PDA

Bekijk Volledige Versie : Contactlenzenvloeistof mee in vliegtuig



bertvlug
25-09-06, 07:52
Beste Forumleden,

Heeft een van jullie misschien de afgelopen weken ervaring opgedaan met het meenemen van contactlenzenvloeistof in het vliegtuig. Over 4 weken vlieg ik met Delta naar Atlanta, normaal gesproken neem ik altijd mijn contactlenzenvloeistof mee in mijn handbagage, maar met al dat gedoe over het niet meenemen van vloeistoffen vraag ik me af of dat nu nog wel toegestaan wordt. Ik heb wel al expres 2 kleine flesjes gekocht (voor heen en terugreis), ze zijn dichtgeseald en ook Engelstalig, maar ik vraag me toch echt af of ik dit mee het vliegtuig in kan krijgen.

Heeft iemand hier ervaring mee gehad en hoe is dat afgelopen ?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

pyca
25-09-06, 08:31
Up to 4 oz. of non-prescription medicines, including saline solution and other eye-care products

Dit mag je dus meenemen.

jaap
25-09-06, 16:54
Hoi,

Wij vlogen met US Airways naar Orlando op 11 augustus, terug op 3 september.
Wij mochten alleen een lenzenkoker mee nemen met een druppeltje lenzenvloeistof erin. Het flesje lenzenvloeistof mocht niet mee in de handbagage, wel in de koffer. Vraag het anders voor de zekerheid bij het inchecken.

Groetjes Jaap

Petra/VS
25-09-06, 19:26
Net hoorde ik op de radio, dat de veiligheidsrestricties weer iets verslapt zijn. Contact lenzen vloeistof mag wel mee, hoor, zolang het, zoals eerder geschreven, niet meer dan 4 oz is (de meeste flesjes voldoen daaraan). Laat je niets anders vertellen en print anders die regels even uit van de website van de maatschappij. Zwart op wit kunnen ze je niets maken.

bertvlug
24-10-06, 02:15
Zoals beloofd even een update, ik ben op dit moment in Atlanta, afgelopen zondag met Delta Airlines hiernaartoe gevlogen. Bij de controle op schiphol en bij de controle op Atlanta Airport (2x) hebben ze het flesje contactlenzenvloeistof wat ik meegenomen heb niet eens opgemerkt !!, (overigens is het zoals Petra al zei toegestaan om 120 ml mee te nemen,dus op zich was het geen probleem geweest).
Over de twee flesjes cola die we net voor de controle bij een verkooppunt op schiphol hadden gekocht werd heel moeilijk gedaan, mocht dus absoluut niet mee door de controle, of weggooien of direct helemaal opdrinken was de keuze. Op zich vind ik dit dus wel erg overdreven.
Ook hier in Atlanta de verscherpte controles ondervonden, bij het bezoek aan het Atlanta Aquarium werd scherp gecontroleerd (metaaldetectoren en tassen controle), men is blijkbaar erg " bang" voor aanslagen, ben benieuwd hoe dat de rest van de trip zal zijn.
Morgen vertrekken we richting Charleston en vervolgens eindelijk naar Orlando.

monique2331
24-10-06, 20:01
hoi hoi

ben net ook een paar weken geleden teruggekomen vanuit orlando met overstap in atlanta,
en het rare vond ik dat als je door de douane gaat geen drinken mee mag nemen maar na de doane zijn er wel winkels waar je flesjes drinken kan kopen en die kan je zo meenemen het vliegtuig in. dit was dan in atlanta.
Op schiphol gaat dat dus niet om dat je door de poortjes en je handbagage door de scan gaan net voor je het vliegtuig in gaat.

moonlight91
28-04-10, 11:17
even tjekken !! gezien de vloeistof regels

ik neem aan dat ik de contactlenzen vloeistof van mijn man gewoon mee mag nemen in de handbagage, het is een flesje van 60 ml , en zijn lenzen potje waat amper 3 druppels inzitten
verder heb ik niets vloeibaars bij

corrus
28-04-10, 13:41
Zolang je dit maar in dat ene (1 liter inhoud) ziplock zakje doet...

Lindaa
28-04-10, 16:03
ik doe het nooit in een ziplockje, kieper gewoon alles in een plastic bak..

moonlight91
28-04-10, 18:07
ik mag het dus niet zo in een toilettasje doen
krijg je dat ziplock zakje dan op het vliegveld ??? of is dat een stomme vraag

marjoleinenrick
28-04-10, 18:10
die liggen vaak in bakken voordat je de douane door gaat!

Marjol
28-04-10, 18:12
Je kunt het ook gewoon in een hersluitbaar zip lock zakje (oa te koop bij de AH) doen.

Teleton
29-04-10, 01:04
krijg je dat ziplock zakje dan op het vliegveld ??? Reizigers die vanaf Brussel vliegen,kunnen daar een ziplockzakje kopen....

Francien
29-04-10, 10:40
Ik ben een keer via Frankfurt gevlogen en daar moest ik zelfs mijn lippenstift en mascara in dat doorzichtige zakje doen. In Amsterdam en de USA doen ze niet zo moeilijk. Alles wat klotst doe ik in dat zipzakje en stop het in mijn handbagage zijvak. Ik heb het er niet eens uit hoeven halen. Vorig jaar moest je het nog apart op de band leggen, dat heb ik dus nu niet meer meegemaakt.