PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Leonie85: 3 weken Florida



leonie85
28-09-06, 16:05
Hallo,
graag zou ik jullie advies willen krijgen over een reisschema die wij gepland hebben voor onze reis naar Florida. Reisperiode mei/juni 2007 voor 3 weken. We zullen voor de gehele periode een auto huren. We zijn met 4 volwassenen en hebben allemaal een eigen koffer. We willen dus normaal zitten met de koffers achterin; welk type auto adviseren jullie???

Reisschema:
dag 1: vlucht Amsterdam-Orlando
(verblijf in een villa in Orlando)
dag 2: rustdag / bezoek waterpark
dag 3: bezoek Magic Kingdom
dag 4: bezoek Animal Kingdom & Epcot
dag 5: rustdag / bezoek waterpark
dag 6: bezoek MGM
dag 7: bezoek Sea World
dag 8: rustdag
dag 9: bezoek Universal Studio's
dag 10: bezoek Universal Studio's
dag 11: rijden naar Cocoa Beach (verblijf in Holiday Inn hotel) met onderweg bezoek aan Daytona Race Circuit en Kennedy Space Center
dag 12: rijden naar Miami (verblijf in hotel Dorchester)
dag 13: stadstour
dag 14: rustdag
dag 15: rijden naar Key Largo (verblijf in Holiday Inn hotel)
dag 16: rustdag
dag 17: rijden naar Fort Meyers (verblijf in hotel Outtrigger Beach) met onderweg een bezoek aan The Everglades NP
dag 18: rustdag
dag 19: rijden naar +/- Bradenton
dag 20: rustdag
dag 21: rustdag
dag 22: vlucht Orlando-Amsterdam

Wat vinden jullie? het allemaal wel haalbaar???? Hebben jullie ervaringen met de hotels die wij hebben uitgezocht? of hebben jullie nog tips voor ons?
Groetjes Leonie

Eric
28-09-06, 19:35
Hallo Leonie, ook jij van harte welkom op het forum. We vinden het altijd leuk om te weten met wie we het genoegen hebben, dus als je in de gelegenheid bent om je een keer voor te stellen, schroom je niet.
Betreffende de vraag omtrent de auto:
Amerikaanse auto's zijn berucht betreffende het ontbreken van bagageruimte. Een 'saloon' is dus ongeschikt voor jullie gezelschap, vooral omdat jullie rondreizen.
Je zult dus moeten gaan kijken naar een SUV. Daar zijn wat mogelijkheden in, je hebt bv de Chevrolet Equinox, maar ik weet niet of daar vier grote koffers inpassen. Anders moet je een gewone SUV hebben, die voldoet zeker aan jullie eisen. Nog leuk om mee te rijden ook.
Kijk maar eens bij bv. Alamo. Hier op het forum kom je genoeg tips tegen om goedkoop te huren.
Verder ziet het eruit als een geweldig programma, met genoeg mogelijkheden om het ter plaatse aan te passen.
Hotel Dorchester ken ik alleen van buiten af, lokatie is prima.
Het Holiday Inn Key Largo, daar heb ik (lang geleden, dat wel) eens een paar dagen geslapen, en ik kan mij niks negatiefs herinneren, vond het zwembad zelfs geweldig.
De andere hotels ken ik niet.
Mocht je nog vragen hebben dan horen we het wel.
Alvast een prettige vakantie toegewenst,
Eric

p.debeer
28-09-06, 22:19
hallo
magic kingdom haal je maar net in een dag
maar aninal kingdom en epcot samen niet
universal studio doe je in een dag en island of adventure ook dit vind ik de mooiste parken van orlando
wel adviseer ik om smorgens als de poort open gaat meteen als een van de eerste het park te bezoeken en de drukste atracties als eerste te nemen, hier staan dan nog geen wachtrijen en heb je de eerste twee uur al 4 atracties gehad.
ook is het leuk als je naar daytona gaat de farmersmarkt te bezoeken deze ligt meteen als je daytona binnenkomt vanaf orlando aan de rechtse kant,
deze is open op vrijdag, zaterdag, en zondag hier is alles zeer goedkoop je bent er 2 uur mee bezig om alles te zien.
het space centre in cape canaveral valt tegen en op de racebaan in daytona is ook niet veel te zien
groetjes peer

Eric
28-09-06, 22:46
Beste Peer, allereerst welkom op dit forum.
Animal Kingdom en Epcot op een dag lukt inderdaad niet, maar ze hebben genoeg vrije dagen over.
Ik ben het niet met je eens over Kennedy Space Center, als je ervan houd is het zeker de moeite waard. Als je de gewone tour doet, en alles wilt zien ben je zeker een halve dag bezig.
Eric

Dr. Phlox
29-09-06, 12:40
Voor de inhoud van de laatruimte kan ik je verwijzen naar topic :
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?p=23039

Met dank aan Pieter voor de foto's
Grz
Dr. Phlox