PDA

Bekijk Volledige Versie : Sanibel, Captiva en Anna Maria Island



pascalbrouwers
17-09-06, 11:33
Sanible en Captiva Island.

Wie kan mij hier iets meer informatie over geven.
Is dit de moeite waard om heen te gaan met kleine kinderen.

Groetjes,
Pascal

deh78
17-09-06, 14:58
Ik ben 2 weken terug op sanibal island geweest, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik na een rondje eiland op het strand ben gaan liggen en wat in zee ben gaan zwemmen.Er is niks te doen behalve strand en zee.

Dennis

Phileas
18-09-06, 15:56
Hoi Pascal,

Wij zijn ook van plan om Sanibel/Captiva te bezoeken. We verblijven er niet, dus voor ons zou het echt een dagtocht zijn. Ik heb een beetje ge"google"ed en wij zijn het volgende van plan:

www.billysrentals.com (http://www.billysrentals.com). Deze meneer verhuurt fietsen (en segways, maar ik weet niet of dat wat is met kinderen??) op Sanibel Island. Zo te zien allemaal (verharde) fietspaden en een route die niet al te lang is. Je komt langs het strand (uitrusten/zwemmen/picknicken) en kan er ook voor kiezen om door het Ding Darling Wildlife Refuge Park te fietsen.(http://www.fws.gov/dingdarling/) Dit klinkt (omdat je over iets schrijft wat je nog niet hebt gezien!) heel spannend, met walking trails en uitkijkposten en misschien zelfs "wildlife".

Natalie

Harm
18-09-06, 16:24
Een paar jaar geleden hebben we een paar dagen op Sanibel door gebracht.
http://home.hccnet.nl/h.de.weert/index1.html
Klik even 6 mei- 8 mei in de linker kollom of Sanibel op de kaart aan voor onze ervaring.
Harm

Tina
18-09-06, 21:57
We zijn deze zomer één dag op Sanible en Captiva geweest en het was er prachtig. Echt een stukje paradijs op aarde. Toch denk ik ook dat 1 of 2 dagen genoeg zijn voor deze eilanden.
http://i64.photobucket.com/albums/h192/mkj68/pelikanen.jpg

anke
21-09-06, 16:23
1 advies: DOEN!!!

Wij hebben vorig jaar 2 dagen op Sanibel verbleven en trekken er dit jaar in oktober 4 dagen voor uit.
Onze kinderen zijn nu 8 en 6 jaar oud en voor hen was het gewoonweg super, ondanks een dag gietende regen.

We verblijven op de enigste camping op het eiland. Daar hebben ze een mini-zoo, met papegaaien, wasberen, eenden,... Fijn voor de kids.

De stranden liggen bezaaid met schelpen, en zeg nu zelf welk kind speelt niet graag op het strand en zoekt de mooiste schelpen? In hun kamer liggen nog steeds de grootste schelpen te pronken op de vensterbank en voor alle vriendjes thuis brengen we de mooiste schelpen mee.

Er is een schelpenmuzeeum. Het personeel is er uiterst behulpzaam en de kinderen kunnen deelnemen aan een zoektocht met als prijs een potlood.

Het muzeeum bij het reservaat is ook heel praktisch voor kinderen. Opgezette dieren, veel informatie en brochures, ...

In de zee zwemmen veel dolfijnen, eentje kwam zomaar naast ons zwemmen en bleef de hele tijd bij ons. Ook pelikanen vliegen voor de kust.
En je beleeft er prachtige zonsondergangen

De sfeer is een beetje caraibisch, heel gemoedelijk en aangenaam.
Ze zijn er super-behulpzaam, vooral naar de kids toe.

Ta2 Gerrit
21-09-06, 16:39
Schelpen invoeren; is dat niet ilegaal ?? Er staat mij iets van bij dat in een ver verleden zoiets op het forum voorbij is gekomen (kon het niet zo gauw vinden). Dus als je bij een volgend bezoek controle krijgt op Schiphol zou ik dat van die volle vensterbank even niet vertellen ;-)

pascalbrouwers
22-09-06, 02:08
Bedankt allemaal voor de info.
Het lijkt mij leuk om daar toch even heen te gaan voor een dag of 2. hoe ver ligt dit van Orlando, of is dit beter om vanuit Miami te doen. We willen onze reis starten in Miami, vervolgens naar Key West, terug richting Miami en dan door naar Orlando.
Op een camping slapen lijkt mij wel grappig = leuk voor de kleine. Wie weet hier iets meer van, zijn deze al ingericht of moet jezelf alles meenemen.

Wie wil mij verder helpen. Alvast bedankt.

THX, Pascal

deh78
22-09-06, 10:40
Ik denkt dat het vanuit Miami te ver zal zijn wij sliepen is Fort Myers is om de hoek,dus vanuit Orlando moet het dichterbij zijn.
Ik zelf vindt niet de moete waard om extra lang voor in de auto te zitten.

Dennis

Michael66
23-09-06, 17:41
hoe ver ligt dit van Orlando, of is dit beter om vanuit Miami te doen.
We willen onze reis starten in Miami, vervolgens naar Key West, terug richting Miami en dan door naar Orlando.
Als je vanuit Miami naar Orlando rijdt via de westkant van Florida, dan kom je langs Ft. Myers, en van daaruit is het een klein stukje door naar Sanibel. Is een goede plek - ongeveer halverwege - om je reis voor één of enkele dagen te onderbreken.

pascalbrouwers
13-04-08, 10:46
Even een praktisch vraagje.
Mijn vrouw zou graag naar Sanibel willen.
Wat ik mij nu afvraag is, of dit de moeite waard is om 1 a 2 dagen heen te rijden vanuit Orlando.
op de route planner van texaco zag ik dat het zeker 3,5 uur rijden is.
Nou heen en terug ben je een dag kwijt

Er zal ongetwijfeld al veel info bij de zoekfuntie te vinden zijn, maar het is nog maar een paar weken voordat we vertekken.
En veel tijd om voor te bereiden hebben we niet meer.
Alles hotels, auto, tickets parken, reisschema moet nog geregeld worden.

Groet,
Pascal

Nikkie1974
13-04-08, 12:30
Wij zijn vorig jaar naar Ft. Myers geweest en hebben ook 1 dag op Sanibel Island doorgebracht. Je hebt daar echt schitterende witte stranden en héle mooie schelpen. Wij hebben daar ook een Sanddollar gevonden en een schelp waar nog een beestje in zat. We hebben alles weer netjes terug gebracht naar de zee. Uiteraard hebben we wel heel veel kleine schelpen meegenomen. En tussen de middag hebben we echt heerlijk gegeten bij the Greenhouse Grill in Sanibel. Ik vond het dus zeer de moeite waard.

http://img209.imageshack.us/img209/9111/florida2007717yg1.th.jpg (http://img209.imageshack.us/my.php?image=florida2007717yg1.jpg) http://img209.imageshack.us/img209/644/florida2007711vg7.th.jpg (http://img209.imageshack.us/my.php?image=florida2007711vg7.jpg) http://img209.imageshack.us/img209/2443/florida2007713zt8.th.jpg (http://img209.imageshack.us/my.php?image=florida2007713zt8.jpg)

Michael66
13-04-08, 15:03
Mijn vrouw zou graag naar Sanibel willen.Waarom wil je vrouw er naartoe? Da's denk ik de eerste vraag die je het beste kunt stellen. Als zij een goede reden heeft, hoef je ons niet eens te vragen waarom je er heen zou willen.

pascalbrouwers
13-04-08, 15:10
Zij heeft gehoord dat het er leuk moet zijn....
Dat is natuurlijk iest persoonlijks.
Vandaar toch de vraag loont het zich de moeite om zo'n trip te maken.
Of is strand strand zoals op vele plaatsen.

Normaliter zou ik er zeker heen rijden, maar omdat we dit jaar net geen 2 weken gaan, wil ik zo goed mogelijk met de tijd omgaan.

Pascal

Michael66
13-04-08, 15:12
Zij heeft gehoord dat het er leuk moet zijn....Heeft het dan zin om er tegenin te gaan? [-(

Corry
13-04-08, 15:42
Sanibel en Captiva behoren ook tot mijn favorieten. Vanaf Captiva kun je prachtige boottochten maken.Op www.captivacruises.com (http://www.floridaforum.nl/www.captivacruises.com) kun je mooie tochtjes boeken voor een paar uurtjes en lekker eten bij de bubble room en bij the Island cow.
Geniet ze!

Marie-Anne
13-04-08, 21:03
Persoonlijk zou ik het niet doen. Gewoon omdat het veel te ver is voor een dagtocht vanuit Orlando.

Ik raad je aan om nog eens naar Florida te gaan, dan een "rondje" te maken en als onderdeel daarvan een nachtje op Sanibel te blijven. Dan kun je het eilandgevoel ook echt beleven, want daar kom je in een paar uurtjes niet echt aan toe.

pascalbrouwers
13-04-08, 22:00
ik wil niet op en neer rijden maar minimaal 1 nacht verblijven, mochten we toch besluiten te gaan.

Ik wil alleen zo min mogelijk tijd verliezen met auto rijden.


Pascal

Petra/VS
14-04-08, 04:00
In 2006 ben ik er met een vriendin heen geweest en ik vond het zeker de moeite waard! Huur een fiets en fiets rond het eiland. Vergeet ook vooral niet een bezoek aan het Ding Darling National Wildlife Refuge (http://dingdarlingsociety.org/)te brengen. Daar kun je onder meer roze lepelaars zien, maar wij zagen er nog veel meer wilde dieren op onze fietsjes. En natuurlijk schelpen zoeken op het strand, hoewel wij daar niet veel tijd aan hebben besteed.

Harm
14-04-08, 09:58
Hallo Pascal
Sanibel is een prachtig eiland. Wij hebben er in het verleden een aantal dagen doorgebracht maar zal er nu niet meer naartoe gaan. Voor ons is het een plek waar je geweest moet zijn en die je gezien moet hebben omdat hij in alle toeristenboekjes word genoemd. Als je onderweg ook nog eens Myakka River State Park aan doet is het in totaal de zeker de moeite waard.
Harm

aikonaina
14-04-08, 17:16
Wij waren er vorig jaar een dag. Misschien hadden we ons er te veel van voorgesteld. De eilandjes zelf ademen een heerlijke sfeer uit hoor, het is echt leuk om eens te zien en te beleven. Maar vanuit Orlando wel een eind rijden voor wat je er voor krijgt (persoonlijke mening he) Het strand is mooi, al liepen er hele grote duizendpoten over onze badlakens (zie ons reisverslag van mei 2007) en in de zee zwemt natuurlijk van alles, dolfijnen, roggen! Dat maakte deze dag voor ons wel onvergetelijk. Moeilijke beslissing!!!:-k

Petra/VS
16-04-08, 05:14
Hm, ik zie hier verder niemand, die de moeite heeft genomen het eiland verder te verkennen, dan het strand. Er is echt wel meer! De National Wildlife Refuge is zeker de moeite waard. De eerste keer ooit, dat ik een roze lepelaar in het wild heb gezien. Alleen daarom al zou ik Sanibel de moeite waard vinden! Maar ja, ik ben dol op de natuur, ieder zijn meug natuurlijk.
http://westflorida2006nl.blogspot.com/ (http://westflorida2006nl.blogspot.com/)
Hier het hele verslag van onze reis met foto's.

Harm
16-04-08, 09:22
Zo als geschreven zijn wij er een aantal dagen geweest, en vonden het een prachtig eiland. We hebben het hele eiland per fiets en auto verkend. Helaas zijn er paar min puntjes. Het is wat moeilijk om aan het strand te komen als je verblijf niet direct aan het strand ligt. Bij elke keer dat je het eiland wilt bezoeken word er tol geheven. Parkeren van de auto is ook niet eenvoudig. Verder een prachtig eiland waaraan ik goede herinneringen heb.
http://www.hdeweert.nl/jl/index.php?option=com_content&task=view&id=70&Itemid=94

Harm

Marcelg
17-04-08, 01:16
Alle zo genoemde touristische plaatsen zijn de moeite waard, ieder op zijn eigen manier, hoe lang je ergens wilt blijven wordt dus ook bepaald door waar je interesses liggen.
Alle plaatsen waar miljoenen touristen per jaar komen moeten iets hebben, dat kan de natuur zijn, de restaurants, uitgaansgelegen heden, een mooie kerk of windmolen.
Je hebt altijd mensen die een plaatsje niet leuk vinden, het kan er voor iemand anders wel fantastisch zijn.
Als een plaats heel erg druk bezocht is moet er toch iets zijn.

Ik woonde vlak bij de Zaansche schans, ben er 2 keer geweest, vond er niets aan en toch denk ik dat het voor heel veel mensen de moeite waard is om het te bezoeken.
Dat het mij niets interesseerd betekend dus niet dat het niets is.

Sanibel is dus zeker de moeite waard, ja er is wat Toll geld voor nodig, ach hoeveel betaal je aan wegenbelasting in NL.

Deborah
20-04-08, 23:35
We zijn er zelf een week geweest. Het prettige is dat er heel rustig gereden wordt door auto's en het eiland goed te verkennen is per fiets en er zijn ook fietspaden. Er is 1 camping en daar stonden we met de camper. 's Ochtends vroeg naar het strand gaan is heerlijk en schelpen zoeken is een leuke bezigheid. Let op dat dit wel verslavend werkt. Voordat je het weet, loop je ook langs de waterkant met je hoofd naar beneden gericht. Hierdoor zag ik de dolfijn die langs zwom bijna niet, maar gelukkig floot m'n oplettende man net op tijd naar me. Het strand in het noorden vond ik witter en iets mooier (maar ja waar heb je het over) en toen wij er in november waren in 2006 lag er ook veel zeewier op het strand. Als je hier 1 nacht verblijft, krijg je spijt dat je niet in ieder geval 2 nachten bent gebleven. Een suggestie: op je reisdag kun je 's middags nog naar het strand en ergens lekker eten, de volgende dag kun je per fiets het eiland verkennen (ook weer naar andere stranden gaan voor zitten, liggen, schelpen zoeken, dolfijnen spotten of bij vuurtoren en pier kijken of het National Park bezoeken) en dan kun je de volgende dag voor het ontbijt nog een strandwandeling maken om na het ontbijt weer richting Orlando te gaan.

Kortom: ja, Sanibel is zeker de moeite waard. Alleen is het zonde voor de reistijd als je maar 1 nacht gaan. Lastig he al die keuzes als je niet heel veel tijd hebt.

Succes in ieder geval en alvast veel plezier.

CorrineJ
23-04-08, 17:16
Hoi Pascal,

Vrijdag gaan we ook naar Florida.
Van 26 t/m 29 april zijn we in Fort Myers.
In die tijd willen we zeker ook naar Sanibel gaan.

Tijdens onze vakantie willen we een weblog proberen bij te houden.
Daarin zullen we wel informatie en foto's over Sanibel zetten.
Dit is nog net op tijd voor jullie geloof ik.

Het is denk alleen niet zo zeer de vraag of Sanibel de moeite is.
Maar of je het kunt/wilt inplannen.

Tijdens de voorbereiding voor onze reis.
Zagen we heel veel dingen die de moeite waard zijn om naar toe te gaan.

Maar omdat we ook nog een beetje willen relaxen na maanden klussen.
Hebben we ervoor gekozen om een aantal dingen niet te doen zoals bijv.
Bush Gardens en Universal.

Mede ook omdat we met twee meiden van 8 en 6 gaan die het anders misschien niet volhouden.
Daarvoor in de plaats gaan we naar Typhoon Lagoon en Aquatica.
Dan kunnen de meiden lekker zwemmen en wij ook een beetje relaxen.

We gaan na deze vakantie maar weer sparen om nog een keer terug te gaan dan kunnen we de andere dingen ook een keer doen.

Veel succes met de voorbereidingen en vast een hele fijne vakantie\\:D/.

Groetjes,

Corrine

pascalbrouwers
23-04-08, 21:03
We hebben besloten om niet te gaan.
Te veel rijden, en ik wil niet te lang in de auto zitten.
We gaan dit jaar maar kort, anders zouden we wel gegaan zijn.

Volgend jaar waarschijnlijk wel.

Pascal

kol
24-04-08, 22:24
Hey Pascal,

Ik denk dat het een goede keuze van jullie is. Wij zijn er twee keer geweest (in 2001 en 2007.) Ik vond het niet echt heel erg bijzonder. Leuk om eens gezien te hebben, maar ook niet veel meer.
Zoals je al zegt, als je niet zo lang gaat, is het veel in de auto zitten. Ik zou er dan zelf ook voor kiezen om langer in Orlando te blijven.

Nicole

Carlo
28-04-08, 22:35
En zo zie je maar dat Florida voor iedereen wat heeft. Wij vinden Sanibel en Captiva prachtig, de sfeer heerlijk en het ontbreken van hoogbouw en de eeuwige condo's die de kust vervuilen een verademing. Zeker als je Periwinkle Way helemaal doorrijdt tot je op Captiva niet meer verder kunt heb je een prachtig strand. Wij hebben daar roggen zien springen en de strandvogels lopen heel rustig langs je heen. Fijne restaurantjes en als je goed zoekt ook nog betaalbare accomodatie. Ik vind de afstand echt meevallen vanaf Orlando maar ook dat is persoonlijk. ik vind de parken weer niks maar ben van het shoppen en uitgaan in Orlando en dan is Sanibel een heerlijke oase.

CorrineJ
03-05-08, 07:56
Hallo Pascal,

Zoals beloofd zouden we nog even laten horen wat we van Sanibel vonden.
Wij vonden Sanibel en Captiva heel mooi. De natuur, de dieren en de eilandsfeer maken het tot een heel leuk geheel.

Wij zijn er vanaf Fort Myers heen gereden en dat is heel goed te doen.
Vanaf Orlando is denk ik wel wat ver met een kleine erbij.

In Fort Myers sliepen wij trouwens in het Pinkshell Beach Resort. Dit is een echte aanrader.

Misschien heb je nog wat aan deze informatie.

Fijne vakantie vast.

Groetjes,

Corrine

P.s.: op onze weblog staan een paar foto's

van der Steen
07-06-09, 14:15
Hallo,

Wij verblijven in Sarasota (1 nacht) en vervolgen onze reis naar Naples (1 nacht). Wij rijden dus 'langs' Sanibel en Captiva. Nou vragen wij ons af of of het de moeite waard is om hier te stoppen bij deze mooie zandstranden en schelpen. Of is er in Naples genoeg te doen?

Alvast bedankt!

Ed

Michael66
07-06-09, 15:30
De rit van Sarasota naar Naples is niet zo lang, dus genoeg tijd om op onderzoek uit te gaan. De één vindt het daar fantastisch, de ander vindt het saai. Gewoon zelf de ervaring opdoen is daarom meestal het beste, zeker als je er de tijd voor hebt.

Dan kun je in je reisverslag ons op de hoogte stellen van je bevindingen. :)

lotjes
07-06-09, 20:02
hallo,

Gewoon doen.
Wij hebben vorig jaar in Coconut point gelogeerd en zijn een dag naar Sanibel gegaan.
Hebben er een fiets gehoord en zo rond het eiland gereden, was gezellig en zeker niet te druk. Fietsen huren bij Finnimore's, Periwinkleway 2353 als je interesse moest hebben.

Carlo
07-06-09, 21:47
Is alweer een paar jaar geleden (4 om precies te zijn....) dat we er voor het laatst waren, maar als je over Sanibel en Captiva doorrijdt tot het laatste strand waar je met de auto kunt komen dan heb je echt een tropical paradise experience... De vogels lopen gewoon rustig om je heen op het prachtige witte strand, meerdere keren dat wij er waren sprongen de roggen op een meter of twintig uit de kust uit het water en ook dolfijnen gezien. De rit er naar toe vinden wij ook al erg mooi. Dus als je er nog nooit geweest bent zeker doen en dan je mening erover bepalen.
Mensen zijn erg relaxed en wij gaan zeker nog een keer terug.
Have fun and relax!

cindy74
07-06-09, 22:19
^^^nadeel is wel dat de parkings direct vol ze zijn veel te klein voor zo een massa volk . En je hebt bijna nergens een alternatief voor je auto te zetten

sonja
08-06-09, 20:59
Wij vonden het absoluut de moeite waard, dit is Captiva island:

http://img195.imageshack.us/img195/995/dscf9823.jpg

(Hoop niet dat het plaatje te groot is)

mineke
30-06-09, 00:30
Ik zou zeker Sanibel en Captiva gaan bezoeken, het is echt de moeite waard, wij hebben in April drie nachten doorgebracht op Sanibel Island

disney
30-06-09, 15:18
Wij zijn hier twee jaar geleden geweest en vonden het zeker de moeite waard. Als je er komt ga dan zeker eens kijken (eten) bij de Bubble Room Restaurant op Captiva, heel leuk restaurantje met heerlijk eten, het begint al met het brood vooraf, maar hou zeker ruimte over voor een toetje (een voor iedereen samen is vaak wel genoeg) Ik heb net de website opgezocht maar krijg momenteel geen verbinding de website is
www.bubbleroomrestaurant.com (http://www.bubbleroomrestaurant.com). Misschien zitten ze er niet meer maar dat zou echt zonde zijn.

Veel plezier met de voorbereidingen,
hester

Dick
10-07-09, 06:25
Wij zijn er ook net geweest en vonden het ook echt de moeite waard.
In elk geval veel beter dan het commerciele Key West.
Er zijn een aantal Public Beaches, waar je je auto kwijt kan als bezoeker,
zoals Bowman's Beach met aardig wat parkeerplaatsen, en Captiva Beach met beperkte parkeer plaatsen aan het eind van Captiva road.
De parkeer kosten zijn 2 dollar per uur.
De tol voor de brug naar Sanibel is 6 dollar voor de heenweg, terug is gratis.

Vanaf Miami international airport is het bijna 3 uur rijden, voornamelijk over de I-75 waar je 70 mph mag rijden.

Raister82
27-07-09, 11:44
mag ik vragen wat de afstand ongeveer is tussen kissimmee en sanibel? weet iemand dit?

corrus
27-07-09, 11:58
Maak Google je vriend!!! :lol:

Hieronder vind je het antwoord.

http://maps.google.nl/maps?hl=nl&um=1&ie=UTF-8&f=d&iwstate1=dir:to&daddr=1159+Causeway+Rd+Sanibel,+FL+33957,+USA&fb=1&geocode=11731798827372245865,26.449422,-82.037828&ei=F2xtSpijDpT2-AbF3YGMCw&sa=X&oi=manybox&resnum=1&ct=16

mineke
27-07-09, 12:23
wij zaten in mei in Plant City ligt aan de 4(ongeveer een half uur rijden van het vliegveld), en van daaruit was het drie uur rijden naar Sannibel Island, wij hebben wel gestopt bij een Crackle Barrell

Njit
27-07-09, 12:27
wij hebben wel gestopt bij een Crackle Barrell

volgende keer beter op het logo letten :)

http://www.firstmediation.com/blog/wp-content/uploads/2008/12/cracker-barrel-review.jpg

Raister82
30-07-09, 22:22
kan je sanibel en captiva in 1 dag doen? is dit op loopafstand? of moet je de auto ervoor pakken?

Njit
31-07-09, 00:11
En soms gaat het niet om het antwoord maar om de manier om het te weten te komen.
Want de afstand tussen Kissimmee en Sanibel bepaald niet de reistijd.

I-75 S (http://javascript%3Cb%3E%3C/b%3E:void%280%29)
218 mijl 3 uur 51 min.

FL-25/US-27 N (http://javascript%3Cb%3E%3C/b%3E:void%280%29)
184 mijl 4 uur 6 min.

FL-91 (http://javascript%3Cb%3E%3C/b%3E:void%280%29)
212 mijl 4 uur 22 min.

Aan een antwoord als 218 mijl heb je niks zonder te weten wat de reistijd is. En misschien wil je juist wel wat langer rijden als de route mooier is. Dus vandaar dat de link naar Google Maps wel degelijk een toegevoegde waarde heeft.

Tina
31-07-09, 11:01
Geen idee of de vragensteller hier nu nog op het forum kijkt, maar wij zijn trouwens op een dag van Kissimmee (of eigenlijk vanuit de buurt van Kissimmee) naar Sanibel gereden en dezelfde dag weer terug. En dan even buiten google maps om, maar puur op de ervaring; het was een pittige afstand om te rijden, maar wij vonden het te doen en zeker de moeite waard. Maar ja, wij zijn nogal gemakkelijk met rijden, want we rijden ook wel eens op en neer naar Miami.:razz: Het valt dus zeker te doen, maar het hangt er ook vanaf hoe je tegenover lang autorijden staat.

Anne-Fleur
22-03-10, 08:20
Heeft iemand ervaring met beide eilanden? Ik twijfel waar we een aantal dagen zullen uitrusten naar Sanibel Island of Anna Maria Island of misschien weet iemand nog wel een ander mooi rustig eiland.

alvast bedankt
Anne-Fleur

Tans4USA
22-03-10, 18:39
Wij zijn ooit op Anna Maria Island geweest, het was er prachtig en erg rustig, mooie stranden, heerlijk sfeertje. Volgens mij is Sanibel Island drukker.

mineke
22-03-10, 19:15
Dat vind ik toch wel een moeilijke vraag Anne-Fleur, wij zijn zowel op Anna Maria Island geweest als op Sanibel Island en alle twee vonden we ze erg prachtig, zeker mooie stranden en vooral heel rustig, vandaar dat we besloten hebben om in onze vakantie in Mei zowel naar Anna Maria Island te gaan en naar Sanibel Island.
grtjes Mineke

Chicco68
01-05-10, 00:43
Ik lees dat er ook schildpadden vrij rondkruipen.... Zijn er bepaalde lokaties op Captiva of Sanibel waar deze te vinden zijn of zijn ze overal te vinden en moet je gewoon geluk hebben om ze te zien?

Francien
01-05-10, 12:17
Haai Chicco! Anna Maria ligt iets meer verbonden aan het vaste land (kleine brug) en is idd een tropisch paradijsje. sanibel en zuster captiva liggen wat dieper in zee. Een lange brug moet je eerst over en dan rijd je echt een eiland op. De sfeer is toch wel anders te noemen, maar alle eilanden zijn zeer de moeite waard. Sanibel is groter dan Anna Maria en heeft zelfs een prachtig natuurpark http://www.fws.gov/dingdarling/
. daar kun je van alles tegenkomen, want op Sanibel vind je wildlife zoals alligators, wasberen en schildpadden.
Wij hebben een huis op het vaste land, precies tegenover Sanibel. Dit natuurreservaat waar ons huis aan grenst heet Barefoot Beach Preserve. De broedtijd van de schildpadden, die hier in zeer grote getalen rondwandelen, is in de zomer. Je ziet op op de stranden, waar ze graag hun eieren leggen, gele linten. Dat zijn de eierplekken en daar mag je niet aanzitten. In de zomer zie je dus heel veel schildpadden in dit gebied wandelen, meer dan in de winter. Mocht je dus niks zien op Sanibel, bezoek dan eens Barefoot Beach. Echt de moeite waard!

hockey
01-05-10, 16:25
Barefoot Beach ? Waar kan ik dat precies vinden? Precies tegenover Sanibel, maar waar? Wij hebben de schildpadnesten meerdere keren gezien op Sanibel, echter nog nooit een schildpad.

Chicco68
01-05-10, 19:08
Hey super, bedankt Francien, daar kan ik wat mee \\:D/

Francien
02-05-10, 12:07
Barefoot Beach Preserve: Je neemt de 41 of de 75 naar Bonita Springs, afslag Bonita Beach road. je rijdt deze helemaal uit tot aan Bonita Beach. Vlak voor de strandovergang van Bonita Beach sla je linksaf, dit is de woonwijk Barefoot Beach. Deze wijk moet je in rijden, je passeert dan een huisje met een mannetje erin. Even zwaaien:). Vervolgens rijd je helemaal door totaan het volgende huisje, dit keer met slagboom. Je zal hier 8 dollars neer moeten leggen voor het Preserve, maar het is de moeite waard! Nu ben je inmiddels helemaal uit de woonwijk gereden en vervolg je je weg door het natuurgebied. Slalom rijden om de schildpadden heen. Rijd door tot de achterste strandovergang en vervolg je pad of door het natuurgebied of over het strand zuidwaards. Aan het eind liggen op het strand omgevallen bomen, een broedplaatst voor vogels. Neem je het Preservepad (als je durft!!) is het mogelijk dat veel soorten slangen, panthers en wasberen je pad kruisen. Het is er stil en adembenemend mooi!

hockey
02-05-10, 12:16
wij verblijven komende zomer oa in Fort Myers Beach. Barefoot Beach Preserve gaan we zeker doen ! (alleen dat van die slangen had je niet moeten vermelden. Als er iets is waar ik niet van houd ..... :roll:)

bluedolph1n
02-05-10, 14:57
Leuke tip, Barefoot Beach. :) Mijn zoontje is een grote schildpadliefhebber, dus ik denk dat we wel gaan kijken komende zomer.

Francien
03-05-10, 11:05
Ik loop gewoon langs het strand hoor, ik vind dat pad door het Preserve echt een uitdaging! Op het zuidpuntje bij de omgevallen bomen, kun je het Preserve-pad een stukje inlopen. Spannend! Je kunt trouwens er ook met een gids doorheen lopen. Misschien dat ik dat eens ga doen. geen idee waar je dat kan regelen, maar dat lijkt me eigenlijk wel een goed en veiliger idee......ik ben er ook van de zomer trouwens:)!

hockey
03-05-10, 11:16
Ik houd me aanbevolen als je een gids hebt gevonden!

JvdL
05-05-10, 04:23
Hoi we waren vanochtend op Barefoot Beach, bedankt voor de juiste weg. Er waren jammer genoeg nog geen schildpadden (hadden we ook niet verwacht zo vroeg in het jaar) maar het strand was zeer mooi en een wandeling waard. Overigens is de weg tussen het mannetje met het huisje (ja we hebben gezwaaid :D) en de slagboom een mooi weg om te rijden met allemaal heel interessante kleine (not) huisjes langs de weg.

meisje
23-08-10, 15:40
Wij willen de eerst volgende keer eens gaan kijken aan de kust van Florida...en na een beetje rondkijken op internet kwamen we Sanibel Island tegen. Wie is daar al eens geweest en vooral wat vond je ervan. Of raad je iets heel anders aan. We willen er ook graag overnachten...

thnx
meisje

<<Moderator Michael66: Ik heb je vraag toegevoegd aan een bestaand onderwerp dat hier ook over gaat. Misschien kun je hier al wat info vinden.>>

carmen1988
23-08-10, 16:57
Sanibel is leuk voor een dag vind ik. Bijv een dag met een overnachtig. Mooi strand, waar heel veel schelpen liggen, en een leuk centrumpje. Ik vond het wel de moeite waard hong toch een leuke sfeer.

Groetjes

wendy1
23-08-10, 20:33
wij zijn hier naar toe gereden vanuit sarasota op een regenachtige dag. Het was zeker de moeite waard. Ook de kids 3-5 jaar vonden het leuk.

Robin1974
21-09-10, 15:24
November 2010 verblijven wij weer zo'n 10 dagen in Florida.
Nu kregen wij een tip voor een verblijf op Sanibel Island.
Dit schijnt erg idyllisch te zijn+ mooie stranden.

Nu ga ik niet gelijk af op 1 mening........heeft iemand tips aangaande hotels etc. en/of wij daar uberhaupt wel heen moeten.

Mod. Ta2 Gerrit; Ik heb je bericht verplaatst naar een bestaand onderwerp over Sanibel Island.
Daar staan ook al veel ervaringen in.

cindy74
21-09-10, 23:00
Ik vind het wel erg mooi zeker de stranden je kan er een fiets huren en naar het natuurpark daar rijden . Zeker doen wij slagen deze eilanden nooit over als we naar florida gaan

cant51
29-09-10, 17:26
Net een paar dagen naar Captiva en Sanibel Island geweest, we hebben op dit resort gezeten niet goedkoop maar erg mooi www.southseas.com (http://www.southseas.com)

Nu weer teurg in een erg nat en winderig Vero Beach dat komt vandaag door Tropical depression Sixteen, maar voor een dagje best te doen, morgen weer ZON:sun:.

Grtjes Toos

cindy74
29-09-10, 17:36
Nog veel plezier en ziet er prachtig uit

bradentonjuice
23-02-11, 00:33
Wij zijn behoorlijk verslaafd aan Florida en de laatste jaren gaan we elk jaar naar Bradenton. We huren daar een huis en bezoeken dan met regelmaat het fantastische strand van Anna Maria Island. We gaan altijd in de periode april/mei en dat bevalt ons geweldig. Dit jaar willen we in juli/augustus naar Bradenton. Ik heb al veel gelezen en begrijp dat de omstandigheden anders zijn. Vochtiger, brandende zon en elke dag hevige, maar korte (onweers)buien. Zijn er forumleden die ervaring hebben met Bradenton/Anna Maria Island in de zomer? We vermoeden (hopen) dat het aan de kust nog redelijk toeven is, maar is dat ook zo. Of word je opgevreten door de bugs en andere insectenvriendjes.

elstars
28-02-11, 14:53
Hoi,

Wij zijn ook in Bradenton geweest (jan /feb 2010), erg mooi en lekker weer.

in 2008 zijn wij ook in de zomer naar florida geweest (oa.St Pete). Het was heel erg warm en benauwd. Het zal vergelijkbaar zijn met Bradenton.
Je hebt weinig last van muggen, op het strand is het heet :sun:(zonkracht >10) En het kan flink regenen in de middag.

Zelf zou ik niet meer gaan in die periode, maar je soms zit je aan een bep. tijd vast.

April/mei ivind ik het mooist\\:D/

succes
Elstars

www.goto-florida.com (http://www.goto-florida.com)

bradentonjuice
04-03-11, 23:24
Dank je Elstars voor de informatie. Ik denk dat de periode april/mei ons ook beter zal bevallen, maar we zitten inderdaad aan de schoolvakantie vast. Overigens was het vorig jaar mei ook buitengewoon warm en vochtig in Bradenton (90 tot 95) en daar werd ook melding van gemaakt in de media. We merken het deze zomer wel. De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik eind april ook nog 8 dagen richting Florida vertrek. Maar dan gaan we ook naar Orlando voor onder andere een bezoek aan Universal met HP.

sonja
08-03-11, 18:56
We vermoeden (hopen) dat het aan de kust nog redelijk toeven is, maar is dat ook zo. Of word je opgevreten door de bugs en andere insectenvriendjes.

In de zomer is het overal heet en vochtig, aan het strand kun je heerlijk de gulf induiken en dat maakt het draaglijk, maar warm blijft het. Bugs of andere stekende engerds vallen heel erg mee, je komt ze nauwelijks tegen.:roll:

maudluuk
16-03-11, 19:50
wij zijn ons nog aan het inlezen mbt onze reis in december 2011.Maar is het interessant om een van de besproeken locaties aan te doen ergens tussen kerst en nieuwjaar? Hoe ziet de natuur er dan uit?

sonja
17-03-11, 20:12
Ongeveer zo

http://img855.imageshack.us/img855/8112/dscf0437.jpg (http://img855.imageshack.us/i/dscf0437.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

moonlight91
06-03-12, 15:02
En als je dan toch in Sanibel bent
vergeet dan hier niet langs te gaan

http://www.pinocchiosicecream.com/
daar krijg je echt geen spijt van !!

petrajessy
07-04-12, 23:24
http://www.fortmyers-sanibel.com/
Dit is echt een prachtige website om een indruk te krijgen van deze omgeving. Vergeet niet de video's te kijken!!! I love that place!

Ritchie
15-04-12, 14:55
In september wil ik misschien een bezoekje brengen aan Sanibel.
Nu weet ik daar niks, en zit al wat op internet te zoeken, wat er mooi is om te bezichtigen, dus de mooiste plekjes.
Wie kan mij tips geven wat ik persee gezien moet hebben op Sanibel, want als ik daar ben moet ik niet gaan zoeken wat leuk is, maar direct naar een paar leuke dingen heenrijden, want daarvoor is de tijd mij te kostbaar.

sonja
15-04-12, 15:39
Sanibel is een prachtig eiland met dure huizen en erg mooie stranden en natuur. Misschien heb ik wat gemist maar dat is het m.i. wel.

petrajessy
15-04-12, 16:58
http://www.fws.gov/dingdarling/
Dit is een prachtige route door een park waar je gewoon met de auto door heen kan rijden. Je kunt er een uur over doen of drie uur. Wij stopten bij de mooiste plekjes en uitkijk torens en doken daarna weer heerlijk de airco auto in. Maar je kunt ook fietsen huren. Prachtige foto's kun je er maken van bijzondere vogelsoorten. Tik maar eens in Ding Darling op google (afbeeldingen).

Of lees onze verslagen op :
http://rickenpetra.blogspot.com/2008/05/captiva-en-sanibel-island.html

cindy74
15-04-12, 17:07
bowmansbeach en het strand met de vuurtoren is echt geweldig . Rijd daarna door naar captiva helemaal tot op het eind en daar heb je de bubbleroom met heerlijke desserts in een erg kitcherige omgeving . Als je op sanibel de huizen al groot vind is dit op captiva nog erger .

Assy
04-05-12, 14:10
Hebben jullie nog snel even wat last minute tips ivm hotels / b&b's op Sanibel of Captiva? Het is voor het memorial day weekend...!
Of is het even goed (wss goedkoper) logeren in Fort Meyers en dan een dag naar het eiland te rijden?
Thanks!!

cindy74
05-05-12, 01:12
Ik denk dat je nogal veel betaald op sanibel of captiva maar de Tarpon tale inn is een b&b op sanibel . Wij stonden vorig jaar in de paasvakantie altijd ruim een uur in de file voor de brug in fort meyers over te komen en dat zal op deze dagen niet veel beter zijn vrees ik

elstars
05-05-12, 04:00
In het memorial weekend is het overal vreselijk druk. Wij hebben het een paar jaar geleden, toen wij er waren, heel rustig gehouden en zijn niet te ver weg geweest. Je ziet overal op stranden en in parken hele families die zitten te barbecueen e.d., wel gezellig natuurlijk. Op (regionale) tv zenders is iedereen vol van dit weekend, speciale weerberichten en wat al niet meer.

Regina63
20-05-12, 20:39
En als je dan toch in Sanibel bent
vergeet dan hier niet langs te gaan

http://www.pinocchiosicecream.com/
daar krijg je echt geen spijt van !!


We gaan het proberen in Juli 2012!! Thanx voor de tip.:smile:

chippie
06-06-12, 19:15
Naar aanleiding van onder andere deze thread ga ik toch onze trip van augustus aanpassen. We wilde weer naar Naples maar Sanibel hebben we nog niet gezien. Ik denk dat we dit jaar Naples overslaan en in plaats van Naples naar Sanibel gaan. Ziet er allemaal heel leuk uit.

Beika
07-02-13, 21:55
Wie weet wat de afstand van Kissimee naar Sanibel Island is ? En is het de moeite waard ?

Njit
07-02-13, 21:59
Lang leve Google maps :) Zie http://goo.gl/maps/GfQ7r . Ca 3h30 dus..

Zuiril
08-02-13, 21:34
Sanibel en Captiva is leuk om te doen....we zijn nog bij Bowmans Beach geweest...beetje mensen kijken die schelpen lopen te zoeken.....want dat doen wij natuurlijk niet (dus!...). Je komt over een mooie brug ...kost je eenmalig 6 dollar aan tol.....raad je wel aan bij binnenkomst gelijk even het visitors center te bezoeken...altijd handig als je ff een kaart van de omgeving hebt...wel is 3h30 heen en dan ook weer terug wel erg veel van het goede...ik zou daar nog wel even over nadenken...

j@cintha
08-02-13, 22:51
Sanibel is heerlijk, wij zijn gek op dat eilandje
De relaxte sfeer, de zee, de dierenwereld, het tropische, eigenlijk vinden we alles fijn.
Kissimee lijkt mij wat ver rijden op 1 dag, ik zou zeker een overnachting overwegen.

Beika
23-02-13, 20:12
Thanx allemaal

hylke
23-02-13, 22:21
Is er iemand die zowel op Sanibel als op Captiva is geweest? We twijfelen erg tussen deze twee en op het forum lees ik zo weinig over Captiva? Wie kan helpen met de keus ;-)

Hans uit Koekelare
23-02-13, 23:14
Wij zijn op beide geweest.

hylke
24-02-13, 10:47
Hans, welke had je voorkeur? Zijn er veel verschillen?

Hans uit Koekelare
24-02-13, 16:16
De 2 eilanden lopen in elkaar over via een klein brugje dat je het eerst bijna niet door hebt dat je al op het andere eiland bent.
Wij vinden ze beiden echt wel prachtig, om er één uit te kiezen zou ik de andere oneer aan doen.

hylke
25-02-13, 17:51
Kijk daar heb ik echt wat aan! Ik wist niet dat ze zo naadloos in elkaar over gingen ;-) als het zo erg op elkaar lijkt maar het voor ons niet meer uit ;-)

Hans uit Koekelare
25-02-13, 19:42
@hylke Wij huren een villa in Cape Coral want daar is er veel keuze en prachtige accomodaties te vinden voor soms wel een leuke prijs.
Het is dan niet ver naar de eilanden.

hylke
26-02-13, 00:03
Bedankt voor de tip Hans. Wij gaan dit jaar slechts 1 nachtje omdat we eigenlijk de villa in Kissimmee al geboekt hadden en toen pas Sanibel/Captiva ontdekte. Als het ons bevalt gaan we er volgend jaar zeker dichter in de buurt zitten en dan is dit een handige tip

Lelli Kelly
27-10-13, 15:36
In de zomervakantie verblijven we 5 nachten op Sanibel Island.
Wie heeft wat leuke tips qua bezienswaardigheden/uitjes en leuke restaurantjes? We houden ervan om bijv kleine musea oid te bezoeken.
Onze kinderen zijn 6 jaar en (dan bijna) 3 jaar

Michael66
27-10-13, 17:20
Via Groupon kun je leuke dingen vinden daar in de buurt. Zoals:
- dierenpark: http://www.groupon.com/deals/shell-factory-and-nature-park-1
- boottocht (dolfijnen spotten): http://www.groupon.com/deals/calusa-queen-4
- wilderness eco-tour: http://www.groupon.com/deals/babcock-wilderness-adventures-3

Kijk zelf af en toe eens, er komen geregeld nieuwe activiteiten bij!
http://www.groupon.com/browse/fort-myers-cape-coral

Esther2013
27-10-13, 20:01
Afgelopen zomer vonden wij op Sanibel het Seashell Museum erg leuk en in Ft Myers Beach hebben we bij Goodtime Charters de dolfijnen boot tour gedaan.
Horeca en winkels zitten op Sanibel vnl. aan de hoofdweg Perinkle Way. Wij hebben heerlijk gegeten bij Seagrille, Island Pizza Company en Cheeburger Cheeburger. We hadden nog willen eten bij the Island Cow, maar hier was een wachttijd van 45 min. Een goed teken leek ons. Veel horeca was gesloten op zondag.
Je kunt het nalezen in ons reisverslag van 2013.

KiekenMich
28-10-13, 10:16
We hebben lekker heel veel schelpen gezocht en het eiland Sanibel over gefietst, echt geweldig !Je kan dan naar het Ding Darling reservaat toe fietsen. Lekker ijsje eten bij Pinokkio ! We hebben gegeten bij Mucky Dug op Captiva en daar de zonsondergang gezien ! Ik vond het een heerlijk rustpunt in onze rondreis !

corrus
28-10-13, 10:27
We hebben lekker heel veel schelpen gezocht en het eiland Sanibel over gefietst
Je weet toch wel dat de schelpen beschermd zijn? En dat je deze niet mag meenemen?

Holandesa
06-03-14, 10:12
Hi allemaal,

Wij willen graag een huis/villa huren in Anna Maria Island voor 1 week. Kan iemand iets meer vertellen wat het beste strand is van het eiland en waar de beste plaats is? (Bradenton, Holmes, Anna Maria village)?
alvast bedankt!

elstars
06-03-14, 20:51
Anna Maria Island is nu ook weer niet zo groot, dus je kunt makkelijk op 1 dag van de ene naar de andere plaats. Wij vinden daar altijd een beetje een Key West sfeer terug. Ook de stranden liggen dicht bij elkaar. Je kunt elke dag wel naar een ander strand. Wij vinden Holmes Beach erg leuk en Coquina Beach. Bradenton ligt vlak bij, ook daar is van alles te doen en Sarasota is ook prima. Siesta Key Beach moet je ook zeker niet vergeten (heel fijn wit zand). Wijj hebben daar nu diverse keren een vakantie in die buurt doorgebracht, kijk ook maar eens in onze reisverslagen.

Sniper
11-03-14, 10:42
We zijn net terug van o.a. Captiva Island, we logeerden in Tween Waters Inn. Een mooi eiland met Dolfijnen en Manatee`s. Persoonlijk vond ik de mensen nogal kouwe kak, veel rijke Amerikanen met boten e.d. Ook de prijzen in de restaurants zijn behoorlijk hoog, we zijn een keer zo weer het restaurant uit gelopen daar, ik meen dat het iets was met Bubble Room nogiets.....
Leuk voor een dag of 2. We hebben ons vooral vergaapt aan de asosiaal grote huizen aan Captive Drive, echt niet normaal meer!

Revos
11-03-14, 12:22
Wij hebben ook twee dagen geboekt in Tween Waters Inn. Hoe beviel het complex? Lees in de verslagen dat het wat verouderd aan doet maar is dat zo? Maar wel mooie stranden, lijkt me.

Sniper
11-03-14, 13:01
Tween Waters was zeker de moeite waard, deed in mijn ogen niet echt verouderd aan. Wel bestaat het complex al heel wat jaren (100+) en heeft daarom, althans sommige bijgebouwen, een wat verouderde aanblik maar dan meer vanuit nostalgisch oogpunt. De kamers zelf waren redelijk schoon en de omgeving was schitterend! Het zwembad was mooi groot. Geen klachten maar wij stellen dan ook geen echte hoge eisen en je hoort ons zelden klagen. Je krijgt meestal waarvoor je betaald, niet meer en niet minder. Uitzondering daarop was overigens Ocean Point Suites in Key Largo, met stip het mooiste appartement waar we ooit in hebben verbleven, echt super....en voor weinug;-)

EIQ
19-03-14, 01:31
Wij gaan al ettelijke jaren naar deze streek. We huren altijd een villa in Bradenton en van daaruit ben je binnen een half uur op diverse stranden. Anna Maria Islands is duur om te huren en Bradenton is ene goed alternatief.

Voor tips zoals stranden zie: http://www.floridaforum.nl/showthread.php?16660-Reisschema-EIQ-Miami-Bradenton-Bahamas-Miami-april-t-m-mei-2014

beccie25
20-03-14, 22:00
Sniper, volledig met je eens, wij vonden ook ocean point suites echt te waanzinnig!!!
Verder een algemeen vraagje
Sanibel lijkt ons super, maar is het ook nog mooi in november?
En dan vooral met het oog op slangen, alli's, reptielen, vogels, schilpadden en ander wildlife?

Holandesa
18-06-14, 15:43
Zojuist een huis geboekt in Anna Maria Island voor 1 week voor volgend jaar Mei.
Omdat het huis nog niet af is, kon ik het boeken voor een lagere prijs. Over 2 of 3 weken is het huis dan af en de eerste huurders zullen binnentreden. Dan gaat de huurprijs omhoog. Daarom hebben wij besloten om nu te boeken.

Voor de eerste keer geboekt via een een rental company. Anna Maria Island Rentals. Iemand hier heeft ervaring met dit bedrijf? Ik heb alleen via facebook & tripadvisor iets over dit bedrijf kunnen vinden. Daarvan alleen maar 1 slecht review. Dus ik hoop dat het goed komt!


Hier de link naar het huis: http://www.annamaria.com/rns/rental/OceanWalk/

Volgens mij is die in een goede locatie en volgens Google maar een blok van het strand. :o

Esther2013
18-06-14, 22:49
Ziet er goed uit. Hoop wel dat het af is als jullie komen :)

Lelli Kelly
01-07-14, 22:35
Mooi gemaakt filmpje van de accomodatie waar wij verblijven op Sanibel Island, Sanibel Moorings: http://vimeo.com/realty3d/sanibelmoorings

Michael66
03-07-14, 13:19
http://s1.postimg.org/aqge5180f/10477657_696615123736864_4403429696382920325_o.jpg


Scenic tour over Fort Myers Beach, Sanibel.,Captiva, Cayo Costa and Useppa Island.
$300 one hour tour seats 3 passengers
Mention FMB facebookpage (https://www.facebook.com/fortmyersbeachflorida/photos/a.126035117461537.21860.125551117509937/696615123736864/?type=1&theater) for 10% off
Beaver Aviation 239-939-6010

Hans uit Koekelare
05-07-14, 13:05
Anna Maria Island is echt wel een super locatie, echt mooi hoor!😃

judiths
18-01-15, 21:03
Wij gaan in april naar Florida en hebben een stop onderweg gepland in Anna Maria Island. Ik ben me al een beetje aan het inlezen, maar vind veel oude informatie terug. Wat is daar het mooiste strand? En heeft iemand tips voor leuke (lunch) restaurantjes?

Esther2013
19-01-15, 00:00
AMI is prachtig! Je moet een beetje naar het noordelijke gedeelte rijden, daar kun je het beste parkeren in de buurt van de Sandbar of bij de Pier bij het Waterfront Restaurant. Het is prachtig daar met uitzicht op de Skyway Bridge!
(zie ons reisverslag 2014)
Succes!