PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema mejel: zomer 2007



Mejel
02-09-06, 17:19
We zijn eruit: we gaan! Vanmorgen had ik een mailtje gestuurd naar American vacations met wat vragen. Een half uurtje later werd ik gebeld en heb een lang telefoongesprek gevoerd met een hele enthousiaste verkoper. Hij heeft voor mij een berekening gemaakt en me nog een aantal tips gegeven om over na te denken.
Daarna nog eens kosten en mogelijkheden op papier gezet en met zoon samen bekeken. En de knoop is doorgehakt: we gaan!!! (kan het niet vaak genoeg zeggen)

We doen het dit keer rustig aan, we gaan 2 weken en blijven op 1 plek bij Orlando. We nemen zo'n 10 daagse pas van Disney (uit het aanbod 10 voor 4), waarvan we minstens 4 dagen gaan gebruiken. We kunnen dan nog eens een ochtendje een park in of later op de dag een paar uurtjes. Verder willen we zeker naar Seaworld, naar de manatees en shoppen.
Zo krijgen we onze 14 dagen zeker vol.

Nu mijn vraag. We hebben vakantie volgend jaar van 7 juli t/m 26 augustus. Het liefste ga ik niet meteen en kom zeker liever niet de laatste dag thuis vordta ik weer beginnen moet (werk zelf ook in het onderwijs). Maakt het nog iets uit in drukte of weer wanneer we gaan? Wat betreft prijs is het allemaal hoogseizoen, maar er zijn nog meer dingen om rekening mee te houden. Wanneer de amerikanen vakantie hebben bv.
Het kan zijn dat het niets uitmaakt. Dan zouden we in principe 14-7 vliegen.

marisca
02-09-06, 17:46
Deze zomer begonnen de scholen weer rond de tweede week van augustus.
In 2005 de eerste week al , maar het zou ongeveer rond deze tijd liggen.
Hoe later hoe beter zou ik zeggen.
En het is verstandig om een paar dagen bij te komen van deze reis want wij hebben er iedere keer weer last van als we terugkomen van het tijdsverschil. :shock:

Wicked Florida
02-09-06, 20:54
We zijn ook net weer thuis, eind Augustus is zeker een aanrader. En inderdaad, een paar dagen bijkomen in nederland tijdens/na je vakantie is voor ons ook geen overbodige luxe :)

Nicole
03-09-06, 02:14
Volgens mij ga je nu bijna 1,5 maand !!!! Ook leuk maar ik denk dat de datum verkeerd is ingegeven. :? :?

Nicole

Mejel
03-09-06, 19:40
Nee, dat zou wat zijn :D We hebben schoolvakantie van 7 juli t/m 26 augustus. Maar we gaan maar 2 weken daarvan. Jammer he?

Maar goed, volgens de andere 2 reacties zo laat mogelijk dus. Maar wel nog een week vrij daarna. Dat betekent rond 19-8 thuiskomen.
Bedankt, ik neem dit mee.

Mejel
15-09-06, 17:02
Na lang rondkijken hier en op alle sites is ons schema veel rustiger geworden dan eigenlijk gepland. De rondreis wil zoonlief niet, dat wordt iets voor een ander jaar. We blijven 2 weken in Orlando en eigenlijk is dat te kort;) We gaan 4 augustus 2007. We blijven tot de 20e.
4-8: reis
5-8: shoppen, rustig rondkijken
6-8: Disney Animal kingdom
7-8:
8-8: Disney Epcot
9-8: Disney Waterpark
10-8: Disney studio's
11-8: Discovery cove
12-8: Disney waterpark/ gatorland
13-8: shoppen, old town
14-8: Sea world
15-8: Disney park
16-8: Disney waterpark, shoppen
17-8: Busch Gardens
18-8: Disney park
19-8:
20-8:reis
21-8: thuis

Dit is de laatste stand. We zullen nog wel wisselen in parken en soms alleen een paar uurtjes gaan. We kunnen 7 dagen Disney parken in, dus ook voor een avondje het vuurwerk gaan kijken. Discovery Cove is geboekt, Sea world en Busch gardenskaartjes in huis, Disneykaartjes liggen klaar, vliegtickets, autovoucher, hotelvoucher (Ramada Plaza Gateway). Alles is in orde. Dus nu de laatste loodjes voor de reis. De zenuwen slaan behoorlijk toe, gaat alles wel goed? Kan ik de weg vinden, verdwaal ik niet levend op het vliegveld van Atlanta? Kan ik wel omgaan met de auto?
Het is toch wat anders als een all-in vakantie naar Griekenland:-) Maar ik heb er wel enorme zin in hoor, begrijp me niet verkeerd! Ik zie die teller hierbeneden en schreeuw dan heel hard: yes! Ik weet nog dat er 10 maanden stond, nu is het nog maar 10 dagen!

Michael66
15-09-06, 17:21
Omdat een villa met zijn tweetjes toch te duur wordt zoeken we nog een goedkoop, maar goed hotel waar we 2 weken kunnen blijven.
Een goed en goedkoop hotel dat lekker centraal ligt is het Quality Inn Plaza aan International Drive. Het ligt op de hoek van Int.Drive en Sand Lake Road, heel dicht bij de I4 die je richting Disney en Tampa brengt. Oostwaarts Sand Lake Road afrijden en je komt eerst langs een WalMart (5 min.), en dan bij de Florida Mall (10 min).
Aan Int. Drive heb je aan de ene kant Wet 'n Wild en Pr1me Outlets, en helemaal aan de andere kant SeaWorld en de Premium Outlets. En je zit ook maar een paar minuten af van de Universal-parken.

En op heel korte afstand heb je een enorme keuze aan restaurants en andere vreethuizen. En natuurlijk voldoende shop-mogelijkheden.

Eric
15-09-06, 22:44
Een hardstikke goed bedacht programma.
Ik had het zelf niet beter kunnen bedenken, lekker rustig aan, zodat je ook echt kuint genieten van de parken die je bezoekt.
Natuurlijk zijn er dingen die je mist, maar ik zou het lekker zo houden, je kunt daar ter plaatse altijd een aanpassing doen.
Hotelkeuze zat, wat had je zo'n beetje in gedachten per nacht per kamer?
Eric

Mejel
16-09-06, 18:23
Zoiets als Michael schreef moet het worden. Ik dacht aan een prijs rond de €50 per nacht. Ik heb al gezien, dat er zelfs voor maar €25 kamers te vinden zijn, maar heb je dan ook iets waar je 2 weken wilt blijven?
Ramada Plaza Gateway leek me ook wel aardig en vond ik voor €35 per nacht. Ik vind het prettig als er wat in de buurt gegeten en geshopt kan worden. En als de uitvalswegen ook niet te ver weg zijn. Quality Inn Plaza staat in ieder geval op mijn lijst!
Ach, we hebben nog even gelukkig....

Mejel
17-11-06, 14:41
Er is steeds meer geregeld. Ik heb via Funvacations de reis geboekt van 4 t/m 20 augustus 2007. Ik heb een auto gehuurd bij Alamo, voor zijn tweeen en met alleen mij aan het stuur kon ik af met de kleinste. Veel rijden doen we niet, omdat we al die dagen in een hotel zitten. Uiteindelijk is de keuze gevallen op het Ramada Inn.

Gisteren kwamen de tickets voor Disney binnen, leuke plaatjes staan daarop:p . We kunnen 7 dagen de parken in en daarnaast 6 dagen de waterparken. Ik ben nu heel hard aan het nadenken over kaartjes voor Discovery Cove. Het is wel erg duur, maar als ik de foto's en flmpjes overal zie lijkt me dit wel een dag om nooit te vergeten. Het lijkt me een mooi kerstcadeau voor mijn zoon. En dan siekem ook voormezelf, want als hij gaat zwemmen met dolfijnen kan ik toch niet achterblijven?

Ik begin nu toch wel af te tellen, snipverkouden thuis en smachtend naar warmte.....

Daan
20-11-06, 09:36
Wij hebben net 10 dagen gezeten in Fairfield-Inn (marriots) dicht bij afslag 68 van de I4. Alles binnen 20 minuten te rijden. En op 2 minuten rijden zit de premium outlet mall. Wij hebben 22 eur pp betaald, incl ontbijt.

Mejel
25-07-07, 18:59
Ik heb net het schema veranderd. Wilde ik toch even hier boven aan laten zien!
Ik ga mijn lapyop meenemen en zal zo nu en dan hier nog mailen. En in ieder geval mijn weblog doorgeven als ik daar iets ga schrijven.

Marjol
25-07-07, 20:12
Ons hotel van dit jaar is ook een aanrader; het Courtyard by Marriott Lake Buena Vista. Wij betaalden €43 per nacht via American Estates. Volgens mij is dit hotel ook nog beschikbaar in jullie periode, als jullie over 10 dagen gaan!
Echt een super hotel, met mooie, ruime kamers en binnen 20 minuten zit je overal! Downtown Disney slechts 5 minuten rijden.

Mejel
25-07-07, 23:33
Dank je wel Marjol, maar het hotel is al geboekt, het Ramada Plaza Gateway.
Ik heb alles bij elkaar geboekt bij USAfunvacations, die me erg goed hebben geholpen. Ik ga er dan ook van uit, dat dit hotel alles heeft wat we nodig hebben. Al ben ik natuurlijk heel benieuwd!
1 groot bezwaar: we liggen samen op 1 kamer (al is die behoorlijk groot met 2 kingsize bedden) en mijn zoon snurkt als een os;) . Ik heb dan ook oordopjes gekocht:D

Njit
26-07-07, 09:27
Dank je wel Marjol, maar het hotel is al geboekt, het Ramada Plaza Gateway.
Ik heb alles bij elkaar geboekt bij USAfunvacations, die me erg goed hebben geholpen. Ik ga er dan ook van uit, dat dit hotel alles heeft wat we nodig hebben. Al ben ik natuurlijk heel benieuwd!

Als ik deze (http://www.tripadvisor.com/ShowUserReviews-g34352-d123999-r7853251-Ramada_Plaza_Inn_Gateway-Kissimmee_Florida.html) review lees dan moet je wel goed opletten waar ze je neerzetten in het hotel.

De Tower room schijnt de betere keuze te zijn..