PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema joho: Rondreis Florida 20-12-2006 t/m 05-1-2007



joho
21-08-06, 14:07
We gaan voor het eerst naar Florida deze winter en ons voorlopig gepland reisschema met 2 volw en 3 kids (8,10,12) ziet er als volgt uit:

20-12 : vertrek van A'dam via Washington naar ft Lauderdale. Hotel Sheraton four points t/m 23-12. Nog geen geplande activiteiten. Heeft iemand suggesties. (Key-west schijnt als dagtrip een beetje overdone)
24-12 : Vertrek naar Sarasota. Hotel Helmsley Sandcasle. 1 dag zandkastelen bouwen met de kids (en schelpen zoeken) en 1 dag naar de beroemde eilanden Sanibel en ehh..die andere.
26-12 : Vertrek naar Orlando/Kissemee. Villa met zwembad (hopelijk is het niet te koud). Het hoogtepunt is zwemmen met de dolfijnen in discovery cove op 2-1-2007 (mijn verjaardag). De kids weten dit nog niet. Daarbij hebben we dus een 4-daagse pas voor Seaworld waar we tot nu toe 2 dagen willen inplannen en de rest ....?? Weten we nog niet.
04-01-2007: Terug van Orlando via Washington naar A'dam waar we s'morgens doodmoe, maar hoplijk voldaan zullen landen. We kunnen niet wachten.

Concrete vragen tot nu toe.

Bezienswaardigheden Miami beach voor 2 dagen
Kerst vieren in Sarasota.
en al het overige suggesties.
bedankt
Joho
ringfield

remon
21-08-06, 14:23
De eerste dag in Ft.Lauderdale , kan je een beetje op het strand hangen als het weer een beetje top is ,anders naar de sawgrass mills (groot winkelcentrum)

Eric
21-08-06, 22:08
Jullie zijn een paar dagen in Miami, ik zou zeker een bezoek aan de everglades inplannen.
Key West als dagtocht is wel veel, maar aan de andere kant wel de moeite waard.
Vanuit Fort Lauderdale is het zeker 2 x 5 uur rijden, dus zou het een heel lange dag worden.
Ga in Fort Lauderdale ook eens naar Bass Pro Shop (http://www.basspro.com/servlet/catalog.CFPage?appID=94&storeID=16&cmid=featStoreNAME_DANIABEACH), als je tenminste van outdooractiviteiten houdt.
Eric

joho
22-08-06, 09:23
Jullie zijn een paar dagen in Miami, ik zou zeker een bezoek aan de everglades inplannen.
Key West als dagtocht is wel veel, maar aan de andere kant wel de moeite waard.
Vanuit Fort Lauderdale is het zeker 2 x 5 uur rijden, dus zou het een heel lange dag worden.
Ga in Fort Lauderdale ook eens naar Bass Pro Shop (http://www.basspro.com/servlet/catalog.CFPage?appID=94&storeID=16&cmid=featStoreNAME_DANIABEACH), als je tenminste van outdooractiviteiten houdt.
Eric

Je hebt mij aan het twijfelen gebracht. Als ik al deze reisschema's zo bekijk gaan ze allemaal bijna naar Key West. Ik denk dus een dagje minder Miami en een overnachting boeken in Key West en vervolgens via de everglades naar Sarasota.

krab krab achter de oren

bedankt

Joho

Eric
22-08-06, 12:00
Je hoeft natuurlijk nooit te doen wat een ander doet, maar als je nog kan veranderen, en inderdaad de nacht in Key West kan doorbrengen zou ik dat zeker doen.
Het leukste van Key West is juist de avond, leuke restaurantjes, de beroemde zonsondergang (beetje overtrokken, maar toch) en het daarna flaneren door Duval street en daar een biertje drinken. lekker de volgende ochtend op tijd weg .aar de westkust van Florida.
Op de heenweg kun je prima een bezoek aan de Everglades inpassen, als je maar optijd vertrekt, en probeert voor 18:00 op Key West te zijn.
Eric

Dr. Phlox
22-08-06, 12:20
Hoi Joho,
Leuk schema. Jullie gaan dus met 5e. Heb je dan 1 of 2 kamers in de hotels. Wijn zijn namelijk ook met zijn 5e en willen verblijven in Miami en Key West in een Hotel en in Orlando in een villa

Grz
Dr. Phlox

joho
22-08-06, 14:02
Hoi Joho,
Leuk schema. Jullie gaan dus met 5e. Heb je dan 1 of 2 kamers in de hotels. Wijn zijn namelijk ook met zijn 5e en willen verblijven in Miami en Key West in een Hotel en in Orlando in een villa

Grz
Dr. Phlox

De hotelkamers zijn 4-persoons met 1 roll-away bed (voor mij denk ik).
Heb jij plannen voor activiteiten in Miami ?
joho

joho
22-08-06, 14:04
Je hoeft natuurlijk nooit te doen wat een ander doet, maar als je nog kan veranderen, en inderdaad de nacht in Key West kan doorbrengen zou ik dat zeker doen.
Het leukste van Key West is juist de avond, leuke restaurantjes, de beroemde zonsondergang (beetje overtrokken, maar toch) en het daarna flaneren door Duval street en daar een biertje drinken. lekker de volgende ochtend op tijd weg .aar de westkust van Florida.
Op de heenweg kun je prima een bezoek aan de Everglades inpassen, als je maar optijd vertrekt, en probeert voor 18:00 op Key West te zijn.
Eric

Geld deze tijd van zonsondergang ad 18:00 uur ook voor december ?

Joho

Njit
22-08-06, 14:16
Geld deze tijd van zonsondergang ad 18:00 uur ook voor december ?

Dan is het iets eerder (1 dec: 17.37, 31 dec: 17:48 ).
Zie http://www.sunrisesunset.com

Dr. Phlox
22-08-06, 16:20
Hoi Joho,
Leuk schema. Jullie gaan dus met 5e. Heb je dan 1 of 2 kamers in de hotels. Wijn zijn namelijk ook met zijn 5e en willen verblijven in Miami en Key West in een Hotel en in Orlando in een villa

Grz
Dr. Phlox

De hotelkamers zijn 4-persoons met 1 roll-away bed (voor mij denk ik).
Heb jij plannen voor activiteiten in Miami ?
joho

Bedankt voor je antwoord. In 2008 met aankomst en 2 nachten Miami dan 2 nachten Key West en weer 2 nachten Miami. Dan 2 weken Orlando in een villa. Maar 5 personen is altijd lastig
grz
Dr. Phlox

paula
22-08-06, 20:05
ik zou zeker een bezoek aan de everglades inplannen.

Ik zou dus de Everglades overslaan, gezien de leeftijd van de kinderen zullen ze wel geïnteresseerd zijn in de alligators, kan je beter een bezoek brengen aan Gatorland in Orlando waar je ook enige tijd verblijft.
Wij zijn eind juli in de Everglades geweest en viel ons wel een beetje tegen, waren gewaarschuwd om niet in juli of augustus te gaan door de hoeveelheid muggen, dus zwaar bewapend met heel veel gif toch op weg gegaan, geen mug gezien en haast ook geen alligators (3 kleintjes, waarvan alleen de snuit een beetje boven water stak) dan maar op zoek naar de tientallen of zelf honderden vogelsoorten die daar voor schijnen te komen, helaas, alleen 1 ibis gezien.
De radarboot is wel grappig maar niet iets wat je beslist niet mag overslaan.
In Orlando dus naar Gatorland, veel leuker voor kinderen (en voor ons), honderden alligators (en zelfs krokodillen), leuke shows, je kan ze voeren, op ze zitten, als je dat wil, etc.
Als ik een keuze zou moeten maken zou ik dus voor Gatorland gaan, en een halve dag heb je genoeg aan.
gr. Paula