PDA

Bekijk Volledige Versie : Geldzaken: Hoeveel cash mag je meenemen naar Amerika?



tomba
27-11-04, 22:07
hoeveel cash mag ik binnenbrengen/meenemen naar de USA ?
idem met traveller cheques ?

Njit
27-11-04, 22:24
hoeveel cash mag ik binnenbrengen/meenemen naar de USA ?
idem met traveller cheques ?

Question: How much money am I allowed to bring into the U.S.?

Answer: There is no limit on the total amount of monetary instruments that may be brought into or taken out of the U.S. nor is it illegal to do so. However, if you transport or cause to be transported (be it by mail or any other means) more than US$10,000 in monetary instruments, you must declare it on Customs Declaration Form 6059B with U.S. Customs (Currency and Foreign Transactions Reporting Act 31 USC 1101 et.sq.)

Failure to comply with the above can result in criminal and civil penalties, including seizure of the currency or monetary instruments.

Monetary instruments may be in the form of U.S. or foreign coins, currency, traveler’s checks, money orders and negotiable instruments or investment securities in bearer form.

(had je plannen om een koffer met geld mee te nemen?)

tomba
28-11-04, 09:42
thanks.
nee, t zit zo :
1) ik had opgevangen dat er wel een beperking was op cash geld
(verkeerd dus)
2) wij gaan in sept 2005 naar Florida
3) Euro staat waanzinnig gunstig tov de dollar (+- 25% verschil)
4) in januari gaat de europese bank ingrijpen. Dus euro zal aandeel verliezen tov de dollar.

besluit = wij gaan dus ten laatste begin januari dollars kopen zo hebben wij alles ginds aan +- 25% korting. Toch wel zeeeeer interessant hé !
Nadeel : we zullen dus veel cash bijhebben.

FrankS
28-11-04, 11:03
Dat ingrijpen van de Europese Bank zal wel meevallen. De werkelijke oorzaak van de goedkope dollar (Amerikaanse begrotingstekort) is niet 1-2-3 opgelost. De prognose is zelfs dat de Euro kan doorstijgen tot 1,40.

Njit
28-11-04, 14:01
thanks.
nee, t zit zo :
1) ik had opgevangen dat er wel een beperking was op cash geld
(verkeerd dus)

zolang je maar minder dan 10.000 dollar meeneemt doet er dus niemand moeilijk.... En ik denk niet dat je zoveel mee wilt nemen...

Njit

Ebelix
28-11-04, 20:35
Je hoeft de dollars niet cash te kopen. Je kan ook begin januari travallers cheques kopen. Deze zijn tenslotte verzekers en ze verliezen hun waarde niet.

By the way. Hoe weet je dat de europeese bank in januari gaat ingrijpen?

Danny
29-11-04, 10:29
Dit ruikt naar voorkennis :lol: Goed bezig hoor.......maar ook ik denk dat het koersverschil niet van de één op andere dag is opgelost. Gewoon de koersen in de gaten houden en toeslaan op het moment waarvan jij denkt dat het goed is.

rvd4always
04-12-04, 16:32
Voor de laatste Dollar vs Euro koersen kijk je op :arrow: www.oanda.com


Saturday, December 4, 2004
1 US Dollar = 0.74316 Euro
1 Euro (EUR) = 1.34560 US Dollar (USD) :wink:

Daniel
04-12-04, 19:23
Voor de laatste Dollar vs Euro koersen kijk je op :arrow: www.oanda.com

Saturday, December 4, 2004
1 US Dollar = 0.74316 Euro
1 Euro (EUR) = 1.34560 US Dollar (USD) :wink:
Tja, dit is natuurlijk een supergunstige koers van ons Nederlanders. Dit maakt je vakantie naar Amerika een stuk minder duur =D>

bono
05-09-06, 19:49
Ik heb net zitten zoeken bij Martinair maar helaas.................
Ik kan het niet vinden, ik heb het onlangs ergens gelezen maar omdat ik nu zoveel aan het zoeken ben, ben ik het eigenlijk ook weer zoek.....zeg maar.
Kan iemand mij vertellen hoeveel dollars je mee mag nemen naar Miami??

Heeft iemand ook eens wat auto materialen meegenomen het vliegtuig in en dan bij betaald (wij zijn een americaanse oldtimer aan het opknappen vandaar de vraag)

Ene alvast weer bedankt!!!

groetekes Monique

Ceetje
05-09-06, 20:15
Waarom zou je zoveel contanten mee willen nemen dat je je afvraagt hoeveel je mag invoeren? Tenzij je veel zwart geld hebt :lol: Cash is toch hartstikke onveilig? Je kan overal pinnen. Ik kan me heel vaag herinneren dat erop het douaneformulier iets staat over meer dan 10.000 contanten, maar of dat ook de grens is?

Njit
05-09-06, 20:19
Ik heb net zitten zoeken bij Martinair maar helaas.................
Ik kan het niet vinden, ik heb het onlangs ergens gelezen maar omdat ik nu zoveel aan het zoeken ben, ben ik het eigenlijk ook weer zoek.....zeg maar.
Kan iemand mij vertellen hoeveel dollars je mee mag nemen naar Miami??

Volgens mij ben je boven de $10.000 verplicht dit te melden.

Zie ook hier: http://www.verenigdestaten.info/rsinfo/douane.html

Trainspotters
05-09-06, 22:43
Heeft iemand ook eens wat auto materialen meegenomen het vliegtuig in en dan bij betaald (wij zijn een americaanse oldtimer aan het opknappen vandaar de vraag) groetekes Monique

Yep de juiste spirit: een ouwe Amerikaanse bak opknappen.
Doet me denken aan een aantal trips uit het verleden.
Quad stereo equipment in London, Spaanse meubels in Barcelona en Valencia, tropische vissen -bijvangst- in Suriname en inderdaad Chevy Impala 1965 2DR sportcoupe opsmukspul.

Tja klein materiaal passend in een koffer zijn er twee (eigenlijk 3) mogelijkheden.
1- ruim boven de 23 kilo
- 1.1 Als overbagage vervoeren.
- 1.2 Als vracht vervoeren.
2- blijf onder de 23 kilo.

Wat te doen?
Martinair contacten en kosten van overbagage opzoeken/-vragen.
Kosten kunnen naar gelang aantal kilo's gigantisch oplopen.
Bij Martinair kosten voor pakketvracht opvragen.

Nadeel van vracht:
- het pakket zal waarschijnlijk later in Nederland arriveren.
- de douane perikelen.
Aannemend dat de vraag over invoer van geld niet voor niets is gesteld.

groet,
Trainspotters

bono
05-09-06, 23:07
He jongens dat jullie weer bedankt zijn dat snappen jullie toch wel!!


Enne dat zwarte geld , dat hebben we niet maar waar het ons om gaat is de gunstige koers op dit moment, we gaan pas eind november en dachten dan eigenlijk van de koers gebruik te maken en zo nog goedkoper vakantie te kunnen vieren.
Ik neem aan dat jullie toch ook eerst wat cash meenemen voor als je aankomt en voor de eerste dag??

groetekes van monique

Njit
05-09-06, 23:20
Ik neem aan dat jullie toch ook eerst wat cash meenemen voor als je aankomt en voor de eerste dag??

We hadden iets van 100 dollar cash mee. Maar ik denk dat de gemiddelde vakantieganger zich geen zorgen hoeft te maken dat hij teveel cash bij zich heeft :)

marisca
05-09-06, 23:21
Monique je kunt gewoon op het vliegveld bij de ATM pinnen!
Een fluitje van een cent :lol:
Wij nemen nooit contant mee, Creditcard, pinpassen en daar kom je heel ver mee hoor!
Gr marisca 8)

knaapje
05-09-06, 23:40
[..............maar waar het ons om gaat is de gunstige koers op dit moment, we gaan pas eind november en dachten dan eigenlijk van de koers gebruik te maken en zo nog goedkoper vakantie te kunnen vieren.
................

Misschien is de koers in november nog wel beter.
Zelfs experts van banken kunnen alleen maar "vermoeden" wat de koers gaat doen. Je weet het pas als je terugkomt en al je afrekeningen binnen hebt, bovendien is de "papierkoers" hier altijd ongunstiger dan daar pinnen of cc. dus dat ben je sowieso al kwijt.

Knaapje

Marcelg
06-09-06, 04:46
Als je nu wilt wisselen, kun je dan geen traveler checkes halen?
Dan hoef je niet met al teveel cash over straat en dan ben je nog gedekt tegen verlies en diefstal misschien?

Ta2 Gerrit
06-09-06, 10:03
Kan iemand mij vertellen hoeveel dollars je mee mag nemen naar Miami??

Heeft iemand ook eens wat auto materialen meegenomen het vliegtuig in en dan bij betaald (wij zijn een americaanse oldtimer aan het opknappen vandaar de vraag)

groetekes Monique

Wat de dollars betreft : ongeveer een plastic tasje vol, zolang je ze maar uitgeeft :lol:

Wij slepen al jaren allerlei onderdelen mee (meest motor, maar ook auto, zeker weer op onze volgende trip) en nagenoeg altijd zonder problemen. Zo hebben we al uitlaten, carburateurs en wielen (in de handbagage !) als vakantiesouveniers over het water getrokken. And then some !

Zoals Trainspotters al zei ; klein spul in de koffer (helaas "maar"23 kilo's, waar is die goeie ouwe tijd) en ander, groot spul kan ook gewoon op de band, maar wordt dan aangemerkt als "odd size items" die je op Schiphol bij een aparte balie moet afhalen, maar wel met dezelfde vlucht meereizen.

Alles valt of staat natuurlijk met het gewicht en of je daarvoor moet bijbetalen (Duur !!), maar dan is luchtvracht een alternatief. De douanekosten (invoer, BTW e.d.) vallen mee op auto-onderdelen, zeker in verhouding tot wat de spullen hier kosten.

Zelfs de motoronderdelen van ons werden die paar keren dat we moesten bijbetalen/cq eruit gepikt zijn (alles boven de €175,- p/p "moet" je aangeven), aangemerkt als auto spare parts. Coulante lui, die douanepeople 8)

Ebelix
06-09-06, 10:10
Je mag best 32 kilo in een koffer stoppen maar dan moet usd 25 of usd 50 bijbetalen op de luchthaven. Boven de 32 kg wordt het overgewicht berekend volgens de kiloprijs. Deze is weer afhankelijk van de lengte van de vlucht.

Bovenstaande regeling geldt voor Amerikaanse maatschappijen en ik weet niet of het ook voor Martinair geldt.

Ceetje
06-09-06, 20:39
[..............maar waar het ons om gaat is de gunstige koers op dit moment, we gaan pas eind november en dachten dan eigenlijk van de koers gebruik te maken en zo nog goedkoper vakantie te kunnen vieren.
................

Als het gaat over wat contanten voor de eerste dag, dan haal je geen "winst" uit een gunstige koers ... een paar dubbeltjes misschien, daar wordt je vakantie niet echt goedkoper van. Ik neem nooit contanten mee (tenzij nog iets over van vorige trip) maar pin op het vliegveld.

Ebelix
07-09-06, 13:42
Als je nu in Nederland al geld gaat wisselen dan betaal je zoveel commissie dat je je winst al helemaal kwijt bent. De dollar moet echt 10 tot 15 cent stijgen wil je enige winst behalen. Je moet de rekensom wel goed maken

bono
07-09-06, 14:39
JIP............................. DAT KLOPT HELEMAAL EBELIX

ik geef toe dat je daar een goed punt hebt.!!!!!!!!!!!!!!!


Maar ik begreep dat je kunt pinnen als je op het vliegveld aan komt toch??
En we hebben ook een visa, maar die heb ik van mijn leven nog nooit gebruikt, speciaal voor de reis genomen.
Maar ik denk dat jullie florida mafkes(grapje)(we hopen dat we dat ook worden als we terug komen) toch niet bij elk ontbijtje en souveniertje een visa gebruiken??

Nou weer bedankt........................groetjes monique

knaapje
07-09-06, 14:48
..........Maar ik denk dat jullie florida mafkes(grapje)(we hopen dat we dat ook worden als we terug komen) toch niet bij elk ontbijtje en souveniertje een visa gebruiken??...........

Nee, maar vanaf zo'n $ 5 kijkt niemand vreemd op als je met een cc betaalt.
Dus een ontbijt voor 2 personen bij een restaurant kan je gerust met een cc betalen.

Knaapje

Eric
07-09-06, 15:45
Ikzelf houd $ 10,00 zo'n beetje als grens aan, vanaf waar ik (meestal) met CC betaal.
Soms ook ver daaronder, bv bij parkeren en metrokaartjes in New York.
Eric

Njit
07-09-06, 16:46
Volgens mij kijken ze alleen gek op als je bij een kraampje op straat met je CC wilt betalen. Voor de rest mag dat overal..
Is ook alleen maar handig. Na afloop van je vakantie een mooi overzicht van wat je allemaal hebt uitgegeven.

Pinnen doe je trouwens met je normale bankpas en niet met je Credit Card. Met de laatste betaal je iets van 4.50 per opname.

Dr. Phlox
08-09-06, 18:20
Enne dat zwarte geld , dat hebben we niet maar waar het ons om gaat is de gunstige koers op dit moment, we gaan pas eind november en dachten dan eigenlijk van de koers gebruik te maken en zo nog goedkoper vakantie te kunnen vieren.

Neem travelcheuqes van Sam Cook
Hebben wij met Indonesie ook gedaan. Koers bij aankoop was NLG 1.72 en toen we gingen was deze NLG 2.12

Tel uit je winst

Grz
Dr. Phlox

Michael66
08-09-06, 18:26
Pinnen doe je trouwens met je normale bankpas en niet met je Credit Card. Met de laatste betaal je iets van 4.50 per opname.Geen transactie kosten als je "saldo" op je CC hebt staan bij Visa of MC via International Card Services.

Tinkerbell
24-05-11, 01:39
Nadat we opgeroepen waren om te boarden stond de 'slurf' vol met douane ambtenaren en een snuffelhond.
We dachten dat het om drugs ging maar de honden waren getraind op geld. Tot onze verbazing en woedde van de bemanning en piloten werden er twee Hongaarse mannen door de hond geselecteerd en werd eer eentje in de slurf betrapt en eentje in het vliegtuig zelf. Ze moesten ze hun handbagage uitpakken. Er kwamen dikke pakken Dollars te voorschijn en voor zover we dit konden zien fikse boetes uitgedeeld. Ondertussen liep de spanning op. De gasten begonnen te mopperen en de piloten weigerden om nog langer te wachten op personen die kennelijk geen moeite hadden om de Amerikaanse wet te overtreden.
Met een half uur verstraging zijn we uiteindelijk vertrokken en de sfeer tegenover deze passagiers was te snijden tijdens de vlucht.

[verwijderd]
24-05-11, 08:38
Het maximaal mee te nemen bedrag is $ 10.000,- . Maar daar red ik me wel mee hoor. ;-)

Njit
24-05-11, 09:59
Je moet idd flink wat geld meenemen wil je in de problemen komen. Persoonlijk lijkt het me handiger om je CC limiet te verhogen als je zoveel geld wilt uitgeven :)

knaapje
24-05-11, 11:47
Het maximaal mee te nemen bedrag is $ 10.000,- . Maar daar red ik me wel mee hoor. ;-)

Je mag meer meenemen, maar dan moet je het aangeven.

Knaapje

koenkamphuys
26-05-11, 22:50
Het verbaast me dat dat bij het boarden gebeurde. In Nederland? Je mag inderdaad onbeperkt contant geld Amerika binnenbrengen, maar een bedrag boven $10.000 moet je aangeven op het bekende blauwe douaneformulier. Dat het niet toegestaan is dergelijke geldbedragen Nederland uit te voeren was mij niet bekend.
Het wel is duidelijk waarom trouwens: het is wel erg gemakkelijk om op die manier zwart geld aan het zicht van het meneertje van de tax te onttrekken.
Volgens mij zal het merendeel van de forummers niet zo snel aan dergelijke contante bedragen komen. Ik niet tenminste. Ik voel me al ongemakkelijk met honderd euro op zak.

knaapje
26-05-11, 23:07
Uit een ander topic begrijp ik dat ze met Air Berlin vloog.
Als je de Amerikaanse wet overtreedt moet het bij de retourvlucht geweest zijn lijkt mij.

Begrijp ook niet hoe er ter plaatse in het vliegtuig fikse boetes uitgedeeld en blijkbaar ook geincasseerd kunnen worden.

Het verhaal is voor mij net zo warrig als in het topic over de handbagage bij de retourvlucht.
Wellicht ligt het aan mij......

Knaapje

Tinkerbell
27-05-11, 19:01
Hoezo warrig?

Jij hebt vast geen vrouwengenen.\\:D/


Ik heb het nog even terug gelezen en kon er niks warrigs aan ontdekken maar ja eigen str.. he?
Het was IN de slurf van het vliegtuig TIJDENS HET BOARDEN bij het verlaten van de VS. Er stonden zeker zes douane ambtenaren in de slurf waarvan eentje met hond. Je kon ze niet zien staan tijdens het wachten op boarden.

Toen wij aan de beurt waren werd de passagier na ons door de hond aangewezen. Wij moesten doorlopen en konden daarna niet zien wat er gebeurde.

Eenmaal gezeten werd er NOG een specifiek passagier uitgehaald met zijn handbagage.
De hond stond net niet in het vliegtuig maar aangezien wij de plaatsen aan de deur hadden konden wij dit gewoon bekijken.( Waar ze de kranten en tijdschriften uitdelen)

De hond sloeg weer alarm en de handbagage moest open. ( de hond werd dus ook echt beloond met het gooien van zo'n soort stok) In de handbagage zaten dikke pakken Dollars die getoond moesten worden aan de douane. Er werden papieren uitgeschreven en de man moest betalen ook dit konden we zien.

Ook zaten we eerste rang toen de piloot kwam informeren wat er aan de hand was en een van de pursers aanbood om te helpen met vertalen aangezien hij het Hongaars een beetje machtig was.

Later zaten deze heren gezellig naast elkaar.
Als mijn fototoestel niet in het ruim gezeten had,had ik foto's gemaakt :razz: alhoewel ik twijfel aan mijn eigen dapperheid om zoveel grimmige douane gezichten op de plaat vast te leggen.:oops:

Tinkerbell
27-05-11, 19:09
Je moet idd flink wat geld meenemen wil je in de problemen komen. Persoonlijk lijkt het me handiger om je CC limiet te verhogen als je zoveel geld wilt uitgeven :)


Handiger misschien wel maar het waren twee types "lieve opa" aan wie je zonder meer zou vragen om een oogje op je dochter te houden in een speeltuin. Beetje sullig en niet meer zo snel.
Misschien zijn ze wel ergens gewoon ingeluisd.

AlexFL
27-05-11, 21:02
ik vraag me af wat er verboden is om geld uit te voeren.

knaapje
27-05-11, 21:42
ik vraag me af wat er verboden is om geld uit te voeren.

Het is niet verboden, maar als je meer dan $ 10.000 in de US wil in- of uitvoeren moet je het melden.
Als het echt grote bedragen zijn heb je kans dat ze er wel wat meer van willen weten.

Knaapje

AlexFL
28-05-11, 12:46
Klopt idd, ik wist het wel voor invoeren maar blijkbaar ook voor uitvoeren.
http://www.cbp.gov/xp/cgov/travel/vacation/kbyg/money.xml

koenkamphuys
28-05-11, 15:37
Dit soort wetgeving dient uiteraard om te voorkomen dat geld aan het zicht van de belasting wordt onttrokken. Ook in Europa zijn daarvoor regels. Ook als je grote hoeveelheden contant geld gaat opnemen of storten bij de bank, moet de bank dit melden aan de belastingdienst (wet meldingsplicht ongebruikelijke transacties).

hzengerink
01-06-11, 12:39
Je moet idd flink wat geld meenemen wil je in de problemen komen. Persoonlijk lijkt het me handiger om je CC limiet te verhogen als je zoveel geld wilt uitgeven :)

Zwart geld kan je moeilijk op je bankrekening of CC meenemen hè :D

Ik denk ook niet dat je als buitenlander in the States zomaar een bank binnen kan lopen, en dat je er een half uur later met flinke stapels bankbiljetten naar buiten loopt:-k (tenzij het 1000 biljetten van 1 dollar zijn natuurlijk;))