PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema pascalbrouwers: Mei 2007



pascalbrouwers
04-10-06, 19:02
Graag jullie mening over dit reisschema. Alles is nog in voor bereiding, hotels nog niet geboekt. Wel dit 1deze dagen wel gaan doen. Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Dag1 30-4-7 vertrek Amsterdam en aankomst in Miami. Eerste nacht in Fortlauderdale
Dag 2 Fortlauderdale
Dag 3 Keywest
Dag 4 Keywest
Dag 5 Miami
Dag 6 Orlando Typhoon Lagoon, Old Town
Dag 7 Orlando MK
Dag 8 Orlando Epcot
Dag 9 Orlando Typhoon Lagoon, shoppen, Board Wak
Dag 10 Orlando MGM, sávonds Epcot
Dag 11 Orlando Animal Kingdom hoppen of Down Town
Dag 12 Orlando Seaworld
Dag 13 Clearwater Beach
Dag 14 Clearwater Beach
Dag 15 Orlando Typhoon Lagoon, Florida Mall
Dag 16 Orlando Universal
Dag 17 Orlando Universal
Dag 18 Orlando Seaworld
Dag 19 Vertrek in Orlando naar Amsterdam- bezoek Florida mall
Dag 20 Aankomst in Amsterdam
Groet, Pascal

Eric
05-10-06, 00:24
Mooi programma, denk eens over de volgende wijzegingen / aanmerkingen:


Dag1 30-4-7 vertrek Amsterdam en aankomst in Miami. Eerste nacht in Fortlauderdale
Waarom niet eerste nacht en volgende dag Miami, en bij terugkost uit Key West naar Fort lauderdale?
Zo bespaar je veel kilomerets = tijd.

Dag 19 Vertrek in Orlando naar Amsterdam- bezoek Florida mall
Er zijn nog veel meer malls in Orlando, zoals de luxe Milennium mall en bv. ik mis ook de outletstores.

Ik hoop dat je wat aan mijn aanmerkingen hebt, het is niet veel, de rest ziet er prima uit.
Eric

paula
05-10-06, 12:24
Ziet er uit om jaloers van te worden vooral omdat ik denk dat wij het niet gaan redden volgend jaar (vooral na vandaag niet, APK en grote beurt#-o)
Maar 1 dag Miami? Had je plannen om daar iets te gaan doen, of is dat alleen voor een overnachting?(voor de doorreis van KeyWest naar Orlando)
gr. Paula

pascalbrouwers
05-10-06, 14:40
Waarom niet eerste nacht en volgende dag Miami, en bij terugkost uit Key West naar Fort lauderdale?
Zo bespaar je veel kilomerets = tijd.Onze eerste keuze gaat uit naar Fort Lauderdale. We zijn al een paar keer in Miami geweest, vond het altijd wel leuk om heen te gaan. Maar in FL vonden we het toch leuker om te verblijven. Een tochtje van FL naar Miami is toch zo gemaakt. Echter de opmerking die je maakt is zo slecht nog niet. We landen omstreeks 19:30 uur, uitchecken auto ophalen, de weg zoeken. Dan ben je al een paar uurtjes verder voordat je op plaats van bestemming bent.

Eric heb jij suggesties om te verblijven in Miami. Liefst niet te duur. Zou 1 overnachting ook aan te raden zijn, en dan meteen door naar Key west. Dit is wellicht toch iets teveel van het goede.
Er zijn nog veel meer malls in Orlando, zoals de luxe Milennium mall en bv. ik mis ook de outletstores.Klopt. Milennium en andere malls en outlets zullen we zeker gaan bezoeken, De opzet van dit plaatje is voor mij een richtlijn om de vakantie te plannen. Ik wil in Orlando de Hotels gaan vast leggen, dus daar moeten de datums fixed zijn. Wat betreft de daginhoud kunnen we per dag alles bekijken en omgooien. Ik twijfel nog tussen het Fairfield in en Country Inns & Suites LBV. Bij AV hebben ze leuke aanbiedingen wat deze 2 hotels betreft. Beide zijn overigens met ontbijt.
Een andere optie is natuurlijk ook nog Priceline.Dit jaar voor het eerst gedaan. Super prijzen Goede hotels. Alleen jammer dat je niet weet waar je komt te overnachten, maar dat is natuurlijk ook het spannende. We hebben dit jaar in Nikki bird gezeten voor 32 Dollar. Dat is niet veel vergeleken bij andere hotels. Bedden waren goed prima zwembad super lokatie. En je slaapt er alleen maar.\Het geld dat je spaart met hotels kun je weer besteden aan al die andere leuke dingen die je daar kunt doen.
Ik vraag mij af of je via Priceline ook goede hotels kunt boeken in Lake Buena Vista. Wat zou dan de gem prijs zijn en welke hotels komen dan meestal voor. We hebben nog tijd genoeg om te boeken. Een hotel vinden we altijd wel.
Ziet er uit om jaloers van te worden vooral omdat ik denk dat wij het niet gaan redden volgend jaar (vooral na vandaag niet, APK en grote beurt#-o)
Maar 1 dag Miami? Had je plannen om daar iets te gaan doen, of is dat alleen voor een overnachting?(voor de doorreis van KeyWest naar Orlando)Miami staat er eigenlijk bij als doorreis Maar de planning is nog helemaal open en goede ideeen zijn natuurlijk welkom. Planning was/is Fortlauderdale Key west dan op naar Orlando met en tussen stop in de buurt van Miami. We willen onze reis dan ook beginnen in Fortlauderdale En vanuit daar naar Miami met een dagtrip.

Eric geet een terechte opmerking om de reis in Miami te beginnen. Deze opmerking gooien we dan ook zeker nog eens in de groep:wink:

Goede ideeen blijven dus welkom.

Groet, Pascal

Eric
05-10-06, 15:40
Pascal, dan zou ik er enk ik toch voor kiezen om alleen op de dag van aankomst 1 nacht in Miami te blijven, en de volgende dag lekker meteen door naar Key West.
Kun je altijd nog besluiten om of een dag langer in Key West te blijven, of op de terugreis vanaf orlando naar Ft Lauderdale te gaan.
Is een iets logischer rondje.
je zou dan kunnen overwegen om bv. in het Best Western Airport West te gaan zitten, je komt toch pas laat aan, daar zijn voldoende restaurants, en de volgende morgen zit je in 5 minuten op de interstate naar Key West.
Dan ben je zeker 1 a 1,5 uur eerder in KW dan vanaf Ft Lauderdale.
Je kan ook voor die eerste nacht mooi iets via priceline boeken.
In Orlando heb ik de laatste 2 keer voor Fairfield gekozen boven Country Inns, CI is iets beter gelegen (je kan er uit lopen om wat te gaan eten, en geen drukte richting Disney) maar heeft een heel klein zwembadje, terwijl Fairfield iets ongunstiger ligt (je hebt de auto nogig naar dichtstbijzijnde restaurants, en het is een beetje druk tot het stoplicht), maar daar heb je weer keuze tussen 3 grote zwembaden.
Verder is het C.I. iets persoonlijker dan het fairfield.
Eric

Eric
08-10-06, 21:20
Van Key West naar Fort Lauderdale is goed te doen in een dag, afhankelijk van de drukte zul je er tussen de 6 en 8 uur over doen met een korte tussenstop.
Vermijd om op zondag terug te rijden, dan is het stuk Key West - Florida City erg druk. (en vrijdags andersom)
Eric

pascalbrouwers
09-10-06, 11:26
Op Advies van Eric, hebben we ons reisschema aangepast.
zit nu logischer in elkaar.

Dag 1 vertrek AMS naar Miami. Hotel = Fairfield inn nabij de luchthaven
Dag 2 Key West hotel -> Douglashouse = gelegen nabij Duvalstreet (Bono bedankt) = veranderd in The inn at Key West
Dag 3 Key west Hotel -> The inn at Key West
Dag 4 Ft Lauderdale hotel -> Clarion
Dag 5 Ft Lauderdale hotel -> Clarion
Dag 6 Ft Lauderdale hotel -> Clarion
Dag 7 voor 7 nachten) Orlando Hotel Amerisuites Lake Buena Vista Mattrob bedankt
Dag 14 Clearwaterbeach
Dag 15 Clearwaterbeach
Dag 16 Orlando Best Western Lakeside
Dag 17 Orlando Best Western Lakeside
Dag 18 Orlando Best Western Lakeside
Dag 19 vertrek naar AMS
Dag 20 aankomst AMS.

Pascal

mattrob
09-10-06, 12:34
Pascal,

Op Miami Airport kan je volgens mij ook leuke hotelletjes vinden via Priceline. En je laatste 3 dagen in Orlando zou je kunnen overwegen om bijvoorbeeld de Peabody te boeken (rond de $ 75 per dag via priceline, excl. resort toeslag van $ 7 of zo). Prachtig hotel, mooie afsluiter ;-) !

Eric
09-10-06, 13:26
Door de discussie over priceline heb ik zelf ook weer eens gekeken, en heb voor drie dagen Tampa geboekt.
Uit de bus kwam Wyndham Westshore voor $ 60,00 p/n.
Ik had gezien dat er meerdere winnaars voor die prijs waren, en heb gewoon direct die prijs opgegeven. Misschien had ik wel iets lager kunnen gaan zitten, maar nu was het in één keer voor elkaar.
Priceline, :cool:

pascalbrouwers
10-10-06, 01:30
Ik kreeg vandaag een mail vh Douglashouse.
Zij willen hier geen kinderen hebben.
Pas van 16 jaar en ouder zijn ze welkom.
Dat schijnt nagenoeg over al te zijn op Key West als je in een inn gaat slapen.

Ik heb net met de frontdesk medewerker gesproken, en hij zou een goed woordje voor mij doen.

Het stond bij de boeking vermeld, echter doordat het ons een super lokatie leek hebben we hier natuurlijk overheen gekeken.
Mijn vrouw zal er niet al te gelukkig mee zijn, ze had zich er op verheugt

Maarja afwachten wellicht kan het toch nog goedkomen en anders boeken we een ander hotel toch.

Dus voor al de forumgangers die met kinderen in Key West (centrum) willen slapen.
Let op voor restricties met kinderen, dan voorkom je problemen.

Pascal

Eric
10-10-06, 08:27
Pascal, mocht het toch niet lukken, probeer het Southern Most (http://www.southernmostresorts.com/) Hotel eens. Ligt ook gunstig bij Duval Street, en is een erg mooi hotel.
Ze hebben een paar verschillende mogelijkheden, misschien zit er wat voor jullie bij.
Eric

pascalbrouwers
10-11-06, 23:39
Vandaag nog even snel een hotelletje geboekt.
Echter niet in FL maar bij schiphol.
Daar we toch met de auto gaan leek het mij verstandiger om een dag eerder te vertrekken.

We blijven 1 nacht slapen bij van der Valk 3 personen exclusief ontbijt voor 100 euro.

Als ik de auto 19 dagen moet parkeren ben ik al meer kwijt.
Ander voordeel is dat we relaxed op vakantie kunnen, en niet in de file hoeven te staan.

Met dit hotel erbij hebben we nagenoeg alle hotels geboekt.
Rest alleen nog een hotel in clearwater Beach.

pascalbrouwers
15-11-06, 20:44
Weer een stap dichter bij het voltooien vd voorbereidingen van onze vakantie.

Tickets geboekt voor Seaworld.

Een E-ticket voor een goede prijs, nl met 20% korting ( Thanks Michael66)
Voor 147 Dollar.

Het is natuurlijk nog ver weg, maar ik kan het niet laten om af en toe toch al iets te gaan boeken.

Nu nog Universal studios, echter ik wacht nog even op een goede (nog betere) aanbieding.

Afgelopen jaar tickets gekocht met kids free. Wellicht komt die aanbieding dit jaar weer.

pascalbrouwers
18-12-06, 23:08
Vandaag weer een stukje vd puzzel kompleet.

Heb net gereserveerd voor chef micky.
7-5-7 om 8:30 uur s'morgens.

Ben benieuwd hoe het zal gaan worden.\\:D/

En waarschijnlijk doen we nog een lunch/diner met prinsessen (in mk of epcot).


Pascal

pascalbrouwers
28-12-06, 11:39
Wie kan mij een goede raad geven......


Dag 13 Clearwater Beach
Dag 14 Clearwater Beach


Zoals in ons eerste berichtje in deze topic staat aangegeven gaan wij:

Dag 13 Clearwater Beach
Dag 14 Clearwater Beach

Hier twijfel ik nu aan.

Ik wil echter wel naar Clearwater gaan, echter zonder overnachting.
Ik denk er nu over om op en neer te rijden.
De rit is voor mij net zo lang als dat ik van Maastricht naar Amsterdam zou rijden.
Dus met andere woorden pee nuts :p
Echter mijn vrouw zou het wel leuk vinden om daar te blijven slapen.
Maar ik wil zoveel mogelijk uit de vakantie zien te halen.

Mijn idee is nu op 2 dagen een disney hotel te boeken om toch ook in Orlando eens een keertje in een Disney hotel te heben geslapen.

Dan gooi ik natuurlijk wel de hele vakantie planning om en gaan we eerder dan gepland naar Clearwaterbeach.
Wanneer --> afhankelijk vh weer.
Het voordeel is dat we dan flexibeler zijn als het weer slecht is.

Een andere optie is om 2 dagen ons verblijf te verlengen bij 1 vd priceline hotels (in Orlando) die ik heb geboekt.
Dan zouden wij goedkoop uit zijn ( 35 Dollar p.n.), en zou ik toch kunnen overwegen om eventueel in Clearwater te overnachten mochten we alsnog willen blijven.
Die 35 Dollar zou ik niet erg vinden om een nacht ergens anders te slapen.


Wie heeft er voor mij een goede raad.


Pascal

Michael66
28-12-06, 13:46
Pascal,
Precies in de periode dat jij in Florida bent, spelen de Tampa Bay Devil Rays drie thuiswedstrijden in het Wide World of Sports stadion tegen de Texas Rangers. Op 15, 16 en 17 mei om precies te zijn. Aanvangstijden en toegangsprijzen zijn nog niet bekendgemaakt.

Of - om je Clearwater-overnachtings-probleem op te lossen - je kunt uiteraard ook gewoon een wedstrijd van de Devil Rays bijwonen in St. Petersburg. Van 1 tot 6 mei spelen ze daar thuiswedstrijden in Tropicana Field. Pak 's avonds een wedstrijdje mee, duik een hotelltje in en de volgende ochtend nog een frisse duik in de zee.

Zoutzuur erover .... opgelost!

Mickey99
28-12-06, 14:04
Mijn idee is nu op 2 dagen een disney hotel te boeken om toch ook in Orlando eens een keertje in een Disney hotel te heben geslapen.

Pascal

Of het goede raad is weet ik niet ;-) maar het overnachten in een Disneyhotel kan ik je wel aanbevelen. Je kunt voor een value resort kiezen en als je gebruikt maakt van de korting (bijvoorbeeld via mousesavers) valt de prijs best wel mee. De value resorts zijn ook erg leuk voor kinderen (mooie/leuke zwembaden en aankleding van de omgeving: vol met Disney characters) en ik denk dat het voor je dochtertje geweldig is. Als je een value resort zou willen boeken zou ik tussen All Star movies (je hebt ook sport en music) of Pop Century kiezen. Deze twee zijn er het laatst bijgekomen en dus het nieuwst (Pop Century is het nieuwst en ligt wat centraler in WDW maar All Star movies is ook erg mooi!).

Groetjes,
Sonja

pascalbrouwers
31-01-07, 21:03
Zo onze reis heeft er weer een geplande dag bij.

We hebben besloten om niet naar theatre of the Seas te gaan.

Maar i.p.v gaan we naar Discovery Cove.

Het lijkt mij toch leuker om een hele dag te vertoeven in een mooi park, inclusief dieverse maaltijden, waarbij alles geregeld is.
Naar dieverse revieuws te hebben gelezen over theatre of the Seas, toch maar overstag gegaan voor Discovery Cove......

Wat is wijs in deze :-o


Gisteren een mail gestuurd naar Seaworld of ze mijn reeds bestelde E-Tickets wilden annuleren, en het geld terug op mijn rekening storten.
Wordt binnen 2 weken geregeld. Mooi he.

Met de huidige korting die je krijgt bij DC (10%) en het geld vd Seaworld tickets die ik terug krijg, hoef ik niet veel extra bij te betalen, t.o.v. Theatre of the Seas.


Ben benieuwd.

Groet,
Pascal

pascalbrouwers
02-02-07, 21:59
http://img185.imageshack.us/img185/7867/sssssbu2.png (http://imageshack.us)

Wat vinden jullie van dit programma.
We hebben inmiddels al de nodige veranderingen er in aangebracht.

Deze zal het ongeveer gaan worden,echter we houden alles open i.v.m. het weer.

Groet,
Pascal

pascalbrouwers
03-02-07, 08:28
Krijgt Theatre of the Seas geen goede reviews dan? :-k

Kijk eens bij deze link.
http://www.tripadvisor.com/ShowUserReviews-g34346-d107614-r6130772-Theater_of_the_Sea_on_Islamorada-Islamorada_Florida_Keys_Florida.html


Hier staan vele slechte reviews bij.
Maar je moet dit toch zelf meemaken, om te kunnen oordelen

Deze hebben ons doen besluiten om toch discovery cove te doen.

Daar wilden we eigenlijk zo wie zo liever heen.
En als ik ga kijken wat dit nu echt duurder is valt dit wel mee.
Begin mei krijg je 10% korting, je kunt met hetzelfde ticket naar Seaworld, het is all inclusive etc etc.
En ik denk dat het voor de kleine leuker zal zijn.
Groet,
Pascal

pascalbrouwers
04-02-07, 11:09
Goed schema hoor Pascal.
Wij doen dit nooit en kijken gewoon per dag wat we gaan doen.
Dus misschien komen we elkaar nog ergens tegen, maar ik kan het niet van te voren zeggen.

Deden wij vroeger ook altijd.
Nu met en kind is dit anders.
Mijn vrouw wil de hotels geregeld hebben, zodat we niet voor problemen komen te staan..
Ook dit hebben we al meegemaakt.

Heb dus op voorhand bijna alle hotels vastgelegd.
Alleen Clearwater Beach nog niet.
Dit kan dus ook een groot nadeel worden.
Denk dan maar alleen eens aan het weer.
Dit hebben wij zelf de eerste keer mee gemaakt.

We zaten in Orlando, wilden naar Ft Lauderdale.
En ja hoor regen, veel heel veel en lang.
Zoiets had ik nog nooit meegemaakt.
We zijn daar 2 nachten gebleven, om vervolgens weer de zon op te zoeken.
Dus wederom naar Orlando.
Daar gebleven tot het ook in het zuiden mooi weer was.
weer terug naar Ft Lauderdale, vervolgens naar Key West Fort Meyers, Clearwater Beach om de reis af te sluiten in Orlando.

We hadden toen nog geen dochtertje, en tijd genoeg om te reizen.
Voorheen gingen we dan ook altijd minimaal 4 weken.
Dan kun zoiets als weer problemen gemakkelijk opvangen.
Maak je dan van te voren een planning, valt die helemaal in duigen.

Dit zijn wel altijd de mooiste vakanties geweest.

Wat betreft on huidige reisschema, is natuurlijk een opzet.
Probeer deze aan te houden, maar ook hier zullen per dag bekijken of we hiervan afwijken.
Hierbij kun je dan natuurlijk ok denken aan extra rustmomenten, shoppen etc.
Shoppen bouw ik altijd zoweinig mogelijk in.
IK HAAT SHOPPEN:evil: :evil: ;)

Discovery Cove moet je van te voren boeken, dit zijn zo van die dingen waar je jammer genoeg niet onderuitkunt.


Groet,
Pascal

pascalbrouwers
07-02-07, 14:31
discovery cove is nu definitief.
net geboekt.

803 dollar inclusief tax :sad:
= 267 dollar PP = 207 euro PP. #-o :-# :shock: :-D

Krijg wel nog het geld terug van Seaworld (Refund). = 143 Dollar = 110 Euro.

Dan valt het nog wel mee :shock:

dus 207 - 37 = 170 euro PP
De hoe reken je rijk show. Let's go DC http://smileys.smileycentral.com/cat/15/15_1_70v.gif (http://www.smileycentral.com/?partner=ZSzeb001_ZS)




Ben benieuwd, dit wordt een onvergetelijke dag.

pascalbrouwers
11-04-07, 14:22
Nou eindelijk is het zover, de reisbescheiden vandaag ontvangen van AV.

En alles zat erin......
Nu begint het dus langsaam aan echt te kriebelen.

Alles is geregeld, wat kan er nu nog mis gaaaaan.
Laten we daar maar niet aan denken:)

Pascal