PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Eric Kohlen



Eric Kohlen
12-12-04, 23:10
Hallo allemaal
Ik ben Eric Kohlen, 41 jaar oud, getrouwd met Madeleine. Wij hebben een dochter van 8 jaar oud, Veerle. In mei 2005 hopen wij voor de derde keer naar Florida te gaan. Wij zijn als zovelen van dit forum verslingerd geraakt aan Florida. Wij vinden deze staat zo super omdat je er zoveel maffe dingen kunt doen die hier in ons landje niet kunnen. De bijzonder mooie natuur heeft altijd weer indruk op ons gemaakt. 's nachts ben ik op pad gegaan met een Amerikaans biologen echtpaar die onderzoek deden op het strand van Frt.Myers. Ik heb slangen, een maf gordeldier gezien en mooie tropische vissen. In de vroege ochtend speelden wij met de dolfijnen bij Frt Myers Beach. Echt super.... Mijn hobby is zweefvliegen en vliegen in lichte vliegtuigen. Ik kan in Florida hiermee mijn hart ophalen en dat alles voor een hele redelijke prijs. Behalve het zweefvliegen ( duuuuuur !!!! :cry: ). Dat kan ten noorden van Orlando in Clermont. Mijn grote wens voor 2005 is het vliegen met een straaljager (L39C). Ik heb deze kist al op Marathon Key zien staan (had toen schade).
Kennedy Space Centre heeft enorme indruk op mij gemaakt (jongensdroom....). Ik heb daar John Fabian ontmoet, een gepensioneerde shuttle astronaut die een lezing hield voor maffe Japanse bezoekers. Hij was erg geinteresseerd waar en wat ik allemaal vloog in Nederland ! En hij was notabene de astronaut :shock:
gr.
Eric

Daniel
13-12-04, 00:39
Hoi Eric,

Welkom op het Florida Forum! Wat vreemd dat zweefvliegen zo duur is in Florida; je zou juist het tegenovergestelde verwachten. Over het algemeen is (zelf) vliegen in Amerika juist goedkoper, mede door de goedkopere brandstof... Maar ja, die heb je natuurlijk niet echt in een zweefvliegtuig nodig :wink:

Dat vliegen met die straaljager; weet je waar je dat kan doen en wat je grofweg kwijt bent?

Daniel

Njit
13-12-04, 08:47
Wat vreemd dat zweefvliegen zo duur is in Florida; je zou juist het tegenovergestelde verwachten. Over het algemeen is (zelf) vliegen in Amerika juist goedkoper, mede door de goedkopere brandstof... Maar ja, die heb je natuurlijk niet echt in een zweefvliegtuig nodig

je betaald voor het sleepvliegtuig (piloot + brandstof). En dit is in Nederland ook duur..
Veel clubs hebben hier een lier waar ze je mee omhoog brengen maar dat kennen ze daar volgens mij bijna niet...

Eric Kohlen
13-12-04, 20:12
Het vliegen op de L-39C is erg prijzig. Kijk maar op www.incredible-adventures.com. Staan trouwens erg maffe dingen die je kunt doen.
Je hebt trouwens wel een brevet nodig, ondanks dat er een instructeur meegaat. Heeft o.a. te maken met je medical denk ik. Maar ik denk dat als je mee wil, een brevet niet noodzakelijk zal zijn. money=money
Wat betreft het zweefvliegen : In Nederland vliegen de meeste clubs i.d. met een lier als startmethode(is trouwens het leukste). Een sleep is hier ook geen goedkope aangelegenheid. In Clermont heb ik achter een Pony (sproeivliegtuig) gehangen. Dit ging wel spectaculair snel omhoog. Mijn sleper maakte er een hele show van. Wel allemaal oude bakken waar ze mee vliegen.
Wat ook leuk is : In Venice kun je meevliegen met een aerobatic kist. Heel spectaculair allemaal. Aanmelden naast de vliegschool FFTC. De prijs was ca. 120 dollar. ( koopje)

Njit
13-12-04, 21:26
In Clermont heb ik achter een Pony (sproeivliegtuig) gehangen. Dit ging wel spectaculair snel omhoog. Mijn sleper maakte er een hele show van.

Dingen heten Pawnee... (klinkt hetzelfde :) )

Ze komen ook weer met een noodgang naar beneden meestal (hier in nederland mag dat niet meer dacht ik...)

Daniel
14-12-04, 00:00
Das wel een coole 8) bak, die L-39C!! Ik was bang dat het zo'n WO2 ding zou zijn, maar ze lijken erg op die trainingstoestellen van NASA. Of zijn dat juist de trainingstoestellen van NASA?? :?

Anyway, ik ben erg jaloers (moet nog wat meer bij elkaar sparen voor ik zoiets kan doen)... Veel plezier en laat je ons wel even weten hoe het was??

Daniel

Eric Kohlen
14-12-04, 00:23
Hihi, jaloers ? 8)
Ik ben hiervoor al heel lang aan het sparen. Zeg maar uuhhhhh jongensdroom :D of zoiets.
Ik heb op Marathon Key ook zo'n trainer zien staan. Ik weet niet of het dezelfde is als op Frt Lauderdale. Men vertelde mij dat het ook al voor zo'n 680 dollar mogelijk was om mee te vliegen. Helaas niet verder gevraagd.... dom dom dom :oops: Kan ik ook nergens op internet vinden... Die trainers van de NASA zijn dacht ik T-38's ??? en niet deze bakken.
Maar als je interesse hebt om eens een leuk vluchtje te maken, moet je gewoon eens naar een klein veldje gaan en informatie vragen....Op sommige velden kun je dan met absurde kisten mee. Als je geluk hebt voor heel weinig geld. Ennuuh die pony is uiteraard een Pawny.... :lol:
Roger wilco Njit. 8) Een kenner ? PPL ?

Njit
14-12-04, 00:50
Roger wilco Njit. 8) Een kenner ? PPL ?

toevallig dat mijn pa ook aan zweefvliegen doet (hij heeft een Ventus CT). ..zelf heb ik geen brevet. Wel vaak zat meegevlogen en in mijn jonge jaren ook met veel zweefvliegenkampen meegeweest (waarvan veel in Duitsland waar ze ook met die sleepkisten vliegen..was altijd mooi om te zien :) )

Vandaar dus :)

http://www.terra.es/personal4/iscbocca/cats/abc/abc0816.gif