PDA

Bekijk Volledige Versie : Nieuwe forumsoftware



toverfee
11-11-04, 13:22
ik kan nog steeds niet aan dit nieuwe forum wennen
geef mij het oude forum maar
ik merk ook dat er steeds minder bezoekers komen en dat vind ik wel jammer :cry:
kan het oude forum niet terug komen?


groetjes toverfee

SpaceAce
11-11-04, 17:08
Ik heb het oude Florida Forum niet gekend, dus zou ook niet weten hoe dat er uit ziet.

Maar vertel eens, wat was er zo positief aan dat forum en wat is er zo negatief aan dit forum.

Dat er minder mensen hierop komen heeft daar denk ik niet zo veel mee te maken. Eerder dat het de tijd van het jaar is dat het wat minder druk is momenteel (gok ik he) :)

Als ik het namelijk vergelijk met het aantal posts op het Orlando Forum en het aantal post op dit forum, is dat nog steeds ongeveer gelijk.

Maar ik ben ook al jaren het FokForum gewend en dat leest net zo iets al deze lay-out - misschien dat het daaraan ligt :)

Monique
11-11-04, 20:28
ik kan nog steeds niet aan dit nieuwe forum wennen
geef mij het oude forum maar

Ik moet eerlijk toegeven dat ik het in het begin ook niet echt makkelijk vond. Zeker omdat ik nog weinig ervaring heb met Florida en dus veel info zoek van andere bezoekers wat op het vorige forum makkelijker te vinden was. Ook omdat dit nog in opbouw was.
Toch vind ik het hier wel makkelijker, als ik bv iets van Disney wil weten kijk ik simpelweg bij Disney en hoef niet alles door te lopen.

Het scheelt waarschijnlijk wel dat ik hooguit de laatste 3 maanden gebruik gemaakt van het oude forum.
Ik ben er nu wel aardig aan te gewend. Misschien toch nog gewoon een kwestie van tijd.

Ik , in ieder geval, zou het jammer vinden als diegenen met veel ervaring, weg zouden gaan. :cry:
Misschien kun je eens kijken wat je veranderd zou willen zien en eens kijken met de webmaster of er op een manier aan jouw wensen voldaan kan worden.

rvd4always
13-11-04, 15:59
Het is inderdaad voor veel mensen een drempel om zich te moeten laten registreren. Deze mensen zie je nog wel bij andere USA prikborden.
Jammer dat zij nog niet naar dit forum zijn gekomen.

Ik ben snel aan dit forum gewend geraakt, ik heb er geen problemen mee.

:wink:

Danny
16-11-04, 11:43
De registratie is inderdaad veelal een opstakel. Maar aan de andere kant, kijk ook eens naar het forum van Ben. Daar moet je je ook registreren en dat loopt gewoon vol (naar mijn idee).

Misschien moeten we meer aan marktbenadering doen door ons te promoten op de overige USA forums :?:

Groet,
Danny :lol:

toverfee
16-11-04, 14:53
ik vond gewoon de hele opzet van het oude forum beter
veel overzichtelijker
het registreren vind ik niet erg,dat moest ook bij het forum van Ben
dat vind ik wel een goede opzet
daarom ben ik ook veel vaker daar te vinden
ik kom hier niet meer elke dag en dat was ik vroeger wel
maar goed de meeste onder jullie vinden dit forum wel ok geloof ik dus dan moet ik me daar maar bij neer leggen
ik kom zo af en toe nog wel eens aanwaaien

groetjes toverfee

Petra/VS
16-11-04, 15:03
Hoi Toverfee,

Ik denk, dat het door de vele subforums lijkt alsof er minder berichtjes zijn, maar ik ben door een reis een dag of 5 niet geweest en er waren maar liefst 80 nieuwe berichten. En het is geen hoog seizoen.

Persoonlijk vind ik het grote voordeel van een forum als dit, dat je meteen naar de nieuwe berichten kunt gaan en niet door bladzijden hoeft te klikken.

Ik lees zowel de prikborden als dit soort forums en het grote nadeel van de prikborden, vind ik, vooral bij lange draadjes, dat je letterlijk door de bomen het bos niet meer ziet.

Zo zie je, je kunt het niet iedereen naar de zin maken :). Ik hoop, dat je gewoon gezellig mee blijft lezen en schrijven en suggesties voor verbeteringen geven.

Ebelix
08-02-05, 21:06
Ik vind het forum toch heel gebruiksvriendelijk geworden en er staan nu bergen informatie op waar de bezoekers echt wat aan hebben.

beppie
08-02-05, 21:34
Ikheb als beginner ook idd wat andere forums bekeken, maar vind deze opzet toch wel erg handig.
Alles is in 1 oogopslag terug te vinden en je zeit zo wat nieuw is.
Ik kijkook nog wel bij Ben, maar daar moet je gewoon steeds van bovenaf alles doornemen.
En ach, we hebben de tijd (op mijn werk) dus ik vind het wel gezellig overal(l).

Daniel
08-02-05, 21:48
Ik vind het forum toch heel gebruiksvriendelijk geworden en er staan nu bergen informatie op waar de bezoekers echt wat aan hebben.
En dat is nu precies de bedoeling! Ik hoop "de bergen informatie" de komende maanden alleen maar uit te breiden door de toevoeging van diverse FAQ's (o.a. een Disney FAQ). Hulp hierbij is natuurlijk altijd welkom! :mrgreen:

glenn
09-02-05, 20:54
zeeeeeeeeeeer veel respect voor al het werk van het web team.
doe zo verder want het is een toffe zeer overzichtelijke site , waar je zeer veel informatie op terugvind.

keep up the good work !!!

PS; als dit geen overzichtelijk forum is... welk dan wel ??????

Saskia
09-02-05, 21:36
Helemaal mee eens!!!

Jennie
10-02-05, 10:29
Ik heb het oude forum niet gekend maar heb al heel veel informatie van dit forum afgehaald en vind het toppie :wink:
Gr. Jennie

Hedwig
21-02-05, 13:45
Ik heb het oude forum niet gekend maar ben zeer tevreden over deze. Heb al veel tips en wetenswaardigheden binnengehaald en ook bij vragen (soms hele stomme) direct antwoord.
Door dit forum wordt voorpret alleen maar groter, en ik kan haast niet wachten tot het Mei wordt.
Ga zo door

gr Hedwig

Danny
22-02-05, 14:45
Het oude forum was iets toegankelijker voor het plaatsen van berichten. Je hoefde geen gebruikersnaam en wachtwoord aan te maken. Voor mensen kan dit een belemmering zijn omdat dit gezien wordt als een registratie.

Ik ben er zelf wel voorstander van (het forum in de huidige vorm) omdat je zo een forum krijgt van hogere kwaliteit.

clafra92
29-03-05, 17:06
Ik kan er ook maar niet aan wennen. Kan er niet iets komen waardoor je de laatst geplaatste berichten (ongeacht de categorie) kunt zien?

petra
29-03-05, 17:19
Als je in bent gelogd, ga dan rechts bovenin de beginpagina naar "berichten sinds laatste bezoek", dan lukt het wel hoor... :lol:

Ebelix
29-03-05, 17:19
Rechtsboven aan staat nieuwe berichten sinds laatste bezoek.

Als je op de regel klikt kom je op een pagina waar alle berichten staan die geplaatst zijn na je laatste bezoek. De berichten staan gesorteerd op onderwerp.

bloempje
05-07-05, 22:51
Hoi luitjes,

Ik heb al een aantal pogingen gedaan om een bericht te plaatsen, helaas lukt het niet. :( Ook heb ik op het forum niet kunnen vinden hoe een bericht te plaatsen. Het zal vast niet moeilijk zijn, en vast ook wel aan mij liggen, maar toch.. zou iemand mij willen informeren hoe een bericht te plaatsen? :?

Bedankt alvast!

Groetjes Saskia

P.S. Jullie merken het wel, doordat dit bericht er nu opstaat, lukt het met de rest ook wel :oops: , maar toch bedankt.

Eric
05-07-05, 23:42
Nou bloempje, je staat er helemaal op hoor.
Welkom op het forum, en als we wat voor je kunnen betekenen roep je maar, al duurt antwoord iets langer dan normaal, met de helft van de vaste forummers in Florida.
Eric

Window
05-07-05, 23:55
Bloempje, welkom en gefeliciteerd met je eerste post!
Al is de helft van de vaste gang weg, er zijn nog wel wat nieuwe verslaafden die wel elke dag even komen kijken om te helpen. :wink:

Njit
06-07-05, 00:09
Ik heb al een aantal pogingen gedaan om een bericht te plaatsen, helaas lukt het niet. :( Ook heb ik op het forum niet kunnen vinden hoe een bericht te plaatsen. Het zal vast niet moeilijk zijn, en vast ook wel aan mij liggen, maar toch.. zou iemand mij willen informeren hoe een bericht te plaatsen? :?

* Zie deze pagina: http://www.floridaforum.nl/faq.php
Het is je al gelukt maar hier vind je nog meer antwoorden op veelgestelde vragen.

* Jezelf voorstellen doe je hier: http://www.floridaforum.nl/viewforum.php?f=20
* Florida FAQ's vind je hier: http://www.floridaforum.nl/viewforum.php?f=28
* Zoeken doe je via de link in de balk bovenin:

http://img301.imageshack.us/img301/711/balk8hj.png

En voor de rest..veel plezier!

Daniel
20-08-06, 23:47
Hallo allemaal,

Binnenkort wordt het Florida Forum geupgrade naar nieuwe forumsoftware. Deze nieuwe forumsoftware is een commercieel pakket (betaald uit de opbrengsten van de reclame-inkomsten) en is aangeschaft om het forum nog gemakkelijker en toegankelijker te maken voor de gebruikers. Daarnaast is dit pakket veel veiliger en gemakkelijker te beheren dan het huidige pakket. Hier alvast een aantal van de vernieuwde mogelijkheden:

* Gemakkelijker berichten plaatsen met een "Microsoft Word"-achtige editor
* Onderwerpen (zoals bijv. de reisverslagen) kunnen nu gemakkelijk worden uitgeprint door de toevoeging van een speciale printmogelijkheid
* Betere zoekmogelijkheden dan op het huidige forum
* Verbeterde mogelijkheid om je te abonneren op onderwerpen
* Toevoeging van een kalendersysteem; voor bijv. het onderwerp: "Wie gaat er wanneer naar Florida?"
* Ingebouwd FAQ systeem voor het beheren van de diverse FAQ's
* Uitgebreidere mogelijkheden voor gebruikersinstellingen, zoals handtekeningen en avatars
* Minder last van spammers door verbeterde security
* Beheer van het forum is beter geregeld, waardoor onderhoud aan het forum tot een minimum beperkt kan blijven.

Om een ieder de kans te geven alvast te wennen aan de nieuwe forum software heb ik samen met Njit een (tijdelijk) testforum ingericht, waarop je met je huidige inlognaam en wachtwoord kunt inloggen. Hou echter rekening met het volgende:

* Het is een testforum; daarom kun je alleen berichten plaatsen in het "Florida Forum Test Forum", het laatste forum helemaal onderaan
* De kleurstelling en plaatjes e.d. zijn nog niet aangepast (dit gaat dus nog gebeuren)
* Niet alle avatars zijn goed te importeren; probeer zelf even of je een nieuwe avatar kan plaatsen
* Vragen en opmerkingen over de nieuwe software gaarne in dit onderwerp plaatsen
* Het testforum is een backup van rond 5 augustus. Te zijner tijd gaat het huidige forum natuurlijk 1-op-1 over zonder dat er berichten verloren gaan!

Hier kun je inloggen op het testforum: http://www.floridaforum.nl/testforum

Daniel

PS: Voor wie geinteresseerd is in de overige mogelijkheden van dit type forum, zie: http://www.vbulletin.com/features.php

http://tickers.TickerFactory.com/ezt/d/4;10708;2/st/20060908/e/Forum+Upgrade/dt/6/k/eba6/event.png

petra
21-08-06, 11:07
Wow Daniel, het ziet er heel strak uit! Super. Vooral de printoptie is helemaal top. Zo kun je handige tips e.d er makkelijk uithalen! Natuurlijk zal het wel even wennen zijn in het begin, maar dat is normaal. Het ziet er echt geweldig uit!! Complimenten voor jou èn Martijn.
Groetjes!!!!! (ook voor Patricia)

Dr. Phlox
21-08-06, 11:09
Hoi Daniel,

Ziet er inderdaad goed uit. Ga zo door
Grz
Dr. Phlox

Eric
21-08-06, 21:01
Als het straks allemaal werkt, is het goed nieuws voor ons allemaal.
Ongetwijfeld zuller er wel weer forumleden zijn, die straks het oude forum beter vonden, maar de ervaring leert dat na enige tijd iedereen aan de nieuwe opzet gewend is.
Dus: Gaan met die banaan.
Eric

petra
22-08-06, 22:15
Net voor de tweede keer ingelogd en ik vind het er prima uitzien. Natuurlijk zal het wel even wennen zijn om alle nieuwe dingen uit te vinden, maar daar staat wel en geweldig nieuw forum tegenover!
Nogmaals.......complimenten Daniel en Martijn!!!

Njit
22-08-06, 22:45
Nogmaals.......complimenten Daniel en Martijn!!!

De bedoeling is niet om te vissen naar complimentjes :) We zijn er ook wel van bewust dat de echte vragen pas komen nadat we over zijn.
Maar mocht je nu al bepaalde functies missen dan horen we het graag.

petra
22-08-06, 22:50
jaja, ik snap het! De mogelijkheid om meteen het nieuwste (laatst geplaatste)bericht te zien, is die er nog steeds, die kon ik net niet echt vinden....

Njit
22-08-06, 23:04
jaja, ik snap het! De mogelijkheid om meteen het nieuwste (laatst geplaatste)bericht te zien, is die er nog steeds, die kon ik net niet echt vinden....

'Nieuwe berichten' zijn die berichten die voor jou nieuw zijn.
'Berichten van vandaag' zijn alle berichten die vandaag geplaatst.
Dit kan eventueel nog uitgebreid worden met berichten van gisteren, afgelopen week, etc

http://img201.imageshack.us/img201/7087/vbnieuwzv4.jpg (http://imageshack.us)



Je eigen berichten kun je ook zien, die zijn nu nog een beetje verstopt in je gebruikersprofiel (Directe Links - Mijn profiel)

http://img165.imageshack.us/img165/6994/vbnieuw2fz6.jpg (http://imageshack.us)

Dit kan misschien nog wat minder verstopt in het menu opgenomen worden.

Daniel
23-08-06, 00:20
Als je op nieuwe berichten klikt, dan krijg je alle nieuwe berichten te zien (sinds je laatste inlog) gesorteerd op datum/tijd, zodat de laatste post bovenaan staat. Dus eigenlijk ben je er met 1 klik!

Harm
23-08-06, 08:07
Ik heb geen moeite met de opzet van het huidige forum. Het nieuwe ziet er leuk uit en is als je het eenmaal weet wat gebruiksvriendelijker. Als het de bedoeling is om alles in de Nederlandse taal te doen, dan is dat nog niet gelukt. Edit, Quote en Post reply zijn nog in het Engels.
Harm

Njit
23-08-06, 08:34
Als je op nieuwe berichten klikt, dan krijg je alle nieuwe berichten te zien (sinds je laatste inlog) gesorteerd op datum/tijd, zodat de laatste post bovenaan staat. Dus eigenlijk ben je er met 1 klik!

Klopt.

- 'Nieuwe berichten' zijn alle berichten die voor JOU nieuw zijn.
- 'Berichten van vandaag' zijn alle berichten die vandaag geplaatst zijn (dus ook berichten die je al gelezen hebt).

petra
23-08-06, 08:38
Geweldig! Ik was er dus nog niet genoeg 'ingedoken' zeg maar.....

Njit
23-08-06, 08:38
Ik heb geen moeite met de opzet van het huidige forum. Het nieuwe ziet er leuk uit en is als je het eenmaal weet wat gebruiksvriendelijker. Als het de bedoeling is om alles in de Nederlandse taal te doen, dan is dat nog niet gelukt. Edit, Quote en Post reply zijn nog in het Engels.

Klopt. De grafische knoppen zijn nog in het engels. We hebben hier nog geen vertaalde versie van. Gelukkig geeft de mouse-over wel de nederlandse vertaling weer.

Daniel
23-08-06, 08:56
Ik heb geen moeite met de opzet van het huidige forum. Het nieuwe ziet er leuk uit en is als je het eenmaal weet wat gebruiksvriendelijker. Als het de bedoeling is om alles in de Nederlandse taal te doen, dan is dat nog niet gelukt. Edit, Quote en Post reply zijn nog in het Engels.

Klopt. De grafische knoppen zijn nog in het engels. We hebben hier nog geen vertaalde versie van. Gelukkig geeft de mouse-over wel de nederlandse vertaling weer.
Heb intussen ook een set vertaalde buttons gevonden. Als we voor het "eggie" overgaan dan zullen deze dus zeker geinstalleerd worden.

Njit
23-08-06, 08:58
Heb intussen ook een set vertaalde buttons gevonden. Als we voor het "eggie" overgaan dan zullen deze dus zeker geinstalleerd worden.

Gimme :)

Ebelix
23-08-06, 14:13
Ziet er goed uit. Ik heb geen gekke dingen gevonden. Het enige wat ik niet kon dioen was berichten aanmaken en nieuwe onderwerpen starten. Dat gedeelte heb ik niet uitgeprobeerd.

Eric

Daniel
23-08-06, 14:29
Ziet er goed uit. Ik heb geen gekke dingen gevonden. Het enige wat ik niet kon dioen was berichten aanmaken en nieuwe onderwerpen starten. Dat gedeelte heb ik niet uitgeprobeerd.

Eric
Hoi Eric,

Als je ingelogt ben, kun je in het testforum (helemaal onderaan) een onderwerp beginnen of een reply geven op een reeds bestaand onderwerp. Kun je meteen de nieuwe MS Word-achtige editor in actie zien!

Succes!

Daniel

FrankS
23-08-06, 15:58
Ik heb er naar gekeken en het ziet er prima uit. De snelheid lijkt me ook OK. Klopt het echter dat ik er niet kan posten? Ik krijg de foutmelding dat ik onvoldoende rechten heb om een bericht te plaatsen.

Njit
23-08-06, 16:23
Ik heb er naar gekeken en het ziet er prima uit. De snelheid lijkt me ook OK. Klopt het echter dat ik er niet kan posten? Ik krijg de foutmelding dat ik onvoldoende rechten heb om een bericht te plaatsen.

Je kan alleen in het Florida Testforum posten. Dit wordt ook met icoontjes aangegeven:

http://www.floridaforum.nl/testforum/images/statusicon/forum_old_lock.gif Forum is gesloten voor nieuwe berichten

ekkie50
24-08-06, 07:51
Ik vind ook dat het nieuwe forum er goed uitziet.
Waar ik wel aan moet wennen is de drukkere layout.
Voor de rest alleen maar meer gebruikersgemak. Prima.

Njit
24-08-06, 08:42
Ik vind ook dat het nieuwe forum er goed uitziet.
Waar ik wel aan moet wennen is de drukkere layout.
Voor de rest alleen maar meer gebruikersgemak. Prima.

Gelukkig is de layout voor een groot gedeelte aan te passen. Verder zal het ook een kwestie van wennen zijn.

knaapje
24-08-06, 10:47
Daniel,

Ziet er goed uit.
Komt mij van een ander forum bekend voor geloof ik, maar kan het zo gauw niet thuis brengen. Mogelijk heeft het Pocket PC forum het gebruikt, maar inmiddels op een ander overgestapt.

Voor de gewone gebruiker weet ik niet of het voordelen biedt wellicht voor beheer wel en ziet het er cosmetisch wat mooier uit.

Succes met het overzetten.
Groeten
Knaapje

Njit
24-08-06, 10:53
Voor de gewone gebruiker weet ik niet of het voordelen biedt wellicht voor beheer wel en ziet het er cosmetisch wat mooier uit.


De grootste voordelen zijn denk ik:

- WYSIWYG modus (op dezelfde manier als bijvoorbeeld Word)
- Printen van berichten

De grootste reden is inderdaad het beheer. Dit wordt voor de Admins en Moderator echt stukken overzichtelijker.

Verder zit er leuke eyecandy in maar da's meer voor de opleuking :)

Michael66
28-08-06, 13:03
Poeh .... wat een werk zal dat zijn.

Hieronder wat opmerkingen, waarbij ik wil benadrukken dat het absoluut geen kritiek is (zo zou je het mogelijk op kunnen vatten), maar opmerkingen waar jullie hopelijk wat mee kunnen.

Mijn eerste indruk is dat ik de leesbaarheid erg matig vind. M.i. komt dat vooral door de opbouw van de threads, waarbij de gegevens van de poster boven elk bericht worden geplaatst (Avatar, naam, rang etc.), evenals de titel van de thread. Dit heeft tot gevolg dat de uiteindelijke inhoud van posts erg ver uit elkaar komt te staan. Zeker als posters ook nog gebruik maken van handtekeningen en zo. Indeling zoals op het huidige forum vind ik prettiger (of zoals bij de vBulletin-forums scholieren-forum (http://forum.scholieren.com/showthread.php?s=24ad284a87b043d6e36649341b73b206&threadid=1463520) en crap-forum (http://www.crapforum.nl/))


Dan kom ik in de problemen met de regel dat een post minstens 10 tekens moet bevatten. Een kort antwoord als "Ja" of alleen een smiley kan dan niet meer. Maar ik neem aan dat jullie een reden hebben voor deze regel ...?
Idem bij het plaatsen van maximaal 10 plaatjes in een bericht. Bij m.n. reisverslagen leidt dit waarschijnlijk tot ongewenste beperkingen. Het gaat overigens wel het bovenmatig gebruik van smilies tegen.

Wordt de kleurstelling zoals die nu is de uiteindelijke kleurstelling? Ik vind hem erg hard en koud aandoen, wat m.i. niet zo past bij het warme Florida.

De wysiwyg-editor is erg goed. Vooral voor de wat minder ervaren forummer een uitkomst.

Worden er nog meer smilies aan de standaard-lijst toegevoegd? Dan denk ik m.n. aan florida-gerelateerde smilies (o.a. Disney en zo).

Wordt vervolgd.

Njit
28-08-06, 13:29
Mijn eerste indruk is dat ik de leesbaarheid erg matig vind. M.i. komt dat vooral door de opbouw van de threads, waarbij de gegevens van de poster boven elk bericht worden geplaatst (Avatar, naam, rang etc.), evenals de titel van de thread. Dit heeft tot gevolg dat de uiteindelijke inhoud van posts erg ver uit elkaar komt te staan. Zeker als posters ook nog gebruik maken van handtekeningen en zo. Indeling zoals op het huidige forum vind ik prettiger

Dit is met 1 druk op de knop om te zetten. Persoonlijk vind ik dit ook prettiger. Bij de oudere versies van vB was dit ook standaard zo ingesteld. Tegenwoordig is dit de nieuwe look.


Dan kom ik in de problemen met de regel dat een post minstens 10 tekens moet bevatten. Een kort antwoord als "Ja" of alleen een smiley kan dan niet meer. Maar ik neem aan dat jullie een reden hebben voor deze regel ...?

Dit is een standaard instelling van vB. Daniel moet hier nog even kritisch doorheen lopen.


Idem bij het plaatsen van maximaal 10 plaatjes in een bericht. Bij m.n. reisverslagen leidt dit waarschijnlijk tot ongewenste beperkingen. Het gaat overigens wel het bovenmatig gebruik van smilies tegen.

Ook een standaard instelling. Wordt ook naar gekeken. We kijken naar wat praktisch is. Op het huidige forum staat het uit en dat gaat ook goed.


Wordt de kleurstelling zoals die nu is de uiteindelijke kleurstelling? Ik vind hem erg hard en koud aandoen, wat m.i. niet zo past bij het warme Florida.

Heb je het over het huidige forum of over het Testforum? Er wordt hier wel over nagedacht.


De wysiwyg-editor is erg goed. Vooral voor de wat minder ervaren forummer een uitkomst.

Dat idee hadden wij ook al :)



Worden er nog meer smilies aan de standaard-lijst toegevoegd? Dan denk ik m.n. aan florida-gerelateerde smilies (o.a. Disney en zo).

Zou je deze in een berichtje kunnen plaatsen welke je toegevoegd zou willen hebben?

Is het misschien ook een idee om meer standaard Avatars toe te voegen (Disney/Florida gerelateerd)?

Michael66
28-08-06, 13:56
Wordt de kleurstelling zoals die nu is de uiteindelijke kleurstelling? Ik vind hem erg hard en koud aandoen, wat m.i. niet zo past bij het warme Florida.

Heb je het over het huidige forum of over het Testforum? Er wordt hier wel over nagedacht.
Over het testforum. Het "harde" blauw tegen een witte achtergrond komt erg kil over.

Het huidige forum is ook wel blauw, maar veel zachter, komt waarschijnlijk ook door de heel lichtblauwe achtergrond.

@Avatars:
http://www.avatarist.com/avatars/Cartoons/Disney/ heeft op dit moment 52 Disney-plaatjes
http://www.avatarist.com/avatars/Cartoons/Winnie-the-Pooh/ met 15x Winnie de Poeh
http://www.avatarist.com/avatars/Cartoons/Looney-Tunes/ voor Looney Tunes
http://www.avatarist.com/avatars/Cartoons/SpongeBob-SquarePants/ Heel veel Spongebob
http://www.avatarist.com/avatars/Comics/Spiderman/ met wat spinnekopjes
http://www.avatarist.com/avatars/Various/Space/ voor de ruimtevaarders onder ons
http://www.avatarist.com/search/florida Florida!!

Maar ik zag dat het max. formaat nogal beperkt is met 2 kB. Is dat te vergroten?

@Smilies:
http://www.talkdisney.com/forums/misc.php?do=showsmilies daar is wel wat te halen.

Michael66
28-08-06, 14:01
NB: als ik op "Post Reply" klik, geeft'ie af en toe een quote. Wanneer wel en niet kan ik niet precies aangeven. Ik kreeg het o.a. toen ik een reply wilde geven op jouw thread over BBcode.

Michael66
28-08-06, 14:02
En ook als ik wil reply'en op het door mij aangemaakte threadje "Probeerseltje"

Njit
28-08-06, 15:50
NB: als ik op "Post Reply" klik, geeft'ie af en toe een quote. Wanneer wel en niet kan ik niet precies aangeven. Ik kreeg het o.a. toen ik een reply wilde geven op jouw thread over BBcode.

Heb je perongeluk niet het Multiquote knopje ingedrukt?

Uit:
http://www.floridaforum.nl/testforum/images/buttons/multiquote_off.gif

Aan:
http://www.floridaforum.nl/testforum/images/buttons/multiquote_on.gif

Hiermee kun je meerdere berichten in 1x quoten. Als je deze een keer perongelukt aan hebt gezet dan krijg je dus een quote.

Njit
28-08-06, 15:56
Het huidige forum is ook wel blauw, maar veel zachter, komt waarschijnlijk ook door de heel lichtblauwe achtergrond.

Klopt ja. Maar hier wordt dus naar gekeken. Zoals het nu is komt het uit de 'doos'.


Maar ik zag dat het max. formaat nogal beperkt is met 2 kB. Is dat te vergroten?

Bedankt voor je mooie lijstje. Het formaat is (zoals met alles) aan te passen. Dit is ook nog gewoon de standaard instelling.


@Smilies:
http://www.talkdisney.com/forums/misc.php?do=showsmilies daar is wel wat te halen.

Ook hiervoor bedankt!

Michael66
28-08-06, 16:17
NB: als ik op "Post Reply" klik, geeft'ie af en toe een quote. Wanneer wel en niet kan ik niet precies aangeven. Ik kreeg het o.a. toen ik een reply wilde geven op jouw thread over BBcode.
Heb je perongeluk niet het Multiquote knopje ingedrukt?
Uit:
http://www.floridaforum.nl/testforum/images/buttons/multiquote_off.gif
Aan:
http://www.floridaforum.nl/testforum/images/buttons/multiquote_on.gif
Hiermee kun je meerdere berichten in 1x quoten. Als je deze een keer perongelukt aan hebt gezet dan krijg je dus een quote.
O ja, dat zal 'm zijn. Kon al geen beschrijving vinden van die functie. Lijkt me wel hndig om die beschrijving wel toe te voegen, voordat je er een berg vragen over krijgt ...

Daniel
28-08-06, 17:02
Mijn eerste indruk is dat ik de leesbaarheid erg matig vind. M.i. komt dat vooral door de opbouw van de threads, waarbij de gegevens van de poster boven elk bericht worden geplaatst (Avatar, naam, rang etc.), evenals de titel van de thread. Dit heeft tot gevolg dat de uiteindelijke inhoud van posts erg ver uit elkaar komt te staan. Zeker als posters ook nog gebruik maken van handtekeningen en zo. Indeling zoals op het huidige forum vind ik prettiger (of zoals bij de vBulletin-forums scholieren-forum (http://forum.scholieren.com/showthread.php?s=24ad284a87b043d6e36649341b73b206&threadid=1463520) en crap-forum (http://www.crapforum.nl/))
Okido, ik vermoed dat de meeste dit prettiger vinden en ik de leesbaarheid vind ik ook een goed argument. Ga ik aanpassen!


Dan kom ik in de problemen met de regel dat een post minstens 10 tekens moet bevatten. Een kort antwoord als "Ja" of alleen een smiley kan dan niet meer. Maar ik neem aan dat jullie een reden hebben voor deze regel ...?
Nou, niet meteen een reden. Het is een standaardinstelling die we zo hebben laten staan. Het aantal tekens kan ik verminderen of ik kan het in zijn totaal uitzetten. Ik denk dat we dit maar uit moeten zetten...


Idem bij het plaatsen van maximaal 10 plaatjes in een bericht. Bij m.n. reisverslagen leidt dit waarschijnlijk tot ongewenste beperkingen. Het gaat overigens wel het bovenmatig gebruik van smilies tegen.
Deze is idd. iets lastiger. Njit geeft terecht aan dat het nu uitstaat en dat dat goed gaat. Ik denk dat ook deze instellingen dus maar uit moet blijven... Kan altijd nog aan worden gezet, mocht dat nodig blijken...


Wordt de kleurstelling zoals die nu is de uiteindelijke kleurstelling? Ik vind hem erg hard en koud aandoen, wat m.i. niet zo past bij het warme Florida.
Het is de bedoeling om in eerste instantie met dit standaard kleurschema van vBulletin over te gaan. Bij een overstap komt al genoeg kijken, dus dit is iets waar in de maanden na de overstap aan gewerkt gaat worden. En het is dan ook de bedoeling om een meer aan Florida gerelateerd kleurschema in te stellen.


Worden er nog meer smilies aan de standaard-lijst toegevoegd? Dan denk ik m.n. aan florida-gerelateerde smilies (o.a. Disney en zo).
Dat kan... Tegelijk wil ik er wel voor waken dat het overzichtelijk blijft. Bedankt voor je lijstjes voor de avatars en smileys. Hier gaan we mee aan de slag!

Michael66
28-08-06, 18:27
Standaard kleurenschema vind ik er jammer. Niet echt "Florida-waardig". Maar ik begrijp wel dat het niet vooraan op de lijst van aanpassingen staat ...

Njit
28-08-06, 18:33
Standaard kleurenschema vind ik er jammer. Niet echt "Florida-waardig". Maar ik begrijp wel dat het niet vooraan op de lijst van aanpassingen staat ...

Het huidige kleurenschema kreeg bij de overgang van Prikbord-pagina naar phpBB2 ook het commentaar dat het beter paste bij een IJsland forum. Dus ik kan wel begrijpen dat Daniel er deze keer wat meer werk van wil maken.

Daan
29-08-06, 07:20
Zo, ik heb ook nog even gekeken naar het "nieuwe" forum.
Ik denk dat ik me voor het grootste gedeelte bij Michael66 kan aansluiten.

Imo is een forum te gebruiken om informatie te vinden. Hoe meer ingewikkelde mogelijkheden (zoals die kleurtjes) hoe onduidelijker het te lezen wordt. Zolang alles met mate gebruikt wordt gaat dat geen probleem zijn. De nieuwe functionaliteit zoals in 1 ooglopslag kunnen zien wat de nieuwe posts van die dag zijn vind ik wel een pre.

Daarnaast zal het ook nog een deel gewenning zijn, en een kwestie van veel gebruiken (zowel posten als lezen).

Njit
29-08-06, 07:31
Het lijstje van aanpassingen is inmiddels al best lang. We gaan deze alleen niet doorvoeren in de testversie omdat we dan dubbel bezig zijn. Het is voor ons ook het meest interessant wat er aan de standaard versie als een gemis ervaren wordt.

Wees niet bang, gebruikersvriendelijkheid staat bovenaan (met op nummer 1 het goed overzetten van alle posts - een forum zonder inhoud is een lege doos tenslotte)

Daan
29-08-06, 07:52
Geen gemis eigenlijk.

Het belangrijkste is dat je al je informatie kwijt kan.

Op dit moment zijn het plaatsjes en tekst. Dat geeft nu geen probleem, en op het nieuwe forum ook niet. Imo is de zoekfunctie het belangrijkste, en die werkt prima. Ik weet niet of een 10 plaatjes max een probleem is, imo in ieder geval niet. dan maar wat minder smiley's.

edit: 1 ding mis ik wel, ik weet niet of dat al genoemd is. je kan niet makkelijk een plaatje uploaden naar imageshack. er zit geen blader/upload functie op. of kijk ik nu niet verder dan mn neus lang is?

Njit
29-08-06, 09:00
Ik weet niet of een 10 plaatjes max een probleem is, imo in ieder geval niet. dan maar wat minder smiley's.

Deze optie zetten we waarschijnlijk gewoon uit. Dit is een standaard instelling van vB.


edit: 1 ding mis ik wel, ik weet niet of dat al genoemd is. je kan niet makkelijk een plaatje uploaden naar imageshack. er zit geen blader/upload functie op. of kijk ik nu niet verder dan mn neus lang is?

Klopt. Deze hebben we nog niet geinstalleerd. Het komt op het nieuwe forum ook en ziet er dan zo uit:

http://img244.imageshack.us/img244/1893/imageshackfi5.png (http://imageshack.us)

(dit werkt dus exact hetzelfde als op het huidige forum. Het is eigenlijk hetzelfde formulier)

Michael66
29-08-06, 09:34
@Vrienden- en negeerlijst:
Keurig alles in het Nederlands, alleen boven de invoervelden voor nieuwe leden op je lijst staat nog "Add New User to list"

Willen jullie trouwens dat - als ik nog wat Engelse tekst tegekom - ik dit soort zaken doorgeef?

Njit
29-08-06, 09:37
@Vrienden- en negeerlijst:
Keurig alles in het Nederlands, alleen boven de invoervelden voor nieuwe leden op je lijst staat nog "Add New User to list"

Willen jullie trouwens dat - als ik nog wat Engelse tekst tegekom - ik dit soort zaken doorgeef?

Volgens mij gaan we deze hele lijst niet gebruiken. Ik zie er zelf het nut niet van.

De meeste teksten zouden goed vertaald moeten zijn maar mocht je nog iets tegenkomen dan horen we het graag.
De grafische knoppen worden ook nederlands trouwens...

Michael66
29-08-06, 09:55
@Wijzig schermafbeelding:
"Enter URL to Image:" en "Upload Image From Your Computer:"

@Wijzig profielafbeelding:
idem

@Wijzig handtekening:
idem bij 2e blok (Sinature picture) "Enter URL to Image:" en "Upload Image From Your Computer:", ook de kopteksten van 2e en 3e blok zijn nog Engels (Signature picture en Signature Permissions). De toegestane opties onder "Signature permissions" zijn overigens ook nog Engels: Alow .... etc.

@Wijzig profiel:
In het onderste blok (Overige informatie) zijn alle veldnamen nog Engels: Biography, Where do you live? etc.

@Wijzig Opties:
In het 2e blok staat nog een deel geheel in het Engels:
You may limit the members who may send you private messages to just those on your buddy list if you wish. Other members who attempt to send messages to you will be told that you have disabled private messaging.
Receive Private Messages only from Buddies

@Nieuw privébericht versturen:
Onder het invoervak voor "ontvangers" staat: You may send your message to up to 5 people at a time.

Need more?

Michael66
29-08-06, 10:06
@Geavanceerd zoeken in de ledenlijst:
Idem als bij profiel zijn de teksten bij de invoervelden nog Engels: Biography, Location, Interests ...etc

@Vriendenlijst:
Knop vermeldt "save list"

Michael66
29-08-06, 10:15
@Email ons:
Bij "Onderwerp" staan nog twee onvertaalde opties:
- Site feedback
- Registration Problem

Michael66
29-08-06, 10:21
En niet te vergeten de "Post reply"-knop.

Njit
29-08-06, 10:29
Dank voor je uitvoerige beschouwing. We zullen dit zeker meenemen.

In het nieuwe systeem zit een vertaal-systeem ingebakken. We hebben hier een standaard nederlandse vertaling voor ingelezen. Deze is voor 99% compleet. De meest opvallende gebreken zullen het eerst aangevuld worden.

Michael66
29-08-06, 10:31
Dank voor je uitvoerige beschouwing.
Graag gedaan. 'k Heb toch niets anders te doen ..... anders dan ziekjes op bed liggen .... (zielig hé)

Njit
29-08-06, 10:31
Ik zag trouwens dat je een berichtje gemeld had op het Forum. Dit is een nieuwe optie. De gemelde berichten komen in een (verborgen) subforum terecht. De moderators/beheerder kunnen dan beoordelen wat er met het bericht gebeurd.

Dit maakt het voor ons makkelijker om snel te reageren op problemen en voor de gebruiker is het makkelijker om problemen te melden.

Michael66
29-08-06, 10:46
Thread verwijderen:
Ik kwam onder de "Discussietools" te mogelijkheid tegen om een hele thread te wissen (beheerderstool). Is alleen beschikbaar als je zelf de thgread hebt geopend.

Is deze functie wel zo handig? Zo kan iemand zomaar zijn draadje verwijderen, ook al zijn er door anderen vele en waardevolle reacties geplaatst.

Post verwijderen:
En in het huidige forum kun je je post verwijderen met één druk op een knop, die knop staat in je post. Vind ik wel handig, vooral als je net iets later dan een ander hetzelfde antwoord hebt gegeven.
In het testforum is die verwijderfunctie nogal weggestopt, via "edit".

Njit
29-08-06, 11:06
Thread verwijderen:
Ik kwam onder de "Discussietools" te mogelijkheid tegen om een hele thread te wissen (beheerderstool). Is alleen beschikbaar als je zelf de thgread hebt geopend.

Is deze functie wel zo handig? Zo kan iemand zomaar zijn draadje verwijderen, ook al zijn er door anderen vele en waardevolle reacties geplaatst.

Dit is een gebruikers-optie. Zelf ben ik er ook niet zo kapot van als mensen een hele discussie weg kunnen gooien. Het handigst lijkt me om het zo in te stellen als het oude forum. Start-berichten mag je niet weggooien, de rest wel.



Post verwijderen:
En in het huidige forum kun je je post verwijderen met één druk op een knop, die knop staat in je post. Vind ik wel handig, vooral als je net iets later dan een ander hetzelfde antwoord hebt gegeven.
In het testforum is die verwijderfunctie nogal weggestopt, via "edit".

De Edit functie bied nog meer mogelijkheden. Ik weet niet of het mogelijk is om de verwijder knop naar voren te verplaatsen (er is ook geen grafische knop voor aanwezig).

Misschien interessant om te weten: verwijderde berichten zijn voor moderaters/beheerders gewoon nog zichtbaar en kunnen ook uit de prullenbak gered worden.

corrus
29-08-06, 14:04
EDIT: Blij als vBulletin er is, kan ik tenminste m'n foute posts zelf verwijderen...

Njit
29-08-06, 14:12
EDIT: Blij als vBulletin er is, kan ik tenminste m'n foute posts zelf verwijderen...

Je kan dit nu ook, mits er geen bericht onder staat..

Michael66
29-08-06, 14:27
Worden er van het huidige foum stats bijgehouden?
Ik vond in een oude post iets bij WebStats, maar die doet 't niet meer.

En komt dit (ook) op het nieuwe forum?

Edit: vorig jaar november bleek er een probleem met Nedstat te zijn (popups).
Is dat probleem er ook nog met vBulletin?

Njit
29-08-06, 14:42
Worden er van het huidige foum stats bijgehouden?
Ik vond in een oude post iets bij WebStats, maar die doet 't niet meer.

En komt dit (ook) op het nieuwe forum?

Edit: heb ik vorig jaar november al eens gevraagd, bleek toen een probleem met Nedstat te zijn.
Is dat probleem er ook nog met vBulletin?

Wat voor een stats bedoel je? Van bezoekersaantallen etc?
Het probleem met Nedstat was dat het overgenomen was door Webstats. Hierna verschenen er allerlei dubieuze popups/popunders. Daarom is besloten om de Webstats statistieken te verwijderen.

Ik weet dat Daniel wel wat statistieken bijhoud met Google Analytics maar deze zijn erg uitgebreid en ik denk niet dat deze zomaar openbaar gemaakt kunnen worden.

Het forum kan ook allerlei statistieken genereren. Ook hiervoor geld dat deze alleen voor Daniel zichtbaar zijn.

Blijft ook de vraag waarom het interessant is. Zelf kijk ik nooit naar bezoekersaantallen op een forum. Het feit dat er afgelopen maand weer 57 nieuwe gebruikers zijn zegt denk ik wel genoeg (maand ervoor 62).
(het 'andere' forum had er 23 deze maand/24 vorige maand)

Daniel
29-08-06, 15:55
Worden er van het huidige foum stats bijgehouden?
Ik vond in een oude post iets bij WebStats, maar die doet 't niet meer.

Jazekers, de statistieken worden bijgehouden door Google. En die zijn, in tegenstelling tot WebStats4U, niet openbaar. Maar de cijfers zijn ook geen geheim! Dus hierbij een overzichtje van de resultaten van dit jaar, tot nu toe:



Maand-Bezoekers-Pageviews
Jan-06-12.322-102.078
Feb-06-14.151-129.489
Mar-06-14.145-126.036
Apr-06-12.750-109.664
May-06-16.329-157.755
Jun-06-15.150-133.122
Jul-06-17.374-132.169
Aug-06-17.324-141.681

Zoals je kan zien stijgen de cijfers nog steeds. Deze maand wordt de beste ooit, qua bezoekers dan. Even voor de duidelijkheid: Nedstat (en later WebStats4U) liet alleen pageviews zien, dat is dus de 2e kolom van het overzichtje hierboven.



En komt dit (ook) op het nieuwe forum?

Uiteraard blijf ik de statistieken bijhouden. Indien gewenst kan ik regelmatig een overzichtje plaatsen.



Edit: vorig jaar november bleek er een probleem met Nedstat te zijn (popups). Is dat probleem er ook nog met vBulletin?
Ja, dat probleem is er ook met vBulletin. Zelfs met elke andere site waar een WebStats4U teller op staat. Behalve Startpagina want zij hebben (als groot afnemer) bedwongen dat er via het startpagina.nl domein geen popups worden gegenereerd.

Njit
29-08-06, 16:18
Heb je ook nog mooie grafiekjes? Die zeggen mij meestal meer :)

Daniel
30-08-06, 09:21
Heb net even zitten proberen, maar dat gaat nog niet zo makkelijk. Binnen Google zijn het nl. Flash plaatjes... Als je een suggestie hebt: ik sta er voor open!

Njit
30-08-06, 10:00
Heb net even zitten proberen, maar dat gaat nog niet zo makkelijk. Binnen Google zijn het nl. Flash plaatjes... Als je een suggestie hebt: ik sta er voor open!

Zelf maak ik er meestal een screengrab van.

Daniel
30-08-06, 20:49
En dan hier het plaatje:

http://img172.imageshack.us/img172/8113/statistiekenro6.jpg

Ta2 Gerrit
31-08-06, 08:50
Zelf maak ik er meestal een screengrab van.

Even off topic, maar hoe maak je deze screengrab, aannemende dat je bedoelt dat dat die plaatjes zijn die je vaak bij je berichten hebt staan zoals bovenstaand grafiekje van Daniël. Dankbaar !

Njit
31-08-06, 09:36
Zelf gebruik ik altijd Snagit (http://www.techsmith.com/snagit.asp).
Hier kun je ook de randen mooi mee maken etc.

Dit is wel een commercieel pakket.

SpaceAce
10-09-06, 22:54
Zouden de volgorde van de hoofdpagina ook veranderd kunnen worden?

Eerst het 'Forum', dan het 'onderwerp', dan 'auteur', dan 'antwoorden', dan 'bekeken' en dan 'laatste bericht'?

Ik moet nu behoorlijk zoeken en kan maar niet wennen :(

Njit
10-09-06, 23:01
Daniel, dit is op zich met een simpele Template Edit mogelijk.
Zie http://www.vbulletin.com/forum/showthread.php?t=170698

Het lijkt qua volgorde dan meer op phpBB2..

corrus
10-09-06, 23:16
Daniel, dit is op zich met een simpele Template Edit mogelijk.
Het lijkt qua volgorde dan meer op phpBB2..

Dat zou eigenlijk een beetje jammer zijn... bij nieuwe spullen hoort een nieuwe lay-out... is misschien voor sommigen wennen... maar éénmaal daaraan gewend, wil je niet anders meer...


Mijn opinie hoor :D

SpaceAce
10-09-06, 23:25
Dat zou eigenlijk een beetje jammer zijn... bij nieuwe spullen hoort een nieuwe lay-out...

Bij nieuwe spullen hoort bij definitie dus perse een nieuwe lay-out? Vind ik niet. Heb nog meer fora waar ik op zit (stuk of 7, allemaal dezelfde volgorde en niet eens allemaal phpBB2-dinges. Tis voor mij persoonlijk gewoon makkelijker als in ieder geval deze volgorde hetzelfde is).

Daniel
11-09-06, 20:44
Zouden de volgorde van de hoofdpagina ook veranderd kunnen worden?

Eerst het 'Forum', dan het 'onderwerp', dan 'auteur', dan 'antwoorden', dan 'bekeken' en dan 'laatste bericht'?

Ik moet nu behoorlijk zoeken en kan maar niet wennen :(


Daniel, dit is op zich met een simpele Template Edit mogelijk.
Zie http://www.vbulletin.com/forum/showthread.php?t=170698

Het lijkt qua volgorde dan meer op phpBB2..
:-k Ikzelf hoef er niet aan te wennen cq vind het overzichtelijk/duidelijk genoeg zo. Daar komt bij dat na alle ellende op het vorige forum met mods en andere aanpassingen, ik het allemaal zo simpel mogelijk wil houden. Hoe meer van dit soort wijzigingen ik aanbreng, hoe ingewikkelder het updaten straks wordt...

Als nu blijkt dat een overgroot gedeelte van de gebruikers de volgorde een probleem vind, dan pas ik het uiteraard aan. Technisch is het, zoals Njit al opmerkte, niet zo'n probleem...

Misschien kun je het wennen nog wat meer tijd geven...8-[

Patricia
11-09-06, 22:55
Daniel en Njit,

Het nieuwe forum ziet er goed uit!
Ik heb van dichtbij gezien hoe enorm veeeel tijd het heeft gekost om het forum probleemloos over te zetten (als vriendin/verloofde! van Daniel weet ik dat hij dagen en avonden niet aanspreekbaar was...) maar het resultaat mag er zijn!

Ik zie dat veel mensen de kleurstelling nog graag anders zouden zien en weet dat Daniel dat t.z.t. ook zeker wil aanpassen maar voorlopig mogen we heel trots zijn op de verbeteringen die er al zijn en nog volgen!

Patricia

marisca
12-09-06, 07:51
Het ziet er heel mooi uit hoor!
Er zitten veel mogelijkheden op en ik heb nog lang niet alles ondekt maar dat gaat zeker goed komen;)

Wat ik erg fijn vind is dat de Avaters zo makkelijk zijn om te plaatsen, Daar had ik voorheen nog wel eens problemen mee.:-({|=

FrankS
13-09-06, 09:49
Het ziet er goed uit, maar ik vind het wel minder overzichtelijk.

Njit
13-09-06, 10:18
Het ziet er goed uit, maar ik vind het wel minder overzichtelijk.

Zou je ook kunnen aangeven WAT je minder overzichtelijk vind? Misschien kunnen we er wat mee..
Het forum is er tenslotte voor de gebruiker ;)

FrankS
13-09-06, 10:31
Ja hoor. Ik vind het onrustig, te druk. Een forum is voor mij op de eerste plaats een informatiepunt, dus de inhoud is voor mij belangrijker dan de opmaak. Snel kunnen zien waar interessante informatie staat, wat nieuw is. Eenmaal in een thread valt het wel mee, maar vooral de forumvoorpagina en het topic-overzicht binnen een subforum bevat teveel informatie.

Njit
13-09-06, 11:22
Ja hoor. Ik vind het onrustig, te druk. Een forum is voor mij op de eerste plaats een informatiepunt, dus de inhoud is voor mij belangrijker dan de opmaak. Snel kunnen zien waar interessante informatie staat, wat nieuw is. Eenmaal in een thread valt het wel mee, maar vooral de forumvoorpagina en het topic-overzicht binnen een subforum bevat teveel informatie.

Zou je ook kunnen aangeven welke informatie je teveel vind ? (ik vraag bewust door want voor iedereen is dit verschillend - wat de 1 prima vind vind de ander juist irritant)

FrankS
13-09-06, 12:07
Bijvoorbeeld het "snel reageren" scherm dat er altijd onder staat, de regels voor berichten , soortgelijke discussies, de talenkiezer. Mijn voorkeur zou het hebben om die (op gebruikrniveau) uit te kunnen schakelen.

Eric
13-09-06, 20:36
Ik ben het wel een heel klein beetje met Frank eens.
Ik voor mij zou het liefst een forum hebben, met alleen het draadje en zo min mogelijk tierelantijntjes.
Maar aan de andere kant, besef ik dat het forum er voor iedereen is, en dat andere mensen heel andere ideeën hebben.
Conclusie: Doen jullie maar wat zelf het beste lijkt.
Eric

Daniel
13-09-06, 20:38
Bijvoorbeeld het "snel reageren" scherm dat er altijd onder staat, de regels voor berichten , soortgelijke discussies, de talenkiezer. Mijn voorkeur zou het hebben om die (op gebruikrniveau) uit te kunnen schakelen.
Geen van de dingen die je noemt zijn helaas op gebruikersnivo in te stellen, maar wel op algemeen nivo. Maar het nieuwe forum staat er nog geen week op en er gaat nog wel het e.e.a. veranderen. Zo zit ik er nu al over te denken om de soortgelijke discussies toch maar weg te halen...

Misschien moet over een aantal dingen ook maar gestemt(d?) worden, want het is wel een kwestie van smaak natuurlijk. B.v. jij wil de quickreply weg en anderen maken er misschien veel gebruik van.... (heb je hem zelf al geprobeerd? Best handig als je even snel wil replyen!).

Edit:
Overigens kun je zelf bepaalde onderdelen uitzetten (bijv. soortgelijke discussies) met het tekentje in de rechterbovenhoek...

Michael66
13-09-06, 20:40
Nog even een opvallertje van mij:

Als je een reactie hebt geplaatst zie je jericht terug helemaal onderaan de pagina. Om dan terug te gaan naar "nieuwe berichten" moet je helemaal naar boven scrollen en op nieuwe berichten klikken, of naar onder scrollen, op Florida Forum klikken en dan naar Nieuwe berichten.

Dit zou een stuk makkelijker gaan als de menubalk ook onderaan het laatste bericht "herhaald" zou kunnen worden. Zie als voorbeeld het crapforum.

Njit
13-09-06, 20:54
Dit zou een stuk makkelijker gaan als de menubalk ook onderaan het laatste bericht "herhaald" zou kunnen worden. Zie als voorbeeld het crapforum.

?? Crapforum ?? aub een linkje..

Michael66
13-09-06, 21:03
Google?

http://www.crapforum.nl/index.php

Njit
13-09-06, 21:15
Dit zou een stuk makkelijker gaan als de menubalk ook onderaan het laatste bericht "herhaald" zou kunnen worden. Zie als voorbeeld het crapforum.

Het Crapforum heeft ook een pijltje om direct naar boven te springen bij elk bericht. Dit lijkt mij ook wel handig.

Michael66
13-09-06, 21:28
Yep, maar ook een menubalk onderaan het laatste bericht op een pagina.

Met één klik sta je weer bij de "Active topics".

http://img450.imageshack.us/img450/1313/crap1rg3.png

Trainspotters
13-09-06, 21:54
Michael,

Ooit wel eens gedacht aan het bekende rechtermuisknopje?
Daar kan je een hoop mee doen (replyen of nieuw bericht aanmaken) zonder uit het actieve forum of wat dan ook te geraken. Hoef je niet terug te scrollen naar wat dan ook. Handig dat men dit heeft uitgevonden.

Trainspotters

Njit
13-09-06, 21:59
Ooit wel eens gedacht aan het bekende rechtermuisknopje?
Daar kan je een hoop mee doen (replyen of nieuw bericht aanmaken) zonder uit het actieve forum of wat dan ook te geraken. Hoef je niet terug te scrollen naar wat dan ook. Handig dat men dit heeft uitgevonden.

En waar klik je dan? Bij mij zie ik alleen het standaard menu...

Eric
13-09-06, 22:24
Eerlijk gezegd werkt die rechtermuisklik bij mij ook niet, behalve het standaardmenu.
Eric

Michael66
14-09-06, 02:55
Ooit wel eens gedacht aan het bekende rechtermuisknopje?
Daar kan je een hoop mee doen (replyen of nieuw bericht aanmaken) zonder uit het actieve forum of wat dan ook te geraken. Hoef je niet terug te scrollen naar wat dan ook. Handig dat men dit heeft uitgevonden.
Bedoel je dat je in Nieuwe berichten met de rechtermuisknop op het betreffende bericht klikt en dat dan opent in een nieuw venster?
Dat werkt inderdaad ook goed.

Maar mijn idee is er puur op gericht om het gebruik voor iedereen zo gemakkelijk mogelijk te maken, met zichtbare mogelijkheden die geen uitleg nodig hebben.

Ta2 Gerrit
14-09-06, 09:09
Misschien bedoelde Trainspotters dat je op een willekeurige plaats in het scherm "rechts" klikt en dan in het "standaard" rolmenu "vorige" aanklikt.
Zo kom je weer bij je vorige pagina, dus "Nieuwe berichten" , mits er geen pagina meer tussen zit; dan herhalen.
Eigenlijk hetzelfde als de "vorige" knop in je browserbalk. Voel meer voor de optie van Michael66

Daniel
20-09-06, 13:35
Nog even een opvallertje van mij:

Als je een reactie hebt geplaatst zie je jericht terug helemaal onderaan de pagina. Om dan terug te gaan naar "nieuwe berichten" moet je helemaal naar boven scrollen en op nieuwe berichten klikken, of naar onder scrollen, op Florida Forum klikken en dan naar Nieuwe berichten.

Het Crapforum heeft ook een pijltje om direct naar boven te springen bij elk bericht. Dit lijkt mij ook wel handig.
Dit is intussen geimplementeerd door middel van een linkje "naar boven" rechtsboven in elke bericht!

Michael66
20-09-06, 18:56
Thanx!
(da's eigenlijk het enige woord dat ik wilde plaatsen, maar ik moet nog wat extra tekst plaatsen om aan het minimum aantal letters te voldoen)

Njit
20-09-06, 19:05
Thanx!
(da's eigenlijk het enige woord dat ik wilde plaatsen, maar ik moet nog wat extra tekst plaatsen om aan het minimum aantal letters te voldoen)

Dat moeten we misschien nog een keer uitzetten :)
(hoewel berichten als OK natuurlijk wel erg kort zijn :) )

Michael66
20-09-06, 19:20
Nee, gewoon laten staan wat mij betreft. Dat voorkomt smiley-uitwisselingen en slowchat, en die ene keer dat ik er tegenaanloop .... dan type ik mijn frustratie op dat moment wel weg (zoals een paar minuten geleden).

Life is a bitch (and me too).

Daniel
21-09-06, 09:46
Life is a bitch (and me too).
Volgens mij gaat ie zo... :mrgreen:

Life's beach... and then you dive

Michael66
07-01-07, 18:49
Ik kom net nog een engelse tekst tegen.

Ik probeerde een nieuwe avatar vanuit een website te plaatsen en kreeg het fout-bericht
Remote file is too large

Njit
07-01-07, 18:54
Hier moet Daniel een keer naar kijken. Gezellige avatar trouwens...

Michael66
08-01-07, 00:06
Nog eentje dan:

Als je op "inloggen" klikt met verkeerde of geen inloggegevens, dan krijg je de volgende engelstalige systeemmelding:

You have entered an invalid username or password. Please press the back button, enter the correct details and try again. Don't forget that the password is case sensitive. Forgotten your password? Click here (http://www.floridaforum.nl/login.php?do=lostpw)!

You have used 2 out of 5 login attempts. After all 5 have been used, you will be unable to login for 15 minutes.

Daniel
08-01-07, 23:07
Ik kom net nog een engelse tekst tegen.

Ik probeerde een nieuwe avatar vanuit een website te plaatsen en kreeg het fout-bericht
Remote file is too large


Nog eentje dan:

Als je op "inloggen" klikt met verkeerde of geen inloggegevens, dan krijg je de volgende engelstalige systeemmelding:

You have entered an invalid username or password. Please press the back button, enter the correct details and try again. Don't forget that the password is case sensitive. Forgotten your password? Click here (http://www.floridaforum.nl/login.php?do=lostpw)!

You have used 2 out of 5 login attempts. After all 5 have been used, you will be unable to login for 15 minutes.
De forumsoftware is standaard in het Engels. Je kan vervolgens een language pack installeren voor de Nederlandse taal. Dat heb ik dus ook gedaan, maar het language pack is gemaakt door hobbyisten en is dan ook niet perfect. Helaas kan ik dus niet gaan klagen over onvolkomenheden. Ik probeer wel elke keer de laatste versie te installeren, zodat de meeste fouten eruit zijn.

Maar gelukkig is het een Florida forum en spreken de meeste mensen wel een paar woordjes Engels!

Michael66
08-01-07, 23:34
Ik had het idee dat je zelf dit soort zaken ook kon aanpassen. Is dat dan niet zo?

Daniel
09-01-07, 20:09
Dat is ook wel zo... Maar dan doet zich een ander probleem voor: bij elke update moeten die wijzigingen weer worden gemaakt. Ik heb helaas niet de tijd om die vertalingen elke keer weer te doen...

Zoals ik al schreef is de vertaling niet perfect zoals ook wel blijkt uit dit stukje:


Onze Nederlandse vertaling bevat uitsluitend de teksten die aan de publiekskant van vBulletin worden getoond, niet de teksten in de control panels. Die blijf je dus in het Engels zien. Dat is een bewuste keuze. Daarmee bespaarden we vertaalkosten, maar bovendien vinden wij het prettiger in de control panels de oorspronkelijke terminologie te zien, die je ook aantreft in de Engelstalige handleiding en vBulletin-supportforums. In de control panels verschijnen in en tussen de Engelse teksten echter wel bepaalde Nederlandse woorden en teksten. Dat is helaas onvermijdelijk, omdat het vertaalsysteem in vBulletin geen onderscheid maakt tussen publiekskant en control panels.Kennelijk horen daar ook de foutmeldingen onder die jij ziet. Ik zal zo snel mogelijk de laatste versie van het language pack installeren in de hoop dat daar nog wat onvolkomenheden mee verholpen worden.

Eric
09-01-07, 20:20
Daniel, maak je geen zorgen, degenen die zich op dit forum bewegen kunnen een enkel woordje Engels wel vertalen.
Ik ben in ieder geval hardstikke tevreden met het forum op deze wijze, voor mij hoef je er nooit meer iets aan te veranderen.
Eric

Michael66
10-01-07, 02:12
Dat is ook wel zo... Maar dan doet zich een ander probleem voor: bij elke update moeten die wijzigingen weer worden gemaakt. Ik heb helaas niet de tijd om die vertalingen elke keer weer te doen...

Kennelijk horen daar ook de foutmeldingen onder die jij ziet. Ik zal zo snel mogelijk de laatste versie van het language pack installeren in de hoop dat daar nog wat onvolkomenheden mee verholpen worden.Hardstikke goed. Ben ook allang tevreden met hoe het nu is, het waren alleen wat puntjes die me opvielen. En het is toch altijd goed om te signaleren?


Daniel, maak je geen zorgen, degenen die zich op dit forum bewegen kunnen een enkel woordje Engels wel vertalen.
Ik ben in ieder geval hardstikke tevreden met het forum op deze wijze, voor mij hoef je er nooit meer iets aan te veranderen.Zeg nooit nooit. Da's een groot woord. Maar in de basis ben ik het er wel mee eens: http://www.smiliez.nl/smiliez/anders/OLA.gif