PDA

Bekijk Volledige Versie : Doorgeven privégegevens aan authoriteiten VS



bono
11-10-06, 21:12
He luitjes,

Misschien ligt het aan mij maar wat is er nu afgesproken omtrent onze prive gegevens die naar de vs gestuurt worden??
Zijn we nu wel of niet verplicht deze door tegeven of toch niet??
Helaas hebben wij er weer geen inspraak over :-\" :-\" toch??

Groetekes Monique

Eric
11-10-06, 22:32
Amerika wil, heel terecht weten wie er het land binnenkomt.
Vandaar dat ze tegenwoordig vooraf de gegevens vast willen hebben.
Eigenlijk is er niets veranderd, het zijn dezelfde gegevens die je ook op je Visa waiver moet invullen. Alleen krijgen ze die nu vóór het vliegtuig opstijgt.
Eric

bono
11-10-06, 22:47
He Eric, ik wist dat jij zou reageren, en bedankt daarvoor, maar die Visa Waiver, wat houdt dat in dan, moet je die voor dat je gaat al invullen en krijg de VS die voor je daar aankomt?? En dat is alleen om terroristen te kunnen wijgeren, maar vaak zijn het keurige mannen.
Dus weten ze gelijk of je de waarheid vertelt op de papieren, ik heb ook gelezen dat als je dus een strafblad heb(en de terrorist is vaak clean), dat ze dat ook weten maar als het langer dan 5 jaar of meer is geleden dat je gewoon binnen mag zonder z'n ding te hebben aangevraagd.
Dus op zich valt het allemaal wel mee, met onze prive dingen die ze willen hebben.

groetekes Monique

Eric
11-10-06, 23:24
Het Visa Waiver form krijg je bij het inchecken, of soms in het vliegtuig, en moet helemaal, aan beide kanten worden ingevuld.
Het lijkt heel wat, maar het valt erg mee. het gaat om je adres en naamsgegevens, en of je ooit wat hebt uitgespookt.
Overigens krijg je nog een formulier, het Customs Declaration form wat je ook moet invullen.
Het is wel van belang dat je ALLE vragen nauwkeurig invult, als je iets vergeten benty, kun je opnieuw in de rij aansluiten, kost zo maar half uur extra.
Zorg ook dat je het complete adres van je eerste verbluifsplaats in de USA bij de hand hebt.
Hier (http://travel.state.gov/visa/temp/without/without_1990.html) kun je vast wat lezen en hier (http://images.google.nl/imgres?imgurl=http://www.immihelp.com/visas/images/i94w.jpg&imgrefurl=http://www.immihelp.com/visas/i-94w.html&h=738&w=598&sz=209&hl=nl&start=4&tbnid=KuGh9ryWcMRERM:&tbnh=141&tbnw=114&prev=/images%3Fq%3DVisa%2Bwaiver%26svnum%3D10%26hl%3Dnl% 26lr%3D%26sa%3DN) heb je een voorbeeld (in het Engels)
Eric

bono
11-10-06, 23:46
He Eric,

hartelijk dank hiervoor, ik ga het eens op mijn gemak proberen te lezen, nu is mijn engels niet echt geweldig maar ik ga mijn best doen, de lettertjes zijn niet helemaal op lees grote ( heb echt geen bril nodig hoor!)

Groet Monique

Eric
12-10-06, 00:22
De laatste jaren krijg je meestal een Nederlandse versie in het vliegtuig, maar juist bij onze eigen KLM heb ik al een paar keer de Engelse versie gehad.
Eric

Michael66
12-10-06, 01:30
Wat mij betreft: ze vragen maar wat ze willen, en ze krijgen het van me. Ik heb er geen problemen mee, en heb niets te verbergen.
Persoonlijke gegevens? Ik ben wie ik ben, niemand andes.
Financiële gegevens? Ik verdien genoeg, ben niet van plan op de zak van de VS'ers te gaan teren.
Terrorristische gegevens? Tsja, ..... waarom zou ik vernietigen waar ik zo van kan/wil genieten ...?

Soms kan ik heel simpel zijn: als zij willen dat ik die info geef vanwege mijn verzoek om hun land in te komen, dan heb ik de keuze om daaraan te voldoen en het land in te komen, of ervoor te kiezen daar niet aan te voldoen en het land niet in te komen.

bono
12-10-06, 10:16
He Michael66,

Het laaste gedeelte van je verhaal klopt ook wel weer hoor, maar ik had het een en ander op de tv gezien en gehoord dat het weer was veranderd maar snapte er toen niet veel meer van, dus heb ik ook op amerikaforum wat geneust en daar kwam ik verhalen tegen die ik hier niet was tegen gekomen, vandaar dat ik het een ander wilde weten.
Het klopt hoor, ze mogen vragen wat ze willen en ze kunnen het krijgen anders kan je net zo goed naar Spanje gaan op vakantie, daar vragen ze niet je hemd van je lijf maar dan heb je ook half nederland rond lopen in je hotel..........................:x

Maar bedankt voor je antwoord hoor!!!!

Groetekes Monique