PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Marty: Tampa-Miami-Orlando



Marty
29-09-06, 21:41
Hallo allemaal,
Mijn eerste bericht op dit forum is ons reisschema. We gaan van 24 dec t/m 4 jan 2007 voor het eerst naar florida. We hebben de vlucht & overnachtingen & auto geboekt.

Overnachtingen:
1&2 Tampa
3&4 Ft.Myers Beach
5&6 Miami
7&8 Cocoa Beach (nacht 8 is oud op nieuw)
9&10&11 Orlando

Invulling zien we voorlopig als volgt:
1 Bush Gardens
2 via Clearwater/st.Petersburg naar Ft.Myers
3 Sanibel & Ford en Edison museum
4 via Naples & Everglades naar Miami
5 Miami
6 Via West Palm Beach naar Cocoa
7 Kennedy Space centre
8 via Daytona Beach naar Orlando
9 Seaworld/Epcot
10 Universal Studio's

We zijn 29 en 27 en onze interesses zijn breed. We zijn nog nooit in de States geweest en willen dus op de eerste plaats de VS ervaren. Strand en natuur en cultuur komen daarna. Tot slot de parken (we willen er een stuk of 3 bezoeken).

We hebben de reis zo ingedeeld dat we telkens 2 nachten hebben in hetzelfde hotel zodat we niet elke dag moeten verkassen en afwisseld een dag reizen een dag rust hebben. Verder gekeken naar de ligging van de plaatsen zodat we van daaruit ook de omringende interessante plekken kunnen bezoeken. Vanwege het ultra hoog seizoen werden we (financieel en boekingstechnisch) gedwongen de Keys te skippen en Miami tot een minimum te beperken.

Omdat we newbies zijn zijn alle tips welkom. Vooral do's, dont's, must sees!!

Alvast bedankt!
Marty & Judy.

Eric
30-09-06, 00:31
Hallo Marty & Judy, van harte welkom op het forum.
Leuk dat jullie ook naar Florida gaan, en met jullie tripje krijg je een goede indruk van wat Florida te bieden heeft.
Ik ben bang dat jullie de dag vanaf Ft Myers naar Miami wat tijd tekort komen, als je inderdaad Naples en de Everglades wilt bezoeken. Of je moet accepteren dat je erg laat in Miami aankomt.
Verder kunnen (helaas voor jullie) Seaworld en Epcot NIET op[ een dag gecombineerd worden, al zou je om 7 uur beginnen en tot middernacht doorgaan. Dat is gewoon zonde van jullie geld. Als je echt maar 2 dagen in Orlando bent, wordt het héél moeilijk kiezen, en ik durf daar eerlijk gezegd geen raad te geven.....
Succes met jullie planning, Eric

Marty
01-10-06, 12:45
Hallo Eric,

Dank voor de tip. Misschien kunnen we Naples bezoeken op onze vrije dag in Ft.Myers? Of is dit ook niet te doen in combinatie met een dagje Sanibel en de musea van Edison en Ford? Of laten we het zo stellen, is Naples een must see of kan je die dag beter besteden aan de Everglades?

Voor de laatste dag was het idee ook meer Seaworld of Epcot. Maar wat de parken betreft moeten we ons nog even verdiepen. Ze zijn voor ons een leuke bijkomstigheid, maar niet de hoofdreden om te gaan.


Groet,
Marty

Eric
01-10-06, 19:44
Het Edison en het Ford museum liggen vlak bij elkaar en kosten volgens mij niet zoveel tijd. ik ben er vorig jaar wel langs gereden, maar ben er niet in geweest, maar ze zagen er meer als een gewoon woonhuis uit.
Naples vind ik vooral leuk voor de avonduren, of om te eten en een beetje te flaneren.
Eric

Marty
02-10-06, 20:43
Ok. Misschien is het dan een idee om na het museumbezoek naar Naples te rijden en daar de avond door te brengen, waarna terug naar ft.Myers om te slapen... Wel redelijk wat kilometers. Nou ja we zullen zien.

Michael66
03-10-06, 03:45
Het handigst is toch om daar de nacht door te brengen waar je ook de avond doorbrengt. Anders maak je alleen maar veel (overbodige) kilometers.

Marty
05-10-06, 00:43
I.v.m. beschikbaarheid hebben we een overnachting in ons reisschema doorgeschoven van Tampa naar Ft.Myers. Het ziet er nu als volgt uit.

1 Tampa (Kerstavond)
2&3&4 Ft.Myers Beach
5&6 Miami
7&8 Cocoa Beach (nacht 8 is oud op nieuw)
9&10&11 Orlando

Weet iemand of er ook dingen gesloten zijn i.v.m. Kerst en Oud/nieuw?

Eric
05-10-06, 01:51
De meeste restaurants zijn gewoon open, evenals veel supermarkten.
Eric

Marty
25-10-06, 01:33
Ik las in een reisgids dat 1 januari toch een nationale feestdag is. We willen dan graag naar KSC. Weet iemand of dit geopend is?

Over reisgidsen gesproken, heeft iemand nog tips voor de perfecte florida reisgids?

Eric
25-10-06, 04:38
Ikzelf vind de Capitoolgids erg duidelijk, met veel plaatjes en in het Nederlands.
Eric

Njit
25-10-06, 14:30
Ik las in een reisgids dat 1 januari toch een nationale feestdag is. We willen dan graag naar KSC. Weet iemand of dit geopend is?

Even op de site (http://www.ksctickets.com/) van KSC kijken en daar zie je het volgende:


HOURS OF OPERATION
Kennedy Space Center Visitor Complex is open every day of the year, except December 25 and certain launch days.
Current operating hours are from 9:00 a.m to 5:30 p.m.
(The Astronaut Hall of Fame (http://www.kennedyspacecenter.com/visitKSC/attractions/fame.asp) is open from 9:00 a.m. to 6:30 p.m.)

Marty
25-10-06, 18:48
Even op de site (http://www.ksctickets.com/) van KSC kijken en daar zie je het volgende:

Dank. Had ik natuurlijk zelf ook wel kunnen bedenken.

De Capitool reisgids wordt vaak genoemd. Ik zal eens kijken. Nederlands of engels maakt mij totaal niets uit.

Gr.
Marty

Marty
28-10-06, 14:45
Nog een vraagje. We willen graag naar een van de mooie bronnen gaan kijken die florida rijk is. Bij Ocala zijn de silver springs, maar dit is meer een pretpark, maar er is ook een natuurpark. Welke zijn het mooist en passen binnen onze route (Tampa-Ft.Myers-Miami-Cocoa-Orlando)??

Marty
12-11-06, 11:37
Zo even mijn topic bumpen ;).

Ik ben inmiddels wat verder ingelezen.

We willen graag wat van de onderwaterpracht gaan bekijken. Twee vraagjes. John Pennencamp park duikt overal op en Biscayne national underwater park. Welke heeft jullie voorkeur en waarom?
Pennencamp ligt op key Largo. Is dit in te passen in ons reisschema (zie begin topic)?
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Graag ook nog wat info/ervaringen met de hierboven gestelde 'springs' vraag aub.

Groet,
Marty

Marty
28-11-06, 22:57
Kan iemand mijn hierboven gestelde vragen please please beantwoorden?
Dankjulliewel!\\:D/

hroeper
13-12-06, 17:58
Hoi Marty,

Wat zullen jullie genieten!
Wij deden dit voor het eerst in 1992 en zijn sindsdien aan Amerika gehecht geraakt. Wij zouden het liefst ieder jaar gaan, maar dat laten de financiën niet toe.
Dit jaar gaan we in februari weer. Dit keer 3 weken met op het einde een cruise. Spannend hoor!

Is de informatie over KSC niet op hun website te vinden?

Groetjes en heel veel plezier,
Hans M. Roeper



Ik las in een reisgids dat 1 januari toch een nationale feestdag is. We willen dan graag naar KSC. Weet iemand of dit geopend is?

Over reisgidsen gesproken, heeft iemand nog tips voor de perfecte florida reisgids?

Marty
18-12-06, 23:34
Nou jullie ook veel plezier. We hebben nu helaas geen tijd voor een cruise. Judy is lerares dus hebben we slechts 14 dagen vrij. Zondag a.s. vertrekken we. Indien iemand een van de bovenstaande vragen nog kan beantwoorden, graag!

Michael66
19-12-06, 20:24
Beste Marty,
Met behulp van de zoekfunctie kun je een heleboel ervaringen e.d. over John Pennencamp vinden.
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=680&highlight=pennekamp

Wat betreft je vraag of het past in je schema: dat is aan jezelf om te beslissen. Via deze link kun je bekijken wat de afstand is van je hotel en dan beslissen of de rit/tijd voldoende is voor je: Link (http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&q=102601%20US%20Highway%201%2C%20Key%20Largo%2C%20 FL%20%28John%20Pennekamp%20Coral%20Reef%20State%20 Park%29&ie=UTF8&om=1&sa=N&tab=wl)

Marty
20-12-06, 23:38
Dank je. Ik ga het direkt doornemen!

Marty
23-12-06, 22:02
Morgen vertrekken we!!!\\:D/

calypso
23-12-06, 22:27
Goeie reis en heel veel plezier :-)