PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Bowie13: Miami - Orlando April 2007



bowie13
31-08-06, 12:04
Hoi Allemaal,

Hierbij onze planning voor April 2007

We willen beginnen met een rondreis met de bus en beginnen dan in Miami.
2e dag Miami
3e dag Miami - KSC - St. Augustine
4e dag St. Augustine - Silver springs - Orlando
5e dag Orlando - Epcot
6e dag Orlando - Universal
7e dag Orlando - Magic Kingdom
8e dag Orlando - Seaworld - Sarasotta
9e dag Sarasotta
10e dag Sarasotta - Everglades - Key West
11e dag Key West
12e dag Key West - Miami (daar de auto ophalen)
13e dag Miami (weten nog niet wat we gaan doen)
14e dag Miami
15e dag Miami - Orlando (graag suggestie's welke plaatjes we
onderweg moeten bezoeken)
16e dag Orlando
17e dag Orlando
18e dag Orlando - MGM
19e dag Orlando
20e dag Orlando
21e dag Orlando
22e dag Orlando - Animal Kingdom
23e dag Orlando
24e dag Orlando
25e dag Orlando
26e dag Orlando - naar huis

Dit is dus de bedoeling wat we willen gaan doen.
Ideen, tips, suggestie's zijn van harte welkom. Graag zelfs.

Groetjes,
Bowie13 :wink:

Njit
31-08-06, 12:44
Misschien een gekke vraag maar waarom doe je eerst een busreis en ga je daarna nog een keer de plaatsen af die je al bezocht hebt?

bowie13
31-08-06, 17:56
Nou omdat een busreis lekker relaxed is. En we zo iets al een keer gedaan hebben.
En omdat we in Miami en Orlando nog heel veel dingen willen zien.
En tijdens de busreis daar te weinig tijd voor hebben.
In Orlando willen we natuurlijk ook lekker shoppen.
Na een dag Disney zijn we denk ik wel uit geteld en dan geen zin/tijd hebben om te shoppen.

SpaceAce
31-08-06, 18:14
Nou omdat een busreis lekker relaxed is.

Ik dacht altijd zelf rijden en zelf je tijd bij elke stop bepalen het relaxt was... In Florida zijn de afstanden nou niet bepaald super groot zodat je een hele dag in de auto zit.

Michael66
31-08-06, 18:43
Nou omdat een busreis lekker relaxed is.
Ik dacht altijd zelf rijden en zelf je tijd bij elke stop bepalen het relaxt was... In Florida zijn de afstanden nou niet bepaald super groot zodat je een hele dag in de auto zit.
Bus en auto hebben allebei voor- en nadelen. Nadeel van auto vind ik toch wel dat je als chauffeur veel minder ziet van het gebeid waar je doorheen rijdt. Je bent dan toch meer met je aandacht bij het verkeer.
In Miami hebben wij destijds een dagtrip door de stad gedaan met een bus. Heerlijk! Ik heb uitgebreid rond kunnen kijken en heel erg genoten.

bowie13
02-09-06, 00:28
Dank je wel Michael. Ja, dat is helemaal waar. Ik ben degene die auto moet rijden. Daar heb ik helemaal geen bezwaar bij, maar als vreemde moet je toch goed op de weg letten en kijken of je niet verkeerd rijd.
We zijn al eens met de bus geweest en je ziet veel meer en er wordt van alles vertelt(we hadden namelijk een zeer goede gids).
Het stuk van Sarasotta naar Key West vond ik best een behoorlijk stuk.
En als je moe bent en alleen dit stuk moet rijden, nou zelf lijkt me dit geen pretje. Natuurlijk denken er mensen anders over. Ja, je kan stoppen wanneer je wilt. Doen en laten wat je wilt. Kan ik best begrijpen. Ik weet nog dat ik ooit geinformeerd had hoever het rijden was van Miami naar Orlando. Nou volgens degene toen was het een kippeneindje van 3 uur. Maar niet als verkeerd rijd en het wordt steeds donkerder en donkerder. Het werd dus 6 uur. En was toen blij dat we in ons hotel waren. Dus vandaar toch die bus.

Eric
02-09-06, 00:56
Miami ---> Orlando in 3 uur is volstrekt onmogelijk.
Vanaf omgeving vliegveld naar LBV is 4,5 uur rijden !!!
Ondanks het feit, dat je in een bus meer ziet, en je meer wetenswaardigheden te zien krijgt, ben ik in Florida toch een groot voorstander van zelf rijden. Als je gewoon op tijd vertrekt, rijd je altijd in het licht (zelfs Orlando - Key west), en de meeste wetenswaardigheden kun je ook uit een boekje halen.
Maar het blijft een persoonlijke visie.
Eric