vakantie. Het verschil in drukte in onze eerste en onze tweede week was een verschil van dag en nacht.
Met een goede voorbereiding is het wel te doen, vroeg in de parken zijn en veel gebruik maken van fast-passes. Wij gingen rond de middag meestal weer weg, omdat onze dochter een middagdutje moest doen, en daar waren we blij om, wat een volk!

nee
07-05-10, 23:45
Wanneer is het nu ECHT hoogseizoen in Florida? Is juli/augustus te vergelijken met de dagen rond kerst/nieuwjaar?

Francien
08-05-10, 11:04
Over het algemeen kun je constateren dat maart qua drukte de kroon spant in Florida. In zuidwest Florida kun je dan over de hoofden lopen en zijn de stranden overvol. Of dit ook geldt voor Orlando durf ik niet te zeggen. Ik ken de parken alleen van het juli/augustus seizoen en dan is het een normale drukte. 1x in oktober geweest. Mickey zat toen helemaal alleen achter het gordijntje in zijn Disneyhuisje op bezoekers te wachten!

Francien
09-05-10, 16:53
ruim 3 maanden hebben de scholen vrij. Dat heeft nog te maken met de "harvest times". Kinderen moesten vroeger helpen op het land en hadden daarom zolang vrij. Veel kinderen gaan naar summercamp om een gedeelte van de vakantie te overbruggen. De winterdrukte wordt veroorzaakt door de overwinteraars, Veelal oudere mensen, maar Springbreak komt daar in maart nog eens bij. De Springbreak-vakantie is regionaal verschillend, maar ook de aanvang van de zomervakanties verschillen per regio.

nee
09-05-10, 19:12
Als het in Nederland schoolvakantie is... dan puilen de pretparken en andere evenementen uit. Alles is in die 6-8 weken gepropt. Ik ben gewoon nieuwsgierig hoe het zit met de Amerikaanse kinderen....

baluga
11-05-10, 06:45
Wij zijn nu in Orlando, gedurende de Nederlandse Meivakantie. Wij merken dat de 1e week het iets drukker was dan deze week. Vooral afgelopen weekend was het druk, en dat heeft dan waarschijnlijk te maken met Moederdag dat hier naar mijn idee heel belangrijk is. Wij waren vandaag in IOA en dat was gewoon te grappig, we konden zowat overal meteen doorlopen. Heerlijk, ik denk dat het anders heel moeilijk wordt om alle attracties op 1 dag mee te kunnen pikken.

cindy74
25-07-10, 15:26
Wij willen volgend jaar op 8 april vertrekken dat is dus 2 weken voor pasen . Zal het dan de eerste week even druk zijn als de paasweek (vanaf 25 april ) zelf ? Jammer genoeg kunnen we niet anders mijn zoon gaat mee .

Teleton
25-07-10, 15:54
Zal het dan de eerste week even druk zijn als de paasweek (vanaf 25 april ) zelf ?

Tsja, altijd lastig: "Hoe druk" vragen. Je bedoelt waarschijnlijk in de parken in Florida? Persoonlijk denk ik dat het wel mee zal vallen in die periode. De Amerikanen zelf hebben dan immers geen vakantie. De Nederlanders zijn er ook nog niet.....#-oDie komen pas vanaf 30 april.

belgske
25-07-10, 16:27
In principe is de week voor Pasen wel zeer druk. De weken daarvoor is het Spring Break, als ik mij niet vergis. En dat brengt toch ook de nodige drukte met zich mee.

oscar
02-08-10, 20:52
Hallo forummers,

We hebben vandaag een vakantie geboekt naar Orlando voor de periode 20 september tot en met 3 oktober, we nemen een 10 days met water fun disney ticket( het verschil tussen een 3dagen en een 10 dagen kaart is zo klein).
iemand al eens in deze tijd geweest?
Zoja, druk?

De vorige keren dat ik Orlando had bezocht, de laatste keer was 10 jaar geleden ( ja ik weet het, ik moet me schamen) was ik in mei en net voor de kerst en dat waren aardige wachtrijen.

De doorslag om weer naar Orlando te gaan waren de prettige reisverslagen van Michael en Chantal te lezen.(bedankt dat we dit kunnen en mochten lezen).

Groetjes,
Oscar en Olga

r.teeuwsen
02-08-10, 21:01
Hoi Oscar en Olga,

Prima tijd om te gaan, ik zit er zelf van 9 t/m 19 september.....
Enne de parken zijn dan zeer goed te doen!!

Veel plezier!!
Greetz, remco

Marita
02-08-10, 21:52
Hoi Oscar & Olga,

Precies Zoals Remco hierboven al aangeeft een zeer mooie tijd om te gaan.
Weer is goed en de wachtrijen in de parken waren kort er waren zelfs attracties zonder wachtrijen. Toen we nog geen kinderen hadden gingen we altijd in september naar Orlando. Prima keus.

groetjes Marita

elpedro
03-08-10, 12:34
Oscar,

Zelf gaan wij juist niet in september omdat onze ervaring is dat dit dan de orkanenmaand is.
Het risico schijnt dan groter te zijn.
Wij hebben hier zelf toen (12 jaar geleden) in orlando behoorlijk last van gehad.
De ene orkaan was nog niet weg of de volgende kwam er al weer aan.
Toen werd ons verteld dat dit normaal is in deze regio rond deze periode.
De afgelopen jaren heb ik dit soms gevolgd en die opmerking werd inderdaad bevestigd, alhoewel ik het dan niet aan den lijve ondervond.

Maar.... dat zijn onze ervaringen.

Orangedevil
03-08-10, 12:41
wij zijn ook al jaren in september geweest. Nooit last van een orkaan gehad, 1 keer een dag regen. Het kan in september wel heet zijn soms.

Qua wachtrijen is het perfect. Bij Busch Gardens en Universal kan je ooit gewoon blijven zitten zo rustig. Hoewel Harry Potter er wel bij is gekomen.

Disney en seaworld zijn altijd druk maar heel goed te doen zonder al te lange wachtrijen. 20 Minuten ofzo.

Robin1974
17-08-10, 16:07
Goedemiddag,

Graag wil ik Fly-drive in november boeken.
Normalitair gingen wij rond september.
Zijn er nog nadelen voor een verblijf in november, qua weer feestdagen etc?

corrus
17-08-10, 16:15
ik zie geen nadelen, het weer is dan prima, alleen heb je eind november Thanks giving Day... (3de donderdag van november) waardoor de prijs van de accommodaties iets hoger kunnen liggen...

calimero
18-08-10, 22:33
Hoe druk is het in de halloween week in de parken? Dit jaar valt het op een zondag zal het drukker dan normaal zijn of vieren amerikanen het toch vooral thuis?

Patrick
18-08-10, 22:37
Mijn ervaring is het niet drukker dan anders, alleen de special halloween feesten kunnen erg druk zijn (bv Halloween horror night at Universal Studios)

Luckylips
24-09-10, 19:34
We hebben geboekt voor januari (12-20 in WDW) heb begrepen dat dit een vrij "rustige" periode is. Maar wat kan ik verwachten aan wachttijden? Het is onze eerste keer WDW :)

natascha666
30-09-10, 11:43
Eerst even bedankt al allemaal voor jullie reacties op mn eerste post hier...:smile:

Mijn route staat nu in zekere mate vast alleen nu nog kijken waar we hoeveel nachten willen blijven en dan de offertes aanvragen bij de bedrijven die jullie getipt hebben....

Mijn nieuwe vraag; wat kan ik aan drukte verwachten als je half mei naar florida gaat?

Bedankt weer en tot mijn volgende vraag :wink::-\"

groetjes natascha

natascha666
11-10-10, 21:14
plannen zijn helaas iets gewijzigd...mei kan niet door gaan :sad: MAAR...we gaan nu als alles goed gaat november 2011! :razz: [-o<
Kan iemand mij zeggen of het dan druk is en wat de prijzen doen? EN is het beste begin of eind november?? Wil eind Jan. boeken als het kan want de route staat al vast voor de eerst geplande mei reis en weet ook al waar we gaan boeken denk ik:razz:
Sorry voor al mijn vraagjes hoor...:oops:

Ebelix
12-10-10, 06:49
Hou er rekening mee dat de 4e donderdag in november Thanksgiving is. Dan is er veel gesloten. De parken zijn dan geopend. Seaworld is bijvoorbeeld 's avonds gesloten terwijl het park de overige dagen in dat weekend tot 11 uur 's avonds open is. Begin November verwacht ik dat het rustig is. Geen feestdagen of iets dergelijks.

A.Hofman
12-10-10, 07:49
Op 11 november is het veteransday. Misschien dat dat nog invloed heeft op de drukte in de parken.

kimm82
27-12-10, 14:38
Hoi,

wij gaan in 2011 ook weer naar Florida voor de derde keer. Eerder zijn wij in aug/sept geweest en voor het laatst zijn we er in 2009 geweest, eind april/half mei.
Aug/sept doen we nooit meer, veel te warm. April/ mei was ideaal. Maar nu vraag ik me af of het veel scheelt als we begin april gaan (2 april t/m 21 april).
Maar we zouden ook in mei of juni kunnen gaan. Wat is volgens jullie de beste periode om naar Florida te gaan? We gaan zo'n 20 dagen.
Ik zal de opties even opsommen:

2 april t/m 21 april
eind april t/m half mei
mei (vertrekken na de meivakantie)
juni

Rekening houdend met:
-prijzen van hotels nog in laagseizoen (op de bonnefooi m.b.v. couponnenboekjes)
-vliegticket prijzen (dus niet in de meivakantie neem ik aan)
-niet tijdens springbreak of andere Amerikaanse schoolvakantie
-lekker warm, maar niet te heet en zo min mogelijk regendagen
-drukte pretparken (we gaan alleen naar 2 disneyparken)

Ben benieuwd wat jullie zouden kiezen. Alvast bedankt!

Teleton
27-12-10, 16:43
Ik zal de opties even opsommen:

2 april t/m 21 april
eind april t/m half mei
mei (vertrekken na de meivakantie)
juni


Mmmm, je praat over een kwart van het jaar waarin het heerlijk toeven is, maar dat geldt ook voor de andere driekwartjaar.........[-o<


Rekening houdend met:

De criteria die je noemt zijn lang niet allemaal seizoensgebonden en zeker niet voorspelbaar. Hotelprijzen worden bijvoorbeeld ook beinvloed door seminars en andere grote evenementen. Vliegticketprijzen zijn ook afhankelijk van de bezettingsgraad, hier zit soms al op verschillende dagen in de week verschil in. Lekker warm is het altijd, voor zo min mogelijk regendagen kan je het best in de Enkhuizer Almanak kijken. Botjes en koffiedik zijn net even iets minder betrouwbaar......:oops:. Ook de drukte in de pretparken is minder voorspelbaar dan je denkt. In de rustige periode zijn er vaak grote evenementen, zo troffen wij een bijeenkomst voor Chevroletdealers en hun genodigden uit alle staten in een park. In mei en juni zijn er grote drommen jongelui die daar hun afstudeerfeestje houden; in galatenue. Prachtig gezicht overigens.

Mijn idee? Gewoon een lekkere datum prikken en gaan met die banaan!

Michael66
27-12-10, 18:48
Ik ben het bijna helemaal met Teleton eens, al zou ik die banaan graag vervangen door een Floridiaanse citrusvrucht 8-[
Kwestie van sinaasappels en bananen vergelijken in plaats van appels en peren.

http://everystockphoto.s3.amazonaws.com/fruit_orange_banana_242059_l.jpg
Terzake:

Ook in de weekenden is het vaak drukker. In de eerste helft van het jaar zijn de weekenden rond moederdag en Memorial Day altijd erg druk (vergeet ik nog een andere feestdag?). Geen probleem als je dan in Florida bent, blijf alleen weg bij de themaparken als je niet van drukte houdt. Ook zijn de hotelprijzen wat hoger; da's gebruikelijk als de vraag groter is.

knaapje
27-12-10, 19:22
Je noemt het niet als optie, maar ik heb goede ervaringen met de eerste 2 weken van oktober.
Ben nu al 3 keer in de periode in Florida geweest en is prima bevallen. Goede vliegtarieven, vrij rustig in de parken, goede hotelprijzen en niet te vergeten temperaturen van zo'n 25 gr C. en wat hoger.
In 2009 en 2010 in 2 weken geen druppel regen gezien.

Knaapje

kimm82
27-12-10, 20:08
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb net naar de ticketprijzen gekeken. Ik heb voor 3 april (t/m 21 april, ...dus terug voor het paasweekend) een mooie prijs gezien voor 435 euro. Het liefst was ik rond 25 april gegaan maar ik kan niks vinden onder de 500 euro (en dat is mijn doel). Het scheelt zelfs zo'n 150 euro als ik rond die datum ga, dus dan wordt het waarschijnlijk 3 april. Weet iemand of het dan erg verschilt in temperatuur. De laatste keer waren wij daar van 20 april t/m 8 mei 2009 en de temperatuur was toen heerlijk. Is het begin april niet vaak kouder dan eind april? Ik ken het "glazen bol" verhaal, maar misschien zijn er mensen die vaker begin april zijn geweest en is dat dan goed bevallen? Ik wil wel gewoon in zomerkleding kunnen lopen en af en toe lekker zonnen op het strand.

Of wellicht heeft er iemand toch een ticketprijs gezien onder de 500 euro voor vertrek rond 25 april? (vertrek vanaf Amsterdam en max. 1 tussenstop)

Ebelix
28-12-10, 08:43
25 April valt in de meivakantie. Het zal heel moeilijk zijn om daar nog tickets van onder de eur 500 te vinden. Verder is uit onze ervaringen het weer begin april net zo lekker als eind april. Als je een villa huurt moet je wel een zwembad met verwarming nemen omdat begin april het zwembad aan de koude kant kan zijn. OOk dat weten we uit ervaring.

reneefrankrijk
28-12-10, 14:35
De drukte hangt ook vaak samen met feestdagen, dus als je vóór de Pasen weer thuis bent dan scheelt dat al.
Je kunt voor de crowd calender ook eens kijken op de site van de Brit's Guide of van Touringguide Mike.

carmen1988
21-01-11, 17:24
Heyz,

Wij willen dit jaar graag naar Florida gaan in mei. 6 t/m 29 mei. Hoe zit het dan met de drukte van parken etc?

Normaal gaan we in oktober, en heel vroeger met mijn ouders in het hoogseizoen. Dus is mei te vergelijken met oktober qua drukte?? Ik ben nog nooit in die periode geweest.

Thanks alvast

Carmen

<<Moderator Michael66: Uiteraard is daarover al een zeer uitgebreid onderwerp op het forum. Met ook al behoorlijk wat antwoorden op jouw vraag / over de maand mei. Daarom heb ik je maar aan dat onderwerp toegevoegd.>>

t89
26-01-11, 10:59
Florida-liefhebbers,

Een eerste post hier en gelijk ook een belangrijke vraag: we denken erover deze zomer (Juli) naar Florida te gaan (voor het eerst), maar twijfelen enorm. Heb hier op het forum veel doorgelezen en dan blijven de vragen:

- Is het niet te heet en te vochtig in deze periode?
- Is het niet overbevolkt door toeristen (beeld van files op wegen zie ik al voor me, lastig om een motel te boeken?)
- Hurricanes, lightning en veel regenbuien. Is dat wel een ontspannende zomer?

Hopelijk kunnen jullie een stuk perspectief bieden voor onze keuze!

Dr. Phlox
26-01-11, 12:04
Hoi t89,

Hier je eerste antwoord. Wie zijn t89??
Je kan je ook nog even voorstellen in http://www.floridaforum.nl/forumdisplay.php?f=15

- Wij zijn zelf ook in Juli 2008 geweest. We vonden het zelf goed te doen m.b.t. de temperatuur. Maar omdat we niet allemaal gelijk zijn, zijn er ook bij die het te warm vonden.

- Het viel qua drukte ook best mee. We hebben drukkere dagen meegemaakt in Disneyland Paris. Op de weg vonden we het ook niet druk. M.b.t. het boeken kan ik je niets aangeven, aangezien we alles van te voren hadden gregeld.

- Regenbuien etc. Daar is het de tijd voor. De ene dag wel en de andere dag niet. Het is meestal een korte maar hevige bui laat in de middag. Wat betrefd de Hurricanes, is niet aan te geven. We kunnen het weer namelijk niet voorspellen zo ver van te voren.

En ja, we hadden een onspannende vakantie. Lees anders ons reisverslag maar eens.
grz
Ton

reneefrankrijk
26-01-11, 12:35
Wij zijn in 2000 met 2 kleine kinderen van 24-6 tot 17-7 geweest. Ik vond het erg warm (maar daar kan ik wel tegen) maar vooral erg vochtig. En dat vonden we niet prettig.
Maar, als je alleen in juli/aug kunt gaan dan zou ik me daar niet door laten tegenhouden. Als je wel kunt gaan wanneer je wilt, dan zou ik persoonlijk een andere maand uitkiezen. Maar zoals Ton al zegt, het is persoonlijk.

cindy74
26-01-11, 12:57
Als ik kon kiezen tussen helemaalniet gaan of in juli zou ik in juli gaan ook al is het vochtig ook al is het heet .
Maar als je niet vastzit aan schoolvakantie of andere dingen zou ik opteren voor een andere maand

hrjhaan
26-01-11, 13:10
Wij zijn vorig jaar in juli geweest en gaan dit jaar weer in juli/augustus. Moet wel, omdat we gebonden zijn aan de schoolvakanties. Wij vonden de warmte erg meevallen. Het regenbuitje in de middag vonden wij wel erg prettig. Koelt het een beetje af. Zelfs een hele dag regen mocht de pret niet drukken. Er zijn genoeg dingen overdekt te doen (bijv. shoppen). De een kan beter tegen de warmte en de hoge luchtvochtigheid dan de ander.
De drukte viel erg mee. Alleen in het weekend was het in de parken erg druk, maar op de andere dagen was het best wel rustig. Het hoogseizoen is in Florida in de winter.
Lees anders wat reisverslagen van mensen die in deze periode zijn geweest. Dan krijg je misschien een goede indruk over de weersomstandigheden.

Vike32
26-01-11, 13:21
Alhoewel wij meestal in het voorjaar gaan vind ik de warmte in de zomer niet echt een probleem. Tenslotte is één van de redenen om naar Florida te gaan diezelfde warmte. Mogelijkheden voldoende om de warmte even te ontvluchten want praktisch ieder hotel, restaurant, winkel etc. heeft airco, net als de auto's.
In de zomer kun je bijna dagelijks rekenen op een fikse bui aan het eind van de middag maar daar wordt het weer heerlijk fris van.
Qua drukte hoef je je 's zomers geen zorgen te maken, de winter is in Florida het hoogseizoen.

Michael66
26-01-11, 13:35
Over de onderwerpen waarover je vraagt zijn al diverse onderwerpen op het Forum beschikbaar. Misschien kun je die eens doorlezen om je een beeld te vormen over de omstandigheden.

Hoe druk is het in .... (periode)? (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=2413)
Actuele dollarkoers en weer (http://www.floridaforum.nl/announcement.php?f=11)
Weersverwachting (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=9048)
Hurrican season 2011 (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=12470) 2010 (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=10937) 2004 t/m 2009 (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=3)


Wat je twijfel betreft: Je bent echt niet de eerste of de enige die (in juli/augustus) naar Florida gaat. Zou het in die maanden echt zo druk zijn al het is, als het té heet en té vochtig is, als het té bevolkt met touristen is of als er een té grote hurricane-dreiging zou zijn?

Hmm, dan weet ik nog wel een aantal redenen om niet te gaan. Wat dacht je van:
Giftige slangen: ratelslangen, ratteslangen en meer van dat soort
Overijverige opdringerige autoverhuurmedewerkers
Spinnen ....
Ruim 1 miljoen alligators van een meter of drie-vier met 92 scherpe tanden
Haaien, ieder jaar weer meer en dichter bij de kust!
Schreeuwend dure vliegtickets in de zomer
Bedwantsen! De nieuwste epidemie!
Vieze, onhygienische zwembaden
Blikseminslagen, Een paar honderd per dag!
Leidingwater dat vies/goor/smerig naar chloor smaakt (en frisdrank ook)
Uúúúúren vertraging op vliegvelden, vluchten missen of zelfs faillissement van net die airline waar jij mee zou vliegen!
Boosaardige Immigrations Officers die je het land niet in of uit laten


Genoeg zo? :shock:

reneefrankrijk
26-01-11, 14:37
Haha, ja ik vraag me nu af waarom we in hemelsnaam nog WILLEN gaan 8-[.
Ik zou me door de hitte/vochtgheid niet laten weerhouden, alleen áls ik de keuze had, zou ik in een andere maand gaan.
En die slangen, spinnen, bedwantsen, blikseminslagen, annuleringen etc. etc. die boeien me al helemaal niet. :-D

JKG
26-01-11, 14:50
Ik zou zelf niet in juli gaan, maar ik heb het dan ook snel te warm (en juist niet snel echt koud). In september vond ik het zelfs op sommige dagen gewoon ronduit heet en vochtig. Maar voor juni hetzelfde, kan ook zweterig zijn. Het is net hoe je lichaam er mee om gaat en dat is voor iedereen anders. Mijn voorkeur zou zo rond april-mei liggen of bijv. okt-dec, maar met kinderen heb je geen keus.
Maar airco scheelt ook een hoop, maar een hele dag buiten in de hitte? Dan kan je me echt opvegen, of eerder met een doekje opdeppen. :)

Michael66, je vergeet de lovebugs. In grote aantallen niets dragen wat wit is. :mrgreen:

angelique100
26-01-11, 15:34
Gewoon doen !! wij gaan nu voor de 5 de keer in juli/aug (zijn 1x met de kerst geweest ook prima weer!)
Warmte wen je vanzelf aan en er is overal airco,.
Bijna iedere dag wel eventjes (warme) regen maar dit is zo weer voorbij.
Insekten zijn er zeker maar goed weet niet wat jullie willen gaan doen in Florida.
Orkanen, dat blijft altijd een gok wij hebben 1x een tropische storm meegemaakt in 2008
(was best leuk om eens mee temaken.) En eigenlijk viel het allemaal heel erg mee.

Michael66
26-01-11, 15:49
Michael66, je vergeet de lovebugs. In grote aantallen niets dragen wat wit is. :mrgreen:Nee hoor, niet vergeten! Er lag een kat bovenop mij die me het typen (met één hand) erg moeilijk maakte. En dan maak je dus keuzes m.b.t. hetgeen je wel / niet typt.

Om nog maar even door te gaan: Muggen!! Florida is één groot moerasgebied, dus dan weet je het wel ... :?
Love Bugs ... Als je niet weet wat dat zijn, dan na je Florida-vakantie zeker wel! :evil:
Sales Tax: Elke keer als je af wilt rekenen is het meer dan op het kaartje stond :cry:
Iedereen spreekt Engels. Geen woord Nederlands ...
Alleen maar vies vet voedsel. De hele dag door hamburgers en te zoute frietjes.
Om nog maar te zwijgen over het brood ...
Free refills ... alsof je daarop zit te wachten.
Veel te veel winkels. Hoe maak je daar nou een keuze?
Resort-fees. Huh, watte?
Openbaar vervoer? Ineens lijkt de NS op een luxe taxibedrijf!
Beaches? Yuk! Gloeiend heet zand! Tussen je tenen!
Rare deurknoppen die anders werken dan we gewend zijn
En die douches .... wat een sukkels die amerikaanse badkamerontwerpers!
Meer?

belgske
26-01-11, 16:31
Er werd voor 2010 een bovengemiddeld, vrij heftig orkaanseizoen voorspeld.
Wij zijn afgelopen zomer '10 3 weken in Orlando geweest. En wat denk je?
1 ganse dag regen, en ne keer of 5 's middags een bui. Voor de rest zon, zon, zon... met af en toe een wolkendekje.

Betreft hitte/vochtigheid is wat je lichaam verdraagt. Onze ervaring : eerste dagen wat aanpassen, nadien geen problemen meer gekend. Mijn vrouw had er wat langer last van maar dat werd opgelost door even de airco op te zoeken.

8-[Psst... 8-[niet verder vertellen, maar laat je niet afschrikken door die lijst van M66.:roll:

Gewoon gaan is mijn advies.=D>

Saluukes

hrjhaan
26-01-11, 18:13
Michael66 is nog één ding vergeten: Het Florida Virus.
Na één vakantie Florida ben je hiermee besmet en je raakt het niet meer kwijt.
Maar ook dat is geen reden om niet in juli te gaan. Dit Virus is er altijd.

t89
27-01-11, 19:32
Ik denk dat we inderdaad hier een serieuze overweging moeten maken, voornamelijk beseffende dat we inmiddels niet meer de jongsten zijn (senior rate applies (maar ook weer niet 89)). Als ik dan lees dat het 35C is met 80% luchtvochtigheid...

Zit er nog een groot verschil tussen de buurt rond Orlando en zuid-Florida (Key West, Everglades)? Is het bijvoorbeeld verstandig om juist het Noorden van Florida meer aan te doen om de hitte een stuk te omzeilen?

Muggen, Michael, lijken me voornamelijk rond de Everglades te zitten in deze tijd. We denken er dan ook over om voornamelijk ietswat hoger te zitten, met een villa voor 5/6 dagen en dan nog enkele dagen dagtrips en dan weer rond de kust (Tampa) een villa.

cindy74
27-01-11, 20:10
eu waarom gaan jullie dan in de zomermaanden het zou pakken beter zijn in het najaar of voorjaar .
Hitte heb je dan overal in florida en regen ook in deze periode .
Eeen villa is echt super zeker rond de omgeving van tampa wij hebben een villa in cape coral kortbij fort meyers en sanibel island echt prachtig is het daar .

angelique100
28-01-11, 09:26
t89 zoals jezelf aangeeft zijn jullie wat ouder en hoeven jullie waarschijnlijk geen rekening te houden met schoolgaande kinderen?

dan zouden jullie bv in mei kunnen gaan temp is dan net even beter te doen dan in juli. Daarnaast zijn de vliegtickets ook weer een stukje goedkoper in mei. Muggen zitten overal maar zolang je in de zon blijft heb je daar weinig last van, bijna alle villas hebben een lanai hierdoor kun je in de avond lekker buiten zitten zonder gestoken te worden. Misschien zou Marco Island een idee zijn, wij zijn daar afgelopen zomer geweest (juli/aug) en inderdaad zoals eerder aangegeven Cape Coral (gaan we dit jaar ook naartoe) je kan in Cape Coral bij veel villas een boot huren, dit is ook zeker de moeite waard. Wanneer je de zee opgaat zwemmen de dolfijnen met je mee en wanneer je van vissen houdt dan is dit zeker een aanrader,met een beetje geluk (of pech) vang je een haai,soms vangen wij er 10 op 1 dag. Vanuit bv Cape Coral of Bonita springs kun je makkelijk naar de andere stranden zijn allemaal erg leuke autoritjes. Sanibel is ook een ontzettend mooi eiland.

Brustje
17-02-11, 22:51
Hoi,

Weet iemand hoe druk is het tussen 25 maart en 7 april in de verschillende pretparken? WDW/Seaworld/ Busch garden? Hoe zit het met Springbreak? Wat kunnen we verwachten? Lang wachten met kleine kinderen is nooit zo leuk...
Groetjes Patricia

Tans4USA
17-02-11, 22:56
The busy day guide geeft je een mooi overzicht welke parken je het beste op bepaalde dagen kunt bezoeken.

zie deze link http://www.thedibb.co.uk/busy-day-guide.php

Veel plezier.

Teleton
18-02-11, 07:50
Wat kunnen we verwachten? Lang wachten met kleine kinderen is nooit zo leuk...
Toch zal er waarschijnlijk niets anders op zitten. Volgens de Disney Crowd Calender (http://touringplans.com/walt-disney-world/crowd-calendar) hangen ze in de laatste week van maart met de bekende bruine benen buiten. Hun crowd level staat verschillende dagen op 10 en komt ook daarna niet onder de 7. Kijk hier (http://touringplans.com/magic-kingdom/crowd-levels) wat dat bijvoorbeeld voor de wachttijden in MK betekent. Voor Winnie the Pooh is de maximale wachttijd in die periode al snel een uur, It's a small world een half uurtje en Peter Pan een uur en een kwartier. Dat wordt slim plannen en fast passen halen.

Brustje
18-02-11, 22:01
Fijn te weten wat we kunnen verwachten. Op deze kalender kan ik in ieder geval zien naar welk park we naar verwachting het beste naartoe kunnen gaan en hoe druk het op bepaalde dagen zou zijn. Kijken of we begin april de meeste dagen naar Disney kunnen inplannen.
Ik heb ook nog onderstaand overzicht op het forum (http://floridaforum.nl/showpost.php?p=140396&postcount=50) gevonden waarin staat hoeveel studenten vrij zijn in Amerika:
19-02 t/m 27-02: 330.000
26-02 t/m 06-03: 150.000
05-03 t/m 13-03: 1.7 mln
12-03 t/m 20-03: 2.1 mln
19-03 t/m 27-03: 880.000
26-03 t/m 03-04: 300.000
Wij vertrekken vanuit Nederland op 24 maart, dus in ieder geval een gunstigere periode dan daarvoor...??

We weten ook nog niet hoeveel dagen we willen gaan en met of zonder hopper zullen nemen. Qua prijs maakt het wel of niet hoppen een groter verschil dan het aantal dagen.
Maar als het erg druk is, dan is wellicht 1 park per dag ook meer dan genoeg. Hoewel je kunt hoppen als het in een park toch erg druk zou zijn. Kun je kijken of het in een ander park minder druk is. Of als Mama de vraag krijgt: ah ik wil nog zo graag in die attractie in dat andere park. Tja, zonder hopper... komen we er niet vandaag meer. En hoeveel dagen moet je dan nemen. Bijv. 6 of 7 dagen zonder hopper is toch kiezen welk park je 2 keer doet en welke maar 1 keer. Maar goed, da's een keuze maken. en best moeilijk.

Micktomar
05-04-11, 19:01
Ik weet niet of deze vraag al een keer is langs gekomen (heb gezocht) maar ik heb de keus uit twee maanden voor de vakantie ( helaas kan het niet beide) en het gaat om de maand Juli en Oktober.
Wat zijn nou de voors en tegens van beide maanden ??

<<Moderator Michael66: Ik heb 't onderwerp gevonden! En je vraag daaraan toegevoegd.>>

cindy74
05-04-11, 19:04
maand juli = voormiddag zon namiddag een fikse bui en het is er vochtig warm ik denk dat dit iin oktober veel minder is

sonja
05-04-11, 19:18
Oktober is meestal een aangenaam warme maand, de humidity is lager dan juli, dat maakt het prettig.
Maar geen belofte hoor, je weet het nooit.:D

Micktomar
05-04-11, 23:28
Nee, wat het weer betreft kun je het natuurlijk nooit met zekerheid zeggen, maar wat ik wel las is dat ze adviseren om voor zwembadverwarming te kiezen en dat tikt volgens mij ook best wel aan.

PENPE
05-04-11, 23:39
..maar wat ik wel las is dat ze adviseren om voor zwembadverwarming te kiezen en dat tikt volgens mij ook best wel aan.

:-k reken maar op zo'n 150 euro per week...

Charlene
06-04-11, 11:51
Hallo iedereen

Het is bijna zover, volgende maand gaan we voor de eerste keer naar Disney World Florida \\:D/... We verblijven daar van 27 mei tot 11 juni!!! Kunnen jullie mij wat meer informatie geven over de weersomstandigheden in die periode en of dit al dan niet een drukke perode is? Alvast bedankt...

Groetjes

Charlene

cindy74
06-04-11, 11:53
voormiddag zon namiddag witte wolkjes die eindigen in grijze wolken een fikse bui en s´avonds terug een stralende zon . De drukte gaat meevallen

Njit
06-04-11, 12:10
Volgens mijn kristallen bol valt er 's morgens wat regen die al snel ophoud. 's Middags een stralend blauwe lucht. 's Avonds weer wat bewolking.

Maar wellicht zeggen deze gemiddelden je wat meer:

http://img810.imageshack.us/img810/3845/642011120757.png

Wat betreft drukte in de parken kun hier kijken: http://touringplans.com/walt-disney-world/crowd-calendar

martijn2903
01-05-11, 22:40
Hallo allemaal,

twee jaar geleden zijn we 2 weekjes in februarie/maart naar Orlando op vakantie geweest en dit was de beste vakantie tot nu toe ooit \\:D/ we willen heel graag terug maar dit jaar kan het alleen in de laatste week van augustus en de eerste van september...

is het een beetje te doen in die periode daar vakantie te vieren, qua drukte warmte/weer etc?? we zijn jong en kunnen vrij goed tegen hitte maar zijn ook echte park freaks dus willen t liefst veel doen en zien...

alvast bedankt voor het meedenken :)

groetjes

nikie1968
10-05-11, 14:39
Wij zijn vorig jaar eind mei gegaan en in juni terug gekomen...ik ga nooit meer in die tijd.....ging er kapot zo warm....zeker in disney.....
Wij gaan weer lekker in november vind ik beter.....

angelique100
10-05-11, 18:07
Wij gaan altijd (op 1x na december) in juli /aug naar Florida.
Het is er dan echt warm maar echt last hebben wij er niet van, ook de kids niet.
Als je goed tegen de warmte kan hoeft het geen probleem te zijn.
Wanneer je er niet zo goed tegen kan, kan ik me voorstellen dat het echt je vakantie kan verpesten.
Vanaf aug vinden wij het altijd een stuk rustiger worden, volgens mij beginnen dan ook de scholen weer maar dat kan ik mis hebben.

pumi1000
15-05-11, 18:38
Wij zijn net terug en hadden afgelopen week ook 3 dagen met 36 graden.......de ergste hitte is dan rond 14.00 uur. Als je vroeg naar parken gaat is het wel te doen tot in de middag en daarna lekker een duik in je zwembad nemen. Gelukkig is overal wel airco en wachten in parken is veel binnen.

GILLERBEE
24-08-11, 08:27
goeiemorgen...

Door mijn werk kon ik pas laat op vakantie, we gaan 16 september 16 dagen naar kissimmee, hoe zijn jullie ervaringen qua weer (en orkanen in het bijzonder hahah) in deze periode?

Teleton
24-08-11, 08:50
hoe zijn jullie ervaringen qua weer (en orkanen in het bijzonder hahah) in deze periode? Tsja, even in de kristallen bol gekeken: can't see further than the present and my batteries are low.... Maar in de regel zijn de ervaringen goed, al kan het een enkele keer wel eens tegenvallen. Soms passeert er een tropische storm, maar dikwijls ook niet. 't Kan best eens zijn dat er zeven zonnen staan maar een paar dagen regen zijn niet uitzonderlijk......dit was het weer wel zo'n beetje;-). Alles wijst er op dat het een prima periode is.

GILLERBEE
24-08-11, 10:39
Tsja, even in de kristallen bol gekeken: can't see further than the present and my batteries are low

haha..heb je een kristallen bol op batterijen? stukje kwaliteit right there....

ik vraag het omdat er elke dag onweer op de vooruitzichten staat maar in reality is het schitterend weer.... dus als het een uurtje regent per dag is het gelijk slecht volgens de vooruitzichten?

knaapje
24-08-11, 10:50
goeiemorgen...

Door mijn werk kon ik pas laat op vakantie, we gaan 16 september 16 dagen naar kissimmee, hoe zijn jullie ervaringen qua weer (en orkanen in het bijzonder hahah) in deze periode?


Ik ben al verschillende keren in de periode 2e helft september tot half oktober in Orlando/Kissimmee en omgeving geweest.
Altijd prima weer gehad. Heus wel eens een bui(tje), maar vrijwel altijd temperaturen boven de 25 C. soms weleens tot boven de, pakweg, 33 C.
Zelf vind ik het een betere reistijd dan juli/aug., maar smaken verschillen.

Knaapje

Teleton
24-08-11, 12:38
ik vraag het omdat er elke dag onweer op de vooruitzichten staat maar in reality is het schitterend weer.... dus als het een uurtje regent per dag is het gelijk slecht volgens de vooruitzichten?

Het onweer staat standaard in de weersvoorspelling net als de regenbui en de zeven zonnen. Zo is het klimaat nu eenmaal, sommigen zeggen dat het voorspelbaar is. Dat is niet zo, in de regel zijn de buien heftig en lokaal. Dit jaar is overigens uitzonderlijk droog, ze doen nu iedere dag een regendansje.

Tropische stormen heb je van juni t/m november. Komt er een storing langs dan kan het slechte weer enkele dagen aanhouden. Het is een hardnekkig misverstand dat het 'altijd' mooi weer is in Florida. Maar wel vaak.......

marijke8
24-08-11, 16:24
Het zal altijd beter zijn dan in ons kikkerlandje Nederland.

JKG
26-08-11, 22:59
Wij zijn net terug en hadden afgelopen week ook 3 dagen met 36 graden.......de ergste hitte is dan rond 14.00 uur. Als je vroeg naar parken gaat is het wel te doen tot in de middag en daarna lekker een duik in je zwembad nemen. Gelukkig is overal wel airco en wachten in parken is veel binnen.

Behalve natuurlijk Disney's Animal Kingdom en bijv. Busch Gardens.. geen airco, behalve ventilators met waterspray. Wel lekker, maar volgens mij heb ik liters gezweet in die parken. :?

Ik had het in juli 43-44 graden in Las Vegas en ondanks woestijn een vochtige lucht vanwege het regenseizoen (veel flashflood warnings ook), dat was ook niet bepaald fijn. Droge warmte is prima, maar met hoge luchtvochtigheid....

Ach wat loop ik toch te klagen, vakantie is altijd goed! :razz:

Thrypa
15-01-12, 15:56
Ik wil hier ook nog even mijn ervaring posten met weer in september in Orlando/Florida!
Zelf ben ik iemand die echt lastig word van de warmte, maar eigenlijk heb ik daar vorig jaar in September echt geen last van gehad. Het was warm, het was drukken maar het viel echt nog goed mee. Daarbij moesten wij nergens lang wachten in de attractieparken waardoor je ook minder moet staan bakken in de zon.

Voor mensen die twijfelen: Persoonlijk vond ik het een zeer fijne periode. Ik heb liever dat weer drukkender is, dan wanneer de parken zouden overlopen van mensen. Onze gemiddelde wachttijd was 5 minuten, met uitzondering van enkele atracties (HP was bv 20 min). Bij die sommige dat we langer moesten wachten was dit best aangenaam, vaak airco en anders ventilatoren en overal drankfonteintjes.

Een tip voor de pretparkgangers: probeer al je 'rommel' in een eastpak zakje te steken. Die dingen mag je in 90% van de attracties wel meenemen, dan moet je niet altijd je rugzak in een kastje gaan steken :)

oma van tijn
26-02-12, 07:52
Wij zijn al verschillende keren in Florida geweest, maar altijd in de zomer/nazomer. Nu hebben wij het plan om met ons gezin incl. 3 kleinkinderen de kerstdagen daar door te brengen. Ik zie heel verschillende berichten over het weer de temperatuur. Ik moet zeggen als het onder de 10 graden is eb ik niet zoveel zin. Wie is geweest en kan de ervaring vertellen. Ook lees ik dat niet alles open is in de parken.

koenkamphuys
26-02-12, 09:27
't kan vriezen en 't kan dooien; ook daar. Als is de kans dat het vriest wel heel wat kleiner dan hier. Dit jaar hadden we de warmste kerst ooit, het was 28 graden overdag en 's nachts koelde het af naar 20 graden. Maar het is niet altijd zo. Een paar dagen nadat ik wegging heeft het 's nachts een graadje gevroren en was het overdag 8 graden. Dat kan dus ook. Vergelijk de temperaturen met Nederland in april. Je kunt zomaar bijna zomerse dagen hebben maar aprilletje zoet heeft nog wel eens een witte hoed. Wat je wel redelijk zeker hebt is dat het weinig zal regenen. 't Is droge tijd dus de tropische plensbuien van de zomer hoef je niet te verwachten.

Marita
26-02-12, 09:56
Tja net zoals Koen hierboven schreef het kan alle kanten op. Zelf zijn we twee keer met kerst geweest. De eerste vakantie was het warm. De tweede keer hebben we 2 koude dagen gehad zodat we met een trui hebben rondgelopen en als we een vest bij ons hadden hadden we deze ook nog aangetrokken. Gisteren hebben we toch weer een vakantie voor de kerstperiode geboekt we zullen wel zien wat we dit jaar aantreffen voor de zekerheid nemen we wel een vest mee.

Groetjes Marita

sonja
26-02-12, 10:14
Wij gaan de laatste 10 jaar met kerst en oud en nieuw naar Florida en het is lastig te voorspellen, maar echt koud is het niet, een paar uitzonderingen daargelaten. Af en toe nachtvorst en wat frissere dagen maar wel vaak de zon. Afgelopen december en januari waren boven normaal. Maar geen garanties voor wat betreft het weer:wink:
Dat niet alles in de parken open is heb ik nooit gemerkt, overigens is het daar met de kerst loeidruk het zou dan niet logisch zijn om bepaalde onderdelen te sluiten. Lekker boeken;-)

elstars
26-02-12, 10:16
Wij zijn nu 2 maal in deze periode in Florida geweest, steeds 20-24 graden (met een enkele uitzondering naar boven en naar beneden). Dat was heerlijk. We konden alleen 's avonds niet buiten zitten. We zaten in de buurt van Orlando/Kissimmee. Als je noordelijker zit, kan het frisser zijn
We hebben ook voor 2012 weer in deze periode geboekt, juist omdat de winter in Nederland lang kan duren en het dan zo fijn is om lekker in de zon te zitten. Je kunt erop rekenen dat het sowieso betere temperaturen zijn dan in Nederland.

oma van tijn
26-02-12, 18:26
klinkt helemaal goed inderdaad april doet hier wat hij wil. Ik denk dat mijn dochters blij zullen zijn met jullie berichten (ik trouwens ook)

Marjan86
29-02-12, 16:31
Het lijkt mijn vriend en mij leuk om volgend jaar januari de parken te bezoeken. Maar hoe druk en hoe warm is het er dan? Ik heb niet het gehele topic doorgelezen maar het meeste wat ik tegenkwam ging over mei en september.

elstars
29-02-12, 16:50
Het weer in die periode is echt erg lekker. De laatste twee jaar zijn wij rond Oud en Nieuw in Florida geweest en we hebben prima weer gehad, ca 23 graden (met een uitschieter naar boven en naar beneden), iedere dag een strakblauwe lucht. Wij gaan nooit naar de parken, dus daar kunnen we je niet mee helpen, maar vele andere forumdeelnemers weten daar alles van. Wij boeken ook in deze periode om de winterdip te ontvluchten en dat is tot nu toe prima gelukt. We kunnen het je goed aanraden!

mblokland
29-02-12, 16:51
@Marjan86;
http://www.thedibb.co.uk/forums/busy-day-guide.php

Flufjuh
01-03-12, 09:42
Dat is een handige site, zeg! Ik vraag me alleen altijd af op welke informatie dit soort schema's zijn gebaseerd en of ze dus betrouwbaar zijn. :)

lvfl
11-05-12, 10:52
Hey iedereen,

Vorig jaar hadden we een supervakantie in Orlando!
We waren begin november zo'n twee weken daar en hadden 10 day tickets voor Disney. We dachten nog iets extra te kunnen doen, maar Disney beviel ons allen zo goed dat we de volle 10 dagen daar gespendeerd hebben.

Dit jaar gaan we niet richting Florida, maar we plannen wel een nieuwe reis voor volgend jaar. Door het vaste verlof van mijn echtgenoot en aangezien de oudste zoon schoolplichtig wordt, zitten we vast aan juli. De tweede en derde week staan vast, maar er kan nog een weekje voor.

Om verschillende redenen lijkt dit nu niet echt de goeie periode...
Prijzen van vliegtickets en verblijf, temperatuur, drukte in de parken, ...
Maar we zitten aan de periode vast en maken er gewoon het beste van.
Vorig jaar zaten we in een villa in Windsor Palms. WP was heel goed van ligging en voorzieningen. Omwille van het prijsverschil (hoogseizoen) opteren we nu beter voor een townhouse of condo.

We zouden het liefst terug 10 dagen tickets nemen voor Disney, maar die crowd calendars! Het lijkt gewoon niet doenbaar. De kinderen zullen dan 6 en bijna 3 zijn. De combinatie van de hitte met de drukte in Disney is voor hen misschien niet aangenaam. Moesten we het doen, zouden we wel vroeg gaan en rond 1 of 2 uur al naar huis gaan. 's Avonds terug gaan naar de parken is wat moeilijker omdat ze nog zo jong zijn en niet echt laat kunnen opblijven.

Probleem is ook dat de 4de juli in die week valt, dan is het helemaal niet te doen in de parken waarschijnlijk.

We zagen ook een mooi aanbod van iemand die een townhouse in WP bezit, maar die ook een villa in Sarasota heeft. Die stelde een combinatie voor van de twee. Dan zouden we de eerste week van juli naar de kust kunnen gaan en pas de tweede en derde week Orlando.

We willen deze keer zeker naar Seaworld. Indien we ook Sarasota doen, wordt het combiticket met Busch Gardens heel interessant. Op die manier kunnen we ook de nadruk wat van Disney afhalen. Jammer genoeg verschillen de tickets voor bv 5 dagen of 10 dagen Disney amper en besparen we daar dus niet echt veel op.

Zoals jullie zien, zijn we echt wel pretparkmensen. Die moeten er dus zeker inzitten.

Maar wat denken jullie? Is Disney in juli haalbaar met kleine kinderen?
Zouden jullie eerder opteren voor de combinatie met Sarasota om zo die eerste zeer drukke juli week in Disney wat te vermijden?
Laat de tips en ervaringen maar komen!

Groetjes,

Lynn

P.s. En sorry voor de superlange uitleg ;-)))

gonniegans
11-05-12, 14:55
Wij gingen vorig jaar rond pasen met kleine kids en de temperaturen waren gewoon vergelijkbaar met juli. Ook zou het volgens de crowd calendars mega druk zijn maar wij vonden het meevallen. Dit jaar gaan we in juli (kids van 3 en 6) en we maken ons niet te druk. Ja het zal warm zijn en druk, maar wij zorgen dat we er bij openingstijd zijn en gaan dan rond 14 uur weer richting de villa om te zwemmen en relaxen. Maar ieder doet het op zijn eigen manier...

Die combi met Sarasota klinkt erg aantrekkelijk.. zou ik doen!!

Daffelina
11-05-12, 15:54
Wij gaan dit jaar ook in juli, omdat dat de enige periode is dat we langer dan een week weg kunnen. De meivakanties alhier zijn sinds 2009 slechts 1 week en dat vind ik tekort om te gaan.

Tja, als ik de crowd calendar zie die ik heb, dan is het wel druk. Maar de periode rond kerst en de Springbreak schijnt nog drukker te zijn. We laten het rustig over ons heenkomen en zien dan wel wat het wordt. Wij hebben inmiddels wel Discovery cove geboekt en voor $ 50 ook maar onbeperkt toegang voor Busch Garden, Aquatica en Seaworld erbij geboekt. Wij zijn dit jaar ook van plan meer de nadruk te leggen op deze parken en slechs 1 dag ](*,)(dit is zo moeilijk voor mij) naar een Disneypark te gaan. We hebben al wel een restaurant gereserveerd voor Disney HS, dus daar hoeven we zeker niet lang te wachten.

chippie
11-05-12, 16:26
Wij zijn niet in juli geweest maar wel in augustus en dan is het (ook) heet en vochtig. Maar ook druk volgens alle beschikbare info. Toch hebben wij heel goed kunnen genieten van de parken. Met een goede voorbereiding is er echt een leuke dag van te maken.
Je geeft zelf al aan dat je wilt stoppen rond twee uur in de middag, dat is een verstandig besluit (zeker gezien de leeftijd van de kinderen).
Met een 10 dagen kaart is er dan in een drukke periode een heel goed programma in elkaar te draaien. En inderdaad een 10 dagen kaart is niet eens zo heel veel duurder (30 euro p.p.)

pzomerdijk
11-05-12, 16:46
Wij zijn al jaren (x of 6) in juli/augustus geweest. En ja, dan is het druk in de DisneyParken. Met kleine kinderen is het dan zeker aan te bevelen om zo vroeg mogelijk te gaan en 's middags bijvoorbeeld lekker naar een zwembad in je community of een van de bekende Disney waterparkenof strand (Fun opties). Ook wel druk, maar altijd wel een plekje onder een parasol of schaduw te vinden. Nadeel in deze periode is toch wel vaak regen later in de middag. Duurt vaak niet lang, maar je ziet in het middaguur de lucht betrekken en als het zonnetje weg is, mmmm, liever niet. 4 July is het niet drukker dan in een normaal weekend. Tenminste, dat is onze ervaring. Er wordt meer drukte gemaakt over de 4e July dan dat het daadwerkelijk is.
V.w.b. huis: Kijk vroeg op de bekende sites en de aanbevelingen op deze site. Hebben zelf altijd voor redelijke prijs (rond 500 euro per week) een huis ergens aan de 27 (Hampoton Lakes en laatste 2 jaar Tuscan Hill). Met vliegreizen adviseer ik je om in december al op de diverse ticketsites te kijken. Er komen dan ook voor het hoogseizoen altijd wel aanbiedingen langs. Dit jaar vliegen wij in Juni met 3 volwassenen voor 1500 euro Comfort Class. Werelddealweken waren dat geloof ik. En dan blijft er natuurlijk nog een auto over: vroegboekkortingen bij usareisen.de zijn vaak aantrekkelijk al dan niet met gratis upgrade. Tenslotte DisneyTickets: AmericanEstates zijn over het algemeen niet de duurste en goede service. Voor Universel parken is onze ervaring dat ticketshop in WallMart redelijk met de prijs mee kan. Veel plezier met uitzoeken, en wanneer je ook gaat, het is altijd een feest om naar Florida te gaan.

cindy74
12-05-12, 09:32
Je gaat met vier en zou een week in orlando zijn. Da, heb je toch geen tien dagen disneytickets nodig zeker niet als je seaworld nog wil doen. Misschien disneytickets nemen met waterparken. En de periode ja het gaat druk zijn in de parken en ja het gaat vochtig zijn en heet voor mij geen periode meer wanneer ik zou gaan maar wat doe je als dit niet anders gaat he. Als je disney dan toch al gedaan hebt kan je de parken op je gemak doen zeker met twee kleintjes. Ik zou zeker geen tien disney doen plus bush gardens en seaworld op twee weken, het sloopt je en zeker in zo een hitte.

lvfl
12-05-12, 14:03
Hartelijk bedankt voor alle tips.
Indien goed voorbereid, is het dan toch doenbaar.
Die combi met Sarasota is inderdaad heel aantrekkelijk :-)

@Cindy: misschien was mijn bericht wat te lang om nog duidelijk te zijn ;-)
De bedoeling is om ofwel 2,5 à 3 weken Orlando te doen ofwel 1 week Sarasota en 2 weken Orlando. Wat het ook wordt, het zijn sowieso minstens 2 weken Orlando. Een 10 dagenticket kan dan nuttig zijn, zeker als je steeds maar halve dagen gaat. Aangezien het prijsverschil zo klein is, geeft het een soort vrijheid. Dan kunnen we vb op de avond van een rustdag juist eens naar MK rijden enkel voor het vuurwerk. Of op een zeer drukke of te hete dag heel vroeg huiswaarts keren zonder ons zorgen te maken dat we een dag kwijt zijn van onze tickets. Het is zeker niet de bedoeling om 10 volle dagen te gaan. Dat zou in die periode inderdaad te veel van het goede zijn ;-)

Als iemand nog tips of ervaringen kan delen, feel free...

Groetjes,

Lynn

cindy74
12-05-12, 17:20
Yes doe kelly park het is een echte aanrader met kinderen

elstars
12-05-12, 20:05
Om verschillende redenen lijkt dit nu niet echt de goeie periode...
Prijzen van vliegtickets en verblijf, temperatuur, drukte in de parken, ...

...Probleem is ook dat de 4de juli in die week valt, dan is het helemaal niet te doen in de parken waarschijnlijk.


....Maar wat denken jullie? Is Disney in juli haalbaar met kleine kinderen?



Beste Lynn,

Tja.. wat wil je nu eigenlijk horen? Je geeft zelf al aan dat het niet de beste periode is om te gaan, maar toch wil je wel gaan.
Ik begrijp dat je aan de zomervakantieperiode vastzit dus je hebt geen keus...Wat je al zegt, je moet er maar het beste van maken.

Wij zijn 1 maal in juli geweest (ivm werk en toen een vakantie gekoppeld) en hebben toen besloten niet meer in die periode te gaan. Voor ons was het gewoonweg te warm.

Is Disney haalbaar met 2 kids in die hitte...??? Persoonlijk lijkt het mij voor zowel jullie als de kinderen behoorlijk afzien. Een kind van 3 maak je er volgens mij niet echt blij mee, die vindt een zandbak in de achtertuin al geweldig.
Maar, al gezegd, het is jullie beslissing... En hoe of wat anderen denken dat moet je maar als raad/advies meenemen.
Wat jullie ook doen, in ieder geval heel veel fun, go with the flow en vergeet de petje's niet...

PS die combie met Sarasota zou ik zeker overwegen, strand is in die periode de beste plek....
groet
Elstars\\:D/

lvfl
12-05-12, 21:05
Beste Elstars,

Hartelijk bedankt voor uw eerlijke mening!
We zitten er inderdaad aan vast. We hadden zelf ook veel liever een andere periode gekozen... Maar als we dan moeten kiezen tussen niet meer gaan de komende jaren of dit. Tja, dan gaan wel liever toch. Maar dankzij jullie tips en ervaringen kunnen we wel ons reisschema of dagindeling zodanig aanpassen dat het voor iedereen een leuke en aangename reis wordt.

Mag ik even vragen of u uit persoonlijke ervaring spreekt ivm reizen met kinderen? En dan specifiek Disneyworld? Ik kan het mis hebben, maar ik heb de indruk van niet ;-)

De opmerking ivm de zandbak in de achtertuin is anders wel subliem!
Toch denk ik dat ik deze aan mij laat voorbijgaan als het niet geeft :-)

Maar zoals steeds: alle adviezen welkom!

Groetjes,

Lynn

lvfl
12-05-12, 21:27
Cindy,

Inderdaad Kelly Park! Bijna vergeten...
Had vorig jaar ook al veel lovende dingen gelezen op het forum over het park.
Toen stond het op het lijstje 'als we nog tijd overhebben, gaan we zeker naar...' ;-)

Dacht wel te begrijpen van in het hoogseizoen niet in het weekend te gaan en vrij vroeg te arriveren.

Bedankt voor de tip, want ik had er niet meer direct aan gedacht!

Groetjes

cindy74
12-05-12, 21:32
Wij zijn vorig jaar geweest met eentje van elf en die was ook gesloopt na een week pretparken en dit was dan nog in april geen of weinig vochtigheid. Wij deden de pretparken ook aan bij opening en waren weg om een uur of twee maar omdat ze toch de hele dag in de weer zijn sloopt het ze toch met een geweldig ochtendhumeur vandien :-) . Dus een tip zet wat jij wil aan de kant en go whit the flo geen mappen geen stress en laat de kleintjes jullie de weg wijzen is er eentje moe of heeft er eentje geen zin rijd naar huis en laat ze in het zwembad spelen of laat ze even slapen. Omdat jullie toch een tien dagen ticket willen nemen heb je toch tijd genoeg en neem aub de w aterparken erbij die zijn zo leuk als het zoooo heet is ga dan wel voormiddag want namiddag ga je een flinke bui over jullie hoofd krijgen.

cindy74
12-05-12, 21:34
Ja kelly park is geweldig met zo een weer ga vooral vroeg en niet in het weekend, huur banden aan de bar voordat je het park inrijd en neem een koelbox mee met eten en drinken. Er is een zandbak en ondiep water waar kleintjes in kunnen ploeteren. En natuurlijk de stroom waarop je heerlijk kunt drijven. Het is een uurtje rijden van orlando.

lvfl
12-05-12, 21:50
Denk dat dat inderdaad de beste manier is om het te kunnen doen.
We hebben vorig jaar in die 10 dagen heel veel van Disney gezien. Die drive om 'alles' te zien is er nu dus niet meer. Je weet daardoor wel beter welke dingen je echt nog eens wil doen en welke attracties of shows best gemist kunnen worden. MK en HS waren topfavoriet. We hebben ook enorm genoten van Epcot en AK, maar ze staan niet bovenaan het lijstje deze keer.
De kinderen zijn inderdaad de beste gidsen. Als er eentje genoeg van heeft, is het sowieso het moment om naar huis te gaan.

Over die waterparken twijfel ik enorm... Ik vraag mij steeds af of ze daar dan niet te klein voor zijn? Er is wel natuurlijk in elk park een heel leuk gedeelte voor de allerkleinsten. Veel verder dan dat zullen we waarschijnlijk niet geraken ;-) De waterfun optie is onmiddellijk wel veel meer verschil, maar dat is dan natuurlijk ook voor 10 dagen. Dat zullen er veel te veel zijn... Ik dacht eerder eens een apart ticket te kopen. Ofwel de combi van Aquatica met Seaworld. Welk waterpark is voor kleine kinderen het leukst?

rolandino
12-05-12, 22:09
Van Aquatica weet ik dat er een heel gedeelte is voor kinderen zie de kaart (http://www.aquaticabyseaworld.com/ParkMap/Default.aspx) (Walkabouts water gedeelte). Zelf niet heen geweest (iets te oud voor ;-) Dit zag er echter van een afstand prima uit voor kinderen.

cindy74
12-05-12, 22:09
Nope waterparken zijn super zowel voor kleintjes als voor de grotere . Tyfoon lagoon vind ik het leukste zand en water en ze hebben een leuk gedeelte voor de kleintjes . En vooral het is niet zo vermoeiend door het koele water . Zoek je een plekje in de schaduw aan het kids gedeelte en je bent vertrokken voor een dagje fun ...

mattrob
12-05-12, 22:26
We zitten er inderdaad aan vast. We hadden zelf ook veel liever een andere periode gekozen... Maar als we dan moeten kiezen tussen niet meer gaan de komende jaren of dit. Tja, dan gaan wel liever toch.

Dat geldt ook voor ons; als we langere periode willen gaan, dan wordt het toch echt de zomervakantie. Het is warm en druk, en je moet gewoon tactisch hiermee omgaan. Tips staan er inderdaad al; lekker vroeg in de parken, in de middag lekker terug naar villa, hotel, zwembad en eind van de dag weer terug om de grootste hitte en drukte te omzeilen.

Wij zijn er op zich redelijk snel weer aan gewend, maar het is en blijft erg warm O:) ! Als ik mag kiezen, krijgt Juli zeker niet mijn voorkeur, maar ja 8-)

elstars
12-05-12, 22:59
Mag ik even vragen of u uit persoonlijke ervaring spreekt ivm reizen met kinderen? En dan specifiek Disneyworld? Ik kan het mis hebben, maar ik heb de indruk van niet ;-)

De opmerking ivm de zandbak in de achtertuin is anders wel subliem!
Toch denk ik dat ik deze aan mij laat voorbijgaan als het niet geeft :-)


Hi Lynn,

Voor wat betreft het reizen met kinderen in Disneyworld heb je een punt, die ervaring hebben we niet. Begrijp me niet verkeerd, ik wil het je absoluut niet afraden hoor, jullie kennen jullie kids als geen ander. Maar ja, je vroeg advies en eerlijk gezegd lijkt het mij geen pretje om met 95 graden in een pretpark rond te lopen. Met of zonder kinderen, vroeg of laat. (reken erop dat het ook 's morgens al heel warm is in juli)

De vergelijking met de zandbak is niet cynisch bedoeld hoor, ik wil alleen maar aangeven dat (kleine) kinderen op die manier al snel plezier hebben, daar is geen Disneyworld voor nodig....

Maar als je moet kiezen tussen niet gaan, of in juli...is de keuze niet moeilijk!
Fijne vakantie !!8-)

Elstars

chippie
13-05-12, 10:33
Kelly park hadden wij vorig jaar op ons lijstje staan maar wij zijn toen niet geweest (te veel andere leuke dingen). Dit jaar staat hij weer op het lijstje en we zijn zeker van plan daar heen te gaan. Lijkt mij ook heel leuk met wat jongere kinderen.
Zoals hier al is aangegeven kent ieder zijn of haar kinderen het best en weet je wat je je kinderen kunt „aandoen”. Maar zeker met een 10 dagen kaart is het heel goed te doen, zolang je maar niet het uiterste uit zo’n kaart wil halen. Dus van opening tot sluiting in het park en de volgende dag weer. Dan wordt het zeker geen vakantie is mijn bescheiden mening.
Ondanks dat juli en augustus warm zijn vonden wij het goed te doen, zolang je verstandig met de hitte en zon omgaat. Dus thuis al insmeren met zonnebrand (handige spuitbussen daar kopen) veel drinken (water) mee en je wandel snelheid aanpassen.
Ik weet zeker dat je het daar prima naar je zin zult hebben en een weekje aan het strand is ook niet verkeerd.

petrajessy
13-05-12, 10:39
Lees mijn blog van 2008 en 2009
Veel ervaring met kids en wij combineren ook altijd een week aan de kust met een week Orlando. Ook verslagen van Kelly Park zijn er te vinden. Via homeaway een tweede villa of condo zoeken aan de kust (Cape coral, Fort Myers, Rotonda of Port Charlotte)......
Bij een dagje Kelly park moet je er aan denken dat het in het weekend veel drukker is. Door de weeks dus.....in de ochtend zodat je de plensbui die in de middag valt voor bent.
Downtown Disney niet aan het eind van de dag maar in de ochtend bezoeken. Heerlijk rustig, bootje huren, winkeltjes kijk en lekker lunchen. Seaworld zou ik doen en misschien 1 pretpark (Animal Kingdom bijv.) Verder lekker bij het zwembad rondhangen en 's avonds heerlijk eten of naar een Mall. Ik weet zeker dat ik me zou vermaken!

cindy74
13-05-12, 12:12
Nog een tip rijd niet te ver als je een villa aan de kust wil. Mijn zoon van 12 vond het een hel van een rit van vier ur te moeten maken.......geduld heeft hij niet dus autozitten was hel het gezaag van hem was dan hel voor mij.

angelique100
14-05-12, 09:11
In juli/aug naar Florida ,.........zeker weten! Warm ja, druk ja, maar voor ons en de kids de enige mogelijkheid om er 4 wkn te kunnen verblijven. De kids zijn inmiddels 16 13 11 en 8 maar dit doen we al 6 jaar zo dus ook onze jongste was toen 2/3jr. In de ochtend naar de parken smiddags shoppen ,zwemmen of niks doen en dan savonds weer terug voor het vuurwerk. Kleintjes slapen toch wel als ze daar behoefte aan hebben als ze maar wel goed drinken en goed insmeren! 3 Wkn Orlando zou ik inderdaad niet doen wij kiezen ook altijd voor 2 locaties en dat werkt perfect. Ook al betekend dat ze soms 6 uur in de auto moeten zitten maar voor onze kids nooit een probleem geweest. Er is in Florida altijd wel een goed/leuk stop moment. Ieder kind in natuurlijk anders maar onze ervaring is dat als je zelf relax bent je kids dat gewoon overnemen, voor ons geen schema's geen moeilijk gedoe met alles op de klok, gewoon doen waar jullie op die dag zin in hebben de 10 dagen pas is dan perfect en dat in combi met het strand,.......krijg je zeker geen spijt van, en die regen die eind van de middag even langs komt,...heerlijk.

Holandesa
21-05-12, 11:24
Kun iemand zeggen wat de beste tijd is om naar Florida te gaan?
Voor mij betekent dit goedkoper, minste druk periode (dus laagseizoen) en goed weer? ;)

Alvast bedankt!

trails
21-05-12, 11:38
Ligt er ook een beetje aan waar je heen wilt in Florida.
Voor het huren van een villa in de Disney regio zijn de maanden januari, februari, maart vaak het goedkoopst. Maar wil je deze periode naar de Keys of Miami, dan betaal je de hoofdprijs.
Voor de parken in/om Orlando is januari een rustige maand.

Wij gaan meestal in februari omdat het dan niet zo ontzettend heet en vochtig is. Alleen afgelopen februari was het warmer dan de afgelopen keren.

Holandesa
21-05-12, 13:28
Hoi Trails,

Bedankt voor je antwoord.
Wij willen bij Orlando/Disney en Sarasota/Siesta key verblijven.
Enige idee hoe het is begin september?!

Alvast bedankt!

cindy74
21-05-12, 13:58
Het is dan nog steeds orkaanseisoen dus ik neem aan vochtig warm

trails
21-05-12, 16:27
Ik ben 1 keer in september in Florida geweest. Bloedheet en een vochtigheid van bijna 100%.
Maar... dat heeft ons de pret niet bedorven hoor. Wij amuseren ons altijd wel. Je past gewoon je tempo een beetje aan.

cindy74
21-05-12, 16:40
Daarom vroeg ik me af of ze gebonden zijn aan een periode. Als dit niet zo is zou ik kiezen voor oktober of april. Ik vind het maar niks in die hete vochtige lucht als jeecht niet anders kan ja maar als je je periode kan kiezen zou ik in een andere maand gaan. En heb vluchtprijzen gezien voor 460 euro begin maart wat ook een leuke periode is.

Manutdboy
01-06-12, 08:40
Hey,

Wij waren van plan om volgend jaar in juni een reis langs de oostkust van amerika te ondernemen.

We zouden begin juni landen in Miami en zo richting Noorden trekken. Ik voorzie ongeveer 2 weken voor florida.

Maar na wat opzoekwerk heb ik toch wat schrik voor het weer en zou ik mss enkel het noordoosten van amerika aandoen. Wat raden jullie aan ?

Wat zijn jullie ervaringen. Is begin juni goed te doen in florida, Niet te warm, niet te veel regen ? Of moet je gwn geluk hebben ?

trails
01-06-12, 19:29
We vragen ons af wanneer het het rustigst is: oktober (vóór Haloween) of november (vóór Thanksgiving), of januari of maart (vanaf Pres. Day).
Wie is er in één of meerdere van die maanden geweest en kan iets zeggen over de drukte.

knaapje
01-06-12, 19:39
Ik ben nu al verschillende keren in de eerste weken van oktober geweest.
Globaal van zeg 26 sept tot 20 okt.
Steeds prima weer gehad.
25 a 30 graden en af en toe een (ook weleens een hevige) bui.

Vorig jaar MIA-KW-StPete-ORL in 14 dagen geen spat regen.
2010 ORL prachtig weer kleine 30 graden.
2009 ORL bloedheet, tot zo'n kleine 40 graden en af en toe een bui.

De buien kunnen zeer hevig en zeer plaatselijk zijn.
Ik herinner me een keer in het TV nieuws, dat MCO zowat verzoop en dat bij Universal geen drup was gevallen. Ik geloof, dat Gerrit (ta2 gerrit) toen bij de gelukkigen rond MCO hoorde.

trails
01-06-12, 20:19
Bedankt Knaapje, maar ik denk dat het weer in al die maanden wel prima is (het kan vriezen en het kan dooien zal ik maar zeggen).
Maar kun je wat zeggen over de drukte (in parken, malls, Downtown Disney)?

knaapje
01-06-12, 20:29
Downtown Disney heb ik geen ervaring mee.
Disney parken, Seaworld zou ik zeggen "moderate".
Bij de populaire attracties staat altijd wel een wachtrij, maar bij vele kan ook vrijwel doorlopen.
Malls, overal goed te parkeren en afhankelijk van tijdstip van de dag en het weer goed te doen. Krijg toch een beetje de indruk, dat, net als hier, de kooplust wat terugloopt.

Ik vind het, naast eind maart - begin april, een ideale tijd om te gaan.

disney fan
01-06-12, 22:03
Helemaal eens maart en april zijn prima maanden!
Wel even goed kijken wanneer spring break valt.
Het kan dan erg druk zijn in de parken.

Oktober is ons ook al een aantal keer prima bevallen maar je loopt dan toch risico dat je een hurricane treft.....
Het is mij nog nooit overkomen en ook dit jaar vertrekken we weer in oktober richting Florida!

trails
01-06-12, 22:29
Bedankt voor jullie ervaringen!
Dus als ik het goed begrijp zijn zowel oktober/november als maart goed maanden om te gaan. En natuurlijk iets warmer dan januari.

rolandino
01-06-12, 22:39
Afgelopen maart was het weer erg goed, warm maar niet te warm. Graad of 30, 's avonds ook gewoon nog lekker zodat je prima buiten kan zitten. Ook op enkele druppels na geen regen gehad.

Ook vond ik het niet overdreven druk. Ja het was springbreak, en dat was wel te merken bij o.a. de Premium outlets. Daar was parkeren gewoon een uitdaging. In de parken was het wel druk, maar ook weer niet zo druk dat je over de hoofden moet lopen. Wij hebben in zowel Universal (alleen studios) als Disney (HS en AK) alles kunnen doen wat we wilden. Prima tijd dus!

Syllvia
02-06-12, 07:48
Bedankt voor jullie ervaringen!
Dus als ik het goed begrijp zijn zowel oktober/november als maart goed maanden om te gaan. En natuurlijk iets warmer dan januari.

Wij zijn vaak in oktober geweest, heerlijk weer, en rustig in de parken.
Alleen in 2007 hebben we vrij veel regen gehad.

cindy74
02-06-12, 08:50
Weten jullie of het de hele week voor en na halloween druk is in de parken ?

Ebelix
04-06-12, 09:38
Met het weer weet je het nooit. Hoe verder je in juni komt een meer kans je hebt dat aan het einde van de dag een flinke bui los barst. Die duurt niet langer dan een half uur en vervolgens heb je weer lekker het zonnetje. Dat hoort nu eenmaal bij een subtropisch klimaat. Wil je geen regen dan moet je naar een woestijn op vakantie gaan. In dat geval kan ik je Arizona, Nevada en New Mexico aanraden. Kans op regen heb je altijd.

elstars
04-06-12, 10:18
Hi,

Snuffel maar eens wat rond op het forum. Over het weer is al heel veel geschreven. Juni is vooral warm en het kan best flink regenen.
De een kan beter tegen de warmte dan de ander...

succes ermee!

wendy1
04-06-12, 11:26
Wij zijn 2 x in de zomervakantie naar Florida geweest en 1 keer in mei juni.
We gingen toen altijd voor 3 a 4 weken.

Nu ben ik aan het kijken voor de paasvakantie (maar 2 weken..), maar twijfel toch nog.

Wat zijn de voor en nadelen van Pasen tov juli/aug? Hoe zit het qua drukte in Disney? (july/aug was te doen, we gaan enkel de ochtenden omdat het smiddags te warm/druk was)

Gr,
Wendy

corrus
04-06-12, 11:50
Vliegtickets rond Pasen zijn ongeveer EUR 300,- p.p. goedkoper dan in juli / augustus. :D

sonja
04-06-12, 13:07
De temperatuur is wat lager en de humidity meestal een stuk lager, het is dus aangenamer.

angelique100
04-06-12, 13:39
Ik zou kiezen voor,....zomervakantie,kan je langer =D>
Je bent al 3/4 weken geweest, denk dat je 2wkn dan wel heel kort gaat vinden en je daar spijt van krijgt. Tickets zijn inderdaad wel duurder maar met goed zoeken en optijd boeken,...(meer dan 700 pp hebben wij nooit betaald en gaan altijd top hoogseizoen/bouwvak.)

Ebelix
04-06-12, 14:01
Nee, dat valt wel mee. Wij zijn afgelopen oktober met Halloween in Magic Kingdom geweest en qua drukte viel het mee. Ook 's avonds met Mickey's not so scary Halloween Party was het niet heel druk maar wel goed te doen. Met Mickeys very merry Christmas party was het 's avonds veeel drukker.

ronenivonne
04-06-12, 17:54
Hoe zit het in februari/maart 2013 qua drukte? Als ik op springbreak zoek kom ik veel datums tegen............hoe moet ik dit opzoeken, kan iemand me hiermee helpen?
Wanneer begint ie en eindigt het?

We zijn aan het rondkijken voor 2013 voorzichtig aan, maar willen eigenlijk liever niet tussen de feestende jeugd terchtkomen. Tijd hebben we gehad :)

trails
04-06-12, 18:22
Wij gaan altijd in februari. Vanaf begin februari voor 3 weken en we zijn de feestende jeugd nog nooit tegen gekomen.
Ook een volgende keer gaan we toch weer in februari.

rolandino
04-06-12, 19:54
Springbreak is niet zoals in nederland alles in 1 week. Dit is verspreid over ongeveer 6 weken, met 2/3 topdrukte weken waarbij bijna 2 miljoen studenten tegelijk vakantie hebben. Globaal gezien moet je in 2013 rekening houden met geheel maart, maar vooral de 1e 3 weken, zie ook: http://inertiatours.com/spring_break_dates.php

Zoals al aangegeven vond ik het meevallen afgelopen maart. Misschien doordat we er rekening mee hielden. Tevens gaat het grut natuurlijk naar Daytona, miami, en last but zeker nog least: cancun. Zodat er in ieder geval legaal gezopen kan worden ;-)

wendy1
04-06-12, 22:05
@angelique100;
We gokken maar op betaalbare tickets voor de zomervakantie. 2 weken gaan dan idd kort zijn, vind het heerlijk om 4 weken te gaan...

cindy74
04-06-12, 22:08
Wendy wij gaan altijd in de paasvakantie voordelen , geweldig weer bijna geen regen en geen vochtigheid . De drukte valt goed mee als je vroeg in de parken bent maar toch verbaas ik me nog altijd hoeveel mensen disney bezoeken ook al is het geen vakantie .