PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Gentieno: Miami - Orlando 10 dagen



Gentieno
28-08-06, 09:09
Hallo allemaal,

Weer een nieuw lid op het forum die een paar vraagjes heeft voor de ervare mensen op het forum.

Mijn vrouw en ik willen begin december ongeveer 10 dagen naar Florida toe. Nu willen wij hiervan de laatste 4 dagen naar Disney. De overige dagen willen wij wat van Florida zien, ik weet het het is wat kort! Nu vraag ik me af wat het moeite waard is en waar we ook nog tijd voor hebben. Ik zat te denken om via Miami (1 dag) naar de everglades NP te gaan (2 dagen) hierna door te rijden naar Fort Myers (1 dag) daarna naar Tampa (1 dag) en vanuit hier naar disney te rijden. Is dit te doen en is het een mooie route langs de oostklust van Florida of raden jullie ons aan om langs de west kust te gaan en daar bv. Fort Lauderdale en Kennedy space centre te doen? Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen. Alvast bedankt.

Groetjes, Dennis

Michael66
28-08-06, 10:13
Tien dagen is inderdaad erg kort, maar beter kort dan helemaal niet.

Je bespaart alvast een dag als je je vluchten zo plant dat je aankomt in Miami en vertrekt vanuit Orlando.

Dan de route .... Twee dagen Everglades lijkt mij erg veel. Of had je daar bepaalde dingen willen doen?
Ft. Myers is ook een leuke plaats, maar er is niet zoveel te doen. Wel mooie stranden, Sanibel Island is best mooi, maar heeft erg te lijden gedad onder een grote storm.
Wat bedoel je met Tampa? Als je de kust bij Tampa wilt bezoeken, waarom plak je je dagen Ft. Myers en Tampa dan niet aan elkaar en verblijf je 2-3 dagen aan de mooie kust, ergens tussen St. Pete Beach en Clearwater Beach. De dag dat je onderweg bent vanuit vanuit Miami / Everglades kun je dan tussenstops maken in Naples en/of Ft. Myers.

Door de overnachtingsplaatsen tot drie te beperken (Miami, Westkust en Orlando) geef je jezelf wat meer rust. Dan hoef je niet elke dag je koffers in- en uit te pakken, de auto in te laden, op zoek te gaan naar het volgende hotel, etc. En door de reisdagen "slim" te benutten door onderweg wat dingen te gaan bekijken kun je in tien dagen toch nog een heleboel doen en zien.

Succes met het plannen!

knaapje
28-08-06, 11:24
Hallo allemaal,

Weer een nieuw lid op het forum die een paar vraagjes heeft voor de ervare mensen op het forum.

Mijn vrouw en ik willen begin december ongeveer 10 dagen naar Florida toe. Nu willen wij hiervan de laatste 4 dagen naar Disney. De overige dagen willen wij wat van Florida zien, ik weet het het is wat kort! Nu vraag ik me af wat het moeite waard is en waar we ook nog tijd voor hebben. Ik zat te denken om via Miami (1 dag) naar de everglades NP te gaan (2 dagen) hierna door te rijden naar Fort Myers (1 dag) daarna naar Tampa (1 dag) en vanuit hier naar disney te rijden. Is dit te doen en is het een mooie route langs de oostklust van Florida of raden jullie ons aan om langs de west kust te gaan en daar bv. Fort Lauderdale en Kennedy space centre te doen? Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen. Alvast bedankt.

Groetjes, Dennis

Volgens mij verwissel je de begrippen Oost en Westkust van Florida.
Groeten
Knaapje

Gentieno
28-08-06, 13:24
Idd ik haal oost en west uitelkaar maar gelukkig snappen jullie het wel. Wij waren idd van plan om aan te komen in Miami en te vertrekken vanaf Orlando! Het was maar een grove planning wat ik had gemaakt. Ik ben gewoon benieuwd wat ik in 5 dagen kan doen om vanaf Miami naar Orlando te gaan zodat we daar 44 dagen disney kunnen pikken Als mensen het mooier vinden langs de oostkust of door het midden dan hoor ik dat graag. Er is verder nog niets geboekt.

Gentieno
30-08-06, 11:37
Hier even een wat duidelijker schema. Wat vinden jullie ervan?

dinsdag 28 november Aankomst Miami
woensdag 29 november december Miami
donderdag30 november Rijden naar de Everglades
vrijdag 1 december Everglades
zaterdag 2 december Rijden naar Fort Myers, onderweg stoppen in Naples
zondag 3 december Rijden naar Orlando,onderweg wat tussenstops,TIPS
maandag 4 december ??? 's avonds Mickey's very merry christmas party
dinsdag 5 december Disney
woensdag 6 december Disney
donderdag 7 december Disney
vrijdag 8 december Disney
zaterdag 9 december Naar huis

Ik hoor graag wat jullie ervan vinden en of iemand nog tips heeft

patrickreijnen
30-08-06, 11:59
Hier even een wat duidelijker schema. Wat vinden jullie ervan?

dinsdag 28 november Aankomst Miami
woensdag 29 november december Miami
donderdag30 november Rijden naar de Everglades
vrijdag 1 december Everglades
zaterdag 2 december Rijden naar Fort Myers, onderweg stoppen in Naples
zondag 3 december Rijden naar Orlando,onderweg wat tussenstops,TIPS
maandag 4 december ??? 's avonds Mickey's very merry christmas party
dinsdag 5 december Disney
woensdag 6 december Disney
donderdag 7 december Disney
vrijdag 8 december Disney
zaterdag 9 december Naar huis

Ik hoor graag wat jullie ervan vinden en of iemand nog tips heeft

Ik zou direct van Miami doorrijden naar Fort Myers of Naples. Onderweg kan je dan een airboot tocht doen. Wij hebben dat vorig jaar ook gedaan bij Everglades Safari Park http://www.evsafaripark.com/ (kortingsbon uitprinten!). Je krijgt dan een indruk van de Everglades. Gezien het feit dat je maar 10 dagen hebt zou ik niet meer tijd aan de Everglades besteden. Er zijn nog veel meer dingen te zien. Wij hebben vorig jaar het Ringling museum bezocht in Saratosa http://www.ringling.org/ Wij vonden dit erg mooi. Dit zou je op weg van Fort Myers naar Orlando kunnen bezoeken.

Patrick

knaapje
30-08-06, 12:06
Hier even een wat duidelijker schema. Wat vinden jullie ervan?

dinsdag 28 november Aankomst Miami
woensdag 29 november december Miami
donderdag30 november Rijden naar de Everglades
vrijdag 1 december Everglades
zaterdag 2 december Rijden naar Fort Myers, onderweg stoppen in Naples
zondag 3 december Rijden naar Orlando,onderweg wat tussenstops,TIPS
maandag 4 december ??? 's avonds Mickey's very merry christmas party
dinsdag 5 december Disney
woensdag 6 december Disney
donderdag 7 december Disney
vrijdag 8 december Disney
zaterdag 9 december Naar huis

Ik hoor graag wat jullie ervan vinden en of iemand nog tips heeft

Ik weet niet hoe "gek" je bent van parken, maar je zou onderweg naar Orlando Busch Gardens aan kunnen doen.

Veel plezier
Knaapje

marisca
30-08-06, 18:23
Don't forget Sheikra!! 8)

Gentieno
30-08-06, 23:26
Don't forget Sheikra!! 8)

Dat is toch in Bush gardens?

Zijn er onderweg nog state parken waar we kunnen vertoeven of plekken waar we mooie wandeltochten kunnen maken?

Gentieno
13-09-06, 12:01
Hoihoi,

We kunne zowaar langer op vakantie, i.p.v. 10 dagen hebben we nu 15 dagen. Heel wat extra tijd dus die we graag willen benutten om mooie dingen te gaan doen. Hier onder staat eens chema zoals ik die nu grofweg in gedachte heb:

Zaterdag 25 november Amsterdam - Miami
Zondag 26 november Miami
Maandag 27 november Miami - Key West
Dinsdag 28 november Key West, snorkelen
Woensdag 29 november Key West - Everglades
Donderdag 30 november Everglades - Naples
Vrijdag 1 decmber Naples - Fort Meyrs, Mooie natuurparken of stranden onderweg????
Zaterdag 2 december Fort Meyrs - Tampa Mooie natuurparken of stranden onderweg????
Zondag 3 december Tampa - Orlando
Maandag 4 december Rolando, TIPS geen pretpark maar een mooi natuurpark
Dinsdag 5 december Disney
Woensdag 6 december Disney
Donderdag 7 december Disney
Vrijdag 8 december Disney
Zaterdag 9 december Orlando - Amsterdam

Zoals jullie kunnen lezen staat alleen het begin en het eind van de reis vast. De rest van de dagen hebben we om Florida te verkennen, geen pretparken dus. Hebben mensen nog tips. Of als de oostkust mooier is hoor ik dat graag

Eric
13-09-06, 21:43
Ik vind persoonlijk de westkust veel mooier dan de oostkust, maar ben eigenlijk wel van mening dat je ze allebei een keertje moet hebben gezien.
Ben afgelopen zomer in Daytona Beach geweest, was ook wel leuk vooral door de nabijheid van kennedy Space Center.
Komende november ga ik weer eens naar de andere kant, dag of 3 naar St Petersburg + Tampa