PDA

Bekijk Volledige Versie : Ik ga naar Florida en neem mee...



Michael66
07-05-06, 12:20
Leuk linkje naar een checklist (http://www.themouseforless.com/downloads/trip/UltimatePackingList/UltimatePackingList.pdf).
Als je dat allemaal meeneemt het je m.i. een behoorlijke rekening te pakken voor het teveel aan kilo's in je koffers. :twisted:

Eric
07-05-06, 12:38
Leuk linkje naar een checklist (http://www.themouseforless.com/downloads/trip/UltimatePackingList/UltimatePackingList.pdf).
Als je dat allemaal meeneemt het je m.i. een behoorlijke rekening te pakken voor het teveel aan kilo's in je koffers. :twisted:
Is die lijst per persoon?
Eric

pyca
07-05-06, 15:25
zoiets dergelijks ook op:

www.meenemen.nl
groetjes
pyca

marisca
07-05-06, 21:16
Leuk linkje naar een checklist (http://www.themouseforless.com/downloads/trip/UltimatePackingList/UltimatePackingList.pdf).
Als je dat allemaal meeneemt het je m.i. een behoorlijke rekening te pakken voor het teveel aan kilo's in je koffers. :twisted:

Wij kopen zoveel mogelijk in orlando zelf, Het enige wat wij wel belangrijk vinden is de medicijnen voor de astma van onze zoon.
Ondergoed en goede schoenen.
Creditcard.
Paspoorten.
Tickets.
Pinpassen.
Rijbewijs.
Verzekeringspapieren.
Telefoonnummers, adressen.
Vouchers vande hotels.
Reserverings nummers van onze restaurants.
De rest is onbelangrijk en kun je overal kopen.


Of niet dan?
Gr. Marisca. :D

Michael66
07-05-06, 22:51
Paspoort, CC en evt. medicijnen. Da's m.i. ook al genoeg. Toch gaat er elk jaar weer veel te veel mee heen, en nog meer terug. Dit jaar heb ik me voorgenomen ultiem weinig mee te nemen. Kleding kan ik in het huis gemakkelijk elke dag wassen, dus 2 setjes is genoeg. Nike's gaan ook mee en een paar slippers. En klaar is klara!!

Wicked Florida
07-05-06, 22:55
Of niet dan?
Gr. Marisca. :D

Zo is het maar net, het word pas een ander verhaal als de vraag is: wat neem je mee terug? :D

marisca
08-05-06, 14:05
Mijn man en onze zoon delen 1 koffer samen, En ik neem ook 1 koffer mee( Ach, je weet wel vrouwen tic).
ik neem denk ik toch altijd het meeste mee en draag vaak niet alles.
Voor mijn man kopen wij altijd veel daar zoals nike shirts etc etc..
Voor onze zoon idem dito! Dus die koffer is heel leeg nog! 8)
Wij schaffen dit jaar weer een extra koffer aan in de Flea market en daar gaat ook weer het nodige in.
Ik hoop dat ik het beperkt hou met kleding voor mij zelf meenemen want toch betrap ik mij er iedere keer weer op dat ik het toch weer niet kan laten :oops:
Gr. Marisca.

paula
08-05-06, 15:26
De rest is onbelangrijk en kun je overal kopen.
Of niet dan?

Aan een klein rugtasje heb je dus wel genoeg zo te lezen.
Ik mis in de lijst wel je nieuwe camera, vergeet je die niet?????
......en washandjes, die vergeten wij ongeveer 90% van de keren dat we op vakantie gaan en volgens mij zijn die nergens te koop, zal wel Hollands zijn.
gr. Paula

marisca
08-05-06, 22:33
Gutte gutte gut, Vergeet ik mijn camera?
Nee, dat moeten wij maar niet doen !!
Gr maris.
En ik gebruik nooit washandjes ik gebruik mijn handen altijd! ha ha...!

paula
08-05-06, 23:26
Het zal vast wel ergens beschreven staan maar vlgs mij mag je niet onbeperkt invoeren Of is hier een truck voor? Onervaren als wij zijn lijkt het mij een beetje eng om alleen op de heenreis met lege koffers te reizen

marisca
08-05-06, 23:49
O ja, We moeten de neuspray ook niet vergeten voor het opstijgen, Maar daar hadden wij al een topic over ( balen!) :lol: :lol: :lol:
Dus gaan wij er hier niet verder over uitwijden!
Gr marisca :D

Wicked Florida
09-05-06, 01:24
Het zal vast wel ergens beschreven staan maar vlgs mij mag je niet onbeperkt invoeren Of is hier een truck voor? Onervaren als wij zijn lijkt het mij een beetje eng om alleen op de heenreis met lege koffers te reizen

Bijna lege koffers zijn geen probleem natuurlijk. Er word echt niets vast gelegd over de inhoud van je koffer, tenzij je illegale goederen in/uit wilt voeren. Wat wij, en ongetwijfeld vele anderen doen is kleding invoeren voor persoonlijk gebruik. Het kan handig zijn om alle labels te verwijderen, en de kleding er ongewassen uit te laten zien ;)

Volgens mij mag je zowiezo pp voor 175 euro vrij van douaneleges aan goederen invoeren.

paula
09-05-06, 12:57
Het kan handig zijn om alle labels te verwijderen, en de kleding er ongewassen uit te laten zien

Als je dus meeneemt wat Michael schreef zal het er ook wel ongewassen uitzien want met 2 t-shirt en 2 korte broeken redden wij het echt niet en die labels halen we er sowieso wel uit.
Ik stelde het even voor aan mijn dochter om maar 2 setjes mee te nemen, nou die raakte gelijk helemaal in de stress en slapeloze nachten natuurlijk, zij houdt zich liever aan die eerste lijst en dan nog liever wat meer, want je weet maar nooit.
Ze leest ook wel eens wat hier op het forum en dan vooral haar grootste interesse: SHOPPEN, daar heeft ze een vraagje over, of ik die even kan stellen, nou hier komt ie dan. :roll:
Er wordt vaak over goedkope merkkleding gesproken en over outlet stores maar wat haar opvalt is dat het meestal gaat over merkkleding van een sportmerk of sportkleding, zoals Nike, Tommy Hilfinger en meer van dat soort dure kleding en schoenen. Nu gaat zij daar dus echt niet in lopen, ja dat heb je als je 16 bent (wij noemen het pretenties en kapsones, zij meer "weten wat je wilt en zeker wat je niet wilt").
Zij is dus meer een Coolcat koper, dus merken als Cars, Esprit etc. Nou, jullie begrijpen haar vraag al, zijn dit soort merken (of aanverwant) daar ook te koop of gaat het inderdaad alleen om sportmerken?????
En nog een vraagje over schoenen, zij heeft een nogal grote schoenmaat, nl. 42, dat is daar geloof ik 8, zijn die daar moeilijk te kopen net zoals in de zuid-Europese landen of is het daar al aardig verkrijgbaar???? :?: :?: :?:
Ik (of eigenlijk zij) kijkt met spanning uit naar jullie reacties.
Het kan zo maar een koffertje schelen, tenminste op de heenweg. :D
gr. Paula

Michael66
09-05-06, 15:21
Zeg maar tegen je dochter dat ze zich geen zorgen hoeft te maken. Klik maar eens op de onderstaande links en zie wat er allemaal voor winkels in de verschillende malls zitten. Genoeg voor haar.

Orlando Premium Outlets (http://www.premiumoutlets.com/outlets/store_listing.asp?id=17#apparel)
Prime outlet stores (http://www.primeoutlets.com/cntrdefault.asp?cntrid=1077#womensapparel)(voorhee n Belz)
Festival Bay (http://www.shopfestivalbaymall.com/html/storedirectory.asp)
Mall at Millenia (http://www.mallatmillenia.com/pdf/directory.pdf)
Florida Mall (http://www.simon.com/mall/directory.aspx?ID=139)

Zoals:
Banana Republic
Armani
Burberry
Diesel
Calvin Klein
GAP
Guess
Izod
Versace
Etc.

Laat maar gerust een paar koffers leeg en koop daar nog maar wat bij.

Ta2 Gerrit
09-05-06, 18:58
Is de kleiding in orlando zo goedkoop ofzo?

Dat kun je wel stellen, sportschoenen en jeans + aanverwanten zo maar 50% goedkoper.
Dan heb ik het wel over de merken ; Nike, Levi, Wrangler, DKNY, Ck etc. etc.
En verkrijgbaar in nagenoeg alle lengte en taillematen, wat hier ook nog weleens een probleem is :oops:

Lang verhaal kort, kleding is daar (zo als heel veel dingen) goedkoper dan hier :lol:

Michael66
09-05-06, 19:33
Ja, kleding is een stuk goedkoper. In het slechtste geval betaal je net zoveel in dollars als hier in euro's, dus dat scheelt je al zo'n 25% bij de huidige koers. In het beste geval scheelt het soms 70-90% met de prijs die je hier betaald. Daarvoor moet je soms wel goed zoeken (Ross Dress for Less) of geluk hebben dat er een partij wordt uitverkocht (70% op reeds afgeprijsde kleding komt voor).

Overigens: dit geldt zowel voor merkkleding (Tommy Hilfiger, GAP, Ralph St. Lauren, Burberry's, OshKosh etc) als de "non-brand" kleding bij WalMart, 7Eleven, Target en de grote warenhuizen als Sears, Macy's.

Mijn beste aankopen:
Sportschoenen Nike Air Monarch maat 13 Wide voor $ 35 (Nike Factory Outlet - Prime/Belz)
Polo's Tommy Hillfiger voor $ 6 (Tommy Hilfiger outlet - Premium Outlet Stores)
Fruit of the Loom Baseball-Tshirts met 3/4-mouw voor $ 5 (WalMart - Hw 192)

Eric
09-05-06, 22:41
Houd er aub wel rekening mee, dat de grote prijsverschillen voornamelijk voorkomen bij bovengenoemde Amerikaanse merken.
Ga aub niet kijken voor Prada, Lacoste, Botticelli, Replay Diesel en al die andere Europese merken, die kun je beter en goedkoper hier kopen.
Amerikanen hebben ook een totaal andere smaak als Europeanen, waardoor bv. merken als Gap daar een andere sortering hebben als wioj hier. Cool Cat bestaat daar overigens niet.
Eric

marisca
09-05-06, 23:16
Als je in nederland een G-star spijker broek koopt ben je al gauw 160 euro kwijt.
Dat is Europa!!( Duur en nog eens duur).
Ik hou nogal van shoppen en koop genoeg in euro's maar kijk er echt naar uit om in de outlet store's te gaan sniffen!
Mijn merken voorkeur= Cap, Guess, Donna karen new york,
En voor de man = Nike, Billa bong, Ecko.
Onze zoon= Tommy hilfiger,Ecko, Osh kosh, Nike, Polo ralph lauren.

Vorig jaar voor orlando een rugby trui gekocht van Ralph lauren, Kosten: 19 dollar en bij de bijenkorf was het zelfde item 80 euro en dat voor een kindermaatje waar ze snel uit groeien!
Nee, ik zet mij in de startblokken in de outlet malls.
Here i come!

paula
10-05-06, 00:16
Cool Cat bestaat daar overigens niet.

Ze is helemaal gerustgesteld, dat Cool Cat was eigenlijk een soort voorbeeld waar zij dus hier haar kleding zoal koopt, en vroeg zich af of het net zo was als dat je van die (nep)kleding koopt in Turkije of Spanje met al die sportkledingmerken. Maar ze ziet het al helemaal zitten.
En die schoenmaat? ik las dat er zeer uitlopende lengte en breedtematen zijn daar dus schoenmaatje 8 zal ook wel geen probleem zijn.
Nu ben ik zelf wel geïnteresserd in die buitensporige(?) maten, niet voor de breedte maar wel voor de lengtematen, ik ben zelf 1.83 lang dus als ik een broek koop zijn natuurlijk altijd de pijpen te kort, dus altijd een soort hoog water en bij truien of bloeses altijd korte mouwen, waarschijnlijk kan ik zelf dus ook wel wat leuks tegenkomen.
ik kan haast niet wachten, nou ja nog 2 maanden en 2 weken sparen. :lol:
gr. Paula

Michael66
10-05-06, 00:21
Ook grote schoenmaten is geen probleem. Gewoon de schoenwinkels in de outlets binnenlopen, je maat noemen (of op laten meten) en ze komen zo met de juiste (grote) maat aan.

No problem ma'am!!

Nirak
10-05-06, 00:21
En nog een vraagje over schoenen, zij heeft een nogal grote schoenmaat, nl. 42, dat is daar geloof ik 8, zijn die daar moeilijk te kopen net zoals in de zuid-Europese landen of is het daar al aardig verkrijgbaar???? :?: :?: :?:

Paula, schoenmaat 42 is volop verkrijgbaar in Florida, ook gewoon bij supermarkten zoals Walmart, Target en K mart; zelf heb ik maat 40/41 (afhankelijk van het merk ongeveer maat 9/10) en heb veel meer keus dan in NL omdater ook meer paren van dezelfde maat zijn.
Overigens koop ik meestal sportieve schoenen of slippers, dus over sjieke schoenen weet ik niks.... :D

groetjes, Karin

paula
10-05-06, 00:30
Overigens koop ik meestal sportieve schoenen of slippers, dus over sjieke schoenen weet ik niks....
Bedankt, het gaat ook niet om sjieke schoenen maar inderdaad om sportieve schoenen, zoiets als Esprit of slippers en natuurlijk een paar cowboylaarzen, die zijn natuurlijk helemaal in.
Dat wordt dus echt een extra koffer kopen :lol:

Michael66
10-05-06, 00:39
... dus waar maak ik me dan nog druk om :?: :?: :?:
Wat dacht je van: "waar haal ik ****naam voldoende geld vandaan om alles te kopen wat we willen hebben?"
En: "Hoe krijgen we straks alle gekochte spullejes in die paar koffers?"

Quote van mijn echtgenote, 10uur 's avonds op de dag voor vertrek en met een beteuterd gezicht: "Houston, we have a problem .... Ik krijg lang niet alles in de koffers ...."
Ik: "Geeft niet schat, ik ga nog wel een extra koffer halen bij de WalMart, die is toch 24uur per dag open".
(half uur en $30 later: probleem opgelost!)

paula
10-05-06, 00:47
Dus toch maar een lege koffer meenemen op de heenreis of er inderdaad daar eentje aanschaffen en ja dat geld kon nog wel eens het grootste probleem worden, vooral omdat we eerst die cruise gaan doen en daar zullen we denk ik ook wel het één en ander aanschaffen tijdens de uitstapjes, toch maar even een staatslot halen morgen!!!!

marisca
10-05-06, 08:55
Ja, Paula als je het goed uit wilt pakken moet je goed gespaard hebben en je hebt volgens mij in florida nooit genoeg gespaard.
Zelf heb ik wel zoiets van dat als ik met een laag bugget zou moeten gaan dan ga ik liever het jaar daarop.
Ik wil gewoon niet op de centen hoeven te letten!, Dat is toch een heerlijk gevoel, Dus ik shop een stuk minder een half jaar voor vertrek zodat ik het geld in orlando kan verbrassen( What a feeling), ach de vrouwen onder ons begrijpen dat gelukzalige gevoel wel van het fenomeen shoppen!!! :lol:
Gr marisca. :D

paula
10-05-06, 09:50
Dus ik shop een stuk minder een half jaar voor vertrek zodat ik het geld in orlando kan verbrassen( What a feeling), ach de vrouwen onder ons begrijpen dat gelukzalige gevoel wel van het fenomeen shoppen!!!
Nou verbrassen doe ik ook niet, denk wel even na voordat ik alles wat ik links en rechts van me zie liggen in een winkelwagentje gooi. Mijn man zegt altijd, vraag eerst aan jezelf: Heb ik het nodig? Nee natuurlijk heb ik het niet nodig, maar daarom wil ik het wel hebben...., dus vandaar dat ik die beter niet mee kan nemen met shoppen.
Ik wil ook niet hier in NL alle dubbeltjes om moeten draaien om op vakantie te kunnen. En wil ook niet nog maanden na terugkomst maanden in de schulden zitten omdat ik me niet kon beheersen, dus gebruik wel mijn gezonde verstand, maar een paar keer shoppen daar lijkt me wel een leuke ervaring, al is het alleen maar de sfeer en de inmense hoeveelheid en grootte van de Malls. :roll:
Moeten volgens mij ook nog entreekaarten hebben (en betalen) voor de parken, wij zijn er bijna uit, zal het straks nog wel even melden op HELLUP.........
gr. Paula

marisca
10-05-06, 09:55
Paula, In de schulden zitten lijkt mij ook vreselijk en je moet natuurlijk wel gewoon kunnen leven natuurlijk!
Ik bedoel gewoon dat ik het incalculeer wat ik aan zakgeld mee wil nemen en dat moet gewoon ruim zijn anders moet je zo opletten!
Ik hou meestal nog wel over na de vakantie, maar als dat niet het geval is dan is dat jammer, maar in het rood staan hoeft natuurlijk niet zolang je het in de gaten houd wat je bestedings bedrag is!
Greetz. :lol:

paula
10-05-06, 11:03
Ik bedoel gewoon dat ik het incalculeer wat ik aan zakgeld mee wil nemen en dat moet gewoon ruim zijn anders moet je zo opletten!

Dat heet dan ook geen vakantie meer, er zijn trouwens ook genoeg mensen die een lening afsluiten voor een vakantie, die kunnen dus dan een heel jaar lang nog aflossingen doen, nou echt niet.
Wij hebben ons het afgelopen jaar ook wel goed ingehouden, normaal "pikken" we met de herfst- en meivakantie nog wel een weekje Turkije mee, maar dat hebben we maar overgeslagen, je kan ook niet alles. Gelukkig maar dat we dat in de meivakantie niet gedaan hebben want man en kinderen hebben allemaal een week in bed gelegen met een heftige griep en bronchitis. Je zal maar op vakantie zijn. Balen balen.

Michael66
10-05-06, 11:53
Wat Marisca aangeeft is wel waar, je wilt inFlorida niet continu na moeten denken over wat je uitgeeft. En zeker niet schrikken als je er weer bent ingetrapt om te denken dat iets $9,99 kost en dan de tax er nog bovenop komt etc.

Wat zeker niet wegneemt dat het verstandig is om te budgetteren, zeker als je kinderen hebt. Onze zoon van 6 krijgt zelfs al een budget voor dingen die hij graag daar wil kopen: GameBoy-spellen, Playmobil en lego (Bionicles). Het helpt hem keuzes te maken en in te zien dat geld niet zomaar "uit de muur" komt.

Een goede tip: betrek je kids bij het vaststellen van het vakantiebudget. Met kids in de leeftijd zoals jij ze hebt kun je heel goed duidelijk maken welke kosten je dagelijks hebt en welk bedrag er voor hen (en voor jullie) overblijft om vrij te besteden. Je zult zien dat ze van die openheid leren en niet zullen mopperen als ze iets niet kunnen kopen: ze weten immers hoe de financiën er voor staan.

marisca
10-05-06, 12:35
Ik vind dit leuk om te lezen michael! Deze instelling hebben wij ook, En onze zoon spaart zelf ook voor de vakantie en vraagt geld voor zijn verjaardag!
Zo begrijpen ze dat het niet zomaar aan komt waaien. Op de rommelmarkt heeft hij ook speelgoed verkocht om dan weer extra geld bij zijn vakantie te leggen!
Je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen! :lol:

O ja, als je per dag bedenkt wat je kan uitgeven en je daar aan houd kom je nooit in de knel!
Sommige dagen ben je goedkoop uit en sommige dagen duur.
Ja, bij ons gaat altijd de reken machine mee.
Dan kun je het gewoon veilig in de gaten houden!
En je vakantie moet gewoon vakantie kunnen zijn dus rekenen wij altijd ruimer.
Gr marisca :D

Michael66
10-05-06, 13:56
OJa, bij ons gaat altijd de reken machine mee.

Echt? Bij mij komt die rekenmachine altijd pas tevoorschijn als de afrekening van de CC's binne komt. :twisted: :twisted:
Nee, dagelijks ben ik er daar niet mee bezig, alleen als begint op te vallen dat de stapel $20-biljetten erg snel aan het slinken is gaan we een beetje opletten. Ben gelukkig nog in de financiële situatie dat dat kan, maar als mijn vrouw nog lang werkloos is wordt dat moeilijker.

paula
10-05-06, 14:21
Een goede tip: betrek je kids bij het vaststellen van het vakantiebudget. Met kids in de leeftijd zoals jij ze hebt kun je heel goed duidelijk maken welke kosten je dagelijks hebt en welk bedrag er voor hen (en voor jullie) overblijft om vrij te besteden. Je zult zien dat ze van die openheid leren en niet zullen mopperen als ze iets niet kunnen kopen: ze weten immers hoe de financiën er voor staan.
Wat heb je dat mooi verwoord Michael.
Toen ze nog kleiner waren gaven we ze met de vakantie ook altijd iets van een tientje per dag, dus konden ze zelf hun ijsjes kopen, trampoline springen etc., en als ze iets aparts wilde kopen dan zorgden ze er wel voor om wat van een paar dagen op te sparen, zo leerden ze ook dat het niet elke dag "op" moest.
Nu is het ook zo dat mijn zoon al bijna twee jaar een volledige baan heeft (4 dagen werken, 1 dag studie) dus hij heeft ook zijn deel van de vakantie zelf betaald en zal dat ook doen met de kosten van de attractieparken. Hij is ook geen big spender en heeft wel in de gaten hoe allemaal werkt met het uitgeven van geld.
Bij mijn dochter is het ook geen probleem, zij heeft liever één mooi ding dan 10 minder mooie en vaak hoeft dat niet eens veel te kosten.
Wat dat budgetteren betreft, daar zijn we met bepaalde dingen ook nog wel mee bezig en dan meer met het idee dat het toch wel prettiger is als je de kaartjes al in huis hebt voor Disney etc. , vooral omdat die dan al betaald zijn en dus weet wat je nog kan verwachten. En verder is het natuurlijk geen probleem anders zouden we wel in NL op vakantie gaan.
:lol: :lol: :lol:

Speakingtongues
24-09-06, 19:43
Had dit subject ook al op Allesamerika.nl (http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=6121)geplaatst. :smile:
Het leek mij een leuk idee om mensen te vragen dingen mee te nemen als ze naar Zuid Florida kwamen. Niet dat ik die perse nodig heb, maar misschien is het gewoon leuk voor ons om hier af en toe Nederlanders op bezoek te krijgen en vinden sommige mensen het wel leuk om eens Nederlanders op te zoeken die in Florida wonen. Vandaar de suggestie : " Ik ga naar Florida en neem mee"...........

Bijvoorbeeld Lekker oude kaas, Hagelslag, Dagbladen , Een goed Nederlands boek, enzzzzzzzzzzzzz

Dus als je in de buurt bent of komt kom op de koffie en neem iets lekkers of leuks uit Nederland mee

Ciao

Speak

Michael66
24-09-06, 21:27
Stroopwafels!

Als in Gouda woonachtige Florida-freak neem ik elk jaar voor onze friends in New Port Richey altijd een paar zakjes echte Goudse siroopwafels (ja, siroop) mee. Vooral Matthew, de zoon van de familie, is er helemaal verzot op. Die worden meteen in de "veilige zone" ondergebracht, zodat niemand anders er aan kan komen.

Stroopwafels dus!

Trainspotters
24-09-06, 23:41
Enkele oerdegelijke ranzig sappig vette HEMA worsten. :-P

*edit
Voor alle duidelijkheid: niet om zelf te eten.

marisca
25-09-06, 08:34
Een zak salmiak knotsen, Een stuk of 40 gaan er altijd mee en die zijn meestal ook heel snel op:)

pyca
25-09-06, 09:36
Wij stuurden onze kenissen in de VS vaak chocoladeletters.

En het kan weer, ik zag ze alweer liggen:smile:

beppie
25-09-06, 11:56
Toch zeker wel een pond drop. En dan lekkere harde zoete.
En ook nog wat zure beertjes. Lachen als een Amerikaan die voor het eerst eet.

En voor de Nederlanders aldaar wat lekkere weekbladen en goede Nederlandse boeken.

meisje
25-09-06, 12:15
Moet je het eigenlijk ook melden als je door de douane gaat dat je etenswaren in je koffer hebt? Ook jammer als je al dat lekkers dan moet inleveren..en misschien een boete op de koop toe? Of ben ik weer veel te bang:-(

meisje

Speakingtongues
26-09-06, 04:13
Je mag veel wel gewoon meenemen van de Customs hier hoor !

Geen Hema worsten dat niet. Vlees en vis en granen en dergelijke zeker niet. Maar vacuum verpakte kaas, koekjes en eindelijk alles wat bereid is en verpakt is geen probleem

Dus waar blijven die mensen die me kaas brengen ????

:p

Barry1401
26-09-06, 15:01
Ik wil wel wat meenemen voor hoor?

Maar hééééééle jonge kaas mag niet...
"hard curded cheeses only"

Dus roept u maar...

MR. T
27-09-06, 10:01
Een paar rollen KING pepermunt 8-)

Groeten,

Thijs

silvia1981
23-10-06, 13:00
Ik neem dit jaar oerdegelijke nederlandse cadeautjes mee dus delfstblauwe kerstballen en natuurlijk drop,veel drop en ook nasi kruiden,die hebben ze daar ook niet (de goede althans).En ik neem een nederlandse kalender voor ze mee!

Orangedevil
23-10-06, 18:19
Volgende keer als we gaan huren we een villa en dan neem ik lekker een luchtbed mee om rond te dobberen in het zwembad.

rijntjes
02-07-07, 17:42
Hallo allemaal

Wij zijn echt aan het aftellen, nog "maar" 6 weken en dan gaan
we de oversteek maken om 3 weken in Florida te gaan touren.
Maar wel een vraagje, wij reizen met onze kinderen die 7 en
10 jaar oud zijn.
Heeft iemand, buiten natuurlijk de gewone bagage, handige tips
om wat in ieder geval mee te nemen naar Florida...en eigenlijk
speciaal voor de kids !

Reisplanning:
13/23 aug - Orlando - Villa
23/31 aug - Naples - Villa

Jullie respons wordt gewaardeerd

groeten

Bert

bluedolph1n
02-07-07, 18:51
Wat ik altijd wel heb gedaan, en wat je misschien zelf ook al wel doet, is kleine kadootjes kopen, en tijdens de trip af en toe een klein kadootje geven, zodat de tijd wat sneller gaat van de vlucht.
Voor de rest ben ik ook erg benieuwd naar tips, volgend jaar wordt het de 1e keer dat we echt ver gaan vliegen met Michael. ( dan 8 jaar)

Groetjes, Sandra

bono
02-07-07, 21:10
Hallo,

Nou heb ik zelf geen kinderen maar eigen dingetjes zoals kroeljes of iets eigens is wel belangrijk denk ik.
Dat is herkenbaar zeker voor z'n lange vlucht.
Maar waarschijnlijk heb je daar al aan gedacht :wink:

gr. Monique

rijntjes
02-07-07, 22:41
Dit hadden we inderdaad ook in gedachte....
Maar in ieder geval bedankt voor de tips

Gr Bert

Marianne4kids
04-07-07, 10:39
Paracetamol is in Amerika niet te koop. Dus als je kinderen bij een hoofdpijn gewend zijn een paracetamol te krijgen is het wel handig om dat mee te nemen, ook voor jezelf trouwens. Ik neem zelf ook zeker wat mee.

Marianne,

rijntjes
04-07-07, 12:43
Paracetamol is in Amerika niet te koop. Dus als je kinderen bij een hoofdpijn gewend zijn een paracetamol te krijgen is het wel handig om dat mee te nemen, ook voor jezelf trouwens. Ik neem zelf ook zeker wat mee.

Marianne,


Bedankt dit is een heel handige tip !!

FrankS
04-07-07, 13:55
Paracetamol is wel degelijk verkrijgbaar in de USA. Het staat daar echter bekend onder de naam "acetaminophen". Het bekendste merk in de USA is Tylenol, dat zowat op elke straathoek verkocht wordt.

bono
04-07-07, 15:59
Ja dat klopt wij hebben vorig jaar ook gekocht bij een soort drogisterij in een een of ander potje.
Nou weet ik alleen niet of bij ibu hadden gevraagt of een molletje??
Maar hebben doen ze het zeker.

gr. Monique

Wel duurder als hier in Nederland, dat wel geloof ik.

rijntjes
05-07-07, 16:53
neemt iemand van jullie ook een verrekijker mee ???

bert

Tinkerbell
05-07-07, 17:36
neemt iemand van jullie ook een verrekijker mee ???

bert

Ikke :grin: :grin:.

Bij Kruidvat of schlecker was er laatst eentje in de aanbieding.
Was maar een paar Euri. Gaat hij kapot of is het niks geen nood.

Paracetamol staat gewoon in de vakken van de supermarkt.
Ik heb met verbazing staan te kijken wat er allemaal vrij te koop is op gebied van medicijnen.

jaap
05-07-07, 18:27
neemt iemand van jullie ook een verrekijker mee ???

bert

Ja, wij nemen een verrekijker mee om heerlijk mee naar dolfijnen te kijken in Naples. Ook nemen we een badtherometer mee om het zeewater te meten :D (zie foto)

http://img394.imageshack.us/img394/608/p7050003vl3.th.jpg (http://img394.imageshack.us/my.php?image=p7050003vl3.jpg)

Wij zien de kinderen in het vliegtuig meestal met een gameboy of en dvd speler.

rijntjes
10-07-07, 15:17
Een badthermometer ??

Waar is dat dan voor bedoeld, natuurlijk om de temperatuur
op te meten....maar wat is de achterliggende gedachte ??

Grtn

Bert

corrus
10-07-07, 15:19
Wat dacht je ervan om te kijken of het water niet te heet is om je kleine kind in te doen... :roll:


:mrgreen:

calypso
10-07-07, 15:22
Wat dacht je ervan om te kijken of het water niet te heet is om je kleine kind in te doen... :roll:


:mrgreen:
Dat kan natuurlijk maar er wordt gezegd dat ze het zeewater ermee gaan meten, dan vraag ik me ook af waarom? dat kan toch nooit te heet zijn voor de kleine ;-)

rijntjes
10-07-07, 15:26
Wat dacht je ervan om te kijken of het water niet te heet is om je kleine kind in te doen... :roll:


:mrgreen:


Zeewater te heet ???

Ik wist wel dat het zeewater warm was in augustus maar nu begin ik me
dus echt zorgen te maken !!!!!

een bezorgde Bert

Jan en Jolanda
10-07-07, 19:25
Vanaf de eerste keer dat mijn dochter meeging (nu 12 jaar, toen 1 jaar), nam ik altijd een rugzakje met kleine kadootjes voor haar mee. Wat snoepjes of koekjes erbij en ze was altijd tevreden. Maar dat werkt natuurlijk maar tot een bepaalde leeftijd.
Daarna werden het kindertijdschriften van bv. nickelodeon of meidenmagazine. En een mp3 speler of dvd speler. Net waar je kinderen van houden.

Het is ook leuk om ze een eigen fototoestel te geven. Daar komen altijd verrassende foto's uit....

Jolanda

rijntjes
10-07-07, 23:54
Die camera's ..Ja die hebben de kinderen toevallig van Oma gekregen...in ieder geval een goed idee

Bedankt

jaap
11-07-07, 20:27
Het water is eerder te koud voor de kleine, maar onze kleine is inmiddels 26 jaar ;)
De werkelijke reden voor die bad thermometer is domweg om aan het thuisfront te kunnen vertellen hoe warm het bij ons in florida is. Een toeval toen wij die bad thermometer in Nederland kochten was, dat die zowel fahrenheit als celcius aangeeft. Geen gereken om te weten wat we qua temperatuur meemaken.
Vandaag zitten we weer in Naples-florida. De zee is een stuk frisser dan vorig jaar. Morgen gaat dus de badthermometer weer mee naar strand om de temperatuur van het zeewater te meten.

Mejel
02-08-07, 17:31
Ik ben bezig met het inpakken van de koffers. Maar nu stuit ik toch op wat vraagjes, die ik eigenlijk niet weet. Ik heb nl. een lijst, die ik elk jaar volg. Daar staan handdoeken op en een trui. Maar heb ik die nodig? We gaan naar Disney waterparken, Seaworld en Discovery Cove en misschien een keer naar het strand. Bij het hotel zul je geen handdoeken nodig hebben, maar op andere plekken?
En een trui, is dat handig? Heb je die in het vliegtuig nodig of met de airco in Orlando? Het scheelt een hoop in bagage als je die niet mee hoeft te nemen.

De meeste apparaten hebben trouwens ook 110 volt op 1 na (kwam ik vandaag achter, de nintendo ds heeft als enige niet tussen 110 en 230 volt op de oplader staan). Kan ik zo'n stroomomzetter (of hoe heet zoiets) nog op schiphol kopen? Anders moet ik morgen de stad nog in.

Njit
02-08-07, 17:52
Trui heb ik nooit nodig gehad. Maar kan me voorstellen dat je het soms koud krijgt van de Airco.

Handdoeken kun je huren bij de Disneyparken. Bij Discovery Cove zitten ze er volgens mij bij. Maar een mooie strandhanddoek is nooit weg natuurlijk (ze verkopen ook hele mooie bij de diverse Outlets)

Ik zou gewoon een oplader voor de DS kopen die wel op 110V kan. Dat kun je ook nog in de USA doen. Een stroomomzetter enkel en alleen voor je DS is een beetje overdreven.

calypso
02-08-07, 18:06
Een trui neem ik echt niet mee naar Orlando :-)
Tis daar toch altijd goed weer, nou ja meestal dan, en als het echt zo koud zo worden koop ik er daar wel een. En in het vliegtuig gewoon een extra deken vragen heb je het ook lekker warm mee.

Handdoek neem ik altijd 1 van mee uit gewoonte maar de meeste hotels hebben handdoeken dus eigenlijk ook overbodig. Dus als je naar Disney waterpark gaat kun je ook een handdoek van hotel meenemen. Maar meestal droog je vanzelf wel op met de temperatuur daar. :-)

Marjol
02-08-07, 18:13
Ik heb het meestal ijskoud in het vliegtuig, dus een trui gaat altijd mee. Dit jaar was ik vergeten om de trui uit m'n koffer te halen en ondanks het dekentje heb ik het toch echt weer behoorlijk koud gehad.

Een badhanddoek is ook wel handig, voor de zwemparken. Zoveel plek neemt zo'n ding nu ook weer niet in, desnoods prop je 'm er als laatste bij :)

Mejel
02-08-07, 20:32
LOL, leuke tegenstrijdige tips:razz: Ik denk, dat ik een trui of een jasje mee neem het vliegtuig in. Ik ben nogal een kouwkleum en als ik dan makkelijker slaap is dat erg plezierig. Mijn regenjas laat ik denk ik maar thuis. Vervelend als je een bui op je hoofd krijgt en je hebt geen jas aan. Maar om nu de hele dag met je jas te lopen is ook geen optie. Ik heb nog zo'n opvouwbaar regending en anders koop ik daar wel nieuwe.
Handdoek....als er plaats is. In de reactie's is het nu 2:1

Ik wordgek van al die oplaadapparaten. Mijn I-pod, DS, camera, mobiel, allemaal hebben ze ene oplader nodig en ze zijn allemaal verschillend. Waarom maken ze die niet gewoon standaard met dezelfde pinnetjes? Zelfs de 2 DS-en die we hebben schelen een jaar in leeftijd en hebben allebei een ander pinnetje. Gek wordt een mens van al die draadjes en touwtjes, die in elkaar komen te zitten.

Njit
02-08-07, 21:21
Gek wordt een mens van al die draadjes en touwtjes, die in elkaar komen te zitten.

Ik doe meestal een elastiekje om de snoeren om het netjes te houden. En dan alle opladers etc in een ziplock. Dan zwerft het niet zo door de koffer...

Ta2 Gerrit
02-08-07, 21:28
Ik doe meestal een elastiekje om de snoeren om het netjes te houden. En dan alle opladers etc in een ziplock. Dan zwerft het niet zo door de koffer...

Wij hebben gewoon een extra toilettas, met laders, snoertjes etc. EN een omvormer met een NL 4x stekkerdoosje. Erg handig, zo'n centrale laadplaats :mrgreen:

FrankS
02-08-07, 21:47
Ik fl**%& ze gewoon los een een reistas en zoek me naderhand de ple%#%% naar de juiste lader...

Njit
02-08-07, 21:50
Ik fl**%& ze gewoon los een een reistas en zoek me naderhand de ple%#%% naar de juiste lader...

Da's ook een systeem :)

Almereontour
02-08-07, 22:43
Mijn regenjas laat ik denk ik maar thuis. Vervelend als je een bui op je hoofd krijgt en je hebt geen jas aan. Maar om nu de hele dag met je jas te lopen is ook geen optie. Ik heb nog zo'n opvouwbaar regending en anders koop ik daar wel nieuwe.


In onze villa lagen al een stuk of zeven regen poncho's. Ze zijn ook voor een paar dollar te koop in de supermarkt. Ook in de parken zijn deze te koop, alleen dan wat duurder.

nahnah9
03-08-07, 16:05
Wij zijn net terug uit Florida:-(:-(:-(.
Handdoeken kun je huren of meenemen uit het hotel. Daar liggen ze meestal gratis bij het zwembad (ik heb hier op het forum een tip gezien om badhanddoeken aan het kamermeisje te vragen). DiscoveryCove zorgt voor de handdoeken. Bij de Disney Waterparken kun je ze huren, maar wij namen ze dus mee uit het hotel.
Truien heb je niet nodig (het was vrijwel constant 30 graden). In het vliegtuig kun je een deken vragen.
Groet,
Hans

Mejel
03-08-07, 16:40
Mijn koffer is ingepakt. Ik neem er eentje mee en het valt reuze mee, hij weegt 13,5 kilo. Erik is een puber en wil niet naar zijn moeder luisteren, komt iemand bekend voor? Hij pakt zijn koffer wel vanavond in, met zijn vrienden de stad in is op dit moment belangrijker. En hij gaat zich niet aan mijn lijstje houden, dat ik zo lief voor hem gemaakt heb. Misschien pakt hij wel 7 paar sokken in ipv de 6 die ik opgeschreven heb. Wat een rebellie;)

Het is de bedoeling, dat we daar nog een koffer kopen en dan met 3 koffers terugkomen. Dat kan dus makkelijk als ik het zo zie.
Mijn laptop gaat als handbagage mee naast mijn handtas met alle verdere benodigdheden (kauwgum, i-pod ed.) Erik draagt dan zijn eigen rugzak.
Een handdoek heb ik niet ingepakt net zo min als een trui. Ik neem altijd veel te veel mee, dat gebeurt dus dit jaar echt niet. We zien dan wel hoe de terugreis eruit ziet:p

Om half 7 morgenochtend haalt een vriendin ons op om ons naar schiphol te brengen. Tot ziens allemaal!

Njit
03-08-07, 17:00
Veel plezier alvast. En je kan daar alles kopen wat je eventueel vergeten bent. Dus komt helemaal goed :)

kol
04-08-07, 01:13
heel veel plezier. Je hebt groot gelijk om niet te veel mee te nemen. Ik trap er ook iedere keer weer in om teveel mee te nemen. Je hebt inderdaad meer aan een laptop dan aan een trui. En je neemt altijd veel meer mee terug. Daarom doe ik altijd een tas (of twee of drie) op de bodem van mijn koffer. Ze gaan altijd vol mee terug.

Nicole

Syllvia
05-08-07, 10:57
Ik neem meestal een vest mee voor in het vliegtuig, en ook handig als je naar de publix gaat, want de airco staat daar heel hoog of is dat laag......

regen poncho heb ik daar gekocht in een Dollar winkel, voor juist..........1 dollar.
ze zijn heel klein opgevouwen, steek je zo in je achterbroekzak.
ik heb ze nog nooit nodig gehad trouwens.

groet Sylvia

Pluisje
05-08-07, 23:30
Ik zou gewoon een oplader voor de DS kopen die wel op 110V kan. Dat kun je ook nog in de USA doen. Een stroomomzetter enkel en alleen voor je DS is een beetje overdreven.


Mijn zoon heeft ook een gameboy. Ik zou niet weten waar je een oplader voor deze gameboy kunt kopen die op 110V kan. Bij ons is dit ook het enige apparaat waarbij we niet kunnen switchen tussen 220 en 110 volt.

Pluisje :-?

Njit
05-08-07, 23:36
Mijn zoon heeft ook een gameboy. Ik zou niet weten waar je een oplader voor deze gameboy kunt kopen die op 110V kan.

Gewoon in de USA. Of anders via ebay.

Edit: lees net op deze weblog dat ze de Convertor bij Radioshack hebben gekocht. Is wel voor een Nintendo DS maar Gameboy kennen ze daar vast ook wel.


Als we buiten komen en weg willen rijden zien we een radioshack tegenover de Walmarkt, remmen en de parkeerplaats op. Gelukkig houdt iedereen hier goed afstand. Een converter voor de Nintendo Ds gekocht en terug naar het hotel.http://floridareis.blogspot.com/2007/08/dag-2-5-8-rust-en-wennen.html

Pluisje
07-08-07, 07:46
:grin: Hallo Njit

Ik ben na jouw reactie verder gaan zoeken. Als ze een convertor verkopen in de USA kon ik me niet voorstellen dat zo'n convertor ook niet in Nederland te koop is.
Nu blijkt er voor de Game Boy Advance dus ook een adapter of accu-oplader te zijn die je via de sigarettenaansteker in de auto op kunt laden. Deze is inmiddels aangeschaft. Wij huren toch een auto in Orlando dus dat moet dan goedkomen. Kan die jongen op de terugvlucht zich toch nog vermaken met de GBA.

Pluisje :smile:

Mejel
08-08-07, 00:25
We hebben inderdaad een converter gekocht. Werkt prima, maar wel erg duur, zo'n 40 dollar. Tja, mijn zoon maakt er behoorlijk gebruik van dus wat doe je dan? Mams strijkt over haar hart natuurlijk. Maar we hadden in nederland moeten kijken, ach zo leer je elke keer wat bij.

calypso
08-08-07, 08:02
We hebben inderdaad een converter gekocht. Werkt prima, maar wel erg duur, zo'n 40 dollar. Tja, mijn zoon maakt er behoorlijk gebruik van dus wat doe je dan? Mams strijkt over haar hart natuurlijk. Maar we hadden in nederland moeten kijken, ach zo leer je elke keer wat bij.
Waar zouden we zijn zonder onze Mama :-)
Die zorgen toch altijd dat wij kids gelukkig zijn.

ilssse
15-06-08, 11:07
Ik ga op vakantie en ik neem mee.....
(wat vinden jullie dat je zeker niet moet vergeten????)

Ik begin!!!!

Ik ga op vakantie en ik neem mee:
* 2 koffers!!!!! hahaha

calypso
15-06-08, 13:08
Mijn paspoort, ticket en credit card, want zonder die kom je nergens!

Syllvia
15-06-08, 13:10
Ticket, CC, paspoort, en RIJBEWIJS

groetjes Sylvia

toyata
15-06-08, 13:33
tickets, cc, paspoort, rijbewijs, mijn camera, een koffer voor alle gekochte spullen en natuurlijk een goed humeur

JKG
15-06-08, 19:25
Mijn PDA/GSM met TomTom + Florida map erop. Altijd handig.

ilssse
15-06-08, 22:02
Jaaa die nemen wij ook mee!!
En idd mn creditcard niet vergeten!
Rijbewijs
wereldstekkers
fotocamera en filmcamera
Bikini :)

Michael66
16-06-08, 02:43
M'n laptop om het reisverslag te kunnen schrijven.

toyata
16-06-08, 21:46
zonnebrand

Milla
17-06-08, 01:21
Koffers, tickets, CC+gewone pinpas, mijn Ipod, camera, telefoon + oplader en niet te vergeten...een boek van Sophie Kinsella!

Ta2 Gerrit
17-06-08, 15:55
Loads of money, en vooral LEGE koffers (en all of the above) ;-)

Eugenie
17-06-08, 20:41
Wij zeggen altijd: je paspoort, je rijbewijs en je creditcard ! De rest kun je kopen!

Maar ja de laptop, nintendo's, PDA en GSM laten we natuurlijk ook niet thuis.

En natuurlijk je sunshine state SMILE !!!!!

hazelnootje
20-06-08, 15:33
All of the above en anti muggen gel.

Ekison
03-07-08, 01:26
Witte chocoladepasta
Wereldstekker
Digitale kopie op usbstick van paspoort, cc en rijbewijs
2 studiekboeken voor een herkansing na de vakantie :?
Zonnebril
Big Sunshine Pepsodent State Smile

JKG
05-07-08, 23:05
Geen slecht idee dat van die USB stick. Zou alleen wel oppassen met CC gegevens, dat ze niet in verkeerde handjes komen. Maargoed, ook dat heb je snel genoeg door als er iets is afgeboekt waar je niets van af weet.

FloridaVerslaafde
05-07-08, 23:11
externe 40 GB harddisk voor mijn Canon 400D. Had verleden jaar 20 GB bij me en daar had ik net genoeg aan, en aangezien ik dit jaar 5 weken ga heb ik die GBs nodig voor al die duizenden foto's die ik maak.

:cool:

ferret
15-07-08, 22:26
Pisang Ambon, want dat verkopen ze daar niet (helaas).
Drank zat, maar niet mijn smaak. Dus neem ik een paar flessen mee.(in de koffer, dit keer)

au3
02-10-10, 00:58
Hallo,

wij reizen met 2 volw. en 2 kids en nemen altijd (nou ja, de laatste 2 keren Florida dan..) 4 koffers mee op de heenreis, waarbij we de kleinste 2 volstoppen met spullen en deze kleine koffers in de grote koffers doen...Zodat we dus maar 2 koffers hoeven te dragen/rollen.
Zo heb je na afloop van de talloze shoptripjes gelijk 2 extra koffers!

En verder nemen we mee o.a. uitgeprinte kortingsbonnen!

Groetjes,
au3

Bosevents
02-10-10, 10:03
een goed tip die ik kreeg via pm:
een verdeelstekker en een wereld stekker zodat je met een aansluiting meerdere apparaten kunt opladen/bedienen...

http://img.2dehands.be/f/preview/68147730-verdeelstekker-4-contacten-aarding.jpg

Don Fernando
03-10-10, 18:56
Paspoort, medicijnen (plus medicijenpaspoort), cc, geld, telefoon, fotocamera, printje met belangrijke adressen en wat oude kleding die ik aan het eind van de vakantie kan weggooien. Ik ben van plan om in Miami wat nieuwe guayabera's te kopen, dus veel shirts hoef ik niet mee te nemen, en des te meer ruimte heb ik voor sigaren in de koffer op de terugweg (nu maar hopen dat de douane op Schiphol niet controleert)