PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Almereontour: Orlando - Miami 2007 zomervakantie



Almereontour
03-10-06, 16:32
Ik ben van plan om a.s. zomervakantie 3 weken naar Florida op vakantie te gaan. Twee volwassenen en twee dochters van resp. 13 en 9 jaar.
Mijn plan was 2 weken naar Orlando te gaan om de diverse parken te bezoeken. En daarna nog een weekje ergens aan een strand. Fort Lauderdale bijvoorbeeld.
Orlando vooral om de Disney parken en zeker Sea World.
Denk zelf aan een villa in Orlando en misschien een hotel aan zee.
Mijn vraag is of dit allemaal te doen is (iedere dag pretpark is geen optie).
Graag wat tips: Wat is HOT en vooral wat NOT.
Andere vraag: Leeft Gudron de "Nederlandse orka nog?

Njit
03-10-06, 17:02
Andere vraag: Leeft Gudron de "Nederlandse orka nog?

Gudron+orca. Het 2de linkje is welke je wilt: http://www.geocities.com/orca2000uk/Gudrun.html


Once more, in 1995 Gudron become pregnant…On the 24th of February Gudrun gives birth to a stillborn calf. The labour lasted seven hours and she was on antibiotics and under 24 hour watch afterwards. The veterinarians didn't know why Gudrun's calf died. It was born two months early but sonograms showed it was alive only a few weeks before the still birth.

Only 4 days later on the 25th of February 1996 she, herself dies. She was one of the oldest Orcas held at SWF.

Almereontour
03-10-06, 20:51
Gudron+orca. Het 2de linkje is welke je wilt: http://www.geocities.com/orca2000uk/Gudrun.html

Bedankt voor je antwoord. Zij was één van de redenen om Sea World te bezoeken. Zag haar nog zwemmen in Harderwijk.
Jammer maar dat zal de pret niet drukken als ik daar ben.( Ik ben wel enigszins geschokt)

Almereontour
05-10-06, 09:13
Hallo, ik wil a.s. zomervakantie Florida ontdekken. Wij zijn met 2 volwassenen en twee dochters van 9 ben 13. We ontkomen niet aan de pretparken in Orlando maar voor de rest staat alles nog open. Mijn dochter wil naar Key West voor de Hemingway's katten. Is wel een eindje uit de buurt van Orlando.. Suggesties, tips zijn erg welkom. Ook zaken die we zeker niet moeten doen. Alvast bedankt.

Almereontour
05-10-06, 11:08
EERSTE OPZET:

1. Amsterdam- Miami. Hotel in Ft. Lauderdale
2. Ft Lauderdale
3. Key Largo. Hotel
4. Key West. Hotel
5. Key West.(Ben ik zelf al een keer geweest, de rest van het gezin niet.)
6. Ft Meyers. Kan ook een andere plaats worden. Bezoek aan Everglades.
7. Ft Meyers
8. Orlando. Villa.
10. Orlando. Magic Kingdom
11. Rust. Shoppen ofzo
12. Discovery Cove
13. Epcot
14. Waterpark
15. Universal Studio's
16. Rust
17. Sea World
18. Rust
19. Animal Kingdom
20. Rust
21. Rust
22. Orlando-Amsterdam/Almere

Is dit een redelijk programma? Of zeggen jullie dat vooral wel of niet doen. Graag suggesties. Wordt namelijk de eerste keer dat we zoiets ondernemen.

Eric
05-10-06, 14:06
Het gebeurt niet vaak, maar ik zou geen verbeteringen weten.
Ik neem aan dat je dagen in Orlando flexibel zijn, en dat je zo nu en dan twee dagen kunt omwisselen wanneer dat beter uitkomt (Het weer).
Verder prima, goed te doen.
Eric

Almereontour
05-10-06, 15:07
Nou alvast bedankt voor jullie reacties.
Niets staat nog vast. Maar de hotels daar regelen of al in Nederland?
Villa in Orlando wil ik wel al regelen.

Eric
05-10-06, 15:29
Ik zou je hotel voor de eerste (2) nacht vooraf boeken, omdat je moe aankomt en dan geen zin hebt om te moeten zoeken, en ook omdat je al bij het inchecken het adres voor de eerste nacht moet opgeven.
Op Key West hangt het er vanaf: als je er in het weekend bent kun je zeker vooraf reserveren, doordeweeks is het een beetje een persoonlijke voorkeur.
Ft Myers kun je gewoon ter plaatse een leuk hotel (via een couponboekje) regelen.
Eric

Almereontour
16-12-06, 18:03
Héhé, tickets zijn geboekt. Wat een drama. De meeste vluchten zaten vol.
Wij willen rechtstreeks vliegen, daardoor afhankelijk van Martinair. Maar het is gelukt. Heen vliegen we op Miami op 14 juli en terug van Orlando op 6 augustus 2007.
De eerste nachten (2) verblijven we waarschijnlijk in Dorchester hotel in Miami Beach en dan vertrekken we richting Key West alwaar we verblijven in Southernmost (ook 2 nachten). Hier moet ik de bevestigingen nog van krijgen. Zat al 1 1\2 uur op het reisbureau en stond voor de hotels nog in de wacht.
Daarna is bijna alles nog open. Wordt waarschijnlijk het volgende schema (eerste dagen inbegrepen)
14-15 juli Miami
16-17 juli Key West
18 juli Everglades
19-20 Ft Meyers
21-22 Clearwater
23-06 aug Orlando

Vanaf Key West wordt het op de bonnefooi.
Alleen voor Orlando wil ik een villa huren. Ik gebruik hiervoor de hints en tips van dit positieve en handige forum.
Auto heb ik net besteld bij onze duitse vrienden van autoreisen.de. Natuurlijk de Equinox. De favoriet op dit forum. Haha.
Kaartjes disney ellende al in huis. De aanbieding van AV van oktober, 6=10 met waterparken.
Nu kan de echte voorpret beginnen.
Voor tips en hints qua betreft hotels en andere aktiviteiten hou ik me aanbevolen.

We bestaan uit een gezin met twee dochters van 13 en 9.

bono
16-12-06, 19:59
Héhé, tickets zijn geboekt. Wat een drama. De meeste vluchten zaten vol.
Wij willen rechtstreeks vliegen, daardoor afhankelijk van Martinair. Maar het is gelukt. Heen vliegen we op Miami op 14 juli en terug van Orlando op 6 augustus 2007.
De eerste nachten (2) verblijven we waarschijnlijk in Dorchester hotel(moet eerst nog een drukke straat oversteken om bij de beach te komen) dat wilden wij in eerste instantie ook maar toen ik het in het echt zag was ik blij dat het vol was en een ander moest kiezen, Riu in Miami Beach(zit gelijk aan het strand, lekker zwembad, goed ontbijt voor een paar centen bij te boeken en aardig en behulpzaam personeel, echt een super hotel maar wel wat duurder, dat is jullie keus, we moesten iets anders kiezen omdat het vol was, anders hadden we er ook verbleven en misschien ook wel tevreden geweest!!??in Miami Beach en dan vertrekken we richting Key West alwaar we verblijven in Southernmost vraag of je begaande grond kan zitten dan hoef je niet twee trappen op van ongeveer 30 tredes, vonden wij niet zo aangenaam!!! maar een goed hotel en leuk ingericht, heb er foto van als je wilt kan ik hem plaatsen!(ook 2 nachten). Hier moet ik de bevestigingen nog van krijgen. Zat al 1 1\2 uur op het reisbureau en stond voor de hotels nog in de wacht.
Daarna is bijna alles nog open. Wordt waarschijnlijk het volgende schema (eerste dagen inbegrepen)
14-15 juli Miami
16-17 juli Key West als wij het overmochten doen bleven we langer
18 juli Everglades vind 1 dag veel te kort is zoveel te zien, en als je er bent moet je langs Royal Palm gaan dit is super en als je via de tamiami trail gaat moet je op een gegeven moment een andere afslag nemen maar weet niet meer hoe het heet,moet ik even opzoeken als je wilt??
19-20 Ft Meyers
21-22 Clearwater
23-06 aug Orlando

Vanaf Key West wordt het op de bonnefooi.
Alleen voor Orlando wil ik een villa huren. Ik gebruik hiervoor de hints en tips van dit positieve en handige forum.
Auto heb ik net besteld bij onze duitse vrienden van autoreisen.de. Natuurlijk de Equinox. De favoriet op dit forum. Haha.
Kaartjes disney ellende al in huis. De aanbieding van AV van oktober, 6=10 met waterparken.
Nu kan de echte voorpret beginnen.
Voor tips en hints qua betreft hotels en andere aktiviteiten hou ik me aanbevolen.

We bestaan uit een gezin met twee dochters van 13 en 9.

succes verder, groetjes monique

Almereontour
17-12-06, 23:13
De hotels zijn nog steeds niet bevestigd, dus die kunnen nog veranderen.
Wat betreft Key West. Ik ben er zelf , zonder het gezin, in 2004 een week geweest. Ik weet dat het er bijzonder is. Maar we hebben ook strandliefhebbers. Dus na de Everglades, alwaar ik toen in 2004 ben geweest, vertrekken we richting Ft. Meyer/Clearwater voor het strand. Daarna 2 weken Orlando.
Heeft iemand ervaring met Villas2go4 ?

Almereontour
22-12-06, 11:03
Hotels zijn vastgelegd.
Voor Miami en Key West dan. Dit op aanraden van het forum om de eerste dagen en Key West al van te voren vast teleggen.
Ik moet alleen nog een villa vastleggen voor de laatste twee weken Orlando. Maar dat gaat zeker lukken. Als je even op het net zoekt wordt je bijna dood gegooid met villa's in de omgeving van Orlando. Goedkope en hele prijzige. Ik zoek nog even en ga dan boeken.