PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Lot: Rondreis Florida 08-11-06 t/m 25-11-06



Lot
13-08-06, 11:35
Hallo allemaal,

De reden dat mijn vriend en ik naar Florida gaan is eigenlijk omdat mijn vriend een een Triathlon wedstrijd (Ironman) in Clearwater heeft. Natuurlijk ga ik mee en als we er dan toch zijn plakken we meteen een vakantie eraan vast.
In eerste instantie zou ik niet snel kiezen voor Florida maar nu heb ik een aantal weken dit forum gevolgt en ik ben helemaal om. Wat heb ik veel zin om naar Florida te gaan. :D

Het idee is om vanuit Clearwater ( na de wedstrijd) naar het zuiden te trekken en te eindigen op het strand in Miami.

Dag 01. 08-11 Aankomst Tampa. Overnachting.
Dag 02. 09-11 Auto ophalen. Vertrek naar St. Petersburg/ Clearwater. Rustdag!
Dag 03. 10-11 Voorbereiding wedstrijd. Rustdag.
Dag 04. 11-11 Ironman
Dag 05. 12-11 Prijsuitreiking (?). Vertrek naar Orlando.
Dag 06. 13-11 Orlando Disney World.
Dag 07. 14-11 Orlando Sea World.
Dag 08. 15-11 Vertrek naar Sarasota
Dag 09. 16-11 Vertrek naar Fort Meyers en Napels
Dag 10. 17-11 Vertrek naar Homestead, Everglades
Dag 11. 18-11 Vertrek naar Flamingo, Key West
Dag 12. 19-11 Key West.
Dag 13. 20-11 Vertrek naar Key Largo
Dag 14. 21-11 Vertrek naar Miami
Dag 15. 22-11 Miami
Dag 16. 23-11 Miami
Dag 17. 24-11 Miami
Dag 18. 25-11 Vertrek naar Amsterdam.

Hebben jullie tips, is het teveel of onmogelijk? Voor de wedstrijd wilt mijn vriend relaxen als voorbereiding op zijn wedstrijd.

De hotels willen we ter plekke boeken omdat we dan niet aan ons schema vast zitten. Het schema is een richtlijn voor ons.

Ik ben benieuwd naar je reactie en zeker naar tips. Het is tenslotte de eerste keer voor ons.

Alvast bedankt!
Groeten Lotje.

ju
14-08-06, 19:03
Hoi Lot,

Nou ben ik zelf maar één keer (vorig jaar) naar Florida geweest, maar als ik jouw reisschema bekijk..., vallen mij min. 2 dingen op:
dag 07 Disney World. 1 Dag?! Welk park kies je dan?
En het andere dat mij opvalt: houden jullie niet van winkelen? Ik ben er ook niet zo'n fan van, maar als je in Orlando, überhaupt in Florida bent, MOET je min. naar één mall gaan!

Ik zou dus meer dagen in Orlando plannen en eerlijk gezegd minder in Miami....

Ik denk wel dat jullie strandmensen zijn? (St. Petersburg/Clearwater, Sarasota, Napels enz. enz.)

Het "risico" van geen hotels boeken, m.i., is dat je ter plekke toch wel wat "zoekwerk" gaat verrichten en dát kost tijd! Via internet is het allemaal zo makkelijk, in ieder geval het zoeken! Wáár wil je zitten in een plaats? Aan het strand, in het centrum, bij een "uitvalsweg" enz. enz.

Verder uiteraard veel voorpret en veel plezier!

hartelijke groetjes,
Ju

Lot
14-08-06, 22:28
Hoi Ju,

Bedankt voor je reactie.
We zijn eigenlijk geen strand mensen. De eertse dagen zijn wij ivm een triathlon wedstrijd in Clearwater en kunnen niets "heftigs" ondernemen omdat dat rustdagen zijn voor de wedstrijd die de 11de is.
De 12e willen we al vroeg vertrekken naar Orlando en daar gaan winkelen. Ik ben daar gek op maar mijn vriend niet zo maar is zo lief om mee te gaan.

Eigenlijk zijn we geen parkmensen en gaan daarom ook maar naar 2 parken, 1 hele dag per park vinden wij voldoende ookal kunnen we niet alles zien.

Het schema is een beetje een richtlijn, we kunnen hier dus heel makkelijk vanaf wijken. Dit is ook de reden dat we geen hotels boeken omdat we niet precies weten hoelang we ergens blijven. Als we ergens langer willen blijven kan dat omdat we aan het einde van de vakantie voldoende dagen hebben in Miami.

Winkelen wil ik (laat het mijn vriend maar niet horen maar die krijg ik wel om) veel vaker dan één keer. Dat komt denk ik wel goed. Ik neem aan dat je overal in Florida wel malls hebt.

We zullen wel zien. Misschien moeten we idd iets langer in Orlando blijven, ik denk dat we het gewoon van dag tot dag moeten bekijken... We hebben tenslotte vakantie toch?

Bedankt voor je tips, we gaan er iets mee doen!!

Groeten Lotje

ju
14-08-06, 23:42
Hoi Lot,

uh.. nog wat...
Ik zou me toch beslist wel alvast oriënteren op hotels. Is toch wat anders dan boeken? Het is als je de eerste keer in al die steden komt zo onoverzichtelijk.... Dan heb je vast een richtlijn wáár je evt. zou willen zitten.

In Orlando mag je "Old Town" beslist niet overslaan.
Op dit forum is daar genoeg informatie over te vinden.

Voor Naples heb ik een originele tip denk ik: in de hoofdstraat zitten een paar hele mooie winkels. Eén daarvan is een boekenwinkel. Enorm groot. Dat op zich is al een bezichtiging waard..... Maar het allerallerleukste is: er is een enorme leesruimte resp. complete caféruimte. Nog nooit zoiets meegemaakt. Héél bijzonder. Overigens is dit fenomeen niet onbekend in meerdere "bookstores" in Amerika. Ik heb daar op dit forum nog nooit iets over gelezen en zo'n bezoek is gewoon een uitje!!
Doen! In Naples is trouwens niet zoveel te beleven...
Die pier is wel aardig maar niet zo spectaculair..

Je zit daar als alles daar vast al in "Kerstdecoratie" is!! Leuk hoor!

groetjes,
Ju

Lot
15-08-06, 11:03
Bedankt vor je reactie en tips. Ik ga denk ik toch maar (in ieder geval voor de eerste dagen) hotels boeken. Ik zag dat het heel makkelijk is en de eerste dagen zullen we niet veel van he schema (kunnen) afwijken.

Ik had op dit Forum ook gelezen dat er in Napels niet zoveel te doen is. We wilden dit als tussenstop gebruiken omdat we dan niet de hele dag in de auto zitten. Ik denk dat we ons gevoel maar moeten laten spreken en anders rijden we gewoon verder. (anders gaan we toch gewoon kerstschoppen... :( )

Bedankt maar weer, daar heb ik iets aan!!!

Eric
15-08-06, 13:22
Overigens is dit fenomeen niet onbekend in meerdere "bookstores" in Amerika. Ik heb daar op dit forum nog nooit iets over gelezen en zo'n bezoek is gewoon een uitje!!


Je bedoelt de winkels van Barnes & Nobles. Die vind je in iedere stad in de VS, je hebt er altijd een leeshoek, ook bij de tijdschriften, en bijna altijd zit er ook een Starbucks.
Het is in Amerika heel gewoon om onder het genot van een kopje koffie een paar boeken door te bladeren, of ze je een beetje bevallen !!
Eric

ju
16-08-06, 23:37
Ik vind dat een goede gewoonte, Eric. Zoiets zal helaas in Nederland onuitvoerbaar zijn vanwege het "uitnodigen tot vandalisme", ben ik bang. Maar in Naples was de inrichting van die boekwinkel al een bezichtiging waard! Een aparte mix van antiek/art déco/zelfs western accentjes. Heel bijzonder!

hartelijke groetjes,
Ju

Eric
17-08-06, 00:18
Ja, ik ben ook bang dat het hier niet lukt, al moet ik zeggen, dat in de meeste Bijenkorfvestigingen je rustg het boek dat je wilt kopen kunt doorbladeren.
Eric

fredjeburcht
20-08-06, 00:22
Hoi,

Winkelen kan je over gans amerika maar de mall's zijn niets ,speciaals meer maar je hebt er wel de flea markets tijdens de weekends en je kan er wel degelijk nog koopjes doen( koffers en gl.)
Wanneer je geen hotel wenst te boeken kan je beter gebruik maken de boeken van roomsaver en dgl(coupons)die vind je langs de autowegen.
Het geeft je wel een korting van 20 tot 60 % op de rack rate
Groetjes