PDA

Bekijk Volledige Versie : Leidingwater drinken



bono
01-10-06, 12:37
Hallo,

Ik meende in een andere onderwerp iets gelezen te hebben over het drinkwater/leidingwater in Florida.
Is dat nu wel gewoon te drinken of moet je zelf water kopen??
Ik had net gezocht op het forum maar op drinkwater of leidingwater is er niets te vinden.
Dus hoop ik dat jullie me kunnen helpen.........

bedankt maar weer,

Groetekes Monique

Njit
01-10-06, 13:05
Het water is sterk gechloreerd. Je gaat er niet dood van maar lekker is het niet. Het is dan ook gebruikelijk om water te kopen.

Daniel
01-10-06, 13:50
Het water is sterk gechloreerd. Je gaat er niet dood van maar lekker is het niet. Het is dan ook gebruikelijk om water te kopen.
En je wordt er ook niet ziek van... dus je kan het gewoon drinken. Er zit alleen een smaak aan. Soms proef je het ook door de Cola heen (niet die in flessen maar in restaurants, dan)...

pyca
01-10-06, 14:05
Er zit alleen een smaak aan. Soms proef je het ook door de Cola heen (niet die in flessen maar in restaurants, dan)...

en dat komt weer door de vele ijsklontjes die erin gaan, zijn gemaakt van chloorwater, bah! Daarom vragen wij altijd of ze er niet zoveel ijs in willen doen:lol:

Njit
01-10-06, 14:05
Maar ik zou toch niet snel flessen leidingwater meenemen. Loop je de hele dag met een vieze smaak in je mond :(
Koop gewoon de grootste en goedkoopste tank water die je kunt vinden en vul daar je flesjes mee..

bono
01-10-06, 15:06
Zoals gewoonlijk weer hartelijk voor jullie snelle reactie!!

Bedankt, we zullen zeker op zoek gaan naar de grooste watertank die we kunnen vinden. :-P

Groetekes Monique

Daniel
01-10-06, 16:56
en dat komt weer door de vele ijsklontjes die erin gaan, zijn gemaakt van chloorwater, bah! Daarom vragen wij altijd of ze er niet zoveel ijs in willen doen:lol:
Niet altijd/alleen door de ijsklontjes. In veel restaurants komt frisdrank uit een soort automaat die terplekke (kraan)water, koolzuur en de frisdrank zelf mengen. En dan krijg je dus ook zonder ijsklontjes een chloorsmaakje!

bono
01-10-06, 17:14
Let je daar op als je naar dat restaurant gaat, of juist niet, of is het nog wel te drinken??
Of vermijt je bepaalde restaurants daar speciaal voor, of heb je nog tips waar we ons dan maar niet moeten vertonen omwille de chloordrankjes.

Groetekes Monique

Njit
01-10-06, 17:17
Ach, na een paar dagen weet je niet anders dan dat de frisdranken daar zo smaken :)

bono
01-10-06, 17:23
Dus met andere woorden:
als we weer naar huis moeten (we blijven maar 12 dagen!!) dan zijn we er net aangewend!!!!!!! en moeten we weer terug naar ons koude kikkerlandje:cry: :cry: :cry: :cry:
(dus toch maar een langere reis erachteraan plakken om de smaak goed te pakken te krijgen(niet alleen van de frisdrank dan)) \\:D/
Dat is dan toch best een goede reden...................moet dan wel even met mijn baas overleggen!!!!!!!!!!!!!

Nee grapje..............bedankt weer:-D

Groetekes Monique

Daniel
01-10-06, 17:27
Let je daar op als je naar dat restaurant gaat, of juist niet, of is het nog wel te drinken??
Of vermijt je bepaalde restaurants daar speciaal voor, of heb je nog tips waar we ons dan maar niet moeten vertonen omwille de chloordrankjes.

Groetekes Monique
Welnee joh! Zo erg is het helemaal niet. Restaurants daarom vermijden zou ik zeker niet doen. Da's zonde.

Het gekke is: bij mij brengt het ook herinneringen terug. Zoals alleen geur en smaak dat kunnen.

Nog één advies: ga gewoon lekker naar Florida en vergeet dit hele gedoe over het chloorsmaakje. Je komt er vanzelf achter als je daar bent en dan zul je zeggen: "Was dat het nou?". Maar ga in ieder geval er niet over stressen voor je vakantie. Da's zonde van de voorpret!!

bono
01-10-06, 17:34
Harstikke tof, bedankt maar weer.
Ene druk maken over en voor de vakantie dat is nog niet helemaal achter de rug(zie mijn onderwerp hotel everglades in florida city verhaal)
Maar hoe meer ik hier op het forum lees hoe minder druk ik me maak dus dat chloor ding toestand, is peanuts zal ik maar zeggen.

Groetekes Monique

Trainspotters
01-10-06, 18:14
Des te lekkerder smaakt de cola thuis.
Toch ook een aardige reden om weer in het vliegtuig te stappen.

groet,
Trainspotters

Eric
01-10-06, 19:32
Trouwens, restaurants vermijden om die reden is erg lastig, omdat alle restaurants in de USA met post-mix (zo heet het) werken. Alleen hebben sommige restaurants een filter op het water, wat de smaak iewat verbeterd.
Eric

Michael66
01-10-06, 19:37
Als ik dan toch een frisdrank "moet" nemen (bij een meal of zo) dan neem ik cola of Dr. Pepper. Dat zijn frisdranken waarvan ik vind dat ze de chloorsmaak maximaal maskeren. Andere frisdranken van de tap geven mij altijd het idee alsof ik een zwembad aan het leegdrinken ben.

Aan het begin van de vakantie koop ik altijd een pak vn 12-16-24 kleine flesjes water, ie ik niet weggooi als ze leeg zijn maar bijvul vanuit een 2 1/2-gallon-tank die je bij Publix kunt kopen.
http://img420.imageshack.us/img420/4920/0007343004534lg194ca8lo8.jpg

bono
02-10-06, 22:16
Nou bedankt maar weer,

Ik zal proberen alle goede tips te onthouden en ze uit te voeren in florida

Helaas (:( ) lust ik de Dr.pepper cola niet, maar mijn Dennisje (\\:D/ ) wel, dus dat is een uitkomst voor hem........

Groetekes Monique