PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Phileas: rondreis Florida oktober 2006



Phileas
18-09-06, 16:44
We zitten 10 dagen voor ons vertrek en ik denk dat dit reisschema 'm moet gaan worden! Het meeste is ingevuld (met dank aan dit forum) en we hebben er onwijs veel zin in. Als alles volgens plan verloopt, dan schrijf ik natuurlijk ook een verslag!

Dag 1 aankomst Miami middag - Miami Beach/hopelijk zonnen ;)
Dag 2 Miami - Bayside/ducktours of boottocht villa's/South Beach
Dag 3 Miami - wedstrijd Florida Marlins/Coral Gables
Dag 4 Key West
Dag 5 Key Largo - Snorkelen/duiken John Pennekamp State Park
Dag 6 Bonita Springs - Everglades National Park/Shark Valley
Dag 7 Bonita Springs - Naples/strand/zwembad
Dag 8 Bonita Springs - Captiva & Sanibel Island
Dag 9 Clearwater - kustroute/relaxed af & toe stoppen/shoppen
Dag 10 Clearwater - Bush Gardens
Dag 11 Crystal River - Clearwater Beach/Tarpon Springs
Dag 12 Daytona Beach - heeeeel vroeg snorkelen met manatees
Dag 13 Daytona Beach
Dag 14 Orlando - via Cocoa Beach & shopping malls naar hotel
Dag 15 Orlando - Sea World
Dag 15 Orlando - Kelly Park/tuben op de rivier
Dag 16 Orlando - relaxen/shoppen/old town Kissimee oldtimers
Dag 17 Orlando - WDW - Animal Kingdom/MGM
Dag 18 Orlando - WDW - EPCOT
Dag 19 Orlando - Sea World (free entrance for 7 consecutive days!)
Dag 20 naar huis

Tis me wel een programma als ik het zo zie, maar we hebben alle tijd van de wereld. Als iets door tijdgebrek niet door kan gaan, is dat geen ramp. Enige waar we nog een beetje mee zitten is Daytona............ Kan niet zoveel vinden (op dit forum) qua leuke dingen (is NASCAR leuk voor meisjes vraag ik dan gelijk??). Tips zijn welkom!
Alvast bedankt!

Michael66
18-09-06, 20:14
Wow, wat een goed programma! Er zit van alles in, en ik vind het niet eens al te druk. Zoals je al aangeeft zal er misschien wel eens wat uit het programma gaan vallen, maar dat is niet erg. Je merkt het vanzelf als je aan een extra dagje rust toe bent, of als je op een plek een dagje langer wilt blijven.

Voor wat betreft Daytona Beach, daar is genoeg te doen, ook "voor een meisje". Mijn "meisje" van bijna 40 wil graag nog een keertje terug naar het circuit om daar de rondtour nog eens te doen en het museum te bezoeken. En verder ..... heb je al eens op http://www.daytonabeach.com/ gekeken? Daytona blijft natuurlijk ook gewoon een leuke badplaats, waar het leven een stapje langzamer gaat (tenzij je in een raceauto zit ...), en waar het op een zwoele zomeravond goed toeven is.

Have fun!!

Phileas
27-09-06, 11:01
Nog 2 nachtjes slapen en dan vliegen we naar Florida!
In het reisschema bij Daytona zit nog steeds een stukje waar ik nog niet zeker over ben. Ik heb hierbij een beetje hulp nodig.

Op dit moment rijden we vanaf Crystal River na het snorkelen met manatees om het middaguur door Ocala National Forest richting Daytona Beach. Ik denk dat deze route wel te doen is qua tijd. Of denkt iemand dat St. Augustine er nog aan vastgeplakt kan worden?

Na 2 overnachtingen in Daytona gaat de reis naar Orlando. Omdat we daar voldoende tijd hebben wilde ik een detour maken. Het liefst via de kustroute A1A. Nu dacht ik zelf dat dat lukte via Canaveral naar Cocao. Maar na de kaart te hebben bestudeerd, zie ik dat route niet langs de kust gaat (en geen A1A is). Heeft iemand een andere suggestie voor deze route??
Alvast bedankt!